Mix van oud en nieuwe spullen.quote:
Is nep spul.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 13:29 schreef forty-two het volgende:
Net m'n eerste ritje in Frankrijk gemaakt, ging lekker ondanks m'n zeurende knie
Laatste stukje afdalen is trouwens zo steil dat ik met de remmen vol ingeknepen gewoon door bleef glijden
https://www.strava.com/activities/68195664
Nog even een vraagje, heeft iemand ervaring met het kopen van kleding via ebay?
Verkoper uit Taiwan biedt een setje Castelli aan voor $39 welke in NL voor ¤200 over de toonbank gaat. Is dat te mooi om waar te zijn en vet nep spul dat na 1x dragen en wassen uitelkaar valt of is dit ok?
http://veloviewer.com/ even inloggen data laden en dan kan je per jaar je gegevens zien.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:39 schreef kanovinnie het volgende:
Waar kan je trouwens je totalen van vorig jaar zien? Ben benieuwd hoeveel meter ik toen geklommen heb.
Ik heb ze van Polaroid. Destijds gekocht bij Eyes&More, zat gewoon in de serie die voor een aanbieding te koop was. Ik heb het nieuwe model vorig jaar nog bij Pearle gezien.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 09:55 schreef ThePurpleHaze het volgende:
Kan zijn dat ik hier eerder naar geïnformeerd heb, maar iemand die ervaring hedft met fietsbrillen voor brildragers? Heb ooit gehoord dat er zoiets bestaat als een fietsbril waar je glazen achter kan zetten o.i.d.
Er zal ook wel schuimrubber in die zeem zitten, maar na een x wassen heb je er altijd nog een stelletje leuke poetsdoeken aan. Niet doen dus. Is echt weggegoid geld. Nog veel slechter dan die officiele replica teamkleding die je in NL wel eens ziet.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 13:29 schreef forty-two het volgende:
Net m'n eerste ritje in Frankrijk gemaakt, ging lekker ondanks m'n zeurende knie
Laatste stukje afdalen is trouwens zo steil dat ik met de remmen vol ingeknepen gewoon door bleef glijden(natte weg en gruis op de weg dat wel
)
https://www.strava.com/activities/68195664
Nog even een vraagje, heeft iemand ervaring met het kopen van kleding via ebay?
Verkoper uit Taiwan biedt een setje Castelli aan voor $39 welke in NL voor ¤200 over de toonbank gaat. Is dat te mooi om waar te zijn en vet nep spul dat na 1x dragen en wassen uitelkaar valt of is dit ok?
De Fulcrum R3 heeft ook cup conus naven, dezelfde als racing1 etc. Racing 5 is industrie..quote:
300 bij hopmansquote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:23 schreef kanovinnie het volgende:
Nou, dan maar een setje zonda's bestellen ergens. Vos had het niet meer en de fm hier heeft ze niet voor een knappe prijs.
Volgens mij heb je met je titelverneukerij ook de index verstoord. Wielrennen # 145 bestaat al, is open en nu is Fok! Indexeer machine waarschijnlijk een beetje in de war.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 21:41 schreef kaasplankje het volgende:
Je moet vanaf nu minstens elite/belofte rijden om hier te mogen posten. Anders verwijs ik jullie naar: "Mooiweertoerders #1 Waar we binnen blijven als er een wolk voor de zon schuift"
Ik heb hier een topeak. Was niet duur, eurootje of 11 herinner ik me. Nooit problemen mee gehad.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:44 schreef Bismarck het volgende:
Iemand suggesties voor een goede handpomp die met een bevestiging voor aan de (boutjes van de) bidonhouder komt? Steek nu altijd een pompje in een van de zakjes van mijn shirt, maar dat vind ik niet ideaal.
Pics! Wat ga je ermee doen? Wedstrijdjes, veldtoertochten, winterfiets?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:45 schreef tes.je het volgende:
Vanaf vandaag de trotse eigenaar van een cyclocrosser.
Alles compleet, alleen nog schoenen. Iemand nog een suggestie, of ervaring met schoenen van chain?
Dit jaar veldtoertochten, volgend jaar zie ik wel verder. Foto's volgen later, er wordt momenteel nog wat aan gesleuteld.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:55 schreef eentwee het volgende:
[..]
Pics! Wat ga je ermee doen? Wedstrijdjes, veldtoertochten, winterfiets?
Rule #30quote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:44 schreef Bismarck het volgende:
Iemand suggesties voor een goede handpomp die met een bevestiging voor aan de (boutjes van de) bidonhouder komt? Steek nu altijd een pompje in een van de zakjes van mijn shirt, maar dat vind ik niet ideaal.
Was ook een geintje. Ik ben een groot voorstander van "Vooral fietsen hoe en met wat je makkelijk vind". Heb zelf ook een enorme zadeltas...quote:Op vrijdag 19 juli 2013 23:14 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Toen Terpstra laatst meedeed in Sloten had 'ie gewoon een pompje aan zijn frame zitten.
Net een nieuwe grote balpen formaat Blackburn aangeschaft voor 22 euro. Volgens opgave kan die tot 11 bar pompen, maar ik heb het slechts tot 8 bar uitgeprobeerd en dat ging. Zit ook een goede houder en schroeven bij om hem bij je bidonhouder te monteren, maar ik heb juist dit formaat gekocht om hem in een achterzak mee te nemen. Soignee voor alles he....quote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:44 schreef Bismarck het volgende:
Lavazza is de Italiaanse Douwe Egberts hoor! Voor de rest helemaal goed die compositie. Veel meer heb je niet nodig om van een ontbijtje in de Franse ochtendzon te genieten. Illy caffee jonguh!quote:
Jonguh uut het Drentse land, alles wat Wifried de Jong en andere Rotterdamse schrijvers schrijven, kun je blind kopen want alles wat uit Rotterdam komt is topkwaliteit. OK, OK, SP..AR..TA komt er ook vandaan maar dat vergeten we dan ff.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 12:36 schreef KolonelBroodje het volgende:
Kaas, ik zie op de eerste foto een boekje, van parijs roubaix? Is dat iets?
Na lang wachten eindelijk wat foto'sfoto's zien er leuk uit
quote:Op zaterdag 20 juli 2013 12:49 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Jonguh uut het Drentse Groningse land, alles wat Wifried de Jong en andere Rotterdamse schrijvers schrijven, kun je blind kopen want alles wat uit Rotterdam komt is topkwaliteit. OK, OK, SP..AR..TA komt er ook vandaan maar dat vergeten we dan ff.
Ik heb vandaag hetzelfde gedaan met mijn Shamals. Het kan idd even nodig zijn het naafje 1 of 2x bij te stellen omdat de kogelbanen inlopen. Inderdaad met dat stelkapje dmv een klein inbusquote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:19 schreef Patroon het volgende:
Jongens, wat valt er af te stellen aan een Fulcrum R3. Ik had een beetje speling in het achterwiel, ik heb de naaf uit elkaar gehaald, maar viel mij op dat je alles gewoon vast kan draaien en dat geen invloed heeft op het draaien van het wiel als je het TE vast draait. Daarna het afdek kapje vastgezet en de speling is eruit. Ik heb altijd begrepen dat je naven op gevoel moet vast draaien omdat anders de boel te strak staat.
En dat stelkapje kan gewoon maximaal vast/tegen de naaf aan?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:23 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb vandaag hetzelfde gedaan met mijn Shamals. Het kan idd even nodig zijn het naafje 1 of 2x bij te stellen omdat de kogelbanen inlopen. Inderdaad met dat stelkapje dmv een klein inbus
Kwam jij vanmiddag om 12.20 op de fiets vanuit Wildervanksterdallen Wildervank binnen gereden?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 12:36 schreef KolonelBroodje het volgende:
Kaas, ik zie op de eerste foto een boekje, van parijs roubaix? Is dat iets?
Ik heb vandaag eindelijk mijn nieuwe zadeltas bestelt. Kan die blauwe winkeltas eindelijk weg.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 23:20 schreef muzas het volgende:
[..]
Was ook een geintje. Ik ben een groot voorstander van "Vooral fietsen hoe en met wat je makkelijk vind". Heb zelf ook een enorme zadeltas...
Beetje handvast, wiel even in je vingers laten draaien, dan voel je vanzelf of ze niet te strak staat. Er mag een klein pietsie speling opzitten, als je het wiel in de fiets zet en je klapt de blokkage dicht is het weg.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:26 schreef Patroon het volgende:
[..]
En dat stelkapje kan gewoon maximaal vast/tegen de naaf aan?
Heb trouwens wat vet van die dingen waar de ratel uitkomt gehaald, nu ratelen ze nog meer
quote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:41 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
En mezelf tevens maar getrakteerd op een nieuwe fietsbril.
dankquote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:46 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Beetje handvast, wiel even in je vingers laten draaien, dan voel je vanzelf of ze niet te strak staat. Er mag een klein pietsie speling opzitten, als je het wiel in de fiets zet en je klapt de blokkage dicht is het weg.
Er komt nog wel meer hoorquote:Op zaterdag 20 juli 2013 12:36 schreef KolonelBroodje het volgende:
Tenzij het broodjes kroket waren is dat geen enkel probleem. Ik stap 's ochtends altijd direct na het eten op de fiets. Morgen ga ik dat ook weer doen.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:01 schreef nickhguitar het volgende:
Gister voor het eerst weer gefietst na een week weg te zijn geweest. Slechts 40 km op de teller maar ik heb het gevoel alsof ik een etappe in de TDF heb gereden, niet normaal. Wellicht komt het een beetje doordat ik 's ochtends snel 2 broodjes at en vervolgens meteen op de fiets ben gestapt.
Ja klopt was jij dat met dat rode pakje bij het spoor?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:39 schreef Yankee het volgende:
[..]
Kwam jij vanmiddag om 12.20 op de fiets vanuit Wildervanksterdallen Wildervank binnen gereden?
Dat was ik inderdaadquote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:44 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ja klopt was jij dat met dat rode pakje bij het spoor?
Ik zei nog hoi was 800 m van mn huis
8 bar met eender welk minipompje? Pics or it didn't happen.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 10:54 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Net een nieuwe grote balpen formaat Blackburn aangeschaft voor 22 euro. Volgens opgave kan die tot 11 bar pompen, maar ik heb het slechts tot 8 bar uitgeprobeerd en dat ging. Zit ook een goede houder en schroeven bij om hem bij je bidonhouder te monteren, maar ik heb juist dit formaat gekocht om hem in een achterzak mee te nemen. Soignee voor alles he....
Degene wat ik bestelt heb zou tot 8,2 bar aan moeten kunnen. Maar de vraag is of ik dat inderdaad voor elkaar krijg.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:06 schreef eentwee het volgende:
[..]
8 bar met eender welk minipompje? Pics or it didn't happen.
16 grams patroon gaat tot 3,5 bar.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:26 schreef muzas het volgende:
Tot hoever krijg je een band eigenlijk met zo'n patroon?
Toffe foto's man!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:01 schreef Oksel het volgende:
Hahaha, even door de Marmotte foto's heen aan het gaan..Zal de schaamteloze zo even posten..
![]()
Kaas, Grip en rest, heb die van mij in Dropbox gezet.
Den deez: Maar weet niet hoe ik dat moet bewijzen, ach probeer het zelf. Het ging niet van harte maar het lukte wel.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:06 schreef eentwee het volgende:
[..]
8 bar met eender welk minipompje? Pics or it didn't happen.
Op de volgende fietsmeetquote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:51 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Den deez: Maar weet niet hoe ik dat moet bewijzen, ach probeer het zelf. Het ging niet van harte maar het lukte wel.
[ afbeelding ]
Om eerlijk te zijn vond ik één keer wel voldoende. Slechts 2 x m'n vingers geklemd met dat pompen. Is ook maar voor noodgevallen hé, want daarnaast altijd een CO2 patroon mee. Maar ik vond mijn oude grotere pomp met zo'n pseudo metalen bandenlichter er op toch wat gevaarlijk worden in de achterzak.quote:
Knappe prestatiequote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:57 schreef SuperWeber het volgende:
Halve triathon (1,9 km zwemmen, 90 km fietsen, 21,1 km lopen) gefinished in 5.17:20. Tot en met het het fietsen (36,2 gemiddeld) zat ik nog op een schema good onder de 5 uur. Helaas kramp tijdens het lopen, dus dat kon ik niet vasthouden. Verder ben ik niet ontevreden...
Waar is deze cyclo? Enne alvast succes!!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:35 schreef Wombcat het volgende:
Net ingeschreven voor de Saumuroise (morgen). Cyclo van 160 km. Ik heb nr.96, dus er zullen rond de 100 man aan de start staan. Parkoers: glooiend, met een paar wat steilere klimmetjes (max 8%). In totaal 1000 hoogtemeters, dus die voornamelijk uit vals plat bestaan. Temperatuur: oven en geen wind. Wordt dus zweten morgen.
Finish op een strook van 500 meter aan 5%. Da's alvast niks voor mij
Ben benieuwd hoelang/of ik de eerste groep kan volgen. Zou in principe lang moeten zijn (tot de finish hopelijk), maar kan tegenvallen met deze temperatuur.
Ik ga AGR lus 3 rijden, dat moet lukken met 39x28.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 22:52 schreef Oksel het volgende:
De rest heeft ws. dezelfde temperatuur als jij..
Ik ga morgen rondje Teckelenburg doen. Met 34x25, moet lukken.
moesten de anderen ergens anders wachten voordat ze het startvak in mochten ofzo? We hebben daar namelijk wel 10 minuten alleen gestaan.quote:Op zondag 21 juli 2013 00:04 schreef eentwee het volgende:
Vooraan in het startvak dankzij de truc van een geslepen koersbaas:
[ afbeelding ]
Niet echt soignee hè, 2 verschillende banden...quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:57 schreef Oksel het volgende:
Bij de dames vlak voor de finale klim van de Marmotte:
[ afbeelding ]
Ja, dat vak was dus blijkbaar nog niet vrij in te rijden, wat ik wel had verwacht.quote:Op zondag 21 juli 2013 00:09 schreef eentwee het volgende:
Ja dat weet ik wel zeker. Wij waren ook al best laat omdat we de start van het vorige vak bekeken hadden om Oksel te zien starten.
Start en finish in Saumur (ligt tussen Nantes en Tours). Tnx.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 22:34 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Waar is deze cyclo? Enne alvast succes!!
Ja we hebben vorderingen gemaakt en zijn nu met zn allen een stapje hoger gaan fietsen.quote:Op zondag 21 juli 2013 07:45 schreef thettes het volgende:
Is dit nu het topic dat eerst 'recreatief wielrennen' heette? Beetje verwarrend, twee topics met dezelfde naam nu in SPT.
een enkele mod en wat luie huisvaders daar gelatenquote:Op zondag 21 juli 2013 09:29 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ja we hebben vorderingen gemaakt en zijn nu met zn allen een stapje hoger gaan fietsen.
Dan moet je voorzichtig zijn nu, ook met helm kun je het een en ander beschadigen.Bij twijfel laten nakijken.quote:Op zondag 21 juli 2013 10:15 schreef tes.je het volgende:
Mijn allereerste valpartij gehad. Fiets gelukkig vrijwel in orde. Wel m'n helm gebroken, mijn hoofd heeft zich ook wel eens beter gevoeld.
wat was er gebeurd?quote:Op zondag 21 juli 2013 10:15 schreef tes.je het volgende:
Mijn allereerste valpartij gehad. Fiets gelukkig vrijwel in orde. Wel m'n helm gebroken, mijn hoofd heeft zich ook wel eens beter gevoeld.
En 9 uur later kon ik niet meer lachen:quote:Op zondag 21 juli 2013 00:04 schreef eentwee het volgende:
Vooraan in het startvak dankzij de truc van een geslepen koersbaas:
[ afbeelding ]
Toch ook je fiets even goed laten nakijken. Vlak na een val zie je zo iets over het hoofd!quote:Op zondag 21 juli 2013 10:15 schreef tes.je het volgende:
26.8 km/h en alleen maar pr's/2de tijden is echt niet zo slecht. Gewoon de winter door trainen en dan ga je volgend jaar helemaal als een speerquote:Op zondag 21 juli 2013 11:34 schreef muzas het volgende:
Vet die foto's. Ben dan stiekem wel heel erg jaloers. Lijkt me zo heerlijk om met een groep zo'n prestatie neer te zetten...
Voorlopig word ik er nog uitgefietst door omaatjes op elektrische fietsen. Maar ik houd stug vol. Vanmorgen ook vertrokken voor een lekker rondje. Goed druk mat racefietserts.
quote:Op zondag 21 juli 2013 11:40 schreef janatwork het volgende:
Deze vind ik wel tof:
[ afbeelding ]
Alleen vind ik 19 euro voor een foto echt belachelijk veel geld.
Vooral omdat deze foto's vaak technisch rampzalig zijn. Heb er een paar jaar geleden een hele discussie over gehad met iemand van Maindru Photo.quote:Op zondag 21 juli 2013 11:40 schreef janatwork het volgende:
Deze vind ik wel tof:
[ afbeelding ]
Alleen vind ik 19 euro voor een foto echt belachelijk veel geld.
Zelf gereponeerd? Heb ik een keer met m'n pink gedaan.. Was best pijnlijk...quote:
Balen, beterschap ermee. Ben wel benieuwd wat er gebeurd is, was er verder niemand bij?quote:Op zondag 21 juli 2013 12:33 schreef tes.je het volgende:
Ik weet niet wat er gebeurd is, ik ben even buiten westen geweest.
Net terug van de huisartsenpost, hersenschudding, nekspieren hebben een flinke klap gehad en m'n vingers hebben uit de kom gelegen.
Dus nieuwe helm kopen en voorlopig maar even rustig aan doen.
Bah, hopelijk herstel je snel. Rustig aan doen.quote:Op zondag 21 juli 2013 12:33 schreef tes.je het volgende:
Net terug van de huisartsenpost, hersenschudding, nekspieren hebben een flinke klap gehad en m'n vingers hebben uit de kom gelegen.
ik biecht het in elk geval eerlijk en ongevraagd zelf opquote:Op zondag 21 juli 2013 09:55 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb idd nog niet de ambitie om met storm op de fiets te klimmen om zo KOM's te pakken
Is dat zo erg? De wekker zetten...quote:
Ik zeg niet dat 't erg is. Vond het juist wel grappig. Normaal ben ik erg op mn zondagrust... Maar idd, om de warmte (zal niet zo warm als frankrijk zijnquote:
Ai dat is niet leukquote:Op zondag 21 juli 2013 12:33 schreef tes.je het volgende:
Je bent al een eckte sportman aan het worden.quote:Op zondag 21 juli 2013 13:34 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat 't erg is. Vond het juist wel grappig. Normaal ben ik erg op mn zondagrust... Maar idd, om de warmte (zal niet zo warm als frankrijk zijn) en de drukte te ontlopen lekker vroeg er uit. Vind het fietsen dus blijkbaar zo leuk dat ik de wekker zet op een zondag, vond ik een leuke constatering. vandaar.
Ik heb lekker tot 9 uur geslapen, zonder wekker. Daarna lekker drie uur gefietst. De laatste 2 heuveltjes kwam ik de warmte wel even als een muur tegen.quote:Op zondag 21 juli 2013 13:34 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat 't erg is. Vond het juist wel grappig. Normaal ben ik erg op mn zondagrust... Maar idd, om de warmte (zal niet zo warm als frankrijk zijn) en de drukte te ontlopen lekker vroeg er uit. Vind het fietsen dus blijkbaar zo leuk dat ik de wekker zet op een zondag, vond ik een leuke constatering. vandaar.
Hier ook een paar jaar terug een boxspring gekocht. Was een rib uit mijn lijf, maar de beste investering ooit!quote:Op zondag 21 juli 2013 13:29 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb gisteren samen met mevrouw kaas geïnvesteerd in rust, lees: een nieuw bed gekocht, het is duurder dan mijn laatste fiets.
Oh en ik geloof dat Gripper hier zo ff komt aanwaaien op de tweewieler voor een bakkie.
Wacht maar totdat je een matras moet kopen dat aangemeten is op je rug, dan weet je pas wat duur is.quote:Op zondag 21 juli 2013 13:43 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hier ook een paar jaar terug een prijzige boxspring gekocht. Was een rib uit mijn lijf, maar de beste investering ooit!
Wa kost da?quote:Op zondag 21 juli 2013 13:45 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Wacht maar totdat je een matras moet kopen dat aangemeten is op je rug, dan weet je pas wat duur is.
Dat ligt aan je verzekering, vanwege mijn rugafwijking heb ik alleen mijn eigen risico hoeven te betalen, daarvoor ben ik wel aanvullend verzekerd extra. Maar de rekening was toen (3 jaar terug) een 5200 euro.quote:
poeh, das 2x mijn bed.quote:Op zondag 21 juli 2013 13:52 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat ligt aan je verzekering, vanwege mijn rugafwijking heb ik alleen mijn eigen risico hoeven te betalen, daarvoor ben ik wel aanvullend verzekerd extra. Maar de rekening was toen (3 jaar terug) een 5200 euro.
Als je er niet voor verzekerd bent is het best duur dus.
Nu zijn de prijzen die je moet betalen voor elke medische shitzooi natuurlijk overdreven duur. Mijn vrouw en dochter hebben tijdens en na de bevalling samen in totaal 17 dagen in het ziekenhuis gelegen. Daar wordt je ook niet vrolijk van als je die prijzen ziet.quote:
Genoeg water meenemen en lekker rustig trappen.quote:Op zondag 21 juli 2013 14:25 schreef fetss het volgende:
Net voor de eerste keer met mijn vriendin gefiets, veel te heet om te fietsen!
Ik ga vanavond laat maar een klein rondje doen, in limburg lijkt t sowieso altijd warmer dan de rest van nederland!quote:Op zondag 21 juli 2013 14:28 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Genoeg water meenemen en lekker rustig trappen.
Heb je wel al in gedachten welke heuveltjes je wilt gaan doen? En veel afkoelen zal het niet gaan doen vanavond laat, tenzij je gaat fietsen als de zon onder is.quote:Op zondag 21 juli 2013 14:30 schreef fetss het volgende:
[..]
Ik ga vanavond laat maar een klein rondje doen, in limburg lijkt t sowieso altijd warmer dan de rest van nederland!
Ik woon in het noorden, vlak bij de grens met Brabant, dus veel heuvels zijn hier niet helaas. Anders maar morgenvroeg fietsen, vanavond fijn tdf kijken..quote:Op zondag 21 juli 2013 14:34 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Heb je wel al in gedachten welke heuveltjes je wilt gaan doen? En veel afkoelen zal het niet gaan doen vanavond laat, tenzij je gaat fietsen als de zon onder is.
Even buiten westen, hersenschudding, dus erg voorzichtig aan doen. Hebben ze je gezegd dat je komende nacht om het uur wakker gemaakt moet worden om te controleren of het nog goed gaat met je?quote:Op zondag 21 juli 2013 12:33 schreef tes.je het volgende:
Jep. Net even een uurtje in de schaduw geslapen. Balen, maar je bent pas een echte wielrenner na je eerste valpartij!quote:Op zondag 21 juli 2013 15:34 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Even buiten westen, hersenschudding, dus erg voorzichtig aan doen. Hebben ze je gezegd dat je komende nacht om het uur wakker gemaakt moet worden om te controleren of het nog goed gaat met je?
Nee, na een sleutelbeenbreuk ten gevolge van een val.quote:Op zondag 21 juli 2013 16:39 schreef tes.je het volgende:
[..]
Jep. Net even een uurtje in de schaduw geslapen. Balen, maar je bent pas een echte wielrenner na je eerste valpartij!
Is dat zo? Dat hoop ik toch niet mee te maken anders.quote:Op zondag 21 juli 2013 16:47 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Nee, na een sleutelbeenbreuk ten gevolge van een val.
Daarom ben ik ook nog steeds geen echte wielrenner...
Kunnen we tijdens de meet wel ff regelen.quote:Op zondag 21 juli 2013 16:47 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Nee, na een sleutelbeenbreuk ten gevolge van een val.
Daarom ben ik ook nog steeds geen echte wielrenner...
Net als tes, hoop ik het niet mee te maken. Ik blijf liever op de fiets zitten.quote:Op zondag 21 juli 2013 17:06 schreef Patroon het volgende:
[..]
Kunnen we tijdens de meet wel ff regelen.
De meest eenvoudige Hastens kost nog een poepie meer hoor. Maar zo'n Tempur matras moet toch ideaal zijn voor een rugafwijking, ondersteunt aan alle kanten. Heb er in USA wel eens een paar x op geslapen en dat beviel best. Het slapen dan. Volledig ongeschikt voor andere activiteiten.quote:Op zondag 21 juli 2013 13:52 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat ligt aan je verzekering, vanwege mijn rugafwijking heb ik alleen mijn eigen risico hoeven te betalen, daarvoor ben ik wel aanvullend verzekerd extra. Maar de rekening was toen (3 jaar terug) een 5200 euro.
Als je er niet voor verzekerd bent is het best duur dus.
Nee, weinig meerwaarde. Heb t voor een maandje geactiveerd. Maar buiten dat je kunt zien hoe lang je in een zone hebt gefietst, weinig extra. Als een SRM hebt wordt t leuker denk ik.quote:Op zondag 21 juli 2013 13:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
Muzas, is dat Premium Strava nog een beetje de moeite waard?
Ok, dan weet ik zeker dat ik het niet ga aanschaffen.quote:Op zondag 21 juli 2013 18:08 schreef muzas het volgende:
[..]
Nee, weinig meerwaarde. Heb t voor een maandje geactiveerd. Maar buiten dat je kunt zien hoe lang je in een zone hebt gefietst, weinig extra. Als een SRM hebt wordt t leuker denk ik.
Ik deactiveer t dus ook na deze periode.
Op canyon site staat dat frame gewicht 960gr is. Is dat excl of incl voorvork? Voorvork weegt 320gr.quote:
1280 voor frame + voorvork is niet zwaar. Gaan de dure topmerken daar veel onder?quote:
Thnx!quote:
Viel me ook erg op hoe rustig het was. Langs het Markermeer (IJsselmeer) gereden. Maakte alleen de fout om Volendam in te rijden waar ik stapvoets een paar minuten heb kunnen slalommen.quote:Op zondag 21 juli 2013 20:39 schreef eentwee het volgende:
Zo, vandaag de teller voor dit weekend op 312km gezet. Weinig last van drukte of warmte,zelfs op de Posbank viel 't mee.
Ik geloof dat de temperaturen wel redelijk vergelijkbaar zijn.quote:Op zondag 21 juli 2013 13:34 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik denk dat er genoeg mensen te porren zijn.quote:Op zondag 21 juli 2013 14:09 schreef RealBizkit666 het volgende:
Is er nog interesse om een fietsmeet te houden dit jaar?
Man, elke training is die Heuvelrug op het eind een Hel voor mijquote:Op zondag 21 juli 2013 21:58 schreef forty-two het volgende:
[..]
Ik denk dat er genoeg mensen te porren zijn.
Zijn er nog mensen die zondag 4 augustus de hel van de heuvelrug gaan rijden?
Is Canyon onder de hand dan nog geen topmerk? Die zijn toch wel een paar andere Duitse merken volledig voorbij gestreefd de laatste jaren dacht ik zo.quote:Op zondag 21 juli 2013 21:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
1280 voor frame + voorvork is niet zwaar. Gaan de dure topmerken daar veel onder?
Precies dit, ik fiets heeel veel rondjes in mn hoofd, de meeste rondjes spelen zich af in de ardennenquote:Op zondag 21 juli 2013 21:53 schreef forty-two het volgende:
[..]
als ik een dag niet op de fiets zit dan fiets ik in m'n hoofd
Dan noem je ook gelijk 1 van de lichtste kaders?quote:Op zondag 21 juli 2013 22:14 schreef eentwee het volgende:
Een supersix evo is 150-200g lichter denk ik. De kleuren voor 2014 zien er mooi uit trouwens.
Leuk, kijk je wel een beetje uit voor al die wandelaars op het Pieterpad, en vergeet je bel niet. Veel plezier!quote:Op zondag 21 juli 2013 22:22 schreef LucvanDijk het volgende:
Hallo hallo,
Vooropgesteld: ik ben geen wielrenner, maar een fietser.Dat wil zeggen, ik heb ook geen wielrenfiets, maar als ik fiets doe ik dat op mijn gewone stadsfiets. Maar fietsen vind ik wél leuk en ik heb ook Strava: http://app.strava.com/athletes/2514298.
Vanaf komende zondag ga ik met twee vrienden fietsen van Vaals richting Groningen, vandaar dat ik nu een beetje oefen.En ja, mijn gemiddelde snelheid op mijn kleine fietsje zit dus gewoon rond de 18 km/h!
Foto van je fiets!quote:Op zondag 21 juli 2013 22:22 schreef LucvanDijk het volgende:
Hallo hallo,
Vooropgesteld: ik ben geen wielrenner, maar een fietser.Dat wil zeggen, ik heb ook geen wielrenfiets, maar als ik fiets doe ik dat op mijn gewone stadsfiets. Maar fietsen vind ik wél leuk en ik heb ook Strava: http://app.strava.com/athletes/2514298.
Vanaf komende zondag ga ik met twee vrienden fietsen van Vaals richting Groningen, vandaar dat ik nu een beetje oefen.En ja, mijn gemiddelde snelheid op mijn kleine fietsje zit dus gewoon rond de 18 km/h!
Een topmerk is het zeker, maar ik bedoel ivm merken die 2500+ voor een kader vragen zoals bijv specialized, trek of cannondale wat eentwee al zei.quote:Op zondag 21 juli 2013 22:12 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Is Canyon onder de hand dan nog geen topmerk? Die zijn toch wel een paar andere Duitse merken volledig voorbij gestreefd de laatste jaren dacht ik zo.
Die kunnen we wel met een groepje rijden, en dan na afloop ff samen een pizzaatje eten in Driebergen?quote:Op zondag 21 juli 2013 21:58 schreef forty-two het volgende:
[..]
Ik denk dat er genoeg mensen te porren zijn.
Zijn er nog mensen die zondag 4 augustus de hel van de heuvelrug gaan rijden?
Leuk.quote:Op zondag 21 juli 2013 22:40 schreef kaasplankje het volgende:
Ik ga volgend maand een paar criteriums rijden. Na al die heroïsche prestaties in de bergen is het tijd om de gebruinde kuiten te tonen aan het volk.
12-8 Maassluis
17-8 Pijnacker (misschien want dat is woensdagmiddags en dan moet ik eiks werken)
31-8 Oudewater
Dat is toch die 200km?quote:Op zondag 21 juli 2013 22:44 schreef Wielracer het volgende:
@Ivo
Is de route al bekend voor de tocht op 29 september vanuit Maastricht?
Ik zie hier al weer een maanden lange discussie over balhoofd lengte - hoek, wielbasis, setback, reach, drop, stuurpen lengte en hoek en weet ik wat nog niet meer aankomen. Daar is dit topic voor:quote:Op zondag 21 juli 2013 22:35 schreef Patroon het volgende:
[..]
Een topmerk is het zeker, maar ik bedoel ivm merken die 2500+ voor een kader vragen zoals bijv specialized, trek of cannondale wat eentwee al zei.
De 1000 euro duurdere ultimate cf slx (1999euro) is 170gr lichter met 1110 gram.
Haha, ik weet nu wat ik moet hebben qua maat, en anders heb ik eentwee nog, dus ik bespaar je Buzzquote:Op zondag 21 juli 2013 22:46 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik zie hier al weer een maanden lange discussie over balhoofd lengte - hoek, wielbasis, setback, reach, drop, stuurpen lengte en hoek en weet ik wat nog niet meer aankomen. Daar is dit topic voor:
SPT / Racefiets kopen / Beginnen met wielrennen #14 Froome fiets kopen?
Inderdaad,zo'n beetje de benchmark. Omdat de SS ook niet echt duur is. Ik weet niet precies hoeveel een gewone weegt.quote:Op zondag 21 juli 2013 22:24 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dan noem je ook gelijk 1 van de lichtste kaders?
Terug in je hok jij, toerder met je 2 trainingsritten in de maand.quote:Op zondag 21 juli 2013 22:46 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik zie hier al weer een maanden lange discussie over balhoofd lengte - hoek, wielbasis, setback, reach, drop, stuurpen lengte en hoek en weet ik wat nog niet meer aankomen. Daar is dit topic voor:
SPT / Racefiets kopen / Beginnen met wielrennen #14 Froome fiets kopen?
Ja maar dan mot je eerst Ivo's 300 uitrijden en finishen met daglicht of schemer.quote:Op zondag 21 juli 2013 22:51 schreef Gripper het volgende:
[..]
Terug in je hok jij, toerder met je 2 trainingsritten in de maand.![]()
Als je bij de gevestigde topic-elite behoort, mag je ALLES wat je maar belieft: een topictitel aanpassen, zoveel als je maar wilt lullen over de geometrie van je huidige en nieuwe fiets (tot vervelens aan toe soms), fluiten naar mooie meisjes en iedereen vervelen met je vakantiefoto's waar verder niemand op zit te wachten.
Ik kies ervoor om wielrenner te zijn en geen randonneur. Misschien kan je samen met Ivo een topic openen.quote:Op zondag 21 juli 2013 22:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja maar dan mot je eerst Ivo's 300 uitrijden en finishen met daglicht of schemer.
Eckte wielrenners kunnen een 300km aan dude. Milaan San Remo is dat ook.quote:Op zondag 21 juli 2013 22:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik kies ervoor om wielrenner te zijn en geen randonneur. Misschien kan je samen met Ivo een topic openen.
Je moet er maar zin in hebben. 230Km door Limburg is mij genoeg. Marmotte is helden waardig genoeg, en anders maar nietquote:Op zondag 21 juli 2013 22:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Eckte wielrenners kunnen een 300km aan dude. Milaan San Remo is dat ook.
Kom nog wel mien jongquote:Op zondag 21 juli 2013 23:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je moet er maar zin in hebben. 230Km door Limburg is mij genoeg. Marmotte is helden waardig genoeg, en anders maar niet
Ik behoor tot de droog weer tourders, temperatuur maakt me niet zoveel uit, maar als het regent ga ik niet meer weg zoals vorig jaar.quote:
Als je door de leeftijd niet meer rap bent gaat gij zich vast toeleggen op het langere werk. Als ik nu 300km ga fietsen val ik uit elkaar, paar jaar sterker wordenquote:
Ik denk dat het bij jou mis is gegaan dit seizoen met de elfstedentocht. Te vroeg quaa vorm en te hard gereden misschien, sindsdien loop je te klooien met blessures.quote:Op zondag 21 juli 2013 23:04 schreef Patroon het volgende:
[..]
Als je door de leeftijd niet meer rap bent gaat gij zich vast toeleggen op het langere werk. Als ik nu 300km ga fietsen val ik uit elkaar, paar jaar sterker worden
zou goed kunnen, daarna die pees in het scheenbeen, gelijk daarna 3B waar mijn knie ging zeuren. Daarom nu ff gas terug. Volgend jaar de koersen knallen en de langere ritten meer rustig aan. Ondanks de blessures wel een mooi seizoen met veel doelen behaald en in veel verschillende gebieden gefietst. Ook lekker om eindelijk weer af en toe te koersen.quote:Op zondag 21 juli 2013 23:12 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik denk dat het bij jou mis is gegaan dit seizoen met de elfstedentocht. Te vroeg quaa vorm en te hard gereden misschien, sindsdien loop je te klooien met blessures.
Eind augustus verken ik de route. Maar de opzet is al bekend. Start bij de StayOkay in Maastricht. Dan de oude 200 Rondom Aken volgen via Val Dieu, Limbourg, Eupen en Roetgen naar Lammersdorf. Dan het nieuw stuk van de Vennbahnroute volgen naar Kalterherberg. Via Bütgenbach, Malmedy en Stavelot naar Coo. Dan terug via La Gleize en La Reid naar Fléron. Vanaf daar het laatste stuk van de 400 volgen via Visé naar Maastricht. Eigenlijk dus gewoon een rondje rondom de Hoge Venen.quote:Op zondag 21 juli 2013 22:44 schreef Wielracer het volgende:
@Ivo
Is de route al bekend voor de tocht op 29 september vanuit Maastricht?
Trondheim-Oslo is behoorlijk makkelijk, Qua zwaarte eerder vergelijkbaar met een 400 dan met een 600. Superglad asfalt en veel grote pelotons. De Noorse clubs die zo'n peloton organiseren laten het overigens vaak niet toe dat je meedraait op kop. Je mag alleen wieltje plakken.quote:Op zondag 21 juli 2013 23:22 schreef eentwee het volgende:
Ik hoor niet bij de elite hoorMaar houd wel van het langere werk. MSR lijkt me tof. Op de wat langere termijn ook bijv. Trondheim - Oslo, al is het maar omdat Noorwegen zo gaaf is.
ik hoor het al, ik ga nooit het eten van jan eten.quote:Op zondag 21 juli 2013 22:53 schreef Patroon het volgende:
En de elite (incrowd) nemen het altijd voor elkaar op. Dat hebben we in onze Tipi bezworen met bloed overgeven etc.
Ligt aan de prijzen. Al deze sets zullen duurder zijn dan Zonda's. Ik ben erg gecharmeerd van de Archetypes. Wel jammer dat ze tegenwoordig ruim 20g zwaarder zijn. Die 100g verschil met XR270 is wel wat veel (445 vs 470 per velg). Maakt hij nog geen gebruik van Pacenti SL23 velgen?quote:Op maandag 22 juli 2013 08:13 schreef kanovinnie het volgende:
Heb een mailtje van de wielbouwer. Voor welke optie zouden jullie gaan?
Novatec SL (zwart of goud) 1371 gram
Hope Pro III (meerdere kleuren) 1430 gram
White Industries H2/H3 (gepolijst of zwart) 1379 gram
DT Swiss 240s (zwart, stickeropties) 1378 gram
Acros .54 (meerdere kleuren) 1349 gram
Tune Mig70/Mag170 (meerdere kleuren) 1309 gram
White Industries T11 (gepolijst of zwart) NIEUW 1398 gram
DT Swiss 240s SP (zwart, stickeropties) NIEUW 1368 gram
Tune Mig45/Mag170 (meerdere kleuren) NIEUW 1289 gram
Alchemy Elf/Orc (zwart, rood, zilver) NIEUW 1311 gram
ChrisKing R45 (meerdere kleuren) 1371 gram
Tune Mig45/Mag150 (meerdere kleuren)
Velgen dan Kinlin XR270 (WheelTec Strada 420) of Hplusson Archetype anodised black (100 gram zwaarder, naafgewicht is voor de kinlins)
En spaken zijn Aero spaken Sapim Cx Ray + Cx Sprint zwart
Je kunt natuurlijk een setje superwielen laten bouwen, en dan zou ik altijd voor die Chris King naven gaan..... wat zijn ze mooi zeg, velgen ben ik niet in thuis wat beter of slechter is want geen ervaring mee, maar uiteindelijk zal dat toch een paar flappen meer kosten dan die Zonda's van 298 euro. En als je voor die "paar flappen meer" een beter frame op de kop kunt tikken, wat moet lukken denk ik, rij je wel op een bijna complete nieuwe fiets. Opties om een euro maar één keer uit te geven te over dus.quote:Op maandag 22 juli 2013 08:13 schreef kanovinnie het volgende:
Heb een mailtje van de wielbouwer. Voor welke optie zouden jullie gaan?
Novatec SL (zwart of goud) 1371 gram
Hope Pro III (meerdere kleuren) 1430 gram
White Industries H2/H3 (gepolijst of zwart) 1379 gram
DT Swiss 240s (zwart, stickeropties) 1378 gram
Acros .54 (meerdere kleuren) 1349 gram
Tune Mig70/Mag170 (meerdere kleuren) 1309 gram
White Industries T11 (gepolijst of zwart) NIEUW 1398 gram
DT Swiss 240s SP (zwart, stickeropties) NIEUW 1368 gram
Tune Mig45/Mag170 (meerdere kleuren) NIEUW 1289 gram
Alchemy Elf/Orc (zwart, rood, zilver) NIEUW 1311 gram
ChrisKing R45 (meerdere kleuren) 1371 gram
Tune Mig45/Mag150 (meerdere kleuren)
Velgen dan Kinlin XR270 (WheelTec Strada 420) of Hplusson Archetype anodised black (100 gram zwaarder, naafgewicht is voor de kinlins)
En spaken zijn Aero spaken Sapim Cx Ray + Cx Sprint zwart
Moet ik je dat als iemand die eenquote:Op maandag 22 juli 2013 10:20 schreef kanovinnie het volgende:
Wat is er dan mis met mijn frame?
Chris king is geen optie, dan koop ik liever nieuwe cosmics oid.
Ik heb al teveel ellende met DT Naven gehad om ze nog te kopen. 2x flensbreuk, 1x doorslaand freewheel. Daarnaast zijn bij PBP meerdere tandemteams uitgevallen omdat hun DT naaf het begaf.quote:Op maandag 22 juli 2013 10:35 schreef buzz1291 het volgende:
Een ding weet ik wel, als die bouwer je DT swiss naven als een van de goedkoopste opties aanbiedt, niet doen want die goedkope DT naven zijn echt niet zo goed als de naam doet vermoeden.
3 setjes kort (broek + shirt)quote:Op maandag 22 juli 2013 11:02 schreef nickhguitar het volgende:
Boys, hoe ziet jullie complete arsenaal aan wielerkleding eruit? Dus zowel voor koud- als warm weer. En gebruiken jullie dit ook allemaal?
ca. 25-30 Shirts korte mouwquote:Op maandag 22 juli 2013 11:02 schreef nickhguitar het volgende:
Boys, hoe ziet jullie complete arsenaal aan wielerkleding eruit? Dus zowel voor koud- als warm weer. En gebruiken jullie dit ook allemaal?
2x zweetshirt kortquote:Op maandag 22 juli 2013 11:02 schreef nickhguitar het volgende:
Gevoerde been/armstukken, 3 korte fietsbroeken, 2/3 korte shirts, 1 lang shirt, muts, col, 3 verschillende handschoenen en overschoenen. Het houd niet over, maar ik kan er alles mee doen.quote:Op maandag 22 juli 2013 11:02 schreef nickhguitar het volgende:
Sogineepolitie komt u maar!quote:Op maandag 22 juli 2013 11:08 schreef Wombcat het volgende:
zonder mouw (gewoon shirtje waar ik de mouwtjes van afgeknipt heb)
Ja jij zal wel haast hebben met je 3x per jaar fietsenquote:Op maandag 22 juli 2013 11:24 schreef kanovinnie het volgende:
En ik heb besloten, het gaan zonda´s worden. Zelfbouw is te duur en duurt me te lang. Schijnt zo´n 4 weken te kosten.
Goedkoopste die ik tot dusver tegen ben gekomen is 319 euro, want hopmans is 2 weken dicht.
quote:Op maandag 22 juli 2013 12:16 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja jij zal wel haast hebben met je 3x per jaar fietsen
Je kan ook setje zwarte record naven scoren voor eentweegeld en dan met beetje robuuste velg en zwarte aero spaken zelf vlechten, jij bent toch wel een beetje technisch?quote:Op maandag 22 juli 2013 10:42 schreef kanovinnie het volgende:
Dan gaat het gewoon een setje zonda's worden. Snellere levertijd en goedkoper. Zit alleen nog een beetje in over de kwaliteit vs de fulcrum racing 5 die ik had en de handgespaakte opties.
pff kast vol. Ik heb nog een hele stapel wollen tricots maar daar doe ik eiks niks mee.quote:Op maandag 22 juli 2013 11:02 schreef nickhguitar het volgende:
Hier nog iets goedkoper, geen ervaring mee.quote:Op maandag 22 juli 2013 11:24 schreef kanovinnie het volgende:
En ik heb besloten, het gaan zonda´s worden. Zelfbouw is te duur en duurt me te lang. Schijnt zo´n 4 weken te kosten.
Goedkoopste die ik tot dusver tegen ben gekomen is 319 euro, want hopmans is 2 weken dicht.
Maar dan krijg je weer allemaal vragen over spaakspanning, kruis over drie of kruis over vier. Dat begrijpen ze allemaal niet joh. Zelf ben ik ook nooit verder gekomen dan een wiel van een stadsfiets overspaken.quote:Op maandag 22 juli 2013 12:19 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je kan ook setje zwarte record naven scoren voor eentweegeld en dan met beetje robuuste velg en zwarte aero spaken zelf vlechten, jij bent toch wel een beetje technisch?
Daar wil ik me nog niet aan wagenquote:Op maandag 22 juli 2013 12:19 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je kan ook setje zwarte record naven scoren voor eentweegeld en dan met beetje robuuste velg en zwarte aero spaken zelf vlechten, jij bent toch wel een beetje technisch?
Tsjah, ik kan het ook wel uitstellen maar als je het geld er toch voor hebt liggen, waarom zou ik dan wachten?quote:Op maandag 22 juli 2013 12:16 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja jij zal wel haast hebben met je 3x per jaar fietsen
Precies!quote:Op maandag 22 juli 2013 13:13 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee groot gelijk met dat fietsen van jou is het ook al niks.
Zo ziet het er bij mij ook eerder uit. Gewone shirtjes koop ik eigenlijk niet meer, ik heb al teveel shirtjes van allerhande tochten en daarnaast diverse clubshirtjes. Dragen doe ik dat wat op dat moment bij de rit past die ik rij en het weer van het moment.quote:Op maandag 22 juli 2013 11:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
ca. 25-30 Shirts korte mouw
ca. 10 shirts lange mouw
ca. 3 shirts zonder mouw (gewoon shirtje waar ik de mouwtjes van afgeknipt heb)
ca. 15 Wielerbroeken
ca. 6 Lange broek (zonder zeem)
2 paar beenstukken
2 paar kniestukken
6 paar armstukken
ca. 15 paar sokken
3 zweethemd lange mouw
7 zweethemd korte mouw
3 windbrekers
1 regenjackje (en echte waterdichte)
1 windjackje (zo'n geel ding)
1 thermojack
1 gewatteerd jackje (ooit eens in Bourg d'Oisans gekocht voor 60 frank)
2 helmen (een oude die ik in de winter gebruik omdat er minder ventilatiegaten in zitten
2 wielermutsen (kunnen onder de helm in de winter)
5 paar overschoenen (lycra, waterdichte, neopreen)
ca. 10 paar handschoentjes (korte)
2 paar winterhandschoenen (ben wel aan nieuwe toe, want die zijn versleten)
Kortom: letterlijk een kast vol wielerkleren (maar ja, ik fiets al 20 jaar en als je een groot deel van die tijd bij een wielervereniging fietst, komt er elk jaar wel wat bij). En bij sommige cyclo's krijg je ook nog wat. Zo kreeg ik bij de Fleche Normande dit jaar weer een paar armstukken.
Ja, ik gebruik alles, maar niet allemaal tegelijk. Hoewel er wel shirts en broeken tussen zitten die ik niet meer gebruikt.
In de regel wel. Mensen die meer comfort willen (bijv omdat ze carbon velgen hebben) willen wel eens 25 mm monteren. Sommigen zijn ook van de school die beweren dat 25mm sneller is omdat deze aerodynamischer zijn. In dit artikel meer daar over: http://inrng.com/2013/04/reinventing-the-wheel-25mm/quote:Op maandag 22 juli 2013 13:45 schreef kanovinnie het volgende:
Bandjes zijn 23 mm toch? Ik zie verschillende maten vandaar.
Ik neem wel 23 dan, Kleiner>lichter>snellerquote:Op maandag 22 juli 2013 14:28 schreef Bismarck het volgende:
[..]
In de regel wel. Mensen die meer comfort willen (bijv omdat ze carbon velgen hebben) willen wel eens 25 mm monteren. Sommigen zijn ook van de school die beweren dat 25mm sneller is omdat deze aerodynamischer zijn. In dit artikel meer daar over: http://inrng.com/2013/04/reinventing-the-wheel-25mm/
Op internet zijn overigens meer discussies over ''23 mm vs 25 mm'' te vinden. Voor de gemiddelde wielrenner zal het weinig uitmaken. Die heeft meer belang bij een goede bandenspanning.
Sowieso met dit weer 2 bidons per uur. Iets waaraan ik mij met de Marmotte niet heb gehouden.quote:Op maandag 22 juli 2013 15:29 schreef RealBizkit666 het volgende:
Poeh. Morgen zou het 33,1 graden in de schaduw zijn als ik vanuit het werk naar huis ga met de fiets. Ik denk dat ik maar 2 bidons vul voor dat 1,5 uurtje...
Ik drink normaal maar een halve bidon op dat stuk. Meestal omdat ik veel drink voordat ik op de fiets stap.quote:Op maandag 22 juli 2013 15:33 schreef Patroon het volgende:
[..]
Sowieso met dit weer 2 bidons per uur. Iets waaraan ik mij met de Marmotte niet heb gehouden.
Lijkt me een goed ideequote:Op zondag 21 juli 2013 22:41 schreef Gripper het volgende:
[..]
Die kunnen we wel met een groepje rijden, en dan na afloop ff samen een pizzaatje eten in Driebergen?
Zo duur is zo'n ritje toch niet, een paar euro maar...quote:Op zondag 21 juli 2013 22:10 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Man, elke training is die Heuvelrug op het eind een Hel voor mij, dan denk je toch niet dat ik ook nog eens aan de commercielen van de DTC ga fourneren om een paar bordjes te mogen volgen. Neuh dus maar we zullen elkaar dan waarschijnlijk wel ergens tegenkomen.
Nou, ik vind 180 km ook wel best eigenlijk, er zullen er misschien ook nog aanhaken die zulke afstanden niet wekelijks rijdenquote:Op maandag 22 juli 2013 16:04 schreef forty-two het volgende:
[..]
Lijkt me een goed idee
Welke afstand kiezen we, de 210?
Hoewel ik niet eerder 240 km op 1 dag heb gedaan, ik moet nog zien of mijn knie dat trekt...
Is er ergens een route met hoogtemeters te vinden van die 180 km?quote:Op maandag 22 juli 2013 16:15 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nou, ik vind 180 km ook wel best eigenlijk, er zullen er misschien ook nog aanhaken die zulke afstanden niet wekelijks rijden
Ik heb vorig jaar de 150 gedaan, volgens mijn polar heb ik vorig jaar 860 hoogtemeters gemaakt.quote:Op maandag 22 juli 2013 16:24 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Is er ergens een route met hoogtemeters te vinden van die 180 km?
Dezelfde rit vorig jaar, maar toen heb ik de 145 km gedaan + ernaartoe fietsen vanaf huis:quote:Op maandag 22 juli 2013 16:24 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Is er ergens een route met hoogtemeters te vinden van die 180 km?
Zolang we elkaar niet weer kapot gaan rijden zoals begin dit jaar vind ik het bestquote:Op maandag 22 juli 2013 16:15 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nou, ik vind 180 km ook wel best eigenlijk, er zullen er misschien ook nog aanhaken die zulke afstanden niet wekelijks rijden
+ 1350 hm en het predikaat zeer zwaar?quote:Op maandag 22 juli 2013 17:06 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dezelfde rit vorig jaar, maar toen heb ik de 145 km gedaan + ernaartoe fietsen vanaf huis:
http://app.strava.com/activities/16653173
Dat was 1150 hm, dus de 180 zal nu wel ergens tussen de 1300-1400 hm uitkomen.
edit: haha forty-two![]()
quote:Op maandag 22 juli 2013 17:06 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dezelfde rit vorig jaar, maar toen heb ik de 145 km gedaan + ernaartoe fietsen vanaf huis:
Voor mensen die lopend een viaduct op moeten jaquote:
Ik rij met m'n vriendin de 160, vorig jaar de 235 gedaan en toen was de roche aux faucons op het einde nog best pittig op het vlakke kon ik nog aardig doortrappen, 160 is best goed te doen denk ik zo. Zitten wel wat hoogtemeters in maar met een beetje kilometers in de benen prima te doen.quote:Op maandag 22 juli 2013 17:08 schreef MCH het volgende:
Zijn er hier ook fanatiekelingen die op 10 augustus LBL Ardennen Classic gaan rijden? Ik doe zelf die dag de 160 km. Wordt dat nog een beetje zwaar of valt het allemaal wel mee qua hoogtemeters?
Lijkt me kick. Uiteraard een mietenafstand dan, want klimmen met mijn corpulente lijf gaat me nog niet al te best af.quote:Op maandag 22 juli 2013 17:06 schreef Gripper het volgende:
[..]
Iedereen mag meedoen, ieder op z'n eigen tempo. Je moet zelf inschatten wat je aankanquote:Op maandag 22 juli 2013 18:03 schreef muzas het volgende:
[..]
Lijkt me kick. Uiteraard een mietenafstand dan, want klimmen met mijn corpulente lijf gaat me nog niet al te best af.
Ik zie dat 't een tochtje is georganiseerd door een toerclub... Ik heb daar geen eerdere ervaring mee... Hoe gaat zoiets? Zijn er ook punten om de bidons ff bij te vullen of moet je dat dan bij de benzinepompen doen? En kunnen jan-en-alleman er aan meedoen? of hebben beginnelingen als ik daar weinig te zoeken?
Lijkt me erg mooi fietsen. Eens een keer wat anders dan de polder hiero.
Maak ff een topic aan dan, dan kun je interesse wat beter bundelen.quote:Op maandag 22 juli 2013 16:04 schreef forty-two het volgende:
[..]
Lijkt me een goed idee
Welke afstand kiezen we, de 210?
Hoewel ik niet eerder 240 km op 1 dag heb gedaan, ik moet nog zien of mijn knie dat trekt...
Is dat niet wat te extreme voor jou?quote:Op maandag 22 juli 2013 19:45 schreef the_critic het volgende:
Zit er zelf aan te denken om in sept nog een leuke tocht te rijden. Iets als Boogie extreme oid. Zijn er mensen die deze gereden hebben? of me iets anders leuks kunnen aanraden voor het najaar?
Zoek je een toertocht? En wat versta je onder leuk?quote:Op maandag 22 juli 2013 19:45 schreef the_critic het volgende:
Zit er zelf aan te denken om in sept nog een leuke tocht te rijden. Iets als Boogie extreme oid. Zijn er mensen die deze gereden hebben? of me iets anders leuks kunnen aanraden voor het najaar?
nouja.. Gewoon wel iets pittigs als bijv Limburg, Tecklenburg, Ardennen, Vlaamse heuvelzone.. een stok achter de deur om wel voor te blijven trainen de komende tijdquote:Op maandag 22 juli 2013 19:52 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zoek je een toertocht? En wat versta je onder leuk?
De Reichswald Posbanktour (17 augustus) vond ik wel leuk, vorig jaar gereden. Mooi parkours, redelijk druk, maar niet overdreven.
Qua cyclo's vind ik de Laurent Desbiens een aanrader (25 augustus, in Lille). www.lechtibiketour.org
Ja ik, de 235.quote:Op maandag 22 juli 2013 17:08 schreef MCH het volgende:
Zijn er hier ook fanatiekelingen die op 10 augustus LBL Ardennen Classic gaan rijden? Ik doe zelf die dag de 160 km. Wordt dat nog een beetje zwaar of valt het allemaal wel mee qua hoogtemeters?
ik ookquote:Op maandag 22 juli 2013 20:39 schreef eentwee het volgende:
Ik rijd trouwens met 30 graden ook gewoon met een Craft Pro Zero ondershirt.
Heb ook zo'n Zero ondershirt maar rij toch liever gewoon met fietsshirt alleen bij deze warmte.quote:Op maandag 22 juli 2013 20:39 schreef eentwee het volgende:
Ik rijd trouwens met 30 graden ook gewoon met een Craft Pro Zero ondershirt.
Misschien kom ik wel, mooie seizoensafsluiter.quote:Op maandag 22 juli 2013 20:09 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik organiseer nog een 200 eind september.
Ardennentrip?quote:Op maandag 22 juli 2013 22:10 schreef Oksel het volgende:
Omgekeerde wereld-alert!!
Ik zou dit weekend zoiets gaan doen:
Siegerland Radtourenfahrt: http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ufuedjyigfpbboxv (wel vroeg in auto zitten);
Sparkassengiro Bochum: http://www.sparkassen-giro.de/strecke_jedermann.html (5x een lusje van 14 km, groot peloton)
Maar ga ws. weekendje in Limburg rondjakkeren.
Hoi, het gaat niet om de prijs maar wel om het feit dat DTC in het verleden iedere 14 dagen een MTB tocht organiseerde, daar grof aan verdiende, en er (mede) de oorzaak van is dat er nu zo streng gecontroleerd wordt op het buiten de aangegeven MTB routes fietsen op de Heuvelrug, zelfs op een vroege zaterdagmorgen. Daarom boycot ik DTC uit principe.quote:Op maandag 22 juli 2013 16:10 schreef forty-two het volgende:
[..]
Zo duur is zo'n ritje toch niet, een paar euro maar...
Daar krijg je een boel gezelligheid en onverwachte ontmoetingen voor terug.
Als jij nou eens uit je schuilplek komt en die dag met ons meerijdt met je goddelijke bmc
Je had al die gratis zakjes powerbar limo moeten verzamelen die tijdens de marmotte in elke goodie bag zatenquote:Op maandag 22 juli 2013 21:58 schreef eentwee het volgende:
Heeft iemand nog aanbiedingstips voor goede isotonic? In tabletvorm of zakjes zodat het onderweg mee te nemen is. Geen Isostar. High5 en Etixx bevallen me goed.
Jaja.quote:Op maandag 22 juli 2013 23:25 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Hoi, het gaat niet om de prijs maar wel om het feit dat DTC in het verleden iedere 14 dagen een MTB tocht organiseerde, daar grof aan verdiende, en er (mede) de oorzaak van is dat er nu zo streng gecontroleerd wordt op het buiten de aangegeven MTB routes fietsen op de Heuvelrug, zelfs op een vroege zaterdagmorgen. Daarom boycot ik DTC uit principe.
Je treft het, je kunt bijna volledig de route van m'n oude 200 (Rondom Aken) gebruiken. Die komt tot Lanmmersdorf, net boven Einruhr, en jawel deels via een Ravel.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 00:26 schreef janatwork het volgende:
Ivo: Begin Augustus fiets ik met een paar vrienden van Meerssen naar Bongard (klein dorpje in de Eifel) ik heb een aardige route maar die gaat door Aken heen. Hoe zou jij van Meerssen naar Einruhr fietsen?
De gasten waarmee ik fiets kunnen niet fietsen dus het liefst zo min mogelijk hoogte meters. Wat stukken langs doorgaande wegen is ook niet zo'n punt. Of loopt er toevallig zo'n mooie Ravel die kant op?
Hehe... zolang je rijd is er niks aan de hand. Maar als je eenmaal stilstaat voor een stoplicht oid dan is het opeens bloedheet.quote:Op maandag 22 juli 2013 22:36 schreef Aal321 het volgende:
Zojuist rondje van 60 km gedaan, warmte viel me erg mee. Na t afstappen kreeg k t pas echt warm.
Stil gestaan binnen het segment ergens?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 08:30 schreef Steven184 het volgende:
Gisteravond een sprint(vergelijkbaar met een segment op strava, maar dan van fietstijden.nl) gereden. Heel het klimmetje ruim boven de 30. Check ik de sprint, 18,6 km/h. Werkt goed dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |