"Geen cent van onze zieken naar de Grieken"quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar hoe zie jij die verzuurde babyboomcoalitie de problemen in Nederland oplossen?
En oplopende begrotingstekorten zijn een zegen voor ons landquote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:11 schreef DroogDok het volgende:
[..]
"Geen cent van onze zieken naar de Grieken"
Als dat betekent dat er minder of geen Roemenen, Polen, Bulgaren, etc. en niet wesrterse allochtonen binnenkomen, vind ik dat prima.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:07 schreef theunderdog het volgende:
Dit is nu precies de rede waarom ik tegen de democratie ben. Als de meerderheid op een partij als de pvv stemt, dan krijg je een racistisch beleid.
Maar voor Griekenland veul erger. Dus hup, trek je portemonnee.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En oplopende begrotingstekorten zijn een zegen voor ons land
Die polen doen anders wel het werk dat de meeste Nederlanders niet willen doen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:20 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Als dat betekent dat er minder of geen Roemenen, Polen, Bulgaren, etc. en niet wesrterse allochtonen binnenkomen, vind ik dat prima.
Maar ik denk dat de PVV dat niet kan waar maken, ik denk dat het tijd is voor een partij die voor het Nederlands belang op gaat komen ....
Laat dat maar aan Brussel over.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:20 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Als dat betekent dat er minder of geen Roemenen, Polen, Bulgaren, etc. en niet wesrterse allochtonen binnenkomen, vind ik dat prima.
Maar ik denk dat de PVV dat niet kan waar maken, ik denk dat het tijd is voor een partij die voor het Nederlands belang op gaat komen ....
Voor een maand of 2-3. Dan duiken ze de bijstand in.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die polen doen anders wel het werk dat de meeste Nederlanders niet willen doen.
Bron?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:22 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Voor een maand of 2-3. Dan duiken ze de bijstand in.
Krijgen ze niet, en dat weten ze inmiddels wel.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:22 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Voor een maand of 2-3. Dan duiken ze de bijstand in.
http://www.rechtopbijstand.nl/inhoud/index/pid/507quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:23 schreef waht het volgende:
[..]
Krijgen ze niet, en dat weten ze inmiddels wel.
En wat let die meerderheid om de macht in handen te nemen in een ander systeem, anders dan een keiharde repressieve dictatuur?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit is nu precies de rede waarom ik tegen de democratie ben. Als de meerderheid op een partij als de pvv stemt, dan krijg je een racistisch beleid.
Daarin staat toch niets over de bijstand?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
NWS / Helft Bulgaren werkeloos in Nederland
Beweer ik dan ook nietquote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daarin staat toch niets over de bijstand?
Jij bent nogal van de mentaliteit "wij hebben het hier goed vergeleken andere landen, dus men moet niet zeuren ! ".quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
En wat let die meerderheid om de macht in handen te nemen in een ander systeem, anders dan een keiharde repressieve dictatuur?
Bovendien lijken hypothetische meerderheden voor opvattingen mij niet bijzonder nuttig.
Daarnaast, en ik lijk in herhalen te vallen bij de technocratiefetisjisten hier, hebben minderheden het nergens zo goed als in de Westerse parlementaire democratieën. Die hebben natuurlijk ook nog allerhande 'checks and balances'. Dat een democratie enkel een dictatuur van de meerderheid is, dat is natuurlijk een wat kinderlijke misinterpretatie.
Je brengt het als reactie op de vraag om een bron dat ze de bijstand induiken... Waarom plaats je het dan wel?quote:
Ik reageerde op de opmerking daarvoor dat al die Polen wel het werk deden wat wij niet wilden doen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je brengt het als reactie op de vraag om een bron dat ze de bijstand induiken... Waarom plaats je het dan wel?
Nee, dat zie je verkeerd. Ik doe de empirische constatering dat al die verschrikkelijke doemverhalen over parlementaire democratieën niet kloppen en sterker nog, dat de rechten van minderheden veruit het best geborgt zijn en het minst worden geschonden in parlementaire democratieën.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij bent nogal van de mentaliteit "wij hebben het hier goed vergeleken andere landen, dus men moet niet zeuren ! ".
Dat is natuurlijk een absurde mentaliteit. Natuurlijk hebben wij het hier goed, maar het kan altijd beter. Dat checks and balances is allemaal leuk en aardig, maar uiteindelijk heeft de meerderheid wel de macht. Een democratie is dus wel degelijk een dictatuur van de meerderheid.
Ja oké, als je de betreffende ambtenaar flink weet te naaien en bedriegen kun je na 3 maanden te werken bijstand regelen als Pool. Maar je hebt er geen recht op ervan uitgaande dat je kan werken.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:24 schreef 3-voud het volgende:
[..]
http://www.rechtopbijstand.nl/inhoud/index/pid/507
Daar komt het uiteindelijk wel op neer; de Hond heeft er belang bij dat zijn peilingen het nieuws halen, en berichten over impopulariteit of over een 'conflict' tussen regering en volk doen het altijd beter.quote:Op maandag 22 juli 2013 22:36 schreef speknek het volgende:
Kan iemand het vergelijken met de andere peilingen? Volgens mij gaat De Hond tussen de verkiezingen in er expres heel erg naast zitten om spraakmakend te zijn, toch niemand die het kan staven en zo komt ie wel lekker in het nieuws.
1: Uhu.. conclusie: de minderheid moet niet zeuren, omdat ze het hier erg goed hebben vergeleken andere landen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee, dat zie je verkeerd. Ik doe de empirische constatering dat al die verschrikkelijke doemverhalen over parlementaire democratieën niet kloppen en sterker nog, dat de rechten van minderheden veruit het best geborgt zijn en het minst worden geschonden in parlementaire democratieën.
Ik stel je ook een duidelijke vraag. Wat voor systeem zie jij voor je dat de meerderheid zou weerhouden van het onderdrukken van minderheden? Ik zie in de praktijk wel een aantal voorbeelden van andere staatsvormen, waarbij de overheid actief minderheden beschermt, maar dan praat je over bijvoorbeeld Syrië onder Assad.
Ophoepelen waarheen? We hebben het hier gewoon over Nederlandse staatsburgers.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 07:27 schreef Bot13 het volgende:
En daarom dan maar de geforceerde aanpak, voor hun belang en het landsbelang: aanpassen of ophoepelen.
Je hebt nogal moeite met begrijpend lezen, merk ik. Ik stel nergens dat minderheden niet mogen klagen. Ik ben echter nog al een voorstander van de empirie. Als ik dan observeer, zie ik dat minderheden het hier vrij redelijk hebben en zie ik allerhande staatsvormen waar dat een stuk minder het geval is.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Uhu.. conclusie: de minderheid moet niet zeuren, omdat ze het hier erg goed hebben vergeleken andere landen.
Met die mentaliteit is het woord "ontwikkeld" niets waard.
Ik kom bij een kosten-baten analyse uit op de constatering dat moslims niet rendabel zijn. In de verbrandingsoven dan maar?quote:2: Een technocratie..
De obsessie met 'intelligent zijn', 'kennis van zaken hebben', enzovoort blijft maar bestaan, ondanks het ontbreken van enige empirische data die de hypothese dat dit tot bijvoorbeeld betere bescherming voor minderheden ondersteunt. Allemaal vrij weinig wetenschappelijk.quote:Of een systeem waarbij er eerst gekeken gaat worden hoeveel verstand je van bepaalde zaken hebt. En dan via die wetenschap gaat er beslist worden of je mag stemmen ja of nee.
Mensen die dit voorstellen hebben meestal geen idee wat voor fundamentele meningsverschillen er zijn, een hardnekkig fenomeen op dit forum. Uiteraard kun je een technocratischer beleid voorstellen, maar dat kent uiteindelijk dezelfde beperkingen als het huidige systeem. Normen en waarden kun je niet 'berekenen' of bepalen aan de hand van experts. De grote beperking van een technocratie is dat het mensen niet als mensen ziet. En dat zeg ik als iemand die techniek en wetenschap een warm hart toedraagt.quote:
Vergeet niet dat het merendeel van de baliemedewerkers bij de bijstand van die enorme empathiefontijnen zijn die ze graag een handje helpen die "arme drommels" in goede banen te leiden.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:38 schreef waht het volgende:
[..]
Ja oké, als je de betreffende ambtenaar flink weet te naaien en bedriegen kun je na 3 maanden te werken bijstand regelen als Pool. Maar je hebt er geen recht op ervan uitgaande dat je kan werken.
1: Uhu, en wat wil je daarmee zeggen dan?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je hebt nogal moeite met begrijpend lezen, merk ik. Ik stel nergens dat minderheden niet mogen klagen. Ik ben echter nog al een voorstander van de empirie. Als ik dan observeer, zie ik dat minderheden het hier vrij redelijk hebben en zie ik allerhande staatsvormen waar dat een stuk minder het geval is.
[..]
Ik kom bij een kosten-baten analyse uit op de constatering dat moslims niet rendabel zijn. In de verbrandingsoven dan maar?
[..]
De obsessie met 'intelligent zijn', 'kennis van zaken hebben', enzovoort blijft maar bestaan, ondanks het ontbreken van enige empirische data die de hypothese dat dit tot bijvoorbeeld betere bescherming voor minderheden ondersteunt. Allemaal vrij weinig wetenschappelijk.
Ik blijf maar steeds herhalen dat standpunten en beleid geen kwestie van een wetenschappelijke analyse zijn, waarna even 'de juiste keuze' gemaakt kan worden. Zoals ik al in mijn weinig subtiele voorbeeld aanhaalde, kan een technocratisch beleid waarbij we puur naar de kosten en baten kijken prima leiden tot moreel verwerpelijke uitkomsten (in mijn ogen, ik kan niet voor heel NWS spreken).
Daarbij mis ik ook nog steeds een antwoord op de vraag waarom in dit soort situaties minderheden nog steeds niet kunnen worden onderdrukt door de meerderheid. Mensen hebben de staat niet nodig om rechten van anderen te schenden.
Ik zal niet ontkennen dat deze mensen soms te vrijgevig zijn.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:56 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Vergeet niet dat het merendeel van de baliemedewerkers bij de bijstand van die enorme empathiefontijnen zijn die ze graag een handje helpen die "arme drommels" in goede banen te leiden.
Ken je de affaire nog met de optie vrije beroepen? Eitje.
Dit is inderdaad het puntje kritiek wat ik ook heb met technocratie.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:56 schreef waht het volgende:
[..]
Mensen die dit voorstellen hebben meestal geen idee wat voor fundamentele meningsverschillen er zijn, een hardnekkig fenomeen op dit forum. Uiteraard kun je een technocratischer beleid voorstellen, maar dat kent uiteindelijk dezelfde beperkingen als het huidige systeem. Normen en waarden kun je niet 'berekenen' of bepalen aan de hand van experts. De grote beperking van een technocratie is dat het mensen niet als mensen ziet. En dat zeg ik als iemand die techniek een warm hart toedraagt.
De meesten hoor.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:57 schreef waht het volgende:
[..]
Ik zal niet ontkennen dat deze mensen soms te vrijgevig zijn.
Nou weetje, dat weet ik eerlijk gezegd niet. Maar ik geloof wel dat Roemer, Krol, Buma en Wilders minder extra belangen hebben dan bijvoorbeeld de VVD. Niet dat de VVD de crisis wil laten doorgaan, maar ze zijn veel minder betrokken bij wat het veroorzaakt dan die 'babyboomcoalitie', die doen het denk ik meer met het hart en dat is nodig.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar hoe zie jij die verzuurde babyboomcoalitie de problemen in Nederland oplossen?
Je lijkt niet echt in staat tot het samenstellen van een coherent betoog. Ik zal wel weer proberen wat van je gebrabbel te maken.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Uhu, en wat wil je daarmee zeggen dan?
2: De discussie in het absurde trekken, goed bezig man.![]()
Uiteraard mogen mensenrechten niet geschonden worden.
3: Jij geeft anders ook geen antwoord op mijn vraag. Dat check en balances is allemaal leuk en aardig, maar als puntje bij paaltje komt heeft de meerderheid de macht.
En obsessie met intelligentie en kennis over zaken? Dat is toch ook vrij belangrijk lijkt mij? Anders kun je net zo goed iemand die mbo bouw heeft gedaan, in de wetenschap laten werken.
Die ligt er in elk systeem, tenzij je een dusdanige machtsassymetrie creëert dat een overheid de middelen heeft om meerderheden in bedwang te houden, zoals dat bijvoorbeeld in Syrië gebeurt en waardoor je dus ook gewoon weer onderdrukking van de bevolking hebt.quote:3: Jij geeft anders ook geen antwoord op mijn vraag. Dat check en balances is allemaal leuk en aardig, maar als puntje bij paaltje komt heeft de meerderheid de macht.
Klopt, en een technocratie kan het proces inzichtelijker maken. Het probleem blijft echter dat velen baat hebben bij een ondoorzichtig proces, en dat men op irrationele wijze kan handelen.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit is inderdaad het puntje kritiek wat ik ook heb met technocratie.
Alleen is het met een democratie precies andersom. Wij zien mensen teveel als mensen, en laten de onderbuik van de meerderheid maar al te graag spreken.
Daarom zijn partijen ook enkel en alleen populistisch bezig, om zoveel mogelijk stemmen te krijgen.
PVV stemmers zijn een minderheid in Nederland. Die geven we hun stem en via het democratische proces worden ze uiterst effectief geneutraliseerd.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:28 schreef theunderdog het volgende:
Waar het omgaat is dat bij een technocratie de beslissingen worden genomen door deskundigen en niet door de onderbuik van de meerderheid...
Het gaat eigenlijk niet eens om "de macht van de meerderheid". Want als de meerderheid een IQ boven de 115 had, en zich niet teveel door hun onderbuik niet leiden was er geen probleem.
Het probleem is juist dat de meerderheid niet zo slim is en blijkbaar zelfs sympathieën heeft voor de pvv/Global Warming ontkenners.
En natuurlijk heeft de minderheid het hier relatief goed. Maar dat komt enkel en alleen omdat wij in Nederland de grondwet codificeren.
Goede post, alleen ik ga hier over het algemeen wel mee akkoord.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
PVV stemmers zijn een minderheid in Nederland. Die geven we hun stem en via het democratische proces worden ze uiterst effectief geneutraliseerd.
De grondwet en de procedures om wijzigingen door te voeren, in combinatie met internationale druk, zijn een aantal van de "checks & balances" die ik eerder noemde.
Ik weet prima wat een technocratie is en waarom dat volgens de voorstanders van een technocratie zo geweldig zou moeten zijn. Je blijft maar niet snappen wat mijn punt van kritiek op het argument 'ze zijn deskundig' is en bent ook niet in staat om op herhaalde vragen een antwoord te geven blijkbaar.
Deskundigheid betekent dat je verstand van zaken hebt op een bepaald terrein, bijvoorbeeld een criminoloog. Ik kan je best een leuk lijstje van criminologen opleveren die er vrij dubieuze morele opvattingen over wat wenselijk is op nahouden. Dat is ook nog steeds het punt. Politiek is geen kwestie van 'de juiste keuzes maken op basis van een wetenschappelijke analyse', het is een kwestie van zaken afwegen. Natuurlijk is het wenselijk als er sprake is van beleidsvorming die 'evidence-based' is, maar dat betekent primair dat je eerst moet bepalen wat wenselijk is en op basis daarvan kijken wat je kan doen om die wenselijke situatie te realiseren.
Afgezien van het feit dat economie als wetenschap maar vrij matig presteert op het voorspellende vlak, zou je je bijvoorbeeld allereerst kunnen afvragen wat een wenselijke uitkomst van economisch beleid is. Moet het doel zijn dat iedereen boven de armoedegrens ligt? Moet het BNP zo hoog mogelijk zijn? Moet iedereen hetzelfde verdienen? Enzovoort.
Evenzeer voor het beleid op juridisch vlak. Moet dat gericht zijn op het voorkomen van misdaad? Moet dat gericht zijn op vergelding? Moet dat gericht zijn voorkomen van herhaling? Moet dat gericht zijn op zo laag mogelijke kosten? Enzovoort.
In wezen hebben wij natuurlijk in Nederland al een vrij technocratisch systeem. We hebben een direct gekozen parlement een een indirect gekozen eerste kamer. Op de samenstelling van het kabinet hebben we geen directe invloed. Daarnaast hebben we allerhande adviesorganen die bestaan uit technocraten en zitten ministeries vol met technocraten.
Je zegt wel dat je erin meegaat, maar je snapt het nog steeds niet. Je komt namelijk weer aan met de 'minderheid ging denken'. Het is geen kwestie van denken. Het is een kwestie van een voorkeur, die niet per definitie rationeel hoeft te zijn.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Goede post, alleen ik ga hier over het algemeen wel mee akkoord.
Het punt is alleen, dat bij kwestie,s "moet iedereen evenveel verdienen" de meerderheid in een democratie beslist.
Als de meerderheid vindt dat het loon verschil kleiner moet stemmen ze pvda/sp als ze het omgekeerde vinden stemmen ze vvd.
Dit soort blindenlingsvertrouwen van de meerderheid is in mijn ogen volstrekt irrationeel. De meerderheid dacht vroeger ook dat de aarde plat was. De minderheid ging denken.
Wat nu als de meerderheid op een partij stemt die tegen de wetenschap is?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je zegt wel dat je erin meegaat, maar je snapt het nog steeds niet. Je komt namelijk weer aan met de 'minderheid ging denken'. Het is geen kwestie van denken. Het is een kwestie van een voorkeur, die niet per definitie rationeel hoeft te zijn.
'Tegen de wetenschap'? Dat lijkt me heel bijzonder. Dat mensen het selectief niet eens zijn met (een deel van) de resultaten in bepaalde wetenschappelijke velden is vrij gebruikelijk, maar ik ken geen mensen die 'tegen de wetenschap' zijn.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat nu als de meerderheid op een partij stemt die tegen de wetenschap is?
1: Ochja.. of wat als de meerderheid op een partij gaat stemmen die bijvoorbeeld creationistisch is? En dus alle onderzoeken naar evolutie wilt verbieden?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
'Tegen de wetenschap'? Dat lijkt me heel bijzonder. Dat mensen het selectief niet eens zijn met (een deel van) de resultaten in bepaalde wetenschappelijke velden is vrij gebruikelijk, maar ik ken geen mensen die 'tegen de wetenschap' zijn.
Ik heb bovendien ook het idee dat je niet helemaal een realistisch beeld hebt van de wetenschap. De wetenschappelijke werkelijkheid is een heel stuk weerbarstiger en genuanceerder dan het 'feitjes ontdekken' zoals dat vaak in de media of in blaadjes als de Kijk wordt geponeerd.
1: Wat nu als de meerderheid gaat stemmen op een partij die creationistische ideeën heeft. En dus onderzoeken wilt verbieden naar evolutie enz?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
'Tegen de wetenschap'? Dat lijkt me heel bijzonder. Dat mensen het selectief niet eens zijn met (een deel van) de resultaten in bepaalde wetenschappelijke velden is vrij gebruikelijk, maar ik ken geen mensen die 'tegen de wetenschap' zijn.
Ik heb bovendien ook het idee dat je niet helemaal een realistisch beeld hebt van de wetenschap. De wetenschappelijke werkelijkheid is een heel stuk weerbarstiger en genuanceerder dan het 'feitjes ontdekken' zoals dat vaak in de media of in blaadjes als de Kijk wordt geponeerd.
Tja, zoals ik al zei, als de meerderheid een theocratie wil stichten, dan hebben ze daar geen parlementaire democratie voor nodig. De meeste theocraten zijn sowieso niet zo van de democratische opvattingen. God wil wat en daar zijn wat wijze mannen voor nodig om dat in te willigen. Dat zie je prima in het Midden-Oosten en de enige manier om daar tegenwicht tegen te bieden lijkt een gewelddadige repressie zoals die van Assad, maar ik geloof ook niet dat we daar nou op zitten te wachten.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Ochja.. of wat als de meerderheid op een partij gaat stemmen die bijvoorbeeld creationistisch is? En dus alle onderzoeken naar evolutie wilt verbieden?
Nee, maar als je een blind vertrouwen hebt in iets, lijkt het me ook handig om te weten wat dat inhoudt.quote:2: Ontken ik dat?
1: Maar zoiets is dus wel mogelijk?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tja, zoals ik al zei, als de meerderheid een theocratie wil stichten, dan hebben ze daar geen parlementaire democratie voor nodig. De meeste theocraten zijn sowieso niet zo van de democratische opvattingen. God wil wat en daar zijn wat wijze mannen voor nodig om dat in te willigen. Dat zie je prima in het Midden-Oosten en de enige manier om daar tegenwicht tegen te bieden lijkt een gewelddadige repressie zoals die van Assad, maar ik geloof ook niet dat we daar nou op zitten te wachten.
Je blijft maar steeds hypothetischere meerderheidsopvattingen neergooien. Ik denk echter dat juist door een democratisch systeem er een dusdanige fragmentatie van meningen ontstaat waardoor dit soort opvattingen er überhaupt veel minder snel zullen doorkomen dan bij besluitvorming door een klein aantal mensen, zoals bijvoorbeeld in een technocratie.
[..]
Nee, maar als je een blind vertrouwen hebt in iets, lijkt het me ook handig om te weten wat dat inhoudt.
Gaat het weer lekker met je duim?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 12:03 schreef 3-voud het volgende:
[..]
De meesten hoor.
Pool nummer 2 hoeft maar met gebrekkig Nederlands en de formulieren van zijn collega, die het al gelukt is, aan te komen en ze vliegen in hun schulp. Geen ballen hun collega onder de loep te nemen of het wel kosher is die toekenning.
Als jij er niks van weet, bestaat het niet he?quote:
Ik geloof inderdaad niet dat medewerkers Polen zonder geldige verblijfstitel onder de balie even een bijstandsuitkering toestoppen. Maar als je daarvan een bron kunt leveren anders dan je dikke duim, prima.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 14:52 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Als jij er niks van weet, bestaat het niet he?
Ik had het niet bewust over Nederlandse staatburgers eigenlijk. Maar dan nog, ook in het geval van Nederlandse staatburgers, dienen 'allochtonen' zich in te zetten voor de maatschappij. Dat is al heel lang niet gebeurd, daar zijn een paar subculturen uit komen rollen, dat zoekt elkaar op in wijken die daardoor devalueren en hopsakee er kan goedkoop nog een lid van die subcultuur bij komen wonen. Noemen we simpelweg verpaupering. En het probleem is dat de Nederlandse maatschappij die verpaupering nu in de hand werkt door de (letterlijke) "kansloos"heid overeind te houden met subsidies en spaarpotjes. Doe je dat niet dan raken zulke mensen hun huis waarschijnlijk kwijt. En dat is heel vervelend maar ook het directe en logische gevolg van hun gedrag. Dus om antwoord te geven op je vraag: geen idee waar ze heen moeten. Waar hun eigen keuzes hun brengen denk ik - en niet waar de Nederlandse staat ze gesubsidieerd door laat bestaan.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:41 schreef Saysem het volgende:
[..]
Ophoepelen waarheen? We hebben het hier gewoon over Nederlandse staatsburgers.
Wat dacht je van de SP,SGP, 50+ en het CDA? Allemaal partijen die een moord doen voor macht, vooral de SP. Hun enige kans om te regeren.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 19:00 schreef Nober het volgende:
De enige partij die wil regeren met PVV is VVD en het is zelfs reëel dat die samen 76 zetels halen omdat alle PVV stemmers alleen maar stemmen op Wilders omdat hij het tenminste durft te zeggen.
En welke van die 4 moet dan de grootste worden? Overigens is al gebleken dat CDA niet met SP wil.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 19:17 schreef sonnyspek het volgende:
W
[..]
Wat dacht je van de SP,SGP, 50+ en het CDA? Allemaal partijen die een moord doen voor macht, vooral de SP. Hun enige kans om te regeren.
De PVV waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 19:22 schreef Nober het volgende:
[..]
En welke van die 4 moet dan de grootste worden? Overigens is al gebleken dat CDA niet met SP wil.
Het CDA doet alles voor de macht, ik denk dat ze dit wel zien zitten.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 19:20 schreef 99.999 het volgende:
Het CDA is wel voorgoed genezen van samenwerken met die extreemrechtse gekken. Dat was in de gedoogvariant al bijna het einde van hun partij
1: In een technocratische samenleving heeft de meerderheid niet de macht. In een technocratische samenleving worden zaken gecheckt door mensen die er veel kennis van hebben.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 11:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
En wat let die meerderheid om de macht in handen te nemen in een ander systeem, anders dan een keiharde repressieve dictatuur?
Bovendien lijken hypothetische meerderheden voor opvattingen mij niet bijzonder nuttig.
Daarnaast, en ik lijk in herhalen te vallen bij de technocratiefetisjisten hier, hebben minderheden het nergens zo goed als in de Westerse parlementaire democratieën. Die hebben natuurlijk ook nog allerhande 'checks and balances'. Dat een democratie enkel een dictatuur van de meerderheid is, dat is natuurlijk een wat kinderlijke misinterpretatie.
Nee, dan word de democratie afgeschaft, zoals in Iranquote:Op zondag 28 juli 2013 02:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat nu als de meerderheid bestaat uit religieuze fanatiekelingen, was dan een democratie nog steeds zo goed?
Ons kent ons werkt daar.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 19:34 schreef sonnyspek het volgende:
Het valt mij trouwens op dat in de lokale peilingen voor gemeenteraadsverkiezingen heel veel mensen op lokale, LPF-achtige partijen stemmen.
waar kan je die lokale peilingen vinden? ik heb er nog nooit 1 gezienquote:Op dinsdag 23 juli 2013 19:34 schreef sonnyspek het volgende:
Het valt mij trouwens op dat in de lokale peilingen voor gemeenteraadsverkiezingen heel veel mensen op lokale, LPF-achtige partijen stemmen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |