Niks. Op kantoor ook niks..quote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:46 schreef dud0r het volgende:
Sterkte nog vixen.
Hoewel je nu waarschijnlijk aan het lopen bent.
Nog bezorgers hier die wat verfrissend op het depot hadden?
quote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:50 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Niks. Op kantoor ook niks..
quote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:50 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Thanks.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 15:14 schreef dud0r het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Met dank aan Peterselieman.
quote:Op dinsdag 23 juli 2013 15:14 schreef dud0r het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Met dank aan Peterselieman.
en dan te bedenken dat ik blij was dat de post er om 12 uur al was, zodat ik niet pas om 1 uur hoefde te beginnen. Anders was ik nu nog aan het lopen!quote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:12 schreef gelestipjes het volgende:
Kon mooi om 9 uur beginnen, dus was om 12 uur klaar met bezorgen, goed, toen was het ook al heet, maar toch beter dan wanneer je pas rond die tijd kan beginnen. Wel meer post dan afgelopen zaterdag, maar nog steeds niet veel.
Er lagen zowaar flesjes water bij ons! Vorig jaar stonden er ook nog pakken sinaasappelsap, maar mij hoor je niet klagen!quote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:46 schreef dud0r het volgende:
Sterkte nog vixen.
Dit ook!quote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:46 schreef dud0r het volgende:
Sterkte nog vixen.
Dat is relaxt!quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:17 schreef KatrienDuck het volgende:
Bij ons kwam de ijscoman op de vestiging.
Dat is beter! Op allebei de depots?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:19 schreef superkimmi het volgende:
[..]
en dan te bedenken dat ik blij was dat de post er om 12 uur al was, zodat ik niet pas om 1 uur hoefde te beginnen. Anders was ik nu nog aan het lopen!
nee in plaats daarvan duik ik zometeen lekker het bad hier in de tuin inBlij dat we dat eergisteren gekocht hebben!
[..]
Er lagen zowaar flesjes water bij ons! Vorig jaar stonden er ook nog pakken sinaasappelsap, maar mij hoor je niet klagen!
hier ook 940hah 6,5 zak volgeladen etc..quote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:23 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier toch nog wel aardig wat, dikke tijdschriften, veeeeeel buspakjes en ander spul, had toch bijna overal wel post voor. Door de warmte ook ruim een kwartier langer over de wijk gedaan.. moest ook nog herladen want het was toch teveel om in 1x op de fiets te kunnen. Hopelijk gaat er geen tijd af
Nu even pauze en dan moet ik nog een rondje van 2,5 uur.. maar het was niet erg dat dat na 17.00 klaar waswel jammer dat dat dan ook weer herladen wordt en dat bij die wijk zeker wel weer 10 minuten kost
Trouwens ook gigantisch veel fouten gemaaktwaarschijnlijk te weinig water gedronken of zo
Toch maar wat beter opletten.. is nu een heerlijke 31 graden
Hier ook niet, vroeger (als in tot 2 jaar terug) lieten ze op de vestiging nog wel eens een ijscokar komen, maar dat kan er blijkbaar niet meer vanaf. Maar zelfs flesjes water voor de bezorgers zaten er niet in vandaag, dat is toch wel erg triest.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:50 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
wat willen ze dat we die nog betalen?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:52 schreef Atmosphere82 het volgende:
Inderdaad. Ik kan me nog herinneren dat op de oude vestiging in Roosendaal er op dit soort dagen blikjes werden uitgedeeld met frisdrank. Gratis dus.
Hier ook niet hoor, ene wijk zelfs nog ietsje langer en de 2e precies binnen de tijd.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:32 schreef V__L_N het volgende:
Heb er ook geen seconde korter over gedaan dan normaal, en wee de gene die denkt dat ie vandaag tijd van me gaat afpakken.
sterkte ermeequote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:32 schreef V__L_N het volgende:
Hier ook geen drinken. Dat vind ik dan toch altijd wel erg schraal. Overigens zijn ze verplicht om maatregelen te nemen bij dit weer. Alleen ze doen het niet. En niemand die ze dwingt, dus ze komen er mee weg (arbo naleven is uberhaupt niet zo erg postnl-erig).
Overigens ben ik lichtelijk ziek van de warmte nu. Was pas om 14.00 uur gaan lopen. Maar ik heb overal warmte-uitslag, spierkramp en ik zit een tikkeltje laag in me bloeddruk.
Heb er ook geen seconde korter over gedaan dan normaal, en wee de gene die denkt dat ie vandaag tijd van me gaat afpakken.
de meeste ellende is ook wanneer de temperatuur omhoog gaat(vaak meer ruzie's/irritatie's/moorden etc..)quote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:56 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Hier ook niet hoor, ene wijk zelfs nog ietsje langer en de 2e precies binnen de tijd.
Was trouwens ook weer gezellig met zeurende bewonerseentje was kwaad want de tv gids was oud of zo en hij had al gebeld dat ie hem op wilde zeggen als dat zo ging. Excuses aangeboden, maar daar had hij niet echt een boodschap aan.
Andere wijk iemand.. was net langs dat adres geweest, die mensen stonden toen bij de open garage.. komen ze langs gefietst.. Hee postbode, ben je niet bij ons langs geweest? We hadden geen vara gids! Dus ik zeg zoiets van, oh, ja daar ben ik wel langs gekomen net. Zij: *zucht* jahaa maar we hadden dus geen tv gids. Ben je ons adres vergeten of zo? Dus ik zeg, nee, als hij niet in de bus lag dan had ik hem er nog niet bij.. Zij: euh ok nouja het zal wel.
Mooie is, ik heb dus volgens mij wel degelijk een gids daar in de bus gegooid, alleen zij stonden toen al bij die garage om weg te gaanhebben ze dan uberhaupt nog gekeken of er post was vraag ik me af...
En ik ben stom geweestTC belde, had een 'bus te klein' briefje bezorgd, maar dat pakje was een belangrijk kadootje en of ik het misschien nog kon/wilde nabrengen. Zeg ik nog ja ook, zonder eventuele vergoeding ter sprake te brengen
gaat me nog 20 minuten kosten ook om daar weer langs te fietsen. Niet assertief genoeg geweest om nee te zeggen, want eigenlijk heb ik daar helemaal geen zin in... fail
![]()
Dus nu ben ik klaar met de 5 uurtjes bezorgen en mag ik over een uur er nog weer uit voor dat pakje
Ga het ook wel mailenquote:Op dinsdag 23 juli 2013 18:09 schreef V__L_N het volgende:
Die tijd schrijf je toch gewoon? Het is op verzoek van je Tc, dan kan ie verwachten dat het hem geld gaat kosten.
Zeurende mensen... volgens mij komt het door het weer.
een halve kwart?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 18:21 schreef V__L_N het volgende:
Oh ik overleef het wel, ik heb een halve zak bolognese chips op en een halve kwart extran... Voel me over een uur denk ik wel beter.
op sommige plekken in Nl waren er uitschieters naar bijna 35 door de hoge vochtigheid is de gevoelstemperatuur al gauw hoger dan de werkelijke temperatuur.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 18:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wat een bloedhitte, zeg! Hoewel het hier volgens Weerplaza niet warmer is geweest dan 29 graden, voelde het veel warmer! (Overigens twijfel ik ernstig aan de betrouwbaarheid van Weerplaza, ze zeggen dat het in mijn woonplaats momenteel 22,9 graden is, nou me reet, het is hier zeker 28!)
Hier niets, nee. Maar ik had zelf ijswater mee dat de hele loop koud gebleven is. Aan het einde van een paar flesjes water de inhoud over mijn hoofd gegooid.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:46 schreef dud0r het volgende:
Sterkte nog vixen.
doen ze niet kost geldquote:Op dinsdag 23 juli 2013 20:12 schreef SKBlondie het volgende:
Vandaag in 34 graden moeten bezorgen (Tilburg). Hier hadden ze wel flesjes neergezet, alleen heb je er zo weinig aan als het smaakt naar lauwe pis wanneer ze twee uur in het depot hebben gelegen (heb middagwijk). Maargoed, beter iets dan niets. Heb toch mijn eigen flesjes bij die ik van te voren in de vriezer leg (ontdooit vanzelf met dit weer). Het zou wel fijn zijn als ze met dit weer iets meer rekening konden houden met de pbz's en de post zo vroeg mogelijk op de depots bezorgen.
Hier op de depots nog nooit wat gezien. Nu niet met warm weer en met KNJ ook niks extra's.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 21:22 schreef Rafierafie het volgende:
Ik was vanochtend zeer verbaasd om een traytje met flesjes water uit de wagen te zien komen.
Werkgevers zijn inderdaad verplicht om minstens ervoor te zorgen dat er drinken beschikbaar is.
Ik hoop echt dat het morgen niet zo hard gaat regenen dat ik mijn regenjas aan moet doen. Dat is echt niet te doen met temperaturen boven de 20 graden.
Als je al geboekt hebt zou ik dat zo snel mogelijk aanvragen. Met een beetje mazzel ben je dan nog op tijd en kan er wat geregeld worden.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 21:34 schreef Deezertje het volgende:
Hoe ver van te voren moet je verlof aanvragen (als in ik moet het nod doen)?
Zag net dat de data dat ik verlof wil precies in de herfstvakantie vallen... zullen ze niet blij mee zijn gok ik, maar heb vakantie al geboekt..
de bezorgers worden als minderwaardige mensen gezien,ik heb dit al vaak gemeld in de winter,quote:Op dinsdag 23 juli 2013 21:38 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hier op de depots nog nooit wat gezien. Nu niet met warm weer en met KNJ ook niks extra's.
Blijkbaar denken ze op het VBG niet verder dan dat mensen de post ook nog moeten wegbrengen...
Als je erom vraagt zullen ze het wel brengen, maar nu denken ze mooi dat niemand erom vraagt... doen wij ook niets.
Ja net ook meteen gedaan. Gaat om twee zaterdagen (dag voor en in de herfstvakantie). Gok dat het wel goedkomt, anders moet je slim zijn. Ben nog nooit (!) ziek geweest in de afgelopen vijf jaar... Dacht dat die vakantieverlof in januari alleen voor de zomer moest hier...quote:Op dinsdag 23 juli 2013 21:42 schreef VixenFromHell het volgende:
Was hier wel moeilijk, vrij in de herfstvakantie.. dat was wel voor een zaterdag trouwens. Uiteindelijk een andere zaterdag gekozen omdat ik later een midweekje boekte in de week na de vakantie![]()
(liever de zaterdag na mijn vakantie vrij ipv ervoor)
Zou het idd wel zo snel mogelijk aangeven! En misschien even kijken hoeveel mensen er dan al verlof hebben? Wij krijgen hier altijd een lijst met al het toegekende verlof (dat wat al in december aangevraagd wordt iig).
Wat is 14/15 ?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 21:42 schreef ophaling10 het volgende:
de bezorgers worden als minderwaardige mensen gezien,ik heb dit al vaak gemeld in de winter,
binnen krijg je te vreten daarbuiten kan je doodvallen.
daarom vind ik het ook normaal dat je buiten 14/15 hoort te krijgen ipv binnen.
Verlofaanvraag is hier meteen voor het hele jaar.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 21:48 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ja net ook meteen gedaan. Gaat om twee zaterdagen (dag voor en in de herfstvakantie). Gok dat het wel goedkomt, anders moet je slim zijn. Ben nog nooit (!) ziek geweest in de afgelopen vijf jaar... Dacht dat die vakantieverlof in januari alleen voor de zomer moest hier...
Nee maar als je 'ineens' ziek bent dan kunnen ze weinig doen, al speel ik het liever niet zo natuurlijkquote:Op dinsdag 23 juli 2013 21:51 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Verlofaanvraag is hier meteen voor het hele jaar.
En het feit dat je nooit ziek bent geweest zegt de meeste leidinggevenden helemaal niks.
Ik hoop voor je dat die vrije dagen je gewoon worden toegekend maar ik weet hoe moeilijk ze daar over kunnen doen.
Euro's per uur.quote:
Zo goed ging het dusquote:een halve kwart?
En bedoelde je dan bloeddruk of bloedsuiker. Want je klinkt nu ernstig als mijn partner wanneer zijn bloedsuiker op 2 zit
Het is hier nu alweer 23 graden, dus ik zie het somber inquote:Op woensdag 24 juli 2013 04:48 schreef dud0r het volgende:
Mogguh! Hopelijk vandaag iets minder warm zodat iedereen een beetje normaal kan lopen.
Ik zweet nu m'n kantoor al uitquote:Op woensdag 24 juli 2013 05:45 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Het is hier nu alweer 23 graden, dus ik zie het somber in
vochtigheidspercentage is toegenomen dat maakt de zooi ook benauwdquote:Op woensdag 24 juli 2013 06:09 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik zweet nu m'n kantoor al uit![]()
Buiten was het nu wel lekker maar ik kan de hele zooi helaas niet naar buiten verplaatsen.
regen is prima toch? Met die warmte loop ik ook in de regen gewoon in t-shirt hoor..quote:Op dinsdag 23 juli 2013 21:22 schreef Rafierafie het volgende:
Ik was vanochtend zeer verbaasd om een traytje met flesjes water uit de wagen te zien komen.
Werkgevers zijn inderdaad verplicht om minstens ervoor te zorgen dat er drinken beschikbaar is.
Ik hoop echt dat het morgen niet zo hard gaat regenen dat ik mijn regenjas aan moet doen. Dat is echt niet te doen met temperaturen boven de 20 graden.
quote:Op woensdag 24 juli 2013 10:18 schreef superkimmi het volgende:
[..]
regen is prima toch? Met die warmte loop ik ook in de regen gewoon in t-shirt hoor..
Dat soort gezeur maak ik ook vaak mee, vooral in wijken waar veel yuppen of bekakte mensen wonen. Ze moeten en zullen hun post krijgen op hun vaste dagen en als die er dan gewoon niet is dan word je soms niet geloofd...quote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:56 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Hier ook niet hoor, ene wijk zelfs nog ietsje langer en de 2e precies binnen de tijd.
Was trouwens ook weer gezellig met zeurende bewonerseentje was kwaad want de tv gids was oud of zo en hij had al gebeld dat ie hem op wilde zeggen als dat zo ging. Excuses aangeboden, maar daar had hij niet echt een boodschap aan.
Andere wijk iemand.. was net langs dat adres geweest, die mensen stonden toen bij de open garage.. komen ze langs gefietst.. Hee postbode, ben je niet bij ons langs geweest? We hadden geen vara gids! Dus ik zeg zoiets van, oh, ja daar ben ik wel langs gekomen net. Zij: *zucht* jahaa maar we hadden dus geen tv gids. Ben je ons adres vergeten of zo? Dus ik zeg, nee, als hij niet in de bus lag dan had ik hem er nog niet bij.. Zij: euh ok nouja het zal wel.
Mooie is, ik heb dus volgens mij wel degelijk een gids daar in de bus gegooid, alleen zij stonden toen al bij die garage om weg te gaanhebben ze dan uberhaupt nog gekeken of er post was vraag ik me af...
En ik ben stom geweestTC belde, had een 'bus te klein' briefje bezorgd, maar dat pakje was een belangrijk kadootje en of ik het misschien nog kon/wilde nabrengen. Zeg ik nog ja ook, zonder eventuele vergoeding ter sprake te brengen
gaat me nog 20 minuten kosten ook om daar weer langs te fietsen. Niet assertief genoeg geweest om nee te zeggen, want eigenlijk heb ik daar helemaal geen zin in... fail
![]()
Dus nu ben ik klaar met de 5 uurtjes bezorgen en mag ik over een uur er nog weer uit voor dat pakje
Ik heb ook eens een paar keer wat irritante dingen meegemaakt in een wijk in de Tolberg.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 18:23 schreef superkimmi het volgende:
Wel een grappig ding gehad vandaag trouwens. Haalde mijn tweede wijk op en kletste wat met een collegaatje daar. Die zei zo: oh, je loopt de 140? Ja dan moet je oppassen voor het vrouwtje wat woont op -adres-. Die komt altijd van de verte al de gang doorrennen en zit de hele dag op dr post te wachten
en verdomd, ik kom daar aan, zie niemand, bezorg de post, wil verdergaan, komt dat vrouwtje aanrennen: "wat bent u laat vandaag! en ik maar wachten! Want ik krijg ALTIJD post op dinsdag. dus ik vond het al zo raar"
Wel grappig dat ik vooraf gewaarschuwd was en dat t gewoon klopte
Allemachtig!quote:Op dinsdag 23 juli 2013 18:31 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Gewerkt van 05:00 tot 15:50. Nu helemaal kapot.
En dan te bedenken dat de persoon die deze dienst normaal doet, er vaak genoeg nog een wijk bijloopt.....
Er stond ook ergens een reactie n.a.v. het kledingbeleid. Die reactie sneed wel hout vond ik.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 19:06 schreef ophaling10 het volgende:
bovenste reactie,op alle mogelijke manieren wordt geprobeerd geld/tijd af te troggelen:
http://www.bvpp.nl/index.(...)le&id=291&Itemid=132
Die tijd heb ik ook nog meegemaakt. Soms had je wel drie tot zeven gerechtelijke brieven per loop of adres. En een tijd dat dat wel niet kostte om in te vullen!quote:Op dinsdag 23 juli 2013 22:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Over die gerechtelijken gesproken, daar waren ze best zeikerig over. Zo had ik eens een gerechtelijke gericht aan het adres (zo stond het voorgedrukt) "dokter de Vriesstraat." Maar bij het vakje "heden..........heb ik...........te......." had ik als straatnaam ingevuld "dr. de Vriesstraat." Want zo stond het namelijk op het straatnaambordje. Kreeg ik 'm de volgende dag terug, omdat ik de schrijfwijze van het voorgedrukte had moeten overnemen. Mijn verdediging dat het voorgedrukte adres niet klopte, omdat de betreffende dr. in dit geval de afkorting van doctor (iemand die gepromoveerd is) was, en niet van dokter (geneesheer) mocht niet baten.
Of je kreeg 'm terug omdat je de datum als 13/01/2003 had geschreven ipv 13 januari 2003.
Of je kreeg 'm terug omdat je bij functie & standplaats "Postbode te Lutjebroek" had ingevuld, en dat moest dan "besteller TNT Post te Lutjebroek" zijn.
Nee, die zal ik niet missen...........
Het hangt er ook vanaf hoe je het werk beoordeelt qua zwaarte. Ik heb er maar zwaar van gemaakt, want zeker op piekdagen met hah is het dat wel.quote:Op woensdag 24 juli 2013 15:28 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
3 graden warmer en we zouden op code rood gezeten hebben...
40% ongeveerquote:Op woensdag 24 juli 2013 15:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het hangt er ook vanaf hoe je het werk beoordeelt qua zwaarte. Ik heb er maar zwaar van gemaakt, want zeker op piekdagen met hah is het dat wel.
Vwb de luchtvochtigheid moest ik er een slag naar slaan, maar 35% zal het toch wel geweest zijn.
Dit is een standaard wijk en dinsdag heeft ze 'm wel gelopen. Maar ze loopt wel vaker laat pas haar wijk weg.quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:17 schreef superkimmi het volgende:
een wijk die blijft staan is niet altijd de fout van de bezorgersDinsdag een week geleden bleef 'mijn' wijk ook staan. Niet dat ik wist dat dat die dinsdag 'mijn' wijk was, want ik was nooit ingepland
Zal wel een niet goed verwerkte verlofaanvraag zijn, dat gebeurt hier constant. Maar ja, dat krijg je er nou van als je al het werk gaat opsplitsen in deeltaakjes met verschillende TC's, de een nog chaotischer dan de ander, die bovendien totaal niet met elkaar communiceren vanwege allerlei haat en nijd onderling.quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:11 schreef dud0r het volgende:
[..]
Dit is een standaard wijk en dinsdag heeft ze 'm wel gelopen. Maar ze loopt wel vaker laat pas haar wijk weg.
En het depot waar de rouwkaart lag is van een uitbesteder dus dat is lastiger.
Waarom controleren ze dat 's middags al dan? je hebt immers tot 6 uur dus dan weet je nooit of het echt niet meer weggebracht zou worden of dat iemand gewoon laat isquote:Op woensdag 24 juli 2013 17:14 schreef dud0r het volgende:
Nice, ze hebben vanmiddag audit gedaan op de depots. Stond nog een wijk en lag een rouwkaart in een ander depot.
Foei! Stoute bezorgers!
Dat hele tc/planner verhaal is volgens mij sowieso niet echt een succes. De TC's buiten hebben vrijwel niks te doen, zo'n planner doet ook echt geen week over de planningen, dus ook dat zijn heel wat verspilde uren, en verder werken ze inderdaad vaak langs elkaar heen en als er iets mis gaat is het toevallig altijd de schuld van degene die er net even niet is die dag.quote:Op woensdag 24 juli 2013 19:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Zal wel een niet goed verwerkte verlofaanvraag zijn, dat gebeurt hier constant. Maar ja, dat krijg je er nou van als je al het werk gaat opsplitsen in deeltaakjes met verschillende TC's, de een nog chaotischer dan de ander, die bovendien totaal niet met elkaar communiceren vanwege allerlei haat en nijd onderling.
Ik heb een prima band met mijn collega tc. Ook geen probleem met verlofkeuze.quote:Op woensdag 24 juli 2013 19:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Zal wel een niet goed verwerkte verlofaanvraag zijn, dat gebeurt hier constant. Maar ja, dat krijg je er nou van als je al het werk gaat opsplitsen in deeltaakjes met verschillende TC's, de een nog chaotischer dan de ander, die bovendien totaal niet met elkaar communiceren vanwege allerlei haat en nijd onderling.
Geen idee. Omdat die mensen niks beters te doen hebben en om 18.00 aan het eten te zitten.quote:Op woensdag 24 juli 2013 19:54 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Waarom controleren ze dat 's middags al dan? je hebt immers tot 6 uur dus dan weet je nooit of het echt niet meer weggebracht zou worden of dat iemand gewoon laat is
Ik vind het altijd een hekel punt,je neemt iets aan,dan moet je er ook voor zorgen dat het opgelost wordt,de realiteit is nog steeds anders,mensen nemen hun verantwoording vaak niet.quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:00 schreef dud0r het volgende:
[..]
Geen idee. Omdat die mensen niks beters te doen hebben en om 18.00 aan het eten te zitten.
Audit word niet door de vestiging zelf gedaan dus die mensen kennen de bezorgers niet.quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:04 schreef Peterselieman het volgende:
als je de bezorgers een beetje kent dan kun je 's middags al controleren.
Verkeerde quote?quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:06 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Ik vind het altijd een hekel punt,je neemt iets aan,dan moet je er ook voor zorgen dat het opgelost wordt,de realiteit is nog steeds anders,mensen nemen hun verantwoording vaak niet.
Er is natuurlijk altijd een kans dat iemand onderweg een ongeluk krijgt/dood neervalt,
maar dan wordt er vaak van alles aangedaan om het bedrijf te bereiken.
Kort samengevat veel mensen denken nog steeds erg makkelijk over het werk.
nou mooi ^^ Morgen na het werken namelijk door naar een vriendin die zwerfkittens aan het socialiseren is. Zo liefquote:Op woensdag 24 juli 2013 22:27 schreef Deezertje het volgende:
Voor degene die morgen moeten: geen Mikro Gids (vorige week dubbel nummer), dus zal wel niet zo druk worden voor de rest...
Mogguh.quote:Op donderdag 25 juli 2013 04:13 schreef ophaling10 het volgende:
Goedemorgen iedereen,een fijne en zonnige werkdag vandaag.
Goed salaris of slecht salaris. Je hebt een contract getekend voor bepaalde werkzaamheden binnen een bepaald tijdsbestek. Dan moet je die werkzaamheden gewoon op tijd uitvoeren.quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:27 schreef dud0r het volgende:
[..]
Verkeerde quote?
Of ik begrijp je verkeerd. Maar inderdaad mensen nemen geen verantwoordelijkheid meer voor iets. Op zich wel verklaarbaar voor het lage salaris dat ze krijgen maar dat zou weinig uit moeten maken.
Waar je wel aan voorbij gaat, is dat mensen pas in de praktijk, dus als de inkt op dat contract al lang en breed droog is, merken hoe het werk echt is. Ze hebben vaak een volkomen onrealistisch beeld van post bezorgen, gevoed door de filmpjes op de website van PostNL waarin je hier een verjaardagskaart bezorgt en daar een gelukstelegram, ondertussen verwachtingsvol opgewacht door tevreden klanten.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:10 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Goed salaris of slecht salaris. Je hebt een contract getekend voor bepaalde werkzaamheden binnen een bepaald tijdsbestek. Dan moet je die werkzaamheden gewoon op tijd uitvoeren.
Maar daar denken sommige collega's inderdaad erg gemakkelijk over.
Ook leuk vind ik mensen die een ochtendwijk krijgen en hem vervolgens laat in de middag pas gaan lopen. Sta die ochtendwijk dan af aan iemand die wel graag vroeg gaat lopen.
Daarvoor heb je de proeftijd. Als het je dan niet bevalt kan je altijd nog zeggen dat je er mee stopt.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Waar je wel aan voorbij gaat, is dat mensen pas in de praktijk, dus als de inkt op dat contract al lang en breed droog is, merken hoe het werk echt is. Ze hebben vaak een volkomen onrealistisch beeld van post bezorgen, gevoed door de filmpjes op de website van PostNL waarin je hier een verjaardagskaart bezorgt en daar een gelukstelegram, ondertussen verwachtingsvol opgewacht door tevreden klanten.
Pas in de praktijk komen ze er achter dat het toch best wel hard werken is, dat de tijden die je voor je werkzaamheden staan lang niet altijd haalbaar zijn, en dat het maar afwachten is of ze de uitloop betalen. Hierdoor valt het toch al karige uurloon nog lager uit.
Ben ik helemaal met je eens dat je ongeacht je salaris je werkzaamheden goed moet uitvoeren.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:10 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Goed salaris of slecht salaris. Je hebt een contract getekend voor bepaalde werkzaamheden binnen een bepaald tijdsbestek. Dan moet je die werkzaamheden gewoon op tijd uitvoeren.
Maar daar denken sommige collega's inderdaad erg gemakkelijk over.
Ook leuk vind ik mensen die een ochtendwijk krijgen en hem vervolgens laat in de middag pas gaan lopen. Sta die ochtendwijk dan af aan iemand die wel graag vroeg gaat lopen.
Hmm... Mensen staan mij iedere dag op te wachten om hun enorme waardering voor mijn diensten uit te spreken. De post die ik bezorg bevat dan ook uitsluitend goed nieuws. Ik dacht dat dat bij iedereen zo wasquote:Op donderdag 25 juli 2013 09:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Waar je wel aan voorbij gaat, is dat mensen pas in de praktijk, dus als de inkt op dat contract al lang en breed droog is, merken hoe het werk echt is. Ze hebben vaak een volkomen onrealistisch beeld van post bezorgen, gevoed door de filmpjes op de website van PostNL waarin je hier een verjaardagskaart bezorgt en daar een gelukstelegram, ondertussen verwachtingsvol opgewacht door tevreden klanten.
Pas in de praktijk komen ze er achter dat het toch best wel hard werken is, dat de tijden die je voor je werkzaamheden staan lang niet altijd haalbaar zijn, en dat het maar afwachten is of ze de uitloop betalen. Hierdoor valt het toch al karige uurloon nog lager uit.
Ik mezelf ondanks de peanuts niet als monkey maar meer als apequote:Op donderdag 25 juli 2013 09:24 schreef dud0r het volgende:
[..]
Daarvoor heb je de proeftijd. Als het je dan niet bevalt kan je altijd nog zeggen dat je er mee stopt.
En in een maand kan je dat volgens mij best vaststellen.
[..]
Ben ik helemaal met je eens dat je ongeacht je salaris je werkzaamheden goed moet uitvoeren.
Echter het spreekwoord:"when you pay peanuts, you'll get monkeys" gaat hier wel gedeeltelijk op.
Er zijn een heleboel goede bezorgers, maar helaas zitten er ook een aantal tussen die het totaal niet interesseert.
En hebben jullie nog ochtendwijken? Als in die gaan om 9 uur naar het depot?
Hier hebben wij een afvoer om half 11/11 uur en een afvoer om 12 uur.
Kan je niet vragen om een wisseling van wijk dat je wel eerder kan beginnen?quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:30 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik mezelf ondanks de peanuts niet als monkey maar meer als ape
En ja we hebben hier nog ochtendwijken. En nee, die gaan absoluut niet om 9 uur richting depot. Dat mocht ik willen!!
De belevering 's ochtends is op zijn vroegst half 11 en 's middags rond 1 uur op piekdagen.
Daarom vind ik het zo storend als ik op weg naar het depot al veel postbodes tegenkom die om die tijd al lang en breed aan het wandelen zijn.
Ik wou dat alle bezorgers hier zoals jullie warenquote:Op donderdag 25 juli 2013 09:32 schreef superkimmi het volgende:
ik vind inderdaad ook dat de werkzaamheden gewoon goed moeten gebeuren. De problemen met salaris zijn er een tussen postnl en bezorger, niet tussen postnl en klant, die er niets aan kan doen.
Meestal zijn de slechte degenen die uit dwang dit werk moeten doen(Uwv, etc)quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:24 schreef dud0r het volgende:
[..]
Daarvoor heb je de proeftijd. Als het je dan niet bevalt kan je altijd nog zeggen dat je er mee stopt.
En in een maand kan je dat volgens mij best vaststellen.
[..]
Ben ik helemaal met je eens dat je ongeacht je salaris je werkzaamheden goed moet uitvoeren.
Echter het spreekwoord:"when you pay peanuts, you'll get monkeys" gaat hier wel gedeeltelijk op.
Er zijn een heleboel goede bezorgers, maar helaas zitten er ook een aantal tussen die het totaal niet interesseert.
En hebben jullie nog ochtendwijken? Als in die gaan om 9 uur naar het depot?
Hier hebben wij een afvoer om half 11/11 uur en een afvoer om 12 uur.
Met de kerst zal je overladen met cadeau s wordenquote:Op donderdag 25 juli 2013 09:25 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Hmm... Mensen staan mij iedere dag op te wachten om hun enorme waardering voor mijn diensten uit te spreken. De post die ik bezorg bevat dan ook uitsluitend goed nieuws. Ik dacht dat dat bij iedereen zo was
.
die aanlevertijden mogen wel weer heel wat vroeger weer worden,bij de meesten ben je heel de dag kwijt.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:30 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik mezelf ondanks de peanuts niet als monkey maar meer als ape
En ja we hebben hier nog ochtendwijken. En nee, die gaan absoluut niet om 9 uur richting depot. Dat mocht ik willen!!
De belevering 's ochtends is op zijn vroegst half 11 en 's middags rond 1 uur op piekdagen.
Daarom vind ik het zo storend als ik op weg naar het depot al veel postbodes tegenkom die om die tijd al lang en breed aan het wandelen zijn.
Het mooie in de usa is het wel zo, als de tarieven omhoog gaan,gaat het salaris ook omhoog,quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:32 schreef superkimmi het volgende:
ik vind inderdaad ook dat de werkzaamheden gewoon goed moeten gebeuren. De problemen met salaris zijn er een tussen postnl en bezorger, niet tussen postnl en klant, die er niets aan kan doen.
Bij ons viel het wel mee. 11 uur was alles klaar. Zaterdag stelt weer weinig voor deze week. Heb een aantal mensen dubbele diensten binnen gegeven. (in overleg natuurlijk)quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:10 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag was een druk dagje bij ons. Bij veel wijken waren de vakjes behoorlijk vol en dat in combinatie met te weinig personeel zorgde ervoor dat de laatste wijk om 12.30 uur klaar was.
hier ook weer ,mooie dal dit jaar dalinkomen zekerquote:Op donderdag 25 juli 2013 14:10 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag was een druk dagje bij ons. Bij veel wijken waren de vakjes behoorlijk vol en dat in combinatie met te weinig personeel zorgde ervoor dat de laatste wijk om 12.30 uur klaar was.
quote:Wat moet je doen als je ECCO-schoenen wilt kopen?
Postbezorgers kunnen met korting schoenen kopen van ECCO. Daarvoor krijg je een bon. In de winkel moet je die bon inleveren. De winkel wil ook kunnen zien dat je bij PostNL werkt. Als je geen bedrijfspas (meer) hebt, doe je dat met een kopie van de laatste salarisstrook en een geldig legitimatiebewijs.
Bij ons is deze week bekend gemaakt dat het innemen van de bedrijfspassen weer is teruggedraaid.quote:Op donderdag 25 juli 2013 17:01 schreef Peterselieman het volgende:
nog even over het innemen van de bedrijfspassen:
welke regio?quote:Op donderdag 25 juli 2013 17:41 schreef blijevis het volgende:
[..]
Bij ons is deze week bekend gemaakt dat het innemen van de bedrijfspassen weer is teruggedraaid.
Er worden geen nieuwe bedrijfspassen meer uitgegeven, maar mensen die al een pas hebben kunnen die gewoon behouden.
Is landelijk. Heb vanochtend mail hierover gehad.quote:
Hoe moet ik nou weten dat iemand anders liever vroeg opstaat?quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:10 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
zoiets heb ik twee weken geleden al een keer gedaan, omdat er een kast onbezet bleef. Wist van vorig jaar dat het op de rustige piekdagen wel kon zonder dat het autobedrijf er last van zou krijgenquote:Op donderdag 25 juli 2013 15:05 schreef dud0r het volgende:
[..]
Bij ons viel het wel mee. 11 uur was alles klaar. Zaterdag stelt weer weinig voor deze week. Heb een aantal mensen dubbele diensten binnen gegeven. (in overleg natuurlijk)
ik heb er een truc in gevonden,einde van de maand vervallen minuren,quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:02 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Na vele weken eindelijk weer een urenstaat op het depot gevonden. De afgelopen weken ontbreken er minstens 10 uren.
En dat is dus het hele punt bij PostNL wat ze al jaren niet snappen en gruwelijk veel geld kost. Eerst een besluit maken zonder vaak goed over na te denken, en dan halverwege weer terugdraaien omdat 't niet werkt. Ondertussen ben je wel al veel kosten kwijt en heb je hoop geïrriteerde mensen op de werkvloer omdat niks blijft zoals het was meestal...quote:Op donderdag 25 juli 2013 17:41 schreef blijevis het volgende:
[..]
Bij ons is deze week bekend gemaakt dat het innemen van de bedrijfspassen weer is teruggedraaid.
Er worden geen nieuwe bedrijfspassen meer uitgegeven, maar mensen die al een pas hebben kunnen die gewoon behouden.
Haha me too! Al ben ik een invaller, dus daar heeft niemand last vanquote:Op donderdag 25 juli 2013 18:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
Hoe moet ik nou weten dat iemand anders liever vroeg opstaat?Ik vind het veel chiller om lekker uit te slapen en een beetje je ding te doen en dan tegen de 2e de post effe weg te werken.
Als je geen extra uren maakt dan dus... en met al die kleine contractjes zitten de meesten wel boven hun contracturen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:21 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ik heb er een truc in gevonden,einde van de maand vervallen minuren,
als je,je contracturen maar uitbetaald krijgt hoef je ook niets extra s te doen,en ook geen verlof in te leveren.
Als iedereen dit nu ging doen,is het probleem van korting opgelost.
Hoezo is het probleem van korting dan opgelost? Ze kunnen je gewoon dwingen wat extra's te doen als je je contracturen niet haalt doordat er tijd van de wijken af wordt gehaald door het "zomerdal".quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:21 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ik heb er een truc in gevonden,einde van de maand vervallen minuren,
als je,je contracturen maar uitbetaald krijgt hoef je ook niets extra s te doen,en ook geen verlof in te leveren.
Als iedereen dit nu ging doen,is het probleem van korting opgelost.
Nee. Ik ben al een van de eerste die begint. Sowieso ben ik standaard als eerste op het depot om de boel uit te laden. Voor half 11 mag het autobedrijf schijnbaar niet gaan rijden ondanks dat de chauffeurs ook graag eerder zouden beginnen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:20 schreef dud0r het volgende:
[..]
Kan je niet vragen om een wisseling van wijk dat je wel eerder kan beginnen?
Ik heb het wel over mensen die een vaste ochtendwijk hebben en die standaard laat in de middag gaan lopen terwijl er collega's zijn met een middagwijk die graag in de ochtend zouden willen lopen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
Hoe moet ik nou weten dat iemand anders liever vroeg opstaat?Ik vind het veel chiller om lekker uit te slapen en een beetje je ding te doen en dan tegen de 2e de post effe weg te werken.
Autobedrijf moet scannen en als ze dat niet op tijd doen krijgen ze op hun kloten.quote:Op donderdag 25 juli 2013 21:08 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Nee. Ik ben al een van de eerste die begint. Sowieso ben ik standaard als eerste op het depot om de boel uit te laden. Voor half 11 mag het autobedrijf schijnbaar niet gaan rijden ondanks dat de chauffeurs ook graag eerder zouden beginnen.
Volgens mij mogen ze wel eerder rijden, alleen als ze eerder komen dan de tijd dat de post klaar moet zijn en het voorbereiden is eens niet eerder klaar dan de officiele afvoertijd staan ze dan dus te wachten in hun eigen tijd.quote:Op donderdag 25 juli 2013 21:08 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Nee. Ik ben al een van de eerste die begint. Sowieso ben ik standaard als eerste op het depot om de boel uit te laden. Voor half 11 mag het autobedrijf schijnbaar niet gaan rijden ondanks dat de chauffeurs ook graag eerder zouden beginnen.
lekker lak aan hebben dit is Nl en geen buitenlandquote:Op donderdag 25 juli 2013 21:19 schreef Rafierafie het volgende:
Lekker dagje vandaag weer. Posttassen waren achterlijk zwaar en weinig 'zomers'.
Door die vreselijke luchtvochtigheid beginnen mijn heupen weer moeilijk te doen.
Kom ik na een redelijk kort rondje terug bij mijn fiets, ontdek ik dat ze mijn handvatten hebben gejat
En dan denk je in een beschaafde wijk te lopen.
Gingen we daarnet bbq-en. Gaat mijn achterlijke buurman vanuit het raam een filmpje met zijn telefoon maken om aan zijn vrienden te laten zien en daarna riep ie nog even zijn hele familie erbij om ook nog even gezellig samen apies te kijken.
Ik heb dus even extra duidelijk van mijn hamburger zitten genieten toen ie keek omdat ik weet dat hij mocht eten ivm ramadan.
Ik weet het, niet netjes
Ik heb al van meerdere chauffeurs gehoord dat ze gezeik krijgen als ze eerder weg willen gaan. Ik weet alleen niet welke partij dat is die dan gaat zeiken.quote:Op donderdag 25 juli 2013 21:18 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Volgens mij mogen ze wel eerder rijden, alleen als ze eerder komen dan de tijd dat de post klaar moet zijn en het voorbereiden is eens niet eerder klaar dan de officiele afvoertijd staan ze dan dus te wachten in hun eigen tijd.
Bij ons zijn er wel chauffeurs die veel te vroeg komen, en dan gaan lopen klagen dat ze nog niet weg kunnen omdat nog niet alles klaar is. Ja, wat wil je als de afvoertijd officieel 11 uur is en je staat er al om 10 uur.
Geen enkel probleem met buitenlanders hoor. Maar dit was iets waarmee ik hem misschien een beetje kon irriterenquote:Op donderdag 25 juli 2013 21:25 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
lekker lak aan hebben dit is Nl en geen buitenland
Tja, ik weet natuurlijk niet hoe het op andere vestigingen is, maar hier is het soms om 9 uur al klaar, en soms ook pas om 11 uur, als de officiele afvoertijd is. Dan is het niet zo vreemd dat een chauffeur toch liever gewoon rond 11 uur komt, want ja, anders sta je dus in eigen tijd te wachten. Aan de andere kant is het ook niet vreemd dat ze de tijd dat de voorbereiding klaar moet zijn niet willen vervroegen, want dan is de kans weer te groot dat de tijden niet gehaald worden bij de minste of geringste tegenslag, en dan moeten ze een boete betalen aan het autobedrijfquote:Op donderdag 25 juli 2013 21:25 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik heb al van meerdere chauffeurs gehoord dat ze gezeik krijgen als ze eerder weg willen gaan. Ik weet alleen niet welke partij dat is die dan gaat zeiken.
Maar ik vind het een beetje vreemd om te zien dat postbodes vaak al halverwege hun wijk zijn als ik net op weg ben richting het depot. Het lijkt mij dan toch dat de meeste wijken al wel zijn voorbereid en dus al op het depot kunnen staan.
Correct me if I'm wrong. Ik kom namelijk al heel lang niet meer op kantoor.
Leuk!quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:08 schreef superkimmi het volgende:
[..]
nou mooi ^^ Morgen na het werken namelijk door naar een vriendin die zwerfkittens aan het socialiseren is. Zo lief
Precies!quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:32 schreef superkimmi het volgende:
Het wordt bij mijn vaste wijk op zaterdag ook steeds erger!quote:Op donderdag 25 juli 2013 19:38 schreef Dale__Cooper het volgende:
Vandaag toch wel voor mij de slechtst voorbereide straat ooit meegemaakt. Het wordt echt met de maand erger qua voorbereiding.
Ik had een straat die van 1 tot 28 loopt aan één kant, dus 1-2-3-4-5 etc, als volgt voorbereid:
- twee bundels (even en oneven)
- in die twee bundels zat af en toe nog een even poststuk bij de onevenbundel en andersom)
- wat brieven niet op de juiste cijfervolgorde
- nog een paar poststukken voor een andere straat
quote:Op donderdag 25 juli 2013 21:19 schreef Rafierafie het volgende:
Lekker dagje vandaag weer. Posttassen waren achterlijk zwaar en weinig 'zomers'.
Door die vreselijke luchtvochtigheid beginnen mijn heupen weer moeilijk te doen.
Kom ik na een redelijk kort rondje terug bij mijn fiets, ontdek ik dat ze mijn handvatten hebben gejat
En dan denk je in een beschaafde wijk te lopen.
Gingen we daarnet bbq-en. Gaat mijn achterlijke buurman vanuit het raam een filmpje met zijn telefoon maken om aan zijn vrienden te laten zien en daarna riep ie nog even zijn hele familie erbij om ook nog even gezellig samen apies te kijken.
Ik heb dus even extra duidelijk van mijn hamburger zitten genieten toen ie keek omdat ik weet dat hij mocht eten ivm ramadan.
Ik weet het, niet netjes
Je weet het nu doordat je dit forum hebt gelezen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:07 schreef Yreal het volgende:
Hoe moet ik nou weten dat iemand anders liever vroeg opstaat?
Dus misschien kun je een vroege vogel blij maken door wijken te ruilen.quote:Ik vind het veel chiller om lekker uit te slapen en een beetje je ding te doen en dan tegen de 2e de post effe weg te werken.
Ontbreekt ergens het woord "niet" in de laatste zin?quote:Op donderdag 25 juli 2013 21:19 schreef Rafierafie het volgende:
Gaat mijn achterlijke buurman vanuit het raam een filmpje met zijn telefoon maken om aan zijn vrienden te laten zien en daarna riep ie nog even zijn hele familie erbij om ook nog even gezellig samen apies te kijken.
Elke ochtend. En niet alleen hier. Ook nog op een ander forum waar ik zitquote:
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:39 schreef blijevis het volgende:
[..]
Ontbreekt ergens het woord "niet" in de laatste zin?
Was dus geen zak te doen?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 08:56 schreef dud0r het volgende:
Zo weer klaar voor deze week. Maandag weer een dag.
Ik had alleen nog een beetje administratie te doen. Volgende week werk ik zes dagen dus moet dat wel een beetje compenseren natuurlijk.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 09:16 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Was dus geen zak te doen?![]()
Morgen waarschijnlijk ook niet. Vorige week al bar weinig, alleen toen nog Makro. Morgen ook geen Makro...
het is daar helemaal ballenquote:Op vrijdag 26 juli 2013 09:15 schreef Deezertje het volgende:
http://www.guardian.co.uk(...)?CMP=EMCNEWEML6619I2
mooie zomerdal volgens mij hebben ze zich aardig verrekend dit jaar met die geinquote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:09 schreef Deezertje het volgende:
Dinsdag dikke H&M gidsen en 4 HAH (175 gram) waaronder dat zware kut apotheek blaadje weer (al staat op de site dat die tegenwoordig alleen nog maar verkrijgbaar is in de apotheek zelf, niet dus). Leuk met twee wijken... Gok op 4 tassen HAH per wijkGeen Veronica's, maar dat maakt niets uit met HAH en H&M..
Even snel rekenen: kom alleen al uit op 77 kilo aan HAH dinsdag![]()
Qua post zal het ondanks zware H&M wel meevallen. De HAH gaat echter gewoon door, en het lijkt erop dat het de laatste tijd alleen maar zwaarder wordt (kunnen ze hogere prijs vragen bij adverteerders, gaat per gram).quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:16 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
mooie zomerdal volgens mij hebben ze zich aardig verrekend dit jaar met die gein
die veronica dat was wat megazwaar alle afgiftepunten(met voetbal toen)de hm mogen ze wel naar de concu sturen,pokkeboekquote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:21 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Qua post zal het ondanks zware H&M wel meevallen. De HAH gaat echter gewoon door, en het lijkt erop dat het de laatste tijd alleen maar zwaarder wordt (kunnen ze hogere prijs vragen bij adverteerders, gaat per gram).
Wie herinnert zich nog die oh zo leuke Veronica Gids HAH actie (ieder huis een gids, behalve die lid zijn... moest je zelf nog gaan uitzoeken ook!!) de Allerhande als HAH of die leuke fruitzakken van de AH twee jaar terug?
Ik kan nu al dromen wie er allemaal dubbele H&M gidsen hebben dinsdag. Altijd dezelfde, en lijkt H&M niets te schelen. Record is zes (6!) boeken op een adres en allemaal met dezelfde naam ook...quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:24 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
die veronica dat was wat megazwaar alle afgiftepunten(met voetbal toen)de hm mogen ze wel naar de concu sturen,pokkeboek
Oh echt? Bahquote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:09 schreef Deezertje het volgende:
Dinsdag dikke H&M gidsen en 4 HAH (175 gram) waaronder dat zware kut apotheek blaadje weer (al staat op de site dat die tegenwoordig alleen nog maar verkrijgbaar is in de apotheek zelf, niet dus). Leuk met twee wijken... Gok op 4 tassen HAH per wijkGeen Veronica's, maar dat maakt niets uit met HAH en H&M..
Even snel rekenen: kom alleen al uit op 77 kilo aan HAH dinsdag![]()
weet niet waar ze dat op baseren want het is nog net zoveel als voorheen(althans hier)quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:53 schreef gelestipjes het volgende:
Nou, vorige week hebben ze wel ineens heel veel van de tijd afgehaald, was het de week ervoor nog iets van 2,5% eraf, vorige week ging er ineens 20% af op de donderdag en 12% op de zaterdag.
Nope, maar dat gebeurt soms helaas wel. Hier 1x omdat de gemeente daar op vrijdagochtend mee kwam en dat moest per se mee en 1x voor een paar wijken iets dat gewoon in de brievenbus gegooid was. Daar hebben ze dan weer niet zoveel invloed op natuurlijk... maar balen is het wel als je dat ontdektquote:Op vrijdag 26 juli 2013 16:00 schreef V__L_N het volgende:
Hadden ze me voor vandaag geen regen en onweer beloofd?
Ik begin danig genoeg te krijgen van die 30 graden en volle zon.
Ik had vandaag een deur-tot-deur-brief van de 1 of ander bedrijf, volgens mij zou dat niet moeten op een dal dag.
Hier kwam de regenquote:Op vrijdag 26 juli 2013 16:00 schreef V__L_N het volgende:
Ik had vandaag een deur-tot-deur-brief van de 1 of ander bedrijf, volgens mij zou dat niet moeten op een dal dag.
Raar. Hier is het wel degelijk minder.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 15:02 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
weet niet waar ze dat op baseren want het is nog net zoveel als voorheen(althans hier)
hah er zelfs overheen
Het is nog steeds "de klant bepaalt" dus als die wil dat het op een woensdag of een vrijdag meegaat, dan gaat het ook gewoon mee op die dag, dat dat voor ons dan helemaal niet uit kan qua tijd valt over het algemeen gewoon weer in de categorie "zuur"quote:Op vrijdag 26 juli 2013 16:00 schreef V__L_N het volgende:
Het is inderdaad wel minder, maar over het algemeen niet zoveel minder dat je er 20% minder tijd voor nodig hebt. En met huis aan huis ben je over het algemeen niet ineens 15% sneller klaar omdat er wel minder post was.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 16:50 schreef dud0r het volgende:
[..]
Raar. Hier is het wel degelijk minder.
Met een maandag bezetting draaien we de daldagen en de piekdagen (op gisteren na) draaien we met twee diensten per team open.
Allemaal binnen heb ik het nu over maar dat zorgt buiten natuurlijk ook voor minder post.
Toch is dat uurloon voor 'jeugdigen' nog niet zo heel slecht toch? Als je weet dat één Engelse Pond 1.16 euro vertegenwoordigt. En de werktijden zijn ook niet slecht, van 9.00u tot 14.00u. Zo slecht als nu in Nederland kan het volgens mij nergens zijn qua beleid, alhoewel ze dan al wel negen keer gestaakt hebben bij dat bedrijf...quote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:53 schreef ophaling10 het volgende:
Een vacature :https://rmg.i-grasp.com/f(...)p=seuqybfoitytqpmjjz
buiten dit alles is de UK stervensduur,weinig hoopvol dus
is een brt bedrag 8,58 doet nu E9,96quote:Op vrijdag 26 juli 2013 17:44 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Toch is dat uurloon voor 'jeugdigen' nog niet zo heel slecht toch? Als je weet dat één Engelse Pond 1.16 euro vertegenwoordigt. En de werktijden zijn ook niet slecht, van 9.00u tot 14.00u. Zo slecht als nu in Nederland kan het volgens mij nergens zijn qua beleid, alhoewel ze dan al wel negen keer gestaakt hebben bij dat bedrijf...
Morgen weer werken en ik heb er niet zo veel zin in eigenlijk...![]()
domme koe? serieus?quote:Op woensdag 24 juli 2013 20:59 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik heb een prima band met mijn collega tc. Ook geen probleem met verlofkeuze.
Mijn collega heeft haar nog gesproken(om 19.55) en ze was met haar dochter mee naar het ziekenhuis voor controle.
Controle liep uit en ipv dat die domme koe dan belt laat ze het staan en loopt ze het niet weg.![]()
Wij hebben trouwens geen aparte planner. We maken zelf de planning.
Bij ons moeten mensen met ochtendwijken nu uiterlijk 12:00 beginnen en als ze echt niet eerder kunnen dit even aan "PBZ met" of teamcoach laten weten. Tussen 14:30 en 15:00 moeten hier de depots gecontroleerd worden door "PBZ mets" en moeten zij het aan TC melden als er nog tassen staan. TC hoort het dan op te lossen.quote:Ik heb het wel over mensen die een vaste ochtendwijk hebben en die standaard laat in de middag gaan lopen terwijl er collega's zijn met een middagwijk die graag in de ochtend zouden willen lopen.
Wij moeten onszelf maar redden als we een onbekende wijk krijgen. Geen mappen en geen plattegronden. In de eerste tas op de eerste bundel kijken waar de wijk begint en lopen maar.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 21:06 schreef allweather het volgende:
[..]
Bij ons moeten mensen met ochtendwijken nu uiterlijk 12:00 beginnen en als ze echt niet eerder kunnen dit even aan "PBZ met" of teamcoach laten weten. Tussen 14:30 en 15:00 moeten hier de depots gecontroleerd worden door "PBZ mets" en moeten zij het aan TC melden als er nog tassen staan. TC hoort het dan op te lossen.
Ik heb zelf twee middag-wijken (dit isi sinds de invoering van piek/dal dus ren je rot op de piekdagen) en gevraagd of ik er eentje kan ruilen voor een ochtend-wijk zodra er wat vrij komt; tot op heden is dat nog niet mogelijk gebleken. De regel een uur voor aanvangstijd loop starten red ik dus niet, maar TC baalt er ook van dat ik niet 's ochtends kan beginnen, omdat ik dan in nood eventueel ergens anders zou kunnen/willen bijspringen ( alle depots hebben een map met plattegronden en loopwijzer).
In dit topic zijn geen pakketbezorgers aanwezig, alleen postbodes / bezorgers.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 21:16 schreef Quacker08 het volgende:
Help. Mijn niet thuis code doet het niet. Een oplossing, anyone? Wil graag de bezorging wijzigen, maar de klok van tien nadert.
Ziet er stukken beter uit dan de onzin die PostNL aanbiedt.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:53 schreef ophaling10 het volgende:
Een vacature :https://rmg.i-grasp.com/f(...)p=seuqybfoitytqpmjjz
Da's wel erg veel zuur de laatste tijd. Wat is de pH ondertussen?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 17:29 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Het is nog steeds "de klant bepaalt" dus als die wil dat het op een woensdag of een vrijdag meegaat, dan gaat het ook gewoon mee op die dag, dat dat voor ons dan helemaal niet uit kan qua tijd valt over het algemeen gewoon weer in de categorie "zuur"
Bij een wijk met veel tassen is het dan altijd leuk om te gokken wat de 2e en 3e tas zijn.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 21:29 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Wij moeten onszelf maar redden als we een onbekende wijk krijgen. Geen mappen en geen plattegronden. In de eerste tas op de eerste bundel kijken waar de wijk begint en lopen maar.
Dit dus.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 04:22 schreef ophaling10 het volgende:
Goedemorgen iedereen,een fijne werkdag vandaag
Tja, je uurloon omrekenen naar sigaretten moet je niet doen, die zijn in elk land explosief in prijs gestegen. Je kunt beter kijken naar hoeveel boodschappen je kunt doen voor dat geld!quote:Op vrijdag 26 juli 2013 17:52 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
is een brt bedrag 8,58 doet nu E9,96
een pakje sig kost 10p moet je 2 uur werken voor een pak
The average delivery walk lasts approximately 3 and a half hours and each day you will have to deliver multiple bags (approximately 6-8 mailbags), which can each weigh up to 16kg
was dat maar zo ging ik daar direct heenquote:Op zaterdag 27 juli 2013 06:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Tja, je uurloon omrekenen naar sigaretten moet je niet doen, die zijn in elk land explosief in prijs gestegen. Je kunt beter kijken naar hoeveel boodschappen je kunt doen voor dat geld!
(Overigens is 10 pence best goedkoop) ; )
Werkritme. Helaas word ik standaard wakker tussen 4 en 6. Afhankelijk van hoe laat ik erin ga.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 08:05 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
voor je vrije weekend ben je er vroeg bij
Dat heb je niet netjes opgelost! Dan moet je ter plekke je TC gaan bellen en met die man meelopen om de fout te herstellen en je excuses aan de buurvrouw aan te bieden. Zelfs als het een fout van de concurrent wasquote:Op vrijdag 26 juli 2013 23:08 schreef superkimmi het volgende:
Vandaag weer een klaag klassieker gehad:
-komt u zo nog op de wilhelminastraat?
-nee
-want gisteren is er post van mij bij de buurvrouw gekomen.
-sorry, maar dat was ik niet, ik loop die straat nier.
- ja, maar gisteren ging het wel mis!
- meneer, ik heb nog nooit bezorgd in de wilhelminastraat.
- o.
ik heb dat hetzelfde,een dag niet zo vroeg eruit(op vakanties etc..) word je toch dezlefde tijd wakker,quote:Op zaterdag 27 juli 2013 08:36 schreef dud0r het volgende:
[..]
Werkritme. Helaas word ik standaard wakker tussen 4 en 6. Afhankelijk van hoe laat ik erin ga.
Meestal kan ik daarna nog verder slapen maar 07.30 is meestal uitslapen voor mij.
Yup. Heb je een dagje vrij ben je 's avonds kapot en lig alsnog vroeg op bed.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 08:55 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ik heb dat hetzelfde,een dag niet zo vroeg eruit(op vakanties etc..) word je toch dezlefde tijd wakker,
s avonds ben je alleen gebroken dan.
Whoa!!! Dat had ik niet willen zien!quote:Op zaterdag 27 juli 2013 08:56 schreef ophaling10 het volgende:
Deze geeft zo weer wat fraais met de loop:
http://knmi.nl/neerslagra(...)ww.gif?1374908168588
Oprotten met die monster buien. Ik wil droog kunnen trainen vanmiddag.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 08:56 schreef ophaling10 het volgende:
Deze geeft zo weer wat fraais met de loop:
http://knmi.nl/neerslagra(...)ww.gif?1374908168588
zo te zien zit er redelijk vaart in tegen een uur of 12/1 wel boveninquote:Op zaterdag 27 juli 2013 08:59 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Whoa!!! Dat had ik niet willen zien!
Hopelijk krijg ik daar tijdens het lopen nog niet mee te maken.
ja in de sweatshirts lekker hoorquote:Op zaterdag 27 juli 2013 08:59 schreef dud0r het volgende:
[..]
Oprotten met die monster buien. Ik wil droog kunnen trainen vanmiddag.
En de rest hier wil droog kunnen lopen gok ik.
Dat zou voor mij goed uitkomen. Dan is het midden alweer droog als ik de buitenwereld ga trotseren.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 09:00 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
zo te zien zit er redelijk vaart in tegen een uur of 12/1 wel bovenin
Hahaquote:Op zaterdag 27 juli 2013 08:53 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Dat heb je niet netjes opgelost! Dan moet je ter plekke je TC gaan bellen en met die man meelopen om de fout te herstellen en je excuses aan de buurvrouw aan te bieden. Zelfs als het een fout van de concurrent was
Denken mensen nou echt dat er in iedere stad en ieder dorp maar één enkele bezorger rondloopt?
zelfs bij rood moet er nog bezorgd worden(denken ze)quote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:49 schreef Tietmans het volgende:
Hier gaat het ook helemaal los straks. 2 grote wijken, en noway dat ik met code oranje ga lopen.
Tword dus een latertje vandaag;(
Ja, ik hoop dat het zo voorbij is inderdaad en anders maar wat later hoorquote:Op zaterdag 27 juli 2013 11:36 schreef dud0r het volgende:
Utrecht wordt momenteel heel donker. Dus hier barst het zo los. Als het een beetje doortrekt kan Herfstblad gewoon om 13.00 op het depot staan en ik op m'n trainingsplek.
He, jammerquote:Op zaterdag 27 juli 2013 11:49 schreef superkimmi het volgende:
ben bang dat ik jullie moet teleurstellen. Hier in Roosendaal is het nu al dik 40 minuten bezig.. ondertussen is het onweer wel wat afgenoemen maar soms nog steeds te horen.. en het regent gewoon nog steeds pijpestelen
haha inderdaad.. zeker nu het af en toe ook nog rommelt.. Ik heb wel twee wijken maar ze snappen het maar als ik om half 7 nog op de stoep sta hoor..quote:Op zaterdag 27 juli 2013 11:50 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ben je net als ik ook nog steeds thuis aan het wachten Superkimmi?
ik heb altijd volk dat klaagt als de post nat isquote:Op zaterdag 27 juli 2013 11:58 schreef superkimmi het volgende:
[..]
haha inderdaad.. zeker nu het af en toe ook nog rommelt.. Ik heb wel twee wijken maar ze snappen het maar als ik om half 7 nog op de stoep sta hoor..
dat vind ik al helemaal niet kunnen xD Bedoel, alsof wij zin hebben in die regen..quote:Op zaterdag 27 juli 2013 11:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik heb altijd volk dat klaagt als de post nat is
ja wat dat betreft echt geluk dat de bui hier nu valt.. t zal het benauwde wel wat verminderenquote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:18 schreef KatrienDuck het volgende:
Tjonge, wat een zweetweer, AF-SCHU-WE-LIJK! Ik heb geen droge draad meer aan m'n lijf en heb alleen nog maar zitten voorbereiden! Hier nog geen regen trouwens, komt tegen half 2. Lekker voor de bezorgers!
Hier regent het momenteel flink, maar het onweer viel mee. Wel de hele dag al ontzettend klam, en een luchtvochtigheid van 80%. Moet nog een forse wijk lopen, maar zit nu thuis te wachten tot het droog wordt.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:18 schreef KatrienDuck het volgende:
Tjonge, wat een zweetweer, AF-SCHU-WE-LIJK! Ik heb geen droge draad meer aan m'n lijf en heb alleen nog maar zitten voorbereiden! Hier nog geen regen trouwens, komt tegen half 2. Lekker voor de bezorgers!
Staan ook weer de nodige klachten op van mensen over natte post, dan vraag je je echt af of die mensen wel eens met hun anushol achter de computer vandaan komen en naar buiten gaan. Onweer, stortregen, natuurlijk wordt de post dan nat.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 13:40 schreef VixenFromHell het volgende:
Eerste wijkje gehad en uurtje vol in de regen gelopen... nu uurtje thuis en dan als het goed is droog de 2e wijk doen
Wel 2 poststukken helaas zo nat geworden dat ze stuk zijn gegaan.. dus maar moet maar even een excuusbriefje bij of zo.
Zo ook weer eens spieken bij de webcare of er al veel klachten zijnen yep!
Het is wel mooi...
[ afbeelding ]
Dat soort dingen bijvoorbeeld, dat wordt dan besproken met de postbezorger/bode om herhaling te voorkomen. Volgens mij komt dat meestal door die elastieken....... ik zit er eerlijk gezegd niet zo op te wachten dat ik daarover op mijn kop krijg
Snap wel dat het voor ontvangers vervelend is hoor, daar niet van. Maar ik ga de boel ook niet zitten vouwen op straat of zo. En soms heb je ook van die bussen waar het amper door de tochtstrip heen wil en dan vouwt het ook wel eens..![]()
Hier was het voor het eerst op zaterdag echt extreem rustig. Hooguit 1 blauwe bak per wijk, en dan vaak nog niet eens helemaal vol. Om half 10 hadden we alle wijken al af, meestal zijn we pas om half 12-12 uur klaar.............quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:46 schreef gelestipjes het volgende:
Tjonge, wat een weer. Ik vond de regen niet zo erg, maar dat onweer, dat was toch wat minder plezierig. Ik ben dan liever niet buiten. Maar goed, ik heb een hekel aan wachten, dus na een paar minuten schuilen ben ik toch maar gewoon weer verder gegaan. Overigens was het hier qua post vandaag niet extreem weinig. Wat wijken met een enexis mailing, aardig wat kerkspul en nog wat andere dingen.
Denkt zo iemand nou serieus dat er in heel Vlaardingen maar 1 postbode is en dat Webcare precies weet in welke straat íe nu loopt?quote:@PostNL Hallo komt de postbode nog in vlaardingen?
Strijkijzer mee zodat je het glad maken voordat het in de bus gaat.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 13:40 schreef VixenFromHell het volgende:
Eerste wijkje gehad en uurtje vol in de regen gelopen... nu uurtje thuis en dan als het goed is droog de 2e wijk doen
Wel 2 poststukken helaas zo nat geworden dat ze stuk zijn gegaan.. dus maar moet maar even een excuusbriefje bij of zo.
Het is wel mooi...
[ afbeelding ]
Dat soort dingen bijvoorbeeld, dat wordt dan besproken met de postbezorger/bode om herhaling te voorkomen. Volgens mij komt dat meestal door die elastieken....... ik zit er eerlijk gezegd niet zo op te wachten dat ik daarover op mijn kop krijg
Snap wel dat het voor ontvangers vervelend is hoor, daar niet van. Maar ik ga de boel ook niet zitten vouwen op straat of zo. En soms heb je ook van die bussen waar het amper door de tochtstrip heen wil en dan vouwt het ook wel eens..![]()
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 15:13 schreef dud0r het volgende:
[..]
Strijkijzer mee zodat je het glad maken voordat het in de bus gaat.
is dat de twitterversie?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Staan ook weer de nodige klachten op van mensen over natte post, dan vraag je je echt af of die mensen wel eens met hun anushol achter de computer vandaan komen en naar buiten gaan. Onweer, stortregen, natuurlijk wordt de post dan nat.
Overigens moeten die Webcare mensen ook wel meehuilen met de wolven, hoor! Dit soort klachten wordt bij ons ook afgedaan met de standaardmededeling "besproken met medewerker", zonder dat er iemand op z'n kop krijgt. Je moet wel een hele wereldvreemde TC hebben als íe niet snapt dat bij harde regen de post nat kan worden...........
in mijn wijken is er niet een die dat doet(komt ook door de langdurige relatie)dat scheelt echt met gejammerquote:Op zaterdag 27 juli 2013 13:40 schreef VixenFromHell het volgende:
Het is wel mooi...
[ afbeelding ]
namen worden nooit bekend gemaakt ivm reprasailles,de kl is heilig de pb kan doodvallen(echt waar)quote:Op zaterdag 27 juli 2013 15:36 schreef V__L_N het volgende:
Krijgen jullie klachten uberhaupt te zien? ik hoor en zie nooit wat van klachten, en het lijkt me sterk dat ik nooit klachten krijg eigenlijk.
De meeste mensen zullen ook niet zo snel daadwerkelijk een klacht indienen denk ik. Ik zie wel eens klachten liggen bij de teamcoach, maar echt veel zijn het er niet. Zelf heb ik 1 keer een klacht gekregen, en dat was inderdaad ook over een nat pakje.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 15:36 schreef V__L_N het volgende:
Krijgen jullie klachten uberhaupt te zien? ik hoor en zie nooit wat van klachten, en het lijkt me sterk dat ik nooit klachten krijg eigenlijk.
heb er een keer eentje gezien en daar was al meteen duidelijk dat het niet mijn fout was, al lukte het niet die meneer dat aan zijn verstand te brengenquote:Op zaterdag 27 juli 2013 15:36 schreef V__L_N het volgende:
Hoezo wordt het nooit bekend gemaakt? Ze zeggen gewoon van wie de klacht komt en voor wie hoorquote:Op zaterdag 27 juli 2013 15:37 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
namen worden nooit bekend gemaakt ivm reprasailles,de kl is heilig de pb kan doodvallen(echt waar)
echt niet dat staat er ook bij vermeld(het betrof een ernstige klacht,wat niet eens waar was)quote:Op zaterdag 27 juli 2013 15:40 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Hoezo wordt het nooit bekend gemaakt? Ze zeggen gewoon van wie de klacht komt en voor wie hoor
Bij ons zeggen ze het gewoon hoor, lijkt me ook wel zo handig, anders kun je toch niet zeggen of het wel of niet terecht isquote:Op zaterdag 27 juli 2013 16:07 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
echt niet dat staat er ook bij vermeld(het betrof een ernstige klacht,wat niet eens waar was)
ik geloof je maar hier niet echt omdat ik er een ben die verhaal ga halen(die wijk heb ik niet meer)m n oudste is echt top al loop je achterstevoren alles is goed daarquote:Op zaterdag 27 juli 2013 16:11 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Bij ons zeggen ze het gewoon hoor, lijkt me ook wel zo handig, anders kun je toch niet zeggen of het wel of niet terecht is
de ah hah is een drama in de regen(zet uit)quote:Op zaterdag 27 juli 2013 16:18 schreef Herfstblad het volgende:
Ik denk dat een collega de helft van mijn HAH heeft meegenomen. Toen ik aankwam op het depot, lag het wel op de juiste plek in de stelling, maar met elastieken eromheen, maar zonder binnentas. En ik had voor 1.5 straat niets meer.![]()
Wel opgeschreven natuurlijk.
Was niet veel verder, maar twee tassen. En ik ben redelijk droog gebleven gelukkig.
Haha strijkijzer mee. Ik zie mezelf al lopen
Ik hoor trouwens ook nooit iets van klachten eigenlijk. Soms zeggen mensen het zelf, maar verder hoor ik er nooit iets over van mijn tc.
dat zijn allemaal handigheidjes die je met de tijd vanzelf aanleert,nu is dat nog nieuw en onhandigquote:Op zaterdag 27 juli 2013 16:44 schreef DeVliegendeHollander het volgende:
Vandaag meegegaan met een postbezorger en komende dinsdag begin ik voor het eerst zelf op de fiets, Nu zag ik dat het best irritant is om een bundel in je handen ofzo te houden. Hebben jullie iets op je stuur bevestigd o.i.d. dat het makkelijker is om het post te bezorgen? Hij reed op de scooter en zo'n soort bakkie die hij erop had lijkt me wel handig voor op het stuur.
ik merk wel dat ze langzamerhand steeds meer gaan inleveren op de voorbereidingskwaliteit,buiten kan je het maar uitzoeken,binnen zijn ze movenquote:Op zaterdag 27 juli 2013 16:51 schreef Deezertje het volgende:
Wat een KUT dag! 2,5 uur binnen wachten tot het weer droog was en gestopt met onweer.. Was al begonnen met lopen dus officieel valt het nog onder werktijd ook.. PostNL zal ook wel balen, weinig post dus als het niet zulk kutweer was was iedereen inderdaad vroeger klaar dan normaal. Nu ruim een uur extra over gedaan door al het wachten, als er geen regen was was ik dus 2,5 uur eerder klaar
Mijn overbelaste pols doet nu ECHT de hele tijd zeer, die is dus zeer waarschijnlijk voor dinsdag met de 4x HAH en H&M nog steeds zo kut. Kijk het wel ff aan maar ga anders echt niet risico lopen dat het permanent blijft door stug door te lopen komende week.
Was echt super weinig post, maar tweede wijk paar keer lopen vloeken op straat. Was net heel rondje geweest, begint hetzelfde rondje weer van voor af aan met bijna weer voor ieder huis een brief!! Wat is dat voor kansloze actie als voorbereider? Vond het al vreemd dat ik voor sommige straten maar een paar brieven had, doken ze heel ergens anders weer op!Zal wel weer weinig post = 5 wijken tegelijk voorbereiden zijn geweest.
En inderdaad door zeer weinig post vandaag alle grote enveloppen in een bundel platgevouwen door de elastiekjes. Was erg veel kapot leek het wel. Dus ja Vixen, ken ik wel die 'klacht' zie je ook vooral op daldagen.
WEEKEND!!!
Ja, je kan een fietstas/stuurtas voorop krijgen met zo'n zwart rekje voorop. Daar gooi ik altijd de HAH in, en op daldagen de post.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 16:44 schreef DeVliegendeHollander het volgende:
Vandaag meegegaan met een postbezorger en komende dinsdag begin ik voor het eerst zelf op de fiets, Nu zag ik dat het best irritant is om een bundel in je handen ofzo te houden. Hebben jullie iets op je stuur bevestigd o.i.d. dat het makkelijker is om het post te bezorgen? Hij reed op de scooter en zo'n soort bakkie die hij erop had lijkt me wel handig voor op het stuur.
De vaste krachten hebben ze eruit gegooid en de zaterdagbestellers die het wel weten zijn met vakantie. Paar uitzendkrachten die het van een briefje moeten aflezen zonder kennis en tel uit je winst...quote:Op zaterdag 27 juli 2013 17:00 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ik merk wel dat ze langzamerhand steeds meer gaan inleveren op de voorbereidingskwaliteit,buiten kan je het maar uitzoeken,binnen zijn ze moven
niet. Als het te erg wordt even schuilen en dan weer verder.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 17:05 schreef Puurheid het volgende:
No offence, maar sinds wanneer stoppen wij met lopen in de regen? Ik ben na de ergste hoos toch echt verder gegaan hoor.
we werken in principe onder alle omstandigheden op een oorlog/kernramp naquote:Op zaterdag 27 juli 2013 17:05 schreef Puurheid het volgende:
No offence, maar sinds wanneer stoppen wij met lopen in de regen? Ik ben na de ergste hoos toch echt verder gegaan hoor.
Beetje regen ben ik wel gewend, maar als je het flink hoort donderen en flitsen en pijpenstelen regen....quote:Op zaterdag 27 juli 2013 17:05 schreef Puurheid het volgende:
Represailles? Zijn ze bang dat iemand z'n baan riskeert door een klant een muilpeer te geven?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 15:37 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
namen worden nooit bekend gemaakt ivm reprasailles,de kl is heilig de pb kan doodvallen(echt waar)
ik heb dat echt meegemaakt,kan zijn dat per lokatie verschilt,over dat panel die kun je achterhalen aan de post die ze erover krijgenquote:Op zaterdag 27 juli 2013 17:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Represailles? Zijn ze bang dat iemand z'n baan riskeert door een klant een muilpeer te geven?
Hier staat op die klachtenformulieren wel altijd de naam en adres van de klant. Anders weet je niet in welke wijk het gebeurd is en wie je er op moet aanspreken. En bovendien, hoe zou je je als bezorger moeten verweren tegen anonieme klachten? Stel, de TC komt naar me toe met de klacht dat ik ergens de post verfrommeld door de bus heb gedaan. Als hij er niet bij zegt van welk adres de klacht is, hoe moet ik me dan verweren? Ik doe dagelijks honderden bussen aan. Als hij nou zegt dat het bijv. nummer Y in straat X is, dan kan ik nog wijzen op de sterke veer in de bus en de weerbarstige borstel. Of ik zeg: oh, dat is dat straatje met maar 5 huizen waar ze ook op daldagen 1 aparte bundel van maken, dus drie brieven met een elastiekje er omheen gesnoerd.
De enige klachten die anoniem blijven zijn die van leden van het hah-panel, als ze over niet bezorgde hah klagen. Dit omdat wij niet mogen weten op welk adres ze zitten. Daarvan zeggen ze alleen in welk postcodegebied het is misgegaan. Maar daar weten de TC's dus ook niet van welk adres het betreft, zo dat ze ook niemand in het bijzonder kunnen aanspreken op niet bezorgen van hah.
je zal er net lopen met die inslag:quote:Op zaterdag 27 juli 2013 17:11 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Beetje regen ben ik wel gewend, maar als je het flink hoort donderen en flitsen en pijpenstelen regen....
Bovendien verzuipen alle folders en post dan, dus zal ik zelf ook echt niet blij mee zijn.
Had ik al in mn hoofd. Ik lees het zo dat ik ook een zwart rekje erbij krijg:p Ik dacht ook aan een dirigentenstandaard (geen idee hoe zoiets heet:pquote:Op zaterdag 27 juli 2013 17:03 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ja, je kan een fietstas/stuurtas voorop krijgen met zo'n zwart rekje voorop. Daar gooi ik altijd de HAH in, en op daldagen de post.
Ja zag er toen ook een keer eentje, heb op donderdag en vrijdag geen post gehad!! Hoe zit dat... tjaquote:Op zaterdag 27 juli 2013 14:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Je lacht je wel dood om die tweets van klanten op Webcare:
[..]
Denkt zo iemand nou serieus dat er in heel Vlaardingen maar 1 postbode is en dat Webcare precies weet in welke straat íe nu loopt?
quote:Op zaterdag 27 juli 2013 15:13 schreef dud0r het volgende:
[..]
Strijkijzer mee zodat je het glad maken voordat het in de bus gaat.
Is de herstel/retour sticker he... maar dat weten gewone mensen niet. Vind het ook altijd een vreemde zaak als ik het doe hoor, zeker omdat ik altijd een oranje bus heb bij een bejaardenhuis en die oudjes best vaak buiten zitten.. Maar leuke aan Twitter is dat je ook meteen ziet wie die kansloze persoon is die zovaak onterecht klaagtquote:Op zaterdag 27 juli 2013 17:36 schreef VixenFromHell het volgende:
https://twitter.com/ingri(...)467062845440/photo/1
[ afbeelding ]
@PostNL stoppen al jullie postbodes de post weer terug in de brievenbus?? #betrapt #dendungen #beetjevreemd pic.twitter.com/30NaMgcRfv! Daar heb ik ook al eens opmerkingen over gehad
dacht dat de NSB al opgedoekt was,zo zien we weer sommige mensen hebben echt niks anders te doen,dan als een oud wijf met een tel te klotenquote:Op zaterdag 27 juli 2013 17:36 schreef VixenFromHell het volgende:
[ afbeelding ]
@PostNL stoppen al jullie postbodes de post weer terug in de brievenbus?? #betrapt #dendungen #beetjevreemd pic.twitter.com/30NaMgcRfv! Daar heb ik ook al eens opmerkingen over gehad
Haha ik heb daa rook opmerkingen over gehad idd.. Al is dat een van de weinige dingen waarvan ik wel snap dat de gewone burger hem niet snapt :pquote:Op zaterdag 27 juli 2013 17:36 schreef VixenFromHell het volgende:
[ afbeelding ]
Ik was dus niet de enige die omkwam in de sorteerfouten!! Sinds wanneer ligt nummer 57 tussen 22 en 24, om maar iets te noemen..quote:Op zaterdag 27 juli 2013 16:51 schreef Deezertje het volgende:
Wat een KUT dag! 2,5 uur binnen wachten tot het weer droog was en gestopt met onweer.. Was al begonnen met lopen dus officieel valt het nog onder werktijd ook.. PostNL zal ook wel balen, weinig post dus als het niet zulk kutweer was was iedereen inderdaad vroeger klaar dan normaal. Nu ruim een uur extra over gedaan door al het wachten, als er geen regen was was ik dus 2,5 uur eerder klaar
Mijn overbelaste pols doet nu ECHT de hele tijd zeer, die is dus zeer waarschijnlijk voor dinsdag met de 4x HAH en H&M nog steeds zo kut. Kijk het wel ff aan maar ga anders echt niet risico lopen dat het permanent blijft door stug door te lopen komende week.
Was echt super weinig post, maar tweede wijk paar keer lopen vloeken op straat. Was net heel rondje geweest, begint hetzelfde rondje weer van voor af aan met bijna weer voor ieder huis een brief!! Wat is dat voor kansloze actie als voorbereider? Vond het al vreemd dat ik voor sommige straten maar een paar brieven had, doken ze heel ergens anders weer op!Zal wel weer weinig post = 5 wijken tegelijk voorbereiden zijn geweest.
En inderdaad door zeer weinig post vandaag alle grote enveloppen in een bundel platgevouwen door de elastiekjes. Was erg veel kapot leek het wel. Dus ja Vixen, ken ik wel die 'klacht' zie je ook vooral op daldagen.
WEEKEND!!!
Sinds ze dat huis verplaatst hebben. Was je daar niet over ingelicht?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 17:52 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Ik was dus niet de enige die omkwam in de sorteerfouten!! Sinds wanneer ligt nummer 57 tussen 22 en 24, om maar iets te noemen..
Op een gegeven moment ook gekapt met teruglopen. Normaal doe ik dat wel als het in dezelfde straat is (en niet te ver) maar anders was ik om 8 uur nog niet thuis..
haha nou dan moeten ze toch wel flink klein wonen in een rijtjeswijk xDquote:Op zaterdag 27 juli 2013 18:00 schreef dud0r het volgende:
[..]
Sinds ze dat huis verplaatst hebben. Was je daar niet over ingelicht?![]()
ze reageert niet meerquote:Op zaterdag 27 juli 2013 17:50 schreef VixenFromHell het volgende:
Nee dat weten veel mensen idd niet, tenzij ze er wel eens gehad hebben op hun post. Maar vraag het anders gewoon aan de postbode.. of wel aan de webcare maar zonder fotozou het niet tof vinden als ik zo op twitter stond
Yup. Vind ik ook. Vanavond de kroeg in met een aantal zaterdag werkers en oud zaterdag werkers.quote:
ja dat ga ik even niet doen vandaag,anders morgen deadquote:Op zaterdag 27 juli 2013 18:18 schreef dud0r het volgende:
[..]
Yup. Vind ik ook. Vanavond de kroeg in met een aantal zaterdag werkers en oud zaterdag werkers.
Gaat ook wel gezellig worden.
Vannacht weer op voor een vroege meeting?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 18:22 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja dat ga ik even niet doen vandaag,anders morgen dead
Vroeger had je van die oude mensen die de hele dag achter de geraniums zaten te koekeloeren (al dan niet met verrekijker). Dit is kennelijk de moderne variant. Maar ik vraag me beleefd af of het wel is toegestaan om foto's van mensen te maken en zo op internet te pleuren. Zeker, zoals hier, met de suggestie dat er iets illegaals aan de hand zou zijn.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 17:50 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dacht dat de NSB al opgedoekt was,zo zien we weer sommige mensen hebben echt niks anders te doen,dan als een oud wijf met een tel te kloten
ja ookquote:Op zaterdag 27 juli 2013 18:47 schreef dud0r het volgende:
[..]
Vannacht weer op voor een vroege meeting?
ze wordt nog bijdehand zie tweetsquote:Op zaterdag 27 juli 2013 18:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Vroeger had je van die oude mensen die de hele dag achter de geraniums zaten te koekeloeren (al dan niet met verrekijker). Dit is kennelijk de moderne variant. Maar ik vraag me beleefd af of het wel is toegestaan om foto's van mensen te maken en zo op internet te pleuren. Zeker, zoals hier, met de suggestie dat er iets illegaals aan de hand zou zijn.
Ik heb ook wel eens kritiek gehad dat ik post in de bus gooide. En het was nota bene post van mezelf, een acceptgiro. Dus reageerde ik met "mogen postbodes zelf geen post versturen?"
Ja goor hè? Ik was vanmiddag al na zo'n 15 minuten zwaar bezweet geraakt tijdens het lopen...quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:18 schreef KatrienDuck het volgende:
Ik ben ook eens 'betrapt' terwijl ik brieven met herstelsticker in de brievenbus deed. Nog wel door een postbode plus! Die reed rond in een busje en ik trof hem niet bij die brievenbus. Hij heeft dat toen vervolgens tegen mijn toenmalige TC gezegd. Ik zei toen dat ik voor die wijk zo'n 15 brieven had die hersteld moesten worden (dat was ook zo). Hij geloofde mij en ik kreeg dus geen gedoe daarna, maar die postbode plus was maar een sneue vent met z'n gedrag (leek me altijd aardig, maar zo zie je maar)!quote:Op zaterdag 27 juli 2013 18:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Vroeger had je van die oude mensen die de hele dag achter de geraniums zaten te koekeloeren (al dan niet met verrekijker). Dit is kennelijk de moderne variant. Maar ik vraag me beleefd af of het wel is toegestaan om foto's van mensen te maken en zo op internet te pleuren. Zeker, zoals hier, met de suggestie dat er iets illegaals aan de hand zou zijn.
Ik heb ook wel eens kritiek gehad dat ik post in de bus gooide. En het was nota bene post van mezelf, een acceptgiro. Dus reageerde ik met "mogen postbodes zelf geen post versturen?"
een advies laat het nooit onbeheerd achter er kan zomaar iemand wat in doen wat niet goed kan zijn.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 19:13 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Ja goor hè? Ik was vanmiddag al na zo'n 15 minuten zwaar bezweet geraakt tijdens het lopen...
[..]
Ik ben ook eens 'betrapt' terwijl ik brieven met herstelsticker in de brievenbus deed. Nog wel door een postbode plus! Die had dat dat toen aan mijn toenmalige TC gezegd. Ik zei toen dat ik nou eenmaal voor die week toen zo'n 15 brieven had die hersteld moesten worden (dat was ook zo). Hij geloofde mij en ik kreeg dus geen gedoe daarna, maar die postbode plus was maar een sneue vent met z'n gedrag (leek me altijd aardig, maar zo zie je maar)!![]()
Ik ben vandaag uiteindelijk rond 12.40u weggereden en om 13.00u begonnen. Ik was op een gegeven moment in mijn derde straat bezig en na die straat heen en terug te hebben gelopen (dat duurde ongeveer een kwartier) kwam ik tot de conclusie dat het water dat ik had meegenomen was gestolen door één of andere oetlul of kutwijf!Weet ik het... Leuk, het grootste gedeelte van je wijk nog moeten lopen zonder drinken (ik had maar één flesje bij).
M'n drinken laat ik voortaan ook niet meer onbeheerd in het mandje achter...
net als flesjes die je van de post krijgt die niet meer geseald zijn(kan foute boel zijn)quote:Op zaterdag 27 juli 2013 19:15 schreef Atmosphere82 het volgende:
Oh ja, ook dat inderdaad...Bedankt voor de tip!
Mijn eten en drinken leg ik ook altijd bij mijn kast en niet in de garderobe. Je weet het maar nooit...quote:Op zaterdag 27 juli 2013 19:17 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
net als flesjes die je van de post krijgt die niet meer geseald zijn(kan foute boel zijn)
dat komt ook door de sanctie's vroeger(ingooien was probs)quote:Op zaterdag 27 juli 2013 20:55 schreef V__L_N het volgende:
Die twitterfoto is wel behoorlijk grof. Het is dat ik geen twitter wil, anders zou ik eens aan zo iemand vragen waarom ze en foto maakt en dingen suggereert.
Overigens dump ik mijn retourtjes gewoon bij het plaatselijke postpunt. Die mensen daar achter de kassa kijken me ook heel vaag aan. Heb een keer gezien hoe zo'n miep de poststukken weer uit de zak haalde en bekeek.
Stickeren werkt opzich prima, volgens mij gaat dat beter dan op het depo gooien. Maar ze zouden dat wat meer publiek kenbaar moeten maken. Heb nog steeds het gevoel dat ik als een dief in de nacht rond sluip.
Dan is de kroeg in duiken inderdaad niet een verstandig idee.quote:
jij mag hem vast openen zoquote:Op zaterdag 27 juli 2013 21:39 schreef dud0r het volgende:
[..]
Dan is de kroeg in duiken inderdaad niet een verstandig idee.
Andere area, dus dan wordt het lastiger.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 21:42 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
jij mag hem vast openen zo
nee morgenochtend niet ,afgelopen morgen was dat,ik ga even relaxen hier.
Dudor kun je er niet achterkomen wie dat is in die postcode reeks(pbz)?pc= 5275A
Over dat mokkel is alles te vinden tot de Ceo van het bedrijf waar ze werkt
Misschien Harmony?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 21:47 schreef dud0r het volgende:
[..]
Andere area, dus dan wordt het lastiger.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |