Kritisch? Heb je zijn opmerking gelezen? Dat is niet kritisch, dat is gewoon vervelend doen en de discussie ontsporen.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 16:33 schreef 2dope het volgende:
[..]gaat alweer snel die kant op. Heb een aantal van jouw topics gelezen, begint vaak alleraardigst maar zodra mensen kritisch worden moeten ze oprotten. Ik zou toch van jou verwachten dat je bij een dergelijk onderwerp wel enige harnas hebt ontwikkeld tegen sceptici.
Vogels zien er eigenlijk gewoon hetzelfde uit als mensenquote:Op vrijdag 19 juli 2013 16:41 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Hoezo zijn wij de enigen die er zo uitzien?? Er zijn honderden zo niet duizenden diersoorten die ook een romp, een kop en vier verlengstukken hebben in de vorm van benen en/of armen. Wij zijn op een bepaald moment rechtop gaan lopen, maar het globale ontwerp van ons lichaam vind je in veel diersoorten terug. Zelfs vogels hebben een vergelijkbaar ontwerp.
Ze bestaan al net zo lang als de mens, gebeurt nog steeds niets in die richting.quote:En waarom Oerang Oetangs geen wetenschap bedrijven? Misschien als je oerang oetangs nog een paar duizend jaar geeft dat zij zich ook gaan evolueren zoals dat destijds met de mens is gegaan.
Verder vraag ik je om je standpunten uit te leggen, en jij komt gelijk met allerhande denigrerende opmerkingen en foute redenaties. Ik heb eigenlijk bijzonder weinig zin om tijd aan jouw belabberde discussietechnieken te besteden.quote:Moet ik nou werkelijk gaan uitleggen dat je in ruiger terrein meer hebt aan benen dan aan wielen? Heb je ooit iemand in een rolstoel een berg zien beklimmen met die rolstoel?
[..]
De reden dat zij "walking" gebruiken is omdat zij al wel zo ver zijn dat ze snappen dat je met benen meer kunt dan met wielen.
Maar goed als jij wilt geloven dat je met wielen of rupsbanden net zo veelzijdig bent als met benen, be my guest![]()
Volgens Don James zou je deze oefening net zo goed kunnen doen met wielen of rupsbanden:
Doe even normaal ofzo. Gatverdamme zeg, die arrogantiequote:Op vrijdag 19 juli 2013 16:45 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Kritisch? Heb je zijn opmerking gelezen? Dat is niet kritisch, dat is gewoon vervelend doen en de discussie ontsporen.
En t is niet handig van mij om zo te reageren, maar na jaren op dit forum ben ik gewoon helemaal klaar met mensen als Don James die niet discussiëren om te leren, maar die discussiëren om te winnen.
Maar tegenwoordig kunnen ze met wielen ook een hele hoop.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 16:41 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Hoezo zijn wij de enigen die er zo uitzien?? Er zijn honderden zo niet duizenden diersoorten die ook een romp, een kop en vier verlengstukken hebben in de vorm van benen en/of armen. Wij zijn op een bepaald moment rechtop gaan lopen, maar het globale ontwerp van ons lichaam vind je in veel diersoorten terug. Zelfs vogels hebben een vergelijkbaar ontwerp.
En waarom Oerang Oetangs geen wetenschap bedrijven? Misschien als je oerang oetangs nog een paar duizend jaar geeft dat zij zich ook gaan evolueren zoals dat destijds met de mens is gegaan.
[..]
Moet ik nou werkelijk gaan uitleggen dat je in ruiger terrein meer hebt aan benen dan aan wielen? Heb je ooit iemand in een rolstoel een berg zien beklimmen met die rolstoel?
[..]
De reden dat zij "walking" gebruiken is omdat zij al wel zo ver zijn dat ze snappen dat je met benen meer kunt dan met wielen.
Maar goed als jij wilt geloven dat je met wielen of rupsbanden net zo veelzijdig bent als met benen, be my guest![]()
Volgens Don James zou je deze oefening net zo goed kunnen doen met wielen of rupsbanden:
En dat zeg jij...quote:Op vrijdag 19 juli 2013 16:48 schreef DonJames het volgende:
[..]
Doe even normaal ofzo. Gatverdamme zeg, die arrogantie
"Vergelijkbaar ontwerp" vertalen naar "ze zien er eigenlijk gewoon hetzelfde uit als mensen".quote:Op vrijdag 19 juli 2013 16:46 schreef DonJames het volgende:
[..]
Vogels zien er eigenlijk gewoon hetzelfde uit als mensen
Je weet wel veel van evolutie af zeg!quote:Ze bestaan al net zo lang als de mens, gebeurt nog steeds niets in die richting.
Net zei je nog dat ik zat te huilen en nu zit jij te huilen. Ik plaats gewoon een valide opmerking over dat robot wetenschappers overstappen op de humanoide vorm omdat deze veelzijdiger is en vervolgens ben jij degene die met een kinderachtige reactie daarop komt. In plaats van dat je vraagt naar referenties (dus om iets te leren in deze discussie) kom je met de uiterst kinderachtige opmerking "ik heb me er nog meer in verdiept en wetenschappers zeggen dat dat niet zo is".quote:Verder vraag ik je om je standpunten uit te leggen, en jij komt gelijk met allerhande denigrerende opmerkingen en foute redenaties. Ik heb eigenlijk bijzonder weinig zin om tijd aan jouw belabberde discussietechnieken te besteden.
Met wielen kun je bepaalde dingen vast en zeker beter dan met benen, maar wanneer je een veelzijdige robot nodig hebt dan ben je toch beter af met benen.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 16:50 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Maar tegenwoordig kunnen ze met wielen ook een hele hoop.
Top Gear heeft in een alfevering een race gehouden tussen een autonoom Legervoertuig met 6x6 aandrijving en een Range Rover bestuurd door Hammond.
Het legervoertuig won en kon ook over een veel ruiger terrein rondrijden dan de Range Rover.
Het is maar hoe je het ontwerpt.
En als je zoiets maakt om te besturen op een andere planeet, dan hou je bij het ontwerp rekening met de plaatselijke omstandigheden daar.
Waarom?quote:
quote:Op vrijdag 19 juli 2013 16:10 schreef DonJames het volgende:
[..]
Als we even aannemen dat Darwin gelijk had, waarom heeft de rest van het dierenrijk dan geen handjes? De vrom werkt voor ons redelijk, maar om nu de conclusie te trekken dat wij zo ontwikkeld zijn door die vorm is veel te kort door de bocht. Daarnaast wijs ik ook even op de nadelen van deze vorm. Zo duurt het al gauw zo'n anderhalf jaar voordat een mens überhaupt kan lopen..
Verder http://nl.wikipedia.org/wiki/Evolutie_van_de_mens alhoewel jouw vraag in bovenstaande docu ook goed beantwoord wordt.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 16:30 schreef DonJames het volgende:
[..]
En waarom zijn wij dan de enige die er zo uitzien? En waarom bedrijven Oerang Oetangs geen wetenschap? Er zit wel een kern van waarheid in, maar je denkt echt vééls te simpel.
Tja, ik ken ook figuren die vrij intelligent zijn maar geloven dat de aarde circa 6.000 jaar geleden is geschapen. Dat zegt dus vrij weinig.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:00 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Waarom?
Bloomberg is geen alu-hoedje website maar een gerenommeerde nieuwswebsite. En de astronauten die spreken over dit onderwerp zijn intelligenter dan de meeste mensen op dit forum.
Dat er leven is wil ik nog wel geloven, dat er hoogontwikkeld leven onze planeet bezoekt vind ik op basis van die zelfde kansberekening dan weer ongeloofwaardig.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 16:28 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Kansberekening.
Alleen in ons eigen sterrenstelsel zijn minstens 60 miljard sterren te vinden met levensvatbare planeten en dan zijn er nog miljarden andere sterrenstelsels met ook weer sterren met levensvatbare planeten.
Als je alleen al ziet hoeveel levensvatbare planeten er zouden kunnen zijn dan is het onzin om te denken dat er alleen op de aarde leven te vinden is.
To be fair: Er vanuitgaand dat aliens de aarde stiekempjes 'bezoeken' insinueert in zekere zin wel dat ze technologisch geavanceerder zijn.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:43 schreef TLC het volgende:
en waarom moeten aliens altijd en immer geavanceerder zijn dan de mens ??? misschien lopen wij wel miljoenen jaren vooruit in beschaving
En je punt is?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:18 schreef Jian het volgende:
Het universum is een groot mysterie, eentje die het menselijk kenvermogen waarschijnlijk ver te boven gaat, maar je houdt altijd (arrogante) figuren die denken te weten hoe het (precies) allemaal in elkaar zit ... en gebaseerd op wat eigenlijk?
Precies wat er staat, we weten het niet en kunnen het wellicht niet eens begrijpen, dus wees je ervan bewust dat jouw filosofie slechts een filosofie is. Sommige mensen discussiëren alsof ze de waarheid en feiten in pacht hebben .......quote:
En jouw uitspraak dan?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:44 schreef Jian het volgende:
[..]
Precies wat er staat, we weten het niet en kunnen het wellicht niet eens begrijpen, dus wees je ervan bewust dat jouw filosofie slechts een filosofie is. Sommige mensen discussiëren alsof ze de waarheid en feiten in pacht hebben .......
Nee, die spreekt zichzelf tegen, het is de Paradox van Epimenidesquote:Op vrijdag 19 juli 2013 20:09 schreef Jian het volgende:
[..]
die getuigt van enige bescheidenheid op dit gebied
Neuh, niet mee eens, ik zou niet weten waarom mijn 1e opmerking een paradox isquote:Op vrijdag 19 juli 2013 20:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, die spreekt zichzelf tegen, het is de Paradox van Epimenides
Jouw uitspraak pretendeerd de waarheid in pacht te hebben en zegt dat dit niet kanquote:Op vrijdag 19 juli 2013 20:17 schreef Jian het volgende:
[..]
Neuh, niet mee eens, ik zou niet weten waarom mijn 1e opmerking een paradox is
Het is een veronderstelling, met daaraan een gekoppeld een vraag.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 20:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jouw uitspraak pretendeerd de waarheid in pacht te hebben en zegt dat dit niet kan
quote:eentje die het menselijk kenvermogen waarschijnlijk ver te boven gaat
Ik vind het geen duidelijk voorbeeld van de Paradox van Epimenides, maar als jij het graag wil ......quote:en gebaseerd op wat eigenlijk?
Intelligent, intelligent....quote:
Het typische "kan nooit man aluhoedje lolol" gedrag is in NWS nog wat meer aanwezig dan in TRU lijkt me. Waarom niet beperken tot een subforum waar mensen daadwerkelijk geïnteresseerd je OP lezen, waar je (altijd) veel aandacht aan besteed (waarvoor kudos)?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:00 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Waarom?
Bloomberg is geen alu-hoedje website maar een gerenommeerde nieuwswebsite. En de astronauten die spreken over dit onderwerp zijn intelligenter dan de meeste mensen op dit forum.
Ja maar zijn we ook meer naar boven gaan kijken? Pas sinds ik me verdiep in het UFO fenomeen kijk ik wat meer naar boven en op dat moment realiseer je je ook hoe weinig mensen eigenlijk naar de lucht kijken, overdag of 's nachts.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 19:29 schreef Resistor het volgende:
Het aantal goede camera's op de wereld is vermiljoenvoudigd, bijna iedereen heeft een camera op zak, en toch zijn er nog steeds zeer weinig overtuigende filmpjes.
Jaren '60 en '70 was ook de koude oorlog, ik denk dat heel veel UFO's 'gewoon' ultrageheime vliegtuigen waren. SR-71 is daar een goed voorbeeld van, ziet er nog steeds futuristisch uit, net als de F-117 (hoewel die laatste niet echt jaren '70 is)
http://en.wikipedia.org/wiki/Skunk_Works , http://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_Phantom_Works , http://en.wikipedia.org/wiki/USAF_Plant_42 allemaal locaties waar vreemde vliegende dingen gebouwd worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |