abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 juli 2013 @ 00:55:12 #226
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_129207119
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

O, sorry, neem me niet kwalijk, 1000x excuses, dude, je bent een gelovige... :D.
Maar ben je dan ook een bijgelovige???
Die discussie had je niet met mij.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_129207151
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:55 schreef Strani het volgende:

[..]

Die discussie had je niet met mij.
Nee, maar paar gasten hierboven beweren dat gelovige zijn hetzelfde is als bijgelovige zijn, wat vind je daar nu van als gelovige?
Als Amsterdammer kun je goochem en bijgoochem zijn, maar dat zijn ook 2 verschillende dingen toch?
I´m back.
  maandag 22 juli 2013 @ 01:01:58 #228
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_129207314
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, maar paar gasten hierboven beweren dat gelovige zijn hetzelfde is als bijgelovige zijn, wat vind je daar nu van als gelovige?
Als Amsterdammer kun je goochem en bijgoochem zijn, maar dat zijn ook 2 verschillende dingen toch?
Ik vind het een totaal niet relevante discussie, of dat hetzelfde is of niet. Ik stel voor dat we een beetje terugkeren naar het onderwerp van dit topic :)

Religie mag wat mij betreft geen invloed hebben op politiek in de zin dat je geen wetten mag baseren op een religieus boek of andere religieuze regels. Dat een politica in haar vrije tijd bidt om wijsheid is een ander verhaal. Daar zie ik echt het probleem niet van in.
pi_129207619
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 01:01 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik vind het een totaal niet relevante discussie, of dat hetzelfde is of niet. Ik stel voor dat we een beetje terugkeren naar het onderwerp van dit topic :)

Religie mag wat mij betreft geen invloed hebben op politiek in de zin dat je geen wetten mag baseren op een religieus boek of andere religieuze regels. Dat een politica in haar vrije tijd bidt om wijsheid is een ander verhaal. Daar zie ik echt het probleem niet van in.
Nou, sorry hoor dan week je je los van de verschillende theologen van de verscheidene religies, als je het verschil tussen geloof en bijgeloof niet relevant vindt... Volgens mij is dat nog al een heikel punt nl. Is een wezenlijk verschil tussen. Gelovigen hebben meerdere hang-ups, ook het geouwehoer over allerlei vormen van geesten, het paranormale en meer van dat soort humbug zien ze als onverenigbaar met hun geloof, waarvan een objectieve derde dan weer zegt dat er in feite geen verschil bestaat in geloof in het ene of het andere... wie ben ik hè. ;).

En nee, laten we concluderen dat een minister-president van een Westers land dat zegt een potje te bidden ten einde een goede beslissing te maken, niet echt vertrouwen creëert.
Kijk ik begrijp dat het mens ook niet weet wat ze doet, de werkelijkheid is nu eenmaal divers en onkenbaar, want te ingewikkeld, maar zeg dat dan. Zeg dan dat je het in feite ook niet weet en hoopt dat iets goed uitpakt. Komt wat realistischer over hè.... ipv de hulp in te roepen van die dude die niet eens een steen kan tillen, die hij niet kan tillen... :').
Fuck you, we zijn allemaal volwassen mensen die wel tegen een stootje kunnen hoor.
I´m back.
  maandag 22 juli 2013 @ 01:21:37 #230
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_129207921
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 01:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou, sorry hoor dan week je je los van de verschillende theologen van de verscheidene religies, als je het verschil tussen geloof en bijgeloof niet relevant vindt... Volgens mij is dat nog al een heikel punt nl. Is een wezenlijk verschil tussen. Gelovigen hebben meerdere hang-ups, ook het geouwehoer over allerlei vormen van geesten, het paranormale en meer van dat soort humbug zien ze als onverenigbaar met hun geloof, waarvan een objectieve derde dan weer zegt dat er in feite geen verschil bestaat in geloof in het ene of het andere... wie ben ik hè. ;).

En nee, laten we concluderen dat een minister-president van een Westers land dat zegt een potje te bidden ten einde een goede beslissing te maken, niet echt vertrouwen creëert.
Kijk ik begrijp dat het mens ook niet weet wat ze doet, de werkelijkheid is nu eenmaal divers en onkenbaar, want te ingewikkeld, maar zeg dat dan. Zeg dan dat je het in feite ook niet weet en hoopt dat iets goed uitpakt. Komt wat realistischer over hè.... ipv de hulp in te roepen van die dude die niet eens een steen kan tillen, die hij niet kan tillen... :').
Fuck you, we zijn allemaal volwassen mensen die wel tegen een stootje kunnen hoor.
Dat is voor iedereen verschillend. Voor mij maakt het totaal geen verschil in mijn vertrouwen in Merkel. En ik gok dat dat voor haar achterban ook geldt, ze is immers een CDU-politica.

En ik zei nergens dat er geen verschil is tussen geloof en bijgeloof maar dat die discussie me hier niet interesseert.
pi_129208104
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 01:21 schreef Strani het volgende:

[..]

Dat is voor iedereen verschillend. Voor mij maakt het totaal geen verschil in mijn vertrouwen in Merkel. En ik gok dat dat voor haar achterban ook geldt, ze is immers een CDU-politica.
Dat kan dat machiavellistische stukje inhouden, binnenkort verkiezingen dus wil ze de gelovigen laten zien dat ze nog steeds altijd een gelovige is, en dus zullen ze op haar stemmen...
quote:
En ik zei nergens dat er geen verschil is tussen geloof en bijgeloof maar dat die discussie me hier niet interesseert.
Bijgeloof is niet het geloof aan de enige ondeelbare God die jullie aanbidden, maar aan een soort pantheon aan goden. Het is een regressie van monotheïsme naar pantheïsme, en dat is voor jullie monotheïstjes de hond in de pot vinden natuurlijk hè. Toch?
I´m back.
pi_129208112
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 23:31 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

Technisch gezien is atheisme wel degelijk een waanbeeld. Je gelooft in iets (het niet bestaan van een God), waar geen wetenschappelijk bewijs voor is. Agnosticisme is het woord dat jij zoekt. ;)
Dit dus.
#freefrederike
  maandag 22 juli 2013 @ 01:30:42 #233
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_129208152
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 01:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat kan dat machiavellistische stukje inhouden, binnenkort verkiezingen dus wil ze de gelovigen laten zien dat ze nog steeds altijd een gelovige is, en dus zullen ze op haar stemmen...

[..]

Bijgeloof is niet het geloof aan de enige ondeelbare God die jullie aanbidden, maar aan een soort pantheon aan goden. Het is een regressie van monotheïsme naar pantheïsme, en dat is voor jullie monotheïstjes de hond in de pot vinden natuurlijk hè. Toch?
Ik kan me niet herinneren je ooit verteld te hebben waar ik in geloof.

En wat denk jij nou, natuurlijk zit er politiek spel achter. Daar is ze politica voor.
pi_129208239
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 01:30 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik kan me niet herinneren je ooit verteld te hebben waar ik in geloof.
Allah?
quote:
En wat denk jij nou, natuurlijk zit er politiek spel achter. Daar is ze politica voor.
Ja, en in hoeverre verdedig je nu haar machiavellisme dan?
I´m back.
  maandag 22 juli 2013 @ 01:45:53 #235
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_129208509
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 01:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Allah?

[..]

Ja, en in hoeverre verdedig je nu haar machiavellisme dan?
Ook niet. Ik gaf ook al een beetje aan dat ik wel geloof maar niet religieus ben.
pi_129208853
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 01:45 schreef Strani het volgende:

[..]

Ook niet. Ik gaf ook al een beetje aan dat ik wel geloof maar niet religieus ben.
Je hebt je eigen persoonlijke, knusse religie? Of ook nog niet eens? Je roept een oppermacht aan die alles gecreëerd heeft? En that's fucking it? Die zorgt wel dat alles goed gat met jou?
En waarom hebben de religies voor je afgedaan, ofschoon ze in principe hetzelfde doen als jij?
Ik vind dit nog vager dan gewoon religieus zijn, dus geloven en je bekennen tot één of ander nader gedefinieerd opperwezen ingebed in één of ander nader gedefinieerd geloof.
Ik bedoel als je dan toch gelooft, wat is daar dan weer mis mee?
Alsof jij in je eentje even kunt bepalen dat als je gelooft in een opperwezen oid, jouw opperwezen de echte is en die van al die anderen, waar mensen al duizenden jaren in geloven, niet...

Kijk, maakt mij allemaal niet uit maar eh... kan me wel voorstellen dat sommige religieus gelovigen er wel vraagtekens bij zetten hoor. Laat staan de moslims die worden ballistic, denk ik. :D.

Maar ja dit is gewoon een theologie topic dan hè.
I´m back.
  maandag 22 juli 2013 @ 02:01:25 #237
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_129208893
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 01:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je hebt je eigen persoonlijke, knusse religie? Of ook nog niet eens? Je roept een oppermacht aan die alles gecreëerd heeft? En that's fucking it? Die zorgt wel dat alles goed gat met jou?
En waarom hebben de religies voor je afgedaan, ofschoon ze in principe hetzelfde doen als jij?
Ik vind dit nog vager dan gewoon religieus zijn, dus geloven en je bekennen tot één of ander nader gedefinieerd opperwezen ingebed in één of ander nader gedefinieerd geloof.
Ik bedoel als je dan toch gelooft, wat is daar dan weer mis mee?
Alsof jij in je eentje even kunt bepalen dat als je gelooft in een opperwezen oid, jouw opperwezen de echte is en die van al die anderen, waar mensen al duizenden jaren in geloven, niet...

Kijk, maakt mij allemaal niet uit maar eh... kan me wel voorstellen dat sommige religieus gelovigen er wel vraagtekens bij zetten hoor. Laat staan de moslims die worden ballistic, denk ik. :D.

Maar ja dit is gewoon een theologie topic dan hè.
Je houding geeft me totaal geen motivatie om hier echt serieus over met je te praten. Ik laat het hierbij.
pi_129208916
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 02:01 schreef Strani het volgende:

[..]

Je houding geeft me totaal geen motivatie om hier echt serieus over met je te praten. Ik laat het hierbij.
Beter ook, ik word steeds misantropischer hier... ;).
I´m back.
pi_129209742
quote:
4s.gif Op maandag 22 juli 2013 01:29 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Dit dus.
Agnosticisme is bij nader inzien toch niet het juiste woord, maar ik blijf bij de strekking van mijn punt. Eventueel hier verder: --> F&L / [CENTRAAL] Atheïsme, deel IV
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
pi_129210948
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:48 schreef Ryan3 het volgende:

Ja, bij gelovig, dat is toch wat anders dan gelovig.
Ik bedoel ik denk dat je wel aardig wat discussie krijgt met gelovigen als je beweert dat ze bijgelovig zijn, zijn ze heel picky op hoor... :D.
Je verdraait mijn woorden. Er staat dat ik vind dat het niet relevant is. En dat geldt zowel voor bidden (geloof), als bijgeloof.

Uiteindelijk is het dus een rationele beslissing die Merkel maakt, althans... Nergens blijkt het tegendeel!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 22 juli 2013 @ 08:13:44 #241
241662 Jian
Well, well, well
pi_129211177
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 02:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Beter ook, ik word steeds misantropischer hier... ;).
Misschien moet je alleen op een berg gaan wonen ..... zonder internet natuurlijk :)
  maandag 22 juli 2013 @ 10:47:58 #242
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_129213693
De partijleider van de Christen Democratische Unie in Duitsland bidt!?! :o

Bel de krant :')
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 22 juli 2013 @ 11:10:13 #243
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_129214270
Zo te zien wil Angela bij de verkiezingen de Christelijke stem even veilig stellen
pi_129214426
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 01:59 schreef Ryan3 het volgende:
Moslims stemmen juist vaak op christelijke partijen. En specifiek om die reden, omdat ze christelijk zijn en dus veel normen en waarden hetzelfde zijn en omdat ze in God geloven.

Tot nu toe zijn de enige mensen die hier een probleem van maken de extremistische atheïsten. "Hurdurdur als ze bidt kan ze geen juiste beslissingen maken hurdur op de gok hurhurdurdur". ;)
pi_129215159
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 11:10 schreef Hexagon het volgende:
Zo te zien wil Angela bij de verkiezingen de Christelijke stem even veilig stellen
Dit item heeft echt nergens het nieuws gehaald in de Duitse media.
NSA, Prism zijn de actuele hete hangijzers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')