Heeft niets met waardigheid te maken hoor, het gaat hier om financiële genoegdoening....... en ik juich dergelijke acties helemaal niet toe.quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:03 schreef DeParo het volgende:
[..]
De gemeente Amsterdam heeft de mogelijkheid om dat voor de gehele gemeente te beslissen, dus als de gemeente Amsterdam beslist om terug te betalen op basis van fouten die in het verleden gemaakt zijn of jouw voorouders daar nu wel of niet bij waren betrokken, dan heb jij dat maar te accepteren en als je een beetje waardigheid hebt dan juich je dat ook nog toe![]()
.
Sowieso het idee dat je dergelijk leed af kunt kopen met geld, en dan ook nog eens middels een wassen neus...quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:05 schreef Samson het volgende:
[..]
Heeft niets met waardigheid te maken hoor, het gaat hier om financiële genoegdoening....... en ik juich dergelijke acties helemaal niet toe.
Het gaat hierbij om rechtzetten van een fout, een grove fout die nooit gemaakt had moeten worden en die uiterst pijnlijk is zo vlak na de oorlog, dat het slechts financiële genoegdoening is dat zijn jouw woorden, maar goed jij had het ook over een Joods front, dus ik denk dat jij niet zo goed weet wat er leeft binnen de Joodse bevolking van Nederland.quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:05 schreef Samson het volgende:
[..]
Heeft niets met waardigheid te maken hoor, het gaat hier om financiële genoegdoening....... en ik juich dergelijke acties helemaal niet toe.
Als ik een joodse nabestaande met enig zelfrespect zou zijn zou ik zeggen: schuif die Euro's maar in je reet.quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:07 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Sowieso het idee dat je dergelijk leed af kunt kopen met geld, en dan ook nog eens middels een wassen neus...
Het gaat om erfpacht van tijdens de oorlogsjaren.....quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:07 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dat doet niets af aan een boete die in 1947 wordt opgelegd.
Het gaat om erfpacht van tijdens de oorlogsjaren het lijkt me duidelijk dat die foto dus zeer relevant is.quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:07 schreef Samson het volgende:
Begrijp niet echt waarom er een foto wordt geplaatst die geheel offtopic is?
Precies.quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:08 schreef Samson het volgende:
[..]
Als ik een joodse nabestaande met enig zelfrespect zou zijn zou ik zeggen: schuif die Euro's maar in je reet.
Dan begrijp ik het nog steeds niet waarom je deze foto van uitgehongerde personen plaatst.quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:10 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het gaat om erfpacht van tijdens de oorlogsjaren.....
Maar....is die erfpacht ook geïnd?quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:09 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dus jij zegt dat Joden geen zelfrespect hebben?!quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:08 schreef Samson het volgende:
[..]
Als ik een joodse nabestaande met enig zelfrespect zou zijn zou ik zeggen: schuif die Euro's maar in je reet.
Die werd aangeslagen in 1947. Als er toen bezwaar was gemaakt had de bezwaarmaker glansrijk de boel gewonnen toch?quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:09 schreef DeParo het volgende:
[..]
In veel gevallen is dat dus wel degelijk gebeurd.quote:
Omdat diezelfde Amsterdamse meneer, die tijdens de oorlog uitgehonderd in een van die kampen zat, voor diezelfde periode is beboet door de Amsterdamse gemeente zo.quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:10 schreef Samson het volgende:
[..]
Dan begrijp ik het nog steeds niet waarom je deze foto van uitgehongerde personen plaatst.
Op mijn laptop zie ik dat het momenteel 17 juli 2013 is. Er gebeuren momenteel talloze andere misschien nog wel ergere gruweldaden. Laten we daar op focussen ipv zoveel jaar na dato een financiële genoegdoening regelen voor evt. nabestaanden van toevallig deze oorlog.quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:08 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het gaat hierbij om rechtzetten van een fout, een grove fout die nooit gemaakt had moeten worden en die uiterst pijnlijk is zo vlak na de oorlog, dat het slechts financiële genoegdoening is dat zijn jouw woorden, maar goed jij had het ook over een Joods front, dus ik denk dat jij niet zo goed weet wat er leeft binnen de Joodse bevolking van Nederland.
Dat is dus het probleem, nee, dat is niet gebeurd, Joden kregen hun huizen niet eens terug als ze terugkeerden en andere mensen woonden er, veel Joden mochten niet eens blijven helaas.quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:12 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Die werd aangeslagen in 1947. Als er toen bezwaar was gemaakt had de bezwaarmaker glansrijk de boel gewonnen toch?
Je ziet toch wat ik zeg, gaarne mijn woorden niet verdraaien, dank uquote:Op woensdag 17 juli 2013 18:11 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dus jij zegt dat Joden geen zelfrespect hebben?!
Toeval bestaat niet, deze oorlog is zo'n beetje de het ergste wat de Nederlandse bevolking ooit is overkomen, het is inmiddels toch wel een beetje bekend wat voor kwalijke rol de Nederlanders hebben gespeeld gedurende deze jaren, dat rechtzetten vind ik zeer van belang, het getuigt van respect en tolerantie die hopelijk vandaag de dag meer te vinden is dan toentertijd, dat blijkt weer.quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:12 schreef Samson het volgende:
[..]
Op mijn laptop zie ik dat het momenteel 17 juli 2013 is. Er gebeuren momenteel talloze andere misschien nog wel ergere gruweldaden. Laten we daar op focussen ipv zoveel jaar na dato een financiële genoegdoening regelen voor evt. nabestaanden van toevallig deze oorlog.
En dat leed is nu 66 jaar na dato geleden. Tot een week geleden hoorde je niemand over die boetes of aanslagen, blijkbaar leefde het dus niet echt bij nabestaanden.quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:13 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat is dus het probleem, nee, dat is niet gebeurd, Joden kregen hun huizen niet eens terug als ze terugkeerden en andere mensen woonden er, veel Joden mochten niet eens blijven helaas.
Dat is wat jij in ieder geval insinueert, dat ze geen zelfrespect hebben, als ze het geld aanpakken ik vind dat een zeer kwalijke opmerking.quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:14 schreef Samson het volgende:
[..]
Je ziet toch wat ik zeg, gaarne mijn woorden niet verdraaien, dank u
Het is veel kwalijker om te insinueren dat dergelijk leed met een financiële tegemoetkoming een soort van afgekocht kan worden. Dan ben je kennelijk niet zo overtuigd van het leed wat je is aangedaan, of je mist een gezonde dosis zelfrespect.quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:15 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat is wat jij in ieder geval insinueert, dat ze geen zelfrespect hebben, als ze het geld aanpakken ik vind dat een zeer kwalijke opmerking.
En om dat leed goed te maken is nooit of zelden iets voor gedaan, en vertrouw mij maar, deze verhalen waren al wat langer bekend, er is nu schijnbaar wat meer bronmateriaal voor, dat is echter wel een belangrijke ontwikkeling te noemen voor de gevolgen van het aanpakken van deze grove misdaad jegens de Joodse bevolking in Nederland.quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:15 schreef Wokkel het volgende:
[..]
En dat leed is nu 66 jaar na dato geleden. Tot een week geleden hoorde je niemand over die boetes of aanslagen, blijkbaar leefde het dus niet echt bij nabestaanden.
Hoewel het niet relevant is voor deze zaak; het claim-gedrag van sommige 'nabestaanden' is wel degelijk van een twijfelachtige moraal. Het woord lijkenpikkerij ligt dan voor in de mond.quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:15 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat is wat jij in ieder geval insinueert, dat ze geen zelfrespect hebben, als ze het geld aanpakken ik vind dat een zeer kwalijke opmerking.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |