De Bijbel zegt juist dat je moet geloven op basis van argumenten, juist alles grondig moet onderzoeken. Dus wat je nu zegt is niet helemaal kloppende voor ware christenen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 09:55 schreef Molurus het volgende:
Gelovigen komen eigenlijk nooit op basis van argumenten tot hun overtuigingen. Het is dan ook een illusie om te denken dat je ze op basis van argumenten daar vanaf kunt helpen.
Wat heeft het voor zin om iets te onderzoeken als God toch altijd gelijk heeft?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 21:08 schreef bianconeri het volgende:
[..]
De Bijbel zegt juist dat je moet geloven op basis van argumenten, juist alles grondig moet onderzoeken. Dus wat je nu zegt is niet helemaal kloppende voor ware christenen.
Daar heb ik ook om gebeden. En ik moet toegeven, dat is inderdaad uitgekomen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 20:58 schreef bianconeri het volgende:
Als je bijvoorbeeld zou vragen of je ogen geopend mogen worden voor waarheid dan komt dat wel.
Ik heb heel andere ervaringen. Gelovigen zijn over 't algemeen doof voor, en zeker niet geïnteresseerd in argumenten van atheïsten. Zeker, er zijn er strijdbare bij, zoals hier op het forum, maar het zijn er maar een paar. En van die paar zijn er bij die voortdurend met dogma's, non-argumenten, drogredenen of gewoon leugens komen...quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 21:08 schreef bianconeri het volgende:
[..]
De Bijbel zegt juist dat je moet geloven op basis van argumenten, juist alles grondig moet onderzoeken. Dus wat je nu zegt is niet helemaal kloppende voor ware christenen.
Als je een gelovige er uit wilt helpen moet je juist met argumenten komen.
Als mensen bv evolutie eens zouden bewijzen, of met een goede theorie komen over ontstaan van leven. Laat ze dat eerst maar eens allemaal uitzoeken, tot nu toe lijkt het allemaal juist veel meer op schepping.
"Evolutie" is het verschijnsel dat een kind geen exacte kopie van de ouders hoeft te zijn.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 21:08 schreef bianconeri het volgende:
Als mensen bv evolutie eens zouden bewijzen
Je snapt ook wel dat met evolutie het verschijnsel aap>mens en dergelijke gedoeld wordt.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 21:42 schreef Grouch het volgende:
"Evolutie" is het verschijnsel dat een kind geen exacte kopie van de ouders hoeft te zijn.
Ofwel - dat jij niet volstrekt identiek aan je vader bent is een bewijs van evolutie.
Zoals ik al zei MOET een Christen zo zijn. De Bijbel verplicht het eigenlijk gewoon om alle argumenten te bekijken en te onderzoeken. Absoluut niet zo maar iets aan te nemen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 21:37 schreef hoatzin het volgende:
Ik heb heel andere ervaringen. Gelovigen zijn over 't algemeen doof voor, en zeker niet geïnteresseerd in argumenten van atheïsten. Zeker, er zijn er strijdbare bij, zoals hier op het forum, maar het zijn er maar een paar. En van die paar zijn er bij die voortdurend met dogma's, non-argumenten, drogredenen of gewoon leugens komen...
Mensen die ik tref van mijn gemeente waar ik vroeger lid van was willen best met mij praten, maar als het geloof ter sprake komt dan gaat gelijk de rem er op. Dat hadden ze vroeger niet, maar ook zij ontkomen niet aan het voortschrijdend inzicht dat de moderne tijd met zich meebrengt. Daarom vermijden ze de discussie, dan wordt het pijnlijk. En zoals je weet ken ik de pijnpunten maar al te goed.
Uhhh? Als je toch alles onderzoekt dan heeft dat toch geen enkele waarde?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 21:21 schreef _dodecahedron_ het volgende:
Wat heeft het voor zin om iets te onderzoeken als God toch altijd gelijk heeft?
Wat praat je me trouwens nu weer aanquote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:25 schreef Semisane het volgende:
Neuh, ik denk werkelijk dat bianconeri hiervan overtuigd is en ook werkelijk hoopt dat als hij maar vaak genoeg herhaald dat evolutie niet bewezen is dat dan ook waar wordt.
Nee dat beweert de wetenschap ook niet. Maar we zijn al een heel eind, nietwaar?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:00 schreef bianconeri het volgende:
Voortschrijdend inzicht?
De wetenschap heeft nog altijd geen enkele duidelijk verschaft over het ontstaan van alles, van het leven en de ontwikkeling van het leven
heel eind? Ach komt na al die vooruitgang nog niet bepaald dichterbij het ontstaan van het leven.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:14 schreef hoatzin het volgende:
Nee dat beweert de wetenschap ook niet. Maar we zijn al een heel eind, nietwaar?
Een god is enkel een excuus, geen oplossing.
quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 20:58 schreef bianconeri het volgende:
Ik zeg alleen dat evolutie niet waar is als het relevant is.
Ik zeg ook niet dat de onjuistheid van de evolutie aantoont dat de Bijbel waar is,
ik erger me alleen aan clowns die denken dat evolutie bewezen is...
Mag ik ernstig twijfelen aan jouw geclaimde kennis over evolutie? Je hebt werkelijk nog nooit op dit forum ook maar iets zinnigs over het onderwerp gezegd.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 20:58 schreef bianconeri het volgende:Zeg gewoon eerlijk dat je in evolutie gelooft, komt veel geloofwaardiger over dan zeggen dat het bewezen is.
Ik weet er genoeg van hoorIk heb spijtig genoeg teveel van mijn hersenen volgeduwd met die onzin,
zie je dat je jezelf tegenspreekt?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:17 schreef bianconeri het volgende:
heel eind? Ach komt na al die vooruitgang...
Het is zo'n beetje je meest gebezigde uitspraak als het op evolutie aankomt op dit forum. "Evolutie is nog nooit bewezen!!"quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:00 schreef bianconeri het volgende:
Wat praat je me trouwens nu weer aan
Ik denk dat totaal niet en ik zeg het alleen in reactie op....
En daarbij klopt het wel wat ik zeg.
quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:17 schreef bianconeri het volgende:
[..]
heel eind? Ach komt na al die vooruitgang nog niet bepaald dichterbij het ontstaan van het leven.
Blijft allemaal nog altijd heel vaag en bepaalt vooruitgang zit daar niet in.
Er zijn genoeg aanknopingspunten voor een God, en is zeker een oplossing in combo met die punten.
Je noemt een studie die je volgt. Mogen we weten in welk vakgebied je je verdiept (hebt)? En op welke manier geologie een rol daarin speelt?quote:Ik heb zelf ook veel geologie in de studie dus ik weet er wel wat van. Juist als je zo'n studie doet zie je des te beter dat dat niet zo maar ontstaan is. Dat kan simpelweg niet.
Welke argumenten heb je na je onderzoek gevonden voor de stelling dat zowel ezels als slangen kunnen praten? Of kun je tonen hoe je het onderzocht hebt en van de stelling "geen enkele slang of ezel kan praten" naar de stelling "er was een bepaalde ezel en er was een bepaalde slang en die konden beiden praten" (als dat tenminste nu je stelling is) bent gegaan? Ik ben namelijk oprecht benieuwd hoe zo'n onderzoek eruit ziet en welke argumenten dat oplevert.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 21:08 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Als mensen bv evolutie eens zouden bewijzen, of met een goede theorie komen over ontstaan van leven. Laat ze dat eerst maar eens allemaal uitzoeken, tot nu toe lijkt het allemaal juist veel meer op schepping.
Daar ben ik het wel mee eens: het lukt slechts heel zelden om iemand een ander licht te laten zien dan zijn eigen licht. Maar ik kan er zelf niet goed tegen als ik geen antwoord heb op een overduidelijk foute redenering.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 07:03 schreef Semisane het volgende:
[..]
Van mij mag je de uitdaging aangaan, ik denk niet dat het veel zin heeft. Bianconeri wilt namelijk geen debat of discussie, hij wilt ook zeer zeker niks van ons leren. Hij heeft namelijk al zijn waarheid en verwacht enkel dat we die aannemen.
Ik heb het ook verder niet over goed of fout, maar over de zinloosheid van van de pogingen hem te overtuigen dat evolutie wel degelijk een geobserveerd natuurlijk mechanisme is en de evolutietheorie de beste verklaring is de we hebben om die observaties te verklaren.
Hij zal enige voorbeelden of bewijs nooit accepteren. Het enige wat zal gebeuren is dat de lat voor bewijs gewoon wordt verschoven om het maar niet te hoeven accepteren. Van mij mag je de "uitdaging" aangaan, maar ik denk dat het eerder iets weg heeft van praten tegen een muur.
Nummering van mij.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 21:06 schreef bianconeri het volgende:
[..]
1) Die dingen zijn wel degelijk aantoonbaar, een evolutionair tussenvorm bestaat bv simpelweg niet.
2) Ik heb zelf ook veel geologie in de studie dus ik weet er wel wat van. Juist als je zo'n studie doet zie je des te beter dat dat niet zo maar ontstaan is. Dat kan simpelweg niet.
3) Wat ook altijd opvalt is dat voor veel theorien er altijd een ontbrekend onderdeeltje was.
Zoals ooit het Hawking-deeltje rond zwarte gaten, het Higgins deeltje etc etc.
quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:48 schreef Uitstekelbaars het volgende:
[..]
[..]
Je noemt een studie die je volgt. Mogen we weten in welk vakgebied je je verdiept (hebt)? En op welke manier geologie een rol daarin speelt?
Welke bewijzen zie je vanuit die positie voor de stelling dat alles wat we zien stapsgewijs, haast bij toverslag, per dag gemaakt is? Kun je nu bijvoorbeeld uit een bepaalde vogel ( of rotsformatie ) afleiden dat deze voor het eerst max 10.000 jaar geleden ontstaan is? En hoe weet je dat die vogel op de dag ontstaan is die de bijbel noemt? En niet bijvoorbeeld de volgende dag of dat vogels pas na een maand gemaakt zijn?
Nee, dat snap ik niet. Ik snap dat met evolutie evolutie bedoeld wordt.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:00 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Je snapt ook wel dat met evolutie het verschijnsel aap>mens en dergelijke gedoeld wordt.
Dat een soort binnen zijn eigen soort evolutie vertoont is bewezen, maar verder niets.
Wat maakt het uit? God heeft altijd gelijk. Jouw mening of de Bijbel correct is, is helemaal niet relevant.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:00 schreef bianconeri het volgende:
Uhhh? Als je toch alles onderzoekt dan heeft dat toch geen enkele waarde?
Dan kijk je of de Bijbel wel correct is, kijk je naar andere theorien etc etc.
99% van alle wetenschappers in dat vakgebied die de theorie accepteren zijn dus allemaal clowns, maar jij niet. Clown.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 20:58 schreef bianconeri het volgende:
Ik zeg ook niet dat de onjuistheid van de evolutie aantoont dat de Bijbel waar is,
ik erger me alleen aan clowns die denken dat evolutie bewezen is...
Ten eerste hebben evolutie en religie niets met elkaar te maken. Er zijn hordes gelovigen die geen enkel probleem hebben met evolutie. Als ik erin zou slagen jou te overtuigen van de validiteit van de evolutietheorie dan is daarmee niets gezegd over jouw geloof of over creationisme in het algemeen. Ze sluiten elkaar niet uit.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 21:08 schreef bianconeri het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |