abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129053429
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:15 schreef DeParo het volgende:

[..]

Toeval bestaat niet, deze oorlog is zo'n beetje de het ergste wat de Nederlandse bevolking ooit is overkomen, het is inmiddels toch wel een beetje bekend wat voor kwalijke rol de Nederlanders hebben gespeeld gedurende deze jaren, dat rechtzetten vind ik zeer van belang, het getuigt van respect en tolerantie die hopelijk vandaag de dag meer te vinden is dan toentertijd, dat blijkt weer.
Het is jouw interpretatie dat een financiële genoegdoening getuigt van respect en tolerantie. Ik vind dat onzin om redenen die ik al meermalen heb gegeven. Maar ja, in jouw ogen is iemand die op dit punt van mening verschilt met jou meteen iemand die geen respect of tolerantie in het algemeen heeft. Beetje jammer en geeft een beetje jouw beperkte blik op het grote plaatje aan. Het is niet anders.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_129053444
quote:
14s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is veel kwalijker om te insinueren dat dergelijk leed met een financiële tegemoetkoming een soort van afgekocht kan worden. Dan ben je kennelijk niet zo overtuigd van het leed wat je is aangedaan, of je mist een gezonde dosis zelfrespect.
Incorrect, Joden hebben hierdoor na de oorlog vaak nog ergere schade opgelopen, en het heeft hele gezinnen tot generaties daarna gekrenkt, het is enerzijds erkennen van schuld wat de gemeente Amsterdam doet, en anderzijds iets doen om de schade enigszins, inderdaad enigszins, nog te compenseren.
pi_129053447
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:18 schreef ems. het volgende:
Ik wil trouwens nog wel wat geld voor wat de Nederlands mijn voorouders op Bali hebben aangedaan. Kan ik hier mijn rekeningnummer achterlaten?
Ik wil ook een schadevergoeding voor wat mij in Mei op Bali is aangedaan.
pi_129053451
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:17 schreef DeParo het volgende:

[..]

En om dat leed goed te maken is nooit of zelden iets voor gedaan, en vertrouw mij maar, deze verhalen waren al wat langer bekend, er is nu schijnbaar wat meer bronmateriaal voor, dat is echter wel een belangrijke ontwikkeling te noemen voor de gevolgen van het aanpakken van deze grove misdaad jegens de Joodse bevolking in Nederland.
Grove misdaad? Welke wet werd er overtreden dan?
pi_129053480
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:19 schreef DeParo het volgende:

[..]

Incorrect, Joden hebben hierdoor na de oorlog vaak nog ergere schade opgelopen, en het heeft hele gezinnen tot generaties daarna gekrenkt, het is enerzijds erkennen van schuld wat de gemeente Amsterdam doet, en anderzijds iets doen om de schade enigszins, inderdaad enigszins, nog te compenseren.
Ja fijn, en allemaal huilie doen nu? Samen met de andere eeuwige slachtoffers in het land?
pi_129053483
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:19 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik wil ook een schadevergoeding voor wat mij in Mei op Bali is aangedaan.
Wat dan? Het moet je wel aangedaan zijn door kwade Nederlanders heh :P
Conscience do cost.
pi_129053514
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:19 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Geen enkele, heel fatsoenlijke wetstoepassing was het overigens niet. Ik zou het niet voor m'n rekening hebben willen nemen.
pi_129053521
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:12 schreef DeParo het volgende:

[..]

In veel gevallen is dat dus wel degelijk gebeurd.

Je kunt wel aanslaan en beboeten, maar als het niet geïnd is dan houdt het op natuurlijk. Maar goed, als die aanslagen en boetes zo goed gedocumenteerd staan dan zullen de geïnde bedragen ook nog wel terug te vinden zijn. Ik vraag me wel af over hoeveel gevallen we het eigenlijk hebben...
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_129053530
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:20 schreef ems. het volgende:

[..]

Wat dan? Het moet je wel aangedaan zijn door kwade Nederlanders heh :P
Een te klein zwembad in combinatie met onveilige zee.
pi_129053570
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:21 schreef HiZ het volgende:

[..]

Geen enkele, heel fatsoenlijke wetstoepassing was het overigens niet. Ik zou het niet voor m'n rekening hebben willen nemen.
Een grove misdaad was het dus niet, meer een administratieve misser van formaat.

Wanneer mij heden volkomen onterecht een boete wordt opgelegd ben ik ook het haasje na het verlopen van de termijnen, ook al is klip en klaar duidelijk dat ik onschuldig zou zijn.
pi_129053575
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:18 schreef HiZ het volgende:

[..]

Hoewel het niet relevant is voor deze zaak; het claim-gedrag van sommige 'nabestaanden' is wel degelijk van een twijfelachtige moraal. Het woord lijkenpikkerij ligt dan voor in de mond.
Welke nabestaanden?

quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:18 schreef Samson het volgende:

[..]

Het is jouw interpretatie dat een financiële genoegdoening getuigt van respect en tolerantie. Ik vind dat onzin om redenen die ik al meermalen heb gegeven. Maar ja, in jouw ogen is iemand die op dit punt van mening verschilt met jou meteen iemand die geen respect of tolerantie in het algemeen heeft. Beetje jammer en geeft een beetje jouw beperkte blik op het grote plaatje aan. Het is niet anders.
Het is enerzijds erkennen van schuld en anderzijds iets proberen te doen om de schade te compenseren, jij hoeft niet voor andere mensen te bepalen hoe hun leed ook maar enigszins wordt gecompenseerd, het zal niet alle pijn weghalen, maar het getuigt toch wel van enig hernieuwd respect, of althans spijt, maar kennelijk vind jij nog steeds dat een of ander Joods front alleen uit is op geld, tsja, benieuwd of dat onderdeel is van je grotere plaatje of iets in die richting haha maar let gewoon een beetje op je woorden.
pi_129053576
Het kan er bij mij moeilijk in dat er momenteel Joodse nabestaanden rondlopen met een enorme last op hun schouders omdat dit onrecht nooit is rechtgezet en bidden voor de dag dat dit middels een financiële genoegdoening rechtgezet gaat worden. Want daar zou het volgens mij wel op neerkomen. Ik denk dat er legio Joodse nabestaanden rondlopen, zeker van een jongere generatie die van de hele kwestie niet eens op de hoogte zijn.....
pi_129053577
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:21 schreef Montagui het volgende:

[..]

Je kunt wel aanslaan en beboeten, maar als het niet geïnd is dan houdt het op natuurlijk. Maar goed, als die aanslagen en boetes zo goed gedocumenteerd staan dan zullen de geïnde bedragen ook nog wel terug te vinden zijn. Ik vraag me wel af over hoeveel gevallen we het eigenlijk hebben...
Ik zou er niet zo heel veel moeite mee hebben om het betaalde geld terug te geven aan mensen die daadwerkelijk zijn aangeslagen. Maar hun erfgenamen kunnen wat mij betreft echt oprotten.
pi_129053602
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:23 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik zou er niet zo heel veel moeite mee hebben om het betaalde geld terug te geven aan mensen die daadwerkelijk zijn aangeslagen. Maar hun erfgenamen kunnen wat mij betreft echt oprotten.
Precies wat ik zeg, lopen die nu rond met een mentaal "probleem" dat alleen opgelost kan worden door een paar centen?
pi_129053621
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:19 schreef DeParo het volgende:

[..]

Goedkope slettenbakken dus.
pi_129053640
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:22 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Een grove misdaad was het dus niet, meer een administratieve misser van formaat.

Wanneer mij heden volkomen onterecht een boete wordt opgelegd ben ik ook het haasje na het verlopen van de termijnen, ook al is klip en klaar duidelijk dat ik onschuldig zou zijn.
Nee, het gaat wel verder dan een administratieve misser. Enig medeleven was op zijn plaats geweest, maar dat werd onmogelijk gemaakt doordat men krampachtig moest bewijzen dat er alleen Nederlanders waren en geen onderscheid werd gemaakt. Dat de gelijke behandeling op deze manier wel heel oneerlijk uitviel voor mensen die vlak te voren zo werden gediscrimineerd werd dan maar genegeerd.
pi_129053665
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:19 schreef Wokkel het volgende:

[..]

In ieder geval emotioneel en moreel wat binnen een juridische context wel degelijk serieuze gevolgen kan hebben, binnen geen enkele Nederlandse rechtbank zou een dergelijk besluit vandaag de dag nog stand kunnen houden, en het moge duidelijk zijn wat de gevolgen dan zijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:20 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ja fijn, en allemaal huilie doen nu? Samen met de andere eeuwige slachtoffers in het land?
Ontken je nu dat ze slachtoffers zijn dan?

quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:21 schreef Montagui het volgende:

[..]

Het betreft ook terugbetalen zover ik het zie in ieder geval, geen nieuw verhaal, in ieder geval.
pi_129053697
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:23 schreef DeParo het volgende:

[..]

Welke nabestaanden?

[..]

Het type 'ik wil de eigendommen van mijn vermoorde achter-achterneef opeisen', en jij moet het mij geven omdat hij vermoord is in een concentratiekamp. En als je het niet geeft dan profiteer je van genocide. Dat soort 'nabestaanden'.
pi_129053738
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:25 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nee, het gaat wel verder dan een administratieve misser. Enig medeleven was op zijn plaats geweest, maar dat werd onmogelijk gemaakt doordat men krampachtig moest bewijzen dat er alleen Nederlanders waren en geen onderscheid werd gemaakt. Dat de gelijke behandeling op deze manier wel heel oneerlijk uitviel voor mensen die vlak te voren zo werden gediscrimineerd werd dan maar genegeerd.
Zijn die gevonden notulen ergens na te lezen?
pi_129053745
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:23 schreef Samson het volgende:
Het kan er bij mij moeilijk in dat er momenteel Joodse nabestaanden rondlopen met een enorme last op hun schouders omdat dit onrecht nooit is rechtgezet en bidden voor de dag dat dit middels een financiële genoegdoening rechtgezet gaat worden. Want daar zou het volgens mij wel op neerkomen. Ik denk dat er legio Joodse nabestaanden rondlopen, zeker van een jongere generatie die van de hele kwestie niet eens op de hoogte zijn.....
Dat jij er moeilijk bij kan zeggen Joodse Nederlanders waarschijnlijk niet zo veel, ik kan je bijna verzekeren dat het voor veel, tot de dag vandaag nog steeds een rol speelt hoe ze naar Nederland kijken en gewoon terecht overigens.

quote:
14s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Goedkope slettenbakken dus.
Gelukkig heb jij geen verantwoordelijke positie, jammer dat je niet serieus kan zijn, ik word er bijna een beetje verdrietig van zo.
pi_129053762
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:27 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het type 'ik wil de eigendommen van mijn vermoorde achter-achterneef opeisen', en jij moet het mij geven omdat hij vermoord is in een concentratiekamp. En als je het niet geeft dan profiteer je van genocide. Dat soort 'nabestaanden'.
Je bedoelt geroofde eigendommen?
pi_129053801
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:28 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat jij er moeilijk bij kan zeggen Joodse Nederlanders waarschijnlijk niet zo veel, ik kan je bijna verzekeren dat het voor veel, tot de dag vandaag nog steeds een rol speelt hoe ze naar Nederland kijken en gewoon terecht overigens.

Hoe weet jij dat en waar baseer je dat op?
pi_129053802
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:26 schreef DeParo het volgende:
Ontken je nu dat ze slachtoffers zijn dan?
Je hebt slachtoffers en je hebt mensen die in een slachtofferrol kruipen. Het onderscheid is niet moeilijk te maken; de eerste groep is het echt overkomen en de tweede zit zichzelf zielig te maken omdat het iemand anders is overkomen.
pi_129053858
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 18:28 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Zijn die gevonden notulen ergens na te lezen?
Ik heb ze niet kunnen vinden, maar misschien in het Gemeente-archief aan de Vijzelstraat. Overigens was dit heel oud nieuws voor mij. Toen ik het voor het eerst las was ik ook wel verbijsterd.
pi_129053896
Ahh. Het is een aanzet tot nog meer geld.

quote:
Ronny Naftaniël van het Centrum Informatie en Documentatie Israël (Cidi) kent deze kwestie in grote lijnen. 'Er zijn echter weinig details bekend. En Amsterdam heeft dit, voor zover wij weten, nooit rechtgezet.'

Als penningmeester van het Centraal Joods Overleg onderhandelde Naftaniël over restitutie van Joodse tegoeden. 'Met de regering zijn we eruit. Maar onderhandelingen met lagere overheden moeten nog beginnen.'
http://www.parool.nl/paro(...)gekeerde-Joden.dhtml
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')