Nee, dat denk ik niet, dat zou jij toch moeten weten, want ook jij hebt hier wat dat betreft volgens mij nog nooit wat bereikt. Dit is Fok, ik koester geen illusies.quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:27 schreef DonJames het volgende:
[..]
Goh, door al die ad hominems heb ik mijn mening helemaal bijgesteld!
Denk je nou echt dat je op zo'n manier iets bereikt?
Dat houdt dus in dat zijn gedrag niet verwijtbaar is en dat hij derhalve geen schuld heeft aan het ongeluk.quote:
Als het een feit was geweest dan was de eis wel een stuk hoger geweest denk je niet? Dood door schuld kan gestraft worden met maar liefst 2 jaar.quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:40 schreef bzl. het volgende:
[..]
Maar de ouders van de jongen zeiden dat het een feit was dat hij te hard reed en dat daar beelden van zijn. WAT IS HET NOU? Media onduidelijk soms.
Maar waarom zeggen ze het dan in het filmpje?quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat waar is. Althans, ik heb het nog nergens zien staan en bovendien had de OvJ met zulk bewijs die zaak met twee vingers in zijn neus in kunnen koppen.
Link?quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:44 schreef bzl. het volgende:
[..]
Maar waarom zeggen ze het dan in het filmpje?
1: Het zal allemaal wel. Maar als je blowend in de auto gaat zitten, terwijl je pas zo,n ongeluk hebt veroorzaakt ben je toch niet zo,n fijne jonge.quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:39 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Het te hard rijden is niet bewezen. Dus kan je hem ook geen verwijtbaar gedrag verwijten.
[..]
Hij had dus een motief. Prima, dat kan een rechter meenemen in de strafmaat. Neemt niet weg dat deze dader een opzetdelict heeft gepleegd.
Jouw conclusies zijn helemaal de jouwe, enjoy themquote:Op woensdag 24 juli 2013 17:30 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ik kan hier niet anders dan uit concluderen dat het je dus niet interesseert of de verdachte schuldig is.
ff tot rust komen togquote:Op woensdag 24 juli 2013 17:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Het zal allemaal wel. Maar als je blowend in de auto gaat zitten, terwijl je pas zo,n ongeluk hebt veroorzaakt ben je toch niet zo,n fijne jonge.
Hoezo? Je hebt er niet zoveel aan, maargoed:quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Eh, omdat ik benieuwd ben wat de bron is van je statement?
Waarom zou je niet meer mogen blowen nadat je betrokken bent geweest bij een noodlottig ongeval?quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Het zal allemaal wel. Maar als je blowend in de auto gaat zitten, terwijl je pas zo,n ongeluk hebt veroorzaakt ben je toch niet zo,n fijne jonge.
Nou, dat ben ik niet met je eens. Maar als je dat wel vindt moet je dat neerleggen bij de wetgevende macht.quote:Het rechtssysteem moet er zijn om het voor de maatschappij zo veilig mogelijk te houden. Maar het rechtssysteem in Nederland doet dat juist niet. De kans zit er gewoon in dat deze jonge zo weer iemand doodrijdt.
Tsja, dat is toch vrij logisch. Ik vind iemand doden ook een stuk erger dan iemand verkrachten.quote:2: 8 jaar? ! Kom op he.
Een verkrachter krijgt in Nederland 4 jaar.
Dankje. Ik wilde dit graag zien. En het is zo belachelijk als ik hooptequote:Op woensdag 24 juli 2013 17:46 schreef bzl. het volgende:
[..]
Hoezo? Je hebt er niet zoveel aan, maargoed:
http://www.omroepwest.nl/(...)echtpartij-met-video
Maar ze zeggen het dus wel.quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dankje. Ik wilde dit graag zien. En het is zo belachelijk als ik hoopte![]()
Sterker nog...quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:48 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Waarom zou je niet meer mogen blowen nadat je betrokken bent geweest bij een noodlottig ongeval?
Ik zou jankend door het leven gaan als ik iemand had doodgereden, weet ik zeker.quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:48 schreef Byzantynixschii het volgende:
Waarom zou je niet meer mogen blowen nadat je betrokken bent geweest bij een noodlottig ongeval?
Ja, ik zou ook niet gaan blowen vermoed ik, maar dat de verdachte dit wel doet moet hij natuurlijk zelf weten, is zijn goed recht en heeft verder niets te maken met de schuldvraag.quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:50 schreef bzl. het volgende:
[..]
Ik zou jankend door het leven gaan als ik iemand had doodgereden, weet ik zeker.![]()
"A man who denies his mistakes, is a man that is afraid to learn" Thank you master Yodaquote:Op woensdag 24 juli 2013 17:31 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Je hebt het onthouden!
* hugecooll pinkt een traantje weg
had ie toen toch nog nietquote:Op woensdag 24 juli 2013 17:50 schreef bzl. het volgende:
[..]
Ik zou jankend door het leven gaan als ik iemand had doodgereden, weet ik zeker.![]()
npquote:Op woensdag 24 juli 2013 17:51 schreef Jian het volgende:
[..]
"A man who denies his mistakes, is a man that is afraid to learn" Thank you master Yoda

'Het maakt niet uit wat mensen van ons denken, we hebben justitie nu hopelijk wakker geschud.'quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:48 schreef Tchock het volgende:
Dankje. Ik wilde dit graag zien. En het is zo belachelijk als ik hoopte![]()
1: Het gaat niet om het blowen. Het gaat om heel dat ventje.quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:48 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
[..]
Nou, dat ben ik niet met je eens. Maar als je dat wel vindt moet je dat neerleggen bij de wetgevende macht.
[..]
Tsja, dat is toch vrij logisch. Ik vind iemand doden ook een stuk erger dan iemand verkrachten.
quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:52 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
'Het maakt niet uit wat mensen van ons denken, we hebben justitie nu hopelijk wakker geschud.'
'Je weet wel dat straffen in Nederland belachelijk laag zijn..'
Tokkies. Lijkt me de enig juiste conclusie.
en weer een ad hominem van het potje (die ene van de ketel, ik leg het maar even uit)quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:33 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ad hominems voor mensen waar je het niet mee eens bent, en kontje likken van users met dezelfde mening. Je bent echt een enórme aanwinst voor dit forum!
En de grap is dat de straf helemaal niet laag is, maar ik neem niet aan dat iemand de moeite gaat nemen ze dat uit te leggenquote:Op woensdag 24 juli 2013 17:52 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
'Het maakt niet uit wat mensen van ons denken, we hebben justitie nu hopelijk wakker geschud.'
'Je weet wel dat straffen in Nederland belachelijk laag zijn..'
Tokkies. Lijkt me de enig juiste conclusie.
Ik vermoed dat een normaal persoon daar heel erg verdrietig om zal zijn. Maar iedereen uit verdriet anders, natuurlijk.quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:51 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ja, ik zou ook niet gaan blowen vermoed ik, maar dat de verdachte dit wel doet moet hij natuurlijk zelf weten, is zijn goed recht en heeft verder niets te maken met de schuldvraag.
beelden als in foto's (maar ik heb nog maar 4 min van de 13 gezien), daarop kun je toch geen snelheid aflezen?quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:42 schreef bzl. het volgende:
[..]
Ik niet.Maar als deze mensen zeggen dat er beelden van zijn, wat is wat dan nog?
Voor deze mensen is de eis wel te laag, waarom dat überhaupt willen tegenspreken?quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
En de grap is dat de straf helemaal niet laag is, maar ik neem niet aan dat iemand de moeite gaat nemen ze dat uit te leggen
Jij maakt ervan dat het een juridische discussie is, niet ik. Voor mij is het een ethische discussie.quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:48 schreef DonJames het volgende:
[..]
Da's niet zo handig in een juridische discussie, wel?
Wat een naar, akelig ventje. Die kop staat me al helemaal niet aan. Hop, in de gevangenis er mee!quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Het gaat niet om het blowen. Het gaat om heel dat ventje.
Gewoon stuk tuig. Doorrijden terwijl je iemand hebt aangereden..![]()
![]()
2: Ik moet helemaal niets. Dit is een discussieforum weet je wel?
3: Ahja?
Als ik moet kiezen tussen dood of verkrachting, dan kies ik voor de dood.
De eis is niet laag, die past bij wat er ten laste gelegd wordt. En met dat laatste zijn ze het niet eens omdat ze vinden dat hun zoon is vermoord.quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:55 schreef bzl. het volgende:
[..]
Voor deze mensen is de eis wel te laag, waarom dat überhaupt willen tegenspreken?
Omdat met een fatsoenlijke uitleg deze mensen hier op voorbereid zouden kunnen worden.quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:55 schreef bzl. het volgende:
[..]
Voor deze mensen is de eis wel te laag, waarom dat überhaupt willen tegenspreken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |