Een aantal scenario's zou een beetje intelligent onderzoeker wel kunnen fabriceren. En op basis daarvan het geheel reconstrueren. Beetje modeleerwerk.quote:Op maandag 22 juli 2013 20:40 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Was in dit geval lastig, omdat niet duidelijk was of Donnie fietste of stilstond.
En het AD die vrij nauwgezet de zaak heeft gevolgd was het een reconstructie.quote:Op maandag 22 juli 2013 20:39 schreef Elfletterig het volgende:
Rechtbankverslagger die ter plekke was stelt: volgens technisch onderzoek reed de dader tussen de 61 en 85.
Bron? Want bij mulder overtredingen wordt er wel degelijk naar het verleden gekeken. En als afzonderlijk feit misschien minder relevant maar samen met de getuigenverklaringen vormt dit wel een zeer grote aannemelijkheid; dat de dader roekeloos reedt.quote:
In elk geval geeft het een beetje aan over wat voor gassie we het hebben.quote:Op maandag 22 juli 2013 20:41 schreef cassettedeck het volgende:
De ene fokker zegt dat het misbaksel de 15 overtredingen voor het fatale 'ongeluk' heeft begaan en de andere hierna. Wat is het nou?
Het maakt niet eens uit of ie te hard reed; hij REMDE niet eens. Dat is eigenlijk nog veel erger (in DS4' woorden "vreemd").quote:Op maandag 22 juli 2013 20:42 schreef Jian het volgende:
Als ik het goed begrijp, reed ie dus wel te hard? Als dat bewijsbaar zo zou zijn dan is het vonnis wat mij betreft echt een lachertje!
Kennelijk: wat het beste uitkomt. Wat vind jij het ergste? Nou, dat!quote:Op maandag 22 juli 2013 20:41 schreef cassettedeck het volgende:
De ene fokker zegt dat het misbaksel de 15 overtredingen voor het fatale 'ongeluk' heeft begaan en de andere hierna. Wat is het nou?
ja dat zeker wel maar of dat met 64 km is gebeurd ( wat iedereen snel wel eens in de stad rijd) of met 80 km gereden heeft daar ligt het verschil.quote:Op maandag 22 juli 2013 20:42 schreef Jian het volgende:
Als ik het goed begrijp, reed ie dus wel te hard? Als dat bewijsbaar zo zou zijn dan is het vonnis wat mij betreft echt een lachertje!
Mwaaaaaaah, dat vind ik dan weer een beetje kort door de bocht. Ik heb ook vaak te hard gereden, maar een van de weinige keren dat ik me netjes aan de snelheid hield, veroorzaakte ik een kettingbotsing (volgens de verzekeraar iig)quote:Op maandag 22 juli 2013 20:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
In elk geval geeft het een beetje aan over wat voor gassie we het hebben.
Nee. Dat is geheel automatisch. Feitcode zus = straf zo.quote:Op maandag 22 juli 2013 20:42 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Want bij mulder overtredingen wordt er wel degelijk naar het verleden gekeken.
En daarbij is de toegestane snelheid op dat moment zelfs al niet eens verantwoordelijk. Als ik met 50km/u langs een stoep met spelende kinderen rij vind ik dat zeer roekeloos.quote:Op maandag 22 juli 2013 20:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het maakt niet eens uit of ie te hard reed; hij REMDE niet eens. Dat is eigenlijk nog veel erger (in DS4' woorden "vreemd").
Bron dat het Mulder-overtredingen betrof? En het blijft alsnog niet relevant inzake het doorrijden na het ongeval, waar daar wordt hij voor vervolgd.quote:Op maandag 22 juli 2013 20:42 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Want bij mulder overtredingen wordt er wel degelijk naar het verleden gekeken. En als afzonderlijk feit misschien minder relevant maar samen met de getuigenverklaringen vormt dit wel een zeer grote aannemelijkheid; dat de dader roekeloos reedt.
Tenzij uit de reconstructie volgt dat het ongeval en het gevolg los staan van de snelheid. Of dat hier ook zo kan zijn laat ik graag in het midden, maar als jij in een vrachtwagen 90 km/u op de snelweg rijdt en iemand springt voor jouw vrachtwagen, dan is het irrelevant hoe hard je reed, want in beide gevallen is die persoon morsdood.quote:Op maandag 22 juli 2013 20:42 schreef Jian het volgende:
Dommerik (met één k, maar een grote D.)quote:Op maandag 22 juli 2013 20:41 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Zolderkamerfapper hihi
Maar het gooien van stoelen door de rechtszaal is ook gewoon tokkiegedrag.
Mooi straatje, kun je prima 50.quote:Op maandag 22 juli 2013 20:48 schreef El_Matador het volgende:
50 is eigenlijk ook al veel te hard:
[ afbeelding ]
Een groter bewijs van niet lezen is niet te geven.quote:Op maandag 22 juli 2013 20:49 schreef starla het volgende:
[..]
Mooi straatje, kun je prima 50.
Weet je toevallig ook welke straat?
En op tijd reageren als iemand opeens oversteekt. Droom lekker verder. En NIET remmen, had je dat al gelezen?quote:
Niet KUNNEN lezen in dit geval want zit op m'n iphone. Dacht er niet aan om dat ding te kantelenquote:Op maandag 22 juli 2013 20:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een groter bewijs van niet lezen is niet te geven.
50 is inderdaad wel echt het maximum, kom er regelmatig. Je kan er helaas veel harder, is een redelijk rechttoe rechtaan weg.quote:Op maandag 22 juli 2013 20:48 schreef El_Matador het volgende:
50 is eigenlijk ook al veel te hard:
[ afbeelding ]
Ik zeg alleen dat het bij Mulder overtredingen ook standaard wordt gedaan dus waarom niet bij andere verkeersdelicten? Zeker als er mogelijk roekeloos rijgedrag in het spel is.quote:Op maandag 22 juli 2013 20:45 schreef starla het volgende:
[..]
Bron dat het Mulder-overtredingen betrof? En het blijft alsnog niet relevant inzake het doorrijden na het ongeval, waar daar wordt hij voor vervolgd.
Reedt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |