Dit topic representatief achten voor wat politiek correct is en wat niet.quote:Op zondag 21 juli 2013 20:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wel nee, want ik bespeur in dit topic juist dat ik tot de minderheid behoor... het mag allemaal... zolang je niet iemand opdringt te bidden, is bidden een goede manier om tot een beslissing te komen..
Volgens mij volkomen inwisselbaar God of Jomanda.quote:Op zondag 21 juli 2013 20:17 schreef Disana het volgende:
[..]
Ach joh, ze raadpleegt Jomanda toch niet? Het enige wat ik lees is dat ze om wijsheid vraagt. Maar die wijsheid heeft ze allang in haar eigen hoofd. Niks aan de hand wat mij betreft.
Dan komt je oeverloze gedram vast niet van de warmte.quote:Op zondag 21 juli 2013 20:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, het is niet warm, want ik zit onder een airco..
Jij vindt het een goed idee toch, mag je niets van zeggen hoor. Hoe haal je het in je hoofd zeg. Zeker last van de warmte.quote:Op zondag 21 juli 2013 20:18 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dit topic representatief achten voor wat politiek correct is en wat niet.
Je bent niet erg precies. Het onderscheid is tussen bidden en Jomanda. In het laatste geval laat je een andere macht de controle over je leven nemen, in het eerste geval ga je bij je eigen brein te rade.quote:Op zondag 21 juli 2013 20:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens mij volkomen inwisselbaar God of Jomanda.
Is geen gedram, is een filosofische kwestie.quote:Op zondag 21 juli 2013 20:19 schreef Jian het volgende:
[..]
Dan komt je oeverloze gedram vast niet van de warmte.
Ik denk dat het in Nederland meer opzien had gebaard, want hier zijn we gevoeliger voor de invloed die gelovigen eventueel nog uit zouden willen oefenen.quote:Op zondag 21 juli 2013 20:11 schreef Kingstown het volgende:
Overigens heb ik even gezocht en de enige bron van dit artikel is het ND, wat overgenomen is door het RD. (Bron in de OP) Beiden christelijk georiënteerde kranten.
In de Duitse media helemaal niets over kunnen vinden. Toch wel apart dat het nergens anders als nieuws gebracht wordt.
In het eerste geval zal God toch moeten zorgen voor een goede beslissing?quote:Op zondag 21 juli 2013 20:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Je bent niet erg precies. Het onderscheid is tussen bidden en Jomanda. In het laatste geval laat je een andere macht de controle over je leven nemen, in het eerste geval ga je bij je eigen brein te rade.
Maar god bestaat niet, dus wat er in je opkomt heb je zelf bedacht.quote:Op zondag 21 juli 2013 20:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
In het eerste geval zal God toch moeten zorgen voor een goede beslissing?
Volgens Merkel bestaat hij wel.quote:Op zondag 21 juli 2013 20:23 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar god bestaat niet, dus wat er in je opkomt heb je zelf bedacht.
Nee, want alles wat zij meent dat god zegt, bedenkt ze zelf. En zij zal echt geen domme dingen bedenken als er iets op het spel staat.quote:Op zondag 21 juli 2013 20:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens Merkel bestaat hij wel.
Het ligt aan hem of zij een goede beslissing neemt, niet aan haar.
Nou, ik denk dit het anders is, heb toevallig paar uur geleden gezegd dat ik een paar verkeerde beslissingen heb gemaakt in mijn leven en dat ik daarvoor moet boeten. Merkel zal dat nooit hebben, denk ik, die boetvaardigheid, het zal altijd een ander zijn die het plan van God niet heeft gevolgd.quote:Op zondag 21 juli 2013 20:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee, want alles wat zij meent dat god zegt, bedenkt ze zelf. En zij zal echt geen domme dingen bedenken als er iets op het spel staat.
Daarom stond in mijn 1e post ook HUN beslissing met hoofdletters. Merkel heeft niet anders gedaan dan om wijsheid (en steun) verzocht bij HAAR beslissing. Daarna heeft ze HAAR beslissing genomen, ....... al dan niet ingegeven door haar God.quote:Op zondag 21 juli 2013 20:23 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar god bestaat niet, dus wat er in je opkomt heb je zelf bedacht.
De halve wereld kijkt op haar vingers... die gaat echt geen domme dingen doen. En als iets niet goed uitpakt, is zij in haar beleving net zo goed verantwoordelijk jegens haar god als wij dat zijn jegens onszelf en onze medemens.quote:Op zondag 21 juli 2013 20:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou, ik denk dit het anders is, heb toevallig paar uur geleden gezegd dat ik een paar verkeerde beslissingen heb gemaakt in mijn leven en dat ik daarvoor moet boeten. Merkel zal dat nooit hebben, denk ik, die boetvaardigheid, het zal altijd een ander zijn die het plan van God niet heeft gevolgd.
Het is echt een soort afschuiven van je verantwoordelijkheid. Maar zelf er heel mooi vanaf komen en gelauwerd worden.
Zo zie ik het dus ook. En daarom til ik er niet zwaar aan.quote:Op zondag 21 juli 2013 20:33 schreef Jian het volgende:
[..]
Daarom stond in mijn 1e post ook HUN beslissing met hoofdletters. Merkel heeft niet anders gedaan dan om wijsheid (en steun) verzocht bij HAAR beslissing. Daarna heeft ze HAAR beslissing genomen, ....... al dan niet ingegeven door haar God.
Van wie moet jij boeten? wat zinloos ...quote:Op zondag 21 juli 2013 20:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou, ik denk dit het anders is, heb toevallig paar uur geleden gezegd dat ik een paar verkeerde beslissingen heb gemaakt in mijn leven en dat ik daarvoor moet boeten. Merkel zal dat nooit hebben, denk ik, die boetvaardigheid, het zal altijd een ander zijn die het plan van God niet heeft gevolgd.
Het is echt een soort afschuiven van je verantwoordelijkheid. Maar zelf er heel mooi vanaf komen en gelauwerd worden.
Nou, ik denk het allemaal niet want dat is romantisering...quote:Op zondag 21 juli 2013 20:33 schreef Disana het volgende:
[..]
De halve wereld kijkt op haar vingers... die gaat echt geen domme dingen doen. En als iets niet goed uitpakt, is zij in haar beleving net zo goed verantwoordelijk jegens haar god als wij dat zijn jegens onszelf en onze medemens.
Nee, idd je tilt er niet zwaar aan, het is een soort politiek-correct zijn toch?quote:Op zondag 21 juli 2013 20:34 schreef Disana het volgende:
[..]
Zo zie ik het dus ook. En daarom til ik er niet zwaar aan.
Volgens mij loopt Merkel in het algemeen niet voor lastige vragen weg. Maar hier was ze onder geloofsgenoten en dat is naar buiten gekomen; moet ze dan alles voor zichzelf houden zodat jij en ik ons niet ongerust maken?quote:Op zondag 21 juli 2013 20:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou, ik denk het allemaal niet want dat is romantisering...
Als er maar eens een journalist langs kon gaan en voor de vuist zou kunnen vragen eh wat denkt u ervan... Maar daar horen we niets van. Wel van haar schietgebedjes. en dat is echt te ongehoord worden... de EU is toch niet één of ander mickey mouse moslim gebied?
Ik zeg dat ik fouten heb gemaakt toch?quote:Op zondag 21 juli 2013 20:38 schreef Jian het volgende:
[..]
Van wie moet jij boeten? wat zinloos ...
En ga je nu voor Merkel invullen hoe zij met haar fouten omgaat, dat ze die allemaal op haar God afschuift?
Hoe weet ik dat jij wel verantwoordelijkheid neemt voor je fouten en dat je het niet afschuift op je opvoeding en je ouders of je leraren op school?
wat een kul.
Als jij een soort hokuspokus god aanbidt bij je posts op FOK! dan wordt je er ook niet geloofwaardiger op hoor, ik weet niet.quote:Op zondag 21 juli 2013 20:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Volgens mij loopt Merkel in het algemeen niet voor lastige vragen weg. Maar hier was ze onder geloofsgenoten en dat is naar buiten gekomen; moet ze dan alles voor zichzelf houden zodat jij en ik ons niet ongerust maken?
Er zijn hier gelovigen, niet noodzakelijkerwijs allemaal van christelijke origine, die ik zeer zeker geloofwaardig acht. En ook niet zelden integer.quote:Op zondag 21 juli 2013 20:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als jij een soort hokuspokus god aanbidt bij je posts op FOK! dab wordt je er ook niet geloofwaardiger op hoor, ik weet niet.
Nee, ik kan dat niet onderschrijven zo maar.quote:Op zondag 21 juli 2013 20:45 schreef Disana het volgende:
[..]
Er zijn hier gelovigen, niet noodzakelijkerwijs allemaal van christelijke origine, die ik zeer zeker geloofwaardig acht. En ook niet zelden integer.
Dat hangt ervan af hoeveel keuze er is. Ik zal eerder op een gelovige stemmen dan op een PVV'er, om maar iets te noemen. Vooropgesteld dat ik vind dat de gelovige integere keuzes maakt; of hij daarvoor bidt zal me een zorg zijn.quote:Op zondag 21 juli 2013 20:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, ik kan dat niet onderschrijven zo maar.
After the fact misschien.
Maar voor af, als ze zeggen dat ze even een rondje bidden met de oppermachtige, zou jij er op stemmen?
Wat begreep je niet, waarde mede-fokker...quote:
Je zegt dat Merkel nimmer verantwoordelijkheid zal nemen voor haar fouten omdat haar beslissingen in wezen beslissingen zijn die zijn ingegeven door haar God.quote:Op zondag 21 juli 2013 20:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik zeg dat ik fouten heb gemaakt toch?
Denk niet dat als alles wat minder vrolijk uitpakt dan wat Merkel en haar almachtige God nu denken dat ze dan boetvaardig zal zijn... mensen hebben hun vrije wil en kunnen de wil en het woord van God uiteraard niet volgen.... geen schuld van haar.
Op zich een aardig dilemma (als het een dilemma is althans, want er zijn ook wel wat gelovige PVV'ers), denk zelfs dat er heel gelovige PVV'ers zijn... dus wrs is het niet eens een dilemma... de meeste van die lui willen gewoon christentje tegen moslimpje oorlog voeren... denk je niet, en jij kiest gewoon niet anti-oorlog maar pro-christen en dus pro-oorlog... In feite kom je wrs dicht bij een PVV'er te zitten, Disana... How 'bout that?quote:Op zondag 21 juli 2013 20:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat hangt ervan af hoeveel keuze er is. Ik zal eerder op een gelovige stemmen dan op een PVV'er, om maar iets te noemen. Vooropgesteld dat ik vind dat de gelovige integere keuzes maakt; of hij daarvoor bidt zal me een zorg zijn.
Jij zoekt echt spijkers op laag waterquote:Op zondag 21 juli 2013 20:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Op zich een aardig dilemma (als het een dilemma is althans, want er zijn ook wel wat gelovige PVV'ers), denk zelfs dat er heel gelovige PVV'ers zijn... dus wrs is het niet eens een dilemma... de meestal van die lui willen gewoon christentje tegen moslimpje oorlog voeren... denk je niet, en jij kiest gewoon niet anti-oorlog maar pro-christen en dus pro-oorlog... In feite kom je wrs dicht bij een PVV'er te zitten, Disana... How 'bout htat?
Ga, even wat anders doen, dus later, maar ja de meeste PVV'ers denken dat er een soort oorlog aan de gang is tussen de Westerse-Christelijke wereld en de Oosterse-moslims wereld, dat je dat niet weet... dus blijkbaar hoor je daar meer tussen? Of voel je daar wel bij? Als je dat domme geouwehoer van Merkel met de mantel der liefde wil bedekken en net doen alsof er niets aan de hand is... Politiek-correctheid?quote:Op zondag 21 juli 2013 20:59 schreef Disana het volgende:
[..]
Jij zoekt echt spijkers op laag waterEen christelijke PVV'er is een PVV'er, daar stem ik dus niet op. En hoezo pro-oorlog? Ik heb geen weet van een grote christenbeweging die ten strijde trekt tegen de islam. Sterker nog, ik zie ze eerder een gemeenschappelijk belang hebben, namelijk dat van een plek voor hun religie in deze samenleving.
Ik kap er sowieso mee, want je schrijft echt onacceptabele onzin over me.quote:Op zondag 21 juli 2013 21:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ga, even wat anders doen, dus later, maar ja de meeste PVV'ers denken dat er een soort oorlog aan de gang is tussen de Westerse-Christelijke wereld en de Oosterse-moslims wereld, dat je dat niet weet... dus blijkbaar hoor je daar meer tussen? Of voel je daar wel bij? Als je dat domme geouwehoer van Merkel met de mantel der liefde wil bedekken en net doen alsof er niets aan de hand is... Politiek-correctheid?
Luister ik verkondig die onzin niet, dat doet Merkel, en jij vindt het allemaal wel okee.quote:Op zondag 21 juli 2013 21:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik kap er sowieso mee, want je schrijft echt onacceptabele onzin over me.
Precies.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 23:12 schreef SpecialK het volgende:
TS snapt niet wat de scheiding kerk/staat inhoud.
Ze kan idd net zo goed een ouija bord raadplegen idd, dat wordt ook wel allemaal met de mantel der liefde bedektquote:
Wat mij betreft brand je een gelovige politicus helemaal tot op de grond toe af. Maar het heeft slechts in zoverre met de scheiding van kerk en staat te maken, dat zowel christelijken als atheisten of andersgelovigen gelijkelijk toegang hebben tot het ambt.quote:Op zondag 21 juli 2013 22:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze kan idd net zo goed een ouija bord raadplegen idd, dat wordt ook wel allemaal met de mantel der liefde bedekt. Sterker nog jij moet daar helemaal niet over ouwehoeren of het een beetje ietsjepietsje vinden (hoe durf je), want dan kun je de wind van voren krijgen op FOK!.
Totdat ze na verkiezingen een ouija bord raadpleegt?quote:Op zondag 21 juli 2013 22:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat mij betreft brand je een gelovige politicus helemaal tot op de grond toe af. Maar het heeft slechts in zoverre met de scheiding van kerk en staat te maken, dat zowel christelijken als atheisten of andersgelovigen gelijkelijk toegang hebben tot het ambt.
Het idee dat er scheiding van kerk en staat is als politici niet hun geloof mogen uiten is eerlijk gezegd nogal dom.
Dat zal mij eerlijk gezegd ook jeuken. Ik beoordeel mensen op daden en niet op dingen die ze achter gesloten deuren doen.quote:Op zondag 21 juli 2013 22:38 schreef Ryan3 het volgende:
Totdat ze na verkiezingen een ouija bord raadpleegt?
Als ze haar beslissingen zo maakt achter gesloten deuren, dan weet je per definitie niet dat ze zo haar beslissingen neemt hè.quote:Op zondag 21 juli 2013 22:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat zal mij eerlijk gezegd ook jeuken. Ik beoordeel mensen op daden en niet op dingen die ze achter gesloten deuren doen.
In het geval van de meeste christelijke politici op deze aardbol zou dat een verbetering van beleid betekenen schat ik. Maar goed, daar ga ik niet over, dat zijn de kiezers.quote:Op zondag 21 juli 2013 22:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Totdat ze na verkiezingen een ouija bord raadpleegt?
Als dat ouija bord onzin is, wie neemt er dan uiteindelijk de beslissingen?quote:Op zondag 21 juli 2013 22:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als ze haar beslissingen zo maakt achter gesloten deuren, dan weet je per definitie niet dat ze zo haar beslissingen neemt hè.
Maar nu weet je het wel.
Wat dan? Dondert jou niet?
Dus als ik als cliënt een professiegenoot van je zoek ergens voor, en hij laat weten dat hij wat hij ook doet zijn daden laat afhangen van een ouija bord dan kan ik daar gewoon mee ingaan, gewoon rustig eerst even afwachten wat er uit komt, want misschien is dat best wel een goeie methode van aanpakken...
Of ga je dan op zoek naar iemand anders?
Mm, dat zou je moeten falsifiëren... dat weet ik niet.quote:Op zondag 21 juli 2013 22:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In het geval van de meeste christelijke politici op deze aardbol zou dat een verbetering van beleid betekenen schat ik. Maar goed, daar ga ik niet over, dat zijn de kiezers.
Dat weet ik toch niet, ik gebruik dat niet om beslissingen te nemen. Het lijkt me echter net zo valide als afgaan op een bepaalde God.quote:Op zondag 21 juli 2013 22:50 schreef Jian het volgende:
[..]
Als dat ouija bord onzin is, wie neemt er dan uiteindelijk de beslissingen?
Mij ook, ervan uitgaande dat er geen bemoeienis is van een hogere macht of entiteit kun je dus de conclusie trekken dat een antwoord van de betreffende persoon zelf komt. Het maakt dus weinig uit of de persoon in kwestie een ouija bord of een god raadpleegt of niet.quote:Op zondag 21 juli 2013 22:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat weet ik toch niet, ik gebruik dat niet om beslissingen te nemen. Het lijkt me echter net zo valide als afgaan op een bepaalde God.
Dat ze bidt wil niet zeggen dat ze haar beslissingen neemt op basis van iets anders dan ratio. Dat verzin jij er nu even bij!quote:Op zondag 21 juli 2013 22:44 schreef Ryan3 het volgende:
Als ze haar beslissingen zo maakt achter gesloten deuren, dan weet je per definitie niet dat ze zo haar beslissingen neemt hè.
Maar nu weet je het wel.
Wat dan? Dondert jou niet?
Dus als ik als cliënt een professiegenoot van je zoek ergens voor, en hij laat weten dat hij wat hij ook doet zijn daden laat afhangen van een ouija bord dan kan ik daar gewoon mee ingaan, gewoon rustig eerst even afwachten wat er uit komt, want misschien is dat best wel een goeie methode van aanpakken...
Of ga je dan op zoek naar iemand anders?
Ik denk dat de persoon in kwestie toch op 1 of andere manier denkt dat er een hogere macht is, waaraan ze dan voorlegt of ze een goede beslissing mag nemen. Een hogere macht die wonderen kan verrichten, om haar beslissingen de juiste beslissingen te maken? Ik weet ook niet hoe dat werkt.quote:Op zondag 21 juli 2013 23:01 schreef Jian het volgende:
[..]
Mij ook, ervan uitgaande dat er geen bemoeienis is van een hogere macht of entiteit kun je dus de conclusie trekken dat een antwoord van de betreffende persoon zelf komt. Het maakt dus weinig uit of de persoon in kwestie een ouija bord of een god raadpleegt of niet.
Nee, ze bidt om de juiste beslissing van God te "mogen" nemen, wat betekent dat?quote:Op zondag 21 juli 2013 23:06 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat ze bidt wil niet zeggen dat ze haar beslissingen neemt op basis van iets anders dan ratio. Dat verzin jij er nu even bij!
Man, er zijn zoveel mensen religieus of anderszins gelovig.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 23:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, het is wel een beetje eng als de mensen die aan de touwtjes trekken er waanbeelden op nahouden.
Nogmaals in het geval van Merkel vraagt ze slechts om de kracht/wijsheid om een juiste beslissing te nemen, HAAR beslissing. Als het geloof dat iemand haar bijstaat, haar sterkt in het geloof in haarzelf, wat is daar dan mis mee?quote:Op zondag 21 juli 2013 23:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat de persoon in kwestie toch op 1 of andere manier denkt dat er een hogere macht is, waaraan ze dan voorlegt of ze een goede beslissing mag nemen. Een hogere macht die wonderen kan verrichten, om haar beslissingen de juiste beslissingen te maken? Ik weet ook niet hoe dat werkt.
Ze zal wel bidden om wijsheid zodat ze de juiste beslissingen kan nemen. Atheisten zijn soms minstens zo wereldvreemd als gelovigen wanneer ze denken dat wat Merkel doet, niet heel gewoon is in deze wereld.quote:Op zondag 21 juli 2013 23:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, ze bidt om de juiste beslissing van God te "mogen" nemen, wat betekent dat?
Ik ben geen hobby-theoloog, misschien dat jij er betekenis aan kan geven?
Ik bedoel jij vind dit soort schietgebedjespolitiek blijkbaar wel okee, zolang je er niets schadelijks van ondervindt, toch?
Wat geouwehoer is, want misschien wil God jou als vrije wil materialist wel pakken via Merkel?
Of ja, weet jij veel wat er om gaat in de hersens van Merkel, ik niet iig.
Ze kan er net zo goed een ouija bord bij pakken... zeg maar.... wat allemaal goed is voor jou, zolang je er geen schade van ondervindt....
Dat anderen er misschien schade van ondervinden, maakt geen ene reet uit...
Volgens mij zit ik nu in sprookjesland trouwens....
Echt, je zwalkt, ten aanzien van Merkel heb je in dit geval echt geen punt. Ten aanzien van bijvoorbeeld politici die hun politieke beslissingen/besluiten laten afhangen van religieuze voorschriften/standpunten is het natuurlijk een ander verhaal.quote:Op zondag 21 juli 2013 23:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, ze bidt om de juiste beslissing van God te "mogen" nemen, wat betekent dat?
Ik ben geen hobby-theoloog, misschien dat jij er betekenis aan kan geven?
Ik bedoel jij vind dit soort schietgebedjespolitiek blijkbaar wel okee, zolang je er niets schadelijks van ondervindt, toch?
Wat geouwehoer is, want misschien wil God jou als vrije wil materialist wel pakken via Merkel?
Of ja, weet jij veel wat er om gaat in de hersens van Merkel, ik niet iig.
Ze kan er net zo goed een ouija bord bij pakken... zeg maar.... wat allemaal goed is voor jou, zolang je er geen schade van ondervindt....
Dat anderen er misschien schade van ondervinden, maakt geen ene reet uit...
Volgens mij zit ik nu in sprookjesland trouwens....
Sterker nog zowel Jan-Peter, Mark als Wouter zijn lid van een kerk, als ik het goed heb.quote:Op zondag 21 juli 2013 23:19 schreef Strani het volgende:
Vanwaar trouwens allemaal nu opeens heel verbaasd? Merken is gewoon lid van een Christelijke partij hoor. Jan-Peter zal precies hetzelfde hebben gedaan toen hij MP was.
Hetzelfde als een voetballer die bidt dat god hem kracht mag geven.quote:Op zondag 21 juli 2013 23:14 schreef Ryan3 het volgende:
Ik ben geen atheïst hoor. Ik ben ook niet een gelovige.quote:Op zondag 21 juli 2013 23:18 schreef Strani het volgende:
[..]
Ze zal wel bidden om wijsheid zodat ze de juiste beslissingen kan nemen. Atheisten zijn soms minstens zo wereldvreemd als gelovigen wanneer ze denken dat wat Merkel doet, niet heel gewoon is in deze wereld.
Jan-Peter wilde ons alleen de VOC-mentaliteit aanpraten, wat ik me van hem nog herinner...quote:Op zondag 21 juli 2013 23:19 schreef Strani het volgende:
Vanwaar trouwens allemaal nu opeens heel verbaasd? Merkel is gewoon lid van een Christelijke partij hoor. Jan-Peter zal precies hetzelfde hebben gedaan toen hij MP was.
Ja, goed kortom je zwalkt zelf, want je weet niet wat Merkel allemaal bewogen heeft.quote:Op zondag 21 juli 2013 23:22 schreef Jian het volgende:
[..]
Echt, je zwalkt, ten aanzien van Merkel heb je in dit geval echt geen punt. Ten aanzien van bijvoorbeeld politici die hun politieke beslissingen/besluiten laten afhangen van religieuze voorschriften/standpunten is het natuurlijk een ander verhaal.
Mark wel idd, volgens mij is Wouter een afvallige....quote:Op zondag 21 juli 2013 23:25 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Sterker nog zowel Jan-Peter, Mark als Wouter zijn lid van een kerk, als ik het goed heb.
Welke voetballer doet dat dan? Cruijf?quote:Op zondag 21 juli 2013 23:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hetzelfde als een voetballer die bidt dat god hem kracht mag geven.
En de niet gelovige trekt iedere keer eerst zijn rechterschoen aan en dan de linker.
Niets rationeels aan, maar wat maakt dat uit?
Zijn gewoonten ken ik niet, maar veel topsporters zijn bijgelovig.quote:
Geloof is wel meer dan een autistisch trekje cq routinequote:Op maandag 22 juli 2013 00:06 schreef Jellereppe het volgende:
Bij topsporters komt het ook voor. Rafael Nadal is de grootste Spaanse tennisser allertijden en de grootste graveltennisser allertijden. Zijn flesjes zet hij altijd precies recht! Daar moet je niet te veel achter zoeken. De een zet zijn flesjes recht, de ander kust een kruis en weer een ander kijkt om hoog en spreekt een gebed uit.
Dat denk ik ook. Volg het tennis redelijk goed en vooral Nadal zijn trekje van het rechtzetten van zijn flesjes drinken valt goed in het oog. Ze moeten dan ook precies recht staan. Mooi om te zien.quote:Op maandag 22 juli 2013 00:10 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Geloof is wel meer dan een autistisch trekje cq routineVoor de een zal kussen van het kruis niks met geloof te maken hebben terwijl een ander steevast diepgelovig bidt in de kleedkamer.
Nogmaals, dát heeft Merkel nooit gezegd. Maar je kunt een gebed natuurlijk ook als meditatie zien (wat het in wezen ook is). Ze gebruikt die meditatie dan om haar gedachten over een onderwerp op een rijtje te zetten zodat ze met meer duidelijkheid een beslissing kan nemen.quote:Op zondag 21 juli 2013 23:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik ben geen atheïst hoor. Ik ben ook niet een gelovige.
En verder ben ik nog nooit iemand tegen gekomen die haar of zijn beslissingen laat afhangen van een gebedje.
Geen idee wat je hiermee wilt aangeven maar het feit dat jij je weinig kunt herinneren van zijn christelijke achtergrond, lijkt me een uitstekend bewijs voor de weinige invloed die religie daadwerkelijk heeft op politici als Balkenende en Merkel, ondanks dat ze wel degelijk christelijk zijn.quote:Op maandag 22 juli 2013 00:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jan-Peter wilde ons alleen de VOC-mentaliteit aanpraten, wat ik me van hem nog herinner...
Was ook lachen dat,.... toch?
Duizenden voetballers doen het, waaronder Gomes, om er maar eens één te noemen die jij misschien kent.quote:
Dat was een stomme uitspraak van hem, maar hoe dan ook kan ik me niet herinneren dat we maar een potje moesten gaan bidden, jij wel?quote:Op maandag 22 juli 2013 00:35 schreef Strani het volgende:
[..]
Geen idee wat je hiermee wilt aangeven maar het feit dat jij je weinig kunt herinneren van zijn christelijke achtergrond, lijkt me een uitstekend bewijs voor de weinige invloed die religie daadwerkelijk heeft op politici als Balkenende en Merkel, ondanks dat ze wel degelijk christelijk zijn.
Meditatie?quote:Op maandag 22 juli 2013 00:32 schreef Strani het volgende:
[..]
Nogmaals, dát heeft Merkel nooit gezegd. Maar je kunt een gebed natuurlijk ook als meditatie zien (wat het in wezen ook is). Ze gebruikt die meditatie dan om haar gedachten over een onderwerp op een rijtje te zetten zodat ze met meer duidelijkheid een beslissing kan nemen.
Juist, je bevestigt wat ik zeg.quote:Op maandag 22 juli 2013 00:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat was een stomme uitspraak van hem, maar hoe dan ook kan ik me niet herinneren dat we maar een potje moesten gaan bidden, jij wel?
Ja, bij gelovig, dat is toch wat anders dan gelovig.quote:Op maandag 22 juli 2013 00:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zijn gewoonten ken ik niet, maar veel topsporters zijn bijgelovig.
Blijft over dat jij iets leest wat er niet staat: Merkel bidt, maar ze zegt niet dat hasr beslissingen daardoor worden beïnvloed, in de zin van dat ze het geloof gebruikt om tot die beslissing te komen.
Bidden en meditatie zijn niet zo verschillend als jij blijkbaar denkt.quote:Op maandag 22 juli 2013 00:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Meditatie?.
Okee, dat zullen we even langs gelovigen gooien dan... jullie mediteren...
Ja, leg jij het de gelovigen dan maar uit, ik heb niets gezegd iig...quote:Op maandag 22 juli 2013 00:48 schreef Strani het volgende:
[..]
Bidden en meditatie zijn niet zo verschillend als jij blijkbaar denkt.
Ik bén een gelovigequote:Op maandag 22 juli 2013 00:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, leg jij het de gelovigen dan maar uit, ik heb niets gezegd iig....
O, sorry, neem me niet kwalijk, 1000x excuses, dude, je bent een gelovige...quote:Op maandag 22 juli 2013 00:51 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik bén een gelovigeNiet geloof en religie door elkaar halen aub.
Die discussie had je niet met mij.quote:Op maandag 22 juli 2013 00:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
O, sorry, neem me niet kwalijk, 1000x excuses, dude, je bent een gelovige....
Maar ben je dan ook een bijgelovige???
Nee, maar paar gasten hierboven beweren dat gelovige zijn hetzelfde is als bijgelovige zijn, wat vind je daar nu van als gelovige?quote:
Ik vind het een totaal niet relevante discussie, of dat hetzelfde is of niet. Ik stel voor dat we een beetje terugkeren naar het onderwerp van dit topicquote:Op maandag 22 juli 2013 00:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, maar paar gasten hierboven beweren dat gelovige zijn hetzelfde is als bijgelovige zijn, wat vind je daar nu van als gelovige?
Als Amsterdammer kun je goochem en bijgoochem zijn, maar dat zijn ook 2 verschillende dingen toch?
Nou, sorry hoor dan week je je los van de verschillende theologen van de verscheidene religies, als je het verschil tussen geloof en bijgeloof niet relevant vindt... Volgens mij is dat nog al een heikel punt nl. Is een wezenlijk verschil tussen. Gelovigen hebben meerdere hang-ups, ook het geouwehoer over allerlei vormen van geesten, het paranormale en meer van dat soort humbug zien ze als onverenigbaar met hun geloof, waarvan een objectieve derde dan weer zegt dat er in feite geen verschil bestaat in geloof in het ene of het andere... wie ben ik hè.quote:Op maandag 22 juli 2013 01:01 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik vind het een totaal niet relevante discussie, of dat hetzelfde is of niet. Ik stel voor dat we een beetje terugkeren naar het onderwerp van dit topic
Religie mag wat mij betreft geen invloed hebben op politiek in de zin dat je geen wetten mag baseren op een religieus boek of andere religieuze regels. Dat een politica in haar vrije tijd bidt om wijsheid is een ander verhaal. Daar zie ik echt het probleem niet van in.
Dat is voor iedereen verschillend. Voor mij maakt het totaal geen verschil in mijn vertrouwen in Merkel. En ik gok dat dat voor haar achterban ook geldt, ze is immers een CDU-politica.quote:Op maandag 22 juli 2013 01:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou, sorry hoor dan week je je los van de verschillende theologen van de verscheidene religies, als je het verschil tussen geloof en bijgeloof niet relevant vindt... Volgens mij is dat nog al een heikel punt nl. Is een wezenlijk verschil tussen. Gelovigen hebben meerdere hang-ups, ook het geouwehoer over allerlei vormen van geesten, het paranormale en meer van dat soort humbug zien ze als onverenigbaar met hun geloof, waarvan een objectieve derde dan weer zegt dat er in feite geen verschil bestaat in geloof in het ene of het andere... wie ben ik hè..
En nee, laten we concluderen dat een minister-president van een Westers land dat zegt een potje te bidden ten einde een goede beslissing te maken, niet echt vertrouwen creëert.
Kijk ik begrijp dat het mens ook niet weet wat ze doet, de werkelijkheid is nu eenmaal divers en onkenbaar, want te ingewikkeld, maar zeg dat dan. Zeg dan dat je het in feite ook niet weet en hoopt dat iets goed uitpakt. Komt wat realistischer over hè.... ipv de hulp in te roepen van die dude die niet eens een steen kan tillen, die hij niet kan tillen....
Fuck you, we zijn allemaal volwassen mensen die wel tegen een stootje kunnen hoor.
Dat kan dat machiavellistische stukje inhouden, binnenkort verkiezingen dus wil ze de gelovigen laten zien dat ze nog steeds altijd een gelovige is, en dus zullen ze op haar stemmen...quote:Op maandag 22 juli 2013 01:21 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat is voor iedereen verschillend. Voor mij maakt het totaal geen verschil in mijn vertrouwen in Merkel. En ik gok dat dat voor haar achterban ook geldt, ze is immers een CDU-politica.
Bijgeloof is niet het geloof aan de enige ondeelbare God die jullie aanbidden, maar aan een soort pantheon aan goden. Het is een regressie van monotheïsme naar pantheïsme, en dat is voor jullie monotheïstjes de hond in de pot vinden natuurlijk hè. Toch?quote:En ik zei nergens dat er geen verschil is tussen geloof en bijgeloof maar dat die discussie me hier niet interesseert.
Dit dus.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 23:31 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Technisch gezien is atheisme wel degelijk een waanbeeld. Je gelooft in iets (het niet bestaan van een God), waar geen wetenschappelijk bewijs voor is. Agnosticisme is het woord dat jij zoekt.
Ik kan me niet herinneren je ooit verteld te hebben waar ik in geloof.quote:Op maandag 22 juli 2013 01:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat kan dat machiavellistische stukje inhouden, binnenkort verkiezingen dus wil ze de gelovigen laten zien dat ze nog steeds altijd een gelovige is, en dus zullen ze op haar stemmen...
[..]
Bijgeloof is niet het geloof aan de enige ondeelbare God die jullie aanbidden, maar aan een soort pantheon aan goden. Het is een regressie van monotheïsme naar pantheïsme, en dat is voor jullie monotheïstjes de hond in de pot vinden natuurlijk hè. Toch?
Allah?quote:Op maandag 22 juli 2013 01:30 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren je ooit verteld te hebben waar ik in geloof.
Ja, en in hoeverre verdedig je nu haar machiavellisme dan?quote:En wat denk jij nou, natuurlijk zit er politiek spel achter. Daar is ze politica voor.
Ook niet. Ik gaf ook al een beetje aan dat ik wel geloof maar niet religieus ben.quote:Op maandag 22 juli 2013 01:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Allah?
[..]
Ja, en in hoeverre verdedig je nu haar machiavellisme dan?
Je hebt je eigen persoonlijke, knusse religie? Of ook nog niet eens? Je roept een oppermacht aan die alles gecreëerd heeft? En that's fucking it? Die zorgt wel dat alles goed gat met jou?quote:Op maandag 22 juli 2013 01:45 schreef Strani het volgende:
[..]
Ook niet. Ik gaf ook al een beetje aan dat ik wel geloof maar niet religieus ben.
Je houding geeft me totaal geen motivatie om hier echt serieus over met je te praten. Ik laat het hierbij.quote:Op maandag 22 juli 2013 01:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je hebt je eigen persoonlijke, knusse religie? Of ook nog niet eens? Je roept een oppermacht aan die alles gecreëerd heeft? En that's fucking it? Die zorgt wel dat alles goed gat met jou?
En waarom hebben de religies voor je afgedaan, ofschoon ze in principe hetzelfde doen als jij?
Ik vind dit nog vager dan gewoon religieus zijn, dus geloven en je bekennen tot één of ander nader gedefinieerd opperwezen ingebed in één of ander nader gedefinieerd geloof.
Ik bedoel als je dan toch gelooft, wat is daar dan weer mis mee?
Alsof jij in je eentje even kunt bepalen dat als je gelooft in een opperwezen oid, jouw opperwezen de echte is en die van al die anderen, waar mensen al duizenden jaren in geloven, niet...
Kijk, maakt mij allemaal niet uit maar eh... kan me wel voorstellen dat sommige religieus gelovigen er wel vraagtekens bij zetten hoor. Laat staan de moslims die worden ballistic, denk ik..
Maar ja dit is gewoon een theologie topic dan hè.
Beter ook, ik word steeds misantropischer hier...quote:Op maandag 22 juli 2013 02:01 schreef Strani het volgende:
[..]
Je houding geeft me totaal geen motivatie om hier echt serieus over met je te praten. Ik laat het hierbij.
Agnosticisme is bij nader inzien toch niet het juiste woord, maar ik blijf bij de strekking van mijn punt. Eventueel hier verder: --> F&L / [CENTRAAL] Atheïsme, deel IVquote:
Je verdraait mijn woorden. Er staat dat ik vind dat het niet relevant is. En dat geldt zowel voor bidden (geloof), als bijgeloof.quote:Op maandag 22 juli 2013 00:48 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, bij gelovig, dat is toch wat anders dan gelovig.
Ik bedoel ik denk dat je wel aardig wat discussie krijgt met gelovigen als je beweert dat ze bijgelovig zijn, zijn ze heel picky op hoor....
Misschien moet je alleen op een berg gaan wonen ..... zonder internet natuurlijkquote:Op maandag 22 juli 2013 02:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Beter ook, ik word steeds misantropischer hier....
Moslims stemmen juist vaak op christelijke partijen. En specifiek om die reden, omdat ze christelijk zijn en dus veel normen en waarden hetzelfde zijn en omdat ze in God geloven.quote:Op maandag 22 juli 2013 01:59 schreef Ryan3 het volgende:
Kijk, maakt mij allemaal niet uit maar eh... kan me wel voorstellen dat sommige religieus gelovigen er wel vraagtekens bij zetten hoor. Laat staan de moslims die worden ballistic, denk ik..
Dit item heeft echt nergens het nieuws gehaald in de Duitse media.quote:Op maandag 22 juli 2013 11:10 schreef Hexagon het volgende:
Zo te zien wil Angela bij de verkiezingen de Christelijke stem even veilig stellen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |