abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129280826

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar YUR als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Juli-squat challenge
Facebook groep

SPOILER: Why we run
pi_129280841
Mogge! :z

Clubrun vanavond! *O*
Ja doei.
pi_129280852
Gefeliciteerd Stream *O*
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_129280857
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2013 08:52 schreef streamnl het volgende:

[..]

[..]

Ach. Ik ben absoluut geen ochtendmens maar of ik nu om 0300 op sta of om 1000. Ik ben het eerste uur net zo vrolijk :X
Komt goed.
SPOILER
Congrats!
pi_129280868
Stream gefeliciteerd!!!
pi_129280882
Gefeliciteerd Stream w/
pi_129280946
Gefeliciteerd!
pi_129280970
Thanks!
O+
pi_129280998
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 08:55 schreef Guard het volgende:
Gefeliciteerd Stream *O*
Ja doei.
pi_129281027
Mijn eigen PR op de 5km met 3 minuten en 1 seconde verbeterd naar 36:28. Geen toptijden maak ik boek iig vooruitgang. eind augustus wil ik graag onder de 30 minuten komen. Als ik dat heb gehaald ga ik de afstand vergroten.
http://www.endomondo.com/workouts/220441514/11508370
pi_129281055
Hier heeft het nog steeds niet geonweerd! Bleh warm.
Ik ga vanavond roeien denk ik, als dat niet doorgaat nog wel even hardlopen.

Ik heb net die 2-ingredient pancakes gemaakt die hier laatst stonden, lekker! Het werd alleen meer een soort roerei omdat ik teveel beslag in 1 keer had gedaan maarja de smaak was er niet minder om ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_129281117
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juli 2013 09:07 schreef BroesWillems het volgende:
Mijn eigen PR op de 5km met 3 minuten en 1 seconde verbeterd naar 36:28. Geen toptijden maak ik boek iig vooruitgang. eind augustus wil ik graag onder de 30 minuten komen. Als ik dat heb gehaald ga ik de afstand vergroten.
Ik zou als ik jou was dan vooral focussen op meer constant lopen :) in het begin zit je best goed vlak, maar daarna wordt 't 'n rommeltje.
Ja doei.
pi_129281120
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juli 2013 09:07 schreef BroesWillems het volgende:
Snelheid komt vanzelf wel, zeker met wat lagere temperaturen :Y
Lekkere muziek trouwens :)
pi_129281206
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 09:13 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik zou als ik jou was dan vooral focussen op meer constant lopen :) in het begin zit je best goed vlak, maar daarna wordt 't 'n rommeltje.
Ik ging op het laatst idd te hard, geen idee hoe, voor mijn gevoel bleef ik constant lopen.
http://www.endomondo.com/workouts/220148086/11508370 deze van vorige week was constanter.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 09:13 schreef Arquero het volgende:

[..]

Snelheid komt vanzelf wel, zeker met wat lagere temperaturen :Y
Lekkere muziek trouwens :)
Normaal loop ik met Spotify, maar gebruik nu Endomondo voor het eerst en die kapt de muziek af als ze mij een 'progress report' geven. Geluk nog wat Rammstein en AC/DC op de telefoon staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2013 09:20:23 ]
pi_129281269
Gefeliciteerd stream! *G*
pi_129281688
Gefeliciteerd Stream!! *O* *G*

Ik denk dat ik vandaag maar eens ga opzoeken wat nu prioriteit heeft bij Renate, tempo of hartslag. :)
Ik moet voor mijn gevoel wel wat sneller dan joggen om een hartslag van rond de 155 te krijgen. :@
Even wennen, die Renate.
  woensdag 24 juli 2013 @ 09:52:27 #17
176485 Champy
Usericon was RaymondK
pi_129281892
Ik ben van de week voor het eerst ooit gaan hardlopen, 3 kilometer gelopen in iets meer dan 17 minuten bij een temperatuur van 29 graden. Ik vond het heerlijk, snap eigenlijk niet dat ik niet eerder begonnen ben. En nu volhouden, maar ik heb het gevoel dat dat wel gaat lukken.
Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym
pi_129281901
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 09:52 schreef Champy het volgende:
Ik ben van de week voor het eerst ooit gaan hardlopen, 3 kilometer gelopen in iets meer dan 17 minuten bij een temperatuur van 29 graden. Ik vond het heerlijk, snap eigenlijk niet dat ik niet eerder begonnen ben. En nu volhouden, maar ik heb het gevoel dat dat wel gaat lukken.
Hoi. In de OP staan fatsoenlijke opbouwschema's. Succes.
Ja doei.
  woensdag 24 juli 2013 @ 10:00:03 #19
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_129282073
quote:
wat motorbloempje zegt, opbouwen is belangrijk voor al je spieren en pezen die de specifieke hardloopbelasting niet gewend zijn.

jij blij, wij blij, blessure vrij :P
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_129282079
quote:
:o 3km in 17 minuten, direct de eerste keer!

Netjes, deed je helemaal niet aan sport?
  woensdag 24 juli 2013 @ 10:02:50 #21
176485 Champy
Usericon was RaymondK
pi_129282146
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 10:00 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

:o 3km in 17 minuten, direct de eerste keer!

Netjes, deed je helemaal niet aan sport?
Ik zit al een jaar of 10 op badminton, ook een redelijke conditiesport, maar nog nooit echt hardgelopen. Daarnaast fiets ik redelijk wat, en trek ik sinds een maand of 3 wat aan de gewichten, dus er is een redelijke basisconditie.

Ik merk inderdaad wel dat er spieren nu anders gebruikt worden dan normaal, gisteren redelijk zure spieren gehad de hele dag, maar nu is alles weer rustig, dus ik ga vanavond kijken of ik weer hetzelfde rondje kan doen in dezelfde tijd :)
Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym
pi_129282172
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 10:02 schreef Champy het volgende:

[..]

Ik zit al een jaar of 10 op badminton, ook een redelijke conditiesport, maar nog nooit echt hardgelopen. Daarnaast fiets ik redelijk wat, en trek ik sinds een maand of 3 wat aan de gewichten, dus er is een redelijke basisconditie.

Ik merk inderdaad wel dat er spieren nu anders gebruikt worden dan normaal, gisteren redelijk zure spieren gehad de hele dag, maar nu is alles weer rustig, dus ik ga vanavond kijken of ik weer hetzelfde rondje kan doen in dezelfde tijd :)
Niet slim.
Ja doei.
pi_129282251
Nogmaals bedankt iedereen ^O^
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2013 09:41 schreef Muis84 het volgende:
Gefeliciteerd Stream!! *O* *G*

Ik denk dat ik vandaag maar eens ga opzoeken wat nu prioriteit heeft bij Renate, tempo of hartslag. :)
Ik moet voor mijn gevoel wel wat sneller dan joggen om een hartslag van rond de 155 te krijgen. :@
Even wennen, die Renate.
De tempo's die bij haar staan komt ongeveer overeen bij de desbetreffende zones. Mijn vrouw vindt het aanhouden van de tempo's gemakkelijker. Ikzelf houd ook de tempo aan MAAR ook mijn hartslag. Ik heb per tempo een max hartslag waar ik niet hoger wil komen.
Je zal idd zelf even moeten spelen en er achter komen wat jij het fijnst vind.
Het gaat toch hierom??
SPOILER
  woensdag 24 juli 2013 @ 10:18:07 #24
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_129282491
Hoop mensen vroeg opgestaan om te gaan lopen! Hulde! _O_
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_129282664
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 10:02 schreef Champy het volgende:

[..]

Prima. Zo te zien heb je ook niet per se een beginnersschema nodig. Blijf wel goed luisteren naar je lichaam en let op dat je nergens hardnekkige pijntjes krijgt.

Verder mag je ook best nog wat langzamer lopen (zeker met dit weer). Voor de opbouw van je conditie maakt het weinig uit en het voordeel is dat je sneller herstelt.
pi_129282721
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 10:06 schreef streamnl het volgende:

[..]

De tempo's die bij haar staan komt ongeveer overeen bij de desbetreffende zones. Mijn vrouw vindt het aanhouden van de tempo's gemakkelijker. Ikzelf houd ook de tempo aan MAAR ook mijn hartslag. Ik heb per tempo een max hartslag waar ik niet hoger wil komen.
Het gaat toch hierom??
SPOILER
Ja gaat daarom. Ik zat tussen de 5.25 en de 6.00 / km als mijn hartslag rond de 155 had. Ik zal er eens mee gaan spelen om te kijken wat werkt. Ik heb er geen verstand van, maar 5,nogwat is geen joggen denk ik.
Bij 'sprint' van 2.30-3.00 m/km was hartslag rond de 170. Gok dat mijn max hartslag wat lager ligt dan 195 misschien. Ach, ik merk het vanzelf. Bedankt! ^O^
  woensdag 24 juli 2013 @ 10:31:08 #27
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_129282770
Sta je om 6 uur buiten, begint het toch een partij te onweren :o
pi_129282809
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2013 10:28 schreef Muis84 het volgende:
Bij 'sprint' van 2.30-3.00 m/km was hartslag rond de 170. Gok dat mijn max hartslag wat lager ligt dan 195 misschien. Ach, ik merk het vanzelf. Bedankt! ^O^
Euh ja, als dit klopt zou ik maar eens heel snel een wereldrecord op de 5km gaan lopen als ik jou was.
pi_129282871
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2013 10:28 schreef Muis84 het volgende:

[..]

Ja gaat daarom. Ik zat tussen de 5.25 en de 6.00 / km als mijn hartslag rond de 155 had. Ik zal er eens mee gaan spelen om te kijken wat werkt. Ik heb er geen verstand van, maar 5,nogwat is geen joggen denk ik.
als ik 6:30 loop zit ik al boven die hartslag _O-
pi_129282996
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 10:32 schreef Saysem het volgende:

[..]

Euh ja, als dit klopt zou ik maar eens heel snel een wereldrecord op de 5km gaan lopen als ik jou was.
Ja dat hou ik natuurkijk ook niet vol. Volgens Garmin en Endomondo klopt dat wel. Maar niet erg lang. Maar thanks voor de feedback. :')
pi_129283026
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juli 2013 10:35 schreef Serinde het volgende:

[..]

als ik 6:30 loop zit ik al boven die hartslag _O-
En daarom vat ik het ook niet. Ik zie ook alleen maar wat Endomondo en Garmin weergeven, dus tja. Dat.
pi_129283028
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juli 2013 10:35 schreef Serinde het volgende:

[..]

als ik 6:30 loop naar de auto loop zit ik al boven die hartslag _O-
Ja doei.
  woensdag 24 juli 2013 @ 10:42:16 #33
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_129283059
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2013 10:40 schreef Muis84 het volgende:

[..]

En daarom vat ik het ook niet. Ik zie ook alleen maar wat Endomondo en Garmin weergeven, dus tja. Dat.
Volgens mijn Garmin heb ik laatst wel 1:40 per km gelopen. 8-)

Misschien was het bij mij een fluctuatie in het signaal...
pi_129283146
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2013 10:40 schreef Muis84 het volgende:

[..]

Ja dat hou ik natuurkijk ook niet vol. Volgens Garmin en Endomondo klopt dat wel. Maar niet erg lang. Maar thanks voor de feedback. :')
Dan zal je max hartslag inderdaad geen 195 zijn, want dan zou je een hartslag van 170 makkelijk 5km aan kunnen houden. Je max hartslag is dus eerder euh... 170.
pi_129283163
Gefeliciteerd stream! *O* *G* *O*
pi_129283263
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 10:06 schreef streamnl het volgende:

[..]

Het gaat toch hierom??
SPOILER
Hmm bij mij zitten er nog wel heel veel zones tussen zone 2 en 3.. ietsje meer dan joggen = +- 7.00/km, wedstrijdtempo 15km = +- 5.20/km
Maar de meeste trainingen zitten nog wel op zones daartussen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_129283319
Tja, weet ik veel. Het gaat me ook niet om die sprint, jammer dat daar dan zo op gehamerd wordt. :') Ben geen superwoman dus dat bedenk ik zelf ook. Feit blijft wel dat hartslag niet klopt met wat ik doe.
Ik kan het ook niet helpen, probeer het alleen te snappen. Dit helpt niet in ieder geval.

Qua sprint, nee dat hou ik niet lang vol en nee, dat zal niet zo hard gaan als Garmin het doet vermoeden.
Maar hij doet het in ieder geval wel lekker constant fout. Sprint bij Ekiden zat ook rond de 3.00/min, 16 juli zelfde verhaal. Ok, iets trager dan. Ach, het is een leuk heuveltje op de grafiek. Het maakt me ook niet uit.
pi_129283341
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 10:45 schreef Saysem het volgende:

[..]

Dan zal je max hartslag inderdaad geen 195 zijn, want dan zou je een hartslag van 170 makkelijk 5km aan kunnen houden. Je max hartslag is dus eerder euh... 170.
Goed punt. Ik ga eens kijken of de zones dan beter kloppen. Bedankt. ^O^
pi_129283367
Zeg, is GotC al verzwolgen door OUD?
Ja doei.
  woensdag 24 juli 2013 @ 10:57:07 #40
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_129283455
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 10:54 schreef motorbloempje het volgende:
Zeg, is GotC al verzwolgen door OUD?
de laatste keer dat ik haar zag zou ze niet misstaan in VBL
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_129283509
:') _O-
Ja doei.
pi_129283845
Hier ervaringen met het lopen van een recreatieve wedstrijd?

Heb vorig jaar een beetje een verkeerde inschatting (of overschatting) gemaakt door te zeggen dat 20 minuten over 5 km goed te doen moet zijn. Om toch daad bij woord te voegen sinds september vorig jaar hard aan het trainen gegaan.

PR is nu 21.15, dus moet nog een stuk harder. Heb nu 3 races gelopen en wat me opviel is dat de start zo ongelovelijk druk en traag is dat ik daar veel tijd en energie verlies door het zigzaggen door mensen die 10km/h lopen en menen vooraan te moeten starten.

Hoe doen jullie een warming up en dan alsnog vroeg en dus voorin in het startvak staan? Gewoon asociaal naar voren lopen vlak voor de start? De startdrukte vermijden door een minuut later te starten is ook geen fijne optie, omdat je dan alsnog iedereen tegenkomt.
pi_129283876
Nee, niemand loopt hier wedstrijden of evenementen. Sterker nog, niemand loopt echt hard.

We klussen hier .gpx'jes.
Ja doei.
pi_129283878
Ik zou een hele kleine wedstrijd uitkiezen, dat scheelt sowieso!
pi_129283886
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 11:13 schreef motorbloempje het volgende:
Nee, niemand loopt hier wedstrijden of evenementen. Sterker nog, niemand loopt echt hard.

We klussen hier .gpx'jes.
Hij stelt toch normale vragen..
pi_129283905
Oh, jij bent er zo een die écht hardloopt? :D!
Ja doei.
pi_129283936
Oh, en warming up voor 5km doe ik niet. Voor 10km ook niet. Ik ren gewoon. Wel altijd goed stretchen na afloop.
Ja doei.
pi_129283964
Stream gefeliciteerd! :)

Met mijn kuit gaat het eigenlijk al best goed. Hij voelt alleen nog wat stijf aan. Ik ga morgen even een stuk wandelen om te beginnen en kijken of dat zonder problemen gaat. Misschien daarna nog maar eens en dan wil ik toch wel weer gaan hardlopen. Ik mis het!!! Ik zie er wel weer tegenop om weer helemaal opnieuw te moeten beginnen, maar het is wel zo verstandig. Ik heb nu tubes, die ga ik zeker de komende tijd dragen en dan weer rustig opbouwen zodra ik het gevoel heb dat dat weer gaat. Ik denk dat het dus toch geen zweepslag geweest is. Kuit is niet blauw geworden en al liep ik de eerste dagen mank, ik kon in ieder geval voorzichtig lopen en erop staan was geen probleem.

Al met al dus een meevaller. En dan nu niet meer eigenwijs zijn en niet teveel gaan lopen, echt kalm gaan opbouwen en niet teveel naar de kilometers kijken. Laat het eerst maar weer eens lekker gaan. En die wandelpauzes die ik dan weer moet nemen vind ik met dit weer geen straf ;)
This whole world is wild at heart and weird on top
pi_129283978
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 11:13 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik zou een hele kleine wedstrijd uitkiezen, dat scheelt sowieso!
Dat lijkt me een goede. Jammer dat deze wedstrijden dan wat minder gezellig zijn :).
pi_129283989
Hoe kleiner de wedstrijden, hoe gezelliger O+
Ja doei.
pi_129284038
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 11:17 schreef Dikbuik het volgende:

[..]

Dat lijkt me een goede. Jammer dat deze wedstrijden dan wat minder gezellig zijn :).
Een ander soort gezellig! Je komt dezelfde mensen tegen bij de startnummers, onderweg en bij de finish, juist heel gemoedelijk.
pi_129284212
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 11:19 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Een ander soort gezellig! Je komt dezelfde mensen tegen bij de startnummers, onderweg en bij de finish, juist heel gemoedelijk.
Dan ga ik eens opzoek naar een gezellige kleine wedstrijd :).
pi_129284298
Ja doei.
  woensdag 24 juli 2013 @ 11:32:41 #54
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_129284378
Ik heb een lage bloeddruk, hoge maximale hartslag, een lage hartslag bij rust en een vergroot hart en hoge zuurstofopname, je komt nog eens wat te weten als je door de medische molen moet. :P
pi_129284444
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 11:32 schreef Lastpost het volgende:
Ik heb een lage bloeddruk, hoge maximale hartslag, een lage hartslag bij rust en een vergroot hart en hoge zuurstofopname, je komt nog eens wat te weten als je door de medische molen moet. :P
Wat is je maximale hartslag? Mijne 220 :p
pi_129284447
quote:
Toevallig net met laatste £ opgemaakt!
  woensdag 24 juli 2013 @ 11:55:01 #57
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_129285005
Iemand van hier trouwens ervaringen met een ademgasanalyse, dat stelde mijn huisarts afgelopen bezoek voor omdat ik nu vanuit chronisch ziek-status weer flink ben gaan sporten. :P
pi_129285219
Net voor het eerst onderuit gegaan tijdens het hardlopen. Er lag een grote boomstam in het bos en ik sprong blijkbaar net niet hoog genoeg. :X

Schade valt erg mee (afgezien dat ik er momenteel als een zwarte piet uit zie door dat zand): klein schaafwondje op de knie en wat schrammen op mijn handen.

Verder zat Endomondo steeds te zeuren dat het gps-signaal verloren was. Normaal nooit last van. Wellicht komt het door de Endomondo-update van gisteren.
  woensdag 24 juli 2013 @ 12:04:18 #59
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_129285274
Bomen zijn sowieso niet zo heel fijn voor een gps-signaal. Maar als je daar wel vaker zonder problemen hebt gelopen, dan zal het wellicht de update zijn.
pi_129285306
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 11:55 schreef Lastpost het volgende:
Iemand van hier trouwens ervaringen met een ademgasanalyse, dat stelde mijn huisarts afgelopen bezoek voor omdat ik nu vanuit chronisch ziek-status weer flink ben gaan sporten. :P
bedoel je de zuurstof co2 meting? die heb ik toen gehad om aan te tonen dat ik chronisch hyperventileer.
home is where doghair sticks to anything but the dog!
pi_129285484
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 12:02 schreef GuitarJJ het volgende:
Net voor het eerst onderuit gegaan tijdens het hardlopen. Er lag een grote boomstam in het bos en ik sprong blijkbaar net niet hoog genoeg. :X

Schade valt erg mee (afgezien dat ik er momenteel als een zwarte piet uit zie door dat zand): klein schaafwondje op de knie en wat schrammen op mijn handen.

Verder zat Endomondo steeds te zeuren dat het gps-signaal verloren was. Normaal nooit last van. Wellicht komt het door de Endomondo-update van gisteren.
Daar kan de autist in me behoorlijk de pest in krijgen, van die GPS troubles...
  woensdag 24 juli 2013 @ 12:18:39 #62
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_129285685
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 12:11 schreef Guard het volgende:

[..]

Daar kan de autist in me behoorlijk de pest in krijgen, van die GPS troubles...
Dat had ik vorige week. Toen was de gps track van m'n garmin corrupt. Later nog twee uur lopen klussen (garmin usb specificatie, programmeren en kijken of er nog iets van de getallen te maken was), maar de laatste 15 minuten van m'n track waren onherstelbaar.

Was ook niet goed voor de autist in mij...
pi_129285926
mijn vorige telefoon deed er bijna 45 minuten over om een GPS-fix te krijgen. Heel irritant. gelukkig doet mijn nieuwe het perfect.
pi_129286415
Ik heb er weer zin in voor vanavond! Eindelijk is het ook een beetje afgekoeld na de regen en onweer van zojuist. Vanavond een nieuwe route proberen met een stukje door het bos. Weer eens wat anders. Ik ga het liefst wandelaars uit de weg die menen dat je een hardloper wel even een vraag tussendoor kunt stellen.
Daarmee direct een van mijn grootste ergernissen: Mensen die je tijdens een loopsessie de weg willen vragen en je dan boos en verbaasd nastaren als je gewoon verder loopt.
  woensdag 24 juli 2013 @ 12:45:27 #65
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_129286721
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 12:38 schreef opinionr het volgende:
Ik heb er weer zin in voor vanavond! Eindelijk is het ook een beetje afgekoeld na de regen en onweer van zojuist. Vanavond een nieuwe route proberen met een stukje door het bos. Weer eens wat anders. Ik ga het liefst wandelaars uit de weg die menen dat je een hardloper wel even een vraag tussendoor kunt stellen.
Daarmee direct een van mijn grootste ergernissen: Mensen die je tijdens een loopsessie de weg willen vragen en je dan boos en verbaasd nastaren als je gewoon verder loopt.
Als ze de vraag kort houden en het antwoord ook kort en simpel is, kan het nog wel eens in het voorbij lopen lukken.

Maar ja, mensen die dingen vragen zijn wel eens onhandig. Nog vervelender is het als je dan toch bent gestopt en ze iets vragen waar je het antwoord niet op hebt. 8)7
pi_129287022
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 12:38 schreef opinionr het volgende:
:{ waarom niet gewoon even stoppen en de weg wijzen? Je gaat er niet dood van, en er zit een pauzeknop op je garmin als je écht écht écht van de statistiekjes bent.

Sowieso niet raar dat ze juist een hardloper vragen, want die komt nogal eens ergens en zou dus best eea van de omgeving kunnen weten.
Ja doei.
pi_129287094
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 12:53 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

:{ waarom niet gewoon even stoppen en de weg wijzen? Je gaat er niet dood van, en er zit een pauzeknop op je garmin als je écht écht écht van de statistiekjes bent.

Sowieso niet raar dat ze juist een hardloper vragen, want die komt nogal eens ergens en zou dus best eea van de omgeving kunnen weten.
Ik zit nog in de opbouwfase en als ik stop ben ik helemaal uit mijn ritme.
pi_129287275
Nou ja, ik ga er niet van uit dat in 1 lesje evy 28 mensen je om de weg vragen? :') Ja, het is niet echt handig als beginner, ik vermeed ook altijd verkeerslichten en dat soort dingen, maar één keer even stoppen in een lesje om iemand te helpen die verdwaald is/bezig is met verdwaald raken, mwah. En dan ben ik nog wel vrij socially awkward (vraag maar aan Wolve :') ).

Al ging het laatst ook prima rennend.

"Is de pub die kant op?"

*ren*

"JA! gewoon doorlopen en dan kom je er vanzelf!"

"Ok!"

:')
Ja doei.
pi_129287425
Hebben jullie geen muziek aan tijdens het hardlopen? Als mensen mij aangapen alsof ze iets willen zeggen dan roep ik gewoon hoi! en ren ik verder.

Ik woon ook in een klein dorp en als ik dus ga hardlopen dan kom ik altijd bekenden tegen. Maar gewoon Hoi roepen en doorrennen. Als ze iets vragen hoor ik het toch niet.
  woensdag 24 juli 2013 @ 13:07:48 #70
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_129287559
Waarom asociaal zijn als je aan het hardlopen bent?
F means you're fucked
pi_129287591
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 13:00 schreef motorbloempje het volgende:
Nou ja, ik ga er niet van uit dat in 1 lesje evy 28 mensen je om de weg vragen? :') Ja, het is niet echt handig als beginner, ik vermeed ook altijd verkeerslichten en dat soort dingen, maar één keer even stoppen in een lesje om iemand te helpen die verdwaald is/bezig is met verdwaald raken, mwah. En dan ben ik nog wel vrij socially awkward (vraag maar aan Wolve :') ).

Al ging het laatst ook prima rennend.

"Is de pub die kant op?"

*ren*

"JA! gewoon doorlopen en dan kom je er vanzelf!"

"Ok!"

Het komt natuurlijk maar af en toe voor. Maar toch vind ik het storend.laatst hield een man me echt tegen met zijn hand. Hij vroeg of het niet te warm was om te rennen. Ik wilde alweer doorlopen en toen kwam zijn echte vraag: of ik wist waar die en die straat was.
"Nee, geen idee, ik woon hier nog niet zo lang.." Weer doorgelopen, maar toch bijna een halve minuut stil gestaan.
pi_129287599
Tijd geleden wel even raar toen ik liep en ineens een auto zo stapvoets naast me kwam rijden.... zo'n donkere met geblindeerde ramen...

Wilde die man ook alleen even de weg vragen :')
Ja doei.
pi_129287620
Hallo hardlopende fok!'ers!

Ik meld mij hier ook. Een jaar geleden ongeveer begonnen met hardlopen (Evy), de 10 weken niet afgemaakt wegens andere bezigheden, ben vorig jaar ook begonnen met wielrennen. Wielrennen doe ik nog steeds maar het hardlopen trok toch nog wel een beetje, begin dit jaar dus weer begonnen, dit afwisselend met wielrennen. Ik loop samen met mijn vriendin meestal een rondje van zo'n 5 km, ik probeer minimaal 2 keer per week maar dat lukt me niet altijd, ivm het wielrennen dus.

Endomondo heb ik ook sinds begin vd maand. Misschien dat Fok! Hardlopen mij over de streep trekt om vaker te lopen. Ik loop nu meestal 5 km in een half uurtje ongeveer, omdat ik mn tempo aanpas. Geen idee wat voor mij een ideaal tempo is, heb wel het gevoel dat ik sneller kan misschien houd ik dat dan weer minder lang vol.

Nou ja, Hallo iig en jullie zullen me hier wel vaker zien posten, ziet eruit als een leuke groep hardlopers :-)

SPOILER
pi_129287684
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 13:07 schreef YUR het volgende:
Waarom asociaal zijn als je aan het hardlopen bent?
Ik vind het Asociaal als je hardlopers de weg vraagt.
Sociaal zijn houdt namelijk ook in dat je inlevingsvermogen voor de situatie van een ander hebt. Ik zou als wandelaar ook nooit een wielrenner of een hardloper aanspreken. Dan loop ik liever een paar meter door en vraag ik het een wandelaar.
  woensdag 24 juli 2013 @ 13:11:53 #75
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_129287709
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 13:11 schreef opinionr het volgende:

[..]

Sociaal zijn houdt namelijk ook in dat je inlevingsvermogen voor de situatie van een ander hebt. Ik zou als wandelaar ook nooit een wielrenner of een hardloper aanspreken. Dan loop ik liever een paar meter door en vraag ik het een wandelaar.
F means you're fucked
  woensdag 24 juli 2013 @ 13:12:21 #76
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_129287726
Hoi Aal! Meeposten helpt wel. Samen met je vriendin lopen helpt ook (tenzij je elkaar er steeds van overtuigt dan je best een keer over kan slaan :+).
pi_129287730
"Ach, ik vraag die hardloper wel even om de weg, kan hij meteen even wat op adem komen, hij ziet er zo verhit uit! :o misschien wil hij ook wel wat te drinken!"
Ja doei.
pi_129287737
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 13:11 schreef YUR het volgende:

[..]

Sterke argumentatie. Vind je dat ook sociaal?
  woensdag 24 juli 2013 @ 13:13:13 #79
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_129287757
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 13:12 schreef motorbloempje het volgende:
"Ach, ik vraag die hardloper wel even om de weg, kan hij meteen even wat op adem komen, hij ziet er zo verhit uit! :o misschien wil hij ook wel wat te drinken!"
Dan wel thee, want daar koel je van af. :Y 8-)
  woensdag 24 juli 2013 @ 13:13:30 #80
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_129287771
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 13:12 schreef opinionr het volgende:

[..]

Sterke argumentatie. Vind je dat ook sociaal?
Ach jongen, schei nou toch uit joh :') Ga lekker hardlopen in je bubble
F means you're fucked
pi_129287774
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 13:13 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Dan wel thee, want daar koel je van af. :Y 8-)
Bier ook :9
pi_129287791
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 13:13 schreef YUR het volgende:

[..]

Ja doei.
pi_129287831
Voor mij is het altijd een ego-dingetje dat ik blij ben als ik zonder hijgen kan praten tijdens het hardlopen op flink tempo :P Ik zeg mede hardlopers ook altijd gedag en dan denk ik stiekem *SCORE!!* als zij meer hijgend hallo zeggen dan ik ;)
pi_129287839
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 13:14 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:+
  Moderator woensdag 24 juli 2013 @ 13:15:32 #85
155227 crew  Guppy
dus
pi_129287852
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 13:11 schreef opinionr het volgende:

[..]

Ik vind t juist slim om een hardloper te vragen. Die weet de weg ^O^

ik stop altijd voor wegvragers
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_129287869
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 13:12 schreef Wolve000 het volgende:
Hoi Aal! Meeposten helpt wel. Samen met je vriendin lopen helpt ook (tenzij je elkaar er steeds van overtuigt dan je best een keer over kan slaan :+).
Nah, dat valt wel mee. Als één van de twee zin om te lopen heeft is het meer dat die de ander probeert mee te nemen dan maar besluiten helemaal niet te gaan. Gisteren was het bijv. heel warm maar een beetje doorzeuren hielp toch wel, zo hoefde ik niet alleen te lopen ;-)
pi_129287964
Heb dat eigenlijk nog nooit gehad dat iemand de wel vroeg, maar zou dan wel even stoppen. Heb zelf wel eens gehad dat ik iets niet helemaal kon vinden en werd toen ook geholpen. Is meestal toch maar kleine moeite en kost meestal ook niet veel tijd, dus zou niet weten waarom je dat niet even kunt doen.
pi_129288002
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 13:18 schreef Piet90 het volgende:
Heb dat eigenlijk nog nooit gehad dat iemand de wel vroeg, maar zou dan wel even stoppen. Heb zelf wel eens gehad dat ik iets niet helemaal kon vinden en werd toen ook geholpen. Is meestal toch maar kleine moeite en kost meestal ook niet veel tijd, dus zou niet weten waarom je dat niet even kunt doen.
Omdat mensen met jou rekening moeten houden, maar andersom kan iedereen de spreekwoordelijke vinketering krijgen, natuurlijk.
Ja doei.
pi_129288007
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 13:13 schreef YUR het volgende:

[..]

Misschien is het een tikkeltje egoistisch en waarschijnlijk denk ik er over een tijdje ook wel anders over. Als jij rent is het misschien geen probleem voor je om even te stoppen. Voor mij momenteel nog wel.
pi_129288224
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 13:14 schreef La_Tramposa het volgende:
Voor mij is het altijd een ego-dingetje dat ik blij ben als ik zonder hijgen kan praten tijdens het hardlopen op flink tempo :P Ik zeg mede hardlopers ook altijd gedag en dan denk ik stiekem *SCORE!!* als zij meer hijgend hallo zeggen dan ik ;)
:D Herkenbaar, ook al loop ik op redelijk tempo, dan is het toch even door de neus ademen en hallo of goedemiddag zeggen! Als ze voorbij zijn hangt meteen mijn mond weer los, lol! :P

En welkom Aal! Het is hier inderdaad echt een leuke groep! Ook erg goed om af en toe leuk mee af te spreken om te rennen enzo, leuke verhalen komen langs en er wordt aan alle kanten gemotiveerd! :D
pi_129288263
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 13:09 schreef Aal321 het volgende:
Hallo hardlopende fok!'ers!

Ik meld mij hier ook. Een jaar geleden ongeveer begonnen met hardlopen (Evy), de 10 weken niet afgemaakt wegens andere bezigheden, ben vorig jaar ook begonnen met wielrennen. Wielrennen doe ik nog steeds maar het hardlopen trok toch nog wel een beetje, begin dit jaar dus weer begonnen, dit afwisselend met wielrennen. Ik loop samen met mijn vriendin meestal een rondje van zo'n 5 km, ik probeer minimaal 2 keer per week maar dat lukt me niet altijd, ivm het wielrennen dus.

Endomondo heb ik ook sinds begin vd maand. Misschien dat Fok! Hardlopen mij over de streep trekt om vaker te lopen. Ik loop nu meestal 5 km in een half uurtje ongeveer, omdat ik mn tempo aanpas. Geen idee wat voor mij een ideaal tempo is, heb wel het gevoel dat ik sneller kan misschien houd ik dat dan weer minder lang vol.

Nou ja, Hallo iig en jullie zullen me hier wel vaker zien posten, ziet eruit als een leuke groep hardlopers :-)

SPOILER
Ook Hallo!

Komt bij mij in de buurt zie ik.

Je hebt trouwens de 5 km op een seconde nauwkeurig in 30:00 gelopen :D
pi_129288403
Ik ga natuurlijk veel te snel zodat mensen geen kans hebben mij iets te vragen :P
Maar als ze het toch lukt, dan beloon ik ze ook met een antwoord :D

En stilstaan tijdens je loopjes, dat moet je nu toch eenmaal in ons dichtbebouwde landje. Of ren je ook zomaar een weg over, en ga je ervan uit dat eventuele andere weggebruikers zich wel "inleven" in het feit dat je als beginnende hardloper niet kan stoppen?
pi_129288631
Ik heb het maar 1x meegemaakt dat me iets gevraagd werd, en helaas voor de beste man had ik ook geen idee waar die straat was. :)
  woensdag 24 juli 2013 @ 13:31:39 #94
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_129288669
Hardlopen op het strand is dan eigenlijk best ideaal. Moeilijk verdwalen daar ^O^
F means you're fucked
pi_129288723
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 13:31 schreef YUR het volgende:
Hardlopen op het strand is dan eigenlijk best ideaal. Moeilijk verdwalen daar ^O^
Ja maar is het nu links of rechts voor die ene strandtent, je weet wel die met de gele stoeltjes...
pi_129288776
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 13:32 schreef Guard het volgende:

[..]

Ja maar is het nu links of rechts voor die ene strandtent, je weet wel die met de gele stoeltjes...
"Mevrouw, weet u of er kwallen zijn vandaag?
  woensdag 24 juli 2013 @ 13:35:14 #97
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_129288860
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 13:32 schreef Guard het volgende:

[..]

50% kans dat ik ze de goeie kant op wijs :s)

quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 13:33 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

"Mevrouw, weet u of er kwallen zijn vandaag?
"Aan u te zien wel"
F means you're fucked
pi_129288884
pi_129288989
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 13:24 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Ook Hallo!

Komt bij mij in de buurt zie ik.

Je hebt trouwens de 5 km op een seconde nauwkeurig in 30:00 gelopen :D
Thx.
Dat zou zomaar kunnen, zowel de afstand als de buurt, haha.

quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2013 13:24 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

En welkom Aal! Het is hier inderdaad echt een leuke groep! Ook erg goed om af en toe leuk mee af te spreken om te rennen enzo, leuke verhalen komen langs en er wordt aan alle kanten gemotiveerd! :D
Thx!
Motivatie kan ik altijd gebruiken :)
pi_129289125
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 13:08 schreef motorbloempje het volgende:
Tijd geleden wel even raar toen ik liep en ineens een auto zo stapvoets naast me kwam rijden.... zo'n donkere met geblindeerde ramen...

Wilde die man ook alleen even de weg vragen :')
Dat heb ik ook eens gehad, niet tijdens het rennen, maar toen ik gewoon op straat liep en de auto had ook geen geblindeerde ramen. Een kerel vroeg vanaf de bestuurderskant de weg door het passagiersraam, ik half door dat raam in de auto hangen en de weg uitleggen en toen zag ik pas dat die kerel zat te sjorren.... :') Ik echt zo van: oh.... :o

Wat een gezeur trouwens om niet even de weg te kunnen wijzen. Ik loop altijd in het bos waar ik heel goed de weg weet en wandelaars blijkbaar niet, die vragen dan vaak waar het bezoekerscentrum is. Ze zijn dan erg dankbaar, dat is toch mooi!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')