Als je zelf het artikel leest staat er toch 45.000, niet 5-6000quote:Op zaterdag 30 juni 2012 00:25 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Even een vergelijking met de (Christelijke) Nederlanders:
Hoeveel Nederlanders zaten in het verzet?
http://www.historischnieuwsblad.nl/thema/Bezetting/index.html
“enkele duizenden”
Ja, en Algerije, Tunesië etc.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 00:31 schreef 2Happy4U het volgende:
Was Marokko niet van Frankrijk toentertijd?
Klopt inderdaad. In het begin staat echter: Enkele duizenden. Dan zou de "quote" die eerst vier was, nu ongeveer 0,5 zijn. Ik heb echter geen cijfers over "verzetsdaden" van Bosniaken in hun eigen land, Bosnië.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 00:35 schreef Adfundum het volgende:
[..]
Als je zelf het artikel leest staat er toch 45.000, niet 5-6000
Dan zou ik niet zeggen dat zij gevochten hadden tegen de nazi's aangezien zij geen vrij bestuur hadden (denk ik)quote:Op zaterdag 30 juni 2012 00:40 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ja, en Algerije, Tunesië etc.
http://www.worldstatesmen.org/COLONIES.html#French
Als een amerikaan uit Texas meevecht met de Amerikanen, ongeacht of hij vindt dat Texas wel of niet afhankelijk van de rest van de VS moet zijn, zeg je toch ook wel dat hij mee heeft gevochten voor de geallieerden.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 00:46 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Dan zou ik niet zeggen dat zij gevochten hadden tegen de nazi's aangezien zij geen vrij bestuur hadden (denk ik)
Dan heeft hij daarvoor gekozen. Mensen uit die landen waren waarschijnlijk 'drafted' (weet het Nederlandse woord er even niet voor)quote:Op zaterdag 30 juni 2012 00:48 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Als een amerikaan uit Texas meevecht met de Amerikanen, ongeacht of hij vindt dat Texas wel of niet afhankelijk van de rest van de VS moet zijn, zeg je toch ook wel dat hij mee heeft gevochten voor de geallieerden.
Naar mijn weten zijn noch de Amerikanen noch de Marokkanen verplicht geweest te vechten voor hun land, resp. USA en (via Marokko) voor Frankrijk. Dus gelijke monniken, gelijke kappen.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 00:54 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Dan heeft hij daarvoor gekozen. Mensen uit die landen waren waarschijnlijk 'drafted' (weet het Nederlandse woord er even niet voor)
SS Kama zijn een kleine 4000 manschappen (overwegend moslim). Prinz Eugen zijn Volksduitsers, zover ik het begrijp geen moslims. Dan wordt het aantal zo'n 22.000. Dat is gelijk aan het aantal Nederlandse SS ers.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 11:55 schreef Woestijnvos het volgende:
Er waren meerdere moslim divisies zoals de SS-Kama en de prinz eugen divisie.
Idd maar dat zijn alleen de Bosnische moslims, dan heb je de moslims uit de vele Russische legioenen niet meegerekend.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 12:31 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
SS Kama zijn een kleine 4000 manschappen (overwegend moslim). Prinz Eugen zijn Volksduitsers, zover ik het begrijp geen moslims. Dan wordt het aantal zo'n 22.000. Dat is gelijk aan het aantal Nederlandse SS ers.
Ik heb 't over moslims die meevochten met de nazi's. Moslims uit Russische legioenen vochten mee aan de andere kant. Of bedoel je Moslims uit de Oekraine of Baltische staten. Volgens mij zijn die er niet. Oekraieners en Balten hebben wel voor een deel meegevochten met de nazi's. Maar daar zaten volgens mij geen moslims bij.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 13:13 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
Idd maar dat zijn alleen de Bosnische moslims, dan heb je de moslims uit de vele Russische legioenen niet meegerekend.
Ik denk vrij weinig, dat waren voor zover ik weet overwegend Christenen. Maar misschien is dat ook omdat vooral Christenen na de onafhankelijkheid naar Nederland kwamen.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 13:04 schreef Kirov het volgende:
Hoeveel moslims liepen er bij de KNIL rond?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere voorbeelden:
4. Deutsch-Arabische Lehr Abteilung (Arabian volunteers)
5. Deutsch-Arabisches Bataillon Nr 845 (Arab volunteers)
6. Osttürkischer Waffen-Verband der SS or 1.Ostmuselmanisches SS-Regiment (Arabs, Turks and other Middle Eastern volunteers)
7. Freiwilligen-Stamm-Regiment 1 (Turkish volunteers)
8. (Turkistan) Infanterie-Division (Turkestani Volunteers)
9. Muselmanischen SS-Division Neu-Turkistan (Turkestani volunteers)
10. Turkestanische Legion (volunteers from Central Asia Uzbeks, Kazakhs, Turkomen, Dagestanis and Chechens).
11. Böhler-Brigade (Turkestani volunteers)
12. 1.Turkestanisches-Arbeits-Battalion (Turkestani volunteers)
13. 2.Turkestanisches-Arbeits-Battalion (Turkestani volunteers)
14. 3.Turkestanisches-Arbeits-Battalion (Turkestani volunteers)
15. Turkestanisches-Arbeits-Ersatz-Battalion (Turkestani volunteers)
16. Waffen-Gruppe Turkistan (Central Asian volunteers)
Irakese vrijwilligers bij een Arabische Brigade.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog veel meer voorbeelden.
Zie hier meer informatie.
http://en.wikipedia.org/w(...)with_the_Axis_powers
Het betreft niet alleen moslims overigens.
Volgens mij.
Hier Rusische Turken die meevochten met de Nazi's.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 13:27 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ik heb 't over moslims die meevochten met de nazi's. Moslims uit Russische legioenen vochten mee aan de andere kant. Of bedoel je Moslims uit de Oekraine of Baltische staten. Volgens mij zijn die er niet. Oekraieners en Balten hebben wel voor een deel meegevochten met de nazi's. Maar daar zaten volgens mij geen moslims bij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |