Hoe?quote:Op maandag 22 juli 2013 15:31 schreef Suikertante het volgende:
Over de melk kan ik niet echt meepraten maar wat koffie betreft, ik ga nu even latte ijsjes maken.
Hier maat 3 voor de meisjes en maat 5 voor Midas. Leyla is sowieso een klein poppetje of niet?quote:Op maandag 22 juli 2013 14:17 schreef Ticootje het volgende:
Oh en Leyla en Bram dragen dezelfde maat luiers, dus geen verschillende pakken met verschillende maten hier. Gewoon nummer 4, grootformaat.
Leyla weegt 11 kilo, 90 cm. Nu zonder luiers is het helemaal niets meer.quote:Op maandag 22 juli 2013 15:39 schreef Kyara het volgende:
hoe voelt het Suiker, heb je er last van? Inbrengen lijkt me sowieso geen pretje. Hopelijk helpt het.
Ik ben vandaag ook niet veel verder gekomen dan een to do lijstje maken. Veel te warm om iets te doen.
[..]
Hier maat 3 voor de meisjes en maat 5 voor Midas. Leyla is sowieso een klein poppetje of niet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Soesa
Wat vinden jullie een acceptabele maximale temperatuur om je baby in te laten slapen, of zou je dat van het gedrag af laten hangen? Tis hier nu 32 graden maar hij doet het nog..
quote:Op maandag 22 juli 2013 16:15 schreef L-E het volgende:
Voordeel van dit weer is wel dat mijn baby alleen een luier draagt. Kan ik heel de dag ongegeneerd genieten van die spekkies! Zo lekker
Wat zou je dan willen (ik bedoel als wij zouden zeggen dat 32 graden te heet voor 'm is?)?quote:Op maandag 22 juli 2013 16:16 schreef Suikertante het volgende:
Ja L-E, , mijn baby
Is maar goed ook. Ik wil ook niet wachten tot hij het niet meer doet natuurlijk. Maar 32 graden is wel erg warm vind ik. Aan de andere kant zijn er natuurlijk heel veel baby's die in deze temperatuur leven.
Die foto SEMoest lachen om je badje. Zie je er al naast zitten en moed verzamelen!
Legt ze m in de koelkast?quote:Op maandag 22 juli 2013 16:18 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Wat zou je dan willen (ik bedoel als wij zouden zeggen dat 32 graden te heet voor 'm is?)?
quote:Op maandag 22 juli 2013 16:17 schreef Spirit82 het volgende:
[..]Lief he? Ik loop ook de hele tijd aan haar te frunniken
Nadeel is wel dat ik ineens allemaal vuil uit haar plooien haalKan dat kwaad? Er zat een of andere korst in haar oksel en er komen kruimeltjes uit een halsplooi. Kan dat eigenlijk kwaad?
quote:Op maandag 22 juli 2013 16:15 schreef L-E het volgende:
Voordeel van dit weer is wel dat mijn baby alleen een luier draagt. Kan ik heel de dag ongegeneerd genieten van die spekkies! Zo lekker
Smetjes in de plooien... Tja, je doet er weinig aan als ze zo liggen te zweten. Ik controleer ram elke dag op smetjes, als hij weer een plekje heeft gaat er sudo op.quote:Op maandag 22 juli 2013 16:17 schreef Spirit82 het volgende:
[..]Lief he? Ik loop ook de hele tijd aan haar te frunniken
Nadeel is wel dat ik ineens allemaal vuil uit haar plooien haalKan dat kwaad? Er zat een of andere korst in haar oksel en er komen kruimeltjes uit een halsplooi. Kan dat eigenlijk kwaad?
Oh gelukkigquote:Op maandag 22 juli 2013 16:19 schreef L-E het volgende:
[..]Soms ben ik zo blij met jou
Ik haal ook wel eens dingen uit plooien die het daglicht niet kunnen verdragen. Maar dat is vast heel goed voor de weerstand!
quote:Op maandag 22 juli 2013 16:19 schreef L-E het volgende:
[..]Soms ben ik zo blij met jou
Ik haal ook wel eens dingen uit plooien die het daglicht niet kunnen verdragen. Maar dat is vast heel goed voor de weerstand!
Ik vind 32 graden erg warm, en jouw F. kan volgens mij net zo slecht tegen hitte als mijn L. Desnoods wat vaker afkoelen in een lauw bad? Koud washandje tegen m aan?quote:Op maandag 22 juli 2013 16:16 schreef Suikertante het volgende:
Ja L-E, , mijn baby
Is maar goed ook. Ik wil ook niet wachten tot hij het niet meer doet natuurlijk. Maar 32 graden is wel erg warm vind ik. Aan de andere kant zijn er natuurlijk heel veel baby's die in deze temperatuur leven.
Die foto SEMoest lachen om je badje. Zie je er al naast zitten en moed verzamelen!
En minder wasgoed qua babykleding.quote:Op maandag 22 juli 2013 16:15 schreef L-E het volgende:
Wat dan?quote:Op maandag 22 juli 2013 17:25 schreef Tally het volgende:
6085 gram en 61 cm!
En een kut verpleegkundige!
Zo zie je maar, goed dat je niets hebt gezegd. (toch?) Je weet nooit wat iemand met welke redenen doet.quote:Op maandag 22 juli 2013 19:04 schreef LadyBlack het volgende:
Weten jullie nog dat ik laatst mopperde op mijn nicht die ik de ene na de andere foto met wijn op facebook zag plaatsen?
Ze blijkt een heel late miskraam te hebben gehad![]()
dus ik hoop dat ze heerlijk heeft genoten van de franse wijnen en kaasjes!
Heeft ze geproeft?quote:Op maandag 22 juli 2013 19:44 schreef vencodark het volgende:
Mijn zus wilde/kon niet geloven/aannemen dat je flesvoeding na een uur moet weggooien.Dwars!
Nee, dat zou ik ook absoluut niet willen.quote:Op maandag 22 juli 2013 20:30 schreef Mangostine het volgende:
Nog even nav gisteren, Troeta wat een fantastische foto van een mooi babymeiske!
Is het neurotisch dat ik liever niet heb dat mijn baby op de opvang de hele dag sap krijgt aangeboden?
Drinkt hij wel water? Want met dit weer zou ik liever hebben iets dan niets.quote:Op maandag 22 juli 2013 20:30 schreef Mangostine het volgende:
Nog even nav gisteren, Troeta wat een fantastische foto van een mooi babymeiske!
Is het neurotisch dat ik liever niet heb dat mijn baby op de opvang de hele dag sap krijgt aangeboden?
Dan lijkt het me overbodig jaquote:Op maandag 22 juli 2013 20:41 schreef Mangostine het volgende:
Kweenie, het is vooral omdat ie gewoon goed water drinkt, dat ik sap redelijk overbodig vind.
Morgen toch maar eens aankaarten dan.
En! Onweer hier!
Eens! Maar gewoon water is geen probleem.quote:Op maandag 22 juli 2013 20:40 schreef laziness het volgende:
[..]
Drinkt hij wel water? Want met dit weer zou ik liever hebben iets dan niets.
Houden ze geen vaste tijden sowieso aan wat betreft aanbieden?
Bedoelen ze dan diksap of vruchtensap? Ik zou niet gecharmeerd zijn, tbh.quote:Op maandag 22 juli 2013 20:43 schreef Mangostine het volgende:
[..]
Eens! Maar gewoon water is geen probleem.
In zijn "schriftje" staat dat hij bij elk eetmoment sap heeft gedronken en tussendoor ook.
In diksap zit net zoveel suiker.quote:Op maandag 22 juli 2013 20:44 schreef L-E het volgende:
[..]
Bedoelen ze dan diksap of vruchtensap? Ik zou niet gecharmeerd zijn, tbh.
Het is de standaard op een kdv. Beetje diksap met water.quote:Op maandag 22 juli 2013 20:43 schreef Mangostine het volgende:
[..]
Eens! Maar gewoon water is geen probleem.
In zijn "schriftje" staat dat hij bij elk eetmoment sap heeft gedronken en tussendoor ook.
Die lange vingers liep ik een keer bij binnen dat ik zei krijgt ie dat vakerquote:Op maandag 22 juli 2013 20:48 schreef Mangostine het volgende:
Ik vind het dan wel weer neurotisch om van de hele dag na te gaan wat er allemaal gegeven wordt.
Serieus? Ik wilde toch wel graag dat ze dat opschreven in zijn schriftje. Maar goed, hij had een allergie dus het was ook wel belangrijk om te weten.quote:Op maandag 22 juli 2013 20:48 schreef Mangostine het volgende:
Ik vind het dan wel weer neurotisch om van de hele dag na te gaan wat er allemaal gegeven wordt.
In diksap zit veel fructose. Dat is dan wel suiker die er van nature inzit, maar ons lichaam maakt geen onderscheid. Of het nou sucrose of fructose of wat voor suiker dan ook is, het is slecht voor de tanden om er veel van te drinken en het levert veel calorieën. Er is niks mis met calorieën an sich maar in dit geval zijn het lege, extra calorieën. En bovendien went je kind aan zoet. Zolang ze gewoon water en thee lusten zou ik dat als belangrijkste (of enige als je dat belangrijk vindt) drankbron aanhouden.quote:Op maandag 22 juli 2013 20:47 schreef L-E het volgende:
[..]
Oh echt? Ik dacht dat het 'minder erg' was omdat er geen toegvoegde suikers in zaten.
Als baby geef ik ze alleen water, als er naast de melk iets gegeven moet worden. Diksap geef ik vanaf een jaar of 3 ofzo. Maar dat doe ik wel met het idee dat het minder slecht is. Ik moet me echt eens wat beter gaan verdiepen in sommige zaken.quote:Op maandag 22 juli 2013 20:51 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
In diksap zit veel fructose. Dat is dan wel suiker die er van nature inzit, maar ons lichaam maakt geen onderscheid. Of het nou sucrose of fructose of wat voor suiker dan ook is, het is slecht voor de tanden om er veel van te drinken en het levert veel calorieën. Er is niks mis met calorieën an sich maar in dit geval zijn het lege, extra calorieën. En bovendien went je kind aan zoet. Zolang ze gewoon water en thee lusten zou ik dat als belangrijkste (of enige als je dat belangrijk vindt) drankbron aanhouden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Af en toe eens een glaasje zou ik echt geen probleem vinden hoor, zo rigide ben ik nietquote:Op maandag 22 juli 2013 20:55 schreef L-E het volgende:
[..]
Als baby geef ik ze alleen water, als er naast de melk iets gegeven moet worden. Diksap geef ik vanaf een jaar of 3 ofzo. Maar dat doe ik wel met het idee dat het minder slecht is. Ik moet me echt eens wat beter gaan verdiepen in sommige zaken.
Hoezo geproefd?quote:Op maandag 22 juli 2013 20:26 schreef pessie het volgende:
[..]
Heeft ze geproeft?
Rally mooie status!
Wij hebben heerlijkafgekoeld in het meer. Morgen doen we het weer met het zwembad je in de tuin.
Zo ik zie dat U bent gestopt met borstvoeding. Uhm nee maar wel minder omdat ze overdag de borst vaak weigert. 'S nachts wil ze hem nog wel dus ik blijf aanbieden. O okayquote:
Nee hoor, het is in feite hetzelfde als (vructen)siroop. Per 100 ml zit in deze voorbeelden iets meer suiker in het diksap, maar dat gaat om 100 gram puur. Per glas zal het elkaar nauwelijks ontlopen.quote:Op maandag 22 juli 2013 22:16 schreef Troeta het volgende:
Speeseend, zeg je nou dat diksap slechter is? Ik begrijp niet veel van je overzichtje, sorry. Ik zie wel dat er meer hoeveelheden bij diksap staat, maar is dat slecht?
En ik gebruik van diksap ook veel minder als siroop.
En in siroop zit toch ook vaak aspartaam? En in diksap niet?
Het verschilt sterk per merk en type. Slimpie bevat standaard zoetstoffen, KC heeft varianten met alleen suiker en varianten met zoetstoffen. AH huismerk ook. Als je die liever niet aan je kind geeft, is het verstandig om het etiket te lezen.quote:Op maandag 22 juli 2013 22:29 schreef Troeta het volgende:
Ah ok! Dank je.
Dan bedoel je denk ik siroop zoals Karvam Cetivam en Slimpie enzo? Want op de etiketten van Euroshopper en AHmerk zit wel vaak aspartaam.
Ach gosquote:Op dinsdag 23 juli 2013 09:20 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik heb een oud filmpje teruggevonden van Silvijn. Ik zou er bijna (bijna...) een nieuwe door willenOngelooflijk hoe snel ze veranderen.
Oh, dat wilde ik nog zeggen idd. Ik heb dat filmpje bekeken tot het punt dat een vrouw haar make-up checkt in de spiegel van de auto en naar het kindje zwaait waarop het kindje begint met sniffen/huilenquote:Op dinsdag 23 juli 2013 09:41 schreef Kyara het volgende:
Filmpje niet gezien en als ik jullie reacties zo lees dan ga ik dat ook maar niet bekijken.
Echt XM na gister maak ik me al helemaaal niet meer druk over wat het CB zegt. Als de kinderarts in het ziekenhuis zoiets meld zou ik me daar pas zorgen over maken.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 09:59 schreef XcUZ_Me het volgende:
Prikjes gingen goed, maar de hoofdomtrek van Noor is ineens nogal toegenomen, sprong van de gemiddelde curve naar de curve erboven. Vorige keer liep ze met meten ook al te kutten, zo van zal wel niet kloppen, maar niet opnieuw gemeten, maar nu dus toch weer groter. Ook volgde ze nog niet met de oogjes en dst moet met twee maand wel. Nu moeten we over 3 weken terugkomen. Is haar hoofdje dan weer flink gegroeid of volgt ze nog steeds niet, dan moeten we door naar de kinderarts. Gats, maak me hartstikke zorgen gelijk.. Visioenen van verstandelijke beperkingen enzo. Ik hoop maar op een meetfout... En ze is 8 weken en nog geen twee maand, dus hopelijk komt dat volgen nog...
Ik vind dat na 8 maanden nog steeds hetzelfdequote:Op dinsdag 23 juli 2013 09:57 schreef Suikertante het volgende:
Trouwens. hebben jullie nu na een half jaar hetzelfde "whut?! Nu al voorbij!?"-gevoel als na drie maanden? Of gaat t op een gegeven moment toch langzamer?
Nou ja, als jij een incapabele cb verpleegkundige hebt, wil dat niet zeggen dat ze allemaal incapabel zijn.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:03 schreef Tally het volgende:
[..]
Echt XM na gister maak ik me al helemaaal niet meer druk over wat het CB zegt. Als de kinderarts in het ziekenhuis zoiets meld zou ik me daar pas zorgen over maken.
Je leest hier pas sinds vorige week? Nee? Dan heb je toch vaker gelezen dat het CB al heel snel paniek zaait zonder dat het nodig is.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:04 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Nou ja, als jij een incapabele cb verpleegkundige hebt, wil dat niet zeggen dat ze allemaal incapabel zijn.
Jawel, bij mij hebben ze bij beide visites tot nu toe verkeerd gemetenquote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:04 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nouja, een meting zal toch niet anders zijn door cb dan door kinderarts?
Jeez, wat een agressieve reactie zegquote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:05 schreef Tally het volgende:
[..]
Je leest hier pas sinds vorige week? Nee? Dan heb je toch vaker gelezen dat het CB al heel snel paniek zaait zonder dat het nodig is.
Mijn berichtje is en was niet de eerste over een incapabel CB.
dat is bij 18 maanden ook nog zo hoor. Ik denk dat dat wel blijft....quote:Op dinsdag 23 juli 2013 09:57 schreef Suikertante het volgende:
Trouwens. hebben jullie nu na een half jaar hetzelfde "whut?! Nu al voorbij!?"-gevoel als na drie maanden? Of gaat t op een gegeven moment toch langzamer?
Met Leyla heb ik natuurlijk behoorlijk wat metingen gehad... Ziekenhuis, CB. Ziekenhuis en CB weken altijd af van elkaar, zowel lengte als gewicht.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:04 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nouja, een meting zal toch niet anders zijn door cb dan door kinderarts?
Om 11:00 uur werd Fees hoofdje gemeten en was het 36 cm. Nog geen 5 minuten later moesten we even terug komen want gezien de lijst in het boekje kon dat niet en toen was het hoofdje 39,9. Dat hoofdje is echt geen 3 cm gegroeid in die 5 minuten hoorquote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
Vorige week was het een andere dame die had gemeten, en die zat ineens van, nou ik zal een vorige meting niet goed hebben gedaan en ik haal er eentje tussenuit. Maar welke? Ze heeft toen niet opnieuw gemeten. Nu een andere dame dus en die had dus ook weer een afwijkende meting, dus er is wel iets veranderd in de groei en ik denk dat de vorige meting dus wel goed was, maar dat die andere heeft gedacht, ik heb vast niet goed gemeten, terwijl ze dat waarschijnlijk wel goed heeft gedaan. Hoe dan ook, ze is van 36,7 naar 38 cm gegaan ineens. Tot nu/vorige week volgde ze keurig de gemiddelde curve en nu ineens sprong naar de lijn erboven. Met gewicht zat ze al op de lijn boven gemiddelde en qua lengte zit ze tussen die twee in.
Worden drie lange weken...
quote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:24 schreef pessie het volgende:
Nathan geeft een soort van Indiana Jones and the Kingdom of the crystal skull hoofd
Ik heb er niet zo op gelet, volgens mij niet echt. Ze heeft sowieso nog geen interesse in speeltjes eigenlijk...quote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:26 schreef L0t.. het volgende:
XM, ik snap je helemaal, ik zou me ook meteen erge zorgen maken. Het is gewoon een schrikbeeld.
Volgt ze thuis wel een speeltje of jullie hoofden bijvoorbeeld? J kan het prima maar heeft er op het cb meestal geen zin in. Ik heb bij het cb ook altijd de indruk dat ze dat meetlint maar zo ergens omheen doen, ene keer hoger of lager dan de andere keer waardoor die metingen best kunnen verschillen.
Hopelijk zijn het zorgen om niets
Ze slaapt toch nog steeds zo heel veel?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik heb er niet zo op gelet, volgens mij niet echt. Ze heeft sowieso nog geen interesse in speeltjes eigenlijk...
Dame van vanochtend heeft wel 2x gemeten. Verschil is wel dat de dame die tot dusver heeft gemeten haar liggend heeft opgemeten en deze dame deed dat zittend. Maar vorige week was dus al afwijkend waarschijnlijk, alleen heeft die dame dat geïnterpreteerd als ik zal wel niet goed gemeten hebben. Wel jammer dat ze toen niet nog een keer heeft gemeten.
Heb je al eens een muziek mobiel boven haar gehangen als ze eens in de box ligt? Vond Lauren zeer interessant op die leeftijd en dan beginnen ze te volgenquote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ja best wel. Het wisselt wel heel sterk per dag. Ene dag bijna alleen maar slapen, andere dagen is ze soms wel uren achter elkaar wakker.
Die hangt er. Heb 1 keer gehad dat ze m boeiend vond, andere keren deed ze er weinig mee. Kan m wel eens wat vaker aanzetten.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:48 schreef pessie het volgende:
[..]
Heb je al eens een muziek mobiel boven haar gehangen als ze eens in de box ligt? Vond Lauren zeer interessant op die leeftijd en dan beginnen ze te volgen
Helemaal niks. Ze kijkt er niet op of om naar. Enige reactie is dat als je ermee rammelt, ze het een hard geluid vindt.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:56 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik heb even foto's teruggekeken () en rond de 8 weken/2 maanden was E. idd het meest bezig met haar mobiel en met (daar heb je ze weer) de ringen van 't Kruidvat. Wat vind ze daarvan?
Féline keek er niet naar om. Maar vond bijvoorbeeld het volgen van haar zus leuker op dat moment.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Die hangt er. Heb 1 keer gehad dat ze m boeiend vond, andere keren deed ze er weinig mee. Kan m wel eens wat vaker aanzetten.
Mooie stats!quote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:56 schreef Loj het volgende:
Balen XM van je zorgen nuhoe zijn de prikjes gegaan?
Hier positief nieuws over het cb! Had een hele fijne arts, heeft ons helemaal gerustgesteld en wel echt serieus naar Ow gekeken. Maar ik moet wel zeggen dat ze dacht dat het echt door de kdv keam en natuurlijk kom ik thuis en belt de ka, we hebben nu een advies om ander melk te gebruiken ivm vermoeden op koemelkallergie. Dus afspraak naar over een maand verplaatst met een voedingsadvies
Maar m'n gevoel was goed!
Daarbij de nieuwe stats:
68 cm (+4cm) en 7400 gram (+1450 gram)
Hij wordt gemiddeldhij haalt z'n achterstand in!!! (En ik weet het, dat hoeft niet, maar t voelt wel goed)We kregen ook nog een compliment over hoe goed we het deden met Owyn en dag hij er zo goed uit zag (ondanks z'n eczeem) dus ging met een goed gevoel weg daar!
Ja?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:17 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Hetzelfde als dat er is met smeerworst.
Prima, maar terecht dat kinderdagverblijven niet massaal bij natuurwinkels gaan inslaan. Dat is rete duur. Als je dat als ouder perse wilt, dan geef je het gewoon zelf mee?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:19 schreef Juud79 het volgende:
Over broodbeleg.
http://www.kiind.nl/articles/47/
6 weken oud? Ik zou dr dan op een ijsklontje laten sabbelen maar niet op van die suikerzakjes.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:21 schreef L-E het volgende:
Hoe slecht zijn die vrieslollies eigenlijk? Jeweetwel, die spotgoedkope dingen in zo'n zakje.
Op FB zie ik een baby eraan sabbelen. Baby is zes weken oud.
Nou ja, 6 weken oud horen ze nog geen vrieslollies te eten nee... Gewoon omdat ze bij 6 weken nog helemaal niets anders hoeven dan melk.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:21 schreef L-E het volgende:
Hoe slecht zijn die vrieslollies eigenlijk? Jeweetwel, die spotgoedkope dingen in zo'n zakje.
Volgens mij is dat puur suiker, lijkt me echt niet de bedoeling voor zo'n jonge baby..quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:21 schreef L-E het volgende:
Ze kunnen toch gewoon roomkaas smeren ipv smeerkaas?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:21 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Prima, maar terecht dat kinderdagverblijven niet massaal bij natuurwinkels gaan inslaan. Dat is rete duur. Als je dat als ouder perse wilt, dan geef je het gewoon zelf mee?
Zelfde als flesvoeding... Standaard is er en wordt gegeven, wil je perse HA, dan geef je het zelf maar mee.
Ja, en ze kunnen ook prima pakken HA in huis halen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:23 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ze kunnen toch gewoon roomkaas smeren ipv smeerkaas?
Af en toe zou ik idd misschien niet erg vinden. Maar ik kreeg vanmorgen de indruk dat ze hem dagelijks twee boterhammen met smeerkaas geven en dat vind ik sowieso teveel, los van het feit dat ik niet weet wat voor smeerkaas het precies was (misschien we een zoutarme versie of zo).quote:
quote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:24 schreef pessie het volgende:
Nathan geeft een soort van Indiana Jones and the Kingdom of the crystal skull hoofd
Bij F begon die interesse ineens toen we op vakantie waren, dus denk bij 2,5 maand. Daarvoor kon ik hem met iets fels wel laten kijken en volgen, maar niet dat hij zelf naar zijn mobiel keek ofzo. Hij fixeerde wel op de lamp of op iets anders dat stil hangt en daar ging hij ook naar lachen. Maar in drie weken was hij ineens zelf aan het spelen en slaan en rondkijken! Dus het kan ineens snel gaan.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:56 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik heb even foto's teruggekeken () en rond de 8 weken/2 maanden was E. idd het meest bezig met haar mobiel en met (daar heb je ze weer) de ringen van 't Kruidvat. Wat vind ze daarvan?
Wat fijn!quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:12 schreef L-E het volgende:
Nou, we zijn gisteren gestart met de andere eczeemzalf en we hebben onze Blije Baby weer terug! Weer een slapeloze nacht, want hij was uren wakkermaar wel gezellig wakker. Lachen, kletsen, zijn onrust is echt meteen weg. Hij had dus meer last van het eczeem dan we dachten. Ik ben zo blij
quote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:03 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik vind dat na 8 maanden nog steeds hetzelfde
Oh wat heerlijk, vind het nu zo geweldig om in die babysneltrein te zitten! Maar wie weet zit ik over drie maanden wel te grienen bij het idee dat het zo snel gaatquote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:10 schreef Kyara het volgende:
dat is bij 18 maanden ook nog zo hoor. Ik denk dat dat wel blijft....
Ja echt bizar. Ik heb dus aardige krassen op mijn borstkas en borst zittenquote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:27 schreef L-E het volgende:
Tally, ik moet elke dag L. zijn nagels knippen. Zonder overdrijven, elke dag, anders haalt hij ons en zichzelf open. Bizar hoe snel dat gaat he?
Daarover zou ik dan wel weer opheldering vragen.. Ik geef het niet voor niets mee. En als ik een pot biologisch rechtsgedraaide gesteriliseerde jam zou meegeven en zou vragen of ze dat willen geven, dan lijkt het me een kleine moeite om die pot gewoon op tafel te zetten met het smeren.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:26 schreef Mineola het volgende:
[..]
Af en toe zou ik idd misschien niet erg vinden. Maar ik kreeg vanmorgen de indruk dat ze hem dagelijks twee boterhammen met smeerkaas geven en dat vind ik sowieso teveel, los van het feit dat ik niet weet wat voor smeerkaas het precies was (misschien we een zoutarme versie of zo).
Bovendien krijgt hij thuis meestal brood zonder iets. Als er iets op zit is dat boter, of heel soms jam of appelstroop. Hij vindt belegloos het lekkerst, wat mij betreft is dat prima. Dus ik was een beetje verbaasd dat ze uberhaupt iets erop deden.
Ben het helemaal met je eens dat je als je iets anders dan standaard wil, of dat nou biologisch, hypoallergeen of weet ik wat is, je dat zelf moet meegeven. Doen wij dus ook. Vandaar dat ik het ook wat opvallend vond dat ze hem blijkbaar wel gewoon smeerkaas van henzelf geven, aangezien ik zelfs rooibosthee zelf voor hem meeneem
Die lollies lijken me totaal ongeschikt voor een baby van zes weken.
Bram mag melk of water. Water gaat hij mee spelen, dat is prima. Maar verder vind ik sap nu nog helemaal niets toevoegen. Extra calorieën die heeft hij niet nodig.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:39 schreef becky27 het volgende:
Ik heb twee jaar lang sojamelk voor Noortje meegegeven tot ze bedachten dat ze het zelf ook konden kopen want meer kindjes die dat dronken. Vind ik echt meedenkend en prettig.
Hier vroegen ze ook of Isabel sap mocht, ik gaf aan dat ik water prima vond en dat sap voorlopig van mij niet hoeft.
Qua beleg ben ik behoorlijk terughoudend, eerst maar eens Isabel van de Neocate af hebben (als dat gaat lukken).
Wij laten A ook van allerlei dingen een beetje proeven, likken en sabbelen. Beetje meloen, beetje ijs, beetje salade. Hij vond het allemaal heerlijk. Ik zie daar zelf geen kwaad in zolang het maar wat likjes zijn. Misschien was dat wel bij de baby op de foto ook zo.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:21 schreef L-E het volgende:
quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:30 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Daarover zou ik dan wel weer opheldering vragen.. Ik geef het niet voor niets mee. En als ik een pot biologisch rechtsgedraaide gesteriliseerde jam zou meegeven en zou vragen of ze dat willen geven, dan lijkt het me een kleine moeite om die pot gewoon op tafel te zetten met het smeren.
Deden wij ook wel, maar zeker niet met alles. Ik vind een vrieslolly toch wel even iets anders dan een ijsklontje of fruit. En zes weken vind ik daar ook nog behoorlijk jong voor.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:50 schreef vencodark het volgende:
[..]
Wij laten A ook van allerlei dingen een beetje proeven, likken en sabbelen. Beetje meloen, beetje ijs, beetje salade. Hij vond het allemaal heerlijk. Ik zie daar zelf geen kwaad in zolang het maar wat likjes zijn. Misschien was dat wel bij de baby op de foto ook zo.
Wij zijn dat sinds 3 weken terug gaan doen, hij is nu 13 weken. En inderdaad, niet alles. Maar dat soort onschuldige dingetjes, eens zien wat hij lekker vindt.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:54 schreef Mineola het volgende:
[..]
Deden wij ook wel, maar zeker niet met alles. Ik vind een vrieslolly toch wel even iets anders dan een ijsklontje of fruit. En zes weken vind ik daar ook nog behoorlijk jong voor.
Dat eigenlijk een beetje...quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:01 schreef L-E het volgende:
Ik ben een miep met eten als het om babies gaat, maar ik zie er de meerwaarde niet van in een baby zo jong al vanalles te laten proeven.
Dat dus. Waarbij ik moet opmerken dat niemand anders dan een van ons hem ooit heeft laten proeven. /tigermom die ik benquote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:03 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik was ook heel terughoudend daarmee, vond het ook echt Niet Leuk als iemand mijn baby iets liet proeven/likken/whatever toen hij nog heel klein was en dat mocht van mij ook echt niet. Vanaf ruim 4 maanden hebben we dat af en toe gedaan en dat vond ik al heel wat.
Ik vind het zelf ook niet nodig. Lauren is overmorgen 5 maanden en graaide vorige week in mijn banaan, dat heb ik afgepakt omdat ik dat nog wel erg vroeg vind. Heb haarnet wel laten spelen met een flesje water, meer drinken bij mij vind ik prima, meer spugen wordt ik niet heel blij van.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:01 schreef L-E het volgende:
Ik ben een miep met eten als het om babies gaat, maar ik zie er de meerwaarde niet van in een baby zo jong al vanalles te laten proeven.
Bram begon rond de 5 maanden interesse te krijgen... Inderdaad meekauwen ed... Toen hij op een gegeven moment begon te huilen en te smakken, toen zijn we hem ook gaan geven. Toen was hij 5,5 maand... Maar tot vandaag de dag vindt hij fruit helemaal niet lekker, groente gaan er nu redelijk in. Wel potjes, mama kan blijkbaar niet zo smakelijk koken als nutricia.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:04 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik vind het zelf ook niet nodig. Lauren is overmorgen 5 maanden en graaide vorige week in mijn banaan, dat heb ik afgepakt omdat ik dat nog wel erg vroeg vind. Heb haarnet wel laten spelen met een flesje water, meer drinken bij mij vind ik prima, meer spugen wordt ik niet heel blij van.
Bij ons kwam dat gelukkig niet veel voor, maar mijn vader bijvoorbeeld die vond dat nog wel eens leuk om te doen. Vind het ook echt oudestempelig. Zo van dat kregen jullie toch ook...quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:03 schreef Mineola het volgende:
[..]
Dat dus. Waarbij ik moet opmerken dat niemand anders dan een van ons hem ooit heeft laten proeven. /tigermom die ik ben
Dat vond ik zo'n deceptie he. Stond ik dan elke dag te zwoegen op zijn eten, ik maakte alles from scratch, biologisch en hypergezond en zonder toevoegingen en en en. Haalde hij zn neus voor op. Potjes moestie, POTJES JA!quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:05 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bram begon rond de 5 maanden interesse te krijgen... Inderdaad meekauwen ed... Toen hij op een gegeven moment begon te huilen en te smakken, toen zijn we hem ook gaan geven. Toen was hij 5,5 maand... Maar tot vandaag de dag vindt hij fruit helemaal niet lekker, groente gaan er nu redelijk in. Wel potjes, mama kan blijkbaar niet zo smakelijk koken als nutricia.
Dat, en nu zijn we al best gewent eraan.. Lekker makkelijk, potje in de magnetron en kind eten.. Wij eten nu zelf toch later, Bram eet zodra thuis, anders gaat ie slapen en dan krijg ik er niets meer in.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:07 schreef L-E het volgende:
[..]
Dat vond ik zo'n deceptie he. Stond ik dan elke dag te zwoegen op zijn eten, ik maakte alles from scratch, biologisch en hypergezond en zonder toevoegingen en en en. Haalde hij zn neus voor op. Potjes moestie, POTJES JA!
Kijk! Aan zulke reacties heb ik echt wat! Vind het namelijk best lastig, ze is enorm geïnteresseerd en begint inderdaad echt te mopperen dat zij iets niet mag wat wij samen doen. Zit echt te dubben over hoe lang wij nog gaan wachten. Ik vind kunnen zitten ook wel belangrijkquote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:05 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bram begon rond de 5 maanden interesse te krijgen... Inderdaad meekauwen ed... Toen hij op een gegeven moment begon te huilen en te smakken, toen zijn we hem ook gaan geven. Toen was hij 5,5 maand... Maar tot vandaag de dag vindt hij fruit helemaal niet lekker, groente gaan er nu redelijk in. Wel potjes, mama kan blijkbaar niet zo smakelijk koken als nutricia.
Oh ja, opa hier zou daar ook een handje van hebben hoor op het moment dat hij zich herinnert dat zijn eigen kinderen ook ooit baby geweest zijnquote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:06 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Bij ons kwam dat gelukkig niet veel voor, maar mijn vader bijvoorbeeld die vond dat nog wel eens leuk om te doen. Vind het ook echt oudestempelig. Zo van dat kregen jullie toch ook...
Ik had bram vaak op schoot met het eten.. En dan zag je de ontwikkeling, van totaal niet interessant, naar grijpen, naar meedoen en daarna ook echt mee willen eten. Bram had alleen een totaal ander beeld van eten denk ik, want die eerste weken vond hij het allemaal zo vies.. En er zijn dus ook nog genoeg dagen geweest dat we dan niets gaven.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:12 schreef pessie het volgende:
[..]
Kijk! Aan zulke reacties heb ik echt wat! Vind het namelijk best lastig, ze is enorm geïnteresseerd en begint inderdaad echt te mopperen dat zij iets niet mag wat wij samen doen. Zit echt te dubben over hoe lang wij nog gaan wachten. Ik vind kunnen zitten ook wel belangrijk. Sowieso voer ik nog geen potjes, als ze iets wil mag ze het zelf doen. Maar goed, wanneer he... Lauren kauwt ook al een tijdje mee trouwens, ze krijgt nu een baby lepel om op te kauwen als wij eten.
Hee! +1 Doen ze toch nog iets tegelijkquote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:22 schreef Spees_Eend het volgende:
Mijn kind accepteert vandaag ineens voor het eerst water uit een flesGoeie timing met dit weer.
*babyboks*quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:25 schreef Mineola het volgende:
[..]
Hee! +1 Doen ze toch nog iets tegelijk
Sorry, mijn baby is hopeloos ouderwets. Draagt ook witte leggings en lipgloss.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:28 schreef Suikertante het volgende:
Dat vind ik zo 2010, die babyboks. Water drinken uit flesjes daarentegen
Volg je dan de ontwikkeling of de cijfertjes? Als ik kijk naar de ontwikkeling (banaan grijpen en in de mond doen) dan zou ze er klaar voor zijn, maar 6 maanden duurt toch nog een maand...quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:15 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik had bram vaak op schoot met het eten.. En dan zag je de ontwikkeling, van totaal niet interessant, naar grijpen, naar meedoen en daarna ook echt mee willen eten. Bram had alleen een totaal ander beeld van eten denk ik, want die eerste weken vond hij het allemaal zo vies.. En er zijn dus ook nog genoeg dagen geweest dat we dan niets gaven.
En sokken in sandalen. Gewoon omdat het kan!quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:30 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Sorry, mijn baby is hopeloos ouderwets. Draagt ook witte leggings en lipgloss.
Dat vond ik dus een teken dat hij gewoon aan eten toe was. Ja tuurlijk als ze naar je autosleutel grijpen en gaan huilen als ze die niet mogen ga ik m niet toch maar zelf rijlessen geven. Maar smeken of huilen om te mogen eten vind ik toch wat anders dan autosleutels.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:34 schreef Keshet het volgende:
Pessie, ik ben bij Henkie ook met een maand of 5 begonnen. Bij hem ging het hetzelfde als bij Bram, tot aan smekend huilen aan toe.Als ik hem op schoot had als ik aan het eten was probeerde hij het met zijn handen of mond uit mijn mond te halen....
Hij vindt trouwens alles lekker wat hij tot nu toe gehad heeft. Vuilniksbakkie.
Over 2 dagen 5 maanden. Een maand geleden was ze ruim 7 kilo en 64 cm, zal nu wel 7.5 kilo zijn en rond de 65/66cmquote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:52 schreef Kwisted het volgende:
[..]
Hoe oud is jouw kleine ookal weer? Zou zo mijn dochter kunnen zijn. En de stats?
Mijne is 73 cm nu schat ik, en die kan echt nog LANG in 68-80. Hoofdopening is ook erg ruim.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:51 schreef SupremeEvil het volgende:
Heb hier op het kdv ok aangegeven dat ze smiddags ipv sap en een koekje, liever water en een koekje. Maar M. zit maar een dag per week op t kdv op dit moment, dus als t een keer wel sap is dan is dat geen ramp. Mijnes is trouwens de enige die bv meekrijgt, van 24 kindjes...
Even een slaapzak vraagje, heb een nieuwe nodig. Heb er een op t oog van hema, maar die hebben twee maten 68-80 of 86-104. Mini is nu 73 cm... Gewoon de 68-80 doen dan maar? Of zou t wel gaan met die hoofdopening van 86? Wat denken jullie
Ik zou idd ook de 68-80 kiezenquote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:51 schreef SupremeEvil het volgende:
Heb hier op het kdv ok aangegeven dat ze smiddags ipv sap en een koekje, liever water en een koekje. Maar M. zit maar een dag per week op t kdv op dit moment, dus als t een keer wel sap is dan is dat geen ramp. Mijnes is trouwens de enige die bv meekrijgt, van 24 kindjes...
Even een slaapzak vraagje, heb een nieuwe nodig. Heb er een op t oog van hema, maar die hebben twee maten 68-80 of 86-104. Mini is nu 73 cm... Gewoon de 68-80 doen dan maar? Of zou t wel gaan met die hoofdopening van 86? Wat denken jullie
86/104 kan Noortje bij wijze van nog in (doet ze ook af en toe, vind ze lekker liggenquote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:51 schreef SupremeEvil het volgende:
Henkie is ook zo'n 74cm. De 68-80 slaapzakken beginnen erg krap te worden en 86-104 past prima. Desnoods haal je ze beide en pas je even?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:51 schreef SupremeEvil het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A grand adventure has begun.
quote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:06 schreef Tante_Soesa het volgende:
Families... Echt...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
quote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:06 schreef Tante_Soesa het volgende:
Negeren. Echt. Je hebt je punt gemaakt en laat ze lekker in hun eigen sop gaarkoken. Het is het niet waard om minder plezier te hebben van de allereerste verjaardag van je allereerste kind. Jouw allereerste kind dus. Niet de hare.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
^^quote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:14 schreef pessie het volgende:
[..]
Negeren. Echt. Je hebt je punt gemaakt en laat ze lekker in hun eigen sop gaarkoken. Het is het niet waard om minder plezier te hebben van de allereerste verjaardag van je allereerste kind. Jouw allereerste kind dus. Niet de hare.
Ik heb Lauren halverwege de nacht uit haar slaapzak gehaald, ze dreef bij me vandaan zo ongeveer.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:13 schreef SupremeEvil het volgende:
Oh men, Soesa... Ik snap dat je er wel klaar mee bent. Het is en blijft je moeder maar jeetje, lekker gezellig zo. En dr vriend komt niet mee dan? Ik zou zeggen, dan kom je toch lekker niet? Maar ik ben dan ook niet zo'n familiemens. (Heb zelf nog een akkefietje op te lossen met schoonma)
Ja kan beide slaapzakjes wel even halen. Goeie (dat je daar soms niet aan denkt he) Heb nu slaapzakken van de ikea, maar de hoofdopening en armsgaten zijn echt veel te ruim. Ze trekt de rits naar dr mond en gaat lopen kauwen. En ik vind ze voor nu te dik (zonder slaapzak gaat ze alles behalve slapen). En dan wordt dat ding zeiknat en ik vind het gewoon geen veilig idee. Thanks voor de input
Ik leg Lauren nog enigszins vast onder alleen het lakentje, anders trappelt ze te veel met haar benen en gaat niet slapen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:16 schreef Ticootje het volgende:
Bram slaap zonder slaapzak, alleen in luier... Dekentje heb ik afgepakt, rot moeder ben ik.
quote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:16 schreef Ticootje het volgende:
Bram slaap zonder slaapzak, alleen in luier... Dekentje heb ik afgepakt, rot moeder ben ik.
Isabel in romper en slaapzakje. Noortje is nog niet beter en die wil een pyjama met lange mouwen, lange broek en een dik dekbed. Zweet zich de rambam....quote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:18 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Ik heb bij Floris ook zijn dekbed weggehaald, hij ligt onder zijn dekbedovertrek alleen. Ook mag hij geen sokken aan nu en geen pyjama met lange mouwen. Hoewel hij dat ,laatste nu wel geaccepteerd heeft. Sokken probeerde hij een paar dagen geleden nogEn gisteren alleen hemd en onderbroek en daar hadden we geen discussie over
Kind spoort niet
Ik heb gisteravond het dekbed ook gedeeltelijk uit het bo vertrek gehaald. Nathan had de straaltjes zweet over z'n hoofd lopenquote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:18 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Ik heb bij Floris ook zijn dekbed weggehaald, hij ligt onder zijn dekbedovertrek alleen. Ook mag hij geen sokken aan nu en geen pyjama met lange mouwen. Hoewel hij dat ,laatste nu wel geaccepteerd heeft. Sokken probeerde hij een paar dagen geleden nogEn gisteren alleen hemd en onderbroek en daar hadden we geen discussie over
Kind spoort niet
quote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:21 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ja, ik zit hier nu echt met een rotgevoel. Ik begrijp 't gewoon allemaal niet. Ik krijg ook allemaal verwijten naar m'n hoofd geslingerd (dat ik nooit zomaar spontaan langskom (zo ben ik niet, doe ik bij niemand, nooit gedaan ook) en dat E. alle spullen die zij gebreid heeft nooit aan heeft gehad (is pertinent niet waar). Zo oneerlijk en ik ben er zo ontzettend klaar mee. Bah
Kan ik me helemaal voorstellen dat je daar een rotgevoel van krijgtquote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:21 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ja, ik zit hier nu echt met een rotgevoel. Ik begrijp 't gewoon allemaal niet. Ik krijg ook allemaal verwijten naar m'n hoofd geslingerd (dat ik nooit zomaar spontaan langskom (zo ben ik niet, doe ik bij niemand, nooit gedaan ook) en dat E. alle spullen die zij gebreid heeft nooit aan heeft gehad (is pertinent niet waar). Zo oneerlijk en ik ben er zo ontzettend klaar mee. Bah
Haha. 180 graden. Gelukkig overdrijf jij wel meteen heel goed.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 10:29 schreef Tally het volgende:
Ik probeer te strijken op een zolder waar het volgens mij 180 graden is, ik kan er beter een appeltaart bakken
Wat een geweldige post. Dat drinkverhaal. Echt superquote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:12 schreef L-E het volgende:
Nou, we zijn gisteren gestart met de andere eczeemzalf en we hebben onze Blije Baby weer terug! Weer een slapeloze nacht, want hij was uren wakkermaar wel gezellig wakker. Lachen, kletsen, zijn onrust is echt meteen weg. Hij had dus meer last van het eczeem dan we dachten. Ik ben zo blij
Aan de borst drinken gaat wel weer redelijk. Hij wil de borst weer, nieuwe probleem is dat hij de wereld om zich heen boeiender gaat vinden dan de borst. Het is echt: 'Honger! Jaa tepel! *klokklok* Wauwww wat een mooie gordijnen - oeh ik hoor iets - heeee mama jij ook hier! - ohjaaa hongerrrr *klokkloklo..* wauw had ik al gezegd hoe mooi die gordijnen zijn? - heeeee mama! - oehhhh er beweegt iets, zag je dat? *kloklokklok* ik trouw met die gordijnen als ik later groot ben, ik zeg het je' etc etc
Oh, ik zou gewoon melden als je je op deze manier opstelt kom ik zeker niet langs nee. Mag je even recht hebben op je eigen leven...quote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:21 schreef Tante_Soesa het volgende:
Maar goed. Ontopic hoop ik inderdaad dat het zondag een leuke dag wordten woensdag ook, als we lekker met ons gezinnetje iets gaan doen. Ik denk tussen de middag ergens lunchen en eind van de middag naar de kinderboerderij. Of een stuk fietsen en dan ergens pannenkoeken eten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar kan iemand mn muziek weer aanzettenen de handdoek in de tuin leggen. Die ligt op de bank aan de andere kant van de kamer
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
De Plus heeft het zelfs ook!quote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:36 schreef L0t.. het volgende:
Omen, volgens mij kunnen alle cafeïnevrije theeën wel. Bij de Tuinen hebben ze vaak wel veel keus geloof ik. Maar misschien heeft de Appie het ook wel gewoon, nog nooit echt naar gekeken.
Nogvoor het half jaar van Riley!
En dan af laten koelen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:42 schreef Omentielvo het volgende:
En warm je het dan op (zowel water als thee)
Wat ik doe Omen, ik maak wat thee en daar voeg ik (veel) koud water aan toe. Dat drinkt ze dan. Ze vind het tot nu toe niet heul lekker.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:42 schreef Omentielvo het volgende:
lees af en toe mee en zie deze vraag.. (heb zelf dochter van 10 maanden)quote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:42 schreef Omentielvo het volgende:
Voor echt grijpen lijkt ze me wat jong?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 15:03 schreef XcUZ_Me het volgende:
Omen, ik ben bang dat de huisarts ook niet veel meer kan doen. Ik ga maar gewoon naar de weeguurtjes en als haar hoofdje maar blijft groeien, dat we wat eerder aan de bel kunnen trekken. Ondertussen krijg ik geen hap meer door m'n keel. Google levert behalve een waterhoofd weinig op. Mss maar goed ook. Downsyndroom denk en hoop ik niet. Dan hadden we dat toch wel eerder gemerkt denk ik...
Vanmiddag nog ff getest met de ringen en die volgt ze wel echt. Wel alleen met de ogen, ze draait niet haar nek mee. De muziekmobile volgt ze ook redelijk. Alleen naar dingen grijpen of slaan, dat doet ze niet. Althans niet 'zomaar'. Als ik met haar rondloop en ik heb m'n haar los, krijgt ze vaak wel een pluk te pakken. Maar dat is niet bewust denk ik.
Ze is 8 weken, toch? Ik ken je kindje natuurlijk verder helemaal niet, maar Silvijn had toen volgens mij echt nog niet enorm veel interesse in speelgoed en de mobile, en dingen vastgrijpen kon hij al helemaal niet bewust.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 15:03 schreef XcUZ_Me het volgende:
Omen, ik ben bang dat de huisarts ook niet veel meer kan doen. Ik ga maar gewoon naar de weeguurtjes en als haar hoofdje maar blijft groeien, dat we wat eerder aan de bel kunnen trekken. Ondertussen krijg ik geen hap meer door m'n keel. Google levert behalve een waterhoofd weinig op. Mss maar goed ook. Downsyndroom denk en hoop ik niet. Dan hadden we dat toch wel eerder gemerkt denk ik...
Vanmiddag nog ff getest met de ringen en die volgt ze wel echt. Wel alleen met de ogen, ze draait niet haar nek mee. De muziekmobile volgt ze ook redelijk. Alleen naar dingen grijpen of slaan, dat doet ze niet. Althans niet 'zomaar'. Als ik met haar rondloop en ik heb m'n haar los, krijgt ze vaak wel een pluk te pakken. Maar dat is niet bewust denk ik.
Ja ik snap je wel hoor, maar met googlen vind je sowieso vooral negatieve verhalen. Maar ik zou echt niet bang zijn voor Down hoor, dat had je inmiddels echt wel geweten.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 15:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
Door Google... Ik moet ook niet googlen, maar ja
Idem! Leukste huishoudelijke klusje. Ik strijk ook veel te veel.. handdoeken en theedoeken en hydrofielen enzo... Maar met dit weer is het toch een minder leuk karweitjequote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:52 schreef Tally het volgende:
Strijken vind ik normaal gesproken heerlijk. Een bezigheidstherapie. Even nergens aan denken, muziekje op en strijkje. Of juist alles over denken.
Femke grijpt ook nog niet naar iets. Die ringen houdt ze ook alleen maar vast als wij haar die in haar handje houden. Volgens mij is dat pas een puntje voor het CB bezoek bij 12 weken: grijpen. Ik zou me er nog niet zo druk om maken.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 15:03 schreef XcUZ_Me het volgende:
Lief dat je het vraagt, hij ligt voor pampus in de boxquote:Op dinsdag 23 juli 2013 15:45 schreef Spees_Eend het volgende:
En hoe gaat het met F na de prikjes, Suiker?
Gelukkig! Goed dat je daar aan dachtquote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
Pfoe! Ik had ineens een lampje boven m'n hoofd. Heb de poli gebeld en haar waarde van toen opgevraagd. Die was op 10/7 37,3cm. Progje voor curves gedownload en madam is bijgetrokken naar de middellijn. En gewoon echt OP de lijn. Niks afwijking.
En de dame haastte zich te zeggen dat als ik het cb niet wilde afwachten ik gewoon ff naar de huisarts moest en dan konden we gewoon snel terecht als we ons zorgen maakten. Kreeg de indruk dat ze niet heel veel fiducie in het cb hier had.
Maar het stelt mij vooralsnog wel enigszins gerust!
quote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
We kunnen zelfs de meetfout reproduceren in het programma. Pffffffff.
Rennen verkoelend?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:18 schreef Suikertante het volgende:
Hee dat is fijn! Goed dat je wat gerustgesteld bent
En douchen met baby vind ik eigenlijk heerlijk in dit weer! Zonder baby kan natuurlijk ook.. en dan hopen dat hij gaat piepen zodat je in je blote nakie nat door het huis kunt rennen, weet je hoe verkoelend dat is!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
Niks spannends, kind wordt op dr zij gelegd, moet even stil blijven liggen, dan op de andere zij. Appeltje eitje.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:29 schreef Tally het volgende:
Morgen met Fee naar het ziekenhuis een echo maken voor dr heupjes. Standaard procedure als ze in stuit hebben gelegen. Ik ben benieuwd hoe dat gaat.
Zoë sliep altijd en overal. Fee is andersdus dat word nog wat.
Dat weet ik. Zoë had het ookquote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:43 schreef Mangostine het volgende:
[..]
Niks spannends, kind wordt op dr zij gelegd, moet even stil blijven liggen, dan op de andere zij. Appeltje eitje.
Of er moet eerst weer een arts meekijken, echo opnieuw, door naar radiologie voor foto, nog een foto en dan door naar de orthopeedquote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:43 schreef Mangostine het volgende:
[..]
Niks spannends, kind wordt op dr zij gelegd, moet even stil blijven liggen, dan op de andere zij. Appeltje eitje.
Dit heb ik geprobeerd, hij schrok zich helemaal het leplazarus en ging keihard huilen! Ik moest ontzettend lachen want ik had mijn vriend zelfs opgetrommeld voor de grote pret die we gingen hebben, maar het was eigenlijk heel sneuquote:Op dinsdag 23 juli 2013 18:32 schreef Fieder het volgende:
Tip: plantenspuit met lauw water, hoog in de lucht spuiten en je baby eronder op de grond leggen. Is hier al een uur plezier
quote:Op dinsdag 23 juli 2013 19:39 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Dit heb ik geprobeerd, hij schrok zich helemaal het leplazarus en ging keihard huilen! Ik moest ontzettend lachen want ik had mijn vriend zelfs opgetrommeld voor de grote pret die we gingen hebben, maar het was eigenlijk heel sneu![]()
Haha. Om te lezen is het wel grappig. Dit zou ook zomaar een Riley actie kunnen zijnquote:Op dinsdag 23 juli 2013 19:39 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Dit heb ik geprobeerd, hij schrok zich helemaal het leplazarus en ging keihard huilen! Ik moest ontzettend lachen want ik had mijn vriend zelfs opgetrommeld voor de grote pret die we gingen hebben, maar het was eigenlijk heel sneu![]()
En dit ook. Riley is ook zo aan het pakken. Babygym en wipstoel zijn stom en dan ga je huilen. Maar bij mama op schoot is dikke pret.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 20:50 schreef Suikertante het volgende:
Haha hij overleeft het wel! Is nu wel echt aan t plakken trouwens, en moet snel huilen maar ook snel lachen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |