als ze niet lelijk was geweest, wat dan?quote:Als een vrouw een man versiert ( lastig valt ), ze ziet er lelijk uit en hij slaat dr vol op het gezicht
quote:Op maandag 15 juli 2013 00:42 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Ja ongetwijfeld zijn er ook mannen die dat doen, maar de situatie die jij schetst is er eentje die niet bestaat en ik heb je net laten zien waarom dat zo is.
Het gebeurt ook regelmatig dat vrouwen liegen over wie de vader is en de man erachter komt en er dan voor kiest om met de noorderzon te vertrekken... zal ik dan ook maar stellen dat de meerderheid van de vrouwen opzettelijk liegen over wie de vader is om jouw logica te gebruiken?
Het is mij wel duidelijk dat dit niet goed in je wereldbeeld past en je zo graag wilt zien dat ook in deze situatie vrouwen weer (meer) het slachtoffer zijn dat je voorbij gaat aan de gegeven argumenten.
Ik zou een andere omgeving zoeken als ik jou wasquote:Op maandag 15 juli 2013 01:20 schreef theunderdog het volgende:
Dit soort situaties komen heel erg vaak voor. Ik heb dat zelf ook vaak genoeg meegemaakt.
En door de omgeving wordt dit ook gepromoot/gestimuleerd. Vooral bij populaire meiden/vrouwen. Als een populaire meid een jonge wilt klappen, dan neemt ze gewoon een groep vriendinnen + vrienden mee die in de startblokken staan als die jonge (het slachtoffer) het toch in zijn hoofd haalt op iets terug te doen bij die meid. En dat terwijl die meid de jonge de hele tijd in het gezicht aan het meppen is.
Waar beweer ik dat dit in mijn directe omgeving voorkomt?quote:Op maandag 15 juli 2013 01:23 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik zou een andere omgeving zoeken als ik jou was
ik geef juist de hele tijd aan dat ik niet geloof dat er slachtoffers zijn. Ik vind het belachelijk om over een hele bevolkingsgroep te spreken als slachtoffers. Ik heb ook het idee dat je denkt het tegen erodome te hebben?quote:
ik heb da echt nog nooit meegemaakt. Ik ging heel vaak uit, maar even geleden, wellicht is het veranderd.quote:Op maandag 15 juli 2013 01:20 schreef theunderdog het volgende:
Dit soort situaties komen heel erg vaak voor. Ik heb dat zelf ook vaak genoeg meegemaakt.
En door de omgeving wordt dit ook gepromoot/gestimuleerd. Vooral bij populaire meiden/vrouwen. Als een populaire meid een jonge wilt klappen, dan neemt ze gewoon een groep vriendinnen + vrienden mee die in de startblokken staan als die jonge (het slachtoffer) het toch in zijn hoofd haalt op iets terug te doen bij die meid. En dat terwijl die meid de jonge de hele tijd in het gezicht aan het meppen is.
Oops daar heb je gelijk in, ik haalde jullie door elkaar maar dat maakt voor mijn punt niet echt uit.quote:Op maandag 15 juli 2013 01:28 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik geef juist de hele tijd aan dat ik niet geloof dat er slachtoffers zijn. Ik vind het belachelijk om over een hele bevolkingsgroep te spreken als slachtoffers. Ik heb ook het idee dat je denkt het tegen erodome te hebben?
Ik heb ook geen idee over welke niet bestaande situatie je het hebt trouwens.
Wat ik wil zeggen is dat er punten zijn waarop 'de man' nog winst kan behalen, maar ook waarop 'de vrouw' nog winst kan behalen. Er zijn gewoon voor beide geslachten dingen die minder goed uitpakken.
Ik zeg nergens dat mannen het beter hebben, enkel dat ik niet denk dat ze het slechter hebben, waar jij constant roept dat mannen het slechter hebben, dus hóezo ben ik dan degene die steeds vrouwen 'weer meer slachtoffer wil laten zijn'?
Jij bent juist degene die mánnen meer in een slachtofferrol duwt.
Ik denk dat we beiden blij mogen zijn dat we hier geboren zijn.
Het is geen wedstrijdje ofzo, gelukkig niet! Maak dat er dan ook niet van.
door er zelf een wedstrijdje van te maken?quote:Op maandag 15 juli 2013 01:32 schreef SpecialK het volgende:
Het punt is dat we juist kritiek hebben op de feministen die er wel een wedstrijdje van maken.
Dat was ook slechts een post vanuit mijn ervaringen hoor, geen wetenschap.quote:Op maandag 15 juli 2013 01:33 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik heb da echt nog nooit meegemaakt. Ik ging heel vaak uit, maar even geleden, wellicht is het veranderd.
Ik heb wél ooit een jongen geslagen toen ik op stap was btw. Al had dat een andere reden dan een simpele afwijzing.![]()
Maar goed, mijn ervaringen zijn gelukkig niet tekenend
Nee. Door kritiek te leveren op die beweging en te wijzen op het feit dat er op sociaal vlak voor BEIDE seksen nog veel te doen is. het zijn feministen die denken gelijkwaardigheid voor de seksen te kunnen behalen door slechts op de problemen van 1 van de geslachten te focussen.quote:Op maandag 15 juli 2013 01:33 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
door er zelf een wedstrijdje van te maken?
Werkt dat een beetje?
dat weet ik.quote:Op maandag 15 juli 2013 01:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat was ook slechts een post vanuit mijn ervaringen hoor, geen wetenschap.
Toch zijn er genoeg onderzoeken gedaan naar mannenmishandeling door vrouwen.
grappig, want ik heb juist het idee dat jij dat doet...quote:Op maandag 15 juli 2013 01:35 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nee. Door kritiek te leveren op die beweging en te wijzen op het feit dat er op sociaal vlak voor BEIDE seksen nog veel te doen is. het zijn feministen die denken gelijkwaardigheid voor de seksen te kunnen behalen door slechts op de problemen van 1 van de geslachten te focussen.
Probeer eens niet zo krampachtig een gevoel van partijdigheid op mensen te projecteren.
Mannen hebben het, door het doorgeschoten feministische beleid op dit moment slechter. Ja.quote:Op maandag 15 juli 2013 01:43 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
grappig, want ik heb juist het idee dat jij dat doet...
En je hebt toch n paar keer gezegd dat mannen het slechter hebben?
daar komt gelukkig al meer aandacht voor, want het is idd niet iets waar mannen zich voor zouden moeten schamen. Net als verkrachting.quote:Op maandag 15 juli 2013 01:45 schreef theunderdog het volgende:
@ JaniesBrownie
Het probleem is dat de maatschappij enkel en alleen het geweld naar vrouwen echt serieus neemt. Mannen die worden mishandelt door vrouwen zijn immers mietjes.
maar dan bén je toch partijdig, of ben ik nou gek? Ik zeg tenminste nog dat we het allebei even goed hebbenquote:Op maandag 15 juli 2013 01:47 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Mannen hebben het, door het doorgeschoten feministische beleid op dit moment slechter. Ja.
Maar daar doe ik niet zielig over en eigenlijk wil ik dit gewoon recht hebben getrokken zodat we dit hele gender-inequality bullshit eens en voor altijd kunnen laten vallen en ons op belangrijkere dingen kunnen storten.
We hebben het dan ook niet beiden even goed,quote:Op maandag 15 juli 2013 01:57 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
maar dan bén je toch partijdig, of ben ik nou gek? Ik zeg tenminste nog dat we het allebei even goed hebben
Ik ben niet partijdig in de zin dat ik vind dat 1 kant meer rechten/plichten verdient. Partijdigheid is oneerlijkheid. Een goede scheidsrechter is neutraal maar niet bang om een partij op zijn plek te zetten. Ik fluit nu naar feministen. ben ik partijdig? Nee.quote:Op maandag 15 juli 2013 01:57 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
maar dan bén je toch partijdig, of ben ik nou gek? Ik zeg tenminste nog dat we het allebei even goed hebben
voor conditietests zijn er ook lagere eisen voor vrouwen terwijl ze hetzelfde werk moeten gaan doenquote:Op maandag 15 juli 2013 05:26 schreef Jellereppe het volgende:
In Nederland redelijk. Je kunt alleen niet verwachten dat alles gelijk getrokken wordt. Bijvoorbeeld bij het tennis is het prijzengeld voor mannen en vrouwen gelijk getrokken bij grandslams, terwijl mannen best of 5 sets en vrouwen best of 3 sets spelen. De mannen staan uren langer op de baan, dan de vrouwen, maar het prijzengeld is gelijk. In dat soort gevallen vind ik het te ver doorgetrokken. Of ook best of 5 sets spelen, dus gelijke inspanning, of lager prijzengeld. Het is niet alleen de lusten en niet de lasten.
Dat vind ik te ver gaan.quote:Op maandag 15 juli 2013 05:27 schreef hugecooll het volgende:
[..]
voor conditietests zijn er ook lagere eisen voor vrouwen terwijl ze hetzelfde werk moeten gaan doen
bij bijvoorbeeld de test voor politie kan een vrouw de helft kruipen (letterlijk) en het nog halen. Hoeft een man niet te proberenquote:
Belachelijk. Te ver doorgeschoten.quote:Op maandag 15 juli 2013 05:30 schreef hugecooll het volgende:
[..]
bij bijvoorbeeld de test voor pollutie kan een vrouw de helft kruipen (letterlijk) en het nog halen. Hoeft een man niet te proberen
Dat was ik die het over een grote groep vaders had die met de noorderzon verdwenen, maar je schijnt steeds te vergeten dat ik het ook had over een grote groep vrouwen die kinderen weghouden bij vaders.quote:
Aan jou nog de vraag, wat hebben al die problemen die je aankaarte met bv dat plaatje met het feminisme te maken?quote:Op maandag 15 juli 2013 01:32 schreef SpecialK het volgende:
Het punt is dat we juist kritiek hebben op de feministen die er wel een wedstrijdje van maken.
Het feminisme heeft of gerechtelijke scheeftrekkingen doorgetrokken en maatschappelijke rechttrekking tegengehouden. Vrouwen behouden hun waarde en bescherming maar hebben iets meer rechten verworven dan mannen.quote:Op maandag 15 juli 2013 10:17 schreef erodome het volgende:
[..]
Aan jou nog de vraag, wat hebben al die problemen die je aankaarte met bv dat plaatje met het feminisme te maken?
Het feminisme komt simpelweg op voor vrouwen, je gaat toch ook niet zeggen dat een hulporganisatie die voor dierenrechten vecht de rechten van de mens aantast?quote:Op maandag 15 juli 2013 10:22 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het feminisme heeft of gerechtelijke scheeftrekkingen doorgetrokken en maatschappelijke rechttrekking tegengehouden. Vrouwen behouden hun waarde en bescherming maar hebben iets meer rechten verworven dan mannen.
Wel als die organisatie pleit om mensen minder rechten te geven dan andere dieren.quote:Op maandag 15 juli 2013 10:27 schreef erodome het volgende:
[..]
Het feminisme komt simpelweg op voor vrouwen, je gaat toch ook niet zeggen dat een hulporganisatie die voor dierenrechten vecht de rechten van de mens aantast?
Moderne feministen zijn niet voor gelijke rechten maar voor female supremacy (ssssstt geheimpje)quote:Het staat mannen vrij eenzelfde soort beweging op te richten, ik zou het toejuigen om eerlijk te zijn, maar ik vind het ontzettend raar om het feminisme de schuld te geven van al die zaken. Zeker aangezien het feminisme zelf wel echt voor gelijke rechten is, die gaan daarin veel verder dan wat de gemiddelde vrouw wil.
Precies. Dus thuismoeder willen worden is een slechte keuze. Komt vrij fascistisch over.quote:Feministen vinden bv mijn keuze om thuismoeder te zijn ronduit slecht, die willen dat vrouwen ook vuilnisman worden, alhoewel ze dan weer boos zullen zijn dat dat beroep vuilnisman wordt genoemd. En ga maar door.
Het feminisme is klaar. Het enige wat er nu nog mee bereikt wordt is ongelijkheid en het demoniseren van mannen.quote:Veel van de problemen voor mannen hebben gewoon niets met het feminisme te maken, maar komen ook nog uit oude tijden, van voor het feminisme, dat dat niet mee is veranderd is hier en daar erg jammer, maar niet de schuld van het feminisme, niet ontstaan door het feminisme.
Dat is zo, kan ook gevaarlijk zijn als minder geschikten politiewerk gaan doen, al moet je naar het totaalplaatje kijken. Kan best zijn dat iemand op andere punten veel beter scoort en dan moet je niet moeilijk doen over alleen de sporttest.quote:Op maandag 15 juli 2013 05:31 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Belachelijk. Te ver doorgeschoten.
hoe kom je dáár nou weer bij? Wat een onzinquote:Op maandag 15 juli 2013 05:30 schreef hugecooll het volgende:
[..]
bij bijvoorbeeld de test voor politie kan een vrouw de helft kruipen (letterlijk) en het nog halen. Hoeft een man niet te proberen
Hoezo hoe kom ik daar nou weer bij? Uit eigen ervaring?quote:Op maandag 15 juli 2013 11:28 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
hoe kom je dáár nou weer bij? Wat een onzindat is ook een beetje wat me tegenstaat, dat overdrijven en 'mannen hebben het zoveel slechter' toontje wat steeds weer aangeslagen wordt...
jij hebt vrouwen die test voor de helft zien kruipen en op tijd binnen zijn?quote:Op maandag 15 juli 2013 11:29 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Hoezo hoe kom ik daar nou weer bij? Uit eigen ervaring?
Nee ik bedoelde het letterlijkquote:Op maandag 15 juli 2013 11:31 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
jij hebt vrouwen die test voor de helft zien kruipen en op tijd binnen zijn?
Ik heb m ook gedaan en als ik was gaan kruipen, had ik t nooit gered hoor. Maar goed, misschien bedoelde je het figuurlijk, alleen dan staat dat woordje letterlijk daar verkeerd.
nou, ik kan dus (ook uit eigen ervaring) zeggen dat je het, als je de helft kruipt, niet redt.quote:Op maandag 15 juli 2013 11:32 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Nee ik bedoelde het letterlijkIk zat echt met verbazing te kijken hoe dat dikke mokkel het nog binnen de tijd haalde
Is inmiddels al wel weer zo'n 7 jaar geleden, maar toch.
Nu doe je alsof ik 'enigszins gewichtige mensen' al gelijk dik noemquote:Op maandag 15 juli 2013 11:37 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
nou, ik kan dus (ook uit eigen ervaring) zeggen dat je het, als je de helft kruipt, niet redt.
En dat is nog geen drie jaar geleden. Ik heb trouwens een man gezien die er behoorlijk atletisch uitzag en het níet haalde toen, en een vrij forse vent die het wel haalde, dik zou jij hem ws noemen. Dik zijn betekent niet altijd dat je geen conditie hebt.
die man was ook dik. Papperig. En hij hijgde behoorlijk.quote:Op maandag 15 juli 2013 11:39 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Nu doe je alsof ik 'enigszins gewichtige mensen' al gelijk dik noem
Zij was gewoon echt dik en haar conditie was kut. Wat mij dan stoort is dat een man die het op een paar seconden na niet haalt, pech heeft, maar een vrouw die het op zo'n manier wel haalt (binnen haar 'extra vrouwtijd') wel toegelaten wordt. Als ze allebei hetzelfde beroep moeten uitoefenen, zouden ze daar ook wat soepeler in mogen zijn.
Het is wel logisch, maar dat is dan ook alleen logisch bij sport, waarbij je vrouwen met vrouwen vergelijkt en de beste vervolgens wint.quote:Op maandag 15 juli 2013 11:44 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
die man was ook dik. Papperig. En hij hijgde behoorlijk.
Vrouwen zijn langzamer he? Als je kijkt naar 'gewoon' hardlopen, zijn ze gewoon minder snel, dan zijn ze ook nog eens fysiek minder sterk. Met een zelfde conditie, zal een vrouw er dus hoe dan ook langer over doen.
Dat is vrij logisch. Ik heb alleen geen idee hoeveel langer, misschien ís het verschil wel e groot, misschien ook niet en hebben ze dat allema berekend.
Je praat poep en ik heb dat aangetoond dus waarom je weer met je zelfbedachte 50% aankomt is mij een raadselquote:Op maandag 15 juli 2013 10:15 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat was ik die het over een grote groep vaders had die met de noorderzon verdwenen, maar je schijnt steeds te vergeten dat ik het ook had over een grote groep vrouwen die kinderen weghouden bij vaders.
Ik zei dat als het over kinderen gingen die hun vader niet meer zagen dat dat die groep die met de noorderzon verdween zo'n 50% zou zijn(zeker als we het over amerikaanse cijfers hebben). Dat betekend dan ook dat er 50% is waar dat niet het geval is, waarbij de vader dus gedwarsboomt wordt, de kinderen niet mag zien, of te horen krijgt dat ze niet de vader zijn.
Maar jij wil perse horen dat het die slechte vrouwen zijn en dat die mannen allemaal arme slachtoffers zijn. Nogmaals ik ben een heel stuk genuanceerder in deze als jij.
velukkig zijn er nog steeds meer mannen in blauwquote:Op maandag 15 juli 2013 11:47 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Het is wel logisch, maar dat is dan ook alleen logisch bij sport, waarbij je vrouwen met vrouwen vergelijkt en de beste vervolgens wint.
Als voor agent een gemiddelde conditie voor een man voldoende is om zijn werk uit te oefenen, zal een vrouw dus een bovengemiddelde conditie moeten hebben om datzelfde werk op dezelfde manier uit te oefenen. Hun 'doelgroep' heeft er natuurlijk niets mee te maken dat er werd besloten om zwakkere en tragere vrouwen aan te nemen i.p.v. de fysiek betere keuze.
Je snapte mijn punt welquote:Op maandag 15 juli 2013 11:50 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
velukkig zijn er nog steeds meer mannen in blauw
ja, maar ik heb eigenlijk niet zoveel zin om uit te gaan leggen waarom een vrouw, ook als ze fysiek wat minder sterk is dan een man, tóch de betere keuze kan zijn...quote:
Maar waarom zou een man die fysiek minder is dan de norm voor mannen, maar beter dan de norm voor vrouwen, ongeschikt zijn dan?quote:Op maandag 15 juli 2013 12:45 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ja, maar ik heb eigenlijk niet zoveel zin om uit te gaan leggen waarom een vrouw, ook als ze fysiek wat minder sterk is dan een man, tóch de betere keuze kan zijn...
Waarom? Gewoon daarom, omdat ze een vrouw is natuurlijk...quote:Op maandag 15 juli 2013 12:45 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ja, maar ik heb eigenlijk niet zoveel zin om uit te gaan leggen waarom een vrouw, ook als ze fysiek wat minder sterk is dan een man, tóch de betere keuze kan zijn...
ongeschikt? Wie zegt dat?quote:Op maandag 15 juli 2013 12:46 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Maar waarom zou een man die fysiek minder is dan de norm voor mannen, maar beter dan de norm voor vrouwen, ongeschikt zijn dan?
Hoezo wie zegt dat? Dan word je gewoon afgekeurd, ook als je psychologische test beter gingquote:Op maandag 15 juli 2013 13:31 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ongeschikt? Wie zegt dat?
Zoals je weet, wordt er ook een psychologische test gedaan, wellicht scoort die vrouw die fysiek minder sterk was daar beter op. Wat haar alsnog net zo geschikt of geschikter kan maken dan die man die fysiek beter is.
Laat ik me er toch weer toe verleiden... Ik houd ermee op nu
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |