Dat ben ik met je eens, maar:quote:Op maandag 15 juli 2013 17:45 schreef blomke het volgende:
Je hebt een dak boven je hoofd nodig. Kamperen is leuk, maar 24/7/365/dje hele leven, lijkt me toch wat minder.
Ik heb iets van 5,7 x mijn salaris aan hypotheek genomen. Achteraf overzag ik niet goed de consequenties van deze beslissing. Dat heb ik gemerkt toen ik plannen had om in het buitenland te werken, en later ook toen ik dacht aan een eigen bedrijfje. Ik ben een stuk minder flexibel. Nou heb ik inmiddels een vriendin die ook wat bijdraagt, dat maakt het gemakkelijker.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 07:55 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
Als je altijd maar consumeert naar je mogelijkheden (hoogste hypotheek mogelijk voor je salaris), dan lijkt het misschien wel heel wat, maar vrij ben je bepaald niet met zo'n molensteen om je nek.
Ik heb een baan niet alleen voor het geld, maar wil ook iets doen dat ik leuk vind. Mijn werk is erg specifiek dus kan niet overal in NL terecht. Denk er wel over om naar het buitenland te gaan. Jij vindt de kwaliteit van wonen en leven beter buiten de randstad, dat kan ik begrijpen, maar bij mij is dat niet zo. Ik ben gewend om in steden te wonen en houd van die drukte en mogelijkheden om mij heen. Dus dat is een persoonlijke kwestie.quote:Op maandag 15 juli 2013 21:40 schreef kabelmannetje het volgende:
[..]
Wederom, in de randstad wonen is een eigen keuze. Als je tot je 67ste wil werken en dan ook nog eens fulltime en dan alleen maar voor een huis en auto, dan moet je fijn in de randstad blijven wonen. De keus om een baan te kiezen die ver weg is, is ook aan jou. Banen zijn niet alleen in de randstad. Je kan een baan nemen die minder verdient dan in de randstad maar door lagere lasten elders, netto meer oplevert. En, juist als je lage lasten hebt dan KAN je die keuze maken.
Ik wil bewust niet in de Randstad wonen omdat ik denk dat de kwaliteit van wonen en leven daarbuiten hoger is. Mijn hypotheek was bruto 425 bruto (netto ongeveer 330/maand) in het centrum van een middelgrote noordelijke stad. Maandelijks 85 euro kwam daarbij als aflossing (huis is nu van mij) maar dat zie je later natuurlijk terug in je eigen zak en ben je niet kwijt.
Wat voor gamen is dat dan? van die pokersites enzo?quote:Op maandag 15 juli 2013 21:22 schreef IrCute het volgende:
1) 95k
2) 22
3) Erfenis en ~ 20k verdient met gamen wat ik uitgegeven heb aan een auto en emigratie.
150k cash? Dat zou ik maar niet tegen de dieven vertellenquote:Op dinsdag 16 juli 2013 15:18 schreef Bajskorv het volgende:
1) Alles bij elkaar eind dit jaar ~150k in cash, ~100k in woning
2) 33
3) Nooit specifiek gespaard. Leef nog altijd erg uitbundig, maar werk ook hard en verdien dus goed
Op de bankrekening natuurlijk. Maar in ieder geval niet in aandelen, etc.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 15:25 schreef Baje het volgende:
[..]
150k cash? Dat zou ik maar niet tegen de dieven vertellen
Waarom los je hiermee niet (een deel van) je hypotheek af? Als ik vragen mag.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 15:26 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Op de bankrekening natuurlijk. Maar in ieder geval niet in aandelen, etc.
Ik heb al bijna geen hypotheek meer, en nu de banken zo moeilijk doen (huis in Nederland, salaris in buitenland) leek het me handiger even wat "flexibiliteit" te houden. Daarnaast huwelijk over een jaar, wellicht een jobswitch (en dus tijdje vrij en reizen) en dus een wens om wat cash te houden.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 15:35 schreef Baje het volgende:
[..]
Waarom los je hiermee niet (een deel van) je hypotheek af? Als ik vragen mag.
Ik hoop dat je op huwelijkse voorwaarden trouwt. Anders is het wel een beetje ongelijk.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 15:51 schreef Bajskorv het volgende:
Ik heb al bijna geen hypotheek meer, en nu de banken zo moeilijk doen (huis in Nederland, salaris in buitenland) leek het me handiger even wat "flexibiliteit" te houden. Daarnaast huwelijk over een jaar, wellicht een jobswitch (en dus tijdje vrij en reizen) en dus een wens om wat cash te houden.
Maar maak je geen zorgen, ben erg fan van gewoon aflossen. Denk eerder dat als alles goed gaat ik met het geld en tweede appartementje koop voor de verhuur in 2014.
Gewoon een flatje in Amsterdam. Rendement zal niet enorm riant zijn, maar beter dan de rente op de bank en goed tegen inflatie op de lange termijn. En het is niet echt "mijn huis", ik woon zelf in het buitenland, maar wilde een flatje in Nederland hebben voor als ik langs ben.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 16:37 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ik hoop dat je op huwelijkse voorwaarden trouwt. Anders is het wel een beetje ongelijk.
Iets kopen voor de verhuur -- dan vraag ik me af in welke stad jij iets wilt verhuren. De meeste steden is verhuur zeer lastig om rendement te halen. Heb je die rekensom wel eens gemaakt? Of is het gewoon een idee?
Wel respect overigens, met je 33e je huis afbetaald hebben!
Heb jij het rekensommetje weleens gemaakt voor een appartementje? Kan volgens mij wel lucratief zijn, kan het mis hebbn.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 16:37 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ik hoop dat je op huwelijkse voorwaarden trouwt. Anders is het wel een beetje ongelijk.
Iets kopen voor de verhuur -- dan vraag ik me af in welke stad jij iets wilt verhuren. De meeste steden is verhuur zeer lastig om rendement te halen. Heb je die rekensom wel eens gemaakt? Of is het gewoon een idee?
Kan prima inderdaad, 6-7% netto rendement is al mogelijk op volledig eigen vermogen en na alle kosten, etc... Met wat hypotheek wordt het beter, maar dat wil ik dan weer vermijden.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 16:50 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Heb jij het rekensommetje weleens gemaakt voor een appartementje? Kan volgens mij wel lucratief zijn, kan het mis hebbn.
Ik ben 31 en mijn hypotheek van 230K wordt deze maand in zijn geheel afgelost.... nu heb ik hier helaas wel de ultieme prijs voor moeten betalen (mijn vrouw is overleden aan kanker dus lost de levensverzekering de hypotheek in zijn geheel af).quote:Op dinsdag 16 juli 2013 16:37 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Kerel... kinderen?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 16:53 schreef bluuf het volgende:
nu heb ik hier helaas wel de ultieme prijs voor moeten betalen (mijn vrouw is overleden aan kanker dus lost de levensverzekering de hypotheek in zijn geheel af).
Ligt er natuurlijk wel aan hoe duur het huis is en hoeveel je verdient per maand.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 16:37 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Nee, voor mijn respect niet echt, eerlijk gezegd. Het betekent mijns inziens een stapje dichter bij financiele onafhankelijkheid.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 17:12 schreef Baje het volgende:
Ligt er natuurlijk wel aan hoe duur het huis is en hoeveel je verdient per maand.
Nee, een MMORPG.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 13:39 schreef _Dizzy_ het volgende:
[..]
Wat voor gamen is dat dan? van die pokersites enzo?
2 kinderen, de jongste is vrijdag 1 geworden, de oudste wordt aan het eind van het jaar 4.quote:
Twee jonge kinderen en veel werken plus huishouden. Respect hoor. Ik doe het je niet na. Wel heel fijn dat je alles goed had geregeld, dat scheelt een berg.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 17:58 schreef bluuf het volgende:
[..]
2 kinderen, de jongste is vrijdag 1 geworden, de oudste wordt aan het eind van het jaar 4.
Valt de toeslag voor kinderopvang als alleenstaande vader vies tegen, van de 660 euro die ik bedaal (beide kinderen 1 dag opvang) moet ik dus 330 zelf ophoesten. Als ik geen familie had gehad om de andere dagen te helpen met de kinderen dan had ik dus moeten stoppen met werken omdat dat goedkoper zou zijn.. werken als alleenstaande ouder wordt in ieder geval flink ontmoedigd op deze manier.
Al met al heb ik geluk gehad dat de verzekeringen goed geregeld zijn, anders had ik de komende jaren gewoon vrijwel niets kunnen ondernemen met de kinderen qua dagjes weg enzo
quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:11 schreef Snoepje5 het volgende:
En 21% belasting betaal ik over mijn bruto loon, geen idee waar dat naar toe gaat maar goed... stomme staat. Oja, naar een of andere koning die op zijn luie gat zit. Maar zo slecht is dat nog niet als ik hoor dat mijn ouders meer dan 50% betalen aan de koning over het loon.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |