abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129280826

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar YUR als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Juli-squat challenge
Facebook groep

SPOILER: Why we run
pi_129280841
Mogge! :z

Clubrun vanavond! *O*
Ja doei.
pi_129280852
Gefeliciteerd Stream *O*
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_129280857
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2013 08:52 schreef streamnl het volgende:

[..]

[..]

Ach. Ik ben absoluut geen ochtendmens maar of ik nu om 0300 op sta of om 1000. Ik ben het eerste uur net zo vrolijk :X
Komt goed.
SPOILER
Congrats!
pi_129280868
Stream gefeliciteerd!!!
pi_129280882
Gefeliciteerd Stream w/
pi_129280946
Gefeliciteerd!
pi_129280970
Thanks!
O+
pi_129280998
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 08:55 schreef Guard het volgende:
Gefeliciteerd Stream *O*
Ja doei.
pi_129281027
Mijn eigen PR op de 5km met 3 minuten en 1 seconde verbeterd naar 36:28. Geen toptijden maak ik boek iig vooruitgang. eind augustus wil ik graag onder de 30 minuten komen. Als ik dat heb gehaald ga ik de afstand vergroten.
http://www.endomondo.com/workouts/220441514/11508370
pi_129281055
Hier heeft het nog steeds niet geonweerd! Bleh warm.
Ik ga vanavond roeien denk ik, als dat niet doorgaat nog wel even hardlopen.

Ik heb net die 2-ingredient pancakes gemaakt die hier laatst stonden, lekker! Het werd alleen meer een soort roerei omdat ik teveel beslag in 1 keer had gedaan maarja de smaak was er niet minder om ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_129281117
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juli 2013 09:07 schreef BroesWillems het volgende:
Mijn eigen PR op de 5km met 3 minuten en 1 seconde verbeterd naar 36:28. Geen toptijden maak ik boek iig vooruitgang. eind augustus wil ik graag onder de 30 minuten komen. Als ik dat heb gehaald ga ik de afstand vergroten.
Ik zou als ik jou was dan vooral focussen op meer constant lopen :) in het begin zit je best goed vlak, maar daarna wordt 't 'n rommeltje.
Ja doei.
pi_129281120
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juli 2013 09:07 schreef BroesWillems het volgende:
Snelheid komt vanzelf wel, zeker met wat lagere temperaturen :Y
Lekkere muziek trouwens :)
pi_129281206
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 09:13 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik zou als ik jou was dan vooral focussen op meer constant lopen :) in het begin zit je best goed vlak, maar daarna wordt 't 'n rommeltje.
Ik ging op het laatst idd te hard, geen idee hoe, voor mijn gevoel bleef ik constant lopen.
http://www.endomondo.com/workouts/220148086/11508370 deze van vorige week was constanter.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 09:13 schreef Arquero het volgende:

[..]

Snelheid komt vanzelf wel, zeker met wat lagere temperaturen :Y
Lekkere muziek trouwens :)
Normaal loop ik met Spotify, maar gebruik nu Endomondo voor het eerst en die kapt de muziek af als ze mij een 'progress report' geven. Geluk nog wat Rammstein en AC/DC op de telefoon staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2013 09:20:23 ]
pi_129281269
Gefeliciteerd stream! *G*
pi_129281688
Gefeliciteerd Stream!! *O* *G*

Ik denk dat ik vandaag maar eens ga opzoeken wat nu prioriteit heeft bij Renate, tempo of hartslag. :)
Ik moet voor mijn gevoel wel wat sneller dan joggen om een hartslag van rond de 155 te krijgen. :@
Even wennen, die Renate.
  woensdag 24 juli 2013 @ 09:52:27 #17
176485 Champy
Usericon was RaymondK
pi_129281892
Ik ben van de week voor het eerst ooit gaan hardlopen, 3 kilometer gelopen in iets meer dan 17 minuten bij een temperatuur van 29 graden. Ik vond het heerlijk, snap eigenlijk niet dat ik niet eerder begonnen ben. En nu volhouden, maar ik heb het gevoel dat dat wel gaat lukken.
Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym
pi_129281901
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 09:52 schreef Champy het volgende:
Ik ben van de week voor het eerst ooit gaan hardlopen, 3 kilometer gelopen in iets meer dan 17 minuten bij een temperatuur van 29 graden. Ik vond het heerlijk, snap eigenlijk niet dat ik niet eerder begonnen ben. En nu volhouden, maar ik heb het gevoel dat dat wel gaat lukken.
Hoi. In de OP staan fatsoenlijke opbouwschema's. Succes.
Ja doei.
  woensdag 24 juli 2013 @ 10:00:03 #19
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_129282073
quote:
wat motorbloempje zegt, opbouwen is belangrijk voor al je spieren en pezen die de specifieke hardloopbelasting niet gewend zijn.

jij blij, wij blij, blessure vrij :P
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_129282079
quote:
:o 3km in 17 minuten, direct de eerste keer!

Netjes, deed je helemaal niet aan sport?
  woensdag 24 juli 2013 @ 10:02:50 #21
176485 Champy
Usericon was RaymondK
pi_129282146
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 10:00 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

:o 3km in 17 minuten, direct de eerste keer!

Netjes, deed je helemaal niet aan sport?
Ik zit al een jaar of 10 op badminton, ook een redelijke conditiesport, maar nog nooit echt hardgelopen. Daarnaast fiets ik redelijk wat, en trek ik sinds een maand of 3 wat aan de gewichten, dus er is een redelijke basisconditie.

Ik merk inderdaad wel dat er spieren nu anders gebruikt worden dan normaal, gisteren redelijk zure spieren gehad de hele dag, maar nu is alles weer rustig, dus ik ga vanavond kijken of ik weer hetzelfde rondje kan doen in dezelfde tijd :)
Op zaterdag 17 mei 2014 13:15 schreef stinkie het volgende:
zodra ik een echt gespierde en droge pt'r tegenkom, ga ik ik mijn blote reet deadliften bij een gays 'r us gym
pi_129282172
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 10:02 schreef Champy het volgende:

[..]

Ik zit al een jaar of 10 op badminton, ook een redelijke conditiesport, maar nog nooit echt hardgelopen. Daarnaast fiets ik redelijk wat, en trek ik sinds een maand of 3 wat aan de gewichten, dus er is een redelijke basisconditie.

Ik merk inderdaad wel dat er spieren nu anders gebruikt worden dan normaal, gisteren redelijk zure spieren gehad de hele dag, maar nu is alles weer rustig, dus ik ga vanavond kijken of ik weer hetzelfde rondje kan doen in dezelfde tijd :)
Niet slim.
Ja doei.
pi_129282251
Nogmaals bedankt iedereen ^O^
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2013 09:41 schreef Muis84 het volgende:
Gefeliciteerd Stream!! *O* *G*

Ik denk dat ik vandaag maar eens ga opzoeken wat nu prioriteit heeft bij Renate, tempo of hartslag. :)
Ik moet voor mijn gevoel wel wat sneller dan joggen om een hartslag van rond de 155 te krijgen. :@
Even wennen, die Renate.
De tempo's die bij haar staan komt ongeveer overeen bij de desbetreffende zones. Mijn vrouw vindt het aanhouden van de tempo's gemakkelijker. Ikzelf houd ook de tempo aan MAAR ook mijn hartslag. Ik heb per tempo een max hartslag waar ik niet hoger wil komen.
Je zal idd zelf even moeten spelen en er achter komen wat jij het fijnst vind.
Het gaat toch hierom??
SPOILER
  woensdag 24 juli 2013 @ 10:18:07 #24
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_129282491
Hoop mensen vroeg opgestaan om te gaan lopen! Hulde! _O_
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_129282664
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 10:02 schreef Champy het volgende:

[..]

Prima. Zo te zien heb je ook niet per se een beginnersschema nodig. Blijf wel goed luisteren naar je lichaam en let op dat je nergens hardnekkige pijntjes krijgt.

Verder mag je ook best nog wat langzamer lopen (zeker met dit weer). Voor de opbouw van je conditie maakt het weinig uit en het voordeel is dat je sneller herstelt.
pi_129282721
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 10:06 schreef streamnl het volgende:

[..]

De tempo's die bij haar staan komt ongeveer overeen bij de desbetreffende zones. Mijn vrouw vindt het aanhouden van de tempo's gemakkelijker. Ikzelf houd ook de tempo aan MAAR ook mijn hartslag. Ik heb per tempo een max hartslag waar ik niet hoger wil komen.
Het gaat toch hierom??
SPOILER
Ja gaat daarom. Ik zat tussen de 5.25 en de 6.00 / km als mijn hartslag rond de 155 had. Ik zal er eens mee gaan spelen om te kijken wat werkt. Ik heb er geen verstand van, maar 5,nogwat is geen joggen denk ik.
Bij 'sprint' van 2.30-3.00 m/km was hartslag rond de 170. Gok dat mijn max hartslag wat lager ligt dan 195 misschien. Ach, ik merk het vanzelf. Bedankt! ^O^
  woensdag 24 juli 2013 @ 10:31:08 #27
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_129282770
Sta je om 6 uur buiten, begint het toch een partij te onweren :o
pi_129282809
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2013 10:28 schreef Muis84 het volgende:
Bij 'sprint' van 2.30-3.00 m/km was hartslag rond de 170. Gok dat mijn max hartslag wat lager ligt dan 195 misschien. Ach, ik merk het vanzelf. Bedankt! ^O^
Euh ja, als dit klopt zou ik maar eens heel snel een wereldrecord op de 5km gaan lopen als ik jou was.
pi_129282871
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2013 10:28 schreef Muis84 het volgende:

[..]

Ja gaat daarom. Ik zat tussen de 5.25 en de 6.00 / km als mijn hartslag rond de 155 had. Ik zal er eens mee gaan spelen om te kijken wat werkt. Ik heb er geen verstand van, maar 5,nogwat is geen joggen denk ik.
als ik 6:30 loop zit ik al boven die hartslag _O-
pi_129282996
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 10:32 schreef Saysem het volgende:

[..]

Euh ja, als dit klopt zou ik maar eens heel snel een wereldrecord op de 5km gaan lopen als ik jou was.
Ja dat hou ik natuurkijk ook niet vol. Volgens Garmin en Endomondo klopt dat wel. Maar niet erg lang. Maar thanks voor de feedback. :')
pi_129283026
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juli 2013 10:35 schreef Serinde het volgende:

[..]

als ik 6:30 loop zit ik al boven die hartslag _O-
En daarom vat ik het ook niet. Ik zie ook alleen maar wat Endomondo en Garmin weergeven, dus tja. Dat.
pi_129283028
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juli 2013 10:35 schreef Serinde het volgende:

[..]

als ik 6:30 loop naar de auto loop zit ik al boven die hartslag _O-
Ja doei.
  woensdag 24 juli 2013 @ 10:42:16 #33
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_129283059
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2013 10:40 schreef Muis84 het volgende:

[..]

En daarom vat ik het ook niet. Ik zie ook alleen maar wat Endomondo en Garmin weergeven, dus tja. Dat.
Volgens mijn Garmin heb ik laatst wel 1:40 per km gelopen. 8-)

Misschien was het bij mij een fluctuatie in het signaal...
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_129283146
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2013 10:40 schreef Muis84 het volgende:

[..]

Ja dat hou ik natuurkijk ook niet vol. Volgens Garmin en Endomondo klopt dat wel. Maar niet erg lang. Maar thanks voor de feedback. :')
Dan zal je max hartslag inderdaad geen 195 zijn, want dan zou je een hartslag van 170 makkelijk 5km aan kunnen houden. Je max hartslag is dus eerder euh... 170.
pi_129283163
Gefeliciteerd stream! *O* *G* *O*
pi_129283263
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 10:06 schreef streamnl het volgende:

[..]

Het gaat toch hierom??
SPOILER
Hmm bij mij zitten er nog wel heel veel zones tussen zone 2 en 3.. ietsje meer dan joggen = +- 7.00/km, wedstrijdtempo 15km = +- 5.20/km
Maar de meeste trainingen zitten nog wel op zones daartussen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_129283319
Tja, weet ik veel. Het gaat me ook niet om die sprint, jammer dat daar dan zo op gehamerd wordt. :') Ben geen superwoman dus dat bedenk ik zelf ook. Feit blijft wel dat hartslag niet klopt met wat ik doe.
Ik kan het ook niet helpen, probeer het alleen te snappen. Dit helpt niet in ieder geval.

Qua sprint, nee dat hou ik niet lang vol en nee, dat zal niet zo hard gaan als Garmin het doet vermoeden.
Maar hij doet het in ieder geval wel lekker constant fout. Sprint bij Ekiden zat ook rond de 3.00/min, 16 juli zelfde verhaal. Ok, iets trager dan. Ach, het is een leuk heuveltje op de grafiek. Het maakt me ook niet uit.
pi_129283341
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 10:45 schreef Saysem het volgende:

[..]

Dan zal je max hartslag inderdaad geen 195 zijn, want dan zou je een hartslag van 170 makkelijk 5km aan kunnen houden. Je max hartslag is dus eerder euh... 170.
Goed punt. Ik ga eens kijken of de zones dan beter kloppen. Bedankt. ^O^
pi_129283367
Zeg, is GotC al verzwolgen door OUD?
Ja doei.
  woensdag 24 juli 2013 @ 10:57:07 #40
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_129283455
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 10:54 schreef motorbloempje het volgende:
Zeg, is GotC al verzwolgen door OUD?
de laatste keer dat ik haar zag zou ze niet misstaan in VBL
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_129283509
:') _O-
Ja doei.
pi_129283845
Hier ervaringen met het lopen van een recreatieve wedstrijd?

Heb vorig jaar een beetje een verkeerde inschatting (of overschatting) gemaakt door te zeggen dat 20 minuten over 5 km goed te doen moet zijn. Om toch daad bij woord te voegen sinds september vorig jaar hard aan het trainen gegaan.

PR is nu 21.15, dus moet nog een stuk harder. Heb nu 3 races gelopen en wat me opviel is dat de start zo ongelovelijk druk en traag is dat ik daar veel tijd en energie verlies door het zigzaggen door mensen die 10km/h lopen en menen vooraan te moeten starten.

Hoe doen jullie een warming up en dan alsnog vroeg en dus voorin in het startvak staan? Gewoon asociaal naar voren lopen vlak voor de start? De startdrukte vermijden door een minuut later te starten is ook geen fijne optie, omdat je dan alsnog iedereen tegenkomt.
pi_129283876
Nee, niemand loopt hier wedstrijden of evenementen. Sterker nog, niemand loopt echt hard.

We klussen hier .gpx'jes.
Ja doei.
pi_129283878
Ik zou een hele kleine wedstrijd uitkiezen, dat scheelt sowieso!
pi_129283886
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 11:13 schreef motorbloempje het volgende:
Nee, niemand loopt hier wedstrijden of evenementen. Sterker nog, niemand loopt echt hard.

We klussen hier .gpx'jes.
Hij stelt toch normale vragen..
pi_129283905
Oh, jij bent er zo een die écht hardloopt? :D!
Ja doei.
pi_129283936
Oh, en warming up voor 5km doe ik niet. Voor 10km ook niet. Ik ren gewoon. Wel altijd goed stretchen na afloop.
Ja doei.
pi_129283964
Stream gefeliciteerd! :)

Met mijn kuit gaat het eigenlijk al best goed. Hij voelt alleen nog wat stijf aan. Ik ga morgen even een stuk wandelen om te beginnen en kijken of dat zonder problemen gaat. Misschien daarna nog maar eens en dan wil ik toch wel weer gaan hardlopen. Ik mis het!!! Ik zie er wel weer tegenop om weer helemaal opnieuw te moeten beginnen, maar het is wel zo verstandig. Ik heb nu tubes, die ga ik zeker de komende tijd dragen en dan weer rustig opbouwen zodra ik het gevoel heb dat dat weer gaat. Ik denk dat het dus toch geen zweepslag geweest is. Kuit is niet blauw geworden en al liep ik de eerste dagen mank, ik kon in ieder geval voorzichtig lopen en erop staan was geen probleem.

Al met al dus een meevaller. En dan nu niet meer eigenwijs zijn en niet teveel gaan lopen, echt kalm gaan opbouwen en niet teveel naar de kilometers kijken. Laat het eerst maar weer eens lekker gaan. En die wandelpauzes die ik dan weer moet nemen vind ik met dit weer geen straf ;)
This whole world is wild at heart and weird on top
pi_129283978
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 11:13 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik zou een hele kleine wedstrijd uitkiezen, dat scheelt sowieso!
Dat lijkt me een goede. Jammer dat deze wedstrijden dan wat minder gezellig zijn :).
pi_129283989
Hoe kleiner de wedstrijden, hoe gezelliger O+
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')