abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 juli 2013 @ 15:18:00 #1
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_129007711
Vorig deel: OUD / Te vroeg, te klein, ziek: Soms gaat het allemaal iets anders deel 5

Een topic voor wanneer het allemaal anders gaat dan je verwacht had. Je kind wordt te vroeg geboren, te klein geboren, ziek geboren of wordt later ziek. Wat gebeurt er in het ziekenhuis? Hoe gaat het erna?

Het topic is niet bedoeld als medische vraagbaak. Het doel is om elkaar te ondersteunen door ervaringen door te geven, bijvoorbeeld over de praktische kant aan een ziekenhuisopname of de ontwikkeling van je kind of over jouw verwerkingsproces.

Linkjes:
Waar zijn de Ronald McDonald huizen
Vereniging Ouders van Couveusekinderen
Borstvoedingsprotocol prematuren
Heb je linkjes voor in de OP? Meld het even, dan wordt de link erbij gezet!

Als je kindje een Autisme Spectrum Stoornis (ASS) heeft kun je eventueel ook hier posten: Topicreeks: (ouders van) jonge kinderen met autisme
Als je kindje overleden is kun je eventueel ook hier posten: Topicreeks: Ouders van Prachtige Engeltjes
pi_129007723
Valt een kind met rood haar ook onder dit topic ?
U MAD?
  dinsdag 16 juli 2013 @ 15:19:47 #3
250838 Fee-nix
pi_129007773
Mijn laatste post:

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:17 schreef Fee-nix het volgende:
Hoi allemaal, ik ben helemaal niet bijgelezen in dit topic, maar ik wil hier wel graag mijn verhaal doen. Ben bezig met wat dingetjes van me af te schrijven. Eerder al in 'Hoe gaat het met ons', maar volgens mij past dit verhaal beter hier. Het gaat over m'n zoontje van 3.

Ik denk dat ik alleen eerst even dit topic sluit... want ik zie dat er nog maar 2 posts over zijn.
En mijn verhaal, onder spoiler want weer lang :@ :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_129008964
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:19 schreef Fee-nix het volgende:
Mijn laatste post:

[..]

En mijn verhaal, onder spoiler want weer lang :@ :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Indrukwekkend verhaal fee, ik kan niets zinnigs toevoegen, ik vind dat je het erg helder verwoordt. Het lijkt mij een moeilijke situatie, inderdaad vanwege dat telkens veranderende toekomstperspectief en het feit dat je voor je kindje het beste wilt. Maar volgens mij heeft J. het hartstikke goed bij jullie :Y
pi_129009616
Fee-nix, dat is ook niet niks, wat je dan zo op je bordje krijgt.
Gelukkig "relatief vroeg" (om het zo maar even te zeggen) erbij. En ik hoop dat J. een fijn plekje zal hebben op het dagverblijf waar hij met kleine stapjes steeds weer wat verder komt :*.
Fake it till you make it...
pi_129011401
oef, fee. da's allemaal niet niks zeg! het klinkt alsof jullie het allemaal op een geweldige manier oppakken! :*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 16 juli 2013 @ 20:42:10 #7
274310 agenda
altijd vol!
pi_129019329
Fee-nix, indrukwekkend verhaal, hopelijk gaat het voorspoedig op het kinderdagverblijf. :*
  dinsdag 16 juli 2013 @ 22:03:43 #8
250838 Fee-nix
pi_129023451
Dank jullie. Ik moet zeggen dat ik ook best wel uit kijk naar het moment dat J naar het dagverblijf gaat... Het is zo intensief om met hem om te gaan, vooral vanwege de beperking qua taal en het feit dat ik continu hem taal aan t leren ben en mijn zinnen aanpas aan zijn niveau.

Maar ook qua gedrag is hij 'bijzonder'. Ik hoop dat ze op het dagverblijf mij daar ook in kunnen steunen.
  † In Memoriam † dinsdag 16 juli 2013 @ 22:30:27 #9
37843 lady-wrb
kortaf
pi_129024969
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 22:03 schreef Fee-nix het volgende:
Dank jullie. Ik moet zeggen dat ik ook best wel uit kijk naar het moment dat J naar het dagverblijf gaat... Het is zo intensief om met hem om te gaan, vooral vanwege de beperking qua taal en het feit dat ik continu hem taal aan t leren ben en mijn zinnen aanpas aan zijn niveau.

Maar ook qua gedrag is hij 'bijzonder'. Ik hoop dat ze op het dagverblijf mij daar ook in kunnen steunen.
het lijkt me heel zwaar en intensief om zo de hele dag met hem bezig te zijn.
je hebt nog een kind en jijzelf bent er ook nog.
ik hoop voor je dat het vanaf die dag allemaal wat lichter voor je wordt en dat je je gesteund voelt.
sterkte!
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:00:55 #10
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_129026591
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 22:03 schreef Fee-nix het volgende:

Wat een verhaal Fee, maar wat goed dat hij naar het kdv gaat. Je zult zien dat niet alleen hij, maar ook jij profijt van zal hebben. Wij zijn zo blij dat meisje naar de opvang gaat, het ontlast ons enorm.

Hier gaat het overigens wat minder. Sinds een week of twee is meisje aan het kwakkelen. Af en toe hoge koorts, slecht willen eten. Passief en veel slapen. Vanmiddag zijn we bij de KA geweest en er sluimert toch weer iets in d'r longetjes. Je raad het al, antibiotica... :(
Ik geloof dat ze net 6 weken er vanaf was.
Ligorthese net maar weer uit bed gehaald, kan ze tenminste op haar zij liggen en kan ze wat makkelijker hoesten.
Erg jammer, het leek even zo goed te gaan.
We kunnen dit gekwakkel nu ook even niet gebruiken, komend weekend zijn we namelijk van plan te gaan verhuizen.
Hopen dat de antibiotica snel gaat werken.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:06:18 #11
274310 agenda
altijd vol!
pi_129026904
@UD beterschap voor je meisje, ik hoop dat ze snel opknapt.
  † In Memoriam † dinsdag 16 juli 2013 @ 23:20:04 #12
37843 lady-wrb
kortaf
pi_129027660
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:00 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Wat een verhaal Fee, maar wat goed dat hij naar het kdv gaat. Je zult zien dat niet alleen hij, maar ook jij profijt van zal hebben. Wij zijn zo blij dat meisje naar de opvang gaat, het ontlast ons enorm.

Hier gaat het overigens wat minder. Sinds een week of twee is meisje aan het kwakkelen. Af en toe hoge koorts, slecht willen eten. Passief en veel slapen. Vanmiddag zijn we bij de KA geweest en er sluimert toch weer iets in d'r longetjes. Je raad het al, antibiotica... :(
Ik geloof dat ze net 6 weken er vanaf was.
Ligorthese net maar weer uit bed gehaald, kan ze tenminste op haar zij liggen en kan ze wat makkelijker hoesten.
Erg jammer, het leek even zo goed te gaan.
We kunnen dit gekwakkel nu ook even niet gebruiken, komend weekend zijn we namelijk van plan te gaan verhuizen.
Hopen dat de antibiotica snel gaat werken.
ach arm meisje. en het ging zo goed!
beterschap hoor
en jullie sterkte met de verhuizing!
je hebt er best weer bij!
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:43:06 #13
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_129028851
Dank! We proberen eerst 1 kuurtje en kijken hoe het dan gaat. Misschien is het maar eenmalig.

We hebben er zeker mooi weer bij, we moeten alleen de grote spullen nog, veel klein en handzaam spul is al over. Vanavond heb ik sjakie's bed nog even afgeschilderd en wat lampen gemonteerd.
Lekker rustig verhuizen komend weekend en hopelijk zondag al genieten van het mooie weer en ons nieuwe thuis.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 23:47:11 #14
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_129029025
Kom je nog een beetje aan jezelf toe, UD?
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 17 juli 2013 @ 07:09:49 #15
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_129033871
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 23:47 schreef RockabeIIa het volgende:
Kom je nog een beetje aan jezelf toe, UD?
uhhhh, nee nu even nog niet. Ik ben 's ochtends vaak om 6 uur er al uit, zodat ik vroeg op m'n werk ben. Op tijd naar huis, eten en dan klussen tot een uurtje of half tien.
Nog een paar dagen, dan heb ik vakantie en dan ga ik meer tijd voor mezelf nemen. Lekker veel zwemmen in het Freibad in Uelsen...
  woensdag 17 juli 2013 @ 07:12:34 #16
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_129033881
Fee-Nix :* , ik hoop dat je wat ontlast wordt straks als de dagbehandeling begint. Zal ook wel weer wennen zijn, maar probeer er optimaal gebruik van te maken!

UD, wat is het toch zwaar voor jullie. Wat Rockabella zegt, hou je het zelf nog wel een beetje vol?
Hopelijk slaat de antibiotica snel aan voor jullie en jullie meisje.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 17 juli 2013 @ 08:53:45 #17
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_129034564
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 07:12 schreef livelink het volgende:
UD, wat is het toch zwaar voor jullie. Wat Rockabella zegt, hou je het zelf nog wel een beetje vol?
Hopelijk slaat de antibiotica snel aan voor jullie en jullie meisje.
Ik merk wel dat ik geen 18 meer ben :P en dat het allemaal wel z'n tol begint te eisen. Ik ben kapot zeg maar...Nog even doorzetten en dan rust, vakantie en genieten. Al heb ik nog wel genoeg te doen, de druk is er dan af.

We hadden het gisteren er nog over dat ons nieuwe huis nu al meer "thuis" voelt dan waar we nu wonen.
Heel gek. Misschien komt het omdat we nooit "echt" hebben kunnen genieten van ons huis. Toen het huis klaar was en we verhuisd waren, is meisje 2 maanden later geboren en werd ons leven op z'n kop gegooid. Tuurlijk hebben we onze momenten gehad en het is een prachtig huis, ons droomhuis, maar een echt "thuis"-gevoel heb ik nooit gehad.

Ik heb altijd gezegd dat we ons oude fijne huis in Emlichheim, waar we woonden voor de nieuwbouw, nooit hadden moeten verkopen en het gekke is dat we beide nu steeds bij het huis in Uelsen aan dat huis moeten denken. Het lijkt er zoveel op dat we beide het gevoel hebben dat we opnieuw starten, maar in ons oude vertrouwde huis.

Meisje's kamer:
(lamp hangt nog in d'r oude kamertje en plinten ga ik zetten als we er wonen, dan kan ik kabels wegwerken)

Aanstaande maandag gaan ze haar bed verhuizen, dus in het weekend slaapt ze in een campingbedje.
pi_129034697
Mooi geworden zeg! Echte meidenkleuren! Super.
Succes met verhuizen en beterschap voor meisje, hopelijk knapt ze gauw op!
Fake it till you make it...
  woensdag 17 juli 2013 @ 09:18:24 #19
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_129034930
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 09:03 schreef Nijna het volgende:
Mooi geworden zeg! Echte meidenkleuren! Super.
Succes met verhuizen en beterschap voor meisje, hopelijk knapt ze gauw op!
Dank je.
De kleuren zijn zoals ze het nu ook heeft, inderdaad echte meisjeskleuren.

Zo zag de kamer er in mei nog uit:
  † In Memoriam † woensdag 17 juli 2013 @ 09:51:50 #20
37843 lady-wrb
kortaf
pi_129035503
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 09:18 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Dank je.
De kleuren zijn zoals ze het nu ook heeft, inderdaad echte meisjeskleuren.

Zo zag de kamer er in mei nog uit:
[ afbeelding ]
:o zo dat is nog eens een verbetering! :o
  woensdag 17 juli 2013 @ 10:15:38 #21
250838 Fee-nix
pi_129035953
Jemig, UD, het is de zoveelste keer antibiotica begrijp ik... wat ontzettend rot!
En ik ken je verhaal verder helemaal niet, maar ik vind dat je altijd zo sterk en optimistisch overkomt.

Veel succes met de verhuizing, de kamer is mooi geworden, zeg!

Ik ga er ook idd vanuit dat de dagbehandeling ons wat lucht zal geven. Daar ben ik wel aan toe...
Vandaag is hij in ieder geval een dagje met opa en oma mee naar t strand :). Heerlijk ff rustig aan voor mij, met alleen z'n broertje om me heen.
pi_129045071
Ud wat een gekwakkel met jullie meisje toch. dat de ab maar eenmalig nodig mag zijn. Succes met de verhuizing het ziet er allemaal erg mooi uit

Fee-nix dat is ook een heel heftig verhaal. Ik wist nooit wat je oudste precies mankeert. wat een schrik moet dat geweest zijn. Gaan ze jullie 3e die hopelijk snel komt al in je baarmoeder onderzoeken of kan dat niet? Ik hoop dat het dagverblijf jullie rust geeft en hij is stapje voor stapje op vooruit gaat.
  woensdag 17 juli 2013 @ 15:04:00 #23
250838 Fee-nix
pi_129045256
Ferrari, dat was inderdaad heel erg schrikken ja...
Het kan niet in de baarmoeder al onderzocht worden. Bij S is er navelstrengbloed afgenomen om direct te testen op CHT. Ik neem aan dat we dat de volgende keer weer zullen doen. Maar omdat het (hoogstwaarschijnlijk) dus niet erfelijk is, is de kans zo'n 1 op 3000 geloof ik (zoals bij ieder ander).
pi_129045499
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 15:04 schreef Fee-nix het volgende:
Ferrari, dat was inderdaad heel erg schrikken ja...
Het kan niet in de baarmoeder al onderzocht worden. Bij S is er navelstrengbloed afgenomen om direct te testen op CHT. Ik neem aan dat we dat de volgende keer weer zullen doen. Maar omdat het (hoogstwaarschijnlijk) dus niet erfelijk is, is de kans zo'n 1 op 3000 geloof ik (zoals bij ieder ander).
Oke wel fijn dat ze het meteen checken. En ookal is het waarschijnlijk niet erfelijk is zou er toch niet gerust op zijn.
pi_129072938
Fee, wat een verhaal. Ik wist wel iets maar nog niet het complete plaatje. Wat moeilijk zeg. Ik hoop dat hij op het dagverblijf de aandacht en zorg krijgt om hem weer een stapje verder te brengen. En dat het voor jou ook wat rust brengt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')