Niet? Er komt toch iets voor terug? Helaas kun je al die infrastructuur niet betalen van liefdadigheid.quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit toont toch niet aan dat het geen diefstal is?
Het slaat bovendien als een lul op een drumstel want juridisch gezien is belasting geen diefstal of roof, maar belasting.quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:28 schreef starla het volgende:
[..]
Leuk zeg, een semantische discussie starten!
Dit topic kan beter naar TTK verplaatst worden.
Dat daargelaten inderdaad.quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het slaat bovendien als een lul op een drumstel want juridisch gezien is belasting geen diefstal of roof, maar belasting.
Leuk en wel, en ik begrijp het volkomen. Maar ik denk niet dat je snapt wat het betekent om werkelijk vrij te zijn.quote:
Niemand heeft het over een wetteloze samenleving, alleen een samenleving zonder heersers,quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:37 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Leuk en wel, en ik begrijp het volkomen. Maar ik denk niet dat je snapt wat het betekent om werkelijk vrij te zijn.
Want de auteur vergeet voor het gemak dat eenwwetteloze omgeving voor veel mensen een vroegtijdig einde betekent.
20TH CENTURY DEMOCIDEquote:Just to give perspective on this incredible murder by government, if all these bodies were laid head to toe, with the average height being 5', then they would circle the earth ten times. Also, this democide murdered 6 times more people than died in combat in all the foreign and internal wars of the century. Finally, given popular estimates of the dead in a major nuclear war, this total democide is as though such a war did occur, but with its dead spread over a century.
Maak de discussie dan interessanter. Ik heb geen enkel probleem met een subtiele vorm van topic-kaping.quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:33 schreef starla het volgende:
[..]
Omdat de OP niet prikkelt tot een discussie over of belastingheffing goed is, zo ja waarvoor? Zijn er andere oplossingen behoudens belasting te heffen om bepaalde volkszaken te financieren etc?
Het gaat om de definitie van roof. En je gebruikt hiervoor als ingang 'belasting'. Maar voor hetzelfde geld ging dit topic over: 'ik rijd te hard, krijg een bekeuring, is dat roof?'
Semantische discussies zijn nooit vruchtbare discussies.
Jij bekijkt alles enkel en alleen juridisch?quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het slaat bovendien als een lul op een drumstel want juridisch gezien is belasting geen diefstal of roof, maar belasting.
Wie zegt dat het belastingsysteem daar als enige voor kan zorgen?quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:28 schreef NomanIW het volgende:
gebeurt
[..]
Niet alles is alleen een morele kwestie. Ik ben er helemaal voor dat mensen vanuit dat oogpunt kritisch zijn, maar in hutjes van stront en leem komt er weinig van de grond.
Interessant,quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:47 schreef Monolith het volgende:
Voor een helder statistisch betoog van de slachtoffers van geweld in historisch perspectief is the better Angels of our nature van Steven Pinker wel een aanrader. Ook the world until yesterday van Jared Diamond beschrijft aardig de verschillen tussen volkeren zonder overheid en die met een overheid. In het laatste geval ligt het percentage dodelijk slachtoffers van de totale bevolking ongeveer een factor vier lager.
Lees je eigen OP nog eens goed. Jij bent degene die aankomt met de term juridisch. Ik corrigeer jouw onjuiste vaststelling slechts.quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij bekijkt alles enkel en alleen juridisch?
Belasting gaat op exact hetzelfde manier als roof, alleen heet het een belasting en de ander roof. Maar de basis is gewoon hetzelfde.
Het was ook een reactie op de post van heiden over de horroreffecten van de overheid mbt oorlogen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Interessant,
Al is dit natuurlijk niet een argument om de overheid de hemel in te prijzen.
Ahja.. verkeert geformuleerd inderdaad.quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Lees je eigen OP nog eens goed. Jij bent degene die aankomt met de term juridisch. Ik corrigeer jouw onjuiste vaststelling slechts.
Ah, duidelijk.quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het was ook een reactie op de post van heiden over de horroreffecten van de overheid mbt oorlogen.
Oorlogen zitten er juist niet bij.quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het was ook een reactie op de post van heiden over de horroreffecten van de overheid mbt oorlogen.
Zeker wel. In bepaalde gevallen is het noodzakelijk.quote:
Op vrijwillige basis met andere mensen omgaan, zoals we in het dagelijks leven al doen?quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zeker wel. In bepaalde gevallen is het noodzakelijk.
Wat voor alternatief heb jij anders? Waarvan gaat met dan dingen betalen?
Totale doublespeak dit. Wat jij omschrijft is precies de 'publieke sector': parasiteren in plaats van iets bij te dragen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:40 schreef cynicus het volgende:
Geen belasting willen betalen zie ik als een vorm van 'rent-seeking', oftwel: wel willen profiteren van het werk van anderen zonder er zelf -op gelijk basis- aan bij te dragen.
Heb jij door dat dit neer kan komen op dezelfde drogredenering als " belasting is democratisch gekozen"?quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:16 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Op vrijwillige basis met andere mensen omgaan, zoals we in het dagelijks leven al doen?
Hoe bedoel je?quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Heb jij door dat dit neer kan komen op dezelfde drogredenering als " belasting is democratisch gekozen"?
Huh?quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:44 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Totale doublespeak dit. Wat jij omschrijft is precies de 'publieke sector': parasiteren in plaats van iets bij te dragen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |