quote:
Op maandag 15 juli 2013 17:57 schreef Jellereppe het volgende:[..]
Misschien moet je naar de bron kijken van al die haat. Doorgaan met het bouwen van nederzettingen en nomaden dwingen om te vertrekken uit een gebied waar ze al sinds mensenheugenis wonen wekt negatieve gevoelens op bij mensen. Dat het hevigst is onder moslims sinds WOII is niet heel verwonderlijk, omdat zo'n klein staatje gevestigd is te midden van de Arabische wereld en dan ook nog met de jaar steeds verder gaat met het uitbreiden van haar grondgebied, zelfs tegen resoluties van de VN in. Wat wel is overtrokken is het feit dat bij elke kritiek op Israël en haar bevolking men aan komt lopen met 'antisemitisme'. Zelfs ik kan geen gefundeerde kritiek geven, of men trekt de troefkaart antisemitisme al! Je moet een woord met zoveel lading niet gebruiken bij elke kritiek dat er wordt gegeven.
Geloof je het zelf. In Nederland waren 30 a 40 mensen al verantwoordelijk voor de arrestatie van ruim 8000 Joden die ondergedoken waren. Er zaten veel verraders bij en niet eens 1% van de NL'ers zaten in het verzet. Hoe verklaar je anders dat er in Nederland zo'n 105.000 Joden zijn omgekomen, terwijl Frankrijk waar veel meer Joden woonden tijdens WW2, 'slechts' zo'n 80.000 Joodse burgers heeft verloren. Grootheid van het land vind ik geen acceptabel argument, want er waren daar ook meer Duitse troepen aanwezig waardoor dat gecompenseerd werd. Plus ze hadden de steun van Vichy en de SS was daar veel beter georganiseerd. Komt zeker ook door de registratie? Je kunt de schuld beter neerleggen bij het groot aantal verraders dat er rond liep in Nederland waardoor veel Joodse onderduikers werden afgevoerd door de Nazi's.
Ik bagatelliseer niks, maar een van de grootste genocides in de geschiedenis van de mensheid komt toch van je West-Europese broeders. Accepteer dat nou maar en draai er niet om heen.
Ik draai nergens omheen. Ik heb nergens de holocaust ontkent

. Dat is meer iets voor enkele moslims helaas, als het ze uitkomt.
Nogmaals het gaat om het nu. Veel moslims hebben gewoon een blinde haat tegen Joden. Niet alle natuurlijk, en kritiek op Israël is natuurlijk niet gelijk antisemitisme. Jij draait om het probleem heen door steeds mensen te wijzen op het verleden (waar overigens een deel van de Duitsers verantwoordelijk voor was, niet andere westerse landen).
De reden voor het hoge death rate onder Nederlande Joden t.o.v. de Joden in Frankrijk was ook uit te leggen, o.a. door de registratie inderdaad, maar er was meer.
Of the 140,000 Jews who had lived in the Netherlands before 1940, only 30,000 survived the war. This high death toll had a number of reasons. One was the excellent state of Dutch civil records: the Dutch state, before the war, had recorded substantial information on every Dutch national. This allowed the Nazi regime to determine easily who was Jewish (whether fully or partly of Jewish ancestry) simply by accessing the data.
Another factor was the disbelief of both the Dutch public as a whole and the Dutch Jews themselves. Most could not believe that the Jews would be subjected to genocide and sent to death camps. This meant the Jews needed to hide in others' homes, but that was difficult especially in urban areas. It was also punishable by death. Despite the risks, many Dutch people helped Jews. One-third of the people who hid Jews did not survive the war.En Vichy-Frankrijk was lang niet door Duitsland bezet en deed vaak ook haar best de Franse Joden te beschermen.
It is interesting to note, however, that the majority of Jews deported from France and killed during the Holocaust were non-French Jews. Until severe pressure was brought to bear by Nazi Germany, Vichy sought in many instances to protect its native French-born Jews, especially those who had assimilated into the culture or converted to Catholicism.