Ooit gehoord dat er wel ergens op aarde bewijs was dat het er spookte? Natuurlijk niet. Dat zou impliceren dat er meer is dan het stoffelijke en dat zou wereldnieuws zijn.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 03:46 schreef SchoneZoon het volgende:
Van sommige plekken in Nederland is het bekend dat het er spookt. Denk hierbij aan ziekenhuizen, begraafplaatsen of woonhuizen waar mensen zijn vermoord of gestorven.
Wie kent zulke plekken? En wie heeft die plekken weleens bezocht? Op de een of andere manier wil ik gewoon keihard bewijs zien dat het er spookt.
Ik hoorde laatst dat er een woning was in Kanaleneiland (Utrecht) waar het spookte. Verschillende gezinnen hadden dit aangegeven en zijn hierdoor verhuisd. Het gekke is dat de gemeente het huis toen heeft afgesloten d.m.v. een politielint. Niemand mocht de woning nog betreden. Toch raar, aangezien ze geen direct bewijs hadden dat het er spookte...en ik weet zeker dat het overgrote deel van die mensen nieteens in geesten gelooft..
Ja, makkelijk is dat. Ik denk dat het juist andersom is.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 07:51 schreef DzjieDub het volgende:
Het schijnt dat mensen die bewijs willen hebben voor spoken automatisch, volledig en geheel-en-al immuun zijn tegen dat soort verschijnselen. Ik ben zelf ook in diverse spookhuizen/herbergen geweest maar ben nooit iets tegengekomen. Heb er zelfs ooit nog eens een topic over geopend.
Ja, dat idee heb ik ook dikwijls. Beetje massahysterie-achtigquote:Op vrijdag 12 juli 2013 08:14 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ja, makkelijk is dat. Ik denk dat het juist andersom is.
Mensen die iets verwachten te zien, zien ze ook.
Ik denk dat de onverklaarbare dingen in de Bijlmer niet te wijten zijn aan geesten.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:26 schreef shewantsagentlemen het volgende:
Op de plek van de Bijlmerramp vooral wanneer het donker is. Diverse verhalen gelezen dat er regelmatig onverklaarbare dingen gebeuren.
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 15:15 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Ik denk dat de onverklaarbare dingen in de Bijlmer niet te wijten zijn aan geesten.
We hebben al vaker topics gehad over spookhuizen, hier. Ik zal ze eens opzoeken.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 03:46 schreef SchoneZoon het volgende:
Van sommige plekken in Nederland is het bekend dat het er spookt. Denk hierbij aan ziekenhuizen, begraafplaatsen of woonhuizen waar mensen zijn vermoord of gestorven.
Wie kent zulke plekken? En wie heeft die plekken weleens bezocht? Op de een of andere manier wil ik gewoon keihard bewijs zien dat het er spookt.
Ik hoorde laatst dat er een woning was in Kanaleneiland (Utrecht) waar het spookte. Verschillende gezinnen hadden dit aangegeven en zijn hierdoor verhuisd. Het gekke is dat de gemeente het huis toen heeft afgesloten d.m.v. een politielint. Niemand mocht de woning nog betreden. Toch raar, aangezien ze geen direct bewijs hadden dat het er spookte...en ik weet zeker dat het overgrote deel van die mensen nieteens in geesten gelooft..
Elektriciteitsnetquote:Op zondag 21 juli 2013 18:35 schreef Djeez het volgende:
Ik woon in een huis waar iemand is vermoord en waar de moordenaar zelfmoord heeft gepleegd. Zijn al de gekste dingen gebeurd: tv die 's nachts aangaat, lampen die vanuit het niets aangaan.
Vorige week nog iets engs. Onze baby lag boven te slapen, we waren al zeker een halfuur beneden. Doet vrouwlief de babyfoon aan, hoort ze ineens zijn muziekmobile vanuit het niets spelen. Toen we boven keken, lag meneer gewoon te slapen.
Er gaan verhalen(!) over die plekken dat het er zou spoken. Dat is eigenlijk waar het allemaal om draait: verhalen. Het bestaan van spoken is niet bewezen. Spookverhalen bestaan wel. Ik heb zelf jaren lang verhalen verzameld in Nederland over zogenaamde "spooklocaties". Het klopt dat het voor sommigen in hun geloofsysteem zit, dus voor hun 'waarheidsgetrouwe' verhalen zijn. Er zijn ook mensen die graag hun "ervaringen" aandikken en spannender maken. Of het zijn romantische volksverhalen, over genomen uit een boek van een schrijver met literaire fantasieën. Verder gewoon leugens, hallucinaties, fantasie...quote:Op vrijdag 12 juli 2013 03:46 schreef SchoneZoon het volgende:
Van sommige plekken in Nederland is het bekend dat het er spookt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |