abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128973858
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 16:19 schreef Shawn het volgende:

[..]

Anti-semitisme is ouder dan Nazi-Duitsland, denk aan 2013 jaar christelijk anti-semitisme omdat de joden hun god zouden hebben gedood.
Klopt antisemitisme is al heel oud.

De persoon waar ik op reageerde pretendeerde echter dat het "weer" terug is. Logischerwijs bedoelt hij dan dat het "weer" terug is sinds WW2.

Maar het is dus nooit weggeweest.
pi_128974169
quote:
10s.gif Op maandag 15 juli 2013 02:30 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Kijk al die Jodenhaters hier razendsnel vermelden dat anti-Israel en antisemitisme heel iets anders zijn :')
Ze hebben er zelfs een ander woord voor verzonnen. Zonni, zinno, zoin... zoiets in ieder geval. Ik weet het niet meer hoor,
pi_128974455
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 16:22 schreef S4pphire het volgende:
De persoon waar ik op reageerde pretendeerde echter dat het "weer" terug is. Logischerwijs bedoelt hij dan dat het "weer" terug is sinds WW2.

Maar het is dus nooit weggeweest.
De persoon op wie jij reageerde zei dat "anti-semitisme een oud liedje begint te worden". Toen zei jij dat "anti-semitisme onder moslims nooit is weggeweest nadat Nazi-Duitsland op hield te bestaan".

Je lijkt het fenomeen anti-semitisme in de schoenen van de moslims te schuiven. Nadat Nazi-Duitsland op hield te bestaan, werd Israël toevallig opgericht, ook niet onbelangrijk om te vermelden.

Ondertussen bombardeert Israël Syrië vanuit Turks grondgebied:

De anti-Erdogan-propaganda-berichten zullen nu wel ophouden nu hij weer samenwerkt met de zionisten.

[ Bericht 3% gewijzigd door Shawn op 15-07-2013 16:46:19 ]
pi_128974645
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 16:41 schreef Shawn het volgende:

[..]

De persoon op wie jij reageerde zei dat "anti-semitisme een oud liedje begint te worden". Toen zei jij dat "anti-semitisme onder moslims nooit is weggeweest nadat Nazi-Duitsland op hield te bestaan".

Je lijkt het fenomeen anti-semitisme in de schoenen van de moslims te schuiven. Nadat Nazi-Duitsland op hield te bestaan, werd Israël toevallig opgericht, ook niet onbelangrijk om te vermelden.

Ondertussen bombardeert Israël Syrië vanuit Turks grondgebied:

Dat Israël toen op werd gericht klopt ja.. Maar daarvoor was er al antisemitisme onder veel moslims. Voor de rest schuif ik het niet zo zeer in de schoenen van moslims. Sterker nog, zelfs in een land als de VS werden Joden lang gediscrimineerd.

Maar ja, sinds WW2 is antisemitisme onder moslims het hevigst.

Ik heb ook nergens gezegd dat Israël zelf het meest vredelievende landje is..
pi_128974775
Anti-semitisme is terug sinds het failliesement van Lehman Brothers, op die dag explodeerde internet met teksen als 'het internationale jodendom wil het blanke ras vernietigen' enz enz
  maandag 15 juli 2013 @ 16:52:08 #66
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_128974820
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 23:11 schreef deadprez het volgende:
tegen israël zijn is niet hetzelfde als een antisemiet zijn :')
Om eerlijk te zijn... als je pro Erdogan bent dan verwacht ik niet dat je de mentale capaciteit hebt om het verschil te snappen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_128976171
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 16:51 schreef arjan1212 het volgende:
Anti-semitisme is terug sinds het failliesement van Lehman Brothers, op die dag explodeerde internet met teksen als 'het internationale jodendom wil het blanke ras vernietigen' enz enz
Alle aapjes ter wereld konden dat niet aan inderdaad.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 15 juli 2013 @ 17:57:24 #68
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_128976574
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:38 schreef S4pphire het volgende:

[..]

Nieuwe definitie/eigen draai? Dat is precies wat jij doet. Je loopt met je eigen domheid te koop. Kijk eens naar de betekenis van het begrip in Britse/Amerikaanse/Duitse woordenboeken. Natuurlijk zijn er nog meer Semitische volkeren naast de Joden. Bij het begrip "antisemitisme" doelt men echter op haat tegen Joden. Dat is simpelweg de betekenis die er aan is gegeven, maar blijkbaar is dat te moeilijk voor jou om te begrijpen.
Jij neemt het begrip letterlijk, en zegt dat het over alle Semitische volkeren zou moeten gaan. Amerikanen noemen blanken ook "Caucasians", en doelen daarbij ook niet op de huidige bevolking van de Kaukasus..

Tuurlijk zaten weinig Nederlanders in het verzet. Ik zou dat waarschijnlijk ook niet doen, daar het totaal zinloos was, en je grote risico's zou lopen.
Duitsland zou sowieso veel Joden hier hebben vermoord, los van het feit of er NSB'ers zouden helpen of niet. Elke Jood was gewoon geregistreerd als Jood, dus anders zou het niet veel anders zijn gelopen.
Tuurlijk zijn NSB'ers daarnaast fout. Dat was echter een klein aantal en ik had daar niets mee te maken. Maar nogmaals, wat heeft het verleden met nu te maken? Ik verbaas me dat veel mensen, waaronder veel moslims, altijd het verleden erbij halen. Het gaat toch om nu?

Nu komt bijna alle jodenhaat van moslims. Wil je dat echt bagatelliseren?

Bagetaliseer je ook de genocide van je Ottomaanse broeders op de Armeniërs, als je het verleden er toch bij haalt?
Misschien moet je naar de bron kijken van al die haat. Doorgaan met het bouwen van nederzettingen en nomaden dwingen om te vertrekken uit een gebied waar ze al sinds mensenheugenis wonen wekt negatieve gevoelens op bij mensen. Dat het hevigst is onder moslims sinds WOII is niet heel verwonderlijk, omdat zo'n klein staatje gevestigd is te midden van de Arabische wereld en dan ook nog met de jaar steeds verder gaat met het uitbreiden van haar grondgebied, zelfs tegen resoluties van de VN in. Wat wel is overtrokken is het feit dat bij elke kritiek op Israël en haar bevolking men aan komt lopen met 'antisemitisme'. Zelfs ik kan geen gefundeerde kritiek geven, of men trekt de troefkaart antisemitisme al! Je moet een woord met zoveel lading niet gebruiken bij elke kritiek dat er wordt gegeven.

Geloof je het zelf. In Nederland waren 30 a 40 mensen al verantwoordelijk voor de arrestatie van ruim 8000 Joden die ondergedoken waren. Er zaten veel verraders bij en niet eens 1% van de NL'ers zaten in het verzet. Hoe verklaar je anders dat er in Nederland zo'n 105.000 Joden zijn omgekomen, terwijl Frankrijk waar veel meer Joden woonden tijdens WW2, 'slechts' zo'n 80.000 Joodse burgers heeft verloren. Grootheid van het land vind ik geen acceptabel argument, want er waren daar ook meer Duitse troepen aanwezig waardoor dat gecompenseerd werd. Plus ze hadden de steun van Vichy en de SS was daar veel beter georganiseerd. Komt zeker ook door de registratie? Je kunt de schuld beter neerleggen bij het groot aantal verraders dat er rond liep in Nederland waardoor veel Joodse onderduikers werden afgevoerd door de Nazi's.

Ik bagatelliseer niks, maar een van de grootste genocides in de geschiedenis van de mensheid komt toch van je West-Europese broeders. Accepteer dat nou maar en draai er niet om heen.
pi_128976630
dan moet je toch juist bang zijn voor de germaanse horden , ik zou voor de zekerheid maar zo snel mogelijk naar Marokko vluchten als ik jou was
pi_128976647
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 17:57 schreef Jellereppe het volgende:
Er zaten veel verraders bij en bijzonder weinig, niet eens een 1% zat in het verzet. Hoe verklaar je anders dat er in Nederland zo'n 105.000 Joden zijn omgekomen, terwijl Frankrijk waren velen malen meer Joden woonden tijdens WW2, 'slechts' zo'n 80.000 Joodse burgers heeft verloren.
Dat komt deels door de relatief goede administratie van de Nederlandse overheid, zodoende werd makkelijk achterhaald wie waar wanneer woonde.
pi_128976847
Sowieso moeten erdogan en co niet zo hypocriet doen. Er staat immers een Israëlische ambassade in Istanboel en er wappert een Israëlische vlag. Dus zo slecht zal het wel niet gaan tussen die 2.
pi_128977579
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 18:07 schreef Peunage het volgende:
Sowieso moeten erdogan en co niet zo hypocriet doen. Er staat immers een Israëlische ambassade in Istanboel en er wappert een Israëlische vlag. Dus zo slecht zal het wel niet gaan tussen die 2.
Maar de analfabete, laagopgeleide turkse bevolking opruien met leuzen als 'Joodse samenzwering' moet dus ook kunnen?
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
pi_128977794
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 18:33 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

Maar de analfabete, laagopgeleide turkse bevolking opruien met leuzen als 'Joodse samenzwering' moet dus ook kunnen?
Geen idee. Niet echt mijn zaak. Ik heb het niet gevolgd en weet niet wat de context precies is. Als hij specifiek Joden noemde en alleen Joden, dan is hij niet echt serieus te nemen. Maar als hij het over Israël als Joodse staat had, dan is dat iets heel anders. Landen, niet alleen Israël, doen wel eens van die dingen. De oppositie steunen in land X.
pi_128977880
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 18:40 schreef Peunage het volgende:

[..]

Geen idee. Niet echt mijn zaak. Ik heb het niet gevolgd en weet niet wat de context precies is. Als hij specifiek Joden noemde en alleen Joden, dan is hij niet echt serieus te nemen. Maar als hij het over Israël als Joodse staat had, dan is dat iets heel anders. Landen, niet alleen Israël, doen wel eens van die dingen. De oppositie steunen in land X.
Deputy PM blames foreign powers, Jewish diaspora for Turkish unrest

Foreign powers and the Jewish diaspora have triggered the recent unrest in Turkey, Deputy Prime Minister Beşir Atalay said Monday, adding that the international media had also played a key role in "the conspiracy".

http://www.france24.com/e(...)est-deputy-pm-atalay

Hij heeft het dus letterlijk over een joodse samenzwering. :') |:(

Niet Israelische, maar Joodse.
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
pi_128978363
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 18:43 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

Deputy PM blames foreign powers, Jewish diaspora for Turkish unrest

Foreign powers and the Jewish diaspora have triggered the recent unrest in Turkey, Deputy Prime Minister Beşir Atalay said Monday, adding that the international media had also played a key role in "the conspiracy".

http://www.france24.com/e(...)est-deputy-pm-atalay

Hij heeft het dus letterlijk over een joodse samenzwering. :') |:(

Niet Israelische, maar Joodse.
Oké een beetje van beide dus. Foreign powers en de Joden. Ik neem Turkse politici nooit echt serieus en deze man is geen uitzondering.
pi_128978513
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 19:00 schreef Peunage het volgende:

[..]

Oké een beetje van beide dus. Foreign powers en de Joden. Ik neem Turkse politici nooit echt serieus en deze man is geen uitzondering.
Ik ook niet. Maar het is op z'n zachtst merkwaardig te noemen dat turken, in Duitsland anti-Joodse manifestaties houden naar aanleiding van wat het turkse regime verklaard heeft. :)
pi_128979393
Down met Israel. Lijkt me een goed idee. Kutland.
pi_128979428
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 19:32 schreef Nielsch het volgende:
Niet zo hè, Adolf.
pi_128979571
quote:
Waarom?
  maandag 15 juli 2013 @ 19:47:13 #80
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_128979846
Ja want Joden doen ook niks verkeerd :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_128979877
Nielsch is kleinzoon van Adolf , hij heet stuart-houston
  maandag 15 juli 2013 @ 19:54:03 #82
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128980053
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 23:12 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

Lezen is een kunst.

The demonstration in Duesseldorf follows public remarks in Turkey by representatives of Erdogan’s AKP party, who blamed “Jewish interests” for the ongoing demonstrations in Turkey.

Deputy Prime Minister Besir Atalay claimed that the Jewish Diaspora is behind the demonstrations in Turkey and that Jews are responsible for negative media reports about Turkey. Istanbul Mayor Ybrahim Melih Gökcek tweeted that the protests in Turkey are “a game of the Jewish lobby.”

sounds legit
pi_128981845
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 23:11 schreef deadprez het volgende:
tegen israël zijn is niet hetzelfde als een antisemiet zijn :')
Dit.

Ook in alle Duitstalige bronnen die ik op vage internetsites kan vinden (1, 2, 3, 4, 5) gaat het consequent over haat jegens de staat Israël.
pi_128982686
quote:
2s.gif Op maandag 15 juli 2013 18:00 schreef waht het volgende:

[..]

Dat komt deels door de relatief goede administratie van de Nederlandse overheid, zodoende werd makkelijk achterhaald wie waar wanneer woonde.
Maar het is wel een feit dat Nederlanders vanaf de Middeleeuwen al anti-joods waren. Het begon met de gehele joodse bevolking in dorpen te verbranden tot en met de gaskamer-genocide.
pi_128982716
quote:
Nee.
pi_128983943
quote:
2s.gif Op maandag 15 juli 2013 20:57 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Maar het is wel een feit dat Nederlanders vanaf de Middeleeuwen al anti-joods waren. Het begon met de gehele joodse bevolking in dorpen te verbranden tot en met de gaskamer-genocide.
Het is nooit echt een pretje geweest nee.
pi_128985386
quote:
2s.gif Op maandag 15 juli 2013 20:57 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Open er een topic over zou ik zeggen.

Dit nieuwsbericht gaat over antisemitische turken in Duitsland die Duitse tolerante normen en waarden weigeren over te nemen en zich mee laten slepen door wat hun dictatoriale regime in Klein-Azië hen voorspiegelt.
pi_128987988
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 17:57 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Misschien moet je naar de bron kijken van al die haat. Doorgaan met het bouwen van nederzettingen en nomaden dwingen om te vertrekken uit een gebied waar ze al sinds mensenheugenis wonen wekt negatieve gevoelens op bij mensen. Dat het hevigst is onder moslims sinds WOII is niet heel verwonderlijk, omdat zo'n klein staatje gevestigd is te midden van de Arabische wereld en dan ook nog met de jaar steeds verder gaat met het uitbreiden van haar grondgebied, zelfs tegen resoluties van de VN in. Wat wel is overtrokken is het feit dat bij elke kritiek op Israël en haar bevolking men aan komt lopen met 'antisemitisme'. Zelfs ik kan geen gefundeerde kritiek geven, of men trekt de troefkaart antisemitisme al! Je moet een woord met zoveel lading niet gebruiken bij elke kritiek dat er wordt gegeven.

Geloof je het zelf. In Nederland waren 30 a 40 mensen al verantwoordelijk voor de arrestatie van ruim 8000 Joden die ondergedoken waren. Er zaten veel verraders bij en niet eens 1% van de NL'ers zaten in het verzet. Hoe verklaar je anders dat er in Nederland zo'n 105.000 Joden zijn omgekomen, terwijl Frankrijk waar veel meer Joden woonden tijdens WW2, 'slechts' zo'n 80.000 Joodse burgers heeft verloren. Grootheid van het land vind ik geen acceptabel argument, want er waren daar ook meer Duitse troepen aanwezig waardoor dat gecompenseerd werd. Plus ze hadden de steun van Vichy en de SS was daar veel beter georganiseerd. Komt zeker ook door de registratie? Je kunt de schuld beter neerleggen bij het groot aantal verraders dat er rond liep in Nederland waardoor veel Joodse onderduikers werden afgevoerd door de Nazi's.

Ik bagatelliseer niks, maar een van de grootste genocides in de geschiedenis van de mensheid komt toch van je West-Europese broeders. Accepteer dat nou maar en draai er niet om heen.
Ik draai nergens omheen. Ik heb nergens de holocaust ontkent :'). Dat is meer iets voor enkele moslims helaas, als het ze uitkomt.

Nogmaals het gaat om het nu. Veel moslims hebben gewoon een blinde haat tegen Joden. Niet alle natuurlijk, en kritiek op Israël is natuurlijk niet gelijk antisemitisme. Jij draait om het probleem heen door steeds mensen te wijzen op het verleden (waar overigens een deel van de Duitsers verantwoordelijk voor was, niet andere westerse landen).

De reden voor het hoge death rate onder Nederlande Joden t.o.v. de Joden in Frankrijk was ook uit te leggen, o.a. door de registratie inderdaad, maar er was meer.

Of the 140,000 Jews who had lived in the Netherlands before 1940, only 30,000 survived the war. This high death toll had a number of reasons. One was the excellent state of Dutch civil records: the Dutch state, before the war, had recorded substantial information on every Dutch national. This allowed the Nazi regime to determine easily who was Jewish (whether fully or partly of Jewish ancestry) simply by accessing the data.
Another factor was the disbelief of both the Dutch public as a whole and the Dutch Jews themselves. Most could not believe that the Jews would be subjected to genocide and sent to death camps. This meant the Jews needed to hide in others' homes, but that was difficult especially in urban areas. It was also punishable by death. Despite the risks, many Dutch people helped Jews. One-third of the people who hid Jews did not survive the war.

En Vichy-Frankrijk was lang niet door Duitsland bezet en deed vaak ook haar best de Franse Joden te beschermen.

It is interesting to note, however, that the majority of Jews deported from France and killed during the Holocaust were non-French Jews. Until severe pressure was brought to bear by Nazi Germany, Vichy sought in many instances to protect its native French-born Jews, especially those who had assimilated into the culture or converted to Catholicism.
  maandag 15 juli 2013 @ 22:54:54 #89
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_128988015
Ik blijf het een dom gebruik van het woord vinden, noem het gewoon anti-israelieten, semieten zijn ook arabische volkeren.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  maandag 15 juli 2013 @ 23:18:28 #90
16715 Mylene
*schatje*
pi_128989160
quote:
Je hebt het voor de verandering niet leeg geëdit.
pi_128989276
Even voor de mensen die het over de (blinde) haat van moslims voor joden hebben, hoe denken jullie dat ze in Israël over Arabieren denken?
pi_128989412
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 23:20 schreef Peunage het volgende:
Even voor de mensen die het over de (blinde) haat van moslims voor joden hebben, hoe denken jullie dat ze in Israël over Arabieren denken?
Positief dan wel neutraal.
pi_128989430
quote:
2s.gif Op maandag 15 juli 2013 23:23 schreef waht het volgende:

[..]

Positief dan wel neutraal.
Echt? Niet negatief?
pi_128989469
quote:
Jup. Wapenproducent nummer 2 ofzo in de wereld, constant buren pesten en op zoek naar Lebensraum de Palestijnse gebieden bezetten.

Een schande voor de Westerse wereld, dat land.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_128989499
quote:
14s.gif Op maandag 15 juli 2013 23:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jup. Wapenproducent nummer 2 ofzo in de wereld, constant buren pesten en op zoek naar Lebensraum de Palestijnse gebieden bezetten.

op welke plek staat nederland?
pi_128989575
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 23:24 schreef Peunage het volgende:

[..]

Echt? Niet negatief?
Negatief tegenover de Hamas- of Hezbollah-types, maar dat zijn er niet veel. Voor de rest kan er best wat wantrouwen zijn, maar dat heeft meer sociaal-economische redenen dan iets anders.
pi_128989685
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 23:26 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

op welke plek staat nederland?
Geen idee hoe de lijst precies is, maar Israel fabriceert veel drones en ander wapentuig. Daarom willen de VS ook zo'n goede band met ze (en op andere, meer historische redenen natuurlijk).

Het ergst is nog hun zucht naar Lebensraum. Historisch enorm ironisch; als er 1 land niets van WOII geleerd heeft, is het Israel wel. :r
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_128989745
quote:

[..]

Welnee, Israël staat niet eens in de top 10 van producenten.
pi_128989796
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 23:32 schreef waht het volgende:

[..]

Welnee, Israël staat niet eens in de top 10 van producenten.
Relatief voor zo'n klein land natuurlijk wel.

En dat geeft al aan waar hun interesses liggen; wapens, oorlog, geweld, voortduring van conflicten. Het is daarmee een satellietstaat van de VS.

pi_128989874
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 23:28 schreef waht het volgende:

[..]

Negatief tegenover de Hamas- of Hezbollah-types, maar dat zijn er niet veel. Voor de rest kan er best wat wantrouwen zijn, maar dat heeft meer sociaal-economische redenen dan iets anders.
Nou, ik kan minimaal 1 significante groep noemen die Arabieren wel haat. Kolonisten.
pi_128989987
quote:
12s.gif Op maandag 15 juli 2013 23:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Relatief voor zo'n klein land natuurlijk wel.

En dat geeft al aan waar hun interesses liggen; wapens, oorlog, geweld, voortduring van conflicten. Het is daarmee een satellietstaat van de VS.
Ach, conflict hoort bij het leven. Kwestie van tijd voordat de Europeanen weer gaan knokken, maar eerst natuurlijk de Aziaten die niet blij zijn met de machtige Chinezen.
pi_128990050
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 23:35 schreef Peunage het volgende:

[..]

Nou, ik kan minimaal 1 significante groep noemen die Arabieren wel haat. Kolonisten.
Geloof ik niet zo, er zitten natuurlijk overal haatdragende gekken maar de meeste mensen hebben gelukkig andere beweegredenen. Haat maakt je vroeg of laat toch kapot.
pi_128990156
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 23:37 schreef waht het volgende:

[..]

Ach, conflict hoort bij het leven.
:D ! Dus jij hebt geen problemen met oorlogszucht??

quote:
Kwestie van tijd voordat de Europeanen weer gaan knokken,
Alleen intern lijkt me. Door de sterk afgenomen welvaart en het voortbestaan van de E(U)lites. Oorlog met buiten-Europese landen lijkt me sterk.

quote:
maar eerst natuurlijk de Aziaten die niet blij zijn met de machtige Chinezen.
En dan denk jij dat er oorlog komt? Dat lijkt me ook sterk, die landen hebben daar geen belang bij.

pi_128990521
quote:
6s.gif Op maandag 15 juli 2013 23:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:D ! Dus jij hebt geen problemen met oorlogszucht??
Jawel, maar niet de illusie dat er eeuwig vrede kan zijn. Si vis pacem, para bellum, en zulks.
quote:
[..]

Alleen intern lijkt me. Door de sterk afgenomen welvaart en het voortbestaan van de E(U)lites. Oorlog met buiten-Europese landen lijkt me sterk.

[..]

En dan denk jij dat er oorlog komt? Dat lijkt me ook sterk, die landen hebben daar geen belang bij.
Probleem is inderdaad dat mensen soms irrationeel handelen, en dat komt tot extreme uiting bij oorlog waar alles naar de tering gaat en over het algemeen iedereen verliest. En toch is oorlog een constante sinds het begin der tijden.
pi_128991336
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 21:59 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

Open er een topic over zou ik zeggen.

Dit nieuwsbericht gaat over antisemitische turken in Duitsland die Duitse tolerante normen en waarden weigeren over te nemen en zich mee laten slepen door wat hun dictatoriale regime in Klein-Azië hen voorspiegelt.
Zo klopt het beter.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_128991379
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 23:51 schreef waht het volgende:

[..]

Jawel, maar niet de illusie dat er eeuwig vrede kan zijn. Si vis pacem, para bellum, en zulks.
Dat is niet de insteek van VS en Israel. Die zetten juist in op oorlog en conflicten omdat dat ze -op korte termijn- geld oplevert. Oorlog is handel, iets waar ik zeer op tegen ben.

quote:
Probleem is inderdaad dat mensen soms irrationeel handelen, en dat komt tot extreme uiting bij oorlog waar alles naar de tering gaat en over het algemeen iedereen verliest. En toch is oorlog een constante sinds het begin der tijden.
De wereld is in de laatste 70 jaar veul harder veranderd dan in de 1500 jaar ervoor. Irrationeel handelen zit er altijd in, maar een oorlog in Azie zie ik echt niet zomaar ontstaan. China is te groot en machtig en de andere landen draaien hartstikke goed, die hebben geen behoefte aan oorlog.

pi_128991570
quote:

[..]

Hoezo een schande voor de westerse wereld?
Slechts 20 % van de joden in Israel is van westerse afkomst.
En het land gedraagt zich bepaald niet als een westers land.
Dat het westen Israel steunt, dat is wel een schande. Maar dat doet het westen zelf, daar heeft het geen enkele reden voor.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_128991686
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 00:18 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Hoezo een schande voor de westerse wereld?
Omdat het er deel van uitmaakt.
quote:
Slechts 20 % van de joden in Israel is van westerse afkomst.
Dat maakt niet uit, het land hoort bij het Westen, of we dat nu willen of niet.
quote:
En het land gedraagt zich bepaald niet als een westers land.
Eens, vandaar mijn moeite ermee.
quote:
Dat het westen Israel steunt, dat is wel een schande. Maar dat doet het westen zelf, daar heeft het geen enkele reden voor.
Jawel: Israel IS onderdeel van het Westen. Alleen al door hun deelname aan Europese gezamenlijke dingen als voetbal, songfestival, etc. Daarnaast de geschiedenis, de innige band tussen met name de VS en Israel en de geisoleerde positie als exclave in een exclusief moslimgedomineerd gebied.

pi_128991803
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 23:39 schreef waht het volgende:

[..]

Geloof ik niet zo, er zitten natuurlijk overal haatdragende gekken maar de meeste mensen hebben gelukkig andere beweegredenen. Haat maakt je vroeg of laat toch kapot.
OK, ik ben geneigd je serieus te nemen. En die laatste zin kan ik wel beamen.
Dat levert dus een probleem op. Want als de mensen uit oprechte motieven toch onrechtvaardige daden begaan, wat moet je dan doen?

Maar dit past beter in Israel-Palestina dan in dit draadje.
pi_128992011
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 00:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Omdat het er deel van uitmaakt.

[..]

Dat maakt niet uit, het land hoort bij het Westen, of we dat nu willen of niet.

[..]

Eens, vandaar mijn moeite ermee.

[..]

Jawel: Israel IS onderdeel van het Westen. Alleen al door hun deelname aan Europese gezamenlijke dingen als voetbal, songfestival, etc. Daarnaast de geschiedenis, de innige band tussen met name de VS en Israel en de geisoleerde positie als exclave in een exclusief moslimgedomineerd gebied.
Deelname aan voetbal en songfestival als norm? Die zijn een gevolg van het waanidee dat Israel westers zou zijn, geen oorzaak.
Geschiedenis? Dan is India ook westers, Saoedi-Arabië, Marokko.
Band tussen VSvA en Israel? Wordt niet veroorzaakt doordat Israel westers is, maar door de misperceptie van de VSvA. Eventueel gevoed door strategisch belang.
Exclave in moslimgedomineerd gebied? Waarom zou die uitzondering Israel een westerse staat maken?

En los daarvan: waarom zou ik me schamen voor iets waar ik part noch deel aan heb?
Ik schaam me niet voor slavernij in het verleden, niet voor de holocaust en ook niet voor Israel.
Om maar een paar zaken aan elkaar gelijk te stellen.
pi_128992077
Je kan natuurlijk de realiteit ontkennen, maar dat is onzin. Israel is onderdeel van het Westen en al helemaal omdat alle buren dat zo zien. Cognitief dissonant maakbaar reageren door Israel te ontkennen als onderdeel van het Westen biedt weinig perspectief.

India, Saoedi-Arabie en Marokko zijn natuurlijk niet Westers, alleen al omdat de laatste 2 onderdeel zijn van de islamitische beschaving en India een heel eigen beschaving heeft.

pi_128992098
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 00:31 schreef Kees22 het volgende:
En los daarvan: waarom zou ik me schamen voor iets waar ik part noch deel aan heb?
Ik schaam me niet voor slavernij in het verleden, niet voor de holocaust en ook niet voor Israel.
Om maar een paar zaken aan elkaar gelijk te stellen.
Ik schaam me ook persoonlijk niet, maar dan nog is het gedrag wel een schande voor een Westers land (dat geef je zelf al aan).

pi_128992228
quote:
Geschiedenis herhaalt zich, anti-semitische demonstraties in Duitsland.
Juist doordat de geschiedenis zich aan het herhalen is, zal er harder verzet tegen die opkomst van hetzelfde gevaar gaan ontstaan, en dit verzet zal leiden tot verdere organisatie bevolking (hoe een anti houding in de massa kan zorgen voor massa-organisatie)
Je zal zien dat er hier steeds meer een anti pvv houding (in vooral sp kiezers) zien ontstaan de komende tijd, dit gaat ervoor zorgen dat die sp kiezers harder hun partij en leider en denkbeeld gaan verdedigen, en daarop gaan de pvv kiezers weer harder hun denkbeeld en partij en leider verdedigen, je krijgt een strijd op de flanken. Hetzelfde is straks overal in Europa gaande, een (denkbeeldige) tweestrijd in kiezers (de niet kiezer kan dit alleen stoppen, door die flankenkiezers te waarschuwen dat zij alleen maar in strijd worden gebracht en daardoor steeds verder georganiseerd als een strijdende groep) Niemand zou zich in strijd moeten laten brengen via provocatie van een kleine groep of een provocerende politicus, want dat zorgt voor einde vrijheid iedereen uiteindelijk.
pi_128992341
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 00:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik schaam me ook persoonlijk niet, maar dan nog is het gedrag wel een schande voor een Westers land (dat geef je zelf al aan).
Oh bedoel je het zo. Ja, het gedrag van Israel is zelfs nog schandaliger dan het gedrag van zijn Arabische buurlanden.
Het is gewoon een schurkenstaat.
pi_128992386
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 00:43 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Oh bedoel je het zo. Ja, het gedrag van Israel is zelfs nog schandaliger dan het gedrag van zijn Arabische buurlanden.
Het is gewoon een schurkenstaat.
Nou, die Arabische landen gaan ook heeeel ver. Ik zou Israel niet per se erger willen noemen.

Wat wel zo is, is dat ze doordat ze onderdeel van het Westen zijn (tegen wil en dank wellicht) ze kritischer bekeken moeten worden; een Westers land dat zich onWesters gedraagt (waar we het over eens zijn), is fouter dan een islamitisch land dat zich niet volgens Westerse normen gedraagt.

pi_128992418
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 00:39 schreef Synthercell het volgende:

[..]

Juist doordat de geschiedenis zich aan het herhalen is, zal er harder verzet tegen die opkomst van hetzelfde gevaar gaan ontstaan, en dit verzet zal leiden tot verdere organisatie bevolking (hoe een anti houding in de massa kan zorgen voor massa-organisatie)
Je zal zien dat er hier steeds meer een anti pvv houding (in vooral sp kiezers) zien ontstaan de komende tijd, dit gaat ervoor zorgen dat die sp kiezers harder hun partij en leider en denkbeeld gaan verdedigen, en daarop gaan de pvv kiezers weer harder hun denkbeeld en partij en leider verdedigen, je krijgt een strijd op de flanken. Hetzelfde is straks overal in Europa gaande, een (denkbeeldige) tweestrijd in kiezers (de niet kiezer kan dit alleen stoppen, door die flankenkiezers te waarschuwen dat zij alleen maar in strijd worden gebracht en daardoor steeds verder georganiseerd als een strijdende groep) Niemand zou zich in strijd moeten laten brengen via provocatie van een kleine groep of een provocerende politicus, want dat zorgt voor einde vrijheid iedereen uiteindelijk.
Je laat je misleiden door een foute TT. De geschiedenis herhaalt zich hier helemaal niet: het zijn Turkse Duitsers die demonstreren in Duitsland, geen Duitse Duitsers. En ze demonstreren vanwege Turkse motieven, niet vanwege Duitse motieven.
pi_128992577
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 00:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nou, die Arabische landen gaan ook heeeel ver. Ik zou Israel niet per se erger willen noemen.

Wat wel zo is, is dat ze doordat ze onderdeel van het Westen zijn (tegen wil en dank wellicht) ze kritischer bekeken moeten worden; een Westers land dat zich onWesters gedraagt (waar we het over eens zijn), is fouter dan een islamitisch land dat zich niet volgens Westerse normen gedraagt.
Het land pretendeert westers en beschaafd te zijn, maar liegt en bedriegt en moordt en vecht er op los. De band met de VSvA is opvallend.
Het gedraagt zich niet overeenkomstig de pretenties, dat is voor mij het probleem.
Daardoor wordt het voor mij
a) onbetrouwbaar en leugenachtig en schurkachtig: te vermijden dus. (Verwijderen gaat helaas niet!)
b) plaatst het zichzelf buiten de westerse, beschaafde normen. (Al kun je je natuurlijk wel afvragen of het westen zichzelf ook aan die normen houdt. Het antwoord is waarschijnlijk een beschaamd nee.) OK: beter dan: de VN-normen. Daar nemen ook niet-westerse landen deel aan.
pi_128992813
Turks antisemitisme?
http://www.jpost.com/Defe(...)military-base-319858
  dinsdag 16 juli 2013 @ 01:27:38 #119
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_128993266
In Duitsland.

Door Turkse islamisten.

Een vreemde titel dus. Die onterecht Duitsers veronderstelT als daders.
pi_128993274
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 01:27 schreef Veldkamp het volgende:
Die onterecht Duitsers verondersteld als daders.
Dat zijn ook Duitsers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')