1 2 3 4 5 6 | Km 13.0 - Col de Manse 6.6 kilometre-long climb at 6.2% - category 2 Km 45.0 - Rampe du Motty 2.4 kilometre-long climb at 8% - category 3 Km 95.0 - Col d'Ornon (1 371 m) 5.1 kilometre-long climb at 6.7% - category 2 Km 122.5 - Alpe d'Huez 1 12.3 kilometre-long climb at 8.4% - category H Km 131.5 - Col de Sarenne 3 kilometre-long climb at 7.8% - category 2 Km 172.5 - Alpe d'Huez 2 13.8 kilometre-long climb at 8.1% - category H |
http://nos.nl/artikel/530191-bau--laugekte-op-alpe-dhuez.htmlquote:De Alpe d'Huez komt steeds voller te staan met Nederlanders. Al dagen staan tientallen Nederlanders met hun caravan op de Nederlandse berg en het wordt steeds moeilijker om nog een plekje te krijgen.
Donderdag staat de Tour-etappe met de Alpe d'Huez op het programma. Alle Nederlanders hopen op eindelijk weer een Nederlandse winnaar en dat Bauke Mollema en Laurens ten Dam goede zaken doen voor het klassement.
"Liefst Alpe d'Huez"
Ruim een week geleden zei Ten Dam nog dat hij droomt van een overwinning op Alpe d'Huez. Hij zei toen dat hij liever de etappe wint, dan dat hij hoog in het klassement eindigt.
Als Ten Dam aanvalt op de berg moet hij waarschijnlijk rekening houden met een nat wegdek. Franse weerstations verwachten zware regenbuien en mogelijk ook onweer.
Movistar-kopman Alejandro Valverde kondigde ook al aan dat hij zijn pijlen heeft gericht op de Alpe d'Huez. "Mijn doel is nu een ritzege, liefst op Alpe d'Huez", zei de Spanjaard gisteren. Door de waaier-etappe van afgelopen vrijdag kan Valverde zijn klassement vergeten.
Theunisse
De duizenden aanwezigen op de Alpe d'Huez krijgen in ieder geval de renners twee keer te zien. In etappe achttien beklimmen de renners aan het slot twee keer de Nederlandse berg.
In de Tour de France eindigde 27 keer een etappe op de Alpe d'Huez. Acht keer daarvan won een Nederlander, met Gert-Jan Theunisse in 1989 als laatste winnaar. Sindsdien waren het vooral Italianen die op Alpe d'Huez wonnen. In de jaren '90 zorgden Gianni Bugno (twee keer), Roberto Conti, Marco Pantani (twee keer) en Guiseppe Guerini voor Italiaans succes op 'onze' berg.
category WTF eerder. 112 en 213 km klimmen, die berg wordt tussendoor nog bijna verdubbeld!quote:Km 122.5 - Alpe d'Huez 112.3 kilometre-long climb at 8.4% - category H
Km 131.5 - Col de Sarenne 3 kilometre-long climb at 7.8% - category 2
Km 172.5 - Alpe d'Huez 213.8 kilometre-long climb at 8.1% - category H
Alpe d'Huez 1 en 2 wordt bedoeld, foutje.quote:Op woensdag 17 juli 2013 13:11 schreef Montov het volgende:
[..]
category WTF eerder. 112 en 213 km klimmen, die berg wordt tussendoor nog bijna verdubbeld!
Afdalen op de Sarenne is dodelijk met dit weer iddquote:Op woensdag 17 juli 2013 14:51 schreef Marcoss het volgende:
Gerucht gaat dat ze al finishen op de 1ste klim van de Alpe d'Huez ivm de veiligheid
twitter:DaniBici twitterde op woensdag 17-07-2013 om 14:47:06Empiezan a salir rumores sobre mañana: la RAI habla de que la etapa puede acabar en la primera subida a L’Alpe d’Huez si llueve. #TDF reageer retweet
Klopt! Ook al volstaat de etappe van vrijdag ook niet!quote:Op woensdag 17 juli 2013 13:22 schreef TLC het volgende:
Koningsetappe van deze Tour![]()
Froome of -als het van Froome mag- Quintana die deze etappe pakt, maar ik zie Mollema en LtD wel top 10 rijden.
Gaat wel om levens. Niet om het genot van de kijker.quote:Op woensdag 17 juli 2013 14:59 schreef Cootz het volgende:
Zou het wel klote vinden als ze 'm zouden inkorten zeg...
Dit.quote:Op woensdag 17 juli 2013 14:46 schreef Ereinion het volgende:
Zinloos truukje, 2 keer de Alpe. Kan je net zo goed een even zware of zwaardere klim met een goede afdaling ervoor doen.
Maar dan mag je het nog wel jammer vinden.quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:00 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Gaat wel om levens. Niet om het genot van de kijker.
Dan stel ik voor dat ze volgend jaar de tour op hometrainers doenquote:Op woensdag 17 juli 2013 15:00 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Als je tijdens de afdaling continu in de remmen knijpt weet je zeker dat je het overleeft.quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:00 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik meen een tijd gelezen geleden te hebben dat de weg onlangs wel is verbeterd. Geen idee of het waar is.quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:01 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dit.
En die afdaling van de Sarenne is te gevaarlijk imo om in de finale van een koers te doen.
Zeer nuttig om te weten hoe het in de afdaling in 1992 daar was. Slechts 21 jaar geleden...quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:17 schreef SanAnt het volgende:
Als het echt zwaar gaat regenen dan zal er niet afgedaald worden van de alp denk ik.
Ik ben daar in 1992 geweest en toen ging het net na de etappe zwaar regenen ,dan weet je niet wat je ziet echt een rivier die naar beneden stort .
Toen was er geen afdaling ,de eerste keer dit jaar dat ze er van afdalen op de fiets .quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zeer nuttig om te weten hoe het in de afdaling in 1992 daar was. Slechts 21 jaar geleden...
da heet toch gewoon ene helikopter?quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:31 schreef Nieuwschierig het volgende:
mist=geen hefschroefvliegtuig=geen tv
kortweg heliquote:Op woensdag 17 juli 2013 15:35 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
anglicisme
Ik zeg hefschroefvliegtuig of wentelwiek
Zie TT.quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Belachelijke afdaling die Sarenne.
Hoe laat begint de NOS?
Ik houd mijn adem in.twitter:wielerman twitterde op woensdag 17-07-2013 om 17:44:24Forget the rumours about skipping Sarenne. Just spoke Pecheux for a sec: Tomorrow? No problem! #tdf reageer retweet
Landis 2006 lijkt me een mooi doel. Moet het niet gaan regenen natuurlijk.quote:____ - 37:00 | 2
_ 1. Marco Pantani _______ ITA | 36:50 | 1995
_ 2. Marco Pantani _______ ITA | 36:55 | 1997
____ 37:00 - 37:59 | 3
_ 3. Marco Pantani _______ ITA | 37:15 | 1994
_ 4. Lance Armstrong _____ USA | 37:36 | 2004
_ 5. Jan Ullrich _________ GER | 37:42 | 1997
____ 38:00 - 38:29 | 5
_ 6. Lance Armstrong _____ USA | 38:05 | 2001
_ 7. Miguel Indurain _____ ESP | 38:14 | 1995
_ 8. Alex Zülle __________ SUI | 38:14 | 1995
_ 9. Bjarne Riis _________ DEN | 38:16 | 1995
_10. Richard Virenque ____ FRA | 38:22 | 1997
____ 38:30 - 38:59 | 5
_11. Floyd Landis ________ USA | 38:36 | 2006
_12. Andreas Klöden ______ GER | 38:36 | 2006
_13. Jan Ullrich _________ GER | 38:40 | 2004
_14. Laurent Madouas _____ FRA | 38:44 | 1995
_15. Richard Virenque ____ FRA | 38:55 | 1994
Ik zie het wel sneller gaan.quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:04 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Landis 2006 lijkt me een mooi doel. Moet het niet gaan regenen natuurlijk.
Nee, maar hij veroverde wel de gele trui in etappe 15 die naar Alpe d'huez ging. Etappe 17 was die solo.quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Landis 2006, was dat de beruchte solo?
En dan nog de 11e tijd ooit. Heldquote:
quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:14 schreef sararaats het volgende:
rijden ze die morgen want ik kan niet meer volgen. er was vandaag een tijdrit maar waar?
rijden ze die morgen want ik kan niet meer volgen. er was vandaag een tijdrit maar waar?
Col de Manse, uiteraard.quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:16 schreef Jason22 het volgende:
Morgen gaan ze ook weer over de col de Mende, net als eergisteren.
quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:28 schreef TLC het volgende:
er zal morgen wel een stuk geschrapt worden door het weer
quote:Op woensdag 17 juli 2013 17:45 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik houd mijn adem in.twitter:wielerman twitterde op woensdag 17-07-2013 om 17:44:24Forget the rumours about skipping Sarenne. Just spoke Pecheux for a sec: Tomorrow? No problem! #tdf reageer retweet
Hoop het niet, maar dat is helemaal niet zeker dat dat wel gebeurdquote:Op woensdag 17 juli 2013 18:28 schreef TLC het volgende:
er zal morgen wel een stuk geschrapt worden door het weer
's Ochtends vroeg zou het nog kunnen, maar als het gebeurt zal het toch vanavond al bekend zijn imo.quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:29 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Hoop het niet, maar dat is helemaal niet zeker dat dat wel gebeurd
Hoever van tevoren kunnen ze maximaal beslissen of er een etappe veranderd gaat worden? Lijkt me niet dat ze dat doen op de dag zelf
Ja, in de Dauphiné, is volgens mij ook pas sinds dit jaar dat je via een geasfalteerde weg naar beneden kanquote:Op woensdag 17 juli 2013 18:41 schreef Maver24 het volgende:
Zijn ze trouwens wel eens eerder van de Col de Sarenne gedaald? Ik dacht altijd dat je de Alp maar op 1 kant omhoog kon en dat je dezelfde weg ook weer naar beneden moest
quote:Politie sluit Alpe d'Huez af
Alpe d'Huez is vanaf woensdagavond 20.30 uur afgesloten voor verkeer.
Dat heeft de politie besloten vanwege de drukte op de berg, waarop donderdag de finish is van de achttiende etappe in de Tour de France.
Er zijn al honderdduizenden mensen op de berg. Overal in de bermen en parken staan tentjes en er is geen kampeerplaats op parkeerplek meer te vinden.
quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:03 schreef Pino112 het volgende:
Dat wordt chaos morgen met de meerenners enzo..
http://nos.nl/artikel/530626-politie-sluit-alpe-dhuez-af.html
[..]
Daarna waarschijnlijk.quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:28 schreef sausagin het volgende:
Om hoe laat is finish. Ik kan pas vanaf half 5 kijken...
Tussen 3 en 6.quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:28 schreef sausagin het volgende:
Afhankelijk hoe hard ze rijden.quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:28 schreef sausagin het volgende:
Doe effe normaal man.quote:
Waar lees je dat ?quote:Op woensdag 17 juli 2013 20:02 schreef TLC het volgende:
Het begint er toch op te lijken dat een deel niet gereden gaat worden morgen
Wat zijn hun bronnen dan? ik lees het nog nergensquote:
Het begin. Het wordt weer een klimtijdrit.quote:Op woensdag 17 juli 2013 20:07 schreef Pedroso het volgende:
Welk deel gaat niet gereden worden dan ?
Nee hoor, die weg ligt er al langer.quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:54 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ja, in de Dauphiné, is volgens mij ook pas sinds dit jaar dat je via een geasfalteerde weg naar beneden kan
Ook geasfalteerd ja? Dacht dat dat altijd de reden was dat ze enkel finishten op de Alpe d'Huez, tot dit jaar dan.quote:Op woensdag 17 juli 2013 20:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee hoor, die weg ligt er al langer.
Ja, ook geasfalteerd. Ben er in 1999 al eens opgereden van die kant, en dat was allemaal asfalt. Lag er niet zo goed bij, in 2006 (laatste keer dat ik er was) lag het er nog net zo bij als in 99. Volgens mij hebben ze er sinds die tijd ook niets meer aan gedaan.quote:Op woensdag 17 juli 2013 20:11 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ook geasfalteerd ja? Dacht dat dat altijd de reden was dat ze enkel finishten op de Alpe d'Huez, tot dit jaar dan.
En dan nog die tweet dat Renaat gesproken heeft met een van de mannen van de organisatie stemt mij wel positief.quote:Op woensdag 17 juli 2013 20:08 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dan luister je erg slecht. Het is mogelijk, maar meer ook niet.
lolquote:Op woensdag 17 juli 2013 20:12 schreef Marcoss het volgende:
De oorlogsvoering richting Froome is al begonnen
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 17 juli 2013 20:12 schreef Marcoss het volgende:
De oorlogsvoering richting Froome is al begonnen
[ afbeelding ]
Wat hebben ze te melden ?quote:Op woensdag 17 juli 2013 20:22 schreef Ambrosius het volgende:
Het is zelfs een item in het NOS Journaal.
Paar opmerkingen van Poels en Tony Martin die het vrij gevaarlijk vinden. Dit alles met het bekende filmpje wat hier al 36 keer gepost is met de afdaling. Niks boeiends verder.quote:
Als pecheux al heeft gezegd dat er niks aan de hand is voor morgen dan ga ik daar maar vanuitquote:Op woensdag 17 juli 2013 20:27 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Paar opmerkingen van Poels en Tony Martin die het vrij gevaarlijk vinden. Dit alles met het bekende filmpje wat hier al 36 keer gepost is met de afdaling. Niks boeiends verder.
Ben jij 8 jaar ofzo? Gezien je posts begin ik dat toch te vermoeden. Dit werd bijvoorbeeld helemaal niet gezegdquote:Op woensdag 17 juli 2013 20:02 schreef TLC het volgende:
Het begint er toch op te lijken dat een deel niet gereden gaat worden morgen
quote:
Ik vermoed dat toen ik 8 was je ouders elkaar nog niet kenden.quote:Op woensdag 17 juli 2013 20:30 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ben jij 8 jaar ofzo? Gezien je posts begin ik dat toch te vermoeden. Dit werd bijvoorbeeld helemaal niet gezegd
Froome rijdt al freewheelend per ongeluk wel naar de overwinning.quote:Op woensdag 17 juli 2013 20:09 schreef Pedroso het volgende:
Verwacht overigens dat Froome morgen niet voor de overwinning gaat maar bijblijven genoeg zal vinden. De Spaanse brigade begint weer in vorm te komen dus het zal wel een Spaanse / Columbiaanse overwinning worden. Daar hoef je geen helderziende voor te zijn.
Die posts waarin je constant dingen beweert die gewoon niet kloppen. Zoals deze ook.quote:Op woensdag 17 juli 2013 20:33 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik vermoed dat toen ik 8 was je ouders elkaar nog niet kenden.
En welke posts ????
noem voorbeelden dan, ik wacht wel hoorquote:Op woensdag 17 juli 2013 20:39 schreef TheArt het volgende:
[..]
Die posts waarin je constant dingen beweert die gewoon niet kloppen. Zoals deze ook.
Niemand heeft nieuws, iedereen praat elkaar na. En elke keer dat er wordt nagepraat klinkt het een beetje meer alsof de etappe zeker wordt ingekort. Maar er is gewoon nog helemaal geen nieuws...quote:Op woensdag 17 juli 2013 20:58 schreef TLC het volgende:
De dubbele beklimming van de Alpe d'Huez in de Tour-etappe van donderdag staat op losse schroeven. Mocht het gaan onweren op de berg, zoals is voorspeld, dan overweegt de organisatie om de toch al gevaarlijke afdaling tussen de twee Huez-beklimmingen te schrappen.
In dat geval rijden de Tour-renners één keer de 'Nederlandse berg' op naar de finish.
Volgens verslaggever Gio Lippens wil de organisatie van de Tour de France geen enkel risico nemen. "Gisteren hoorden we een discussie bij mensen van de Franse tv en de organisatie hier. Als het gaat onweren donderdag zijn ze van plan om de afdaling van de Col de Sarenne te schrappen en dan zullen ze maar één keer de Alpe d'Huez op rijden."
Zeer slecht weer
Weerstations verwachten voor donderdag zeer slecht weer op de Alpe d'Huez. Tijdens de beklimmingen kan het regenen en onweren en op de top van de berg wordt windkracht 5 verwacht. Ook wordt er gewaarschuwd voor laaghangende bewolking in de tussenliggende afdaling.
(nos.nl)
Dit dus.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:02 schreef Cootz het volgende:
[..]
Niemand heeft nieuws, iedereen praat elkaar na. En elke keer dat er wordt nagepraat klinkt het een beetje meer alsof de etappe zeker wordt ingekort. Maar er is gewoon nog helemaal geen nieuws...
twitter:Fredagsvik twitterde op woensdag 17-07-2013 om 20:51:06@mrconde ASO told me no news, nothing decided yet one hour ago. Not raining much where I am now. Foot of The Alps. reageer retweet
En dan zul je zien dat er een Nederlander wint.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:00 schreef danos het volgende:
Gvd op beelden hoeven we dus ook niet te rekenen.
Kijken dus.twitter:NOSavondetappe twitterde op woensdag 17-07-2013 om 21:32:33De Avondetappe is vandaag gaan kijken hoe de afdaling van de Sarenne er bij ligt én hoe de sfeer is op de Alpe d'Huez. Straks om 22.20u reageer retweet
ben benieuwdquote:Op woensdag 17 juli 2013 21:41 schreef Ajacied422 het volgende:
Kijken dus.twitter:NOSavondetappe twitterde op woensdag 17-07-2013 om 21:32:33De Avondetappe is vandaag gaan kijken hoe de afdaling van de Sarenne er bij ligt én hoe de sfeer is op de Alpe d'Huez. Straks om 22.20u reageer retweet
twitter:bramtankink twitterde op woensdag 17-07-2013 om 21:48:37“@pollem6: @bramtankink Froome → #bocht7
” kunnen er nog wat namen bij? reageer retweet
Die Tankink, echt een baasquote:Op woensdag 17 juli 2013 21:51 schreef Pino112 het volgende:
twitter:bramtankink twitterde op woensdag 17-07-2013 om 21:48:37“@pollem6: @bramtankink Froome → #bocht7 [ afbeelding ]” kunnen er nog wat namen bij? reageer retweet
![]()
twitter:sebtimmerman twitterde op woensdag 17-07-2013 om 22:10:15Tourorganisatie heeft besloten dat alle auto's en motoren na de 1ste keer Alpe uit koers moeten. Behalve tv en ploegleiders uiteraard. reageer retweet
waanzin!quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:18 schreef Pino112 het volgende:
twitter:sebtimmerman twitterde op woensdag 17-07-2013 om 22:10:15Tourorganisatie heeft besloten dat alle auto's en motoren na de 1ste keer Alpe uit koers moeten. Behalve tv en ploegleiders uiteraard. reageer retweet
mooi, betekend dus dat ze morgen gewoon de hele etappe gaan doen als ze dit hebben besloten ?quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:18 schreef Pino112 het volgende:
Zal nog wel meer besloten worden denk ik.quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:26 schreef Maver24 het volgende:
[..]
mooi, betekend dus dat ze morgen gewoon de hele etappe gaan doen als ze dit hebben besloten ?
Benieuwd hoeveel van die mensen meer dan 5 renners herkennen.quote:
Bij de Giro zeiden ze vaak sochtends nog dat de etappe gewoon doorging, om daar vervolgens een paar uur later toch op terug te komen, terwijl iedereen al wist dat het niet konquote:Op woensdag 17 juli 2013 22:26 schreef Maver24 het volgende:
[..]
mooi, betekend dus dat ze morgen gewoon de hele etappe gaan doen als ze dit hebben besloten ?
Dit is de Giro niet. Ik ben benieuwd wat voor nieuws er nog komt komende urenquote:Op woensdag 17 juli 2013 22:49 schreef danos het volgende:
[..]
Bij de Giro zeiden ze vaak sochtends nog dat de etappe gewoon doorging, om daar vervolgens een paar uur later toch op terug te komen, terwijl iedereen al wist dat het niet kon
Ik zou alleen vroom herkennen, en gilbert.quote:Op woensdag 17 juli 2013 22:42 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Benieuwd hoeveel van die mensen meer dan 5 renners herkennen.
Tussen 3 en 6.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:01 schreef Swaxie het volgende:
Iemand enig idee hoe laat ze ongeveer zullen finishen?
Zag net beelden van theunisse op de Alp, stond het ook al vreselijk vol.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
Al jaren hoor ik commentatoren zeggen "dit moet eens mislopen, dit kan niet blijven duren" over extreme drukte op zo'n berg wanneer zo'n renner zich weer door een wilde massa moet bewegen. Ik begin me af te vragen of ze 't over morgen hebben.
Aangezien ze al met pis beginnen te gooien, zitten we al bijna op 't niveau van de doorsnee veldcross.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:06 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Zag net beelden van theunisse op de Alp, stond het ook al vreselijk vol.
Maar laatste tijd lijkt er stuk meer boeren schijtlolligheid bij te zijn gekomen.
Het is af en toe al mis gegaan.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
Al jaren hoor ik commentatoren zeggen "dit moet eens mislopen, dit kan niet blijven duren" over extreme drukte op zo'n berg wanneer zo'n renner zich weer door een wilde massa moet bewegen. Ik begin me af te vragen of ze 't over morgen hebben.
twitter:raykerckhoffs twitterde op woensdag 17-07-2013 om 23:08:30Tourorganisatie: alleen exceptionele weersomstandigheden ervoor kunnen zorgen dat er na eerste keer direct op l'Alpe d'Huez gefinishd wordt. reageer retweet
En wat verstaan we onder exceptionele weersomstandigheden? Met alleen regen vind ik dat nietquote:Op woensdag 17 juli 2013 23:09 schreef Pino112 het volgende:
twitter:raykerckhoffs twitterde op woensdag 17-07-2013 om 23:08:30Tourorganisatie: alleen exceptionele weersomstandigheden ervoor kunnen zorgen dat er na eerste keer direct op l'Alpe d'Huez gefinishd wordt. reageer retweet
Sneeuw.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:11 schreef Maver24 het volgende:
[..]
En wat verstaan we onder exceptionele weersomstandigheden? Met alleen regen vind ik dat niet
Als de urine uit de lucht komt vallen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:11 schreef Maver24 het volgende:
[..]
En wat verstaan we onder exceptionele weersomstandigheden? Met alleen regen vind ik dat niet
Nee, tenzij ze 'm stiekem droog ook al te gevaarlijk vinden, maar dat niet meteen willen toegeven.quote:Op woensdag 17 juli 2013 23:10 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Kom op. Een beetje regen kan er toch niet voor zorgen dat de afdaling geschrapt wordt?
Nou nou je kan ook overdrijven. Denk dat de etappe van vrijdag nog wel belangrijker en beslissender zal zijn.quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:13 schreef sonnyspek het volgende:
Nou dames en heren, hier is ie dan. De etappe die voor Nederland gaat beslissen of wij nog in de top meedraaien of dat wij afhaken voor het podium. De etappe die gevaarlijk en chaotisch gaat verlopen, met Ducrot en Dijkstra. De etappe waar ook Gesink jaren voor heeft getraind en nou eindelijk tegenover zichzelf en andere moet laten zien dat hij er nog staat in de Tour. Dit is tevens de etappe waar we kunnen zien of Contador zich opblaast voor die ene aanval op Froome, of dat Froome er eindelijk doorheen zakt zoals velen (op Syntix na) hopen zodat de Tour weer spannend wordt. Kan Nederland zijn positie handhaven of eventueel verbeteren op 'onze Nederlandse' berg? We gaan het zien...
Ik kijk morgen om 12.15 nederland 1 buiten in het zonnetje, jij ook?
Denk je? Lijkt me zo'n etappe waar, na wat strubbelingen op de eerste klim, niets gaat gebeuren tot de slotklim. Maar ik verwacht, op wat wanhopige pogingen van Bertje na, ook niet zoveel meer deze Tour.quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:22 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nou nou je kan ook overdrijven. Denk dat de etappe van vrijdag nog wel belangrijker en beslissender zal zijn.
Iedereen mijn vriend, iedereen...quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik hoop inderdaad dat Froome eraf zakt, letterlijk dan...
Ik verwacht van morgen eigenlijk niet zoveel, op de laatste beklimming van Alpe d'Huez na dan. De etappe van vrijdag leent zich m.i. veel meer voor een langgerekte aanval dan die van morgen, maar we zullen zien.quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:25 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Denk je? Lijkt me zo'n etappe waar, na wat strubbelingen op de eerste klim, niets gaat gebeuren tot de slotklim. Maar ik verwacht, op wat wanhopige pogingen van Bertje na, ook niet zoveel meer deze Tour.
Precies.quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:30 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik verwacht van morgen eigenlijk niet zoveel, op de laatste beklimming van Alpe d'Huez na dan. De etappe van vrijdag leent zich m.i. veel meer voor een langgerekte aanval dan die van morgen, maar we zullen zien.
Waarom denk je dat? (Heb er niet zoveel kaas van gegeten, dus oprechte vraagquote:Op donderdag 18 juli 2013 00:30 schreef TheArt het volgende:
De etappe van vrijdag leent zich m.i. veel meer voor een langgerekte aanval dan die van morgen, maar we zullen zien.
Wie zou dat moeten zijn dan?quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:02 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Tien jaar geleden.
Hopelijk weer een Baskische winnaar. Alleen dan wel een die niet hoeft te remmen in de bochten.
Gaan we retorische vragen stellen?quote:
Is dit een retorische vraag?quote:Op donderdag 18 juli 2013 01:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Gaan we retorische vragen stellen?
Hoop ik niet, prima dat Froome heel die Spaanse kliek voorblijft. Valverde, Rodriguez, Contador etc, allemaal al jarenlang valsspelers.quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik hoop inderdaad dat Froome eraf zakt, letterlijk dan...
Of zaterdag.quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:30 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik verwacht van morgen eigenlijk niet zoveel, op de laatste beklimming van Alpe d'Huez na dan. De etappe van vrijdag leent zich m.i. veel meer voor een langgerekte aanval dan die van morgen, maar we zullen zien.
Mijn tv staat binnen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 00:13 schreef sonnyspek het volgende:
Nou dames en heren, hier is ie dan. De etappe die voor Nederland gaat beslissen of wij nog in de top meedraaien of dat wij afhaken voor het podium. De etappe die gevaarlijk en chaotisch gaat verlopen, met Ducrot en Dijkstra. De etappe waar ook Gesink jaren voor heeft getraind en nou eindelijk tegenover zichzelf en andere moet laten zien dat hij er nog staat in de Tour. Dit is tevens de etappe waar we kunnen zien of Contador zich opblaast voor die ene aanval op Froome, of dat Froome er eindelijk doorheen zakt zoals velen (op Syntix na) hopen zodat de Tour weer spannend wordt. Kan Nederland zijn positie handhaven of eventueel verbeteren op 'onze Nederlandse' berg? We gaan het zien...
Ik kijk morgen om 12.15 nederland 1 buiten in het zonnetje, jij ook?
lolquote:Op donderdag 18 juli 2013 07:15 schreef franklop het volgende:
Wist niet dat Aart Vierhouten in 2004 (na zijn uitsluiting na de klimtijdrit op de Alpe want buiten tijd) al dronken zijn huidige partner ontmoet heeft
Ditquote:Op donderdag 18 juli 2013 00:47 schreef marcodej het volgende:
Vrij genomen, dus beter maken ze er een show van.
twitter:wielerman twitterde op donderdag 18-07-2013 om 07:51:42Brekend: 2x op Alpe D'Huez, alleen bocht 7 geschrapt.. #TdF reageer retweet
Dan weet je ook zeker dat je banden het niet overleven...quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:03 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Als je tijdens de afdaling continu in de remmen knijpt weet je zeker dat je het overleeft.
twitter:raykerckhoffs twitterde op donderdag 18-07-2013 om 08:15:34Laatste weersvoorspellingen l'alpe d'huez ; 14,5 graden, onweer, 90% kans op regen. reageer retweet
Was mooi verhaal wel, stond in Metro. McEwen had tegen hem gezegd dat hij maar even de stad in moest gaan, kwam haar al snel tegen. Ging toen dronken bij de Avondetappe aan tafel zitten, waar hij snel weggehaald werd. Ging de kroeg in, kwam hetzelfde meisje weer tegen en zijn nog steeds samenquote:
Mag ik hopen dat bocht 7 wegspoelt in een modderlawine?quote:Op donderdag 18 juli 2013 09:00 schreef Pino112 het volgende:
Ik weet niet wat Rayyyyyys bron is, maar goed:twitter:raykerckhoffs twitterde op donderdag 18-07-2013 om 08:15:34Laatste weersvoorspellingen l'alpe d'huez ; 14,5 graden, onweer, 90% kans op regen. reageer retweet
twitter:raykerckhoffs twitterde op donderdag 18-07-2013 om 08:15:34ONWEERSAPOCALYPSE DES DOODS OP WEG NAAR ALPE D'HUEZ LEES NU OP TELEGRAAF.NL reageer retweet
Denk dat ie wel gelijk heeft:quote:Op donderdag 18 juli 2013 09:20 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Mag ik hopen dat bocht 7 wegspoelt in een modderlawine?
Maarja, ray zegt het dus het zal 28 graden worden met een blauwe lucht.
maar ik heb het net al gelezen op zijn twitter (via fok!) dus wat moet ik op de site van dat roddelblad?quote:Op donderdag 18 juli 2013 09:23 schreef Mani89 het volgende:
twitter:raykerckhoffs twitterde op donderdag 18-07-2013 om 08:15:34ONWEERSAPOCALYPSE DES DOODS OP WEG NAAR ALPE D'HUEZ LEES NU OP TELEGRAAF.NL reageer retweet
Slechter dan D&D zal hij het niet doen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 09:50 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Gaat Genee de etappe vanmiddag presenteren?
twitter:marcelkittel twitterde op donderdag 18-07-2013 om 10:28:43And I have a special request to the dutch fans: Could you please sing "Du hast die Haare schön!" when @koendekort passes you? Bedankt! 😁😝 reageer retweet
Kittelquote:Op donderdag 18 juli 2013 10:29 schreef Ajacied422 het volgende:
twitter:marcelkittel twitterde op donderdag 18-07-2013 om 10:28:43And I have a special request to the dutch fans: Could you please sing "Du hast die Haare schön!" when @koendekort passes you? Bedankt! 😁😝 reageer retweet
eeeuhmquote:Op donderdag 18 juli 2013 10:29 schreef Ajacied422 het volgende:
Die kans is wel aanwezig ben ik bangquote:Op donderdag 18 juli 2013 10:41 schreef Spockjuh_ het volgende:
wat nu als het weer echt slecht is. Dan gaan de helikopters mogelijk niet de lucht in en kijken we 4 uur lang naar enkele vaste cameraposities
quote:Op donderdag 18 juli 2013 10:29 schreef Ajacied422 het volgende:
quote:Op donderdag 18 juli 2013 10:29 schreef Ajacied422 het volgende:
In de polonaise vanavond bij TdJ!quote:
Vaste camera alleen op bocht 7. Kan de hele wereld 5 uur lang naar 'die gekke Nederlanders' kijken.quote:Op donderdag 18 juli 2013 10:41 schreef Spockjuh_ het volgende:
wat nu als het weer echt slecht is. Dan gaan de helikopters mogelijk niet de lucht in en kijken we 4 uur lang naar enkele vaste cameraposities
twitter:hendriksmj twitterde op donderdag 18-07-2013 om 10:47:09Vanaf de Col d'Ornon regent het en is de weg kletsnat. #tdf http://t.co/qAKY8qkoZf reageer retweet
Als het regent is de weg nat lijkt me logisch. Tenzij afdakjes.quote:Op donderdag 18 juli 2013 10:54 schreef Pino112 het volgende:
twitter:hendriksmj twitterde op donderdag 18-07-2013 om 10:47:09Vanaf de Col d'Ornon regent het en is de weg kletsnat. #tdf http://t.co/qAKY8qkoZf reageer retweet
verschil is er tussen nat en kletsnatquote:Op donderdag 18 juli 2013 10:55 schreef aswesleep het volgende:
[..]
Als het regent is de weg nat lijkt me logisch. Tenzij afdakjes.
Sky gaat er dus vanuit dat we 2x alpe beklimmentwitter:TeamSky twitterde op donderdag 18-07-2013 om 09:50:27Whether you're on the roadside or in front of a TV. Today's #TDF stage 18 should be spectacular. Twice up Alpe-d'Huez http://t.co/tQVvT6vzZg reageer retweet
twitter:bramtankink twitterde op donderdag 18-07-2013 om 10:05:21Mijn kamergenoot @wynants82 wil vandaag even Nederlander zijn. Kan hij zo ook behandeld worden op de Alpe? Bij voorbaat dank. reageer retweet
Er mag wel meer niet. Zolang de camera's en de jury het niet zien gebeurt het toch wel.quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:00 schreef Pino112 het volgende:
Iedereen roept nu wel op om te duwen, maar dat mag toch niet?
quote:Riis lacht om kritiek Froome
Bjarne Riis vindt de kritiek van Cris Froome om donderdag bij regen de tweede klim van L'Alpe d'Huez te schrappen belachelijk. Na de eerste beklimming van L'Alpe volgt namelijk de gevaarlijke afdaling van de Col de Sarrene.
„Dit is de Tour de France. Niet een wekelijks uitje dat je met je grootmoeder maakt. Een afdaling als deze moet je gewoon nemen zoals zij erbij ligt", aldus de ploegmanager van Alberto Contador.
Bij deze stelling sloot ook Bauke Mollema zich aan. „Ik hoop dat de afdaling erin blijft. Regen of niet, een gevaarlijke afzink als deze hoort ook bij het wielrennen.”
Bron: Telegraaf
Misschien aanvallen om als springplank te dienen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:14 schreef franklop het volgende:
Ben benieuwd of Gesink vandaag aan zal mogen vallen (mocht hij daar fit genoeg voor zijn) of dat hij toch in peloton moet blijven om Bau en Lau te helpen.
Ik hoop het zo. Zou het zo super vinden voor hem.quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:14 schreef franklop het volgende:
Ben benieuwd of Gesink vandaag aan zal mogen vallen (mocht hij daar fit genoeg voor zijn) of dat hij toch in peloton moet blijven om Bau en Lau te helpen.
Was ik de Belkin ploegleider, dan zou ik zeker de enige klimknecht van hoog niveau niet zijn krachten laten verspillen behalve door voor Bau of Lau te werken. Als hij zich super voelt blijft hij bij Bauke en dus hopelijk bij Froome en vooraan, dan kan hij die etappe pakken.quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:14 schreef franklop het volgende:
Hé, het is RaboBelkin dus we gokken sowieso op meerdere paarden en tot nu toe moesten onze twee klassementsmannen het bergop ook vooral in hun eentje doen. En dat kan nu ook want ze zullen niet echt aangevallen worden en kunnen proberen in de treintjes van Froome en Contador gaan zittenquote:Op donderdag 18 juli 2013 11:17 schreef ZoDiep het volgende:
[..]
Was ik de Belkin ploegleider, dan zou ik zeker de enige klimknecht van hoog niveau niet zijn krachten laten verspillen behalve door voor Bau of Lau te werken. Als hij zich super voelt blijft hij bij Bauke en dus hopelijk bij Froome en vooraan, dan kan hij die etappe pakken.
Ik heb liever dat ze gaan voor etappe winst dan plekkie verdedigen. Tenzij Kreuziger/Contador een echt slechte dag gaat krijgen is het podium denk ik toch weg.Op de Alp zal het toch ieder voor zich zijn en zal de hulp die gesink kan bieden in zijn huidige vorm (ruim onder de vorm van mollema/ten dam) toch beperkt zijn.quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:17 schreef ZoDiep het volgende:
[..]
Was ik de Belkin ploegleider, dan zou ik zeker de enige klimknecht van hoog niveau niet zijn krachten laten verspillen behalve door voor Bau of Lau te werken. Als hij zich super voelt blijft hij bij Bauke en dus hopelijk bij Froome en vooraan, dan kan hij die etappe pakken.
Zat net even mobiel, tweet plaatsen gaat dan kut.quote:
twitter:GioLippens twitterde op donderdag 18-07-2013 om 11:17:56Update collega Wielaert bij de start: afdaling Sarenne blijft erin, controleurs ASO zijn ter plekke om situatie vanmiddag in te schatten reageer retweet
Tevens:twitter:ProCyclingStats twitterde op donderdag 18-07-2013 om 11:21:33CONFIRMED: Alpe d'Huez twice today incl. descent Sarenne http://t.co/WIR4KORvwG reageer retweet
twitter:
Het zal ook voor chaos zorgen als ze halverwege toch zeggen dat er maar een klim zou zijn.quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:27 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Zat net even mobiel, tweet plaatsen gaat dan kut.twitter:GioLippens twitterde op donderdag 18-07-2013 om 11:17:56Update collega Wielaert bij de start: afdaling Sarenne blijft erin, controleurs ASO zijn ter plekke om situatie vanmiddag in te schatten reageer retweet
Fantastischquote:Op donderdag 18 juli 2013 11:32 schreef sonnyspek het volgende:
http://nos.nl/video/530713-hollands-feestje-op-alpe-dhuez.html
Dat dansen met die stoelen
Dat oranje geverfde stukquote:Op donderdag 18 juli 2013 11:32 schreef sonnyspek het volgende:
http://nos.nl/video/530713-hollands-feestje-op-alpe-dhuez.html
Dat dansen met die stoelen
Te druk met bellen en op zijn wattagemeter kijken waarschijnlijkquote:Op donderdag 18 juli 2013 11:36 schreef SiIk het volgende:
Ben benieuwd wat Froome van z'n bord vindt. Als het em uberhaupt opvalt
Er is niemand meer professioneel dan Froome, die heeft zich meer dan uitstekend voorbereid dus waarschijnlijk heeft hij zich al een jaar voorbereid op dat ene bord en is er niks aan de handquote:Op donderdag 18 juli 2013 11:36 schreef SiIk het volgende:
Ben benieuwd wat Froome van z'n bord vindt. Als het em uberhaupt opvalt
Ja als je ziet hoe die ene weg glijdt.quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:41 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe glad dat is vanmiddag.
Nederlanders worden wel omhoog geholpen en de rest blijft achterquote:Op donderdag 18 juli 2013 11:41 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe glad dat is vanmiddag.
Ja het verschil tussen 1 druppel of 3 druppelsquote:Op donderdag 18 juli 2013 10:56 schreef franklop het volgende:
[..]
verschil is er tussen nat en kletsnat
Het zou mooi zijn maar Gesink heeft nog geen vorm geëtaleerd waarvan je zou verwachten dat hij in een bergetappe kan meedoen om de prijzen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:17 schreef ZoDiep het volgende:
[..]
Misschien verrast hij ons vandaag.quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:55 schreef Ericr het volgende:
[..]
Het zou mooi zijn maar Gesink heeft nog geen vorm geëtaleerd waarvan je zou verwachten dat hij in een bergetappe kan meedoen om de prijzen.
Dat laatste gaat sowieso niet lukken. Als het al lukt moet hij proberen met voorsprong aan de laatste beklimming te beginnen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:17 schreef ZoDiep het volgende:
[..]
Zou er niet veel van verwachten. Zie eerder een renner die voor hem staat in het klassement (tussen plek 25 en 15 of zo) de etappe pakken als de klassementsmannen zelf niet gaan uitmaken wie de overwinning pakt.quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:55 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Misschien verrast hij ons vandaag.
Mollema is een aanklamper, dus dan is het goud als je een knecht bij je hebt. Ik wil ook dat Gees de alp wint, maar in zijn huidige vorm heeft hij echt 10 minuten nodig aan de voet van de klim. Of een gelukkige jump in de laatste kilometer(s).quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hé, het is RaboBelkin dus we gokken sowieso op meerdere paarden en tot nu toe moesten onze twee klassementsmannen het bergop ook vooral in hun eentje doen. En dat kan nu ook want ze zullen niet echt aangevallen worden en kunnen proberen in de treintjes van Froome en Contador gaan zitten
Tevens al zou geesink bij dat groepje kunnen blijven, een sprint gaat ie dan echt niet winnen van Valverde/Rodriquez of heel misschien mollema. Als belkin van een (reele) kans wil maken op de etappe zege op 2 fronten zie ik geen andere mogelijkheid dan Gesink vooruit sturen om zo te proberen te winnen en dan gokken op de bijna onmogelijkheid dat bauke valverde/rodriquez kan volgen mocht het op een elite sprint uit draaien op de top. Echter verwacht ik dat de strijd om de zege "gewoon" tussen froome, contador, nieve, quintana, rodriques en valverde zal gaan. De rest zal ws blij zijn als ze enigzins kunnen volgen. Dit uiteraard met de kantekening dat als het echt zeer slecht weer wordt er rare dingen kunnen gebeuren.quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:55 schreef Ericr het volgende:
[..]
Het zou mooi zijn maar Gesink heeft nog geen vorm geëtaleerd waarvan je zou verwachten dat hij in een bergetappe kan meedoen om de prijzen.
twitter:hendriksmj twitterde op donderdag 18-07-2013 om 12:08:22We zijn er hoor. Bocht 7. #koekoek http://t.co/9km8xSDuzB reageer retweet
En jij verwacht dat Robert Bauke bij kan staan in deze vorm, tegen het geweld van Froome en Contador? En dat terwijl Lau, die nu alleen nog maar wordt bedreigd door Fuglsang, niet ook voor Mollema kan knechten?quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:59 schreef ZoDiep het volgende:
[..]
Mollema is een aanklamper, dus dan is het goud als je een knecht bij je hebt. Ik wil ook dat Gees de alp wint, maar in zijn huidige vorm heeft hij echt 10 minuten nodig aan de voet van de klim. Of een gelukkige jump in de laatste kilometer(s).
Robert Gesink tussen het feestgedruisquote:Op donderdag 18 juli 2013 12:08 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:hendriksmj twitterde op donderdag 18-07-2013 om 12:08:22We zijn er hoor. Bocht 7. #koekoek http://t.co/9km8xSDuzB reageer retweet
![]()
Deze etappe wordt zo episch he.quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:08 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:hendriksmj twitterde op donderdag 18-07-2013 om 12:08:22We zijn er hoor. Bocht 7. #koekoek http://t.co/9km8xSDuzB reageer retweet
![]()
twitter:andremeganck twitterde op donderdag 18-07-2013 om 12:12:09#sporza #tdf- de live uitzending bij Sporza start om 12u15 -door de slechte weersomstandigheden - waarschijnlijk geen heli beelden #spijtig reageer retweet
Achteraf zijn dat juist de mooistequote:Op donderdag 18 juli 2013 12:13 schreef Van_Poppel het volgende:
Hopelijk kan het vliegtuig wel de lucht in. Anders ook geen beelden vanaf de motor.
De race is het belangrijkste, het neutrale is niet interessant.quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:18 schreef kilon het volgende:
[..]
Klopt ook niet.
Start neutraal: 12.20
Start race: 12.25
En dan doe ik het nog fout ookquote:Op donderdag 18 juli 2013 12:18 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
De race is het belangrijkste, het neutrale is niet interessant.
Fijn, hoeft echt niet hier.quote:Op donderdag 18 juli 2013 12:18 schreef Ambrosius het volgende:
Mandela wordt even gefeliciteerd, mooi.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |