abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128790740
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Ja doei.
pi_128790791
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:45 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

:')
Heb je de rest toevallig ook gelezen? Je doet wel lekker skeptisch maar Paleo is echt niet een of andere gimmick ofzo. Het internet staat vol met positieve ervaringen van mensen en er zijn tientallen boeken over geschreven, ondersteund door wetenschappelijk onderzoek.
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
pi_128790824
Jezus, Mo :')
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_128790854
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:49 schreef Neraice het volgende:

[..]

Heb je de rest toevallig ook gelezen? Je doet wel lekker skeptisch maar Paleo is echt niet een of andere gimmick ofzo. Het internet staat vol met positieve ervaringen van mensen en er zijn tientallen boeken over geschreven, ondersteund door wetenschappelijk onderzoek.
Ik ben niet positief erover. Het kost veel meer tijd dan 'normaal' eten, het is veel lastiger als je ergens gaat eten. En ik kwam best heftig aan ondanks dat ik wel op kcals lette.
Kortom, voor mij werkte het totaal niet.
pi_128790937
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:50 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ik ben niet positief erover. Het kost veel meer tijd dan 'normaal' eten, het is veel lastiger als je ergens gaat eten. En ik kwam best heftig aan ondanks dat ik wel op kcals lette.
Kortom, voor mij werkte het totaal niet.
Kan. Ik zeg ook niet dat het een wondermiddel is dat voor iedereen werkt. Hoe er hier echter op gereageerd wordt door nota bene een mod is toch wel ronduit kinderachtig.
  woensdag 10 juli 2013 @ 11:53:31 #6
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_128790949
Ik ben ook geen fan. Wel van zoveel mogelijk onbewerkt eten, maar ik zet er niet alles voor aan de kant. Exact zoals Novem het beschrijft:

quote:
Wil ik 55 kg wegen en strak in de spieren zitten, dan zal ik steevast op 1600 kcals moeten gaan zitten en 5 keer per week sporten, dat is het zooo niet waard voor mij, daar word ik doodmoe en ongelukkig van, icm allemaal lichamelijke ongemakken zoals hoofdpijn en duizeligheid.
Zo kijk ik naar paleo. Ik merk dat minder granen het goed doet bij mij, maar dat is geen reden om het brood te laten staan. Wel om er een beetje op te letten.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_128790999
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:49 schreef Neraice het volgende:

[..]

Alle "dieten" werken wel. Het gaat erom wat je fijn vind, wat je vol kan houden. Paleo is gewoon een stuk gezonder dan wat 80% van de mensen eten, geen wonder dat je je dan beter gaat voelen. Maar als zij gewoon normaal gezond zouden eten, zouden ze zich ook al beter voelen, denk ik.

Verder vind ik het onzin om te gaan paleo'en als je dan 1x per week zo verschrikkelijk ongezond eet. Je zal er niet door aankomen, maar 1 zo'n dag per week stelselmatig doen heeft echt wel nadelen voor je gezondheid.
pi_128791062
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:55 schreef Perruche het volgende:

[..]

Alle "dieten" werken wel. Het gaat erom wat je fijn vind, wat je vol kan houden. Paleo is gewoon een stuk gezonder dan wat 80% van de mensen eten, geen wonder dat je je dan beter gaat voelen. Maar als zij gewoon normaal gezond zouden eten, zouden ze zich ook al beter voelen, denk ik.

Verder vind ik het onzin om te gaan paleo'en als je dan 1x per week zo verschrikkelijk ongezond eet. Je zal er niet door aankomen, maar 1 zo'n dag per week stelselmatig doen heeft echt wel nadelen voor je gezondheid.
Ik weet niet in hoeverre dat nadelen zou hebben, maar het is inderdaad vrij extreem. Zelf doe ik dat ook niet, ik eet dan gewoon één dag per week wel brood, yoghurt, pasta etc.
pi_128791133
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:57 schreef Neraice het volgende:

[..]

Ik weet niet in hoeverre dat nadelen zou hebben, maar het is inderdaad vrij extreem. Zelf doe ik dat ook niet, ik eet dan gewoon één dag per week wel brood, yoghurt, pasta etc.
Als je zo overtuigd bent van paleo, waarom doe je het dan niet altijd?
pi_128791141
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:53 schreef Neraice het volgende:

[..]

Kan. Ik zeg ook niet dat het een wondermiddel is dat voor iedereen werkt. Hoe er hier echter op gereageerd wordt door nota bene een mod is toch wel ronduit kinderachtig.
Ja, want als moderator mag je geen mening hebben over dingen ;( :')_! Flikkerstraal toch op.
En verder:

quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:55 schreef Perruche het volgende:

[..]

Je leefstijl 'veranderen', maar op dat soort dagen alles eten wat je 'wél' of 'echt' lekker vindt?Dan doe je de rest van de week dus dingen die je NIET leuk/lekker vindt? Doe normaal, dan doe je al gek genoeg. Gezond eten, gezond nadenken, gezond bewegen.
Ja doei.
pi_128791187
Ik snap het doel niet van die cheat day? Het enige dat hij zegt is dat het is bewezen dat je er niet van aankomt. That's it. Welke andere reden heeft het? Zodat je je dieet waarin vanalles wordt uitgesloten wel kan volhouden?

Aangezien zuivel en granen volgens Paleo slecht voor je zijn, waarom mag je ze dan wel 1 dag per week eten? Dat is toch best een groot deel van de week?

Of draait het bij Paleo alleen maar om wel of niet aankomen en niet om wel of niet gezond?
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_128791234
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:57 schreef Neraice het volgende:

[..]

Ik vraag me dan ook een beetje af wat je doel is. Ik vind het zelf fijn als mijn "cravings" weg zijn - als ik een donut kan zien zonder hem meteen in mijn bakkes te stouwen. Dus niet de hele week jezelf "straffen" om dan een dag te eten wat je wel lekker vind.
pi_128791253
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:58 schreef the85mc het volgende:

[..]

Als je zo overtuigd bent van paleo, waarom doe je het dan niet altijd?
Omdat ik ook wel eens zin heb in een boterham of een bak yoghurt met muesli :P. En één dag per week maakt naar mijn ervaring geen verschil.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:58 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, want als moderator mag je geen mening hebben over dingen ;( :')_! Flikkerstraal toch op.
En verder:

[..]

Dat zeg ik niet. Het gaat om de manier waarop je die brengt.
pi_128791275
Ja hoi, ik ben Mo. Doe niet aan fluwelen handschoentjes en kussiekroel. Aangenaam.
Ja doei.
pi_128791308
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:00 schreef Novem het volgende:
Ik snap het doel niet van die cheat day? Het enige dat hij zegt is dat het is bewezen dat je er niet van aankomt. That's it. Welke andere reden heeft het? Zodat je je dieet waarin vanalles wordt uitgesloten wel kan volhouden?
Aangezien zuivel en granen volgens Paleo slecht voor je zijn, waarom mag je ze dan wel 1 dag per week eten? Dat is toch best een groot deel van de week.
Geef mensen het idee dat er een 'einde' komt aan het dieet, en ze houden het beter vol. Dat einde kan ook 1 dag per week zijn; als ze maar het gevoel hebben dat ze niet de rest van hun leven zonder magnums en ijsjes leven.

Ik snap op zich wel dat paleo werkt: skip de (bewerkte) suikers en sport veel. Maar voor de haalbaarheid zou ik toch eerder wél de langzame koolhydraten nemen en níet die vaste cheatday.

Dat gezegd hebbende, ga ik na mijn boterham met tonijnsalade (dit keer helaas niet vers) maar eens sporten. En hopen dat ik daar een sportbroek kan vinden, anders moet ik heel snel mijn offschouldertop ombouwen tot sportrokje :'). Broek vergeten.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_128791333
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:49 schreef V1z0R het volgende:
Jezus, Mo :')
[ afbeelding ]
8-) je kent me toch?
Ja doei.
pi_128791351
quote:

Aangezien zuivel en granen volgens Paleo slecht voor je zijn, waarom mag je ze dan wel 1 dag per week eten? Dat is toch best een groot deel van de week?

Of draait het bij Paleo alleen maar om wel of niet aankomen en niet om wel of niet gezond?
Als je echt strikt Paleo eet mag het ook niet, nee. Volgens mij doet hij het ook gewoon omdat hij er af en toe zin in heeft. Net zoals iedereen die op dieet is af en toe wel eens wat snoept.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:01 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ik vraag me dan ook een beetje af wat je doel is. Ik vind het zelf fijn als mijn "cravings" weg zijn - als ik een donut kan zien zonder hem meteen in mijn bakkes te stouwen. Dus niet de hele week jezelf "straffen" om dan een dag te eten wat je wel lekker vind.
Mijn doel is gewoon zo gezond mogelijk eten, en ik merk dat ik me met Paleo een stuk beter voel (en op een goed gewicht blijf, onafhankelijk van hoe veel/hoe vet ik eet).
pi_128791385
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:01 schreef Neraice het volgende:

[..]

Omdat ik ook wel eens zin heb in een boterham of een bak yoghurt met muesli :P. En één dag per week maakt naar mijn ervaring geen verschil.

Waarom niet gewoon een boterham eten wanneer je wil of een bak met yoghurt en een gezonde levensstijl hebben? En ook gezond eten en ook je goed voelen en ook op gewicht blijven. Zoiets noemen ze normaal eten en nadenken wat je in je mond stopt...
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_128791493
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:04 schreef Californium het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon een boterham eten wanneer je wil of een bak met yoghurt en een gezonde levensstijl hebben? En ook gezond eten en ook je goed voelen en ook op gewicht blijven. Zoiets noemen ze normaal eten en nadenken wat je in je mond stopt...
Kan natuurlijk ook, ik vind het gewoon fijn om dit met Paleo te doen. En ik geloof dat granen (vooral tarwe) schadelijk zijn dus die probeer ik zoveel mogelijk te beperken.

Interessant boek: http://www.bol.com/nl/p/wheat-belly/1001004011331639/
pi_128791504
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:03 schreef Neraice het volgende:

[..]

Als je echt strikt Paleo eet mag het ook niet, nee. Volgens mij doet hij het ook gewoon omdat hij er af en toe zin in heeft. Net zoals iedereen die op dieet is af en toe wel eens wat snoept.

[..]

Mijn doel is gewoon zo gezond mogelijk eten, en ik merk dat ik me met Paleo een stuk beter voel (en op een goed gewicht blijf, onafhankelijk van hoe veel/hoe vet ik eet).
Hoe was je voedingspatroon hiervoor dan?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_128791519
quote:

denk dat het meer psychisch is dat je andere dingen eet. Of dingen eet die je jezelf normaliter ontzegt. Maar om dan van god los te gaan, dat snap ik niet helemaal :')
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_128791523
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:07 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Hoe was je voedingspatroon hiervoor dan?
Ontbijt met brood, lunch met brood en avondeten verschilde per dag. 's Avonds vaak nog wat yoghurt of kwark.
pi_128791567
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:07 schreef Neraice het volgende:

[..]

Kan natuurlijk ook, ik vind het gewoon fijn om dit met Paleo te doen. En ik geloof dat granen (vooral tarwe) schadelijk zijn dus die probeer ik zoveel mogelijk te beperken.

Interessant boek: http://www.bol.com/nl/p/wheat-belly/1001004011331639/
Te veel zal echt niet goed zijn, maar ik geloof niet dat het zo schadelijk is :)
pi_128791626
Ach, van leven ga je ook dood. Dat gezegd hebbende, vandaag begint m'n maand Jillian, gisteren begon mijn Halve Marathon Training en ik zit in een goede scriptieflow na de conferentie van afgelopen week. Win.

En, net mijn acceptatieformulier voor de PhD ondertekend. Zo even een enveloppe zoeken en dan opsturen die handel!
Ja doei.
pi_128791632
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:09 schreef Californium het volgende:

[..]

Te veel zal echt niet goed zijn, maar ik geloof niet dat het zo schadelijk is :)
Ik weet ook niet in hoeverre het echt schadelijk is, maar ik merk wel dat ik me gewoon een stuk beter voel zonder. En ik ben niet de enige: https://www.google.nl/sea(...)ceid=chrome&ie=UTF-8
pi_128791674
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:11 schreef Neraice het volgende:

[..]

Ik weet ook niet in hoeverre het echt schadelijk is
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:07 schreef Neraice het volgende:

[..]
En ik geloof dat granen (vooral tarwe) schadelijk zijn
Je spreekt jezelf nogal tegen...
Ja doei.
pi_128791734
quote:
3s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:12 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

[..]

Je spreekt jezelf nogal tegen...
Geloven en weten. Ik weet niet of het echt schadelijk is maar ik geloof zelf van wel. Gebaseerd op eigen ervaringen en die van anderen.
pi_128791749
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:42 schreef Neraice het volgende:

[..]

Eigenlijk iedereen die begint met paleo verliest gewicht, en als je eenmaal een tijdje bezig bent voel je je ook echt een stuk beter (merk het ook aan mezelf).

Interessant artikel van iemand die er nu een paar jaar mee bezig is: http://www.dafacto.com/20(...)with-the-paleo-diet/
Er is niet een gepatenteerd gedefinieerd vastomlijnd vaststaand 'Paleodieet'. Er zijn een handvol uitgangspunten.

Wat *ik* er als belangrijkste uithaal is dat graan veel problemen veroorzaakt. Ik eet graanloos. Ik eet wel zuivel.

Als je, zoals mc85, teveel noten gaat eten kom je natuurlijk gewoon aan. Teveel is teveel.
Ik merkt wel (en mijn liefste) dat we veel calorieen kunnen eten terwijl we niet aankomen / wel afvallen. Sinds we niks geen graan meer eten.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_128791841
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:14 schreef sigme het volgende:

[..]

Er is niet een gepatenteerd gedefinieerd vastomlijnd vaststaand 'Paleodieet'. Er zijn een handvol uitgangspunten.

Wat *ik* er als belangrijkste uithaal is dat graan veel problemen veroorzaakt. Ik eet graanloos. Ik eet wel zuivel.

Als je, zoals mc85, teveel noten gaat eten kom je natuurlijk gewoon aan. Teveel is teveel.
Ik merkt wel (en mijn liefste) dat we veel calorieen kunnen eten terwijl we niet aankomen / wel afvallen. Sinds we niks geen graan meer eten.
Klopt. Het uitgaanspunt is meestal om alleen te eten wat de jagers-verzamelaars ook tot hun beschikking hadden. Ik hou me daar zelf ook niet altijd helemaal aan maar mijd wel zuivel, granen en bewerkt voedsel.
pi_128791876
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:04 schreef Californium het volgende:

[..]

De vraag is of brood eten nou wel 'normaal' is :).

Uitgaande van het paleo-idee is de mensheid ontwikkeld zonder graan te eten totdat daar ongeveer 10.000 jaar geleden mee begonnen werd. Ons darmstelsel is er niet voor gemaakt, en in 10.000 er niet op aangepast. De meeste mensen verdragen het wel, maar eigenlijk niet eens heel goed. Het is wel heel lekker en makkelijk, dus iedereen eet het.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_128791962
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:18 schreef sigme het volgende:

[..]

De vraag is of brood eten nou wel 'normaal' is :).

Uitgaande van het paleo-idee is de mensheid ontwikkeld zonder graan te eten totdat daar ongeveer 10.000 jaar geleden mee begonnen werd. Ons darmstelsel is er niet voor gemaakt, en in 10.000 er niet op aangepast. De meeste mensen verdragen het wel, maar eigenlijk niet eens heel goed. Het is wel heel lekker en makkelijk, dus iedereen eet het.
Precies dat dus. En hetzelfde geldt voor zuivel, al heb ik het idee dat dat wel minder negatieve effecten heeft dan granen.
pi_128792032
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:21 schreef Neraice het volgende:

[..]

Precies dat dus. En hetzelfde geldt voor zuivel, al heb ik het idee dat dat wel minder negatieve effecten heeft dan granen.
Google maar eens op IGF-1.
pi_128792108
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:23 schreef the85mc het volgende:

[..]

Of, zoals loveli altijd zegt: Melk is voor kalfjes.
pi_128792161
mijn salade heeft makreel en makreel is zo vet lekker O+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_128792185
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:23 schreef the85mc het volgende:

[..]

Wat bedoel je daarmee? Met low-carb (Paleo) heb je weinig IGF-1 aanmaak maar maken je spieren zelf wel IGF-1 aan.
pi_128792292
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:27 schreef Neraice het volgende:

[..]

Wat bedoel je daarmee? Met low-carb (Paleo) heb je weinig IGF-1 aanmaak maar maken je spieren zelf wel IGF-1 aan.
In zuivel zitten groeihormonen, nogal logisch omdat jonge dieren dat drinken om te groeien. Als je dat blijft drinken als je volgroeid bent is natuurlijk wel wat raar. Er worden wat voorzichtige relaties gelegd tussen melk als stimulator van kanker.
pi_128792301
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:26 schreef _aurum_ het volgende:
Tonijn is ook altijd goed :9
pi_128792360
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:30 schreef the85mc het volgende:

[..]

In zuivel zitten groeihormonen, nogal logisch omdat jonge dieren dat drinken om te groeien. Als je dat blijft drinken als je volgroeid bent is natuurlijk wel wat raar. Er worden wat voorzichtige relaties gelegd tussen melk als stimulator van kanker.
Kan ik me ook goed voorstellen. Had laatst ook een studie gezien die een direct verband liet zien tussen de zuivelinname en de gemiddelde lengte. Even kijken of ik die kan vinden.

Stoppen met suiker schijnt ook de kans op kanker erg te verminderen.

EDIT: Niet die ik bedoelde, maar wel soortgelijke conclusies:
http://icds.uoregon.edu/w(...)nd-human-biology.pdf
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15981182
pi_128792382
Hai, duidelijk niks gemist :D

Vandaag maar eens wat nuttigs doen voor de afwisseling :')
Be someone that makes you happy
pi_128792394
Oh wel nog even props voor Aurum natuurlijk :Y
pi_128792478
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:33 schreef Nallie het volgende:
Hai, duidelijk niks gemist :D

Vandaag maar eens wat nuttigs doen voor de afwisseling :')
haha klopt ;) Zelfde discussies iedere keer...
Al vakantieplannen?
pi_128792511
Tegenwoordig krijg je van bijna alles kanker, terwijl in een andere studie wordt beweerd dat het goed voor je is.

Misschien komt het omdat ik zelf wetenschapper ben, maar ik trek me er vrij weinig van aan... :)
pi_128792519
Over twee weken paar dagen naar Barcelona O+ verder relaxen, sporten en veel boeken lezen :D
pi_128792535
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:33 schreef Nallie het volgende:
Oh wel nog even props voor Aurum natuurlijk :Y
En dit seaubriseau :Y
Ja doei.
pi_128792545
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:37 schreef Californium het volgende:
Tegenwoordig krijg je van bijna alles kanker, terwijl in een andere studie wordt beweerd dat het goed voor je is.

Misschien komt het omdat ik zelf wetenschapper ben, maar ik trek me er vrij weinig van aan... :)
Pas maar op, van wetenschap krijg je kanker :o
Ja doei.
pi_128792560
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:37 schreef Nallie het volgende:
Over twee weken paar dagen naar Barcelona O+ verder relaxen, sporten en veel boeken lezen :D
Klinkt goed! Lekker ontspannend in ieder geval!
pi_128792569
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:38 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Pas maar op, van wetenschap krijg je kanker :o
Ik weet het... Al die chemische stoffen die wij gebruiken waar een doodskop op staat :+
pi_128792705
Zei daar iemand vakantie? *O*
pi_128792790
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:43 schreef Mufasa208 het volgende:
Zei daar iemand vakantie? *O*
Hoe is het trouwens afgelopen met de verdediging van je scriptie?

Of heb ik iets gemist?
pi_128792814
Lijstje:

O: 2 sneeen brood met pindakaas
T: laatste stuk watermeloen :')
L: kwark, aardbei, kersen, havermout
Dan naar de fysio, geen idee hoe of wat verder, zit in de sportschool, dus neem ook mn sportkleding mee
T: worteltjes
D: macaroni met tomaat, paprika, ui, knoflook, champignons...
T: weet niet, kennis is jarig, dus daar gaan we even langs.

Nu slaapkamer opruimen (totaal geen zin in }:| )

Edit: Dat zeg ik nu wel, maar ik moet eerst nog eten :') dus dat eerst, daarna slaapkamer.
compact en kleverig.
pi_128793060
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:26 schreef _aurum_ het volgende:
O+

Ligt al blikje op me te wachten :9~
pi_128794064
Update, comments?

O: 2 wentelteefjes van desembrood gebakken in kokosolie met kaneel en 2 el ahornsiroop
T: 100 gr cherrytomaatjes en 150 gr kersen
L: salade met 3 plakken rauwe ham, halve bol mozarella en komkommer, stukje bruinbrood, glas karnemelk
T: koffie met 12 gr pure choco (ja dat stond op de verpakking)
T: kwark met lepel aardbeienpuree en zonnebloempitjes
D: kip in tomatensaus met aardappels en spinazie

S: 15 minuten hardlopen + pump + buikspieren
pi_128794141
Wat veel KH's, mist eigenlijk alleen nog bronnetje goede vetten. :)
pi_128794142
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 13:21 schreef Perruche het volgende:
Update, comments?

O: 2 wentelteefjes van desembrood gebakken in kokosolie met kaneel en 2 el ahornsiroop
T: 100 gr cherrytomaatjes en 150 gr kersen
L: salade met 3 plakken rauwe ham, halve bol mozarella en komkommer, stukje bruinbrood, glas karnemelk
T: koffie met 12 gr pure choco (ja dat stond op de verpakking)
T: kwark met lepel aardbeienpuree en zonnebloempitjes
D: kip in tomatensaus met aardappels en spinazie

S: 15 minuten hardlopen + pump + buikspieren
Veel suikers, veel koolhydraten :)
12gr chocolade per ? (kop, 100gr, kilo?)
pi_128794154
quote:
2s.gif Op woensdag 10 juli 2013 13:23 schreef sigme het volgende:

[..]

Veel suikers, veel koolhydraten :)
12gr chocolade per ? (kop, 100gr, kilo?)
Gewoon, een stukje chocolade van 12 gram
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 13:23 schreef V1z0R het volgende:
Wat veel KH's, mist eigenlijk alleen nog bronnetje goede vetten. :)
Kokosolie bij ontbijt + olijfolie bij diner

En veel suiker ja? Vond het voor mijn doen nogal meevallen.
pi_128794189

[ Bericht 100% gewijzigd door Perruche op 10-07-2013 13:24:49 ]
pi_128794204
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 13:23 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ah! Ik dacht dat je speciale koffie had, met 12 gram chocolade erin :D.
pi_128794222
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 13:25 schreef sigme het volgende:

[..]

Ah! Ik dacht dat je speciale koffie had, met 12 gram chocolade erin :D.
Haha nee :D Ook lekker lijkt me :9
pi_128794229
Echt een lekker lijstje Perr! En misschien zit er ook genoeg vet in de zuivel. Zit er ook vet in de zonnebloempitten? /noob
pi_128794262
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 13:25 schreef the85mc het volgende:
Echt een lekker lijstje Perr! En misschien zit er ook genoeg vet in de zuivel. Zit er ook vet in de zonnebloempitten? /noob
Ja denk ik wel. En het zijn wel beel KH's maar dat heb ik nodig als ik ga pumpen, ik kan anders niet zo goed die kracht leveren. Maar op niet pump dagen kan het misschien wel wat minder?
pi_128794373
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 13:23 schreef Perruche het volgende:

[..]

[..]

Kokosolie bij ontbijt + olijfolie bij diner

En veel suiker ja? Vond het voor mijn doen nogal meevallen.
Over de kokosolie heen gelezen :P
pi_128794427
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 13:25 schreef the85mc het volgende:
Ja. 53% vet.

Daarom maken ze er ook veel zonnebloemolie van :).
pi_128794430
Thanks sigme en viz! moet weer ff bjihouden dus zo nog lijstje in MFP knallen.
quote:
2s.gif Op woensdag 10 juli 2013 13:30 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja. 53% vet.

Ohjaduh. Soms verbaas ik mezelf over mijn eigen incapabiliteit.
pi_128794559
quote:
2s.gif Op woensdag 10 juli 2013 13:30 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja. 53% vet.

Klinkt wel logisch :) Die dingen worden toch ook geroosterd gegeten?

En over kh's met sporten, ik ben juist het sterkst vlak voor mijn avondeten, op zo goed als nuchtere maag raar genoeg.. Van eten word ik juist sloom/minder explosief lijkt het wel.
pi_128794598
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 13:34 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ik kan zelf meer pompen net voor het avondeten. Na het eten bne ik minder explosief ofzo.

[..]

Klinkt wel logisch :) Die dingen worden toch ook geroosterd gegeten?

En over kh's met sporten, ik ben juist het sterkst vlak voor mijn avondeten, op zo goed als nuchtere maag raar genoeg.. Van eten word ik juist sloom/minder explosief lijkt het wel.
Ja ik eet niet zoveel D. 1 aardappel, kip en tomatensaus en spinazie. Sommige mensen eten 3 of 4 aardappels maar dan word ik ook lui!Alle andere sporten gaat bij mij ook beter op een legere maag (3 a vier uur niet eten, of alleen een banaan), spinning, combat, hardlopen enzo.

En ja mijn klasje is pas om 21:00 uur, dus weinig keuze, ik vind 22:30 uur avondeten echt een beetje laat ;)
pi_128795289
Ik wil op vakantie..

Met z'n tweeën.. Ik hoef niet heel luxe maar wel gezellig.. Ook niet per se een hotel maar een huisje van bijv. een Franse/Spaanse familie zou ook leuk zijn.. Stedentrip hoeft ook niet ik wil vooral uitrusten en chillen..

Camping vind ik geen probleem maar denk dat mijn reisgenoot denkt dat ik dat niet chill vind.. (Maar dan niet naar zo'n camping met animatiepark liever ergens in de bergen..)

Ook geen all inclusive oid of iets wat je heel erg vast moet leggen. Ik heb wel een rijbewijs maar geen zin om te rijden en heb ook geen auto..
Worry is a misuse of imagination
pi_128795347
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 13:56 schreef Probability het volgende:
Ik wil op vakantie..

Met z'n tweeën.. Ik hoef niet heel luxe maar wel gezellig.. Ook niet per se een hotel maar een huisje van bijv. een Franse/Spaanse familie zou ook leuk zijn.. Stedentrip hoeft ook niet ik wil vooral uitrusten en chillen..

Camping vind ik geen probleem maar denk dat mijn reisgenoot denkt dat ik dat niet chill vind.. (Maar dan niet naar zo'n camping met animatiepark liever ergens in de bergen..)

Ook geen all inclusive oid of iets wat je heel erg vast moet leggen. Ik heb wel een rijbewijs maar geen zin om te rijden en heb ook geen auto..
Leuk. Dan regel je dat toch? Zo te horen weet je wat je wil.
  woensdag 10 juli 2013 @ 14:00:00 #68
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_128795413
quote:
Ik wil op vakantie..

Dan ga je liften en zie je wel waar je uitkomt. Ik kan je de zuidelijke pyreneen bijzonder aanbevelen als je een ongerept stukje zoekt.
pi_128795537
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juli 2013 13:58 schreef sigme het volgende:

[..]

Leuk. Dan regel je dat toch? Zo te horen weet je wat je wil.
O ik vond het nog best vaag :)

Denk alleen dat het misschien toch handig is om een auto te hebben? Maar ik denk dat het niet zo handig is als ik in het buitenland ga rijden..
Worry is a misuse of imagination
pi_128795804
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 14:03 schreef Probability het volgende:

[..]

Denk alleen dat het misschien toch handig is om een auto te hebben? Maar ik denk dat het niet zo handig is als ik in het buitenland ga rijden..
Een auto is handig. Maar niet noodzakelijk. Je kan per trein/bus/vliegtuig/taxi wel op een plaats van bestemming komen.

Hoeveel tijd heb je en wat is je budget en wanneer wil je weg?
pi_128795831
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 14:03 schreef Probability het volgende:

[..]

Waarom denk je dat dat niet handig is? Proberen kan altijd, toch?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_128796243
quote:
Ik wil op vakantie..

Met je O+?

Kijken naar wat goedkopere vliegtickets en dan via couchsurfing of airbnb wat proberen te regelen? Of gaan liften inderdaad, maar dan ook gaan couchsurfen! Past dan helemaal in dezelfde geest. :D
pi_128797355
*O* voor de kont van Aurum! *O*

Verder vrees ik spierpijn in mijn biceps na vandaag. Ik moest na mn incline dumbbell curl en barbell curl, nog even hammer curls doen. Ik begon met 6 kg, maar die kreeg ik niet 1 keer omhoog. Toen 5 kilo, dat lukte me 5 keer. Toen met pijn en moeite 7 met 4 kilo. Volgende set begon ik met 4 kilo, redde ik ook net aan 7 keer en daarna maar verder gegaan met 3 kilo. :D

Nu even hard aan de slag. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_128797906
Middag :W

Aurum: een *O* voor je kont!

Ik zou wel graag volledig paleo eten zoals in die eerste link in het vorige topic staat. Maar ik heb er simpelweg geen tijd voor. Je leven wordt dan te veel beinvloed door hoe je moet eten. En ik kook al regelmatig voor de lunch, of ik eet onderweg. Regelmatig paleoachtige maaltijden eten helpt wel om er een gezonde structuur in je dieet te houden merk ik :Y
pi_128798217
Ik zou weleens 100% graanvrij willen gaan, als eens geprobeerd, maar het is inderdaad zo enorm tijdrovend, ik hield het niet vol om steeds maar weer lunches te koken en buiten de deur was het ook lastig.

Mag je eigenlijk boekweit/quinoa/gierst bij paleo? Want dat zijn zaden en geen granen, of wordt dat niet zo gezien bij dat dieet?
pi_128798278
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:17 schreef Neraice het volgende:

Klopt. Het uitgaanspunt is meestal om alleen te eten wat de jagers-verzamelaars ook tot hun beschikking hadden. Ik hou me daar zelf ook niet altijd helemaal aan maar mijd wel zuivel, granen en bewerkt voedsel.
Ja hoi! :D http://www.nu.nl/wetensch(...)en-jaren-granen.html
(hun uitgangspunt klopt dus al niet)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_128798533
Net bijde fysio geweest! Eerste keeren nu helemaal hyper :')

Zo stom! Ik kon mn nek niet goed naar links draaien en heb nog steeds regelmatig pijn. Dus hij zegt: das een behoorlijke beperking die je hebt! ik ga even je nek los maken, dat kraakt.
Idd zeg! Schrok me rot!
Maar nu kan ik mn hoofd weer een stuk verder naar links draaien! *O*
Ben wel een beetje duizelig nu :@ volgende keerr maar vragen wat dat dan weer is. Wel een heel rare gewaarwording dat mn hoofd weer echt opzij kan :') had me er al min of meer bij neergelegd dat het zo zou blijven!
compact en kleverig.
pi_128798611
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 15:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja hoi! :D http://www.nu.nl/wetensch(...)en-jaren-granen.html
(hun uitgangspunt klopt dus al niet)
Euh, hecht jij zoveel geloof aan elk willekeurig onderzoek? Er is hier helemaal geen sluitende duidelijkheid over. Het uitgangspunt zou best eens kunnen kloppen.
Er staat ook dat de mens mogelijk al veel langer graan eet [dan algemeen wordt aangenomen].
pi_128798786
quote:
10s.gif Op woensdag 10 juli 2013 15:34 schreef sigme het volgende:

Euh, hecht jij zoveel geloof aan elk willekeurig onderzoek? Er is hier helemaal geen sluitende duidelijkheid over. Het uitgangspunt zou best eens kunnen kloppen.
Er staat ook dat de mens mogelijk al veel langer graan eet [dan algemeen wordt aangenomen].
Ik bedoel dus dat het uitgangspunt op drijfzand is gebouwd. Want we weten het helemaal niet eens zeker. Paleodieet roept stellig dat jagers/verzamelaars géén granen aten, maar dat is dus helemaal niet duidelijk.

(en het zijn 4 studies hè)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_128799189
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 15:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik bedoel dus dat het uitgangspunt op drijfzand is gebouwd. Want we weten het helemaal niet eens zeker. Paleodieet roept stellig dat jagers/verzamelaars géén granen aten, maar dat is dus helemaal niet duidelijk.

(en het zijn 4 studies hè)
Waarvan 1 studie naar een soort die een baviaan is. Eem gorilla leeft op bladeren - dat zegt niets over mensen. Ik dacht dat op de andere studies ook wel wat af te dingen was, maar ik zit op kantoor en ga nu niet spitten ;).

Het uitgangspunt dat granen gezond zijn is *minstens* discutabeler.
Dat zuivel gezond is ook. Hele volksstammen zijn gewoon zonder enige discussie allergisch voor zuivel. Sommige mensen gaan dood aan graan. We eten al maar meer graanproducten en er zijn aanwijzingen dat graan een rol speelt bij diabetes, reuma, darmproblemen, allerlei ontstekingen en nog veel meer. Er is geen enkel aanwijzing dat een eetpatroon zonder granen ergens een tekort veroorzaakt.

Waarom de weerstand tegen het idee dat eten zonder granen wel eens een goed plan zou kunnen zijn?
pi_128799522
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juli 2013 15:49 schreef sigme het volgende:

[..]

Waarvan 1 studie naar een soort die een baviaan is. Eem gorilla leeft op bladeren - dat zegt niets over mensen. Ik dacht dat op de andere studies ook wel wat af te dingen was, maar ik zit op kantoor en ga nu niet spitten ;).

Het uitgangspunt dat granen gezond zijn is *minstens* discutabeler.
Dat zuivel gezond is ook. Hele volksstammen zijn gewoon zonder enige discussie allergisch voor zuivel. Sommige mensen gaan dood aan graan. We eten al maar meer graanproducten en er zijn aanwijzingen dat graan een rol speelt bij diabetes, reuma, darmproblemen, allerlei ontstekingen en nog veel meer. Er is geen enkel aanwijzing dat een eetpatroon zonder granen ergens een tekort veroorzaakt.

Waarom de weerstand tegen het idee dat eten zonder granen wel eens een goed plan zou kunnen zijn?
^^

En de weerstand komt deels denk ik omdat bijvoorbeeld brood zo verdomd lekker is.

En weerstand heb je altijd. Er zijn ook mensen die gezond 110 worden op een vegatarisch fasting dieet, maar als ik daarvan hier een lijstje plaats, denkt iedereen dat ik last heb van een rexia stoornis :+
pi_128801011
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juli 2013 15:49 schreef sigme het volgende:
Omdat ik denk dat het de zoveelste "X is héél slecht voor je!!" hype is. We hebben er al een heleboel gehad, waarvan 'vet eten is slecht' ook al niet zo'n beste was (in sommige diëten werd ook afgeraden crèmes met vette bestanddelen op je huid te smeren).

Er bestaat geen overweldigend peer-reviewed onderzoek dat onlosmakelijk bewijst dat granen slecht voor je zijn. Tuurlijk zijn er wel publicaties, maar vaak worden die door paleo-aanhangers uit hun context getrokken om maar te benadrukken hoe slecht granen voor je zijn. Vrijwel alle informatie over hoe slecht granen voor je zijn komt van paleo-aanhangers en guru's en niet van wetenschappers aan gerenommeerde instellingen. Ik kan ook met een boel info komen waarom granen juist heel goed voor je zijn.
Health Benefits Of Whole Grains Confirmed
Effect of increased consumption of whole-grain foods on blood pressure and other cardiovascular risk markers
Whole-grain foods reduce the risk of type 2 diabetes and heart disease
Diet Rich in Whole Grains Significantly Lowers Heart Failure Risk
Fibre, Whole Grains, Linked To Lower Colorectal Cancer Risk
Foods that fight cancer? Whole grains

Etc. De gezondheidsvoordelen van granen zijn er domweg in overvloed. Hebben we granen per se nodig? Nee. Is er bewijs dat je gezonder af bent zonder granen (tenzij gluten intolerant)? Niet echt. Ik denk dat er gewoon een paar mensen heel veel geld aan het verdienen zijn met het schrijven van dieet/lifestyleboeken waarin nu de focus op het kwaadaardige graan ligt. De volgende keer is het weer iets anders.
  woensdag 10 juli 2013 @ 17:03:50 #83
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_128802308
LIjst:
O: kwark/vla/suiker/aardbeien/rode bessen
T's: hele rauwe paprika, halve komkommer, cup a soup snert, tomaat, cappuccino
L: 2 boterhammen met koud gebakken ei , halve krentenbol met kaas, beker melk, tomaat, kom kerrierroomsoep met kip
T's: appel, aardbeien (200 gr), blokje choco, 8 dropjes, gekookt ei, wilde perzik, cola-berenburg
D: Gesmoorde sperziebonen, roergebakken spitskool met kerrie, heerlijk gekruide aardappelen uit de oven (rozemarijn, peper, zout, kerrie, paprikapoeder, chilipoeder, knoflook e.d.), rabarber en gebraden rollade uit de oven
T's: cola-berenburg en wokkels paprika :9

Heb 1 dag vrij *O*
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_128802347
Ik blijf me elke keer verbazen hoe je het weg krijgt die lijstjes :o. Wel lekker :Y
  woensdag 10 juli 2013 @ 17:05:59 #85
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_128802383
Niks mis met paleontologen :P zit er hier op de bank en bijzonder leuk exemplaar naast me.

O+ Hoi O+
Kwak
pi_128802397
_O-
Ja doei.
  woensdag 10 juli 2013 @ 17:07:41 #87
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_128802464
quote:
17s.gif Op woensdag 10 juli 2013 17:05 schreef Californium het volgende:
Ik blijf me elke keer verbazen hoe je het weg krijgt die lijstjes :o. Wel lekker :Y
Een fysieke baan, hele fysieke baan. Mijn lijstjes zijn niet echt reeel voor ' kantoorzitters "

Kont van Aurum, of het ontbreken van stukken kont *O*

Melk... het is gewoon vreselijk lekker. Dan maar dood aan melkkanker :')
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_128802487
Hoi meiden en de enkele heer! :W

Mijn lief belandde vorige week ineens geheel onverwacht in het ziekenhuis, dus had even iets anders aan mijn hoofd dan kilo's. Het lief is inmiddels veilig en wel weer terug, en is van schik in een week tijd vijf kilo afgevallen. Ziekenhuisvoer en twee dagen nuchter blijven hielpen vast. :)

Inhakend op ja/nee-granendiscussie, mijn toevallig graanloze lijstje van vandaag:

B: 20 min. fietsen
O: Bosje wortelen, geroosterde kikkererwten (was druk aan het werk, dus gedachteloos knaagontbijt)
T: Koffie met amandelmelk
L: Esthetisch mislukte bietjes-geitenkaasterrine, die wel erg lekker was!
B: 10 min. fietsen (boodschap vergeten)
D: Ratatouille van Julia Child, met een biefstukje erbij.

Zit nu in een merkwaardig ruikend huis, want was per abuis in slaap gevallen terwijl ik het restant van de bietjes op het vuur had staan. Uche-uche. }:|

Veel bakzin. Maar ik doe het niet! Collega's zijn op dieet, schoonfamilie is op dieet, zelfs de buurvrouw, en ik moet het natuurlijk niet zelf gaan opeten. Toch eens bedenken waar ik taarten en koekjes nog meer kwijt kan..

Morgenmiddag hoepelen, morgenavond stukje langs de molens van Kinderdijk hollen op Sockwa's en dan alle Japanse toeristen zien kijken van :?

/ dagboekpost

Alles goed met iedereen hier?
Let me see you stripped down to the bone
pi_128802512
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 17:03 schreef uniekhoorn het volgende:
LIjst:
O: kwark/vla/suiker/aardbeien/rode bessen
T's: hele rauwe paprika, halve komkommer, cup a soup snert, tomaat, cappuccino
L: 2 boterhammen met koud gebakken ei , halve krentenbol met kaas, beker melk, tomaat, kom kerrierroomsoep met kip
T's: appel, aardbeien (200 gr), blokje choco, 8 dropjes, gekookt ei, wilde perzik, cola-berenburg
D: Gesmoorde sperziebonen, roergebakken spitskool met kerrie, heerlijk gekruide aardappelen uit de oven (rozemarijn, peper, zout, kerrie, paprikapoeder, chilipoeder, knoflook e.d.), rabarber en gebraden rollade uit de oven
T's: cola-berenburg en wokkels paprika :9

Heb 1 dag vrij *O*
Soms denk ik: je liegt 't!
Maar dan denk ik aan wat ik presteerde weg te werken toen ik nog bij mijn ouders woonde. >:)
pi_128802626
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 17:07 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Een fysieke baan, hele fysieke baan. Mijn lijstjes zijn niet echt reeel voor ' kantoorzitters "

Kont van Aurum, of het ontbreken van stukken kont *O*

Melk... het is gewoon vreselijk lekker. Dan maar dood aan melkkanker :')
:P Maar toch.... Zelfs als ik een actieve dag heb op werk / stage. veel heel en weer geloop (soms geren :')) en trappenlopen en van koud naar warm enz. dan zou ik niet eens 2/3 ervan weg krijgen :P
pi_128803160
Met betrekking tot brood: hoe lekker ook, ik vind de verhouding tussen kcals en voedingsstoffen bij brood niet echt ideaal. Boterhammen zijn flinke energieleveranciers, maar als ik voor hetzelfde aantal kcals in plaats van brood een stapel groenten en fruit soldaat maak dan krijg ik heel veel meer nuttigs binnen en zit ik meestal nog voller ook.
Liever eet ik dus maar gewoon een beetje brood, een paar keer per week. Te lekker om het helemaal niet te eten. :9
pi_128803203
Ik wilde dat ik alles kon eten zonder aan te komen :9 van enorme hoeveelheden wegstouwen kan/kon ik ook wel wat, jammer dat die tijden voorbij zijn :')

Ik eet deze week 2 keer buiten de deur, vorige week 2 keer, volgende week zeker 4 keer, wel lastig om dan niet steeds aan de toetjes en wijntjes en brood met dips te gaan :o

[ Bericht 0% gewijzigd door Novem op 10-07-2013 17:28:57 ]
  woensdag 10 juli 2013 @ 17:31:03 #93
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_128803654
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 17:11 schreef Californium het volgende:

[..]

:P Maar toch.... Zelfs als ik een actieve dag heb op werk / stage. veel heel en weer geloop (soms geren :')) en trappenlopen en van koud naar warm enz. dan zou ik niet eens 2/3 ervan weg krijgen :P
Heb een grote eetlust maar het meeste is gewoon vocht he?
Anders ziet het er zo uit, als je de loze calorieen eruit haalt:

O: kwark/vla/suiker
T's: cup a soup snert, cappuccino
L: 2 boterhammen met koud gebakken ei , halve krentenbol met kaas, beker melk, kom kerrierroomsoep met kip
T's: blokje choco, 8 dropjes, gekookt ei, cola-berenburg
D: wat groente, heerlijk gekruide aardappelen uit de oven,stuk gebraden rollade uit de oven
T's: cola-berenburg en wokkels paprika (klein kommetje)
  woensdag 10 juli 2013 @ 17:31:47 #94
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_128803698
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 17:22 schreef Novem het volgende:
Ik wilde dat ik alles kon eten zonder aan te komen :9 van enorme hoeveelheden wegstouwen kan/kon ik ook wel wat, jammer dat die tijden voorbij zijn :')

Ik eet deze week 2 keer buiten de deur, vorige week 2 keer, volgende week zeker 4 keer, wel lastig om dan niet steeds aan de toetjes en wijntjes en brood met dips te gaan :o
Heerlijk maar het is soms echt heel vervelend ja.
pi_128803753
Oh ik zou inieks hoeveelheden makkelijk opkunnen. Lijkt me alleen niet zo slim :')
pi_128803776
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 17:21 schreef minilot het volgende:
Met betrekking tot brood: hoe lekker ook, ik vind de verhouding tussen kcals en voedingsstoffen bij brood niet echt ideaal. Boterhammen zijn flinke energieleveranciers, maar als ik voor hetzelfde aantal kcals in plaats van brood een stapel groenten en fruit soldaat maak dan krijg ik heel veel meer nuttigs binnen en zit ik meestal nog voller ook.
Liever eet ik dus maar gewoon een beetje brood, een paar keer per week. Te lekker om het helemaal niet te eten. :9
Ik eet echt amper brood en dan vnl Allinson of zelfgemaakt. Maar dat ligt dus ook aan de kcal die ik het niet waard vind. Ik eet als lunch bijv liever een grote salade met lekker veel groente en dan met kip/vis/ei of kaas. Van brood krijg ik ook sneller trek na de lunch, niet handig.

En ik ontbijt met havermoutpap O+
pi_128803877
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 17:33 schreef Perruche het volgende:
Oh ik zou inieks hoeveelheden makkelijk opkunnen. Lijkt me alleen niet zo slim :')
Het zijn ook niet zozeer de hoeveelheden als wel wát het is: cup-a-soup, colaatjes, wokkels.. Het zijn vooral vreemde lijstjes als je jezelf hebt ontwend om dat soort dingen te eten Al is er natuurlijk helemaal niks mis met af en toe een wokkel. :Y)
  woensdag 10 juli 2013 @ 17:43:27 #98
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_128804104
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 17:36 schreef minilot het volgende:

[..]

Het zijn ook niet zozeer de hoeveelheden als wel wát het is: cup-a-soup, colaatjes, wokkels.. Het zijn vooral vreemde lijstjes als je jezelf hebt ontwend om dat soort dingen te eten Al is er natuurlijk helemaal niks mis met af en toe een wokkel. :Y)
Heb ook vreemde lijstjes maar ben ook niet helemaal normaal, het is zo.

Een stuk chocoladetaart zou ik dan niet eten, een stuk slagroomtaart wel omdat het lekkerder is maar dan neem ik wel wat minder aardappels/past/rijst... dat dan wel
pi_128804137
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 17:43 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Heb ook vreemde lijstjes maar ben ook niet helemaal normaal, het is zo.

Een stuk chocoladetaart zou ik dan niet eten, een stuk slagroomtaart wel omdat het lekkerder is maar dan neem ik wel wat minder aardappels/past/rijst... dat dan wel
Eén en al balans, jij! :)
pi_128804256
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 17:44 schreef minilot het volgende:

[..]

Eén en al balans, jij! :)
^^
pi_128804295
Ik ben deze week een poging aan het doen af te vallen door vasten.. de ene dag eet ik (vrijwel) niets, de volgende dag eet ik wat ik wil.. zijn er hier meer mensen die een poging hebben gedaan op die manier af te vallen?
pi_128804335
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 17:21 schreef minilot het volgende:
:Y O+
pi_128804502
Waarom komen er ineens allemaal mensen op de proppen met extreme en/of slechte afvalmethodes? De zomer is toch allang begonnen, het is nu te laat om nog een beach body te krijgen :P

Maar goed, nee, nooit geprobeerd, dat vasten. 1 dag eet je 4000 kcals aan shit (neem ik aan als je "alles wat je wil" zegt), volgende dag 0 kcals. Waarom niet altijd 2000 kcals aan gezond eten?
pi_128804742
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 17:54 schreef Novem het volgende:
Waarom komen er ineens allemaal mensen op de proppen met extreme en/of slechte afvalmethodes? De zomer is toch allang begonnen, het is nu te laat om nog een beach body te krijgen :P

Maar goed, nee, nooit geprobeerd, dat vasten. 1 dag eet je 4000 kcals aan shit (neem ik aan als je "alles wat je wil" zegt), volgende dag 0 kcals. Waarom niet altijd 2000 kcals aan gezond eten?
Omdat dat weinig resultaat heeft.. ik ben met gewoon dieeten zo'n 15kg afgevallen maar er moeten er zeker nog 15 af en ik krijg het maar niet voor elkaar.

Maargoed de aanleiding is dat ik een uitzending zag waarin men onderzocht wat de beste methode is om af te vallen, en het blijkt dat regelmatig vasten de beste en gezondste methode is omdat ons lichaam daarop gebouwd is. Oermensen hadden dagen niets te eten totdat ze een prooi vingen, vervolgens aten ze zich vol en konden weer een tijdje vooruit. Deze methode helpt niet alleen met afvallen, bij onderzoek op muizen bleek dat muizen die regelmatig vasten niet alleen beter op gewicht bleven maar ook minder snel verouderden en kanker ontwikkelden.
pi_128804885
Dat zal best inderdaad, maar 1: wij zijn geen oermensen en 2: oermensen aten geen brood/snoep/patat/frisdrank, maar vlees en planten.

Wat eet jij op de dagen dat je niet vast? En hoeveel kcals? En val je er al mee af?
pi_128804889
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:02 schreef HeyMarlous het volgende:

[..]

Omdat dat weinig resultaat heeft.. ik ben met gewoon dieeten zo'n 15kg afgevallen maar er moeten er zeker nog 15 af en ik krijg het maar niet voor elkaar.

Maargoed de aanleiding is dat ik een documentaire zag (kan zo even geen link vinden) waarin men onderzocht wat de beste methode is om af te vallen, en het blijkt dat regelmatig vasten de beste en gezondste methode is om af te vallen omdat ons lichaam daarop gebouwd is. Oermensen hadden dagen niets te eten totdat ze een prooi vingen, vervolgens aten ze zich vol en konden weer een tijdje vooruit. Deze methode helpt niet alleen met afvallen, bij onderzoek op muizen bleek dat muizen die regelmatig vasten niet alleen beter op gewicht bleven maar ook minder snel verouderden en kanker ontwikkelden.
Intermittend fasting *O*

Je moet alleen wel weten wat je doet :')

Dat programma is niet gebouwd om af te vallen, maar om gezonder oud te worden. Dat mensen experimenteren vind ik geen drama, maar voor het lijf lijkt me het beter als je zoiets goed begrijpt.
pi_128804924
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:05 schreef An24 het volgende:

[..]

Intermittend fasting *O*

Je moet alleen wel weten wat je doet :')

Dat programma is niet gebouwd om af te vallen, maar om gezonder oud te worden. Dat mensen experimenteren vind ik geen drama, maar voor het lijf lijkt me het beter als je zoiets goed begrijpt.
Nee ook om gewicht te verliezen, heb inmiddels de link gevonden trouwens (zie eerdere reactie)
pi_128804968
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:06 schreef HeyMarlous het volgende:

[..]

Nee ook om gewicht te verliezen, heb inmiddels de link gevonden trouwens (zie eerdere reactie)
Het afvallen is een gevolg van het systeem, als je het goed doet. Het is niet het doel.
pi_128805018
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:05 schreef Novem het volgende:
Dat zal best inderdaad, maar 1: wij zijn geen oermensen
Maar ons lichaam is wel zo gevormd gedurende honderdduizenden jaren, pas de laatste paar honderd jaar hebben we vrijwel onbeperkt toegang tot eten..
quote:
en 2: oermensen aten geen brood/snoep/patat/frisdrank, maar vlees en planten.
Het maakt weinig verschil of je suiker binnenkrijgt via fruit of frisdrank, behalve natuurlijk dat je tegenwoordig makkelijker teveel binnenkrijgt, maar das een kwestie van opletten.
quote:
Wat eet jij op de dagen dat je niet vast?
Niet veel bijzonders, zowel gezonde als ongezonde zaken, maar ik probeer niet boven de 2500 kcal uit te komen. De dagen dat ik wel vast eet ik ongeveer 300kcal dus gemiddeld is dat ruim voldoende om af te vallen.
pi_128805029
Overigens, hoe lang doet de mens al gedocumenteerd en gecontroleerd aan intermitted fasting? En hoeveel mensen worden er getracked? Ben wel benieuwd waarom er gedacht wordt dat je er langer/gezonder door leeft? Zal eens gaan googlen.
pi_128805046
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:10 schreef Novem het volgende:
Overigens, hoe lang doet de mens al gedocumenteerd en gecontroleerd aan intermitted fasting? En hoeveel mensen worden er getracked? Ben wel benieuwd waarom er gedacht wordt dat je er langer/gezonder door leeft? Zal eens gaan googlen.
Omdat de muizen langer leefden.
pi_128805055
quote:
Kijk dit eerst eens http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1354734
  woensdag 10 juli 2013 @ 18:12:35 #113
221912 minilot
Nancy boy
pi_128805081
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 17:48 schreef HeyMarlous het volgende:
Ik ben deze week een poging aan het doen af te vallen door vasten.. de ene dag eet ik (vrijwel) niets, de volgende dag eet ik wat ik wil.. zijn er hier meer mensen die een poging hebben gedaan op die manier af te vallen?
Een variant hiervan een poosje geprobeerd: intermittent fasting waarbij ik alleen 's avonds at, tussen 7 en 9. Ik vond het wel geinig en viel inderdaad wat af. Het duurde maar eventjes om eraan te wennen en was vervolgens overdag heel helder en een heel klein beetje hongerig, dan 's avonds lekker en veel eten om daarna echt als een blok in slaap te vallen.

Ik vond het op zichzelf staand een heel prettige manier van eten (en ik doe het zo nu en dan nog wel eens een beetje halfslachtig), maar uiteindelijk niet toepasbaar in mijn dagelijkse leven. Ik wilde niet elke avond meteen na een reusachtig avondeten naar bed. *) Ook hou ik erg van eten als sociale bezigheid, en dat wil met dat vasten natuurlijk ook niet echt lukken.

Was dus van korte duur, al hou ik er sindsdien wel van om af en toe een dagje gewoon niet te eten. Ik heb nooit veel gehad met het concept van drie maaltijden in de dag en een vast aantal tussendoortjes, als ik geen trek heb eet ik niet. Maar dat werkt natuurlijk niet voor iedereen zo. :)
pi_128805103
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:10 schreef HeyMarlous het volgende:

[..]

Maar ons lichaam is wel zo gevormd gedurende honderdduizend jaar, pas de laatste paar honderd jaar hebben we vrijwel onbeperkt toegang tot eten..

[..]

Het maakt weinig verschil of je suiker binnenkrijgt via fruit of frisdrank, behalve natuurlijk dat je tegenwoordig makkelijker te veel binnenkrijgt, maar das een kwestie van opletten.

[..]

Niet veel bijzonders, zowel gezonde als ongezonde zaken, maar ik probeer niet boven de 2500 kcal uit te komen. De dagen dat ik wel vast eet ik ongeveer 300kcal dus gemiddeld is dat ruim voldoende om af te vallen.
Niet veel bijzonders zegt me echt helemaal niks, maar je eet dus gemiddeld 1400 kcals per dag, waarvan een deel ongezond spul. Sport je ook erbij?
pi_128805161
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:13 schreef Novem het volgende:

[..]

Niet veel bijzonders zegt me echt helemaal niks, maar je eet dus gemiddeld 1400 kcals per dag,
Ik hou het niet exact bij, maar het zal inderdaad niet boven de 1500 uitkomen.
quote:
waarvan een deel ongezond spul.
Ik eet wel eens een pizza of wat snoep, maar uiteraard met mate en variatie.Verder ben ik gestopt met kunstmatige zoetstoffen.
quote:
Sport je ook erbij?
Minimaal 3x per week fitness van 45 minuten, en ik probeer daarnaast de nodige oefeningen te doen..
pi_128805173
quote:
Er is aardig wat documentatie, maar ik ben nog aan het werk en zal ff moeten zoeken waar ik het gelaten heb. Ben destijds ook onderzoek gaan doen voor ik er in wat weekenden mee experimenteerde. Ik vond het alleen sociaal gezien niet te doen :')
pi_128805183
quote:
Geen tijd voor.
pi_128805208
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:15 schreef Novem het volgende:

Geen tijd voor.
Dan maak je maar tijd :(
pi_128805229
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:16 schreef HeyMarlous het volgende:

Ben je haar moeder?
pi_128805297
Dat is een trend die ik vaker tegenkom op internet. Videomateriaal als bron... als het nu een transcriptie is, maar dat is een stuk minder praktisch en minder reproduceerbaar als argument.
pi_128805304
Als jij t een goeie methode vindt dan doe je het toch gewoon? Hoef je niemand voor te overtuigen...
pi_128805314
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:12 schreef minilot het volgende:

[..]

Een variant hiervan een poosje geprobeerd: intermittent fasting waarbij ik alleen 's avonds at, tussen 7 en 9. Ik vond het wel geinig en viel inderdaad wat af. Het duurde maar eventjes om eraan te wennen en was vervolgens overdag heel helder en een heel klein beetje hongerig, dan 's avonds lekker en veel eten om daarna echt als een blok in slaap te vallen.

Ik vond het op zichzelf staand een heel prettige manier van eten (en ik doe het zo nu en dan nog wel eens een beetje halfslachtig), maar uiteindelijk niet toepasbaar in mijn dagelijkse leven. Ik wilde niet elke avond meteen na een reusachtig avondeten naar bed. *) Ook hou ik erg van eten als sociale bezigheid, en dat wil met dat vasten natuurlijk ook niet echt lukken.

Was dus van korte duur, al hou ik er sindsdien wel van om af en toe een dagje gewoon niet te eten. Ik heb nooit veel gehad met het concept van drie maaltijden in de dag en een vast aantal tussendoortjes, als ik geen trek heb eet ik niet. Maar dat werkt natuurlijk niet voor iedereen zo. :)
Ik merk dat je hoe dan ook moet pijn lijden als je echt wil afvallen, en dan vind ik het makkelijker een tijdje helemaal niets te eten dan constant calorieën te tellen.
pi_128805326
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 17:54 schreef Novem het volgende:

Ik zat ook al te denken het is net het bb topic en dat iedereen naar binnen komt rennen voor Hawt Abs :')
pi_128805336
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:19 schreef Nallie het volgende:
Als jij t een goeie methode vindt dan doe je het toch gewoon? Hoef je niemand voor te overtuigen...
Ik ben alleen net begonnen dus vroeg me af of anderen hier ervaring hadden wat betreft langere termijn.. het gaat eerder om mezelf te overtuigen dan anderen :P
pi_128805379
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:16 schreef HeyMarlous het volgende:

[..]

lol
pi_128805385
Ik denk dat ik deze week ga beginnen met Paleo-Lowcarb-Intermittedfasting-GOMAD-LeanGains aanpak.
Lijkt me wel wat om eens te proberen, kan niet anders dan succes opleveren.
  woensdag 10 juli 2013 @ 18:22:05 #127
221912 minilot
Nancy boy
pi_128805402
quote:
3s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:21 schreef the85mc het volgende:
Ik denk dat ik deze week ga beginnen met Paleo-Lowcarb-Intermittedfasting-GOMAD-LeanGains aanpak.
Je vergeet rauw veganisme! o|O
pi_128805427
Pijn lijden en afvallen... zegt al genoeg over de associaties die je ermee hebt. En ja, je wilt veranderen... dan mag daar best wel wat pijn en moeite inzitten.

Pijn hoort er ook bij en is echt niet wat tegennatuurlijks. Vroeger als oermens was het ook heel pijnlijk om te vluchten zodat je niet werd opgegeten door groot wild. Of je was gewoon te traag en werd opgegeten... natuurlijke selectie enzo.
pi_128805488
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:22 schreef Mufasa208 het volgende:
Pijn lijden en afvallen... zegt al genoeg over de associaties die je ermee hebt. En ja, je wilt veranderen... dan mag daar best wel wat pijn en moeite inzitten.

Pijn hoort er ook bij en is echt niet wat tegennatuurlijks. Vroeger als oermens was het ook heel pijnlijk om te vluchten zodat je niet werd opgegeten door groot wild. Of je was gewoon te traag en werd opgegeten... natuurlijke selectie enzo.
Precies, en het is een stuk makkelijker een tijdje niets te eten wanneer je weet dat je de dag erop weer normaal kan eten. ;)
pi_128805539
Maar wat is dan normaal eten? En was je vroeger als oermens al geen gemakkelijke prooi geweest?
pi_128805565
quote:
:+
pi_128805588
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:26 schreef Mufasa208 het volgende:
Maar wat is dan normaal eten?
Normaal = volgens de norm. Dus tegenwoordig is dat 3 maaltijden per dag plus wat tussendoortjes. In de oertijd zal het een paar grote maaltijden per week zijn geweest met tussendoor wat noten en zaden.
quote:
En was je vroeger als oermens al geen gemakkelijke prooi geweest?
Hoe bedoel je? Mensen hadden geen natuurlijke vijanden, alhoewel je altijd per ongeluk door een leeuw kon worden opgegeten..
pi_128805598
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:26 schreef Mufasa208 het volgende:
Maar wat is dan normaal eten? En was je vroeger als oermens al geen gemakkelijke prooi geweest?
Smaakt wel lekker zoet, zo'n prooi met cola in de maag :9
pi_128805614
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:28 schreef An24 het volgende:

[..]

Smaakt wel lekker zoet, zo'n prooi met cola in de maag :9
Je moet wel een behoorlijke cola-junk zijn om je maagzuur zoet te krijgen :+
pi_128805672
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:28 schreef HeyMarlous het volgende:

[..]

Normaal = volgens de norm. Dus tegenwoordig is dat 3 maaltijden per dag plus wat tussendoortjes. In de oertijd zal het een paar grote maaltijden per week zijn geweest met tussendoor wat noten en zaden.
Maar we leven niet meer in de oertijd, dus waarom zou je op die manier willen eten?
Eet gewoon lekker veel groente als basis en vul dat aan met datgene waar jij je goed bij voelt. Als dat de ene dag "normaal" eten is en de andere dag niets, nou, dan doe je dat toch?
quote:
[..]

Hoe bedoel je? Mensen hadden geen natuurlijke vijanden, alhoewel je altijd per ongeluk door een leeuw kon worden opgegeten..
Ik denk dat de kans een stuk groter was dat je overleed aan een infectieziekte.
Doe wat je niet durft.
pi_128805751
quote:
Ik heb het net geprobeerd, maar het werkte niet :(
Dus nu toch maar naar de sportschool :)
pi_128805773
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:31 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

Maar we leven niet meer in de oertijd, dus waarom zou je op die manier willen eten?
Omdat ons lichaam gebouwd is voor het leven in de savanne.. dus blijf je het meest gezond als je leefpatroon daar enigszins op aansluit..
quote:
Eet gewoon lekker veel groente als basis en vul dat aan met datgene waar jij je goed bij voelt. Als dat de ene dag "normaal" eten is en de andere dag niets, nou, dan doe je dat toch?
T'is niet alsof ik hier om toestemming kwam vragen, ik was gewoon benieuwd naar ervaringen/feedback van anderen.
quote:
Ik denk dat de kans een stuk groter was dat je overleed aan een infectieziekte.
De meeste mensen gingen dood door ziektes aan hun gebit, dus in zekere zin heb je gelijk.
pi_128805878
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:36 schreef HeyMarlous het volgende:

[..]

Omdat ons lichaam gebouwd is voor het leven in de savanne.. dus blijf je het meest gezond als je leefpatroon daar enigszins op aansluit..

Savanne? Ik dacht eerder aan zee of bij riviertjes. Er is geen 1 oude stad gebouwd zonder dat er water in de buurt was.
pi_128805909
Zegt Darwin je iets toevallig?
Doe wat je niet durft.
pi_128805915
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:39 schreef the85mc het volgende:

Nee steden kwamen veel later pas, nadat mensen van jager/verzamelaar overgingen naar het verbouwen van voedsel.. dan hebben we het over de afgelopen +/- 50.000 jaar
pi_128805991
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:19 schreef HeyMarlous het volgende:

Ik merk dat je hoe dan ook moet pijn lijden als je echt wil afvallen, en dan vind ik het makkelijker een tijdje helemaal niets te eten dan constant calorieën te tellen.
Wat een onzin :o
pi_128806011
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat een onzin :o
Ok in mijn geval dan, sommigen kunnen de hele dag fastfood eten en nog slank blijven..
pi_128806063
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:44 schreef HeyMarlous het volgende:

Ok in mijn geval dan, sommigen kunnen de hele dag fastfood eten en nog slank blijven..
Blijkbaar associeer je fastfood met lekker eten en geen pijn lijden. Ouch.
  woensdag 10 juli 2013 @ 18:46:33 #144
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_128806082
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:44 schreef HeyMarlous het volgende:

[..]

Wat een onzin :D
En sinds wanneer is de hele dag fastfood lekker -O-
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_128806100
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Blijkbaar associeer je fastfood met lekker eten en geen pijn lijden. Ouch.
Je bent wel goed in het trekken van conclusies :) Ik noem even een extreem geval om een stelling duidelijk te maken.
pi_128806124
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:46 schreef HeyMarlous het volgende:

Je bent wel goed in het trekken van conclusies :) Ik noem even een extreem geval om een stelling duidelijk te maken.
Nee, je haalt je eigen stelling onderuit door het in het extreme te trekken.
Leg eens uit wat je verstaat onder pijn lijden als je probeert af te vallen.
pi_128806179
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:46 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Wat een onzin :D
En sinds wanneer is de hele dag fastfood lekker -O-
Ik eet vrijwel geen fastfood, maar voor veel mensen is het een verslaving.. je brein is geprogrammeerd om een belong (dopamine) af te geven bij het eten van veel vet/suiker/zout/etc.
  woensdag 10 juli 2013 @ 18:49:00 #148
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_128806189
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:48 schreef HeyMarlous het volgende:

[..]

Ik eet vrijwel geen fastfood, maar voor veel mensen is het een verslaving.. je brein is geprogrammeerd om een belong (dopamine) af te geven bij het eten van veel vet/suiker/zout/etc.
Ja maar dat heeft toch geen reet te maken met jouw lijnpogingen dan?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_128806209
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nee, je haalt je eigen stelling onderuit door het in het extreme te trekken.
Leg eens uit wat je verstaat onder pijn lijden als je probeert af te vallen.
Constant een hongergevoel negeren om onder de X calorieën per dag te blijven? Als afvallen zo simpel en pijnloos was, zou obesitas een zeldzaamheid zijn..
pi_128806272
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:49 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Ja maar dat heeft toch geen reet te maken met jouw lijnpogingen dan?
Nee ik legde alleen uit waarom het in het algemeen moeilijk is om af te vallen.
pi_128806302
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:49 schreef HeyMarlous het volgende:

Constant een hongergevoel negeren om onder de X calorieën per dag te blijven? Als afvallen zo simpel en pijnloos was, zou er obesitas een zeldzaamheid zijn..
Dat is wel heel vervelend dat je de hele dag een hongergevoel hebt. Is er iets wat je daar tegen kan doen? Heb je geëxperimenteerd met combinaties van eten (eiwit, koolhydraat, vetverhoudingen), tijdstippen etc. Heb je het idee dat je minder last hebt van hongergevoelens als je alleen 's avonds een maaltijd neemt?
pi_128806393
Ik vind afvallen ook lijden. Ik vind kcals minderen niet bepaald een leuke bezigheid. Daarnaast is koken mijn hobby en ben ik best een Bourgondiër en dat kan ik niet bepaald kwijt in Spa Rood, magere kwark en quinoa :P Maar goed, het is maar voor even, ben het nu al weer zat :D
pi_128806406
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat is wel heel vervelend dat je de hele dag een hongergevoel hebt. Is er iets wat je daar tegen kan doen? Heb je geëxperimenteerd met combinaties van eten (eiwit, koolhydraat, vetverhoudingen), tijdstippen etc. Heb je het idee dat je minder last hebt van hongergevoelens als je alleen 's avonds een maaltijd neemt?
Ja lijkt weinig verschil te maken op welke tijden ik eet. Ik denk dat als ik zoveel zou eten als ik zou willen dat ik rustig op de 3500kcal per dag uitkom, maar omdat ik normaal gesproken onder de 2500 probeer te blijven moet je dus redelijk wat laten staan.
Is gewoon genetische aanleg lijkt me, een groot deel van de bevolking heeft aanleg voor overgewicht en een deel niet, ik hoor bij de eerste groep.
  woensdag 10 juli 2013 @ 18:56:27 #154
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_128806431
Oe op jacht op de Hollandschen Savanne :D

ik zou vast een gigamakkelijke prooi geweest zijn voor de prehistorische sabeltandkoeien, ik ren zo traag en met al dat platte land is er nergens te verstoppelen ;(
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_128806466
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:55 schreef HeyMarlous het volgende:

[..]

Ja lijkt weinig verschil te maken op welke tijden ik eet. Ik denk dat als ik zoveel zou eten als ik zou willen dat ik rustig op de 3500kcal per dag uitkom, maar omdat ik normaal gesproken onder de 2500 probeer te blijven moet je dus redelijk wat laten staan.
Is gewoon genetische aanleg lijkt me, een groot deel van de bevolking heeft aanleg voor overgewicht en een deel niet, ik hoor bij de eerste groep.
Mijn hele familie is dik, behalve ik. Dus daar trap ik niet in :+
pi_128806475
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:56 schreef MariaEtcetera het volgende:

ik zou vast een gigamakkelijke prooi geweest zijn voor de prehistorische sabeltandkoeien, ik ren zo traag en met al dat platte land is er nergens te verstoppelen ;(
Gelukkig voor jouw hoefden de vrouwtjes niet te jagen maar moesten in de buurt vruchten en nootjes verzamelen.. :+
pi_128806479
Zo, voor-foto's gemaakt, les 1 van Jillian zit erop. Kommaarop met die abs over 30 dagen. 8-)
Ja doei.
pi_128806499
quote:

Maak daar eens een mooi stripverhaal van? :D pleeeeaaase? O+
pi_128806545
quote:

Ik ook met m'n baggerknie :+

Maar wij hebben intelligentie :7 Volgens mij waren we er al snel achter dat wanneer je een roofdier op z'n neus mept met een stok dat 'ie wel oprot. En vuur, zijn maar weinig masochistische dieren naar het blijkt.
  woensdag 10 juli 2013 @ 19:04:04 #160
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_128806681
Zit je met je mandje noten en je goeie gedrag, word je ineens besprongen door een sabeltandkoe of reuzekorenwolf :o

An :D who knows :+
pi_128806716
:D in de Unreal Tournament tijd was m'n nickname Hamster en van clangenoot Korenwolf _O-
Meest zieke launches en hammerjumps deden we O+ /good ol' days
pi_128806766
Beetje raar om het huidige leven te vergelijken met vroeger. En de reden dat obesitas geen zeldzaamheid is komt door 1) te veel eten. 2) te vet en ongezond eten 3) te weinig beweging 4) slechte voorlichting / niet nadenken. Dat is niet omdat gezond eten moeilijk is, maar omdat ongezond eten en niets doen makkelijker is. Beetje raar om gezond eten pijnlijk en onmogelijk te noemen terwijl dat het niet is.

Tevens kun je wel aanleg hebben voor overgewicht. Betekend niet dat je je maar moet blijven eten. Vind dat altijd zo'n ongelooflijk dom excuus, tevens zijn er echt maar heel weinig mensen die dat hebben, en die mensen lopen meestal al bij een dokter omdat ze op hun 3e al zwaar overgewicht hebben :'). Ik ben wel benieuwd wat je eet. Ik heb ook jaren te veel gegeten omdat ik altijd honger had. Beter eten heeft daar een eind aangemaakt.
  woensdag 10 juli 2013 @ 19:09:23 #163
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_128806855
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 19:05 schreef V1z0R het volgende:
:D in de Unreal Tournament tijd was m'n nickname Hamster en van clangenoot Korenwolf _O-
Meest zieke launches en hammerjumps deden we O+ /good ol' days
"Ja, en daarom zitten die boeren zo hoog op die tractors, die zijn natuurlijk BANG voor de korenwolf!"
pi_128806905
De sabeltandkoe?! :D
Doe wat je niet durft.
pi_128806914
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 19:06 schreef Californium het volgende:
Beetje raar om het huidige leven te vergelijken met vroeger. En de reden dat obesitas geen zeldzaamheid is komt door 1) te veel eten. 2) te vet en ongezond eten 3) te weinig beweging 4) slechte voorlichting / niet nadenken. Dat is niet omdat gezond eten moeilijk is, maar omdat ongezond eten en niets doen makkelijker is. Beetje raar om gezond eten pijnlijk en onmogelijk te noemen terwijl dat het niet is.

Tevens kun je wel aanleg hebben voor overgewicht. Betekend niet dat je je maar moet blijven eten. Vind dat altijd zo'n ongelooflijk dom excuus, tevens zijn er echt maar heel weinig mensen die dat hebben, en die mensen lopen meestal al bij een dokter omdat ze op hun 3e al zwaar overgewicht hebben :'). Ik ben wel benieuwd wat je eet. Ik heb ook jaren te veel gegeten omdat ik altijd honger had. Beter eten heeft daar een eind aangemaakt.
Beetje kort door de bocht allemaal :D Ik merk bij mezelf dat als ik genoeg beweeg en gezond eet, ik weliswaar niet aankom, maar ook niet afval. M'n lichaam vind het wel prima een voorraadje te hebben.. en zodra ik te weinig eet is het enige wat er gebeurt dat ik moe en bleek ben, maar er wordt geen vet gebruikt.
  woensdag 10 juli 2013 @ 19:11:09 #166
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_128806921
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 19:06 schreef Californium het volgende:

Ah ja. Ik denk dat het bij mij ook vooral aan slechte voorlichting te wijten valt. Ik wist het gewoon echt niet.

Nu doe ik wel m'n best om gezonder en beter te eten. Al is het nog steeds een omschakeling en vind ik het lastig om vooruit te denken wat ik ga eten. Normaal pak ik gewoon waar ik zin in heb. Een boterham of een banaantje ofzo.
En dat vaak honger hebben herken ik wel. Meestal heb ik gewoon een flesje water bij me en drink ik daarvan. Dan gaat het hongergevoel weer even weg tot ik "mag" eten.
pi_128806964
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 19:11 schreef HeyMarlous het volgende:

[..]

Beetje kort door de bocht allemaal :D Ik merk bij mezelf dat als ik genoeg beweeg en gezond eet, ik weliswaar niet aankom, maar ook niet afval. M'n lichaam vind het wel prima een voorraadje te hebben.. en zodra ik te weinig eet is het enige wat er gebeurt dat ik moe en bleek ben, maar er wordt geen vet gebruikt.
Dus daarom is het genetisch? Dat vind ik kort door de bocht.... :')
Dus WAT eet je precies?
  woensdag 10 juli 2013 @ 19:13:08 #168
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_128807009
quote:
11s.gif Op woensdag 10 juli 2013 19:10 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
De sabeltandkoe?! :D
Ja want Holland! We hebben hier geen tijgers natuurlijk :Y
pi_128807037
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 19:11 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Ah ja. Ik denk dat het bij mij ook vooral aan slechte voorlichting te wijten valt. Ik wist het gewoon echt niet.

Nu doe ik wel m'n best om gezonder en beter te eten. Al is het nog steeds een omschakeling en vind ik het lastig om vooruit te denken wat ik ga eten. Normaal pak ik gewoon waar ik zin in heb. Een boterham of een banaantje ofzo.
En dat vaak honger hebben herken ik wel. Meestal heb ik gewoon een flesje water bij me en drink ik daarvan. Dan gaat het hongergevoel weer even weg tot ik "mag" eten.
Ik heb dus moeite om genoeg te eten, zit zo snel vol tegenwoordig :') Soms dat schrap ik een ding van mijn lijst omdat het er niet meer bij past en dan heb ik nog geen 1500 kcal op :P
pi_128807039
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 19:12 schreef Californium het volgende:

[..]

Dus daarom is het genetisch? Dat vind ik kort door de bocht.... :')
Dus WAT eet je precies?
Nou ik heb het toevallig vorig jaar een tijdje bijgehouden, zie hier
pi_128807066
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 19:14 schreef HeyMarlous het volgende:

[..]

Nou ik heb het toevallig vorig jaar een tijdje bijgehouden, zie hier
Ik zie krentenbollen.
Da's pure suiker.
Ja doei.
pi_128807087
quote:
10s.gif Op woensdag 10 juli 2013 19:09 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

"Ja, en daarom zitten die boeren zo hoog op die tractors, die zijn natuurlijk BANG voor de korenwolf!"
Scary ass mofo's :7

De Korenwolf maakt trouwens weer een opmars :o
pi_128807117
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:57 schreef motorbloempje het volgende:
Zo, voor-foto's gemaakt, les 1 van Jillian zit erop. Kommaarop met die abs over 30 dagen. 8-)
Oja foto's.......heb vanmorgen wel cm's opgeschreven.
pi_128807121
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 19:14 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik zie krentenbollen.
Da's pure suiker.
en sappen en evergreenkoeken ^^
pi_128807133
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 19:14 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik zie krentenbollen.
Da's pure suiker.
Nou nou.. het is witbrood, niet erg voedzaam maar op een hele dag zal het weinig uitmaken. Ben er wel mee gaan minderen op een gegeven moment.
  woensdag 10 juli 2013 @ 19:17:10 #176
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_128807147
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 19:15 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Scary ass mofo's :7

De Korenwolf maakt trouwens weer een opmars :o
Vrouwen, kinderen en V1z eerst!! :o
  woensdag 10 juli 2013 @ 19:17:37 #177
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_128807162
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 19:14 schreef Californium het volgende:

[..]

Ik heb dus moeite om genoeg te eten, zit zo snel vol tegenwoordig :') Soms dat schrap ik een ding van mijn lijst omdat het er niet meer bij past en dan heb ik nog geen 1500 kcal op :P
Oh, dat is wel weinig ja. Kan het ook niet gewenning worden om meer te eten? Ik weet dat er een tijd was dat ik twee borden opschepte, maar dat kan ik nu echt niet meer op. Ik schep nog geregeld teveel op maar dan moet ik het echt laten staan omdat ik gewoon vol zit.
pi_128807167
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 19:16 schreef Californium het volgende:

[..]

Ja die zou je ook nog kunnen schrappen, maar als je kijkt naar de totale hoeveelheid vet, suiker en zout per dag valt het ruim binnen de marge..
pi_128807173
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 19:16 schreef Californium het volgende:

[..]

Oh ja, en toen keek ik verder. Ja, nee. Geen geweldige lijsten neen.
Ja doei.
  woensdag 10 juli 2013 @ 19:18:56 #180
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_128807199
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 19:16 schreef HeyMarlous het volgende:

[..]

Nou nou.. het is witbrood, niet erg voedzaam maar op een hele dag zal het weinig uitmaken. Ben er wel mee gaan minderen op een gegeven moment.
5 op 1 dag en geen nuttiger voeding is wel minder :o 1 per dag als tussendoortje is ander verhaal. verklaart wel de honger!
pi_128807216
Niet de meest voedzame keuzes!

Ik ga nu ook maar even lijden; op naar bootcamp! Tabee!
pi_128807232
Nou ja, ik ga zo maar 's richting buiten, 40 minuten hardlopen mag ik van m'n HM-schema O+ en het is lekker 'koel' buiten _O_
Ja doei.
pi_128807246
quote:
11s.gif Op woensdag 10 juli 2013 19:17 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Vrouwen, kinderen en V1z eerst!! :o
Woohoo!

Copuleren om te repopuleren *O*
pi_128807278
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 19:18 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

5 op 1 dag en geen nuttiger voeding is wel minder :o 1 per dag als tussendoortje is ander verhaal. verklaart wel de honger!
^^
pi_128807285
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 19:17 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Oh ja, en toen keek ik verder. Ja, nee. Geen geweldige lijsten neen.
Tsja als je echt alles gaat schrappen is het helemaal niet meer vol te houden. Maar als je kijkt naar de totale hoeveelheid koolhydraten en calorieën moet het genoeg zijn voor gewichtsverlies.
pi_128807310
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 19:21 schreef HeyMarlous het volgende:

[..]

Tsja als je echt alles gaat schrappen is het helemaal niet meer vol te houden. Maar als je kijkt naar de totale hoeveelheid koolhydraten en calorieën moet het genoeg zijn voor gewichtsverlies.
je moet niet schrappen, je moet vervangen.
Ja doei.
pi_128807327
quote:

[..]

Hoeveel verbrand je? De honger kun je makkelijk op lossen door voedzamer te eten en minder suiker. Heb je al eens uitgerekend wat je BMR is en je onderhoud?

Bijv Yoghurt -> kwark
Als tussendoor noten ipv evergreen koeken en geen sappen.
Gewoon brood ipv krentenbrood
pi_128807385
quote:

[..]

Als je dan toch van de onderzoeken bent, zoek even op wat de effecten van suiker zijn en de effecten van YY-peptide's in eiwitten.

Is een goede reden dat je met wat je toen at niet afviel en hongergevoel had.
pi_128807499
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 19:22 schreef Californium het volgende:

[..]

Hoeveel verbrand je? De honger kun je makkelijk op lossen door voedzamer te eten en minder suiker. Heb je al eens uitgerekend wat je BMR is en je onderhoud?
Geen idee. Zoveel suiker eet ik volgens mij ook niet. Af en toe een tussendoortje met suiker erin is niet ongebruikelijk.
quote:
Bijv Yoghurt -> kwark
Als tussendoor noten ipv evergreen koeken en geen sappen.
Gewoon brood ipv krentenbrood
Ja ik heb het laatste half jaar geen krentebrood meer gehad. Ik eet alleen nog brood tussen de middag en alleen volkoren. Sappen drink ik ook weinig, alhoewel ik had begrepen dat één a twee glazen per dag gezond is.
pi_128807634
:W voor de monitorende regeringen, de acceptgiro voor m'n kennissen in Leeuwarden komt van 't weekend en wordt nagevolgd door een brief.
Hoop dat jullie zin hebben in een leuke brievenwisseling.
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 19:27 schreef HeyMarlous het volgende:

[..]

Geen idee. Zoveel suiker eet ik volgens mij ook niet. Af en toe een tussendoortje met suiker erin is niet ongebruikelijk.
Daarom is overgewicht dus ook niet ongebruikelijk.
pi_128808145
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 19:30 schreef V1z0R het volgende:
:W voor de monitorende regeringen, de acceptgiro voor m'n kennissen in Leeuwarden komt van 't weekend en wordt nagevolgd door een brief.
Hoop dat jullie zin hebben in een leuke brievenwisseling.

Daarom is overgewicht dus ook niet ongebruikelijk.
Niet vanwege een evergreen tussen de middag lijkt me... als je ziet wat mensen in de supermarkt in hun mandje gooien.. chips, gevulde koeken, snoep, frituurspul, etc.. ik eet niks van dat alles behalve op speciale gelegenheden..
  woensdag 10 juli 2013 @ 19:46:26 #192
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_128808187
Vroeger werd met 35 jaar en dan ging je dood.
pi_128808195
Door de naam en reacties moet ik hier aan denken:

pi_128808203
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 19:44 schreef HeyMarlous het volgende:

[..]

Niet vanwege een evergreen tussen de middag lijkt me... als je ziet wat mensen in de supermarkt in hun mandje gooien.. chips, gevulde koeken, snoep, frituurspul, etc.. ik eet niks van dat alles behalve op speciale gelegenheden..
Je moet jezelf niet vergelijken met anderen, je zegt zelf dat het voor iedereen anders werkt.
Die mensen met chips, snoep, frisdrank willen niet afvallen of ze snappen t niet :P
pi_128808292
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 19:46 schreef Sarabi het volgende:
Door de naam en reacties moet ik hier aan denken:

Beetje vergezocht hoor :+
pi_128808308
Lijstje:

S: uur hometrainen, 21 km
O: havermout, banaan, chiazaadjes, cacao
L: speltcracker met avocado en gerookte kip, salade van tomaat, komkommer, kikkererwten
T: starbucks frappuccino, zonder slagroom
D: curry van sperziebonen en courgette met een beetje rijst
T: ?
pi_128808478
klinkt goed
pi_128808580
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 19:44 schreef HeyMarlous het volgende:

[..]

Suikerhoudende voeding is inderdaad niet een van de redenen van het toenemende overgewicht.
pi_128808691
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 19:57 schreef V1z0R het volgende:

Suikerhoudende voeding is inderdaad niet een van de redenen van het toenemende overgewicht.
Niet als het een incidenteel tussendoortje is nee.. anders zouden onze voorouders ook allemaal obesitas hebben vanwege het eten van fruit..
pi_128809151
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 20:00 schreef HeyMarlous het volgende:

[..]

Niet als het een incidenteel tussendoortje is nee.. anders zouden onze voorouders ook allemaal obesitas hebben vanwege het eten van fruit..
Wel als ze de luxe zouden hebben van een te groot aanbod.
Paar eeuwen groot deel van de mensen laten overleven op een minimum van voedingsstoffen hielp ook.

Kerel, het is heel simpel.
Suikers zijn verslavend, kapitalisme is niet gericht op het gemene best, geld verdienen aan overgewicht doe je door overgewicht te stimuleren, m'n garnalen zijn op....
pi_128809283
I O+ mah shrimp, stiekem net iets meer dan dat ik verliefd ben op Nallie :@

#Snelkookpan #goedkopemiereneters #youarewhatyoueat
pi_128809312
Je verkiest garnalen boven mij!?! :'( :{w -O-
pi_128809367
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 20:13 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Wel als ze de luxe zouden hebben van een te groot aanbod.
Paar eeuwen groot deel van de mensen laten overleven op een minimum van voedingsstoffen hielp ook.

Kerel, het is heel simpel.
Suikers zijn verslavend, kapitalisme is niet gericht op het gemene best, geld verdienen aan overgewicht doe je door overgewicht te stimuleren, m'n garnalen zijn op....
Dus omdat teveel suiker slecht is moet je alles waar suiker in zit uitbannen? Beetje zwart wit. Mij is verteld dat het gaat om gevarieerd en met mate eten. Suiker kan totaal geen kwaad zolang het incidenteel is.
pi_128809427
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 20:19 schreef HeyMarlous het volgende:

[..]

Dus omdat teveel suiker slecht is moet je alles waar suiker in zit uitbannen? Beetje zwart wit. Mij is verteld dat het gaat om gevarieerd en met mate eten. Suiker kan totaal geen kwaad zolang het incidenteel is.
Wie heeft dat verteld? Suiker is van de duivel })

Ik ga maar eens op zoek naar chocola :9
pi_128809432
quote:

[..]

Met mate is niets mis mee.
Maar meerdere krentenbollen, sap + koeken is niet met mate ;) zeker niet als je wilt afvallen.
Maar goed dat heeft iedereen nu al proberen uit te leggen.

Tijd voor een wijntje.
pi_128809492
quote:

[..]

In jouw 'afvallijjtjes' was suiker niet incidenteel maat. Eerder consistent.
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 20:17 schreef Nallie het volgende:
Je verkiest garnalen boven mij!?! :'( :{w -O-
Jouw wens om in A'dam te blijven wonen deed de kadaverbak op een kier doen staan :{

Ik zou je wel keihard doen natuurlijk :7
pi_128809603
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 20:22 schreef V1z0R het volgende:

[..]

In jouw 'afvallijjtjes' was suiker niet incidenteel maat. Eerder consistent.

[..]

Jouw wens om in A'dam te blijven wonen deed de kadaverbak op een kier doen staan :{

Ik zou je wel keihard doen natuurlijk :7
:D

Maat O+

In Amsterdam hebben we geen kadaverbakken...
pi_128809606
#slankplayeroftheyearaward2k13
  woensdag 10 juli 2013 @ 20:27:46 #209
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_128809716
Get a room :{w
Met veel chocolade, suikerbrood, slagroom, bananen en komkommers en zoek het maar ui }:| t
pi_128809946
quote:

_O- mental image van Maria in een historisch desigual jurkje met tijgerprint :D
pi_128810182
Oh en wat een non-discussie weer. Heerlijk dat jullie allemaal zo begripvol blijven! Ik zat me alweer honderd keer te ergeren.

Heerlijk avondeten gehad, heerlijk op tijd thuis, nu een heerlijke chocolade/rum/walnoten broodpudding in de oven staan. Maar ik ga nu pumpen dus net als Uniek ben ik fantastisch in balans *)
pi_128810221
Eindlijstje:
O: muesli met kwark en banaan
L: boterham met 30+ kaas en tomaat, frittata, peperone met shitake en milde paprika
D: Durum (van de wereldgerechten) onder het mom van: Dat moest nog op *O*
T: perenijsje, stukje pure choco

Nu een bavariatje :9

Iets te veel carbs, morgen beter :)
  woensdag 10 juli 2013 @ 20:41:17 #213
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_128810315
Ik ben weer te sporten :W .
pi_128810385
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 20:24 schreef Nallie het volgende:

[..]

:D

Maat O+

In Amsterdam hebben we geen kadaverbakken...
Dat is dus het probleem, hoe zouden onze veel te lange kinderen hun pestkoppen een pedagogische bijles kunnen geven zonder ze een namiddag te gijzelen in een kadaverbak?!
pi_128810462
Vastbinden op de trambaan? In de leeuwenkuil gooien in Artis? Achterlaten op de Wallen?
Zoveel mogelijkheden :P
pi_128810796
Rigoureus, me like :Y

Lust je wodka?
pi_128810880
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 20:51 schreef V1z0R het volgende:
Rigoureus, me like :Y

Lust je wodka?
Wodka is mijn favo drankje V1z..
Wodka lime :9
pi_128811188
Nou, cancel je Pepper-account and call me 'daddy'...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_128811625
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juli 2013 20:58 schreef V1z0R het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De biertaxi ^O^
pi_128811642
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juli 2013 20:58 schreef V1z0R het volgende:

SPOILER
Ik doe niet aan Pepper }:| ik pluk ze gewoon van de straat :7

SPOILER
pi_128811881
Wat is een kadaverbak? -O-
pi_128812070
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 21:12 schreef Novem het volgende:
Waar je je lijken en dode dieren ingooit, je weet wel :D
pi_128812144
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 21:15 schreef Nallie het volgende:

[..]

Waar je je lijken en dode dieren ingooit, je weet wel :D
Oh ja, natuurlijk! :|W duh!
pi_128812263
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 21:12 schreef Novem het volgende:
Kadaverbak is waar boeren de kadavers van dode beesten in konden deponeren.
Er zijn pestkoppen die je met geweld daar in drukten.
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 21:07 schreef Nallie het volgende:

[..]

Ik doe niet aan Pepper }:| ik pluk ze gewoon van de straat :7

SPOILER
Kennelijk vinden zij me ook niet echt grappig :{

"je hebt serieus een probleem"
:{w nee mens, m'n probleem is humor....

SPOILER
pi_128812473
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 21:19 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Kadaverbak is waar boeren de kadavers van dode beesten in konden deponeren.
Er zijn pestkoppen die je met geweld daar in drukten.

:X

Wat een hel lijkt me dat :o Zou who ever dat bij me deed helemaal lens slaan :')
  woensdag 10 juli 2013 @ 21:29:24 #226
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_128812709
Mijn d was geweldig. Brood met olie en knoflook, courgette en aubergine in deegjasje met knoflook, gegrilde paprika met feta en olie, 5 lamskoteletjes, salade, gemengde groente met griekse kruiden, zaziki, halva toe. En wijn.
pi_128812912
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 20:53 schreef Nallie het volgende:

[..]

Wodka is mijn favo drankje V1z..
Wodka lime :9
oeh ja, heerlijk :9
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_128813048
Klinkt goed, Tink :9~
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 21:24 schreef Novem het volgende:

[..]

:X

Wat een hel lijkt me dat :o Zou who ever dat bij me deed helemaal lens slaan :')
Eerst niet de mogelijkheid...
Toen hij ruzie kreeg met een bepaalde groep die nog iets minder zachtzinnig was verdween die neiging.
pi_128813109
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 21:29 schreef Tinkepink het volgende:
Mijn d was geweldig. Brood met olie en knoflook, courgette en aubergine in deegjasje met knoflook, gegrilde paprika met feta en olie, 5 lamskoteletjes, salade, gemengde groente met griekse kruiden, zaziki, halva toe. En wijn.
Klinkt heerlijk!

Ben nu gecarameliseerde vijgen met Griekse yoghurt aan het eten :9
pi_128814603

Ane Brun _O_

/Ik ga pitten :W

Samen met HPKW op LL was toch wel awesome _O_ /I suck

[ Bericht 0% gewijzigd door V1z0R op 10-07-2013 22:13:23 ]
pi_128815470
Dit is best lekker bijlezen zo na de yogales. Ik ben het eens met Per overigens :')
pi_128815753
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 22:03 schreef V1z0R het volgende:

Ane Brun _O_

/Ik ga pitten :W

Samen met HPKW op LL was toch wel awesome _O_ /I suck
Je kan weer mee hoor, er is ruimte genoeg in de tent. :D

Verder vind ik mezelf ontzettend grappig. Ik heb namelijk tong tattoo's gekocht bij de Action vandaag. :D Dat zijn plaatjes die je op je tong kunt plakken.
Dikke lol hier in mn eentje. :D
Doe wat je niet durft.
  woensdag 10 juli 2013 @ 22:29:09 #233
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_128815974
Heb je ook nog een kaartje voor ll henk?
pi_128816067
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 22:29 schreef Tinkepink het volgende:
Heb je ook nog een kaartje voor ll henk?
Ik heb een kaartje. Aurum ook. Maar als je mee wilt, dan zul je zelf een kaartje moeten regelen. :)
Er komen er vast nog wat vrij en anders de week voor Lowlands via marktplaats wat zien te scoren.

Wel een domper trouwens dat Ray van 2 Unlimited toch niet komt. :{ -O-
Doe wat je niet durft.
pi_128816807
Jongens, kapot. Heb nu eindelijk bij de pump iedere kant 10 kilo voor de squat. Begon met 2,5 helemaal in het begin. Schouder/borstoefeningen met 4 kilo en eindelijk kon ik "normaal" 8 keer opdrukken. Het wordt nog wel wat :')

Helaas is de broodpudding ook te lekker geworden :D
  woensdag 10 juli 2013 @ 22:43:07 #236
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128816825
quote:
10s.gif Op woensdag 10 juli 2013 22:25 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Je kan weer mee hoor, er is ruimte genoeg in de tent. :D

Verder vind ik mezelf ontzettend grappig. Ik heb namelijk tong tattoo's gekocht bij de Action vandaag. :D Dat zijn plaatjes die je op je tong kunt plakken.
Dikke lol hier in mn eentje. :D
wut? :') tongtattoos?

Ik ben terug en het was awesome. Ben echt een beetje verdrietig om weer terug te zijn en het normale leven weer op te moeten pakken :@ Zegt dat dat ik iets moet veranderen of heeft iedereen dat na een toffe vakantie?

Hoe is het hier? Nog spannende dingen gebeurd?
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_128816887
WB dido! Nee je hebt niets gemist (maw wacht op de samenvatting van Viz :P) Fijn dat je het zo leuk hebt gehad!!
  woensdag 10 juli 2013 @ 22:44:45 #238
401956 _Dido_
Remember me!
pi_128816928
Oh en ik heb te weinig gegeten en wat ik at was crap (pizza, pasta, ijs e.d.)
Wel liters water weggeklokt en alles lopend gedaan. Toch zeker 10 km per dag. Voeten zijn kapot.
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_128817293
Heb wel liptattoos gezien bij action, heb ik lekker laten liggen.
pi_128817410
Deze zijn beter Puff! Goedkoper en ze zijn na een kwartier weer weg. :D
Doe wat je niet durft.
pi_128818179
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 22:30 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ik heb een kaartje. Aurum ook. Maar als je mee wilt, dan zul je zelf een kaartje moeten regelen. :)
Er komen er vast nog wat vrij en anders de week voor Lowlands via marktplaats wat zien te scoren.

Wel een domper trouwens dat Ray van 2 Unlimited toch niet komt. :{ -O-
Is het een troost als ik vertel dat ik ze op 'Veronica in the House' echt baggerslecht vond, ondanks het sentiment?

Ik heb vandaag in de sportschool een apparaat ontdekt waarmee je kunt oefenen voor jezelf optrekken. Je stelt het gewicht in dat je mínder wil optrekken dan je eigen gewicht, en dan kan ik het wel :D. Als ik dus -35 kg doe. Dan blijft er nog minder dan 30 over, en kan ik het alsnog maar 5x :'). Maargoed, ik heb mijn doel voor de komende 3 weken weer gevonden :P.
pi_128818233
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 23:04 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Is het een troost als ik vertel dat ik ze op 'Veronica in the House' echt baggerslecht vond, ondanks het sentiment?
Hij zou gaan vertellen over zn boek!
quote:
Ik heb vandaag in de sportschool een apparaat ontdekt waarmee je kunt oefenen voor jezelf optrekken. Je stelt het gewicht in dat je mínder wil optrekken dan je eigen gewicht, en dan kan ik het wel :D. Als ik dus -35 kg doe. Dan blijft er nog minder dan 30 over, en kan ik het alsnog maar 5x :'). Maargoed, ik heb mijn doel voor de komende 3 weken weer gevonden :P.
Ja!! De assisted pullups! Die doe ik ook regelmatig. :D
Doe wat je niet durft.
pi_128818304
quote:

[..]

Dat lijkt me echt een fijn ding om mee te oefenen :Y

Vandaag zei een collega tegen me dat hij wel zag dat ik een paar kilo te zwaar ben, maar dat het me wel goed stond. Toen ik zei dat ik na de vakantie zeker 5 kilo lichter terug kom, wist hij niet zeker of hij me dan nog wel zo leuk zou vinden :+
pi_128818323
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 23:05 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Hij zou gaan vertellen over zn boek!

[..]

Ja!! De assisted pullups! Die doe ik ook regelmatig. :D
Ooooh. Ik dacht dat ie weer ging zingen :+.
pi_128818359
Even een stomme joempel :')

Ik moet voor mijn "scriptie" een research proposal schrijven voor een vervolgonderzoek op de resultaten uit een paper. En nu heb ik de paper voor de 5e keer doorgelezen en krijg nu (na 1,5 week :')) spontaan een goed idee voor een vervolgonderzoek *O*. Nog 1.5 week te gaan *O*

Edit: en ook best een goed idee :+ Nu alleen nog even de uitvoering bedenken :')
pi_128818390
Ik heb trouwens ook een apparaat voor buikspieren ontdekt, maar die kan ik niet in mn eentje 'aan' krijgen en daarvoor moet iemand eerst een duwtje geven zodat ik voorbij het 'dode' punt ben :'). Dus die kan ik nog niet oefenen.
pi_128818599
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 23:08 schreef Chicolate het volgende:
Ik heb trouwens ook een apparaat voor buikspieren ontdekt, maar die kan ik niet in mn eentje 'aan' krijgen en daarvoor moet iemand eerst een duwtje geven zodat ik voorbij het 'dode' punt ben :'). Dus die kan ik nog niet oefenen.
Dat klinkt heel schattig. Net als kleine kinderen die leren schommelen O+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_128818998
quote:
2s.gif Op woensdag 10 juli 2013 23:12 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Dat klinkt heel schattig. Net als kleine kinderen die leren schommelen O+
Ik voelde me sowieso wel vrij hopeloos vandaag, want ik ging eerst ook al proberen om mezelf op te trekken en hing daar wanhopige pogingen te doen uberhaupt te bewegen :+. Achja, kan alleen maar beter gaan volgende keer xD.
pi_128819269
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 23:21 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ik voelde me sowieso wel vrij hopeloos vandaag, want ik ging eerst ook al proberen om mezelf op te trekken en hing daar wanhopige pogingen te doen uberhaupt te bewegen :+. Achja, kan alleen maar beter gaan volgende keer xD.
Ik voel me altijd vrij hopeloos in de sportschool. Ik snap het wel :P
  woensdag 10 juli 2013 @ 23:27:24 #250
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_128819289
Vind het sowieso een prestatie om naar een sportschool te gaan.
Grootste respect daarvoor _O_
pi_128819522
Die assisted pullups zijn echt goed voor je! Beter iets teveel contragewicht en dan met goede vorm dan te zwaar en slecht uitgevoerd. Ik train schouders ook nog steeds vrij licht :@ maar geen last van blessures meer :) vooral front en side raises vind ik echt afzien..
Nu lekker slapen! Trusten slankies!
  woensdag 10 juli 2013 @ 23:44:06 #252
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_128820106
quote:

[..]

Ohja dus zo werkt de assisted pull-up! Zou ik hem ook op -100 kunnen instellen? :P
Kwak
  woensdag 10 juli 2013 @ 23:45:49 #253
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_128820166
Fijn dat je het leuk hebt gehad Dido! Ik herken dat gevoel wel een beetje maar als ik eenmaal weer alles gewoon ga doen dan ben ik heel snel weer blij en gewend.
Kwak
  donderdag 11 juli 2013 @ 06:28:01 #254
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_128824550
I killed ze topique. Goedemorgen.
Kwak
  donderdag 11 juli 2013 @ 06:36:36 #255
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_128824564
Niet het hele topic gevolgd maar hoe komen we van paleontology tot science fiction in de tt
Touching from a distance ~
  donderdag 11 juli 2013 @ 06:37:50 #256
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_128824567
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 22:43 schreef _Dido_ het volgende:

Ik ben terug en het was awesome. Ben echt een beetje verdrietig om weer terug te zijn en het normale leven weer op te moeten pakken :@ Zegt dat dat ik iets moet veranderen of heeft iedereen dat na een toffe vakantie?

Verdrietig weer thuis te zijn niet. Verdrietig om weg te gaan wel,

Maar je dagelijks leven nog leuker maken is nooit verkeerd toch?
pi_128825045
quote:

[..]

wut? :') tongtattoos?

Welkom terug :*

Na mijn yogavakantie was ik wel verdrietig toen ik in het vliegtuig stapte om naar huis te gaan. Eenmaal thuis is het wel over.....behalve het verdriet om het weer dan.....die bleef wel :')
pi_128825243
Vanmorgen om 06:10 uur slaapdronken op de fiets zitten was op zichzelf al hinderlijk genoeg, maar toen vloog er ook nog een hommel in mijn mouw. }:|
We kwamen allebei met de schrik vrij, dat wel.

Lijssie:

- B: Halfuur fietsen
- O: Restje koude ratatouille van gisteren, koffie met amandelmelk, handje walnoten
- L: Geroosterde worteltjes in allerlei kleuren O+
- S: Uurtje hoepelen + volgende stap in C25K-hardlooptraining met stukjes van wel drie minuten achtereen hollen. :')
- D: Weet ik nog niet. Iets flinks!

quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 23:21 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Jezelf optrekken! Ik vind het zo stoer! ^O^ Als uberslapjanus kan ik me niet voorstellen hoe het moet zijn om dat te kunnen. :D

quote:

Aww, postvakantieblues! :* Ik denk dat iedereen dat wel een beetje herkent.

Ik heb het al als ik drie dagen in het buitenland in achtbanen heb gezeten met mijn pretparknerd-posse.
pi_128825289
Goedemorgen!

Heb me helemaal aan mijn lijstje van gisteren gehouden! *).

Planning voor vandaag:
O: volle kwark met muesli, kapje brood
T: appel
L: grote bak couscoussalade met paprika, tomaat, komkommer, courgette, feta, olijven, vegaballetjes
T: appel
D: 3 boterhammen met houmous, radijsjes, komkommer, tomaat
S: (evt. voor mijn D) zo'n 1,5 uur hardlopen op heel rustig tempo
T: als ik nog trek heb: kwark, of een eitje
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_128825358
Goedemorgen Qui! Ziet er een prima lijstje uit. ^O^

Ik heb een extra B:

- B: Onverwacht nu nog een uur alleen op kantoor. Aldus: 80's synthpop aan, luxaflex dicht en dansen!
pi_128825371
Te beginnen met:

Wie danst er mee? *O*

0:39-0:41 O+ O+
pi_128825472
Vandaag:

O - Griekse yoghurt, aardbeien, lijnzaad, havermout, pindakaas, maple syrup
L - 3 speltbth. 1 tonijn, 1 hummus, 1 nagelkaas. Tom & kom.
T - kweenie, ga even langs de winkels vanmiddag
S - boksen
D - paprika, aubergine en bimi met oestersaus en sesam en een omelet
pi_128825508
Bimi en boksen! Toffe lijst! :)

(Ik hou nog steeds niet van speltbrood. }:| Maar ik blijf proberen!)
pi_128825591
Go Q! Dat lukt mij nooit, maar is makkelijk op te lossen door geen lijstjes meer te posten :P

WB Dido!
pi_128825794
Ohai!

Shiiiiiit, dus ik zo een bak kwark meenemen, zo superlekker met pindakaas :~. Dus ik op de fiets, kom ik op kantoor, is die bak open gegaan :'). Echt alles onder, inclusief sportkleding :'). Heb het uitgespoeld dus hoop dat het op tijd droog is!

Planning:
O: 2 gebakken eieren
T: banaan
L: dubbele bth rauwe ham, erbij cherrytomaatjes en komkommer
T: bakje kersen
T: even naar de AH to go - een bakje yoghurt halen, daarin een lepel pindakaas
D: quinoa of couscous met feta, courgette, pijnboompitjes en die zooi

S: 40 minuten fietsen en een klasje RPM
pi_128825897
Oei, kwarkbom! :o

Mogge. Al ga ik nog eenuurtje doezelen alvorens ik aan de slag ga... *gaaaaaaaap* :O
Ja doei.
pi_128825979
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 08:54 schreef anna82 het volgende:
Go Q! Dat lukt mij nooit, maar is makkelijk op te lossen door geen lijstjes meer te posten :P

WB Dido!
Ik merk dat ik me beter aan het plan houd, als ik het hier post. Dus nu maar eens kijken hoe dat vandaag gaat :).
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_128826276
Hela! Op de magazijnweegschaal op mijn werk weeg ik 57 kilo. Vanmorgen thuis op de weegschaal 61.
Wat nu? 8)7
pi_128826297
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 23:32 schreef the85mc het volgende:
Die assisted pullups zijn echt goed voor je! Beter iets teveel contragewicht en dan met goede vorm dan te zwaar en slecht uitgevoerd. Ik train schouders ook nog steeds vrij licht :@ maar geen last van blessures meer :) vooral front en side raises vind ik echt afzien..
Nu lekker slapen! Trusten slankies!
:? hoe kun je pull-ups verkeerd uitvoeren? Naast eraf donderen en je rib kneuzen dan :+

Met je schouderoefeningen misschien wat experimenteren met verschillend soorten setjes?
Super-/dropsets vind ik persoonlijk wel fijn, dan begin je zo hoog mogelijk qua gewicht en ga je tot failure, zonder echte pauze ga je dan van front naar side en doe je hetzelfde, zodra je dan failt ga je lager in gewicht en weer tot failure op de frontraises, en dat dan 4 sets op front en 4 op side.
pi_128826371
Assisted pullups kun je wel verkeerd uitvoeren. Zodra het zwaar wordt heb je de neiging om op je tenen te gaan staan bijvoorbeeld en dan haal je de kracht niet meer alleen uit de spieren waar je het uit moet halen.

Hebben ze mij tenminste verteld. :P
Doe wat je niet durft.
pi_128826534
Als je voor krachtwinst gaat hoort af en toe cheaten op je laatste set erbij :P Maar is niet dat je dan de form verpest maar dat je stukkie afsnijd. Met squatten of deadliften kun je wel veel mis doen en zo maar met pull-ups zie ik niet in hoe je de form echt kunt verpesten.
pi_128826568
Pullups, nog iets wat ik nooit ga kunnen. Net als bicycle crunches, daar ben ik te spastisch voor :')
Ja doei.
  donderdag 11 juli 2013 @ 09:47:54 #273
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_128826637
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 09:30 schreef minilot het volgende:
Hela! Op de magazijnweegschaal op mijn werk weeg ik 57 kilo. Vanmorgen thuis op de weegschaal 61.
Wat nu? 8)7
De werkweegschaal lijkt mij accurater.
pi_128826823
Oefenen oefenen oefenen Mo.
In geval van bicycle crunches vooral heel erg letten op wat je nu eigen precies moet doen.
In geval van pull ups, gewoon beginnen met assisted pull ups (heb je dus wel een apparaat voor nodig) met voldoende contra gewicht.

Ik geloof dat er (naast de mannen) hier maar 2 vrouwen zijn die zelf een pull up kunnen zonder contra gewicht (Loveli en Sigme), dus dat is niet echt de maat.

Hardlopen ging toch ook niet gelijk geweldig goed op dag 1? Daar heb je ook voor moeten trainen. :)

Verder klacht: mijn ringvinger en pink van mijn linkerhand slapen. :{w
Doe wat je niet durft.
pi_128826859
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 09:47 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

De werkweegschaal lijkt mij accurater.
Dat vind ik dan ook maar. >:)
pi_128826928
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 23:44 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ohja dus zo werkt de assisted pull-up! Zou ik hem ook op -100 kunnen instellen? :P
Die bij ons kan tot -200 geloof ik. Ik denk dat ie mij dan richting plafond lanceert :+.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 09:35 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Assisted pullups kun je wel verkeerd uitvoeren. Zodra het zwaar wordt heb je de neiging om op je tenen te gaan staan bijvoorbeeld en dan haal je de kracht niet meer alleen uit de spieren waar je het uit moet halen.

Hebben ze mij tenminste verteld. :P
Ik heb zo'n ding waar je met je knieen op moet gaan zitten, zodat je onderlijf niet mee kan doen :+. En je kan ze sowieso asymetrisch uitvoeren, je schoudergewricht maf draaien etc. Of tenminste, dat kan ik.

Wel handig, sportschool. Heb geloof ik een teen gekneusd, dus lopen doet pijn, maar daar heb je bij krachttraining geen last van :P.
pi_128827387
Ik hebt teveel gewicht dan denk ik om het met scheve schouders te doen :')
pi_128827550
Ach, voorlopig heb ik nog een berg spierpijn van Jillian van gisteren :o Moet er weer even inkomen geloof ik _O-
Ja doei.
pi_128827558
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 10:22 schreef V1z0R het volgende:
Ik hebt teveel gewicht dan denk ik om het met scheve schouders te doen :')
Hehehehe, hier nog een. :D
Doe wat je niet durft.
pi_128827766
Morgen GTA V pre-orderen *O*, nu alleen nog bedenken hoeveel dagen vrij ik er voor neem :)
Release is op een dinsdag dus de wo-do-vr erna of zo.
Kiek dat dan! :D
pi_128827875
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 10:39 schreef V1z0R het volgende:
Morgen GTA V pre-orderen *O*, nu alleen nog bedenken hoeveel dagen vrij ik er voor neem :)
Release is op een dinsdag dus de wo-do-vr erna of zo.
Kiek dat dan! :D
:') Hier zit O+ al 1.5 week de halve dag GTA IV te spelen , omdat ie verder zo weinig kan (en FIFA al ingepakt is). Ik snap het echt niet... Maar volgens mij ligt dat aan mij :P
pi_128827904
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 10:43 schreef Californium het volgende:

[..]

:') Hier zit O+ al 1.5 week de halve dag GTA IV te spelen , omdat ie verder zo weinig kan (en FIFA al ingepakt is). Ik snap het echt niet... Maar volgens mij ligt dat aan mij :P
Ik heb ook zo'n O+ en ik snap het ook niet/.
pi_128827926
Ben ik iig niet de enige *O*
pi_128827950
Gedeelde smart *O*
pi_128828162
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 10:43 schreef Californium het volgende:

[..]

Ligt aan jou ja :Y

Krijg van m'n familie ook altijd rare gezichten hoe ik zeg een leuk weekend gehad te hebben waar ik eigenlijk alleen maar heb lopen gamen. ;)

Vrijdag 's avonds retrogamen op de OUYA
Zaterdag overdag van alles
Zaterdag 's avonds League of Legends (met Maria en/of Coco en de dudes helemaal leuk)
En zondag dan hele dag Skyrim
/Good ass weekend O+

[ Bericht 22% gewijzigd door V1z0R op 11-07-2013 11:02:09 ]
pi_128828573
Vriendlief hier speelt alleen maar CoD. Maar ik heb sowieso weinig last van zijn gegame, want hij is niet vaak thuis. Mijn broertje is wel een echt gamenurd om het zo maar te noemen. WoW, (ik mag hem zelfs niet bellen als hij een een spel zit :P), en vanalles op de xbox..

Hier vandaag een butdagje.. Gisteren gehoord dat ik per 1 augustus werkloos ben. En vanaf 11 augustus geen WW meer. Ben erg gestrest en gespannen, want hoe moet dat nu straks.
Dus qua eten geen planning, ik ga me gewoon proberen in te houden want het zal er niet beter door worden als ik mezelf volvreet.

Vanmiddag de auto wegbrengen en dan ga ik terug lopen, is toch bijna 3 kwartier tot een uur. Even eruit :)
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_128828840
Mijn planning

Vanmorgen kennelijk de wekker uit gezet ipv op snooze, want ik werd wakker toen de yogales waar ik eigenlijk aan mee wilde doen afgelopen was :X

O: drie sneeen brood, twee met spek en een pindakaas, vrij laat, dus geen T hier
L: kwark met melk, aardbei, kers en havermout
T: worteltjes, appel
D: aardappelgratin, vlees, groente, moet nog kijken wat...
S: crosstrainer, kt, fietsen of roeien
T: koffie
compact en kleverig.
pi_128828940
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 10:31 schreef motorbloempje het volgende:
Ach, voorlopig heb ik nog een berg spierpijn van Jillian van gisteren :o Moet er weer even inkomen geloof ik _O-
Hier valt het wle mee met de spierpijn van Jillian, alleen mijn heup doet raar sinds het hoepelen.
pi_128828984
Oeh dat is balen Joycie! Kunnen jullie nog wel rondkomen totdat je wat gevonden hebt?
Je werkt nu in de kinderopvang toch? Misschien kan je je om laten scholen? Of wil je dat liever niet?

Mijn vriend is zwaar into Battlefield en wij samen vinden Anno en Civilization leuk :') En Uncharted en Crash Team Racing :D Last of Us op de PS3 is echt supervet trouwens!
pi_128829000
Mogge! /uitgeslapen
pi_128829143
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 11:27 schreef Novem het volgende:
Oeh dat is balen Joycie! Kunnen jullie nog wel rondkomen totdat je wat gevonden hebt?
Je werkt nu in de kinderopvang toch? Misschien kan je je om laten scholen? Of wil je dat liever niet?

Mijn vriend is zwaar into Battlefield en wij samen vinden Anno en Civilization leuk :') En Uncharted en Crash Team Racing :D Last of Us op de PS3 is echt supervet trouwens!
We zullen wat moet snijden in de uitgaven, en zuiniger aan moeten doen qua boodschappen. Op dit moment die ik het allemaal somber in maar mijn vriend zegt dat alles goed komt.
Werk inderdaad in de kinderopvang, en daar is gewoon niets in te vinden. Dus ik heb wel gekeken naar andere opleidingen en eventueel thuisstudies, maar dat kan ik op dit moment dus echt niet bekostigen.
Bijstand heb ik denk ik geen recht op, en omscholing vanuit het UWV hoef ik ook niet te verwachten.

Dus op dit moment is het gewoon echt rond solliciteren en hopen dat er iemand tussen zit die me op gesprek wilt laten komen.
Voor het nieuwe schooljaar ook al opgegeven als overblijfouder, daar zou ik iets mee kunnen bijverdienen. Maar nog niets op gehoord.

Verder weet ik niet hoe en wat ik nu nog kan doen en welke stappen ik nog kan ondernemen.

Inschrijven bij uitzendbureaus ga ik ook doen. Maar als ik zo mensen om me heen hoor hoef ik daar ook niet veel van te verwachten.
pi_128829247
Andere studie volgen is geen optie? Een hbo opleiding?
pi_128829516
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 11:36 schreef MevrouwPuff het volgende:
Andere studie volgen is geen optie? Een hbo opleiding?
Nee want dat kunnen we nu niet echt bekostigen. Heb wel gekeken of ik mijn opleiding in deeltijd af kan maken. Maar dan moet ik eerst een baan hebben in het werkveld, en dat lukt nu bijna niet.
pi_128829517
Mijn tante is 'gastouder' of hoe ze dat ook noemen: die past de hele dag op kinderen, bij haar thuis, kleinschalig. Dat is dan in plaats het 'massale' kinderopvang. Doet ze via een bureau. Komt dat misschien in de buurt van iets haalbaars?
pi_128829532
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 11:33 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Voor het nieuwe schooljaar ook al opgegeven als overblijfouder, daar zou ik iets mee kunnen bijverdienen. Maar nog niets op gehoord.

Dat ligt op het moment allemaal stil, over een paar weken zal je er vast iets van horen :)
Hier in de buurt hebben ze in ieder geval een groot te kort.
Is ook het enige (bij)baantje dat ik op dit moment heb.
pi_128829601
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 11:44 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dat ligt op het moment allemaal stil, over een paar weken zal je er vast iets van horen :)
Hier in de buurt hebben ze in ieder geval een groot te kort.
Is ook het enige (bij)baantje dat ik op dit moment heb.
Ja klopt daar ga ik nu iets op horen. Dat komt straks wel weer :)
pi_128829617
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 11:27 schreef Novem het volgende:

Zag er al veel goede berichten over langskomen inderdaad :Y
Moet echt een kick-ass verhaallijn hebben.
pi_128829672
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 11:44 schreef Chicolate het volgende:
Mijn tante is 'gastouder' of hoe ze dat ook noemen: die past de hele dag op kinderen, bij haar thuis, kleinschalig. Dat is dan in plaats het 'massale' kinderopvang. Doet ze via een bureau. Komt dat misschien in de buurt van iets haalbaars?
Daar heb ik ook naar gekeken, bij mij thuis is dat niet haalbaar. Omdat ik in een appartement woon. Het oppervlak is te klein om kinderen op te vangen.
Bij mensen aan huis is wel een optie. Dus ben wel van plan om in gesprek te gaan met een gastouderbureau. Heb laatst ook gereageerd op een oproep, waarna ik telefonisch contact heb gehad, maar tot nu toe nog niets van gehoord. Ze hadden erg veel reacties gekregen. Dus ik verwacht daar niet echt meer iets van.
pi_128829750
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 11:47 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Zag er al veel goede berichten over langskomen inderdaad :Y
Moet echt een kick-ass verhaallijn hebben.
Ja, het is echt superspannend, net alsof je in een film zit. Eigenlijk net als Uncharted, maar dan nog beter.

@Joycie, frustrerend he, dat werkzoeken? Solliciteer je ook op banen in winkels of simpele administratieve functies? Daar is misschien iets meer werk in te vinden dan de kinderopvang en heb je vaak ook niet veel ervaring voor nodig. (Hoewel ze nu vast een HBO diploma en 4 jaar ervaring vragen voor een verkoopfunctie bij de Phone House ofzo :') )
pi_128829774
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 11:50 schreef Novem het volgende:

[..]

Ja, het is echt superspannend, net alsof je in een film zit. Eigenlijk net als Uncharted, maar dan nog beter.

@Joycie, frustrerend he, dat werkzoeken? Solliciteer je ook op banen in winkels of simpele administratieve functies? Daar is misschien iets meer werk in te vinden dan de kinderopvang en heb je vaak ook niet veel ervaring voor nodig. (Hoewel ze nu vast een HBO diploma en 4 jaar ervaring vragen voor een verkoopfunctie bij de Phone House ofzo :') )
:o _O-
pi_128829807
Dicht!
Doe wat je niet durft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')