Het lijkt me duidelijk dat niemand mag doden, maar de wetenschappelijke consensus of een kind in zo'n vroege fase nog echt leeft is wel wat anders dan de heilige boeken doen vermoeden.quote:Op woensdag 10 juli 2013 00:25 schreef Webschip het volgende:
[..]
Je mag nooit iemand doden. Als je dat verbiedt, dan vind ik dat heel netjes. Ze beschermen het leven dat van boven is gegeven. Dat vind ik sterk
Iets wat leeft, kan doodgaan. Iets wat dood is, kan niet meer levend worden ( behoudens 1 uitzonderingquote:Op woensdag 10 juli 2013 00:29 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Het lijkt me duidelijk dat niemand mag doden, maar de wetenschappelijke consensus of een kind in zo'n vroege fase nog echt leeft is wel wat anders dan de heilige boeken doen vermoeden.
Het leven is een gang over de smalle weg. Uiteraard is de mensheid het verstand gegeven om het leven dragelijk te maken. Maar lijden zal er altijd zijnquote:Op woensdag 10 juli 2013 00:32 schreef robin007bond het volgende:
Ik geloof niet, maar even for the sake of the argument.
Zou God niet juist willen dat we de middelen gebruiken die hij heeft ons gegeven om het leven dragelijker te maken voor heel veel vrouwen, EG?
Als het geen bewustzijn heeft, kun je dan nog wel spreken over leven?quote:Op woensdag 10 juli 2013 00:33 schreef Webschip het volgende:
[..]
Iets wat leeft, kan doodgaan. Iets wat dood is, kan niet meer levend worden ( behoudens 1 uitzondering)
Een kind is dus altijd levend geweest als het levend geboren kan worden
Ja zeker. Wat dacht je van levende cellen? En planten? Van die laatste is niet eens bekend of ze een bewustzijn hebben. Als we überhaupt weten wat bewustzijn isquote:Op woensdag 10 juli 2013 00:38 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Als het geen bewustzijn heeft, kun je dan nog wel spreken over leven?
Dat vind ik geen goed criterium waarop je een partij zou moeten beoordelen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 00:41 schreef Pokkelmans het volgende:
Neemt overigens niet weg dat ik de SGP wel een bazenpartij vind wegens eigen geluid en schijt aan alles en iedereen.
Het zijn maar cellen..quote:Op woensdag 10 juli 2013 00:45 schreef Webschip het volgende:
[..]
Ja zeker. Wat dacht je van levende cellen? En planten? Van die laatste is niet eens bekend of ze een bewustzijn hebben. Als we überhaupt weten wat bewustzijn is
Het is een definitiekwestie.quote:Op woensdag 10 juli 2013 00:41 schreef Pokkelmans het volgende:
Ik kom even halverwege de discussie met de deur in huis vallen, maar wat mij betreft is een vrucht tijdens de periode waarin abortus is toegestaan geen mensenleven. Het is niet in staat om zelfstandig te leven. Zodra het in staat moet worden geacht om buiten de baarmoeder te leven kun je wat mij betreft pas spreken van een mensenleven.
Neemt overigens niet weg dat ik de SGP wel een bazenpartij vind wegens eigen geluid en schijt aan alles en iedereen.
Hoe meer aanbod wat politieke keuze betreft, hoe beter. Dat er mensen zijn die er daadwerkelijk op stemmen vind ik wat minder, maar de inzet van de SGP moet geroemd worden. Zo kan ik elke verkiezingsavond weer in live-statistiekjes zien in welke gemeenten vrouwen nog met de broeksriem de keuken in worden geslagen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 00:47 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat vind ik geen goed criterium waarop je een partij zou moeten beoordelen.
Maar aborteren is toch voor de moeder ook een heel naar iets, waar ze heel haar leven nog last kan hebben?quote:Op woensdag 10 juli 2013 00:47 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat vind ik geen goed criterium waarop je een partij zou moeten beoordelen.
[..]
Het zijn maar cellen..
Ik vind de gevolgen van het niet laten aborteren veel naarder. Ouders die hun kind eigenlijk niet echt hadden gewild, kinderen die niet bij hun echte ouders terechtkomen. Zo'n kind kan daar een hele leven last van hebben.
Eh, ja. Wat voegt dat statement toe? Dient het als repliek te dienen?quote:
Klopt, maar geef haar in ieder geval de keuze om dat te doen. Laat de vrouw zelf alle consequenties afwegen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 00:50 schreef Webschip het volgende:
[..]
Maar aborteren is toch voor de moeder ook een heel naar iets, waar ze heel haar leven nog last kan hebben?
Niet zo tof.quote:Op woensdag 10 juli 2013 04:43 schreef betyar het volgende:
Godverdomme, hier is ingebroken geldkistje ligt opengebroken in de tuin alle portemonnees zijn leeg. Politie is nu hier en moeten wachten op de technische reserche, ze zijn langs mijn bed geweest en hebben het geldkistje uit het nachtkastje gehaald. Gekker nog, ze zijn over onze kinderen gestapt...........
Balen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 04:43 schreef betyar het volgende:
Godverdomme, hier is ingebroken geldkistje ligt opengebroken in de tuin alle portemonnees zijn leeg. Politie is nu hier en moeten wachten op de technische reserche, ze zijn langs mijn bed geweest en hebben het geldkistje uit het nachtkastje gehaald. Gekker nog, ze zijn over onze kinderen gestapt...........
Hoe weet je dat het meerdere personen waren?quote:Op woensdag 10 juli 2013 04:43 schreef betyar het volgende:
Waaruit volgt dat het inbraak is ? zijn er braaksporen ?quote:Op woensdag 10 juli 2013 08:02 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Hoe weet je dat het meerdere personen waren?
Heavy dronken roes.quote:Op woensdag 10 juli 2013 04:43 schreef betyar het volgende:
Je hebt je welvaart gedeeld met een arme donder die het goed kon gebruiken. Altijd sociaal bezig zie ik.quote:Op woensdag 10 juli 2013 04:43 schreef betyar het volgende:
Zou me niet verbazen...quote:Op woensdag 10 juli 2013 08:21 schreef Drugshond het volgende:
Is het geen inside job ? Appel valt soms niet ver van de boom.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |