Volgens mij zit ie nu gewoon uit zijn nek te kletsen. Wat overigens heel veel voorkomt bij mensen die hun geschiedenis opsteken uit de verhalen van hun opa en oma. Die zijn meestal niet zo heel betrouwbaar als bron. Je kunt het hun kleinkinderen niet echt kwalijk nemen dat ze dat niet doorhebben.quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:05 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Er ging één rekening uit? Naar wie stuurden ze die dan? Joodse Gemeenschap - Amsterdam?
Ik vind het bijzonder frappant dat dan van die hele groep niemand opstond en even in bezwaar ging, zou het misschien zo zijn dat die mensen er toen eigenlijk wel vrede mee hadden?
Maar goed, de gemeente zou het geld wat ze willen uitkeren natuurlijk prima kunnen besteden aan een 'We hebben u verkeerd behandeld' park, dan heeft de hele gemeenschap er nog wat aan.
Nee hoor. Er zijn nog steeds mensen die vrijwel geen familie hebben omdat hun vader en/of moeder als enige van de familie de oorlog heeft overleefd, en regelmatig met het besef geconfronteerd worden dat ze nauwelijks bloedverwanten hebben.quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:01 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat ligt eraan op welke leeftijd je je ouders hebt verloren. En 'hele familie' is niet meer dan een abstractie als het niet gaat om mensen met wie je je leven deelt.
Maar eigenlijk heb je geen idee of ik wel of niet uit m'n nek zit te kletsen wil je eigenlijk zeggen? Je praat een heleboel onzin voor iemand die eigenlijk niet weet waar het over gaat!quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:07 schreef HiZ het volgende:
[..]
Volgens mij zit ie nu gewoon uit zijn nek te kletsen. Wat overigens heel veel voorkomt bij mensen die hun geschiedenis opsteken uit de verhalen van hun opa en oma. Die zijn meestal niet zo heel betrouwbaar als bron. Je kunt het hun kleinkinderen niet echt kwalijk nemen dat ze dat niet doorhebben.
Ah. Dus er is helemaal geen rekening gegaan naar de Joodse gemeenschap? En de mensen die toen de rekening kregen hebben deze braaf betaald en niet de mogelijkheden aangegrepen om deze aan te vechten?quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:07 schreef DeParo het volgende:
Die rekeningen gingen uit naar de Joden van wie de Gemeente Amsterdam vond dat ze moesten betalen, maar op basis van de zaak dat ze Joods waren en net weer waren teruggekeerd in de samenleving, dus de individuen zijn uit de groep gehaald, maar desalniettemin is de groep als zodanig te kijk gezet, en jij hoeft verder niet te bepalen wat er met dat geld gebeurt, het geld dient ten eerste bij de rechtmatige eigenaren terug te komen, en zij mogen bepalen wat er verder mee gaat gebeuren.
Nou eigenlijk heb je dat zelf al toegegeven. Toen je ging proberen om uit te leggen dat deze mensen 'als Jood' werden aangepakt. Het probleem was juist dat de overheid hardnekkig blind was voor het feit dat ze Jood waren. 'Men' moest bewijzen dat alle Nederlanders gelijk waren, geen speciale behandeling op welke grond dan ook. DE FOUT die men maakte was dat gelijke monniken gelijke kappen domweg niet eerlijk was in het geval van mensen die niet hadden betaald omdat ze in een kamp zaten.quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:09 schreef DeParo het volgende:
[..]
Maar eigenlijk heb je geen idee of ik wel of niet uit m'n nek zit te kletsen wil je eigenlijk zeggen?
Ik heb niet gezegd dat er een rekening is gegaan naar de Joodse gemeenschap. Ik heb gezegd dat er rekeningen zijn gegaan naar de Joodse gemeenschap.quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:11 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Ah. Dus er is helemaal geen rekening gegaan naar de Joodse gemeenschap? En de mensen die toen de rekening kregen hebben deze braaf betaald en niet de mogelijkheden aangegrepen om deze aan te vechten?
Schulden verjaren, mocht er al een morele schuld zijn dan lijkt het mij prima op zijn plek om de hele groep Calimero's dan maar iets te geven waar ze tot rust kunnen komen in plaats van een paar centen. Een park is dan prima op zijn plek, daar help je ook de toekomstige generaties mee.
Ze zijn niet op basis van 'gelijkheid' aangepakt, en al zou dat geweest zijn dan zijn ze (in)direct nog steeds als groep aangepakt, ze zijn aangepakt op basis van de zaak dat de gemeente Amsterdam vond dat daar nog geld te halen was. En de gemeente Amsterdam heeft daar geen onderscheid gemaakt op basis van wat er is gebeurd, dat klopt, hadden ze dat moeten doen, ja dat hadden ze moeten doen, en daaruit blijkt dat jij er niet veel van begrijpt en Eberhard kennelijk iets meer door er ook iets aan te willen doen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:11 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nou eigenlijk heb je dat zelf al toegegeven. Toen je ging proberen om uit te leggen dat deze mensen 'als Jood' werden aangepakt. Het probleem was juist dat de overheid hardnekkig blind was voor het feit dat ze Jood waren. 'Men' moest bewijzen dat alle Nederlanders gelijk waren, geen speciale behandeling op welke grond dan ook. DE FOUT die men maakte was dat gelijke monniken gelijke kappen domweg niet eerlijk was in het geval van mensen die niet hadden betaald omdat ze in een kamp zaten.
Er zijn nu geen rechtmatige eigenaren aangezien de bezwaartermijn is afgelopen, er nooit enig geluid is geweest vanuit de 'slachtoffers' en dat elke schuld uit die periode inmiddels al lang en breed is verjaard.quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:16 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat er een rekening is gegaan naar de Joodse gemeenschap. Ik heb gezegd dat er rekeningen zijn gegaan naar de Joodse gemeenschap.
Er is toentertijd wel wat betaald door Joodse Nederlanders, niet omdat ze wilden, maar wel omdat er gedreigd werd met uitzettingen en deurwaarders, in hoeverre er zaken zijn geweest, daar dien je de desbetreffende bronnen op na te slaan, maar denk dat ze toentertijd niet veel kans maakten tegen kille bureaucratie, zoals Eberhard het al eerder omschreef.
En nogmaals bepaal jij niet wat er met dat geld dient te gebeuren, dat mogen degene aan wie het geld toebehoort helemaal zelf uitmaken, jouw beledigingen laten echter zien dat de kilheid van die tijd bij veel Nederlanders nog niet weg is.
quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:19 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ze zijn niet op basis van 'gelijkheid' aangepakt, en al zou dat geweest zijn dan zijn ze (in)direct nog steeds als groep aangepakt, ze zijn aangepakt op basis van de zaak dat de gemeente Amsterdam vond dat daar nog geld te halen was. En de gemeente Amsterdam heeft daar geen onderscheid gemaakt op basis van wat er is gebeurd, dat klopt, hadden ze dat moeten doen, ja dat hadden ze moeten doen, en daaruit blijkt dat jij er niet veel van begrijpt en Eberhard kennelijk iets meer door er ook iets aan te willen doen.
quote:Hoe kom je erbij dat het was op basis van hun geloof? Dus jij zegt dat mensen die uit Canada terugkeerden (ik noem maar een uithoek) niet werden belast door de gemeente zodra de gemeente doorhad dat ze terug waren?
Eh yeah, zoals ik al eerder zei, het heeft weinig zin te praten met iemand die zichzelf continue zit op te naaien. Have fun.quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:19 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ze zijn niet op basis van 'gelijkheid' aangepakt, en al zou dat geweest zijn dan zijn ze (in)direct nog steeds als groep aangepakt, ze zijn aangepakt op basis van de zaak dat de gemeente Amsterdam vond dat daar nog geld te halen was. En de gemeente Amsterdam heeft daar geen onderscheid gemaakt op basis van wat er is gebeurd, dat klopt, hadden ze dat moeten doen, ja dat hadden ze moeten doen, en daaruit blijkt dat jij er niet veel van begrijpt en Eberhard kennelijk iets meer door er ook iets aan te willen doen.
Beter je eigen bronnen lezen, er is al vele decennia bezwaar gemaakt, sterker met de Nederlandse overheid zijn er al afspraken, zover ik weet ook wat betreft het erfpacht (het is geen geheel nieuwe zaak), alleen met lokale overheden dient er tot een afspraak te komen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:19 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Er zijn nu geen rechtmatige eigenaren aangezien de bezwaartermijn is afgelopen, er nooit enig geluid is geweest vanuit de 'slachtoffers' en dat elke schuld uit die periode inmiddels al lang en breed is verjaard.
Verder zie ik niet in hoe jij mijn beledigingen (?) kan betrekken op veel Nederlanders. Een dergelijke generalisatie zal je mij niet snel zien maken.
De Joden zijn een volk, een etnische groep om het zo maar te zeggen, je weet toch ook wel, mag ik aannemen, dat de Duitsers hier weinig moeite hadden om uit te zoeken wie Joods is, het stond gewoon bijna overal opgeschreven, nou met diezelfde informatie, min of meer, heeft de gemeente Amsterdam toentertijd proberen uit te zoeken wie er volgens hun erfpacht moest gaan betalen.quote:
Je bedoelt dat ik jou zit op te naaien? Is anders niet mijn bedoeling, maar als jij het niet kan hebben dat ik het niet met je eens ben, tsja dan zal het wel lastig voor je zijn zo haha zo!quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:20 schreef HiZ het volgende:
[..]
Eh yeah, zoals ik al eerder zei, het heeft weinig zin te praten met iemand die zichzelf continue zit op te naaien. Have fun.
Ik zie deze bewering nu al een paar keer langs komen, maar volgens mij is die nergens op gebaseerd.quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:19 schreef Wokkel het volgende:
[..]
...
er nooit enig geluid is geweest vanuit de 'slachtoffers'
...
Dus omdat de overheid een middel had gevonden om, zeg 70%, van de aanslagen te kunnen opleggen doordat het vooral Joden betrof die hier een schuld hadden openstaan is het not done?quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:24 schreef DeParo het volgende:
[..]
De Joden zijn een volk, een etnische groep om het zo maar te zeggen, je weet toch ook wel, mag ik aannemen, dat de Duitsers hier weinig moeite hadden om uit te zoeken wie Joods is, het stond gewoon bijna overal opgeschreven, nou met diezelfde informatie, min of meer, heeft de gemeente Amsterdam toentertijd proberen uit te zoeken wie er volgens hun erfpacht moest gaan betalen.
Ik heb hem afgeleid uit het feit dat deze hele affaire nu pas speelt, blijkbaar heeft niemand zich er de afgelopen 66 jaar druk om gemaakt. Maar toegegeven, 100% waterdicht is het niet.quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:32 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik zie deze bewering nu al een paar keer langs komen, maar volgens mij is die nergens op gebaseerd.
Ik denk dat ik niet hoef uit te leggen waarom het inderdaad not done was om Joden te beboeten voor iets dat ze niet betaald zouden hebben tijdens en vlak na de oorlogsjaren......quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:33 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dus omdat de overheid een middel had gevonden om, zeg 70%, van de aanslagen te kunnen opleggen doordat het vooral Joden betrof die hier een schuld hadden openstaan is het not done?
Nogmaals, het speelt al vele jaren, is ook voldoende over geschreven, nu is er echter meer bronmateriaal wat betreft de omvang (naar verwachting dat wel), maar het is niet nieuw, en jouw eigen bron waarbij je het CIDI aanhaalde liet dat ook al zien.quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:34 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Ik heb hem afgeleid uit het feit dat deze hele affaire nu pas speelt, blijkbaar heeft niemand zich er de afgelopen 66 jaar druk om gemaakt. Maar toegegeven, 100% waterdicht is het niet.
Neuh, dat is ietwat gechargeerd natuurlijk. Neemt echter niet weg dat er figuren zijn die de jaren '40-'45 tot op de dag van vandaag nog zo uit weten te melken dat ze er zelf beter van worden. Het draait hen niet zozeer om de erkenning van schuld maar om zelfverrijking. In zee gaan met een van der Laan die meent hieraan tegemoet te kunnen komen door een of andere laffe financiële genoegdoening is bovendien een dikke middelvinger opsteken naar de echte slachtoffers.quote:Op woensdag 17 juli 2013 18:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Als je dit meent ben je een achterlijke idioot en weet je niet waar je het over hebt.
Destijds was dat schijnbaar normaal en werden deze mensen gezien als schuldenaren voor de belasting. Nogal wiedes dat als je dan constateert dat er busladingen met mensen terugkomen dat je dan even kijkt wie al die mensen zijn. Dat heeft weinig met geloof te maken.quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:35 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik denk dat ik niet hoef uit te leggen waarom het inderdaad not done was om Joden te beboeten voor iets dat ze niet betaald zouden hebben tijdens en vlak na de oorlogsjaren......
Alleen het CIDI claimt er iets van te weten, maar hebben zij zich er dan wel druk over gemaakt de afgelopen tientallen jaren?quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:37 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nogmaals, het speelt al vele jaren, is ook voldoende over geschreven, nu is er echter meer bronmateriaal wat betreft de omvang (naar verwachting dat wel), maar het is niet nieuw, en jouw eigen bron waarbij je het CIDI aanhaalde liet dat ook al zien.
Jij bent geen echt slachtoffer Xa1ptquote:Op woensdag 17 juli 2013 19:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Neuh, dat is ietwat gechargeerd natuurlijk. Neemt echter niet weg dat er figuren zijn die de jaren '40-'45 tot op de dag van vandaag nog zo uit weten te melken dat ze er zelf beter van worden. Het draait hen niet zozeer om de erkenning van schuld maar om zelfverrijking. In zee gaan met een van der Laan die meent hieraan tegemoet te kunnen komen door een of andere laffe financiële genoegdoening is bovendien een dikke middelvinger opsteken naar de echte slachtoffers.
Je leest niet.quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:46 schreef DeParo het volgende:
[..]
Jij bent geen echt slachtoffer Xa1pt![]()
, jouw mening representeert de echte slachtoffers niet, leer het nou eens.
Zoals ik al zei, het is op basis van etniciteit, maar dat ze dat vonden was de kilheid die Eberhard omschreef, op morele en ethische gronden volstrekt onrechtmatig, daar is 65-70 jaar te kort voor om te zeggen dat het verder niet meer relevant is.quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:45 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Destijds was dat schijnbaar normaal en werden deze mensen gezien als schuldenaren voor de belasting. Nogal wiedes dat als je dan constateert dat er busladingen met mensen terugkomen dat je dan even kijkt wie al die mensen zijn. Dat heeft weinig met geloof te maken.
Zoals ik al zei is er zeer veel over geschreven, hoeveel zaken er precies zijn aangehangen tegen de overheid en gemeentes, tsja, maar denk dat je goed door een vertegenwoordigende organisatie kan laten doen, zoals CIDI of een meer specifieke gemeenschap, dat gebeurt wel vaker.quote:Alleen het CIDI claimt er iets van te weten, maar hebben zij zich er dan wel druk over gemaakt de afgelopen tientallen jaren?
Laat dat chargeren maar achterwege dan. Als het om geld gaat zijn er altijd lui die een onterecht graantje mee proberen te pikken. Maar om dat duidelijk te maken hoef je niet de veel grotere groep waarbij een gat in de familie is geslagen voor het hoofd te stoten. Het gaat hier niet om achteroom Jan die bij een verkeersongeluk om het leven is gekomen, maar om families die soms vrijwel geheel in de kampen zijn omgekomen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Neuh, dat is ietwat gechargeerd natuurlijk. Neemt echter niet weg dat er figuren zijn die de jaren '40-'45 tot op de dag van vandaag nog zo uit weten te melken dat ze er zelf beter van worden. Het draait hen niet zozeer om de erkenning van schuld maar om zelfverrijking. In zee gaan met een van der Laan die meent hieraan tegemoet te kunnen komen door een of andere laffe financiële genoegdoening is bovendien een dikke middelvinger opsteken naar de echte slachtoffers.
Jawel, je probeert te doen voorkomen dat jij weet wie de echte slachtoffers zijn, eigenlijk zie jij alleen als een echt slachtoffer, flauwekul, ik blijf het wel voor je herhalenquote:
Want anders gebeurt er wat? Jij bent degene die uitmaakt wat er wel en wat er niet kan op Fok!? Ik ben nergens grof of beledigend bezig denk ik. Ik zeg enkel hoe ik erover denk. Dan geef ik uiteindelijk aan dat ik wel wil dokken om van dit soort gezeik af te zijn en dan is het weer niet goed. Wat wil je dan nog meer????quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:05 schreef DeParo het volgende:
[..]
Er staan nog zeer veel zaken op de agenda eigenlijk, niet alleen financieel, maar ook wat betreft daders, verantwoordelijkheid erkennen, schuld erkennen, hier en daar nog een dader, er is nog zeer veel goed te maken, en ik begrijp de strekking van je verhaal wel degelijk, ik vind het echter een idioot relaas aan persoonlijke frustratie zonder dat je weet waar het eigenlijk over gaat, het was je niet eens duidelijk dat het ging om erfpacht van onder meer tijdens de oorlogsjaren, maar ach doe wat je wilt ik verzoek je alleen op te passen met wat je zegt want hier en daar ging je al behoorlijk ver.
Vertel dan eens wat je bedoelde met een zogenaamd Joods front...., kom op zeg, je weet prima wat ik bedoel ga nu niet doen alsof je bijna geen flauw benul hebt.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:06 schreef Samson het volgende:
[..]
Want anders gebeurt er wat? Jij bent degene die uitmaakt wat er wel en wat er niet kan op Fok!? Ik ben nergens grof of beledigend bezig denk ik. Ik zeg enkel hoe ik erover denk. Dan geef ik uiteindelijk aan dat ik wel wil dokken om van dit soort gezeik af te zijn en dan is het weer niet goed. Wat wil je dan nog meer????
Eindstand, zeeleeuw overgeplaatst.quote:De 80-jarige vrouw uit het echtpaar zei vorige maand in Het Parool getraumatiseerd te zijn door het geschreeuw van de zeeleeuw Fernandez. "Ik ben van joodse komaf en moest tijdens de oorlog onderduiken. Nu moet ik weer onderduiken, want ik doe mijn ramen en deuren niet meer open."
Geen idee waar je naar toe wil, maar laten we de discussie hier stoppen. Ik word een beetje bang van jouw reacties intussen. Succes met je missie, maar wees niet verrast als niet iedereen het daarmee eens is....quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:08 schreef DeParo het volgende:
[..]
Vertel dan eens wat je bedoelde met een zogenaamd Joods front...., kom op zeg, je weet prima wat ik bedoel ga nu niet doen alsof je bijna geen flauw benul hebt.
Je geeft 'een bron' wat helemaal niets te maken heeft met wat je zegt, relevant in welke zin, wat is je punt?quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:16 schreef Elan het volgende:
Van der Laan is een jodenvriend ja je hoeft het nieuws maar te volgen op AT5 om dat te weten Paro.
Nooit eens een uitspraak van de gemeente in het nadeel van die mensen. Wat ze eisen krijgen ze ook. En altijd weer die oorlog die men er bij haalt.
[..]
Eindstand, zeeleeuw overgeplaatst.
Doei!!!!quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:18 schreef Samson het volgende:
[..]
Geen idee waar je naar toe wil, maar laten we de discussie hier stoppen. Ik word een beetje bang van jouw reacties intussen. Succes met je missie, maar wees niet verrast als niet iedereen het daarmee eens is....
Dat Joden in Amsterdam altijd wel iets te zeuren, te eisen hebben. En daar meestal hun zin in krijgen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:19 schreef DeParo het volgende:
[..]
Je geeft 'een bron' wat helemaal niets te maken heeft met wat je zegt, relevant in welke zin, wat is je punt?
Maar ze kreeg haar zin niet lees ik net via google en dan zoeken...., je bron en je punt kloppen dus niet, beter lezen dus voortaan.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat Joden in Amsterdam altijd wel iets te zeuren, te eisen hebben. En daar meestal hun zin in krijgen.
Je bent sowieso een domme mongool als je je oorlogsverleden er bij haalt als je last heb van een zeeleeuw.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:22 schreef DeParo het volgende:
[..]
Maar ze kreeg haar zin niet lees ik net via google en dan zoeken...., je bron en je punt kloppen dus niet, beter lezen dus voortaan.
oei wat erg is dat .........!! in de oorlog waren die er ook al zoveelquote:
Dat is een heel ander punt, maja, misschien heeft die mevrouw wel in de kampen gezeten met allemaal schreeuwende mensen om zich heen, misschien heeft ze dat nooit helemaal verwerkt, misschien deed dit dat wel haar op een of andere manier aan terugdenken, mevrouw is getraumatiseerd zoals ze zelf zegt en jij durft voor haar uit te maken wat ze wel of niet voelt, dappere kerel ben je dan zegt, maar niet heus, je punt is flut, het wordt niet gestaafd door je bronnen, en ik zou mongolen beledigen door jou ermee 'uit te schelden bij' wijze van spreken.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Je bent sowieso een domme mongool als je je oorlogsverleden er bij haalt als je last heb van een zeeleeuw.
Dat was het punt meer.
Nee dat was Cohen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:29 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
oei wat erg is dat .........!! in de oorlog waren die er ook al zoveel
moslimvriend was ie reeds..
Waar in het artikel in je eigen OP staat precies dat de joden geld eisen?quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat Joden in Amsterdam altijd wel iets te zeuren, te eisen hebben. En daar meestal hun zin in krijgen.
Hoe krankzinnig de eis ook is.
ojaaaa.... bah.... thee is toch vies?quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee dat was Cohen.
Die dronk graag thee met ze.
Het is door een studente ontdekt tijdens het digitaliseren van de archieven waarna het Centraal Joods Overleg bij v/d Laan is gaan mekkeren.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:30 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Waar in het artikel in je eigen OP staat precies dat de joden geld eisen?
En laten we niet doen alsof alleen joden altijd iets te zeuren of te eisen hebben. Als je dat werkelijk gelooft volg je het nieuws wel heel slecht.
http://www.parool.nl/paro(...)gekeerde-Joden.dhtmlquote:Amsterdam dwong de Joodse oorlogsslachtoffers niet alleen alsnog erfpacht te betalen, maar legde hun ook een boete op wegens late betaling. De Joden werden zelfs aangeslagen als hun huizen op erfpachtgrond er niet meer stonden, omdat ze gesloopt of gebombardeerd waren. Daarmee trad Amsterdam strenger op dan andere gemeenten.
Nou, zo ken ik meer groepen, zei ik al.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Joden moeten lekker leren geduld te hebben.
quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
http://www.parool.nl/paro(...)gekeerde-Joden.dhtml
Iedereen die na de oorlog zo uitgeknepen zijn voor achterstallige erfpacht hebben recht op teruggave.
Natuurlijk moet het helemaal uitgezocht worden maar het is ook weer niet zo dat de gemeente als ware antisemieten de joden hebben getracht uit te kleden.quote:Na de oorlog werd de boekhouding bijgewerkt en moesten de joden alsnog voor de kosten opdraaien. Op de inmiddels verdreven Duitsers waren die niet meer te verhalen. Dat moesten de joden zelf maar doen, zo werd volgens de krant geredeneerd. Enkele jaren na de oorlog werden de boetes wel gehalveerd om een gebaar te maken.
Nou...., dat is wel degelijk gebeurd, gruwelijk antisemitisme was hier groter dan jij denkt.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:48 schreef Elan het volgende:
[..]
[..]
Natuurlijk moet het helemaal uitgezocht worden maar het is ook weer niet zo dat de gemeente als ware antisemieten de joden hebben getracht uit te kleden.
Het motief zal niet antisemitisch zijn geweest, maar eerder regelneukerij. Althans, dat hoop ik.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:48 schreef Elan het volgende:
[..]
[..]
Natuurlijk moet het helemaal uitgezocht worden maar het is ook weer niet zo dat de gemeente als ware antisemieten de joden hebben getracht uit te kleden.
Nog steeds als je dit topic ziet.quote:Op woensdag 17 juli 2013 21:51 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nou...., dat is wel degelijk gebeurd, gruwelijk antisemitisme was hier groter dan jij denkt.
Nee, juist niet. Lezen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 19:50 schreef DeParo het volgende:
[..]
Jawel, je probeert te doen voorkomen dat jij weet wie de echte slachtoffers zijn, eigenlijk zie jij alleen als een echt slachtoffer, flauwekul, ik blijf het wel voor je herhalen![]()
.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |