Omdat ze een volk zijn met een eigen taal, een eigen cultuur..;quote:Op zondag 21 juli 2013 15:39 schreef nitraat5 het volgende:
Waarom hebbrn ze volgensjou daar recht op?
is zo'n beetje als bv nederlanders en duitsers... hebben ook grotendeels dezelfde cultuur maar het zijn ook 2 volkerenquote:Op zondag 21 juli 2013 15:40 schreef _Water_ het volgende:
Eigen cultuur? In hoeverre is dat waar? Zijn het niet gewoon Moslims met een Arabische cultuur? (hoofddoek, sjaadi en dergelijke)
De taal geef ik je.
Nah. Doe dan maar niet. Wij waren ook deel van het Duits rijk, allebei zijn we Germanen, tot aan ergens in de 19e eeuw.quote:Op zondag 21 juli 2013 15:42 schreef vladesk het volgende:
[..]
is zo'n beetje als bv nederlanders en duitsers... hebben ook grotendeels dezelfde cultuur maar het zijn ook 2 volkeren
Droom maar dat de palestijnen hun "eigen" land krijgen.quote:Op zondag 21 juli 2013 15:41 schreef vladesk het volgende:
[..]
Omdat ze een volk zijn met een eigen taal, een eigen cultuur..;
de palestijnen bv zijn geen volk dat één is zoals de koerden, palestijnen zijn meer gewoon arabieren die dezelfde taal, cultuur hebben als mensen in jordanië, syrië, egypte. En ook zij krijgen hun land binnenkort, dus zou ik niet weten waarom bv palestijnen wel en koerden niet...
Ik denk dat het meer een verschil is Van het niveau Nederlanders vs Fransenquote:Op zondag 21 juli 2013 15:46 schreef _Water_ het volgende:
[..]
Nah. Doe dan maar niet. Wij waren ook deel van het Duits rijk, allebei zijn we Germanen, tot aan ergens in de 19e eeuw.
Verder zijn er mensen zat die ons liever verenigd willen zien met de Duitswrs als een land ook van Duitse kant.
Dat is niet waar, de palestijnen hebben nog nooit hun land gehad. De VN wilde wel een joodse en palestijnse staat creëren in 1947 maar de palestijnen weigerden ditquote:Op zondag 21 juli 2013 15:48 schreef nitraat5 het volgende:
[..]
Droom maar dat de palestijnen hun "eigen" land krijgen.
Ze hadden al hun eigen land, alleen door die hoeren zionisten wordt het 'afgepakt'.
Dus dat zou ook betekenen dat Friesland een eigen land zou moeten krijgen.
Je kan niet zomaar een stuk land opeisen, mits je wordt geholpen door vs.
100% bullshit. De Palestijnen hebben altijd al hun eigen staat gehad. De vroegere Joden die in Israël woonden waren Palestijnen, sommige van hen vertrokken naar andere landen en de rest bekeerd tot de Islam....quote:Op zondag 21 juli 2013 15:55 schreef vladesk het volgende:
[..]
Dat is niet waar, de palestijnen hebben nog nooit hun land gehad. De VN wilde wel een joodse en palestijnse staat creëren in 1947 maar de palestijnen weigerden dit
Wanneer is de palestijnse staat dan ontstaan?quote:Op zondag 21 juli 2013 15:57 schreef darkmond het volgende:
[..]
100% bullshit. De Palestijnen hebben altijd al hun eigen staat gehad. De vroegere Joden die in Israël woonden waren Palestijnen, sommige van hen vertrokken naar andere landen en de rest bekeerd tot de Islam....
Dan is er juist het eea om voor scheiding te pleiten.quote:Op zondag 21 juli 2013 15:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer een verschil is Van het niveau Nederlanders vs Fransen
Eigen schuld dan. Next.quote:Op zondag 21 juli 2013 15:55 schreef vladesk het volgende:
[..]
Dat is niet waar, de palestijnen hebben nog nooit hun land gehad. De VN wilde wel een joodse en palestijnse staat creëren in 1947 maar de palestijnen weigerden dit
Ik ruik hier een discussie. Luister popie, dat de VN 2 millennia geleden geen staat Palestina hebben genoemd betekend niet dat Palestina geen staat was en is. Voordat je achteloze dingen gaat roepen moet je je eerst ff verdiepen in je geschiedenis.....quote:Op zondag 21 juli 2013 15:58 schreef vladesk het volgende:
[..]
Wanneer is de palestijnse staat dan ontstaan?
Ik ken de geschiedenis goed genoeg... en een palestijnse staat heeft nooit bestaan. Toen de Turken verslagen werden bezetten de Britten mandaatgebied Palestina en de Britten respecteerden de joodse claim op het land. De VN heeft dan het land verdeeld in 2 stukken, één voor de joden en één voor de palestijnen en toen brak een oorlog uit omdat de arabieren geen joodse staat wildequote:Op zondag 21 juli 2013 16:03 schreef darkmond het volgende:
[..]
Ik ruik hier een discussie. Luister popie, dat de VN 2 millennia geleden geen staat Palestina hebben genoemd betekend niet dat Palestina geen staat was en is. Voordat je achteloze dingen gaat roepen moet je je eerst ff verdiepen in je geschiedenis.....
Na de mislukte opstand tegen de romeinse keizer/koning, verlieten de joden hun eigen staat.quote:Op zondag 21 juli 2013 15:58 schreef vladesk het volgende:
[..]
Wanneer is de palestijnse staat dan ontstaan?
goed? ben je de kruistochten vergeten?quote:Op zondag 21 juli 2013 16:09 schreef nitraat5 het volgende:
[..]
Na de mislukte opstand tegen de romeinse keizer/koning, verlieten de joden hun eigen staat.
Daarna kwamen daar arabieren (palestijnen) wonen.
Dat ging zo'n 1000/2000 jaar goed.
Maar toen wilden ze (zionisten) hun eigen staat terug. Dat kregen ze ook met behulp van (vs) vn.
Eigenlijk was het zo dat de de joden de helft kregen en de palestijnen de helft van land kregen.
Maar nu mag israel gewoon land 'afpakken' van de palestijnen
Uhu....en wrm zou er überhaupt een Joodse staat moeten komen? De Joden die overal op de wereld leefden waren per definitie geen Israëlieten. Stel je voor alle mensen in Saoedi Arabië bekeren zich tot het Christendom. SA is een islamitische staat dat weet iedereen. Nu bekeren alle Nederlanders zich tot de Islam en bezetten SA. Zijn deze Nederlandse Moslims dan oorspronkelijk uit SA? Hebben ze er recht op omdat ze moslims zijn en omdat SA een islamitische staat is?quote:Op zondag 21 juli 2013 16:05 schreef vladesk het volgende:
[..]
Ik ken de geschiedenis goed genoeg... en een palestijnse staat heeft nooit bestaan. Toen de Turken verslagen werden bezetten de Britten mandaatgebied Palestina die de joodse claim op het land respecteerden. De VN heeft dan het land verdeeld in 2 stukken, één voor de joden en één voor de palestijnen en toen brak een oorlog uit omdat de arabieren geen joodse staat wilde
De britten hadden Jordanie en israel, in hun verantwoordelijkheid.quote:Op zondag 21 juli 2013 16:05 schreef vladesk het volgende:
[..]
Britten respecteerden de joodse claim op het land.
Beter had ik 't niet kunnen zeggenquote:Op zondag 21 juli 2013 16:09 schreef nitraat5 het volgende:
[..]
Na de mislukte opstand tegen de romeinse keizer/koning, verlieten de joden hun eigen staat.
Daarna kwamen daar arabieren (palestijnen) wonen.
Dat ging zo'n 1000/2000 jaar goed.
Maar toen wilden ze (zionisten) hun eigen staat terug. Dat kregen ze ook met behulp van (vs) vn.
Eigenlijk was het zo dat de de joden de helft kregen en de palestijnen de helft van land kregen.
Maar nu mag israel gewoon land 'afpakken' van de palestijnen
Een Palestijnse heeft nooit bestaan, niemand kan een oprichtingsdatum geven van deze zogezegde staatquote:Op zondag 21 juli 2013 16:13 schreef darkmond het volgende:
[..]
Uhu....en wrm zou er überhaupt een Joodse staat moeten komen? De Joden die overal op de wereld leefden waren per definitie geen Israëlieten. Stel je voor alle mensen in Saoedi Arabië bekeren zich tot het Christendom. SA is een islamitische staat dat weet iedereen. Nu bekeren alle Nederlanders zich tot de Islam en bezetten SA. Zijn deze Nederlandse Moslims dan oorspronkelijk uit SA? Hebben ze er recht op omdat ze moslims zijn en omdat SA een islamitische staat is?
Een Palestijnse staat bestond al voordat er iets bestond als de VN en de Britten delen van Palestina bezetten. Elk geschiedenis boek wat bestaat erkent dit. Elke oudere Atlas voor de bezetting van Palestina erkent dit. Als jij mij probeert wijs te maken dat dit niet zo is dan zal ik je moeten teleurstellen
Hadde ze goed!quote:Op zondag 21 juli 2013 16:13 schreef vladesk het volgende:
[..]
goed? ben je de kruistochten vergeten?
israel bezet nu de westbank omdat de arabieren de joden in zee wilden drijven in '67
Je bent je er van bewust dat er sprake is van een soort van assimilatie binnen hun gemeenschap en dat bijv Irakese Koerden verschillen van Syrische Koerden. Je vergelijkt nu Nederlanders met Fransen, zo lijkt het wel. Immers, wij zijn ook niet te vergelijken met bijvoorbeeld Friezen.quote:Op zondag 21 juli 2013 15:35 schreef vladesk het volgende:
Ze vormen wel een aaneensluitend geheel. Het is een volk met eigen cultuur, eigen taal maar het heeft geen land
Een toekomstige Koerdische staat zou er zo kunnen uitzien
[ afbeelding ]
Ja, net zoals bv een Russische jood niet hetzelfde is als een Marokkaanse jood. Die wonen nu toch ook in Israël. Toch blijven Koerden één volk, of ze nu in Turkije of Syrië wonen.quote:Op zondag 21 juli 2013 16:17 schreef Haarserum het volgende:
[..]
Je bent je er van bewust dat er sprake is van een soort van assimilatie binnen hun gemeenschap en dat bijv Irakese Koerden verschillen van Syrische Koerden. Je vergelijkt nu Nederlanders met Fransen, zo lijkt het wel. Immers, wij zijn ook niet te vergelijken met bijvoorbeeld Friezen.
Verder claim jij hier doodgewoon dat er nooit een Palestijnse staat heeft bestaan, zodoende kan ik jou niet erkennen als een logisch denkend persoon en begrijp ik uberhaupt niet waarom ik reageer op jouw inhoudsloze en zo niet logische stelling.
Ik raad je aan wat water te drinken, de warmte is jou naar het hoofd gestegen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Staatquote:Op zondag 21 juli 2013 16:18 schreef vladesk het volgende:
[..]
Ja, net zoals bv een Russische jood niet hetzelfde is als een Marokkaanse jood. Die wonen nu toch ook in Israël. Toch blijven Koerden één volk, of ze nu in Turkije of Syrië wonen.
Geef mij dan de datum van de oprichting van de Palestijnse staat
Joden zijn Joden toch? De Joden geloven in een Messias. Deze Messias zal volgens hen, alle Joden leiden naar het Heilige land (Palestina). Deze Messias is NIET gekomen en ze zijn hem niet gevogld. Toch eisen deze zogenaamde Joden land op wat al meer dan 1000 jaar toebehoort aan een ander volk. Nu bezetten ze dit land en word dit land ook erkent. De Joden hebben hun staat en ze zijn blij. Vertel me maar eens wrm de Joden hun staat hebben. Als ze Joden waren hadden ze gewacht. En omdat ze niet hebben gewacht en niet geloven in hun messias die zelfs in hun eigen boeken staan kan je ze geen Joden noemen. Wrm hebben ze dan alsnog een ''Joden''staat?quote:Op zondag 21 juli 2013 16:13 schreef vladesk het volgende:
[..]
goed? ben je de kruistochten vergeten?
israel bezet nu de westbank omdat de arabieren de joden in zee wilden drijven in '67
Er bestaan geen Palestijnse staat... waar gaan de Israëliërs en de Palestijnse volgende week in Washington over onderhandelen denk je?quote:Op zondag 21 juli 2013 16:21 schreef Haarserum het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Staat
Jij bent niet bekend met de kenmerken van een staat. Lees het.
Koerden kun je niet vergelijken met joden. Het jodendom is een religie en Koerd zijn heeft betrekking op een nationaliteit.
omdat joden overal vervolgd waren waar ze kwamenquote:Op zondag 21 juli 2013 16:23 schreef darkmond het volgende:
[..]
Joden zijn Joden toch? De Joden geloven in een Messias. Deze Messias zal volgens hen, alle Joden leiden naar het Heilige land (Palestina). Deze Messias is NIET gekomen en ze zijn hem niet gevogld. Toch eisen deze zogenaamde Joden land op wat al meer dan 1000 jaar toebehoort aan een ander volk. Nu bezetten ze dit land en word dit land ook erkent. De Joden hebben hun staat en ze zijn blij. Vertel me maar eens wrm de Joden hun staat hebben. Als ze Joden waren hadden ze gewacht. En omdat ze niet hebben gewacht en niet geloven in hun messias die zelfs in hun eigen boeken staan kan je ze geen Joden noemen. Wrm hebben ze dan alsnog een ''Joden''staat?
Je bent niet bekend met de kenmerken van een staat.quote:Op zondag 21 juli 2013 16:23 schreef vladesk het volgende:
[..]
Er bestaan geen Palestijnse staat... waar gaan de Israëliërs en de Palestijnse volgende week in Washington over onderhandelen denk je?
Ik zeg enkel de feiten zoals ze zijn.quote:Op zondag 21 juli 2013 16:26 schreef Haarserum het volgende:
[..]
Je bent niet bekend met de kenmerken van een staat.
quote:Op zondag 21 juli 2013 16:23 schreef vladesk het volgende:
[..]
Er bestaan geen Palestijnse staat... waar gaan de Israëliërs en de Palestijnse volgende week in Washington over onderhandelen denk je?
Zoals ze zijn binnen jouw beperkte denkwijze. Er is een definitie voor een staat. Daar voldoet de Palestijnse staat aan, ook al komt dat niet in de buurt van jouw joodse manier van denken.quote:
Noem het maar geen Joodse manier. Voor de echte oorspronkelijke Joden kan ik respect opbrengen. Maar tegen de zogenaamde Zionistische Joden niet.quote:Op zondag 21 juli 2013 16:29 schreef Haarserum het volgende:
[..]
Zoals ze zijn binnen jouw beperkte denkwijze. Er is een definitie voor een staat. Daar voldoet de Palestijnse staat aan, ook al komt dat niet in de buurt van jouw joodse manier van denken.
Er hebben altijd Joden gewoond in dat gebied, niet vergetenquote:Op zondag 21 juli 2013 16:32 schreef nitraat5 het volgende:
Dus als je het bekijkt op manier van hoe de israelische erkend is en ook waarom,
Zou het betekennen dat de eerste bewoners van nl, hiernaartoe mogen komen en zeggen: het is ons land opdonderren.
Toch?
Dan vraag ik jou naar de datum van oprichting van de Palestijnse staat. Want een staat heeft een datum waarop het ontstond.quote:Op zondag 21 juli 2013 16:29 schreef Haarserum het volgende:
[..]
Zoals ze zijn binnen jouw beperkte denkwijze. Er is een definitie voor een staat. Daar voldoet de Palestijnse staat aan, ook al komt dat niet in de buurt van jouw joodse manier van denken.
Ze zitten ook niet op jouw respect te wachten. Zal ze een zorg zijn, wat jij, Europa of wie dan ook zegt.quote:Op zondag 21 juli 2013 16:31 schreef darkmond het volgende:
[..]
Noem het maar geen Joodse manier. Voor de echte oorspronkelijke Joden kan ik respect opbrengen. Maar tegen de zogenaamde Zionistische Joden niet.
Beargumenteerquote:Op zondag 21 juli 2013 16:32 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Tuurlijk hebben de Koerden recht op een eigen staat. Net zoals de joden recht hebben op een eigen staat. Alles wel op z,n tijd.
Waarom zouden Turken een staat mogen hebben en Koerden niet? Turken niet zijn "meer" dan Koerden hoorquote:
Welke munteenheid hadden de palestijnen en wie was hun staatshoofd? Is er ook niet omdat er geen palestijnse staat ooit geweest is.quote:Op zondag 21 juli 2013 16:33 schreef vladesk het volgende:
[..]
Dan vraag ik jou naar de datum van oprichting van de Palestijnse staat. Want een staat heeft een datum waarop het ontstond.
Je faalt hard want die beiden waren er welquote:Op zondag 21 juli 2013 16:35 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Welke munteenheid hadden de palestijnen en wie was hun staatshoofd? Is er ook niet omdat er geen palestijnse staat ooit geweest is.
Noem ze dan!!!!!!!!!!!quote:Op zondag 21 juli 2013 16:36 schreef darkmond het volgende:
[..]
Je faalt hard want die beiden waren er wel
Wát? Hoe kom je hier in vredesnaam bijquote:Op zondag 21 juli 2013 15:46 schreef _Water_ het volgende:
[..]
Nah. Doe dan maar niet. Wij waren ook deel van het Duits rijk, allebei zijn we Germanen, tot aan ergens in de 19e eeuw.
Ja man er hebben daar altijd al joden gewoondquote:Op zondag 21 juli 2013 16:33 schreef vladesk het volgende:
[..]
Er hebben altijd Joden gewoond in dat gebied, niet vergeten
Bovendien hebben Joden het stuk niet gestolen maar heeft de VN het zo beslist
Deze is te simpel. Dat weet je. Fijn dat je een kunstje hebt kunnen vinden om deze te herhalen.quote:Op zondag 21 juli 2013 16:33 schreef vladesk het volgende:
[..]
Dan vraag ik jou naar de datum van oprichting van de Palestijnse staat. Want een staat heeft een datum waarop het ontstond.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |