abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128860154
Van sommige plekken in Nederland is het bekend dat het er spookt. Denk hierbij aan ziekenhuizen, begraafplaatsen of woonhuizen waar mensen zijn vermoord of gestorven.

Wie kent zulke plekken? En wie heeft die plekken weleens bezocht? Op de een of andere manier wil ik gewoon keihard bewijs zien dat het er spookt.

Ik hoorde laatst dat er een woning was in Kanaleneiland (Utrecht) waar het spookte. Verschillende gezinnen hadden dit aangegeven en zijn hierdoor verhuisd. Het gekke is dat de gemeente het huis toen heeft afgesloten d.m.v. een politielint. Niemand mocht de woning nog betreden. Toch raar, aangezien ze geen direct bewijs hadden dat het er spookte...en ik weet zeker dat het overgrote deel van die mensen nieteens in geesten gelooft..

[ Bericht 3% gewijzigd door SchoneZoon op 12-07-2013 03:52:13 ]
pi_128860161
Ik probeerde informatie te vinden over dat huis in Kanaleneiland, maar kon er helaas niks over vinden. Kennelijk hebben veel mensen er naar gezocht, want het staat zelfs bij Google suggesties :o

pi_128860183
Haha, dit willen weten op zo'n tijdstip.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 04:05:26 #4
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_128860210
quote:
aangezien ze geen direct bewijs hadden dat het er spookte
Goh echt? :o
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  vrijdag 12 juli 2013 @ 04:08:03 #5
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128860220
Nergens.
Touching from a distance ~
  vrijdag 12 juli 2013 @ 05:02:33 #6
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_128860330
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 03:58 schreef sakata het volgende:
Haha, dit willen weten op zo'n tijdstip.
:D
graag op anoniem
pi_128860556
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 03:46 schreef SchoneZoon het volgende:
Van sommige plekken in Nederland is het bekend dat het er spookt. Denk hierbij aan ziekenhuizen, begraafplaatsen of woonhuizen waar mensen zijn vermoord of gestorven.

Wie kent zulke plekken? En wie heeft die plekken weleens bezocht? Op de een of andere manier wil ik gewoon keihard bewijs zien dat het er spookt.

Ik hoorde laatst dat er een woning was in Kanaleneiland (Utrecht) waar het spookte. Verschillende gezinnen hadden dit aangegeven en zijn hierdoor verhuisd. Het gekke is dat de gemeente het huis toen heeft afgesloten d.m.v. een politielint. Niemand mocht de woning nog betreden. Toch raar, aangezien ze geen direct bewijs hadden dat het er spookte...en ik weet zeker dat het overgrote deel van die mensen nieteens in geesten gelooft..
Ooit gehoord dat er wel ergens op aarde bewijs was dat het er spookte? Natuurlijk niet. Dat zou impliceren dat er meer is dan het stoffelijke en dat zou wereldnieuws zijn.

Daarbij, ik weet wel waarom jij "op de een of andere manier" keihard bewijs wilt dat het ergens spookt. Het zou ook voor jou betekenen dat er wellicht meer is dan het aardse bestaan.
Helaas dude, this is it. Deal with it.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 07:40:54 #8
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_128860626
Ik hoor ook nare verhalen over het oude Jeroen Bosch Groot Ziekengasthuis in het centrum van Den Bosch.

Vooral de kelder schijnt ellende te zijn.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 12 juli 2013 @ 07:51:15 #9
46114 DzjieDub
M'n initialen, wat doe je
pi_128860688
Het schijnt dat mensen die bewijs willen hebben voor spoken automatisch, volledig en geheel-en-al immuun zijn tegen dat soort verschijnselen. Ik ben zelf ook in diverse spookhuizen/herbergen geweest maar ben nooit iets tegengekomen. Heb er zelfs ooit nog eens een topic over geopend.
De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat vandaag helaas niet door
  vrijdag 12 juli 2013 @ 08:14:48 #10
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_128860873
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 07:51 schreef DzjieDub het volgende:
Het schijnt dat mensen die bewijs willen hebben voor spoken automatisch, volledig en geheel-en-al immuun zijn tegen dat soort verschijnselen. Ik ben zelf ook in diverse spookhuizen/herbergen geweest maar ben nooit iets tegengekomen. Heb er zelfs ooit nog eens een topic over geopend.
Ja, makkelijk is dat. Ik denk dat het juist andersom is.
Mensen die iets verwachten te zien, zien ze ook.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_128861429
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 08:14 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ja, makkelijk is dat. Ik denk dat het juist andersom is.
Mensen die iets verwachten te zien, zien ze ook.
Ja, dat idee heb ik ook dikwijls. Beetje massahysterie-achtig :)
Never underestimate the predictability of stupidity
pi_128861841
Als je spookhuizen wilt bezoeken, moet je naar Groot Brittannie gaan. Zo'n beetje elk tweede huis schijnt haunted te zijn... (al heb ik er nog nooit wat van gemerkt in de tijd dat ik er gewoond heb)
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_128863819
Ik heb op een ander forum eens een verhaal gelezen van iemand die gewoond heeft in een huis waar het spookte. Niet normaal die verhalen van haar...
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_128864852
Op de plek van de Bijlmerramp vooral wanneer het donker is. Diverse verhalen gelezen dat er regelmatig onverklaarbare dingen gebeuren.
pi_128872743
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:26 schreef shewantsagentlemen het volgende:
Op de plek van de Bijlmerramp vooral wanneer het donker is. Diverse verhalen gelezen dat er regelmatig onverklaarbare dingen gebeuren.
Ik denk dat de onverklaarbare dingen in de Bijlmer niet te wijten zijn aan geesten.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 18:04:31 #16
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_128910567
Mwaoch.
Dat ze 't afsluiten met een lint vind ik niet vreemd. De politie kan vanalles gedacht hebben (misschien instortingsgevaar waardoor de families vreemde geluiden/gekraak hoorden ofzo), en het op afstand houden van 'spookhuisfans' lijkt me ook een prima reden voor een lintje.
(Un)masking for the greater good.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 19:08:02 #17
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_128912109
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 15:15 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Ik denk dat de onverklaarbare dingen in de Bijlmer niet te wijten zijn aan geesten.
:D
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  dinsdag 16 juli 2013 @ 01:40:34 #18
383419 HenkDeZeiler
Ik hou van leuke meisjes!
pi_128993549
Ík ken een uiltje met een swanus, zie mijn topic in de klaagbaak. Het lijkt mij dat dat ook niet echt zuivere koffie is! (het spookt er, me dunkt!)
Je zusje is sessiemanager
pi_129006428
quote:

We hebben al vaker topics gehad over spookhuizen, hier. Ik zal ze eens opzoeken.
pi_129006904
TRU / Locaties met Parnormale activiteiten
TRU / Sp00kverhalen #4 Waarschuwing: Kans op weinig nachtrust!
TRU / windekind in scheveningen

Ik heb er een stel gevonden, ze zijn alleen nogal bejaard. Maar ja, er staat wel informatie in die TS graag wil hebben.
  zondag 21 juli 2013 @ 00:26:06 #21
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_129174715
Ik heb een keer geesten opgeroepen met een ouija bord (zelfgemaakt met papiertjes :') ) met vrienden en er gebeurde niks. Bull fucking shit allemaal, ik geloof dus ook niet in bezeten plekken. Mensen verzinnen graag dingen en ik denk ook dat dat van kanaleneiland ook verzonnen is voor de grap of iets, anders was er wel een getuige geweest maar je hebt niks gevonden zeg je
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  Redactie Frontpage zondag 21 juli 2013 @ 18:35:47 #22
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_129191911
Ik woon in een huis waar iemand is vermoord en waar de moordenaar zelfmoord heeft gepleegd. Zijn al de gekste dingen gebeurd: tv die 's nachts aangaat, lampen die vanuit het niets aangaan.

Vorige week nog iets engs. Onze baby lag boven te slapen, we waren al zeker een halfuur beneden. Doet vrouwlief de babyfoon aan, hoort ze ineens zijn muziekmobile vanuit het niets spelen. Toen we boven keken, lag meneer gewoon te slapen.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_129459942
quote:
4s.gif Op zondag 21 juli 2013 18:35 schreef Djeez het volgende:
Ik woon in een huis waar iemand is vermoord en waar de moordenaar zelfmoord heeft gepleegd. Zijn al de gekste dingen gebeurd: tv die 's nachts aangaat, lampen die vanuit het niets aangaan.

Vorige week nog iets engs. Onze baby lag boven te slapen, we waren al zeker een halfuur beneden. Doet vrouwlief de babyfoon aan, hoort ze ineens zijn muziekmobile vanuit het niets spelen. Toen we boven keken, lag meneer gewoon te slapen.
Elektriciteitsnet
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_129796190
quote:
Van sommige plekken in Nederland is het bekend dat het er spookt
Er gaan verhalen(!) over die plekken dat het er zou spoken. Dat is eigenlijk waar het allemaal om draait: verhalen. Het bestaan van spoken is niet bewezen. Spookverhalen bestaan wel. Ik heb zelf jaren lang verhalen verzameld in Nederland over zogenaamde "spooklocaties". Het klopt dat het voor sommigen in hun geloofsysteem zit, dus voor hun 'waarheidsgetrouwe' verhalen zijn. Er zijn ook mensen die graag hun "ervaringen" aandikken en spannender maken. Of het zijn romantische volksverhalen, over genomen uit een boek van een schrijver met literaire fantasieën. Verder gewoon leugens, hallucinaties, fantasie...
Mensen zeggen ook vaak, Groot-Brittannië, daar heb je wel veel spookhuizen/-plekken. Dit komt enkel en alleen omdat zij wel een soort van waarde hechten aan dit soort vertellingen en in Nederland is dat niet zo. Daar heeft elk land, county, stad of zelfs dorp wel een eigen verzamelbundel(s) met lokale spookverhalen. Ik persoonlijk vind zelf ook, dat zo'n verhaal "kleur" geeft aan de betreffende plek. Zodra er een spookverhaal aan vastgeplakt zit, ga je met andere ogen kijken naar zo'n huis, bos, kerkhof etc. Daarom hoor ik graag dit soort verhalen, maar persoonlijk geloof ik er verder niet in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')