Mwoah, ik snap hoe hij er op komt. De aminozuren e.d. moeten immers ergens vandaan komen enzo. Hij denkt nu dat abiogenesis stelt dat steenklompjes spontaan in aminozuren etc veranderen.quote:Op zondag 14 juli 2013 18:27 schreef RobbieRonald het volgende:
Komt ie weer aan met z'n barende stenen. In die link naar Kennislink wordt het woord "steen" niet 1 keer genoemd...
Hoe is deze tekst relevant voor de vraag of evolutie wetenschap is?quote:Op zondag 14 juli 2013 18:26 schreef Hollander1000 het volgende:
[..]
Daar pas jij mooi in, lees het eens heel goed http://www.allaboutphilos(...)-versus-evolutie.htm
Zover ik weet heb je de vraag wat het verschil tussen micro- en macro-evolutie nu precies is nog niet 1 keer beantwoord. De kans dat je jezelf op dat punt vaak moet herhalen acht ik zeer gering.quote:Op zondag 14 juli 2013 18:26 schreef Hollander1000 het volgende:
Ik ga niet nog steeds herhalen, want mijn vader waarschuwde mij al dat ik hiermee moet stoppen, want jullie gaan proberen mij in de maling te nemen dat heet van de domme houden.
Dat geloof ik niet, en zover ik weet is er niemand die dat beweert.quote:Op zondag 14 juli 2013 18:26 schreef Hollander1000 het volgende:
Geloof jij maar dat jij uit een steen bent gekomen en dat ik geloofd dat God de mens heeft geschapen.
Laf.quote:Op zondag 14 juli 2013 18:26 schreef Hollander1000 het volgende:
Ik wens jullie prachtige discussie verder zonder mij, ik zet hier een punt achter.
Ja, zoiets begon opeens ook bij mij te dagen. Dan krijg ik hetzelfde gevoel als wat ik ook bij Bianconeri op een gegeven moment kreeg. Dan denk ik: ok, deze gozer is 12 en helemaal gehersenspoeld of hij is niet helemaal lekker en zijn ouders hebben net van zijn PGB een pc met internet-aansluiting geregeld waardoor hij in contact komt met ons. En de gevolgen zijn bekend...quote:
Hm, het zou inderdaad beter zijn als we onze reacties direct aan de ouders konden richten. Zou leuk zijn als die zich op fok registreerden.quote:Op zondag 14 juli 2013 18:55 schreef Uitstekelbaars het volgende:
[..]
Ja, zoiets begon opeens ook bij mij te dagen. Dan krijg ik hetzelfde gevoel als wat ik ook bij Bianconeri op een gegeven moment kreeg. Dan denk ik: ok, deze gozer is 12 en helemaal gehersenspoeld of hij is niet helemaal lekker en zijn ouders hebben net van zijn PGB een pc met internet-aansluiting geregeld waardoor hij in contact komt met ons. En de gevolgen zijn bekend...
Kom eens met je eigen argumenten in plaats van Kent Hovind na-apen (muhaha apenquote:Op zondag 14 juli 2013 18:26 schreef Hollander1000 het volgende:
[..]
Daar pas jij mooi in, lees het eens heel goed http://www.allaboutphilos(...)-versus-evolutie.htm
Ik ga niet nog steeds herhalen, want mijn vader waarschuwde mij al dat ik hiermee moet stoppen, want jullie gaan proberen mij in de maling te nemen dat heet van de domme houden.
Geloof jij maar dat jij uit een steen bent gekomen en dat ik geloofd dat God de mens heeft geschapen.
Ik wens jullie prachtige discussie verder zonder mij, ik zet hier een punt achter.
Je kunt natuurlijk niet overal verstand van hebben, en wat doe je dan?quote:Op zondag 14 juli 2013 19:14 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Kom eens met je eigen argumenten in plaats van Kent Hovind na-apen (muhaha apen![]()
), woord voor woord.
Leer eens voor jezelf te denken.
Dat is een feit, maar het is gewoon een basale opsomming van Hovind's betoog. Je voorvader is een steen en meer dan micro-evolutie is er niet.quote:Op zondag 14 juli 2013 19:18 schreef Molurus het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk niet overal verstand van hebben, en wat doe je dan?
Wat dat betreft is deze checklist van Michael Shermer (zie ook video OP) heel aardig:
Het betoog van Hovind faalt dan ook op meerdere punten in deze checklist.quote:Op zondag 14 juli 2013 19:22 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Dat is een feit, maar het is gewoon een basale opsomming van Hovind's betoog. Je voorvader is een steen en meer dan micro-evolutie is er niet.
Dat is helemaal niet zo. Je zit gewoon achter je eigen staart aan.quote:Op zondag 14 juli 2013 18:02 schreef Hollander1000 het volgende:
[..]
Het is wel wat jullie religie leert, dat het zo is.
Jonge jonge he, je maakt je er wel heel makkelijk van af. Alles wat jouw beweringen niet staaft is onzin en wordt misbruikt door allerlei soorten mensen en slechte wezens. Zo kan je aan de gang blijven.quote:Op zondag 14 juli 2013 16:09 schreef Hollander1000 het volgende:
[..]
Geef mij een uitleg graag, geen wikipedia wat door de FBI wordt beheerd.
Je kan niks brengen naar iemand of iets wat nooit geleefd heeft.quote:Ik geef wel mijn energie om jou naar Jezus te brengen![]()
![]()
"geen echte schot"quote:Christen ben je alleen als je herboren bent, en de leer van Jezus aan te te houden.
De liefde van Here Jezus zal jou leiden tot redding, als jij je hart open staat voor Jezus.
Ik zit jou niet te stangen ofzo, ik weet hoe een Christen zijn Christenen zijn mensen die hun leven wijden aan God/heilige geest en Jezus dat houd in dat wij ook vermoord en vervolgd worden vanwege ons geloof en dat we steeds zullen volgen ook al wordt mijn kop afgehakt want ik weet dat Jezus ook voor mij is gestorven en dat ik gered ben. Heb je naasten lief zoals je zelf lief hebt, dus ook mensen die graag mij willen pijn/vermoorden of willen onderdrukken voor hen te bidden voor vergiffenis dat is de ware aard van een Christen zijn.
Volgens mij ben je ook een slecht mens. Maar heey, als jij in mij gelooft en mij eeuwig lofbrengt dan hou ik ook van jou. Aardig he...quote:Ik ben niet gered omdat ik goed bent, ik ben gered omdat ik Jezus aanvaarde als mijn verlosser en een band met God heb. Volgens God ben ik een zondaar, slecht mens van aard maar God heeft zijn bloed voor mij gegeven en dat God van mij houd en ook van jou houd dat we naar God kunnen gaan.
Ik ben niet zo van offerdieren. Dieren hebben ook gevoel en zijn ook levende wezens. Ik vind het zelfs afschuwelijk dat dieren geofferd worden ter meerdere eer en glorie van wat voor god dan ook.quote:Daarom is Jezus gezonden door God, voor Jezus moest ieder keer een lam worden geofferd en nu heeft God zijn eigen zoon geofferd voor onze zondes, robmeister heeft dat prachtig verhaald waarom Jezus is gekomen.
Gefeliciteerd hoor, maar dit zeggen alle christenen van zichzelf.quote:Wat is Christendom en wat is de kerk van Jezus? valt de katholieke Kerk in het Christendom mormonen Kerk in het of Jehova getuigen in Christendom? Wij christenen is Jezus onze Kerk, want Jezus heeft gezegd ga niet naar de Synagoge of andere bidplaatsen zoals een Kerk want dat zijn huichelaars, wij bidden gewoon gezamenlijk in een zaal met onze broeders of alleen thuis dat is wat Jezus wilt dus doen wij dat wij doen wat Jezus wilt.
Als de bijbel dit zo leert is het een sekte vormig boek.quote:Lees eens meer de Bijbel eens, dan snap je dat de Bijbel ook zo leert dat is wat de Bijbel zo leert en de leer van Jezus zelf zo leert. Iemand die van zijn geloof is gevallen betekent dat hij of zij geen relatie met God heeft gehad of hij is misleid omdat hij geen Bijbel kennis heeft, dat gebeurd heel vaak want een Christen weet wat de Bijbel is en weet wat Jezus leer is.
Blablabla. Het heeft niks met een band te maken die je met een onzichtbaar wezen hebt, het is meer vingers in de oren stoppen en er hard overheen schreeuwen.quote:Een Christen misleid je niet zomaar, wij hebben een band met Jezus want Jezus is niet dood Jezus leeft.
Ik zeg dat ik christen was, hoe moet ik dit bewijzen tegenover iemand die mij niet kende en mij toch steeds veroordeeld? Vind je het gek dat ik klaag?quote:Waarom kom jij niet met een tegen argument dan in plaats klagen wat je nu doet?
Dit heb ik zo vaak gelezen, en gaat helemaal niet over Lucifer. Maar over een koning van Babel.quote:En jij bent een Christen geweest, hallo Lucifer wordt niet letterlijk vertaald in de Bijbel.
“O morgenster, zoon van de dageraad, hoe diep ben je uit de hemel gevallen. Overwinnaar van alle volken, hoe smadelijk lig je daar geveld. Je zei bij jezelf: Ik stijg op naar de hemel, boven Gods sterren plaats ik mijn troon … Ik stijg op tot boven de wolken, ik evenaar de Allerhoogste. Nee! Je daalt af in het dodenrijk, in de allerdiepste put.” (Jesaja 14:12-15)
Natuurlijk ken ik dit. Maar wat heeft de morgenster precies met jouw lucifer te maken? Helemaal geen ene moer. Kom op Hollander1000, een beetje logisch nadenken. Het is moeilijk, maar als je een beetje je best doet moet het lukken.quote:Lucifer is een Latijns woord van “lichtbrenger” betekent. In het Latijn duidt het meestal op de morgenster.
Ik dacht dat je wel wist
Ja hoor, vooral die !!!! spreekt boekdelen.quote:Nee hoor, er is maar een schepping verhaal wat zeer duidelijk en nauwkeurig is en dat is de Bijbel Genesis verder is alleen maar een MYTHE!!!
Dus eigenlijk bidt je voor een ander, maar feitelijk voor jezelf? Puur egoistisch dus, daarom heb ik liever niet dat jij voor mij bidt. Schijnheilige mensen hoeven niks voor mij te doen.quote:Moet ik je weer teleur stellen, wetenschap kan je niet testen/demonstreren of observeren omdat Bidden puur Geestelijk is, dat kan je niet testen want dan moet uit het wetenschap gaan, alleen jij zelf kan dat ervaren door te bidden want jij zal dan een relatie aan gaan met God.
Als jij bidt voor iemand dan merkt degene het niet. Alleen als jij hem of haar dan vertelt dat jij voor hem of haar gebeden hebt heeft degene dat gemerkt. Placebo effect dus.quote:Ik kan ook zeggen dat bidden wel wetenschappelijk is, omdat mensen hebben ervaren maar dan ga ik zelf uit het wetenschap gebied, dus ik ben heel wat reėler dan jou, jij moet je gelijk halen bij een of een ander zogenaamde wetenschappelijk site
Omgekeerd placebo effect overigens. Als mensen horen dat anderen voor ze bidden worden ze (meetbaar) zieker. Men vermoedt omdat men "bidden voor iemand" associeert met "het is ernstig" - en dus worden mensen bang als ze horen dat er voor hen gebeden wordt. Ofzoiets.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:53 schreef BerjanII het volgende:
Als jij bidt voor iemand dan merkt degene het niet. Alleen als jij hem of haar dan vertelt dat jij voor hem of haar gebeden hebt heeft degene dat gemerkt. Placebo effect dus.
Dat is wat de wetenschappelijke testen laten zien.
hebben wij hetzelfde fimpje gekeken?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 09:18 schreef Hollander1000 het volgende:
[..]
Ik heb veel bewondering van Kent Hovind, hoe hij alle evolunisten letterlijk de mond snoert
tjaah... op wie anders, god?quote:Op zondag 14 juli 2013 20:59 schreef man1986 het volgende:
En ik word een beetje ziek van dat er in dit topic vanuit beide kanten zoveel op de man wordt gespeeld.
Tsja. Men wilde een debat - geen discussie.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:59 schreef man1986 het volgende:
En ik word een beetje ziek van dat er in dit topic vanuit beide kanten zoveel op de man wordt gespeeld.
Daar ben jij anders wel goed in.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:59 schreef man1986 het volgende:
Denk jij dat een vleermuis een (vliegende) muis is?quote:
nee het is een zoogdier net als een walvis en jij.quote:Op zondag 14 juli 2013 21:13 schreef man1986 het volgende:
[..]
Denk jij dat een vleermuis een muis is?
Volgens jouw heilig boek is dat een vogel.quote:Op zondag 14 juli 2013 21:13 schreef man1986 het volgende:
[..]
Denk jij dat een vleermuis een (vliegende) muis is?
quote:Op zondag 14 juli 2013 21:14 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
nee het is een zoogdier net als een walvis en jij.
Juist.quote:Op zondag 14 juli 2013 21:15 schreef ATON het volgende:
[..]
Volgens jouw heilig boek is dat een vogel.
Nogmaals: het is een debat. Op verzoek van TS zelf. Dus dat hoeft men eigenlijk ook nietquote:Op zondag 14 juli 2013 21:11 schreef man1986 het volgende:
Ik denk dat niemand (misschien een enkeling) de moeite heeft genomen om een van de aangehaalde clips in zijn geheel te bekijken. Geen wonder dus dat iedereen hier langs elkaar heen praat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |