abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128989987
quote:
12s.gif Op maandag 15 juli 2013 23:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Relatief voor zo'n klein land natuurlijk wel.

En dat geeft al aan waar hun interesses liggen; wapens, oorlog, geweld, voortduring van conflicten. Het is daarmee een satellietstaat van de VS.
Ach, conflict hoort bij het leven. Kwestie van tijd voordat de Europeanen weer gaan knokken, maar eerst natuurlijk de Aziaten die niet blij zijn met de machtige Chinezen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_128990050
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 23:35 schreef Peunage het volgende:

[..]

Nou, ik kan minimaal 1 significante groep noemen die Arabieren wel haat. Kolonisten.
Geloof ik niet zo, er zitten natuurlijk overal haatdragende gekken maar de meeste mensen hebben gelukkig andere beweegredenen. Haat maakt je vroeg of laat toch kapot.
pi_128990156
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 23:37 schreef waht het volgende:

[..]

Ach, conflict hoort bij het leven.
:D ! Dus jij hebt geen problemen met oorlogszucht??

quote:
Kwestie van tijd voordat de Europeanen weer gaan knokken,
Alleen intern lijkt me. Door de sterk afgenomen welvaart en het voortbestaan van de E(U)lites. Oorlog met buiten-Europese landen lijkt me sterk.

quote:
maar eerst natuurlijk de Aziaten die niet blij zijn met de machtige Chinezen.
En dan denk jij dat er oorlog komt? Dat lijkt me ook sterk, die landen hebben daar geen belang bij.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_128990521
quote:
6s.gif Op maandag 15 juli 2013 23:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:D ! Dus jij hebt geen problemen met oorlogszucht??
Jawel, maar niet de illusie dat er eeuwig vrede kan zijn. Si vis pacem, para bellum, en zulks.
quote:
[..]

Alleen intern lijkt me. Door de sterk afgenomen welvaart en het voortbestaan van de E(U)lites. Oorlog met buiten-Europese landen lijkt me sterk.

[..]

En dan denk jij dat er oorlog komt? Dat lijkt me ook sterk, die landen hebben daar geen belang bij.
Probleem is inderdaad dat mensen soms irrationeel handelen, en dat komt tot extreme uiting bij oorlog waar alles naar de tering gaat en over het algemeen iedereen verliest. En toch is oorlog een constante sinds het begin der tijden.
pi_128991336
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 21:59 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

Open er een topic over zou ik zeggen.

Dit nieuwsbericht gaat over antisemitische turken in Duitsland die Duitse tolerante normen en waarden weigeren over te nemen en zich mee laten slepen door wat hun dictatoriale regime in Klein-Azië hen voorspiegelt.
Zo klopt het beter.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_128991379
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 23:51 schreef waht het volgende:

[..]

Jawel, maar niet de illusie dat er eeuwig vrede kan zijn. Si vis pacem, para bellum, en zulks.
Dat is niet de insteek van VS en Israel. Die zetten juist in op oorlog en conflicten omdat dat ze -op korte termijn- geld oplevert. Oorlog is handel, iets waar ik zeer op tegen ben.

quote:
Probleem is inderdaad dat mensen soms irrationeel handelen, en dat komt tot extreme uiting bij oorlog waar alles naar de tering gaat en over het algemeen iedereen verliest. En toch is oorlog een constante sinds het begin der tijden.
De wereld is in de laatste 70 jaar veul harder veranderd dan in de 1500 jaar ervoor. Irrationeel handelen zit er altijd in, maar een oorlog in Azie zie ik echt niet zomaar ontstaan. China is te groot en machtig en de andere landen draaien hartstikke goed, die hebben geen behoefte aan oorlog.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_128991570
quote:
14s.gif Op maandag 15 juli 2013 23:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jup. Wapenproducent nummer 2 ofzo in de wereld, constant buren pesten en op zoek naar Lebensraum de Palestijnse gebieden bezetten.

Een schande voor de Westerse wereld, dat land.
Hoezo een schande voor de westerse wereld?
Slechts 20 % van de joden in Israel is van westerse afkomst.
En het land gedraagt zich bepaald niet als een westers land.
Dat het westen Israel steunt, dat is wel een schande. Maar dat doet het westen zelf, daar heeft het geen enkele reden voor.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_128991686
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 00:18 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Hoezo een schande voor de westerse wereld?
Omdat het er deel van uitmaakt.
quote:
Slechts 20 % van de joden in Israel is van westerse afkomst.
Dat maakt niet uit, het land hoort bij het Westen, of we dat nu willen of niet.
quote:
En het land gedraagt zich bepaald niet als een westers land.
Eens, vandaar mijn moeite ermee.
quote:
Dat het westen Israel steunt, dat is wel een schande. Maar dat doet het westen zelf, daar heeft het geen enkele reden voor.
Jawel: Israel IS onderdeel van het Westen. Alleen al door hun deelname aan Europese gezamenlijke dingen als voetbal, songfestival, etc. Daarnaast de geschiedenis, de innige band tussen met name de VS en Israel en de geisoleerde positie als exclave in een exclusief moslimgedomineerd gebied.

pi_128991803
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 23:39 schreef waht het volgende:

[..]

Geloof ik niet zo, er zitten natuurlijk overal haatdragende gekken maar de meeste mensen hebben gelukkig andere beweegredenen. Haat maakt je vroeg of laat toch kapot.
OK, ik ben geneigd je serieus te nemen. En die laatste zin kan ik wel beamen.
Dat levert dus een probleem op. Want als de mensen uit oprechte motieven toch onrechtvaardige daden begaan, wat moet je dan doen?

Maar dit past beter in Israel-Palestina dan in dit draadje.
pi_128992011
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 00:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Omdat het er deel van uitmaakt.

[..]

Dat maakt niet uit, het land hoort bij het Westen, of we dat nu willen of niet.

[..]

Eens, vandaar mijn moeite ermee.

[..]

Jawel: Israel IS onderdeel van het Westen. Alleen al door hun deelname aan Europese gezamenlijke dingen als voetbal, songfestival, etc. Daarnaast de geschiedenis, de innige band tussen met name de VS en Israel en de geisoleerde positie als exclave in een exclusief moslimgedomineerd gebied.
Deelname aan voetbal en songfestival als norm? Die zijn een gevolg van het waanidee dat Israel westers zou zijn, geen oorzaak.
Geschiedenis? Dan is India ook westers, Saoedi-Arabië, Marokko.
Band tussen VSvA en Israel? Wordt niet veroorzaakt doordat Israel westers is, maar door de misperceptie van de VSvA. Eventueel gevoed door strategisch belang.
Exclave in moslimgedomineerd gebied? Waarom zou die uitzondering Israel een westerse staat maken?

En los daarvan: waarom zou ik me schamen voor iets waar ik part noch deel aan heb?
Ik schaam me niet voor slavernij in het verleden, niet voor de holocaust en ook niet voor Israel.
Om maar een paar zaken aan elkaar gelijk te stellen.
pi_128992077
Je kan natuurlijk de realiteit ontkennen, maar dat is onzin. Israel is onderdeel van het Westen en al helemaal omdat alle buren dat zo zien. Cognitief dissonant maakbaar reageren door Israel te ontkennen als onderdeel van het Westen biedt weinig perspectief.

India, Saoedi-Arabie en Marokko zijn natuurlijk niet Westers, alleen al omdat de laatste 2 onderdeel zijn van de islamitische beschaving en India een heel eigen beschaving heeft.

pi_128992098
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 00:31 schreef Kees22 het volgende:
En los daarvan: waarom zou ik me schamen voor iets waar ik part noch deel aan heb?
Ik schaam me niet voor slavernij in het verleden, niet voor de holocaust en ook niet voor Israel.
Om maar een paar zaken aan elkaar gelijk te stellen.
Ik schaam me ook persoonlijk niet, maar dan nog is het gedrag wel een schande voor een Westers land (dat geef je zelf al aan).

pi_128992228
quote:
Geschiedenis herhaalt zich, anti-semitische demonstraties in Duitsland.
Juist doordat de geschiedenis zich aan het herhalen is, zal er harder verzet tegen die opkomst van hetzelfde gevaar gaan ontstaan, en dit verzet zal leiden tot verdere organisatie bevolking (hoe een anti houding in de massa kan zorgen voor massa-organisatie)
Je zal zien dat er hier steeds meer een anti pvv houding (in vooral sp kiezers) zien ontstaan de komende tijd, dit gaat ervoor zorgen dat die sp kiezers harder hun partij en leider en denkbeeld gaan verdedigen, en daarop gaan de pvv kiezers weer harder hun denkbeeld en partij en leider verdedigen, je krijgt een strijd op de flanken. Hetzelfde is straks overal in Europa gaande, een (denkbeeldige) tweestrijd in kiezers (de niet kiezer kan dit alleen stoppen, door die flankenkiezers te waarschuwen dat zij alleen maar in strijd worden gebracht en daardoor steeds verder georganiseerd als een strijdende groep) Niemand zou zich in strijd moeten laten brengen via provocatie van een kleine groep of een provocerende politicus, want dat zorgt voor einde vrijheid iedereen uiteindelijk.
pi_128992341
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 00:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik schaam me ook persoonlijk niet, maar dan nog is het gedrag wel een schande voor een Westers land (dat geef je zelf al aan).
Oh bedoel je het zo. Ja, het gedrag van Israel is zelfs nog schandaliger dan het gedrag van zijn Arabische buurlanden.
Het is gewoon een schurkenstaat.
pi_128992386
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 00:43 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Oh bedoel je het zo. Ja, het gedrag van Israel is zelfs nog schandaliger dan het gedrag van zijn Arabische buurlanden.
Het is gewoon een schurkenstaat.
Nou, die Arabische landen gaan ook heeeel ver. Ik zou Israel niet per se erger willen noemen.

Wat wel zo is, is dat ze doordat ze onderdeel van het Westen zijn (tegen wil en dank wellicht) ze kritischer bekeken moeten worden; een Westers land dat zich onWesters gedraagt (waar we het over eens zijn), is fouter dan een islamitisch land dat zich niet volgens Westerse normen gedraagt.

pi_128992418
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 00:39 schreef Synthercell het volgende:

[..]

Juist doordat de geschiedenis zich aan het herhalen is, zal er harder verzet tegen die opkomst van hetzelfde gevaar gaan ontstaan, en dit verzet zal leiden tot verdere organisatie bevolking (hoe een anti houding in de massa kan zorgen voor massa-organisatie)
Je zal zien dat er hier steeds meer een anti pvv houding (in vooral sp kiezers) zien ontstaan de komende tijd, dit gaat ervoor zorgen dat die sp kiezers harder hun partij en leider en denkbeeld gaan verdedigen, en daarop gaan de pvv kiezers weer harder hun denkbeeld en partij en leider verdedigen, je krijgt een strijd op de flanken. Hetzelfde is straks overal in Europa gaande, een (denkbeeldige) tweestrijd in kiezers (de niet kiezer kan dit alleen stoppen, door die flankenkiezers te waarschuwen dat zij alleen maar in strijd worden gebracht en daardoor steeds verder georganiseerd als een strijdende groep) Niemand zou zich in strijd moeten laten brengen via provocatie van een kleine groep of een provocerende politicus, want dat zorgt voor einde vrijheid iedereen uiteindelijk.
Je laat je misleiden door een foute TT. De geschiedenis herhaalt zich hier helemaal niet: het zijn Turkse Duitsers die demonstreren in Duitsland, geen Duitse Duitsers. En ze demonstreren vanwege Turkse motieven, niet vanwege Duitse motieven.
pi_128992577
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 00:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nou, die Arabische landen gaan ook heeeel ver. Ik zou Israel niet per se erger willen noemen.

Wat wel zo is, is dat ze doordat ze onderdeel van het Westen zijn (tegen wil en dank wellicht) ze kritischer bekeken moeten worden; een Westers land dat zich onWesters gedraagt (waar we het over eens zijn), is fouter dan een islamitisch land dat zich niet volgens Westerse normen gedraagt.
Het land pretendeert westers en beschaafd te zijn, maar liegt en bedriegt en moordt en vecht er op los. De band met de VSvA is opvallend.
Het gedraagt zich niet overeenkomstig de pretenties, dat is voor mij het probleem.
Daardoor wordt het voor mij
a) onbetrouwbaar en leugenachtig en schurkachtig: te vermijden dus. (Verwijderen gaat helaas niet!)
b) plaatst het zichzelf buiten de westerse, beschaafde normen. (Al kun je je natuurlijk wel afvragen of het westen zichzelf ook aan die normen houdt. Het antwoord is waarschijnlijk een beschaamd nee.) OK: beter dan: de VN-normen. Daar nemen ook niet-westerse landen deel aan.
pi_128992813
Turks antisemitisme?
http://www.jpost.com/Defe(...)military-base-319858
  dinsdag 16 juli 2013 @ 01:27:38 #119
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_128993266
In Duitsland.

Door Turkse islamisten.

Een vreemde titel dus. Die onterecht Duitsers veronderstelT als daders.
pi_128993274
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 01:27 schreef Veldkamp het volgende:
Die onterecht Duitsers verondersteld als daders.
Dat zijn ook Duitsers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')