Optiefen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:48 schreef deadprez het volgende:
reuma lijkt me wel chill bietje gratis medicinale wiet krijgen alles
Hmm. Herkenbaar. Bij mij begon het in Londen na veel lopen (Londenquote:Op woensdag 17 juli 2013 18:00 schreef gothic-blackie het volgende:
Hier aanvalsreuma, specifiek een vorm die bij een kleine groep patienten aanwezig is voordat het reumatische artritis wordt (de ouderwetse reuma). Aanvallen worden nu onder controle gehouden door plaquenil en bij een aanval mag ik meloxicam slikken.
Aanvallen duren maar een dag of twee en het is elke keer een ander gewricht, vaak schouder of pols, soms heup, enkel en andere opties. Voordat ik de medicijnen kreeg waren de aanvallen dagelijks en dan weken lang. Het is pas op komen zetten nadat ik gestopt ben met roken, net alsof het roken de zware ziektes onderdrukt (heb ook astma gekregen na het stoppen)
Heb je niet zoiets van dat laat ik nog eens opnieuw bekijken of heb je er niet zo'n last van?quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:58 schreef Mirjam het volgende:
Ik ben ooit gediagnosticeerd op bechterew, maar of dat echt zo is of nog steeds, geen idee eigenlijk.
De plaquenil werkt super bij mij. Na dagelijkse aanvallen nu eens in de twee weken en dan een dag of 2/3 dus pijnvrij ben ik gelukkig wel vaak al merk ik wel aftakeling, snel lopen doet pijn, typen soms ookquote:Op woensdag 17 juli 2013 21:12 schreef Qwea het volgende:
[..]
Hmm. Herkenbaar. Bij mij begon het in Londen na veel lopen (Londen) in mijn knieën dat ik gewoon echt niet meer kon opstaan. Daarna in mijn polsen, toen weer in mijn vingers, of in mijn elleboog, enkel, ect.
Werkt de plaquenil goed bij je? En ben je wel eens klachten vrij? Of nooit?
Hoe oud ben je?quote:Op donderdag 18 juli 2013 06:36 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
De plaquenil werkt super bij mij. Na dagelijkse aanvallen nu eens in de twee weken en dan een dag of 2/3 dus pijnvrij ben ik gelukkig wel vaak al merk ik wel aftakeling, snel lopen doet pijn, typen soms ook
Bijna 29, redelijk jong dusquote:
Ja, dat is idd redelijk jong.quote:
Het is bij jou dus NOOIT helemaal weg?quote:Op donderdag 18 juli 2013 06:36 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
De plaquenil werkt super bij mij. Na dagelijkse aanvallen nu eens in de twee weken en dan een dag of 2/3 dus pijnvrij ben ik gelukkig wel vaak al merk ik wel aftakeling, snel lopen doet pijn, typen soms ook
Imigran heb ik ook gebruikt voor Migraine. Heb je injectie of neusspray?quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:34 schreef soapie het volgende:
Hier fibromyalgie in combinatie met migraine. Altijd last van nek, rug / schouders en hoofd. Verder veel last van stijfheid. Bij mij is sporten ook voorbij, maakt het alleen maar erger. Zelfs zwemmen lukt niet.....
Heb veel baat bij imigran, is een migraine-middel maar verminderd nekklachten. Arts is er alleen niet blij mee dat ik het zo vaak gebruik, dus moet binnenkort weer terug...
Het is bij jou dus NOOIT helemaal weg?quote:Op donderdag 18 juli 2013 06:36 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
Hoeveel prednison gebruik je? En jij hebt duidelijke ontstekingen in je gewrichten he? Dik, rood, ect?quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:33 schreef saaw het volgende:
Heb al ruim 10 jaar RA in beide knieën. Gebruik hiervoor nu, na jaren gekloot met medicatie wat weinig opleverde, om de week humira, wekelijks methotrexaat en wanneer nodig prednison, en hou het zo redelijk onder controle.
Mja ik weet niet. Heb wel vaak veel pijn, maar geen idee of dat ook reuma is of kan zijn. Ben er te lam voor denk ikquote:Op woensdag 17 juli 2013 21:13 schreef Qwea het volgende:
[..]
Heb je niet zoiets van dat laat ik nog eens opnieuw bekijken of heb je er niet zo'n last van?
Ja, dat snap ik wel heel goed, maar als het wel zo is kun je behandeld worden en word je pijn misschien wel minder. Maar ja, kop in het zand steken ben ik ook vanquote:Op donderdag 18 juli 2013 19:31 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Mja ik weet niet. Heb wel vaak veel pijn, maar geen idee of dat ook reuma is of kan zijn. Ben er te lam voor denk ik
Ik heb ook niet zo'n zin in nog een kruisje op m'n bingokaart, dus ik doe alsof het er niet is.
nou ja, de pijn is wel soms helemaal weg. maar ik merk gewoon dat ik met lopen veel langzamer ben dan collega's (moeten hetzelfde stukje lopen van bus/trein naar kantoor en ik doe er twee keer zo lang over) en typen soms pijnlijk is, maar als ik dan even rust neem dan is dat wel over. het is meer dat ik merk dat als ik mijn gewrichten belast deze vervelend gaan doen. de echte pijnaanvallen zijn eens in de twee weken en dan paar dagen. voordat ik deze medicijnen had was het wel dagelijks pijn, en vaag genoeg vaak voor het slapen gaan, en niet bij het opstaan, net alsof bewegen het erger maakt terwijl ze zeggen dat juist rust het erger maakt (want dan word je stijf)quote:Op donderdag 18 juli 2013 19:28 schreef Qwea het volgende:
[..]
Het is bij jou dus NOOIT helemaal weg?
Ja als het zover is dan is er echt geen twijfel over mogelijk. Dik, rood, warm, pijn.quote:Op donderdag 18 juli 2013 19:30 schreef Qwea het volgende:
[..]
Hoeveel prednison gebruik je? En jij hebt duidelijke ontstekingen in je gewrichten he? Dik, rood, ect?
Dat heb ik dan weer niet. Ja, 2x gehad, in mijn knieën.
Ik gebruik het wanneer nodig, dat is dus als ik een ontsteking aan voel komen en dat komt neer op ongeveer 4 achtereenvolgende dagen per maand. Heb helemaal geen last van de bijwerkingenquote:Op donderdag 18 juli 2013 21:19 schreef Qwea het volgende:
Kom je erg aan van de pred? Hoelang gebruik je 20mg?
Ochtendstijfheid heb ik geloof ik ook niet...
Ik heb tabletten.quote:Op donderdag 18 juli 2013 19:30 schreef Qwea het volgende:
[..]
Imigran heb ik ook gebruikt voor Migraine. Heb je injectie of neusspray?
Aaaaah!quote:
Zaldiar is zaad, gewoon een combi van Tramadol en paracetamol ineen. Werkt dat voor jou wel?quote:Op zondag 21 juli 2013 19:51 schreef Qwea het volgende:
[..]
Aaaaah!
Hier ging het vanmiddag op het strand lekker. Nu thuis en last van mijn linker middelvinger en beide knieën weer.
Had Vrijdag reumatoloog gebeld omdat het blijft komen en humira niet veel doet... Moet ik of prednison gaan slikken (dikke doei!) of zaldiar. Tramadol gewoon doet niks. Oxycodon ook niet.
Celebrex wel iets, maar dat slik ik liever niet want NSAID en Crohn.
Gebruiken jullie pijnstilling? Zo ja : wat en hoeveel?
Nee. Net zo min als tramadol zelf. Wil het nog wel es proberen, maar een jaar gelee deed het niks. Maar ja, oxy en tramadol ook nietquote:Op zondag 21 juli 2013 19:52 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Zaldiar is zaad, gewoon een combi van Tramadol en paracetamol ineen. Werkt dat voor jou wel?
Kut met perenquote:Op zondag 21 juli 2013 19:55 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nee. Net zo min als tramadol zelf. Wil het nog wel es proberen, maar een jaar gelee deed het niks. Maar ja, oxy en tramadol ook nietniet hiervoor iig. Word er wel loei suf van.
Ik ga morgen wel eens even de HA bellen met de vraag of hij die voor wil schrijven. Stomme is dat morfine spuiten zoals zoals dipidolor wel helpenquote:Op zondag 21 juli 2013 19:56 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Kut met perenWat bij mij enigszins werkte is Tramadol druppels, vooral ook omdat ik van de tabletten e.d. zo vreselijk ziek werd.
Ik weiger echt prednison. Ze kwamen er wel mee aan vrijdag, maar no way. Dat is echt het aller-aller-aller laatste wat ik wil. Als NIKS anders meer helpt en ik niet meer kan bewegen van de pijn. Wat een troep. Had het toen voor mijn Crohn. Vreselijke bijwerkingen en ik kwam onwijs aan. Ik ben net 20kg kwijt. Never dat dat er weer op komt en zeker niet door Prednison.quote:Op zondag 21 juli 2013 21:36 schreef saaw het volgende:
Bij mij helpt ook niets tegen de pijnalleen prednison, en omdat het bij mij niet heel vaak en lang meer is door de humira doe ik dat dus maar gewoon.
Voor ik Crohn kreeg werkte ibuprofen vrij goed trouwens, maar dat mag/kan dus nu niet meer. En een warme kruik, maar daar zit je met dit weer ook niet echt op te wachten.
Hoop voor je dat je iets anders vindt dat helpt! Ik wilde ook echt niet maar heb me er na 10 jaar maar bij neergelegd dat dit de enige goed werkende optie voor mij is. En gelukkig heb ik vooralsnog geen last van bijwerkingen.quote:Op zondag 21 juli 2013 22:01 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik weiger echt prednison. Ze kwamen er wel mee aan vrijdag, maar no way. Dat is echt het aller-aller-aller laatste wat ik wil. Als NIKS anders meer helpt en ik niet meer kan bewegen van de pijn. Wat een troep. Had het toen voor mijn Crohn. Vreselijke bijwerkingen en ik kwam onwijs aan. Ik ben net 20kg kwijt. Never dat dat er weer op komt en zeker niet door Prednison.
Ik merk wel dat de zon best wel lekker is op mijn gewrichten.
Ja ik ook. Nou ja, het is opzich wel uit te houden... en als het echt kut word ga ik eerst NSAID proberen. Ik moet toch echt serieus bijna niet meer kunnen lopen wil ik prednison nemenquote:Op zondag 21 juli 2013 22:03 schreef saaw het volgende:
[..]
Hoop voor je dat je iets anders vindt dat helpt! Ik wilde ook echt niet maar heb me er na 10 jaar maar bij neergelegd dat dit de enige goed werkende optie voor mij is. En gelukkig heb ik vooralsnog geen last van bijwerkingen.
Dat het zo goed gaat? Ik sport me het ongans (ook omdat ik nog wat kilo's kwijt wil) maar het lijkt het wel te verergeren.quote:Op zondag 21 juli 2013 22:07 schreef GotC het volgende:
Hier BechterewOp dit moment relatief weinig klachten, ben zelfs ontslagen bij m'n reumatoloog en gebruik geen medicatie (ook vanwege zwangerschap).
Volgens m'n reumatoloog heb ik het te danken aan het vele sporten, gelukkig!
heb je het wel langere tijd volgehouden met de prednison? Ik ben nog steeds hyper, maar slapen gaat een stuk beterquote:Op zondag 21 juli 2013 22:12 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja ik ook. Nou ja, het is opzich wel uit te houden... en als het echt kut word ga ik eerst NSAID proberen. Ik moet toch echt serieus bijna niet meer kunnen lopen wil ik prednison nemen
Ik was echt HYPER van die rotzooi. Niet normaal. Zelfs slaappillen kregen me niet in slaap. Ik heb een prednison trauma geloof ik![]()
Wie weet helpt Remicade. En zo niet, wie weet helpt een andere Biological of misschien wel Sulfasalazine.
Ik dacht dat het vrij specifiek te is voor Bechterew, dat veel sporten een positieve uitwerking heeft? Hangt ook van de sport en belasting af denk ik?quote:Op zondag 21 juli 2013 22:12 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dat het zo goed gaat? Ik sport me het ongans (ook omdat ik nog wat kilo's kwijt wil) maar het lijkt het wel te verergeren.
Jupquote:Op zondag 21 juli 2013 22:13 schreef Mirjam het volgende:
[..]
heb je het wel langere tijd volgehouden met de prednison? Ik ben nog steeds hyper, maar slapen gaat een stuk beter
meh. Ik denk trouwens dat ik goed slaap doordat ik in de avond mirtazapine slik, bedenk ik me net, dus dat scheeltwelquote:Op zondag 21 juli 2013 22:33 schreef Qwea het volgende:
[..]
Jupvan 60mg terug naar 5. Elke week afbouwen met 10 en vanaf 10 met 5
week of 6.
Aah ja. Zeker als je er suffig van word.quote:Op zondag 21 juli 2013 22:33 schreef Mirjam het volgende:
[..]
meh. Ik denk trouwens dat ik goed slaap doordat ik in de avond mirtazapine slik, bedenk ik me net, dus dat scheeltwel
Medisch fitness doe ik alquote:Op zondag 21 juli 2013 22:23 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik dacht dat het vrij specifiek te is voor Bechterew, dat veel sporten een positieve uitwerking heeft? Hangt ook van de sport en belasting af denk ik?
Medische trainingstherapie is ook een aanrader trouwens!![]()
Lol, klopt. Ik ging naar mijn fysio 3 weken gelee en toen kwam ik er ook achter. Maar ik heb 27 behandelingen dus kan ff vooruit.quote:Op woensdag 24 juli 2013 10:24 schreef saaw het volgende:
Ik ging jaren lang iedere week naar de fysio voor mn knieën maar sinds afgelopen januari wordt dat ineens niet meer vergoed. Dus ik mn verzekering gebeld: 'nee mevrouw, reuma is volgens ons systeem officieel geen chronische ziekte meer'
Helpt echte fysio, dus niet medisch fitness, maar echt fysio, bij jou? Bij mij niet echt. Ze friemelt wat aan me en dan gaan we de oefenzaal in, wat ik soberso al 2x per week doe... maar echt helpen doet het niet echt.quote:WAT?!?! Ben er eigenlijk nog steeds boos over, echt belachelijk dit.
Gevolg is ook dat ik nog maar amper beweeg want ik kan het echt niet zelf betalen.
Codeine, tramadol, morfine, misschien oxy's of hydro'squote:Op woensdag 17 juli 2013 16:48 schreef deadprez het volgende:
reuma lijkt me wel chill bietje gratis medicinale wiet krijgen alles
Bij mij merkte ik na 3 weken Enbrel zo een ontzettend groot verschil in pijn en klachten, dat had ik van te voren nooit durven hopen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 09:24 schreef Qwea het volgende:
Nice dat het al werkt!!!
Hier deze week drama. Kromme rechter vingers aan de hand, onwijs pijnlijke knieën, polsen die pijn doen, ect. Toch eens vragen maandag of ik over kan op remicade of enbrel. Humira werkt gewoon net niet voldoende.
Maar ze zal wel aankomen met sulfasalazine, maar dat zie ik niet zo zitten.
Als je ooit een diagnose hebt gehad terug naar het ZH gaan en opnieuw laten controleren. Bechterew heeft nu medicatie waarbij je 1x per maand een injectie krijgt wat bij bijna alle Bechterew aardig/heel goed helpt en een hoop pijn weghaalt en de klachten een stuk minder maakt, dus zeker de moeite waard om er achteraan te gaan.quote:Op woensdag 17 juli 2013 16:58 schreef Mirjam het volgende:
Ik ben ooit gediagnosticeerd op bechterew, maar of dat echt zo is of nog steeds, geen idee eigenlijk.
Ik heb elke dag koorts, of naja, laten we zo zeggen zeker 6 van de 7 dagen in de week. Het komt weinig voor dat ik het niet heb en elke dag rond 2 a 3 uurquote:Op donderdag 18 juli 2013 19:27 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, dat is idd redelijk jong.
Zelf ben ik 24. Nog achterlijker.
Herkennen jullie het dat er "zomaar" ineens koorts is? Zomer, 24 graden, LOEIkoud, koorts. Vorige week ook al. Paar weken terug het aanvalsgewijs optredende koorts. Dan weer koorts 2 dagen, dan 3 dagen weg, dag koorts, 5 dagen weg, 3 dagen koorts, week weg, 1 dag koorts, ect.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Qua medicatie heb ik nu plaquenil en arcocxia. Helaas werkt het niet heel erg, ik heb wel wat minder ontstekingen die heel heftig zijn nu maar de pijn hou ik wel gewoon elke dag.
Voor mij was het meest confronterende 2 weken geleden. Ik heb sinds ik heel klein ben al sjogren en heb altijd goed volgehouden en fulltime gewerkt. Twee weken geleden heb ik aangegeven dat ik het niet meer trok, ik sliep elke avond en het hele weekend om maar bij te komen van de werkweek en kon echt niets anders meer, en dan raak je al je vrienden en alles kwijt. Er werdt voorgesteld om 4 uur per dag te gaan werken met mijn situatie, ik heb zelf aangegeven dat ik nog wel iest meer dan dat aan zou kunnen en ben nu 6 uur per dag gaan werken, dat is 12 uur minder per week. Ik kan nu in de ochtend een uurtje langer slapen en ik kan 2 uur eerder naar huis (vaak begint dan de koorts). Tot nu helpt dit voor mij heel veel, al voelt het nog wel een beetje als opgeven maar dat is gewoon accepteren en blij zijn dat ik wat meer kan rusten
Sorry voor t lange verhaal
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2013 13:14:53 ]
Ik ga dat Maandag eens bespreken! Thnx!quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 10:52 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Bij mij merkte ik na 3 weken Enbrel zo een ontzettend groot verschil in pijn en klachten, dat had ik van te voren nooit durven hopen.
Ik hoop dat je daar ook mee mag beginnen dan binnenkort. Ik ben daar ook pas mee begonnen toen de overige medicijnen die ik tot dan toe gebruikte vrijwel niets hielpen.
Sindsdien kan ik (vrijwel) alles weer (behalve zwaar tillen, zoals zware boodschappentas e.d.), maar daarvoor kon ik amper lopen/wassen/aankleden/kopje drinken vasthouden/etcetera etcetera.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:16 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik ga dat Maandag eens bespreken! Thnx!
Ik spuit 1x per week Humira. Dat deed ik al vanwege mijn Crohn, maar toen 1x per 2 weken. Nu 1x per week. Gaat soms weken goed en dan in ene is het weer kut met peren. Ben momenteel mijn knie aan het koelen want die besloot dat het cool was om te gaan ontstekenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:28 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Sindsdien kan ik (vrijwel) alles weer (behalve zwaar tillen, zoals zware boodschappentas e.d.), maar daarvoor kon ik amper lopen/wassen/aankleden/kopje drinken vasthouden/etcetera etcetera.
Ik gebruikte op een gegeven moment iets van 6 of 7 medicijnen (o.a. prednisolon, methotrexaat, plaquenil, naproxen en nog een paar waar ik even niet op kan komen), maar dat had amper effect helaas, ik was en bleef een wrak.
Ik had dan ook weinig verwachtingen toen ik begon met de Enbrel, maar zoals gezegd na een week of 3 merkte ik al al significante verbeteringen.
Enige wat ik nu nog gebruik is Enbrel 1 keer in de week mezelf injecteren (met een prikpen gelukkig) en elke dag 1 naproxen (en omeprazol als maagbeschermer). En indien nodig panadol 1000mg pijnstillers, maar die gebruik ik echt héél zelden meer.
Succes iig maandag.
Heb je er nog bijwerkingen van?!quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:23 schreef lipjes het volgende:
Ik zit trouwens nog steeds aan de sulfasalazine, maar merk nog niet echt dat het werkt.
Zal het in januari bij controle eens aankaarten als het nog hetzelfde is.
fysio helpt bij mij aardig, oefeningen om de rugspieren te versterken werkt wel een beetje.
Binnenkort maar eens beginnen met zwemmen.
Afgezien van oranje kleurtjes in de onderbroek eigenlijk geen naar mijn weten.quote:
[offtopic]quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 09:24 schreef Qwea het volgende:
Nice dat het al werkt!!!
Hier deze week drama. Kromme rechter vingers aan de hand, onwijs pijnlijke knieën, polsen die pijn doen, ect. Toch eens vragen maandag of ik over kan op remicade of enbrel. Humira werkt gewoon net niet voldoende.
Maar ze zal wel aankomen met sulfasalazine, maar dat zie ik niet zo zitten.
Centocorquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 14:24 schreef Joene het volgende:
[..]
[offtopic]
ik zit momenteel gedetacheerd bij de fabrikant van Remicade
of tegenwoordig Janssen Biologicsquote:
Oh het is ook geen geheim maar ik wil het er niet over hebben. Komt het ter sprake dan geef ik aan dat ik het heb maar dat het onder controle is. Meer vind ik ook genoeg. Wil niet zeurenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:08 schreef StateOfMind het volgende:
Och, ik maak er geen geheim van dat ik het heb, nooit gedaan.
Ik ben er ook vanaf dag 1 heel nuchter over en heb het ook meteen geaccepteerd: ik heb het nou eenmaal en zal het altijd blijven houden, en nee, ik ben er niet blij mee, maar het is zoals het is en met zitten mokken schiet ik niks op.
Dat. Plus, mijn handen staan soms echt half verkrampt... Kan moeilijk zeggen dat dat zo hoortquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:08 schreef StateOfMind het volgende:
Och, ik maak er geen geheim van dat ik het heb, nooit gedaan.
Ik ben er ook vanaf dag 1 heel nuchter over en heb het ook meteen geaccepteerd: ik heb het nou eenmaal en zal het altijd blijven houden, en nee, ik ben er niet blij mee, maar het is zoals het is en met zitten mokken schiet ik niks op.
Dit inderdaad, plus als ik opsta lijk ik vaak wel 93, valt dus niks te verbergen. Kan er ook niet mee zitten dat iemand het weet...quote:Op zondag 27 oktober 2013 09:24 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dat. Plus, mijn handen staan soms echt half verkrampt... Kan moeilijk zeggen dat dat zo hoort
En wat zei je internist?quote:Op maandag 28 oktober 2013 17:17 schreef Qwea het volgende:
Nou, we gaan aan de Remicade. Eerst nog even overleggen met mijn internist... want Humira doet het geweldig voor de darmen en Remicade ben ik allergisch voor en moet tavegil bijgegeven worden.... maar in principe Remicade...
Wat fijn dat de prednison helptquote:Op woensdag 30 oktober 2013 16:31 schreef Laysa het volgende:
Ik durf het bijna niet te typen, maar de pijn is echt minder, veel minder. Ik heb geen dikke handjes meer en kan fatsoenlijk mijn vingers buigen.
Geen idee hoe lang het zo blijft, maar prettig is het wel
[..]
En wat zei je internist?
Ik krijg het per injectie...in pilvorm zou ik er idd erg ziek van worden, maar zo werkt het echt fijnquote:Op woensdag 30 oktober 2013 17:31 schreef Sharana_LV het volgende:
[..]
Wat fijn dat de prednison helptHeb je niet veel bijwerkingen ervan? Prednison is wel aardige bende toch?
Geen idee, heb de 4de een afspraakquote:Op woensdag 30 oktober 2013 16:31 schreef Laysa het volgende:
Ik durf het bijna niet te typen, maar de pijn is echt minder, veel minder. Ik heb geen dikke handjes meer en kan fatsoenlijk mijn vingers buigen.
Geen idee hoe lang het zo blijft, maar prettig is het wel
[..]
En wat zei je internist?
Ik leg niks uit. Wat dat betreft is mijn vriendengroep heel relaxt. Als ik niet kom, kom ik niet.quote:Op zaterdag 2 november 2013 11:15 schreef Sangha het volgende:
Jeetje lastige verhalen allemaal mensen!
Heb zelf last van artritis psoriatica en reumatische klachten bij Lyme. Nou goed, dat heeft al een jaar of 6 een enorme impact op mijn leven. Heb wel inmiddels een soort balans bereikt en er een beetje mee leren leven, maar het blijft wel een dagelijkse strijd.![]()
Wat ik zelf wel eens moeilijk vind is de reacties van derden. Hoe ervaren jullie dat? Ik doel dan met name op dat mensen het soms zo onderschatten en denken dat het wel meevalt omdat je toch nog kan bewegen b.v. O.k. mijn vingers staan scheef, lang staan, lopen en vanuit een stoel omhoog komen gaat niet zo soepeltjesMaar toch...
Vaak is het zo dat mensen me zien op mijn beste momenten, want op de slechtste momenten ben ik thuis en alleen. Op betere momenten maak ik er gebruik van en probeer ik te sporten, dan zien ze je weer en denken ze dat het in het algemeen wel goed gaat. Dat levert met name wel eens gedoe op als je iets afzegt of nee zegt tegen iets. Dat mensen zeggen, 'Ja maar gisteren zag ik je nog fietsen!' of zoiets.
Dat gevoel dat je het altijd maar moet uitleggen, en dat het niet alleen de pijn is maar ook die enorme moeheid soms of dat grieperige gevoel. Een soort algehele malaise waardoor je echt geen zin hebt in wat dan ook. Maar goed, mijn vriendin daar heb ik veel steun aan en die begrijpt het, dat is wel de belangrijkste.
Hoe gaan jullie met dat soort dingen om?
Goed zo, dat is uiteindelijk toch wel de beste manier.quote:Op zaterdag 2 november 2013 11:35 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik leg niks uit. Wat dat betreft is mijn vriendengroep heel relaxt. Als ik niet kom, kom ik niet.
Fijn zeg dat het zo goed helpt!quote:Op zondag 27 oktober 2013 11:18 schreef Laysa het volgende:
Ik heb sinds ik donderdag prednison via injectie heb gehad gelukkig een heel stuk minder last van stijfheid...slaap sinds die dag ook zonder handschoentjes aan...is wel een stuk prettiger.
Nou ja, ik ben meer van "joh, als je het niet accepteert heb je pech. Doei!quote:Op zaterdag 2 november 2013 11:42 schreef Sangha het volgende:
[..]
Goed zo, dat is uiteindelijk toch wel de beste manier.Men heeft het natuurlijk ook maar te accepteren. Althans 1 keer uitleggen is dan wel oke, en met vrienden en familie ook wel logisch vind ik. Daarna moeten ze het zelf maar zien wat ze er mee doen.
True. En ook voor een partner is dat zwaar. Althans, dat lijkt me zwaar. Ik heb het nooit aan de mijne gevraagdquote:Maar goed ik blijf het moeilijk vinden vanwege het nogal wispelturige karakter van reumatische ziekten. De ene dag kan je redelijk veel en b.v. de dag erna zeer weinig, soms juist als gevolg van die ene goede dag. Dan is het beeld naar buiten wellicht ook wat onduidelijk.
quote:Anyway, nu gaat het redelijk goed, dus we gaan maar eens even lekker stukje biken!![]()
Goeie houding en dat ga ik me ook meer aanmeten!quote:Nou ja, ik ben meer van "joh, als je het niet accepteert heb je pech. Doei!"
Precies dat ja! Maar goed, het is ook wel fijn even dat fijne gevoel van het sporten te ervaren, je maakt tenslotte ook weer endorfinen aan die weer pijnstillend werken, tevens voel ik vaak wel een lichte high. Dus als ik het niet te gek maak doet het goed. Het gaat om de balans.quote:True. En ook voor een partner is dat zwaar. Althans, dat lijkt me zwaar. Ik heb het nooit aan de mijne gevraagdMaar waar ik vandaag lekker in de sportschool stond te hossen, kan het zo zijn dat ik morgen niet meer kan lopen, bv. Of dat mijn partner mijn potjes weer moet open draaien..
Merci!quote:Bike ze!
Op je duim geslagen?quote:Op zaterdag 2 november 2013 23:29 schreef Qwea het volgende:
ik heb een half!!!!!!! Uurtje geklust met de hamer. Mijn hele hand is pijn aan het doen.
welke meds bedoel je dan?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 11:46 schreef Sharana_LV het volgende:
[..]
Als je ooit een diagnose hebt gehad terug naar het ZH gaan en opnieuw laten controleren. Bechterew heeft nu medicatie waarbij je 1x per maand een injectie krijgt wat bij bijna alle Bechterew aardig/heel goed helpt en een hoop pijn weghaalt en de klachten een stuk minder maakt, dus zeker de moeite waard om er achteraan te gaan.
Ik weet niet hoe de medicatie heet, mijn zus heeft bechterew en die krijgt nu 1x in de maand een injectie en sindsdien is haar pijn zo goed als weg / een stuk minder. Bij haar werkt het dus ontzettend goed, dus mocht mirjam bechterew hebben is het wel de moeite waard om het iig te laten onderzoeken.quote:Op zondag 3 november 2013 12:07 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
welke meds bedoel je dan?
Bij mij waren enbrel en humira op heel veel nare bijwerkingen na compleet nutteloos dus ben mijn vertrouwen in de biologicals wel een beetje kwijt. Of eerlijk: de voordelen wogen bij lange na niet op tegen de nadelen.
Heb sindsdien alleen nog arcoxia, maagbescherming en bij actieve ontstekingen extra pijnmeds zoals oxy of morfinepleisters. Ben al een paar jaar geleden gestopt met naar de reumatoloog te gaan omdat hij volgens mij een beetje uitgedokterd was. Met bechterew is het toch een beetje biologicals of niks en pijnmedicatie kan de huisarts ook prima voorschrijven.
Ben nu al bijna 2 weken thuis met een grote voorraad oxy wegens een flinke ontsteking in mijn bekken. Begin langzaamaan te twijfelen of ik het toch nog eens moet proberen bij de reumatoloog maar ik kan me niet herinneren iets gelezen te hebben over nieuwe behandelmethoden.
Over die onderzoeken, ik zou wel naar de reumatoloog blijven gaan. Je hoeft er niet elke week te zitten, maar ik zou zeker wel om het half jaar of anders 1 keer per jaar heengaan. Sowieso is het goed dat ze op de hoogte zijn van hoe het met jou gaat, welke pijn/problemen erbij gekomen zijn of wat juist beter gaat en desnoods hebben ze nieuwe meds die je kunt proberen.quote:Op zondag 3 november 2013 12:07 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Bij mij waren enbrel en humira op heel veel nare bijwerkingen na compleet nutteloos dus ben mijn vertrouwen in de biologicals wel een beetje kwijt. Of eerlijk: de voordelen wogen bij lange na niet op tegen de nadelen.
Heb sindsdien alleen nog arcoxia, maagbescherming en bij actieve ontstekingen extra pijnmeds zoals oxy of morfinepleisters. Ben al een paar jaar geleden gestopt met naar de reumatoloog te gaan omdat hij volgens mij een beetje uitgedokterd was. Met bechterew is het toch een beetje biologicals of niks en pijnmedicatie kan de huisarts ook prima voorschrijven.
Ben nu al bijna 2 weken thuis met een grote voorraad oxy wegens een flinke ontsteking in mijn bekken. Begin langzaamaan te twijfelen of ik het toch nog eens moet proberen bij de reumatoloog maar ik kan me niet herinneren iets gelezen te hebben over nieuwe behandelmethoden.
Heb jij zoveel bijwerkingen van de bio's dan? Ik echt totaal niet, afgezien van dat het je weerstand gewoon vrijwel lam legt.quote:Op zondag 3 november 2013 12:07 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik zou iig een goeie reumatoloog zoekenquote:Ben nu al bijna 2 weken thuis met een grote voorraad oxy wegens een flinke ontsteking in mijn bekken. Begin langzaamaan te twijfelen of ik het toch nog eens moet proberen bij de reumatoloog maar ik kan me niet herinneren iets gelezen te hebben over nieuwe behandelmethoden.
Nou ja, grieperig soms, niet heel vaak.. maar met name wondjes die echt gaan ontsteken enzo, elke fucking keer.quote:Op zondag 3 november 2013 16:15 schreef StateOfMind het volgende:
Ik heb ook geen last van bijwerkingen van de biological. Blijkbaar ben ik gezegend met een ijzeren gestel, want echt grieperig of zelfs verkouden ben ik (nog steeds) vrijwel nooit.
Bewegen is goed, over belasten niet. Probeer het rustig aan te doen. Bij mij helpt de wii fit heel goedquote:Op maandag 4 november 2013 00:49 schreef lipjes het volgende:
Ik denk, ik volg het advies van de arts op "Meer bewegen".
Ik gedaan deze week, meerdere dagen gaan wandelen.
Gister, knie weer vol met vocht, last van m';n voet, amper kunnen lopen & schoenen aantrekken.
Gaat lekker zo....
Zei ik nog zo blijquote:Op maandag 4 november 2013 00:27 schreef saaw het volgende:
Ik had toen ik net begon met biologicals ook enorme last van lage weerstand maar ondertussen valt dat allemaal gelukkig weer reuze mee
Ik ga morgen beginnen met sporten bij de fysio, 1 keer per week 's avonds.quote:Op maandag 4 november 2013 11:08 schreef Sharana_LV het volgende:
[..]
Bewegen is goed, over belasten niet. Probeer het rustig aan te doen. Bij mij helpt de wii fit heel goed
Ik ken ze niet maar heb het wel even gebookmarked, ziet er degelijk uit. Er staat nog een versie bij, die prefereer ik boven die ander omdat die iets langer is bij de pols.quote:Op dinsdag 5 november 2013 20:32 schreef Qwea het volgende:
http://www.lomedshop.nl/i(...)info&products_id=175
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik twijfel of ik ze moet kopen, maar ik zou het zonde vinden als het weggegooid geld is. Ik heb wel gewone halve handschoenen al, die werken iig niet
Dus, iemand die ze kent?
Klopt! Ik dacht meer even aan buitenshuis, dan wil ik liever juist de eerste kootjes meer beschermd, maar dan gaat het voornamelijk om het stuur vasthouden. Binnen is het handige om de vingers / toppen vrij te hebben. Ben benieuwd hoe het bevalt!quote:Op vrijdag 8 november 2013 11:23 schreef Qwea het volgende:
Ik heb ze besteld op ebay... 15 euro inc verzenden. Ben erg benieuwd. Ik vond dat vingerloze ideaal.. Zeker omdat het bij mij bij de knokkels begint. En vingers vrij is handig.
Ik ookquote:Op zaterdag 9 november 2013 11:02 schreef Sangha het volgende:
[..]
Klopt! Ik dacht meer even aan buitenshuis, dan wil ik liever juist de eerste kootjes meer beschermd, maar dan gaat het voornamelijk om het stuur vasthouden. Binnen is het handige om de vingers / toppen vrij te hebben. Ben benieuwd hoe het bevalt!
Ja zo herkenbaar, met al die kleine dingen die een paar jaar geleden nog makkelijk & normaal waren. Bandjes plakken, schoenen aandoen, omdraaien in bed, en idd het klussen; frustratie alom om met handen kracht te zetten met gereedschap.quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:50 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik ookHoop dat ik ze snel krijg.
Meh, vandaag klussen (moet, moet af) vanaaf ws zeiken want ik voel mijn handen nu al. Daar word ik wel simpel van trouwens. Dat simpel klussen er niet meer in zit
Ja! Ik wil niet overal hulp bij hebben idd. Ik ben niet zo van het hulp vragen. Ik haat het om dat te moeten doen, zeker bij zoiets. Idem dito met een pot openen.quote:Op zaterdag 9 november 2013 14:11 schreef Sangha het volgende:
[..]
Ja zo herkenbaar, met al die kleine dingen die een paar jaar geleden nog makkelijk & normaal waren. Bandjes plakken, schoenen aandoen, omdraaien in bed, en idd het klussen; frustratie alom om met handen kracht te zetten met gereedschap.[/Qu ote]
Ja, echtIk heb de zolder geïsoleerd, beetje nieten dus. En kan mijn rechterhand inmiddels niet meer gebruiken
Laatst had ik een stukje van de muur gebikt, nog geen 15 min... zelfde verhaald. 2 weken geleden deuren lopen verven... ff op mijn knieën gelegen, kon 4 dagen amper lopen
Ik word er zooo flauw van.
[Quote]Tuurlijk is er altijd wel een alternatief (of hulp) en uiteindelijk lukt het wel, maar de volgende dag weer extra last en gewoon dat balende gevoel dat zoiets kleins dat gevolg al heeft. Tevens wil je het gewoon zelf kunnen. Grrr...
Succes! Ik ben er inmiddels mee genokt en aan de pijnstillers gegaanquote:Maar goed, ik blijf positief!Ik ga zo eens wat opruimklussen in de schuur doen, joepie lopen, bukken en tillen!
![]()
Succes met het klussen!
Ja ik heb tegenwoordig ook zo'n ding. Maar dat doet pijn in mijn "trots"quote:Op zaterdag 9 november 2013 17:21 schreef soapie het volgende:
[..]
Ik heb deze, ideaal!!
[ afbeelding ]
Beter dat ding gebruiken dan pijn!quote:Op zaterdag 9 november 2013 17:28 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja ik heb tegenwoordig ook zo'n ding. Maar dat doet pijn in mijn "trots"
true storyquote:Op zaterdag 9 november 2013 17:34 schreef soapie het volgende:
[..]
Beter dat ding gebruiken dan pijn!
Zijn de handschoenen al binnen en bevallen ze een beetje?quote:Op zaterdag 9 november 2013 12:50 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik ookHoop dat ik ze snel krijg.
Meh, vandaag klussen (moet, moet af) vanaaf ws zeiken want ik voel mijn handen nu al. Daar word ik wel simpel van trouwens. Dat simpel klussen er niet meer in zit
Ik heb een vergeljkbaar ding en geen reuma, dus f*ck je trotsquote:Op zaterdag 9 november 2013 17:28 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja ik heb tegenwoordig ook zo'n ding. Maar dat doet pijn in mijn "trots"
Jup, zijn binnen en bevallen prima.quote:Op zaterdag 23 november 2013 12:04 schreef Sangha het volgende:
[..]
Zijn de handschoenen al binnen en bevallen ze een beetje?
quote:Op zaterdag 23 november 2013 13:18 schreef Qwea het volgende:
[..]
Jup, zijn binnen en bevallen prima.
Zitten lekker stevig om mijn handen, zodat ze lekker nauw sluiten. Heb het idee dat ze idd zorgen voor een betere doorbloeding en ik heb er gewoon meer stevigheid aan.
Ik kende mtx alleen maar in tablet vorm.quote:Op zaterdag 23 november 2013 21:32 schreef Laysa het volgende:
Ik ben nu ruim 5 weken verder en vandaag de 5e keer Methotrexaat geprikt. Ik merk dat de prednison is uitgewerkt, want mijn rechter schouder begint op te spelen. Ben benieuwd of ik het nog 3 weken red en wat de methotrexaat dus werkelijk opvangt of uitschakelt qua pijn.
Het grootst gedeelte van de week heb ik last van mijn mond, is mijn smaak van alle lekkere ding blugh en zijn mijn darmen erg snelquote:Op zaterdag 23 november 2013 21:43 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik kende mtx alleen maar in tablet vorm.
Toch grappig om te zien dat er zoveel verschillende varianten zijn van zoveel verschillende medicijnen en dat iedereen er anders op reageert![]()
Voordat ik op de Enbrel overging slikte ik o.a. ook mtx en ondanks de maximale dosering merkte ik er eigenlijk niks van?
Gemini Den Helder.quote:Op zaterdag 23 november 2013 21:44 schreef StateOfMind het volgende:
In welk ziekenhuis worden jullie eigenlijk behandeld?
Ik zit zelf bij de Sint Maartenskliniek in Nijmegen.
PAH heb ik op moeten zoeken, dat klinkt niet bestquote:Op zaterdag 23 november 2013 21:49 schreef Laysa het volgende:
[..]
Het grootst gedeelte van de week heb ik last van mijn mond, is mijn smaak van alle lekkere ding blugh en zijn mijn darmen erg snel![]()
maar ik ga er van uit dat dit wel stabiliseert. ik hoef maar 1 x per week te spuiten.
ik zit in de radboud in nijmegen bij een reumatologe die gespecialiseerd is in reuma en PAH. Dat is mijn andere fijne chronische ziekte
Ik weet nu 8 jaar dat ik pah heb en de ra is een extraatje die ik er bij kreeg zeg maar. Als ik geen pijn heb of de pijn handelbaar is kan ik er wel mee leven...Het is zoals het is.quote:Op zaterdag 23 november 2013 22:01 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
PAH heb ik op moeten zoeken, dat klinkt niet best![]()
Nou schijnt het zo te zijn dat je als reuma patient sowieso een hogere kans op hartafwijkingen hebt. In het begin van mijn ziekte (RA) heb ik ook een uitnodiging gekregen voor een hartonderzoek in het Radboud, maar daar ben ik nooit heen geweest. Ik heb geen zin in een hele dag aan onderzoeken.
Wat is dat Radboud ziekenhuis trouwens énorm groot zeg. Ik was daar onlangs op bezoek bij mijn jongste nichtje (bijna 3) op de kinderafdeling en had mijn scooter bij Ingang West staan. Is toch bijna 10 minuten lopen. Ik baalde dan ook enorm toen ik na het bezoek er vlakbij Ingang West achter kwam dat ik mijn hel had laten liggen, kon ik weer terug
![]()
Ik spuit ook 1 keer per week (Enbrel) en slik dagelijks 1 naproxen en 1 omeprazol. En dat werkt (gelukkig) goed en ik heb geen last van bijwerkingen. Ik prijs mijzelf gelukkig
Die Remicade behandeling is nogal omslachtig en tijdrovend las ik, met telkens een paar uur durend ziekenhuisbezoek.quote:Op zaterdag 23 november 2013 22:00 schreef Qwea het volgende:
[..]
Gemini Den Helder.
Gisteren 1ste Remicade infuus gehad. Vandaag last van arm en knie. Ik ben benieuwd.
Ja vertel mij wat. Humira spoot ik gewoon ff tijdens het eten. Ik moest vrijdag voor 3u!! Naar het ziekenhuisquote:Op zaterdag 23 november 2013 22:06 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die Remicade behandeling is nogal omslachtig en tijdrovend las ik, met telkens een paar uur durend ziekenhuisbezoek.
Waarom is er specifiek daarvoor gekozen?
Hopelijk werken de biologicals bij jou net zo goed als bij mij. Ikzelf merkte al bij de 3e week/3e injectie al een significante verbetering. Al helemaal aangezien ik nergens meer op durfde te hopen, gezien alle medicijnen in het jaar/anderhalf jaar daarvoor totaal niet werkten.
Ik ben er nog elke dag dankbaar voor
Verder geen gekke bijwerkingen?quote:Op zaterdag 23 november 2013 22:00 schreef Qwea het volgende:
[..]
Gemini Den Helder.
Gisteren 1ste Remicade infuus gehad. Vandaag last van arm en knie. Ik ben benieuwd.
Nog niet. Heb tavegil gekregen erbij ook. En de vorige keer openbaarde de jeuk zich pas bij infuus nr 3 ofzo.quote:
Het is zoals het is is idd de beste instelling, zo zie ik het zelf ook al vanaf dag 1 (en de eerste anderhalf jaar was ik een wrak en kon ik bijna niks meer).quote:Op zaterdag 23 november 2013 22:04 schreef Laysa het volgende:
[..]
Ik weet nu 8 jaar dat ik pah heb en de ra is een extraatje die ik er bij kreeg zeg maar. Als ik geen pijn heb of de pijn handelbaar is kan ik er wel mee leven...Het is zoals het is.
Verder slik ik voor de pah heel veel medicatie dus die van de ra neem ik er gewoon extra bij
Ik hoop dat het dit keer gewoon goed blijft gaanquote:Op zaterdag 23 november 2013 22:11 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nog niet. Heb tavegil gekregen erbij ook. En de vorige keer openbaarde de jeuk zich pas bij infuus nr 3 ofzo.
Dus ik wacht wel geduldig af. Kreeg wel te horen van de reuma verpleegkundige dat ik alerter moet zijn op mijn huid / moedervlekken. Studies hadden aangetoond dat tna alfa blockers het risico op huidkanker vergroten.
Ik zit in het sint fransiscus in Rotterdam. Ze zeggen voor reumapatienten de plek in Rotterdam en omgeving.quote:Op zaterdag 23 november 2013 21:44 schreef StateOfMind het volgende:
AMC amsterdamquote:Op zaterdag 23 november 2013 21:44 schreef StateOfMind het volgende:
Ben daar ook geweest, vond het niks. Kreeg diagnose Fibro. Verder kon de HA het wel af, maar moest wel een keer naar een lotgenotenbijeenkomst. Dat was ook eens en nooit meer, wat een onzin-ding was dat zeg.. Plus dat arts het geloof ik maar raar vond dat ik niet in huilen uitbarstte ofzo, toen ze vertelde wat ik had. Maar ik had alleen maar zoiets van, wat veranderd er dan, het heeft nu een naam, that's all.quote:Op zaterdag 23 november 2013 23:15 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
Ik zit in het sint fransiscus in Rotterdam. Ze zeggen voor reumapatienten de plek in Rotterdam en omgeving.
Daar ben je lekker mee dan!quote:Op zondag 24 november 2013 13:44 schreef Qwea het volgende:
Nou, dat was de eerste en laatste x remicadeIk had me vanmorgen toch een jeuk en uitslag
oh gelukkig heb ik niet zo'n ervaring. had eerst wel een oude man die bijna met pensioen ging en daarbij zat ik wel: als er niet bij de volgende afspraak wat veranderd ga ik ergens anders heen, maar gelukkig is zijn vervanger wel heel actief en druk bezig om me te helpen waar nodig en uit te leggen hoe en wat.quote:Op zondag 24 november 2013 13:43 schreef soapie het volgende:
[..]
Ben daar ook geweest, vond het niks. Kreeg diagnose Fibro. Verder kon de HA het wel af, maar moest wel een keer naar een lotgenotenbijeenkomst. Dat was ook eens en nooit meer, wat een onzin-ding was dat zeg.. Plus dat arts het geloof ik maar raar vond dat ik niet in huilen uitbarstte ofzo, toen ze vertelde wat ik had. Maar ik had alleen maar zoiets van, wat veranderd er dan, het heeft nu een naam, that's all.
Die ouwe man zat mijn moeder ook bij, weet effe zijn naam niet meer, maar ze vond het ook niks.... Ik had een oudere vrouw, was best aardig hoor, maar ze kon verder ook niet veel doen....quote:Op zondag 24 november 2013 17:12 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
oh gelukkig heb ik niet zo'n ervaring. had eerst wel een oude man die bijna met pensioen ging en daarbij zat ik wel: als er niet bij de volgende afspraak wat veranderd ga ik ergens anders heen, maar gelukkig is zijn vervanger wel heel actief en druk bezig om me te helpen waar nodig en uit te leggen hoe en wat.
dokter Wouters?quote:Op zondag 24 november 2013 17:16 schreef soapie het volgende:
[..]
Die ouwe man zat mijn moeder ook bij, weet effe zijn naam niet meer, maar ze vond het ook niks.... Ik had een oudere vrouw, was best aardig hoor, maar ze kon verder ook niet veel doen....
Shit! Dat had ik met Enbrel en Humira. Echt heel naar.quote:Op zondag 24 november 2013 13:44 schreef Qwea het volgende:
Nou, dat was de eerste en laatste x remicadeIk had me vanmorgen toch een jeuk en uitslag
Nou, ik ben zelfs op de SEH geweest vorige week erdoorquote:Op zondag 24 november 2013 19:30 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Shit! Dat had ik met Enbrel en Humira. Echt heel naar.![]()
Succes ermee, hoop dat het snel over is.
ik ookquote:Op maandag 16 december 2013 18:56 schreef Laysa het volgende:
Ben benieuwd hoe die Enbrel valt bij je.
Veuls te ver weg.quote:Op maandag 16 december 2013 19:17 schreef soapie het volgende:
Voor mensen met fibromyalgie. In Maasstadziekenhuis Rotterdam morgenmiddag een informatie-inloopmiddag. Ga zelf wel even kijken, misschien heb ik er wat aan. Je weet nooit.
Ik moet wel weer een keer naar een reumatoloog of reumaverpleegkundige.quote:
Gebruik je die MTX al lang? Hoor er niet altijd even leuke verhalen overquote:Op maandag 16 december 2013 18:21 schreef Laysa het volgende:
Vandaag de 1e 8 wekelijkse controle en ik mag echt niet mopperen...Nu nog maar 6 gewrichten matig ontstoken en de rest na 8 weken soepel. Dit komt nu nog door de prednison injectie. De methotrexaat heeft langer nodig voordat deze werkt...al met al niet geheel ontevreden dus![]()
Vandaag weer een prednison injectie gehad en de meest pijnlijkste gewrichten, mijn schouders zijn nu al minder pijnlijk
Ik kan er geen info over vinden op de website.. Qua tijden enzo.. Maar zou er op zich wel heen willen gaanquote:Op maandag 16 december 2013 19:17 schreef soapie het volgende:
Voor mensen met fibromyalgie. In Maasstadziekenhuis Rotterdam morgenmiddag een informatie-inloopmiddag. Ga zelf wel even kijken, misschien heb ik er wat aan. Je weet nooit.
Stond in een krantje. Tussen 14.00 en 16.00 uur. Voor meer info 010-4751109quote:Op maandag 16 december 2013 23:35 schreef VikaMustyGrishi het volgende:
[..]
Ik kan er geen info over vinden op de website.. Qua tijden enzo.. Maar zou er op zich wel heen willen gaan
Ruim 8 weken nu en ik was er ook wel huiverig voor. Maar het schijnt voornamelijk om de inname via pillen te gaan en ik spuit 1 x per week...Tuurlijk heb ik ook last van bijwerkingen, maar die nemen ook weer afquote:Op maandag 16 december 2013 23:23 schreef JeffreyXL het volgende:
[..]
Gebruik je die MTX al lang? Hoor er niet altijd even leuke verhalen over
Top, dank je!quote:Op dinsdag 17 december 2013 09:03 schreef soapie het volgende:
[..]
Stond in een krantje. Tussen 14.00 en 16.00 uur. Voor meer info 010-4751109
edit: http://www.fesinfo.nl/provincie/zuid_holland
Onsamenhangend of niet, het is gewoon niet fijn om geen duidelijkheid te hebben en te krijgen. Dat aanmodderen verbetert de boel ook niet. Dus ik begrijp heel goed dat je het kwijt moest. Hopelijk komt een andere reumatoloog x jaar na dato met een sluitende diagnose.quote:Op woensdag 7 mei 2014 22:15 schreef Fripsel het volgende: Dit is echt een heel onsamenhangend verhaal geworden. Maar ik moest het echt even kwijt.
Dat is ook mooi kutquote:Op donderdag 8 mei 2014 16:59 schreef Qwea het volgende:
Ik ben al fucking 4 weken van de reuma medicatie af en het gaat echt kut. Mag niet eerder weer beginnen dan dat mijn wond op mijn voet genezen is
Van de sulfasalazine gingen mijn witte bloedcellen naar beneden en daar moest ik dus mee stoppen. Nu nieuwe dosering gekregen maar mag pas beginnen als de wond is genezen
Jaquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |