quote:Op maandag 15 juli 2013 03:26 schreef Peunage het volgende:
[..]
Jawel. Als bij elke scheet die Erdogan laat iedereen antisemitisme blijft roepen krijgt het woord steeds minder betekenis, en op den duur betekent het helemaal niks meer. Het is net als het woord 'kanker', waar het ooit begon als erge ziekte begint het steeds meer een scheldwoord te worden.
Na een tijdje hebben mensen wel vaak genoeg 'antisemitisme' en 'Jodenhaat!!' gehoord dat het ze niks meer doet.
quote:Op zondag 14 juli 2013 23:12 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Lezen is een kunst.
The demonstration in Duesseldorf follows public remarks in Turkey by representatives of Erdogan’s AKP party, who blamed “Jewish interests” for the ongoing demonstrations in Turkey.
Deputy Prime Minister Besir Atalay claimed that the Jewish Diaspora is behind the demonstrations in Turkey and that Jews are responsible for negative media reports about Turkey. Istanbul Mayor Ybrahim Melih Gökcek tweeted that the protests in Turkey are “a game of the Jewish lobby.”
Laten we dan al jazeera ook gelijk wegzetten als geheel onbetrouwbaarquote:Op maandag 15 juli 2013 04:55 schreef Jellereppe het volgende:
Waarheden aannemen van een Israëlische bron? TS mag op zijn minst komen met een objectieve bron en dan praten we wel verder. Iedereen kan googelen op artikelen en die hier neerplempen om bepaalde groepen in een slecht daglicht te zetten en zijn propaganda op touw te zetten. Dat mag, maar kom op zijn minst met een degelijke bron aanzetten, dan kunnen we erover in conclaaf.
Gaan we nou vallen over de term antisemitisme omdat je niks beters kan verzinnenquote:Op maandag 15 juli 2013 03:34 schreef rakotto het volgende:
[..]
De meeste moslims zijn ook semieten. Know your facts.
Het komt dus door de joden?quote:Op maandag 15 juli 2013 05:05 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het zal mij niet eens verbazen als er een kern van waarheid in zit.
Jep, de Joden hebben zichzelf al met een niet af te lossen schuld opgezadeld toen ze Jezus kruisigden.quote:
Deels ja.quote:
Dat is de wil van god geweest. Je zou zo een vader hebben die als almachtige god zijn eigen kind laat mishandelen.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Jep, de Joden hebben zichzelf al met een niet af te lossen schuld opgezadeld toen ze Jezus kruisigden.
Nieuwe definitie/eigen draai? Dat is precies wat jij doet. Je loopt met je eigen domheid te koop. Kijk eens naar de betekenis van het begrip in Britse/Amerikaanse/Duitse woordenboeken. Natuurlijk zijn er nog meer Semitische volkeren naast de Joden. Bij het begrip "antisemitisme" doelt men echter op haat tegen Joden. Dat is simpelweg de betekenis die er aan is gegeven, maar blijkbaar is dat te moeilijk voor jou om te begrijpen.quote:Op maandag 15 juli 2013 04:45 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Een eigen draai/nieuwe definitie geven aan antisemitisme. Iets waar Nederlanders bekend om staan.Je noemt een feit? Volgens mij wordt alles wat gezegd wordt door moslims over Israël en haar bevolking onder antisemitisme geschoven. Keer op keer. Op een gegeven moment heeft het totaal geen waarde. Strooien met woorden is net als lintjes. Deel je ze teveel uit, dan heeft het geen waarde meer. Dat is wat er nu gaande is in Nederland. Weinig Nederlanders zaten in het verzet tijdens de Tweede Wereldoorlog. Binnen 3 dagen ondergelopen door Nazi-Duitsland en gemeenten waren Joden liever kwijt dan rijk. NSB'ers, dus jouw landgenoten, die Joden uitleverden voor een tientje aan de Nazi's en daardoor het aantal slachtoffers onder de Joden duizelingwekkend deden stijgen.
C&H / Hoeveel moslims vochten met de nazi’s, hoeveel met de geallieerden?
[..]
[..]
Anti-semitisme is ouder dan Nazi-Duitsland, denk aan 2013 jaar christelijk anti-semitisme omdat de joden hun god zouden hebben gedood.quote:Op maandag 15 juli 2013 02:54 schreef S4pphire het volgende:
Welk oude liedje? Antisemitisme onder moslims is nooit weggeweest nadat Nazi-Duitsland op hield te bestaan.
Klopt antisemitisme is al heel oud.quote:Op maandag 15 juli 2013 16:19 schreef Shawn het volgende:
[..]
Anti-semitisme is ouder dan Nazi-Duitsland, denk aan 2013 jaar christelijk anti-semitisme omdat de joden hun god zouden hebben gedood.
Ze hebben er zelfs een ander woord voor verzonnen. Zonni, zinno, zoin... zoiets in ieder geval. Ik weet het niet meer hoor,quote:Op maandag 15 juli 2013 02:30 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Kijk al die Jodenhaters hier razendsnel vermelden dat anti-Israel en antisemitisme heel iets anders zijn
De persoon op wie jij reageerde zei dat "anti-semitisme een oud liedje begint te worden". Toen zei jij dat "anti-semitisme onder moslims nooit is weggeweest nadat Nazi-Duitsland op hield te bestaan".quote:Op maandag 15 juli 2013 16:22 schreef S4pphire het volgende:
De persoon waar ik op reageerde pretendeerde echter dat het "weer" terug is. Logischerwijs bedoelt hij dan dat het "weer" terug is sinds WW2.
Maar het is dus nooit weggeweest.
Dat Israël toen op werd gericht klopt ja.. Maar daarvoor was er al antisemitisme onder veel moslims. Voor de rest schuif ik het niet zo zeer in de schoenen van moslims. Sterker nog, zelfs in een land als de VS werden Joden lang gediscrimineerd.quote:Op maandag 15 juli 2013 16:41 schreef Shawn het volgende:
[..]
De persoon op wie jij reageerde zei dat "anti-semitisme een oud liedje begint te worden". Toen zei jij dat "anti-semitisme onder moslims nooit is weggeweest nadat Nazi-Duitsland op hield te bestaan".
Je lijkt het fenomeen anti-semitisme in de schoenen van de moslims te schuiven. Nadat Nazi-Duitsland op hield te bestaan, werd Israël toevallig opgericht, ook niet onbelangrijk om te vermelden.
Ondertussen bombardeert Israël Syrië vanuit Turks grondgebied:
Om eerlijk te zijn... als je pro Erdogan bent dan verwacht ik niet dat je de mentale capaciteit hebt om het verschil te snappen.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:11 schreef deadprez het volgende:
tegen israël zijn is niet hetzelfde als een antisemiet zijn
Alle aapjes ter wereld konden dat niet aan inderdaad.quote:Op maandag 15 juli 2013 16:51 schreef arjan1212 het volgende:
Anti-semitisme is terug sinds het failliesement van Lehman Brothers, op die dag explodeerde internet met teksen als 'het internationale jodendom wil het blanke ras vernietigen' enz enz
Misschien moet je naar de bron kijken van al die haat. Doorgaan met het bouwen van nederzettingen en nomaden dwingen om te vertrekken uit een gebied waar ze al sinds mensenheugenis wonen wekt negatieve gevoelens op bij mensen. Dat het hevigst is onder moslims sinds WOII is niet heel verwonderlijk, omdat zo'n klein staatje gevestigd is te midden van de Arabische wereld en dan ook nog met de jaar steeds verder gaat met het uitbreiden van haar grondgebied, zelfs tegen resoluties van de VN in. Wat wel is overtrokken is het feit dat bij elke kritiek op Israël en haar bevolking men aan komt lopen met 'antisemitisme'. Zelfs ik kan geen gefundeerde kritiek geven, of men trekt de troefkaart antisemitisme al! Je moet een woord met zoveel lading niet gebruiken bij elke kritiek dat er wordt gegeven.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:38 schreef S4pphire het volgende:
[..]
Nieuwe definitie/eigen draai? Dat is precies wat jij doet. Je loopt met je eigen domheid te koop. Kijk eens naar de betekenis van het begrip in Britse/Amerikaanse/Duitse woordenboeken. Natuurlijk zijn er nog meer Semitische volkeren naast de Joden. Bij het begrip "antisemitisme" doelt men echter op haat tegen Joden. Dat is simpelweg de betekenis die er aan is gegeven, maar blijkbaar is dat te moeilijk voor jou om te begrijpen.
Jij neemt het begrip letterlijk, en zegt dat het over alle Semitische volkeren zou moeten gaan. Amerikanen noemen blanken ook "Caucasians", en doelen daarbij ook niet op de huidige bevolking van de Kaukasus..
Tuurlijk zaten weinig Nederlanders in het verzet. Ik zou dat waarschijnlijk ook niet doen, daar het totaal zinloos was, en je grote risico's zou lopen.
Duitsland zou sowieso veel Joden hier hebben vermoord, los van het feit of er NSB'ers zouden helpen of niet. Elke Jood was gewoon geregistreerd als Jood, dus anders zou het niet veel anders zijn gelopen.
Tuurlijk zijn NSB'ers daarnaast fout. Dat was echter een klein aantal en ik had daar niets mee te maken. Maar nogmaals, wat heeft het verleden met nu te maken? Ik verbaas me dat veel mensen, waaronder veel moslims, altijd het verleden erbij halen. Het gaat toch om nu?
Nu komt bijna alle jodenhaat van moslims. Wil je dat echt bagatelliseren?
Bagetaliseer je ook de genocide van je Ottomaanse broeders op de Armeniërs, als je het verleden er toch bij haalt?
Dat komt deels door de relatief goede administratie van de Nederlandse overheid, zodoende werd makkelijk achterhaald wie waar wanneer woonde.quote:Op maandag 15 juli 2013 17:57 schreef Jellereppe het volgende:
Er zaten veel verraders bij en bijzonder weinig, niet eens een 1% zat in het verzet. Hoe verklaar je anders dat er in Nederland zo'n 105.000 Joden zijn omgekomen, terwijl Frankrijk waren velen malen meer Joden woonden tijdens WW2, 'slechts' zo'n 80.000 Joodse burgers heeft verloren.
Maar de analfabete, laagopgeleide turkse bevolking opruien met leuzen als 'Joodse samenzwering' moet dus ook kunnen?quote:Op maandag 15 juli 2013 18:07 schreef Peunage het volgende:
Sowieso moeten erdogan en co niet zo hypocriet doen. Er staat immers een Israëlische ambassade in Istanboel en er wappert een Israëlische vlag. Dus zo slecht zal het wel niet gaan tussen die 2.
Geen idee. Niet echt mijn zaak. Ik heb het niet gevolgd en weet niet wat de context precies is. Als hij specifiek Joden noemde en alleen Joden, dan is hij niet echt serieus te nemen. Maar als hij het over Israël als Joodse staat had, dan is dat iets heel anders. Landen, niet alleen Israël, doen wel eens van die dingen. De oppositie steunen in land X.quote:Op maandag 15 juli 2013 18:33 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Maar de analfabete, laagopgeleide turkse bevolking opruien met leuzen als 'Joodse samenzwering' moet dus ook kunnen?
Deputy PM blames foreign powers, Jewish diaspora for Turkish unrestquote:Op maandag 15 juli 2013 18:40 schreef Peunage het volgende:
[..]
Geen idee. Niet echt mijn zaak. Ik heb het niet gevolgd en weet niet wat de context precies is. Als hij specifiek Joden noemde en alleen Joden, dan is hij niet echt serieus te nemen. Maar als hij het over Israël als Joodse staat had, dan is dat iets heel anders. Landen, niet alleen Israël, doen wel eens van die dingen. De oppositie steunen in land X.
Oké een beetje van beide dus. Foreign powers en de Joden. Ik neem Turkse politici nooit echt serieus en deze man is geen uitzondering.quote:Op maandag 15 juli 2013 18:43 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Deputy PM blames foreign powers, Jewish diaspora for Turkish unrest
Foreign powers and the Jewish diaspora have triggered the recent unrest in Turkey, Deputy Prime Minister Beşir Atalay said Monday, adding that the international media had also played a key role in "the conspiracy".
http://www.france24.com/e(...)est-deputy-pm-atalay
Hij heeft het dus letterlijk over een joodse samenzwering.![]()
Niet Israelische, maar Joodse.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |