abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129126767
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 16:33 schreef 2dope het volgende:

[..]

:') gaat alweer snel die kant op. Heb een aantal van jouw topics gelezen, begint vaak alleraardigst maar zodra mensen kritisch worden moeten ze oprotten. Ik zou toch van jou verwachten dat je bij een dergelijk onderwerp wel enige harnas hebt ontwikkeld tegen sceptici.
Kritisch? Heb je zijn opmerking gelezen? Dat is niet kritisch, dat is gewoon vervelend doen en de discussie ontsporen.

En t is niet handig van mij om zo te reageren, maar na jaren op dit forum ben ik gewoon helemaal klaar met mensen als Don James die niet discussiëren om te leren, maar die discussiëren om te winnen.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_129126837
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 16:41 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Hoezo zijn wij de enigen die er zo uitzien?? Er zijn honderden zo niet duizenden diersoorten die ook een romp, een kop en vier verlengstukken hebben in de vorm van benen en/of armen. Wij zijn op een bepaald moment rechtop gaan lopen, maar het globale ontwerp van ons lichaam vind je in veel diersoorten terug. Zelfs vogels hebben een vergelijkbaar ontwerp.
Vogels zien er eigenlijk gewoon hetzelfde uit als mensen :')
quote:
En waarom Oerang Oetangs geen wetenschap bedrijven? Misschien als je oerang oetangs nog een paar duizend jaar geeft dat zij zich ook gaan evolueren zoals dat destijds met de mens is gegaan.
Ze bestaan al net zo lang als de mens, gebeurt nog steeds niets in die richting.
quote:
Moet ik nou werkelijk gaan uitleggen dat je in ruiger terrein meer hebt aan benen dan aan wielen? Heb je ooit iemand in een rolstoel een berg zien beklimmen met die rolstoel? :')
[..]

De reden dat zij "walking" gebruiken is omdat zij al wel zo ver zijn dat ze snappen dat je met benen meer kunt dan met wielen.

Maar goed als jij wilt geloven dat je met wielen of rupsbanden net zo veelzijdig bent als met benen, be my guest :')

Volgens Don James zou je deze oefening net zo goed kunnen doen met wielen of rupsbanden:

_O-
Verder vraag ik je om je standpunten uit te leggen, en jij komt gelijk met allerhande denigrerende opmerkingen en foute redenaties. Ik heb eigenlijk bijzonder weinig zin om tijd aan jouw belabberde discussietechnieken te besteden.
pi_129126879
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 16:45 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Kritisch? Heb je zijn opmerking gelezen? Dat is niet kritisch, dat is gewoon vervelend doen en de discussie ontsporen.

En t is niet handig van mij om zo te reageren, maar na jaren op dit forum ben ik gewoon helemaal klaar met mensen als Don James die niet discussiëren om te leren, maar die discussiëren om te winnen.
Doe even normaal ofzo. Gatverdamme zeg, die arrogantie :r
  vrijdag 19 juli 2013 @ 16:50:07 #34
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_129126946
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 16:41 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Hoezo zijn wij de enigen die er zo uitzien?? Er zijn honderden zo niet duizenden diersoorten die ook een romp, een kop en vier verlengstukken hebben in de vorm van benen en/of armen. Wij zijn op een bepaald moment rechtop gaan lopen, maar het globale ontwerp van ons lichaam vind je in veel diersoorten terug. Zelfs vogels hebben een vergelijkbaar ontwerp.

En waarom Oerang Oetangs geen wetenschap bedrijven? Misschien als je oerang oetangs nog een paar duizend jaar geeft dat zij zich ook gaan evolueren zoals dat destijds met de mens is gegaan.

[..]

Moet ik nou werkelijk gaan uitleggen dat je in ruiger terrein meer hebt aan benen dan aan wielen? Heb je ooit iemand in een rolstoel een berg zien beklimmen met die rolstoel? :')

[..]

De reden dat zij "walking" gebruiken is omdat zij al wel zo ver zijn dat ze snappen dat je met benen meer kunt dan met wielen.

Maar goed als jij wilt geloven dat je met wielen of rupsbanden net zo veelzijdig bent als met benen, be my guest :')

Volgens Don James zou je deze oefening net zo goed kunnen doen met wielen of rupsbanden:

_O-
Maar tegenwoordig kunnen ze met wielen ook een hele hoop.
Top Gear heeft in een alfevering een race gehouden tussen een autonoom Legervoertuig met 6x6 aandrijving en een Range Rover bestuurd door Hammond.
Het legervoertuig won en kon ook over een veel ruiger terrein rondrijden dan de Range Rover.
Het is maar hoe je het ontwerpt.
En als je zoiets maakt om te besturen op een andere planeet, dan hou je bij het ontwerp rekening met de plaatselijke omstandigheden daar.
  † In Memoriam † vrijdag 19 juli 2013 @ 16:54:11 #35
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_129127108
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 16:48 schreef DonJames het volgende:

[..]

Doe even normaal ofzo. Gatverdamme zeg, die arrogantie :r
En dat zeg jij...
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_129127154
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 16:46 schreef DonJames het volgende:

[..]

Vogels zien er eigenlijk gewoon hetzelfde uit als mensen :')
"Vergelijkbaar ontwerp" vertalen naar "ze zien er eigenlijk gewoon hetzelfde uit als mensen". :')

quote:
Ze bestaan al net zo lang als de mens, gebeurt nog steeds niets in die richting.
Je weet wel veel van evolutie af zeg!

quote:
Verder vraag ik je om je standpunten uit te leggen, en jij komt gelijk met allerhande denigrerende opmerkingen en foute redenaties. Ik heb eigenlijk bijzonder weinig zin om tijd aan jouw belabberde discussietechnieken te besteden.
Net zei je nog dat ik zat te huilen en nu zit jij te huilen. Ik plaats gewoon een valide opmerking over dat robot wetenschappers overstappen op de humanoide vorm omdat deze veelzijdiger is en vervolgens ben jij degene die met een kinderachtige reactie daarop komt. In plaats van dat je vraagt naar referenties (dus om iets te leren in deze discussie) kom je met de uiterst kinderachtige opmerking "ik heb me er nog meer in verdiept en wetenschappers zeggen dat dat niet zo is".

Raar he, dat de discussie deze kant op is gegaan. Je had gewoon kunnen vragen naar meer informatie maar in plaats daarvan ga je kinderachtig lopen doen. Vandaar dat jij discussieert om te winnen en niet om te leren, dus sorry dat ik je niet meer serieus kan nemen als je de discussie op zo'n manier saboteert.
pi_129127231
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 16:50 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Maar tegenwoordig kunnen ze met wielen ook een hele hoop.
Top Gear heeft in een alfevering een race gehouden tussen een autonoom Legervoertuig met 6x6 aandrijving en een Range Rover bestuurd door Hammond.
Het legervoertuig won en kon ook over een veel ruiger terrein rondrijden dan de Range Rover.
Het is maar hoe je het ontwerpt.
En als je zoiets maakt om te besturen op een andere planeet, dan hou je bij het ontwerp rekening met de plaatselijke omstandigheden daar.
Met wielen kun je bepaalde dingen vast en zeker beter dan met benen, maar wanneer je een veelzijdige robot nodig hebt dan ben je toch beter af met benen.

Hoe wil je dit bijv. beter doen met wielen?

pi_129127298
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 16:34 schreef Mylene het volgende:
schopje naar TRU
Waarom?

Bloomberg is geen alu-hoedje website maar een gerenommeerde nieuwswebsite. En de astronauten die spreken over dit onderwerp zijn intelligenter dan de meeste mensen op dit forum.
pi_129127452
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 16:10 schreef DonJames het volgende:

[..]

Als we even aannemen dat Darwin gelijk had, waarom heeft de rest van het dierenrijk dan geen handjes? De vrom werkt voor ons redelijk, maar om nu de conclusie te trekken dat wij zo ontwikkeld zijn door die vorm is veel te kort door de bocht. Daarnaast wijs ik ook even op de nadelen van deze vorm. Zo duurt het al gauw zo'n anderhalf jaar voordat een mens überhaupt kan lopen..

In deze documentaire wordt uitgelegd waarom mensen baby's in vergelijking met andere diersoorten zo vroeg geboren worden. Vanaf 21.30 min ongeveer, maar de rest van de docu is net zo interessant.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 16:30 schreef DonJames het volgende:

[..]

En waarom zijn wij dan de enige die er zo uitzien? En waarom bedrijven Oerang Oetangs geen wetenschap? Er zit wel een kern van waarheid in, maar je denkt echt vééls te simpel.
Verder http://nl.wikipedia.org/wiki/Evolutie_van_de_mens alhoewel jouw vraag in bovenstaande docu ook goed beantwoord wordt.

Het belangrijkste is in ieder geval dat de ontwikkeling van de mens alles te maken heeft met de grootte van de hersenen, en wat daar voor benodigd is, o.a. een groter energieverbruik. Vandaar dat de mens op een gegeven moment ook vlees is gaan eten, omdat daar veel meer energie uit te halen is dan uit alleen plantaardig voedsel.

Oh, nog even een heel belangrijk ding, het is niet dat wij van de huidige mensapen afstammen hè, zowel de mens als de mensapen hebben dezelfde voorouder, en zowel de mens als de mensapen hebben zich daarna naast elkaar ontwikkeld. Alleen is door de grotere hersenen van de mens dit op een gegeven moment sneller gegaan. Orang Oetangs ontwikkelen zich ook nog steeds.
pi_129127774
Eerst zien dan geloven. Vooralsnog vind ik het bewijs van eventuele cover-ups zeer karig.
Conscience do cost.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 17:20:46 #41
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_129127936
TS kan er maar geen genoeg van krijgen, maar concreet is het nooit.
Waar is die buitgemaakte technologie?
Er is alleen maar gelul en nagepraat, geen enkel concreet bewijs.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_129127973
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 17:00 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Waarom?

Bloomberg is geen alu-hoedje website maar een gerenommeerde nieuwswebsite. En de astronauten die spreken over dit onderwerp zijn intelligenter dan de meeste mensen op dit forum.
Tja, ik ken ook figuren die vrij intelligent zijn maar geloven dat de aarde circa 6.000 jaar geleden is geschapen. Dat zegt dus vrij weinig.
pi_129128050
Mensen die in aliens geloven :') !

Ik dacht dat we na het geloven in god eindelijk eens verstandig geworden waren en niet meer geloofden in onzin, en nu komen aliens...

De geschiedenis herhaalt zich weer... }:|
#freefrederike
pi_129128616
en waarom moeten aliens altijd en immer geavanceerder zijn dan de mens ??? misschien lopen wij wel miljoenen jaren vooruit in beschaving
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_129128790
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 16:28 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Kansberekening.
Alleen in ons eigen sterrenstelsel zijn minstens 60 miljard sterren te vinden met levensvatbare planeten en dan zijn er nog miljarden andere sterrenstelsels met ook weer sterren met levensvatbare planeten.
Als je alleen al ziet hoeveel levensvatbare planeten er zouden kunnen zijn dan is het onzin om te denken dat er alleen op de aarde leven te vinden is.
Dat er leven is wil ik nog wel geloven, dat er hoogontwikkeld leven onze planeet bezoekt vind ik op basis van die zelfde kansberekening dan weer ongeloofwaardig.
pi_129129323
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 17:43 schreef TLC het volgende:
en waarom moeten aliens altijd en immer geavanceerder zijn dan de mens ??? misschien lopen wij wel miljoenen jaren vooruit in beschaving
To be fair: Er vanuitgaand dat aliens de aarde stiekempjes 'bezoeken' insinueert in zekere zin wel dat ze technologisch geavanceerder zijn.

Maar daar valt eigenlijk ook weinig over te zeggen. Wellicht is door de ruimte reizen in die andere werkelijkheid wel gewoon een stuk makkelijker en zijn ze nog aan het struggelen met drinkwater verversen.
Conscience do cost.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 18:18:11 #47
241662 Jian
Well, well, well
pi_129129435
Het universum is een groot mysterie, eentje die het menselijk kenvermogen waarschijnlijk ver te boven gaat, maar je houdt altijd (arrogante) figuren die denken te weten hoe het (precies) allemaal in elkaar zit ... en gebaseerd op wat eigenlijk?
  vrijdag 19 juli 2013 @ 18:36:07 #48
45206 Pietverdriet
pi_129129760
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 18:18 schreef Jian het volgende:
Het universum is een groot mysterie, eentje die het menselijk kenvermogen waarschijnlijk ver te boven gaat, maar je houdt altijd (arrogante) figuren die denken te weten hoe het (precies) allemaal in elkaar zit ... en gebaseerd op wat eigenlijk?
En je punt is?
  vrijdag 19 juli 2013 @ 18:44:32 #49
241662 Jian
Well, well, well
pi_129129972
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 18:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En je punt is?
Precies wat er staat, we weten het niet en kunnen het wellicht niet eens begrijpen, dus wees je ervan bewust dat jouw filosofie slechts een filosofie is. Sommige mensen discussiëren alsof ze de waarheid en feiten in pacht hebben .......

[ Bericht 0% gewijzigd door Jian op 19-07-2013 18:59:41 ]
pi_129131160
Het aantal goede camera's op de wereld is vermiljoenvoudigd, bijna iedereen heeft een camera op zak, en toch zijn er nog steeds zeer weinig overtuigende filmpjes.

Jaren '60 en '70 was ook de koude oorlog, ik denk dat heel veel UFO's 'gewoon' ultrageheime vliegtuigen waren. SR-71 is daar een goed voorbeeld van, ziet er nog steeds futuristisch uit, net als de F-117 (hoewel die laatste niet echt jaren '70 is)

http://en.wikipedia.org/wiki/Skunk_Works , http://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_Phantom_Works , http://en.wikipedia.org/wiki/USAF_Plant_42 allemaal locaties waar vreemde vliegende dingen gebouwd worden.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 20:05:00 #51
45206 Pietverdriet
pi_129132126
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 18:44 schreef Jian het volgende:

[..]

Precies wat er staat, we weten het niet en kunnen het wellicht niet eens begrijpen, dus wees je ervan bewust dat jouw filosofie slechts een filosofie is. Sommige mensen discussiëren alsof ze de waarheid en feiten in pacht hebben .......
En jouw uitspraak dan?
  vrijdag 19 juli 2013 @ 20:09:20 #52
241662 Jian
Well, well, well
pi_129132268
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 20:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En jouw uitspraak dan?
die getuigt van enige bescheidenheid op dit gebied :)
  vrijdag 19 juli 2013 @ 20:11:32 #53
45206 Pietverdriet
pi_129132336
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 20:09 schreef Jian het volgende:

[..]

die getuigt van enige bescheidenheid op dit gebied :)
Nee, die spreekt zichzelf tegen, het is de Paradox van Epimenides
  vrijdag 19 juli 2013 @ 20:17:04 #54
241662 Jian
Well, well, well
pi_129132474
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 20:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, die spreekt zichzelf tegen, het is de Paradox van Epimenides
Neuh, niet mee eens, ik zou niet weten waarom mijn 1e opmerking een paradox is
  vrijdag 19 juli 2013 @ 20:20:51 #55
45206 Pietverdriet
pi_129132563
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 20:17 schreef Jian het volgende:

[..]

Neuh, niet mee eens, ik zou niet weten waarom mijn 1e opmerking een paradox is
Jouw uitspraak pretendeerd de waarheid in pacht te hebben en zegt dat dit niet kan
  vrijdag 19 juli 2013 @ 20:28:55 #56
241662 Jian
Well, well, well
pi_129132757
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 20:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jouw uitspraak pretendeerd de waarheid in pacht te hebben en zegt dat dit niet kan
Het is een veronderstelling, met daaraan een gekoppeld een vraag.
quote:
eentje die het menselijk kenvermogen waarschijnlijk ver te boven gaat
quote:
en gebaseerd op wat eigenlijk?
Ik vind het geen duidelijk voorbeeld van de Paradox van Epimenides, maar als jij het graag wil ......
  vrijdag 19 juli 2013 @ 21:00:55 #57
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_129134002
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 16:04 schreef Probably_on_pcp het volgende:

zo intelligent als wij?
Intelligent, intelligent....
Af en toe heb ik mijn twijfels qua intelligentie bij de mensheid... ;(

Ik zou als alien dan ook een blokje omgaan en een vredelievende planeet zoeken :')
  Eindredactie Games vrijdag 19 juli 2013 @ 21:05:37 #58
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_129134194
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 17:00 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Waarom?

Het typische "kan nooit man aluhoedje lolol" gedrag is in NWS nog wat meer aanwezig dan in TRU lijkt me. Waarom niet beperken tot een subforum waar mensen daadwerkelijk geïnteresseerd je OP lezen, waar je (altijd) veel aandacht aan besteed (waarvoor kudos)?
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_129134422
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 19:29 schreef Resistor het volgende:
Het aantal goede camera's op de wereld is vermiljoenvoudigd, bijna iedereen heeft een camera op zak, en toch zijn er nog steeds zeer weinig overtuigende filmpjes.

Jaren '60 en '70 was ook de koude oorlog, ik denk dat heel veel UFO's 'gewoon' ultrageheime vliegtuigen waren. SR-71 is daar een goed voorbeeld van, ziet er nog steeds futuristisch uit, net als de F-117 (hoewel die laatste niet echt jaren '70 is)

http://en.wikipedia.org/wiki/Skunk_Works , http://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_Phantom_Works , http://en.wikipedia.org/wiki/USAF_Plant_42 allemaal locaties waar vreemde vliegende dingen gebouwd worden.
Ja maar zijn we ook meer naar boven gaan kijken? Pas sinds ik me verdiep in het UFO fenomeen kijk ik wat meer naar boven en op dat moment realiseer je je ook hoe weinig mensen eigenlijk naar de lucht kijken, overdag of 's nachts.

Als je de tijd optelt die een gemiddeld mens in zijn of haar leven naar de lucht kijkt, dat lijkt me een nogal laag getal. We doen het bijna nooit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')