Het transport door alle kunstgrepen niet.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:27 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Elektriciteit is goedkoper geworden.
Hij vist bij voorkeur op roofvis. Ik wil best een keer afspreken.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:25 schreef betyar het volgende:
[..]
Doe maar niet, Paper_Pauper kan denk ik niet zo goed tegen zijn verlies.
Ik woon niet in dit land? Wellicht dat jij het slecht hebt getroffen met jouw gemeente, maar hier is alles tip top in orde.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:28 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Kom hier maar eens kijken naar de riolering en de stoepen en zeg dat dan nog een keer.
Dit soort argumenten ondermijnen je geloofwaardigheid, en logica.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:28 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Kom hier maar eens kijken naar de riolering en de stoepen en zeg dat dan nog een keer.
Slappe veengrond lukt zoiets ook bijna niet fatsoenlijk inquote:Op donderdag 25 juli 2013 13:28 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wie zuivert het water voor de laagste prijs? Daar pomp je de stront naartoe.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Energiebedrijven concurreren met elkaar. Ik ben weinig technisch dus ik weet niet precies hoe dat werkt, maar je hebt keuzes. Bij riolering ligt dat toch anders aangezien dat een aaneengesloten systeem is. Of denk je dat het praktisch is, 24 verschillende beheerders in een straat?
Godwin Daniels.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:30 schreef Friek_ het volgende:
Hey, m'n tante deelt een proletenplaatje op Facebook.
[ afbeelding ]
Privaat maar met aandelen in de handen van overheden.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De netwerkbeheerders daar zijn publieke bedrijven.
Transport is niet gratis, pijpleidingen hebben geen onbeperkte capaciteit, etc. etc.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:31 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wie zuivert het water voor de laagste prijs? Daar pomp je de stront naartoe.
Waarom kost de ene hartoperatie 5000 en de andere 65000? Geef daar eens antwoord op. De beide artsen zijn evengoed opgeleid.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar beste Tiger, je snapt toch zelf ook wel dat de menselijke zorgsector een stukkie complexer in elkaar steekt? Dat kun je glashard gaan lopen ontkennen, maar dan heb je er gewoon weinig kaas van gegeten.
Kosten voor dieren zijn bovendien lager en de meeste mensen laten hun beest gewoon inslapen als een ingreep teveel geld kost. Bij mensen liggen de zaken toch wat anders.
Wie beheert het riool?quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:31 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Hij heeft toch kleren aan en ziet er goed doorvoed uit.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:29 schreef Tem het volgende:
Ondertussen in Amerika waar niemand buiten de boot valt.
[ afbeelding ]
Omdat je de dieren na de operatie in een hokje stopt en de mens een eigen kamer krijgen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:33 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Waarom kost de ene hartoperatie 5000 en de andere 65000? Geef daar eens antwoord op. De beide artsen zijn evengoed opgeleid.
twintig rioleringsnetwerken in je straatquote:Op donderdag 25 juli 2013 13:31 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
sp3c, paddy, Frutsel, Voorschrift en timmmmm.quote:
gewoon publieke nutsbedrijven dus.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:31 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Privaat maar met aandelen in de handen van overheden.
Laat ik dan zeggen dat wat de overheid doet met infrastructuur ook privaat kan. In de VS hebben private bedrijven tolwegen overgenomen van de overheid en die zijn er met sprongen op vooruitgegaan.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:30 schreef waht het volgende:
[..]
Dit soort argumenten ondermijnen je geloofwaardigheid, en logica.
Ook heb je heel wat minder problemen als een huisdier sterft dan als een menselijke patiënt komt te overlijden.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:34 schreef Euribob het volgende:
[..]
Omdat je de dieren na de operatie in een hokje stopt en de mens een eigen kamer krijgen.
Kom op man. Dit ga je toch niet serieus menen?quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:33 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Waarom kost de ene hartoperatie 5000 en de andere 65000? Geef daar eens antwoord op. De beide artsen zijn evengoed opgeleid.
quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
sp3c, paddy, Frutsel, Voorschrift en timmmmm.
Een beetje overdreven om dat een riool te noemen. Ik beschouw het meer als vuilnisbelt.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vraag je dit nu echt serieusquote:Op donderdag 25 juli 2013 13:33 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Had je dat ook durven zeggen als Marianne Thieme hier had gezeten?quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:36 schreef waht het volgende:
[..]
Ook heb je heel wat minder problemen als een huisdier sterft dan als een menselijke patiënt komt te overlijden.
Ik zie de vergelijking met stroom heel helder. De prijs van de consument gaat omlaag door concurrentie. Jammer dat de staat dat voordeel weer inpikt door het zwaar te belasten.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:32 schreef waht het volgende:
[..]
Transport is niet gratis, pijpleidingen hebben geen onbeperkte capaciteit, etc. etc.
Ja, en op veel plekken is de infrastructuur enorm verpauperd.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:36 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Laat ik dan zeggen dat wat de overheid doet met infrastructuur ook privaat kan. In de VS hebben private bedrijven tolwegen overgenomen van de overheid en die zijn er met sprongen op vooruitgegaan.
Ah. 60000 voor een kamer. Dank je voor deze verheldering.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:34 schreef Euribob het volgende:
[..]
Omdat je de dieren na de operatie in een hokje stopt en de mens een eigen kamer krijgen.
De complexiteit zit dan ook vooral in de eerste aanleg (wanneer je met vele, vaak onwillige, grondeigenaren tot overeenstemming moet komen en de complete financiering moet regelen) en niet zozeer in het beheer.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:36 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Laat ik dan zeggen dat wat de overheid doet met infrastructuur ook privaat kan. In de VS hebben private bedrijven tolwegen overgenomen van de overheid en die zijn er met sprongen op vooruitgegaan.
Klopt.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:36 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Er is toch ook maar een elektriciteitsnet?quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
twintig rioleringsnetwerken in je straat?
Klinkt als NWS.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je doet nu expres dom mag ik hopen, toch?quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:39 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ah. 60000 voor een kamer. Dank je voor deze verheldering.
Wederom een weinig steekhoudend argument. Een 'goede' tolweg in de VS is geen argument vóór privatisering van infrastructuren in Nederland. Ik ben uiteraard niet tegen privatisering, maar je redenering klopt gewoon niet.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:36 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ja ik ben doodernstig. Ik heb die discussie ook al eens met een vriend van me gevoerd die dieren opereert.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kom op man. Dit ga je toch niet serieus menen?
Stroom is niet echt een fysiek product als een stroom water en stront. Dat moet fysiek naar een zuivering verplaatst worden...quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:39 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Er is toch ook maar een elektriciteitsnet?
Dan had ik het veel minder aardig gebracht.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:38 schreef Euribob het volgende:
[..]
Had je dat ook durven zeggen als Marianne Thieme hier had gezeten?
Ook in Nederland is de financiering van die projecten al veelal privaat. Als een pensioenfonds de weg kan financieren waarom dan ook niet exploiteren?quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De complexiteit zit dan ook vooral in de eerste aanleg (wanneer je met vele, vaak onwillige, grondeigenaren tot overeenstemming moet komen en de complete financiering moet regelen) en niet zozeer in het beheer.
Dat kun je libertarisch bij de buren dumpen, nochtans.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Stroom is niet echt een fysiek product als een stroom water en stront. Dat moet fysiek naar een zuivering verplaatst worden...
Het zou me niet verbazen dat de lucht ook geprivatiseerd wordt.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:43 schreef Euribob het volgende:
Dankzij de overheid kun je hier water uit de kraan drinken.
Daarom nu privatiseren.
Ja.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:40 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je doet nu expres dom mag ik hopen, toch?
Nou dan maar even een handvol onderdelen die een groot verschil maken.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:41 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ja ik ben doodernstig. Ik heb die discussie ook al eens met een vriend van me gevoerd die dieren opereert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |