abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128992671
ja dat snap ik ook niet: mijn fiets is zwaarder , mijn kleren ook ,ikzelf ook ,en dan heb ik t nog niet eens over de bagage
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_128992840
Als wielrenner rijdt je al snel 30-35 per uur. Als ik dan iemand die afslaat vol raak dan ga je 100% zeker beide onderuit.

De wielrenner ziet het gebeuren en kan anticiperen op de val, de andere fietser ziet het niet aankomen en valt dus onverwachts.

Daarnaast heb je op het gebied van bescherming inderdaad de helm. Die lijkt misschien wel niet veel voor te stellen, maar beschermt zeker in het geval dat je met je hoofd de grond dan wel een stoeprand raakt. Maar desondanks zal ook de wielrenner best last van de val hebben.
pi_128993200
Een wielrenner alleen met flinke gang is net zoals een snelle mountainbiker of ligfietser meestal prima in staat om te anticiperen op de situatie, uiteraard de ene beter dan de ander.
Grootste probleem is naar mijn inzicht, het dichtbij elkaar in een groep rijden.

Misschien moet het toestaan van 2 fietsers naast elkaar wel op de helling met de toenemende drukte op fietspaden en in het verkeer in zijn algemeen.
Dus wielrenners achter elkaar en dan ook de 2 oudjes op hun ANWB fiets.

Op de erg toeristische en drukke routes stel ik 4 baans fietspaden voor.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2013 01:27:57 ]
pi_128995478
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 01:03 schreef Accordtje het volgende:
Als wielrenner rijdt je al snel 30-35 per uur. Als ik dan iemand die afslaat vol raak dan ga je 100% zeker beide onderuit.

De wielrenner ziet het gebeuren en kan anticiperen op de val, de andere fietser ziet het niet aankomen en valt dus onverwachts.

Daarnaast heb je op het gebied van bescherming inderdaad de helm. Die lijkt misschien wel niet veel voor te stellen, maar beschermt zeker in het geval dat je met je hoofd de grond dan wel een stoeprand raakt. Maar desondanks zal ook de wielrenner best last van de val hebben.
Een fietshelm is ontworpen voor snelheden tot 20km/uur. Voor vallen op de stoeprand wordt gerekend met 17km/hr. Bij 35km/uur biedt het bar weinig bescherming.
pi_128995485
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 06:31 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Een fietshelm is ontworpen voor snelheden tot 20km/uur. Bij 35km/uur biedt het bar weinig bescherming.
Wat dat betreft zijn mountainbikers vaak beter beschermd, degene die echt hard gaan dan. :)
pi_128996326
Life2.0, waarom reageer jij altijd zo agressief en verzuurd? :{
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_128996425
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 08:44 schreef bijdehand het volgende:
Hij is er niet nu. Als echte wielrenner inmiddels druk bezig wat bejaarden van het fietspad te rijden.
pi_128996467
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 08:52 schreef sig000 het volgende:

[..]

Hij is er niet nu. Als echte wielrenner inmiddels druk bezig wat bejaarden van het fietspad te rijden.
Maar hij reageert zo in meerdere topics. Meteen schelden, lekker agressief doen en je negeren als je een punt maakt. Snap niet dat iemand het leuk vindt om op zo'n manier te reageren.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_128996481
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 08:55 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Maar hij reageert zo in meerdere topics. Meteen schelden, lekker agressief doen en je negeren als je een punt maakt. Snap niet dat iemand het leuk vindt om op zo'n manier te reageren.
Misschien heeft dat wat met doping te maken?
pi_128996971
quote:
5s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 08:56 schreef sig000 het volgende:

[..]

Misschien heeft dat wat met doping te maken?
Ja ik weet niet maar het maakt het topic een stuk minder leuk om terug te lezen.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 09:37:27 #111
262 Re
Kiss & Swallow
pi_128997147
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 18:24 schreef Strani het volgende:
Mooi hoe snel mensen kunnen oordelen over een ongeluk waar ze toch echt zelf niet bij waren.

Straks blijkt de wielrenner geen schuld te hebben, en heeft hij naast een trauma ook nog al die valse beschuldigingen aan z'n broek hangen.
zo werkt het hier natuurlijk niet... of het is een domme bejaarde of het is een asociale wielrenner. En dan het liefst met veel gekanker en gescheld over de ene of de andere en toch vooral je discussie tegenstander flink mee te verkankeren :)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_128997177
quote:
Hij is wielrenner.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 09:39:34 #113
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_128997186
quote:
3s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 09:37 schreef Re het volgende:

[..]

zo werkt het hier natuurlijk niet... of het is een domme bejaarde of het is een asociale wielrenner. En dan het liefst met veel gekanker en gescheld over de ene of de andere en toch vooral je discussie tegenstander flink mee te verkankeren :)
Tja, je hebt een punt, maar komop, je woont zelf ook in de stad. Ik zie die gasten echt elke dag weg, van die volwassen kerels in spandex die echt vinden dat ze wel even voor je kunnen snijden, want ja, ze zijn prof!
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_128997227
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 09:39 schreef Disorder het volgende:

[..]

Hij is wielrenner.
Ik kan er niets aan doen maar dan kom ik toch weer bij die doping terecht.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 09:51:25 #115
262 Re
Kiss & Swallow
pi_128997443
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 09:39 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Tja, je hebt een punt, maar komop, je woont zelf ook in de stad. Ik zie die gasten echt elke dag weg, van die volwassen kerels in spandex die echt vinden dat ze wel even voor je kunnen snijden, want ja, ze zijn prof!
ik ken genoeg wielrenners die wel gewoon netjes aanpassen en genoeg bejaarden die wel kwiek genoeg zijn op de first... ik heb van allebei last als ze zich stereotypisch opstellen
pi_128997566
Ik denk dat het gewoon te druk wordt op het fietspad om daar nog naast elkaar te kunnen rijden.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 09:59:14 #117
262 Re
Kiss & Swallow
pi_128997619
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 09:56 schreef sig000 het volgende:
Ik denk dat het gewoon te druk wordt op het fietspad om daar nog naast elkaar te kunnen rijden.
dat lijkt me het grootste probleem ja... te veel bejaarden of onoplettende fietsers en te veel wielrenners die niet willen/kunnen ancticiperen
pi_128997822
quote:
3s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 09:59 schreef Re het volgende:

[..]

dat lijkt me het grootste probleem ja... te veel bejaarden of onoplettende fietsers en te veel wielrenners die niet willen/kunnen ancticiperen
Tsja en van die 1 maand per jaar ga ik hard fietsen figuren met hun clubje die zo'n waaier etappe op TV hebben gezien en dat dan gaan nadoen op het fietspad.
Daar rijden dan ook nog bejaarden rond op een fiets waarmee ze snelheden halen die ze niet gewend zijn.
2 baans fietspad met wat bochten erin en je ken erop wachten totdat het mis gaat.
pi_128997978
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 10:08 schreef sig000 het volgende:

[..]

Tsja en van die 1 maand per jaar ga ik hard fietsen figuren met hun clubje die zo'n waaier etappe op TV hebben gezien en dat dan gaan nadoen op het fietspad.
Daar rijden dan ook nog bejaarden rond op een fiets waarmee ze snelheden halen die ze niet gewend zijn.
2 baans fietspad met wat bochten erin en je ken erop wachten totdat het mis gaat.
Alsof alleen bejaarden het probleem zijn. Ik heb meer last van schoolgaande kinderen, die bijna het hele jaar overlast veroorzaken.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 10:57:56 #120
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_128998934
daarom, wielrennen alleen toestaan op daarvoor aangewezen plaatsen waar geen openbaar verkeer komt
<hr>
pi_128998997
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 08:52 schreef sig000 het volgende:

[..]

:').
  dinsdag 16 juli 2013 @ 11:05:42 #122
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_128999080
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 09:56 schreef sig000 het volgende:
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 10:08 schreef sig000 het volgende:
dat dan gaan nadoen op het fietspad. Daar rijden dan ook nog bejaarden rond op een fiets waarmee ze snelheden halen die ze niet gewend zijn.2 baans fietspad met wat bochten erin en je ken erop wachten totdat het mis gaat.
Tja, je bent niet eens bochten nodig. Vorige week nog bijna een aanrijding gehad met een bejaarde op een kaarsrecht fietspad van 2 meter breed. Een groepje van 8 vrouwen reed met zijn 2en naast elkaar. Ik kom uit tegengestelde richting.

Ze gaan allemaal ver genoeg aan de kant. Op het moment dat ik de eerste voorbij rij slingert de achterste ineens helemaal mijn weghelft op, zat te kleppen met Bep naast haar. Dit ging net goed doordat ik remde en riep. Ze stuurde net op het laatste moment terug. Op dat moment reed ik +/- 27km/u (op een gewone stadsfiets).

Moet ik dan af gaan remmen omdat er misschien iemand mijn weghelft op slingert? Dat zou het zelfde zijn als met de auto op een provinciale weg 40km/u gaan rijden omdat een tegenligger misschien wel op je weghelft kan komen.

Als dit je een paar keer overkomt kan ik ook nog wel begrijpen dat je "aan de kant" gaat roepen.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_128999120
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 10:57 schreef Dawnbreaker het volgende:
daarom, wielrennen alleen toestaan op daarvoor aangewezen plaatsen waar geen openbaar verkeer komt
Er is plaats genoeg voor wielrenners, mountainbikers, ligfietsers en ANWB bejaarden op het fietspad.
Het is een kwestie van die ruimte delen en er rekening met houden dat het opletten is wanneer er zoveel verschillende verkeersdeelnemers zijn op dat relatief smalle fietspad of B weg.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 11:08:59 #124
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_128999139
quote:
3s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 11:07 schreef sig000 het volgende:

[..]

Er is plaats genoeg voor wielrenners, mountainbikers, ligfietsers en ANWB bejaarden op het fietspad.
Het is een kwestie van die ruimte delen en er rekening met houden dat het opletten is wanneer er zoveel verschillende verkeersdeelnemers zijn op dat relatief smalle fietspad of B weg.
tuurlijk, maar wielrenners kunnen schijnbaar geen rekening houden met overige verkeersdeelnemers. daarom deze oplossing
<hr>
  dinsdag 16 juli 2013 @ 11:09:27 #125
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_128999154
Ik snap er zelf ook geen kut van waar de meeste van die wielrenners mee bezig zijn. Een vriendin van mij woont vlak naast een uitvalsweg waar wielrenners langs moeten komen als zij de stad uit willen. Dat is dus een constante stroom aan gescheld en geduw aangezien die honderden wielrenners weinig op hebben met andere weggebruikers. Zeker nu daar ook verbouwd wordt en een deel van de weg is afgesloten. Elk normaal mens houdt daar rekening mee, maar wielrenners denken dat de beperking niet voor hen geldt.

Sowieso heb ik altijd al het gevoel gehad dat wielrenners er een sport van maken om zichzelf en elkaar dood te rijden. Een kleine tien a twaalf jaar geleden was ik getuige van een ongeluk bij een metro/tramstation. Een wielrenner vond het niet nodig om (midden in de stad) af te remmen voor een stoplicht, ging op hoog tempo door en werd vervolgens verpulverd door de tram die niet meer kon remmen. Dat was niet alleen het bloedigste (zowel fiets als mens kwamen in stukjes onderuit) maar ook het meest onnodige verkeersongeluk dat ik van dichtbij heb meegemaakt. Geen mens waagt het om tussen twee aankomende trams door te pendelen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_128999187
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 11:05 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

[..]

Tja, je bent niet eens bochten nodig. Vorige week nog bijna een aanrijding gehad met een bejaarde op een kaarsrecht fietspad van 2 meter breed. Een groepje van 8 vrouwen reed met zijn 2en naast elkaar. Ik kom uit tegengestelde richting.

Ze gaan allemaal ver genoeg aan de kant. Op het moment dat ik de eerste voorbij rij slingert de achterste ineens helemaal mijn weghelft op, zat te kleppen met Bep naast haar. Dit ging net goed doordat ik remde en riep. Ze stuurde net op het laatste moment terug. Op dat moment reed ik +/- 27km/u (op een gewone stadsfiets).

Moet ik dan af gaan remmen omdat er misschien iemand mijn weghelft op slingert? Dat zou het zelfde zijn als met de auto op een provinciale weg 40km/u gaan rijden omdat een tegenligger misschien wel op je weghelft kan komen.

Als dit je een paar keer overkomt kan ik ook nog wel begrijpen dat je "aan de kant" gaat roepen.
Dat kan je niet vergelijken met een auto, omdat auto's vaak dezelfde snelheid hebben en fietsers niet. Bovendien slingeren fietsen nu eenmaal meer.

Dus ja je zal op moeten blijven letten en een beetje afremmen bij passeren.
pi_128999204
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 01:03 schreef Accordtje het volgende:

Ja, precies: wel anticiperen, maar dan op de val, notabene!
Hij ziet t gebeuren, want hij weet dat zijn strakke fiets onhoorbaar is als hij een rammelende stadsfiets inhaalt, hij weet dat men hem niet verwacht zo snel zo dichtbij, dus hij anticipeert
op de VAL ! Dat liever dan bij elk denkbaar risico een kostbare seconde inleveren, een halve meter 'omrijden' , hij plant wel een zweefrol in de heg, maar ONTWIJKEN?? nee, daar kunnen we niet aan beginnen! Maar nu On Topic :
Zie je dit voor je? Kijk dan eens terug naar de foto op de vorige pagina :
De vrouw reed richting Putten, dus in de kijkrichting van de fotograaf.
Dus de vrouw reed al naast de heg,[als het goed is] en de wielrenner zou natuurlijk bij calamiteiten ook voor de heg kiezen! Althans, dat veronderstel ik.
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_128999267
quote:

Moet ik dan af gaan remmen omdat er misschien iemand mijn weghelft op slingert?
Lijkt mij toch, afhankelijk van de breedte van de weg, niet onverstandig. Op een minder brede autoweg doen auto's dat toch ook?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_128999354
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 11:11 schreef eigendeegcookie het volgende:

Maar nu On Topic :
Dus de vrouw reed al naast de heg,[als het goed is] en de wielrenner zou natuurlijk bij calamiteiten ook voor de heg kiezen! Althans, dat veronderstel ik.
De vrouw was met haar elektrische fiets op de verkeerde fietspadhelft terecht gekomen door een wat te hoge snelheid in de bocht waarschijnlijk en precies op het verkeerde moment komen er 3 wielrenners aan.
Is het er maar 1 dan heeft die meer ruimte om het ongeluk te voorkomen.
Met 3 dicht op elkaar is er altijd wel 1 die er tegenaan knalt.
pi_128999488
quote:

[..]

[..]

Heb je geen bel? ;)
Haters gonna hate.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 11:28:26 #131
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_128999637
quote:

[..]

[..]

Moet ik dan af gaan remmen omdat er misschien iemand mijn weghelft op slingert?
tuurlijk moet je afremmen als je iemand je weghelft op ziet slingeren... als je dat niet snapt heb je niets te zoeken op de weg
<hr>
  dinsdag 16 juli 2013 @ 11:36:12 #132
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_128999892
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 11:10 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dat kan je niet vergelijken met een auto, omdat auto's vaak dezelfde snelheid hebben en fietsers niet. Bovendien slingeren fietsen nu eenmaal meer.

Dus ja je zal op moeten blijven letten en een beetje afremmen bij passeren.
Ja, fietsers slingeren meer, maar een meter? Pure onoplettendheid! Dat is het grote probleem, niet het snelheidsverschil, het grootste gedeelte van de fietsers is met totaal iets anders bezig dan op de weg letten.

Het is trouwens een gecombineerd brom/fietspad, brommers mogen er gewoon 45km/u.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 11:14 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Lijkt mij toch, afhankelijk van de breedte van de weg, niet onverstandig. Op een minder brede autoweg doen auto's dat toch ook?
Een 2 meter breed fietspad komt overeen met een weg van 20 meter breed ofzo? Natuurlijk moet je je snelheid aanpassen wanneer het pad smaller is, en dat doe ik ook.

quote:
99s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 11:22 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Heb je geen bel? ;)
Ze kunnen me daar al van een halve kilometer afstand aan zien komen. ;(
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 11:28 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

tuurlijk moet je afremmen als je iemand je weghelft op ziet slingeren... als je dat niet snapt heb je niets te zoeken op de weg
Misschien moet jij niet over de misschien in die zin heen lezen.
pi_129000175
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 11:36 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Ja, fietsers slingeren meer, maar een meter? Pure onoplettendheid! Dat is het grote probleem, niet het snelheidsverschil, het grootste gedeelte van de fietsers is met totaal iets anders bezig dan op de weg letten.

Het is trouwens een gecombineerd brom/fietspad, brommers mogen er gewoon 45km/u.

Ja het is ook pure onoplettendheid, daarom moet je ook heel goed uitkijken als je harder rijdt dan de meeste fietsers.

De politie zou ook veel strenger moeten controleren op bv fietsers die aan het bellen zijn en mp3 spelers moet je ook verbieden.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 11:52:07 #134
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_129000431
quote:

Als je weet dat je een groepje fietsers gaat inhalen, moet je gewoon je snelheid aanpassen en een beetje anticiperen op onverwachte gebeurtenissen. Als je met met de auto een tegemoetkomende auto aantreft op een smalle weg, rem je toch ook af.

Geef nou gewoon toe dat je jezelf verheven voelt boven andere verkeersdeelnemers en dat je gewoon weigert af te remmen

en haal eens een bel voor op je fiets, pannekoek
<hr>
  dinsdag 16 juli 2013 @ 12:00:57 #135
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_129000721
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 11:52 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

Als je weet dat je een groepje fietsers gaat inhalen,
Ik haalde niet in, ik kwam ze tegemoet.

quote:
moet je gewoon je snelheid aanpassen en een beetje anticiperen op onverwachte gebeurtenissen. Als je met met de auto een tegemoetkomende auto aantreft op een smalle weg, rem je toch ook af.
Tuurlijk moet je anticiperen, dat deed ik ook gewoon. Tuurlijk moet je afremmen wanneer het smal is, maar een 2 meter breed fietspad is niet smal.
quote:
Geef nou gewoon toe dat je jezelf verheven voelt boven andere verkeersdeelnemers en dat je gewoon weigert af te remmen

Geef nu maar gewoon toe dat je in dit topic komt om een beetje te zuigen.

Ik heb gewoon een bel, het is gewoon een stadsfiets, maar moet ik ook al bellen als ik mensen tegemoet kom die me al vanaf grote afstand aan kunnen zien komen? Misschien dan met de auto ook de hele weg maar op de toeter hangen dan. :')
  dinsdag 16 juli 2013 @ 12:10:23 #136
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_129000978
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 12:00 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Ik haalde niet in, ik kwam ze tegemoet.

Oh je kwam ze tegemoet, nee dan hoef je nergens rekening mee te houden inderdaad... :')
<hr>
  dinsdag 16 juli 2013 @ 12:15:46 #137
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_129001133
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 12:10 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

Oh je kwam ze tegemoet, nee dan hoef je nergens rekening mee te houden inderdaad... :')
Hoe hard mag je dan wel andere fietsers tegemoet fietsen op zo'n breed fietspad? 25km/u? 20km/u? 15km/u? Dat zou dus ook betekenen dat wanneer je met de auto op een smalle weg een fietser tegen komt en er zit maar een meter tussen je dus ook maar af moet remmen tot die snelheid?

Brommers mogen op dat fietspad van de wetgever gewoon 40km/u.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 12:29:35 #138
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_129001585
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 12:15 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Hoe hard mag je dan wel andere fietsers tegemoet fietsen op zo'n breed fietspad? 25km/u? 20km/u? 15km/u? Dat zou dus ook betekenen dat wanneer je met de auto op een smalle weg een fietser tegen komt en er zit maar een meter tussen je dus ook maar af moet remmen tot die snelheid?

Brommers mogen op dat fietspad van de wetgever gewoon 40km/u.
Als ik met mijn auto op een smalle weg een fietser tegenkom, rem ik inderdaad af tot stapvoets
<hr>
pi_129001748
Ik denk, net zoals anderen, dat het probleem zit in het groepsrijden, en niet in de individuele rijder. Die kijkt (meestal) wel wat beter uit, en doet minder moeilijk met uitwijken. Een groep rijdt te dicht op elkaar, want dat is de sport. Maar dat is het gevaarlijke. Technieken die je leert bij het wielrennen zijn niet berekend op de openbare weg. De sport is om zo hard mogelijk te gaan, op een vrije baan.

Een rallyrijder heeft geleerd om een bocht op een bepaalde manier te nemen. Maar die moet ook inzien dat hij geen ideale bocht kan rijden op een openbare weg zonder extra risico om een tegenligger te koppen. Een colonne fietsers moeten ook inzien dat het rijden in formatie niet echt geschikt is voor het inhalen/nemen van een bocht. Er zit een extra risico aan, terwijl je in het openbaar zo risicoloos moet rijden.

Verder zijn groepjes wielrenners, net zoals motorclubs, ook wat meer intimiderend dan een solist. Daar komt misschien ook wat frustratie vandaan. Daar is weinig aan te doen, maar de sport komt ook vooral negatief in het nieuws.

Ik erger me overigens ook aan de elektrische fietsers. Bij kruisingen zijn ze een stuk overmoediger dan met hun normale fiets, met alle risico's van dien.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 13:06:55 #140
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_129002884
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 12:29 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

Als ik met mijn auto op een smalle weg een fietser tegenkom, rem ik inderdaad af tot stapvoets
Dus als 2 fietsers elkaar tegen komen op een 2 meter breed fietspad moeten ze dus ook afremmen tot 5km/u?
  dinsdag 16 juli 2013 @ 16:09:31 #141
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_129009531
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 09:39 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Waar het om gaat is dat het veel te riskant (en arrogant) is om mensen te beschuldigen van een dodelijk ongeluk als nog helemaal niet zeker is of ze daar wel schuld aan hebben.

Als je zelf volledig buiten jouw schuld iemand doodrijdt, en ik hoop dat dat niemand hier ooit zal overkomen, dan zou het je trauma ook flink versterken als half Nederland jou daar de schuld van geeft omdat jij toevallig op een snelle fiets of in een BMW zat.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  dinsdag 16 juli 2013 @ 16:18:17 #142
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129009858
quote:
om mijn dominantie over jullie vinexbewoners te tonen.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 16:21:32 #143
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129009982
quote:

[..]

Hij ziet t gebeuren, want hij weet dat zijn strakke fiets onhoorbaar is als hij een rammelende stadsfiets inhaalt, hij weet dat men hem niet verwacht zo snel zo dichtbij, dus hij anticipeert
op de VAL ! Dat liever dan bij elk denkbaar risico een kostbare seconde inleveren, een halve meter 'omrijden' , hij plant wel een zweefrol in de heg, maar ONTWIJKEN?? nee, daar kunnen we niet aan beginnen! Maar nu On Topic :
steek je hand dan uit huillie.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 16:23:53 #144
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129010061
quote:

[..]

[..]

Een 2 meter breed fietspad komt overeen met een weg van 20 meter breed ofzo? Natuurlijk moet je je snelheid aanpassen wanneer het pad smaller is, en dat doe ik ook.

[..]

Ze kunnen me daar al van een halve kilometer afstand aan zien komen. ;(

[..]

Oh je had geen bel?

kutwielrenner, je dacht zeker dat je in een race zat :(
  dinsdag 16 juli 2013 @ 16:24:22 #145
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129010073
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 11:43 schreef macca728 het volgende:

[..]

mp3 spelers moet je ook verbieden.
Op grond van?
  dinsdag 16 juli 2013 @ 16:24:52 #146
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129010095
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 11:52 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

Als je weet dat je een groepje fietsers gaat inhalen, moet je gewoon je snelheid aanpassen en een beetje anticiperen op onverwachte gebeurtenissen. Als je met met de auto een tegemoetkomende auto aantreft op een smalle weg, rem je toch ook af.

n wegen zijn smalle wegen? :?
  dinsdag 16 juli 2013 @ 16:26:46 #147
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129010163
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 13:06 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Dus als 2 fietsers elkaar tegen komen op een 2 meter breed fietspad moeten ze dus ook afremmen tot 5km/u?
VEILIGHEID BOVEN ALLUZZ _O_
  dinsdag 16 juli 2013 @ 20:30:57 #148
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_129018889
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 11:09 schreef Ryon het volgende:
Ik snap er zelf ook geen kut van waar de meeste van die wielrenners mee bezig zijn. Een vriendin van mij woont vlak naast een uitvalsweg waar wielrenners langs moeten komen als zij de stad uit willen. Dat is dus een constante stroom aan gescheld en geduw aangezien die honderden wielrenners weinig op hebben met andere weggebruikers. Zeker nu daar ook verbouwd wordt en een deel van de weg is afgesloten. Elk normaal mens houdt daar rekening mee, maar wielrenners denken dat de beperking niet voor hen geldt.

Sowieso heb ik altijd al het gevoel gehad dat wielrenners er een sport van maken om zichzelf en elkaar dood te rijden. Een kleine tien a twaalf jaar geleden was ik getuige van een ongeluk bij een metro/tramstation. Een wielrenner vond het niet nodig om (midden in de stad) af te remmen voor een stoplicht, ging op hoog tempo door en werd vervolgens verpulverd door de tram die niet meer kon remmen. Dat was niet alleen het bloedigste (zowel fiets als mens kwamen in stukjes onderuit) maar ook het meest onnodige verkeersongeluk dat ik van dichtbij heb meegemaakt. Geen mens waagt het om tussen twee aankomende trams door te pendelen.
Dan zijn er in jouw buurt toevallig wat minder sociale wielrenners, dat komt voor. ;)
Iets zegt mij dat jij wel wat (goede) roeiers kent, jij weet toch dat veel goede roeiers ook wielrennen? Een leuke alternatieve training.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_129030672
quote:

[..]

op de VAL ! Dat liever dan bij elk denkbaar risico een kostbare seconde inleveren, een halve meter 'omrijden' , hij plant wel een zweefrol in de heg, maar ONTWIJKEN?? nee, daar kunnen we niet aan beginnen!
Ontwijken kan niet altijd meer he. Als het kan doe je dat uiteraard, je gaat niet voor je lol op de grond liggen met fiets en al. Maar als jij net op het punt staat een fietser in te halen die ineens besluit zonder te kijken af te slaan dan is ontwijken er niet meer bij hoor.

Ik snap dat trouwens sowieso niet. Als je wilt afslaan met je fiets en er komt een andere fietser tegemoet dan sla je toch ook niet af. Je wilt niet met die persoon in botsing komen, dus je wacht. Waarom kijken mensen dan in godsnaam niet ook achterom met afslaan op de fiets. Je wilt toch ook niet dat je van achter omver gereden wordt?

quote:
Maar nu On Topic :
Slecht voorbeeld. De vrouw blijkt op de verkeerde weghelft terecht te zijn gekomen waar net 3 wielrenners aan kwamen. De voorste en de tweede hebben het wellicht zien aankomen en konden uitwijken en de derde kon dat waarschijnlijk niet meer.
pi_129032010
quote:

Ja, dat is wel heel herkenbaar vind ik. Ik heb ook al een aantal keer op een kaarsrecht en breed fietspad bijna een botsing gehad omdat nota bene tegenliggers gewoon niet goed opletten en gewoon over het fietspad heen en weer zwalken. Het enige wat ze hoeven te doen is gewoon rechts fietsen, vooruit kijken en ook rechts blijven fietsen, maar dat lijkt soms al te moeilijk. Ik zorg altijd dat ik nog op tijd kan reageren, maar zelfs dan gaat het soms nog bijna mis ook al bel je van te voren. Ik vraag mij echt af wat die lui doen op hun fietsje. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')