dé spreek je uit als deejquote:u kunt dus beter de termen "SRS" of "dé operatie" gebruiken
Ik word regelmatig zo ontzettend moe van 'Onze Taal', 'De Taalunie' en aanverwante betweters die van gekunstelde constructies houden ......quote:Het accent grave ( ` ) wordt alleen gebruikt in algemeen gangbare woorden van Franse herkomst
Het is altijd aigu, tenzij er echt een "eh"-klank gemaakt moet worden (zoals in hè en blèren).quote:Op woensdag 10 juli 2013 01:20 schreef hlmllp het volgende:
[..]
dé spreek je uit als deej
ik snap hoe je de klemtoon wil leggen
maar zo moet het niet
anders alleen het woordje "de" tussen aanhalingstekens plaatsen
ik denk ik meld het even
voordat er verschrikkelijke misverstanden ontstaan
Juiste voornaamwoorden is ook best een taalstrugglequote:Op woensdag 10 juli 2013 13:19 schreef Nezhi het volgende:
topictitel veranderen naar 'topic- en taalstruggles' aub
volgende week ben ik aan de beurt
Met wat (of vraag ik nu iets doms)?quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:19 schreef Nezhi het volgende:
topictitel veranderen naar 'topic- en taalstruggles' aub
volgende week ben ik aan de beurt
Dat heb ik dus ook, gewoon meer "maatjes" of iets romantisch, maar seks hoeft van mij niet.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 15:05 schreef Abby79 het volgende:
Als ik nu iemand tegen zou komen hoop ik meer op iemand die ik kan knuffelen of waar ik tegenaan kan kruipen dan iets anders.
ok, weer wat geleerd. Maar dat heb ik nooit gehad. De aantrekkingskracht was er wel altijd.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 16:09 schreef wonderer het volgende:
Aseksualiteit zegt niets over hoe graag je seks wilt, maar tot wie je je seksueel voelt aangetrokken (tot niemand, dus).
Duidelijk. Dank je.quote:Over het algemeen betekent het gebrek aan triggers (aantrekkelijke personen) ook dat je behoefte aan seks niet zo groot is, maar dat je behoefte aan seks niet groot is, wil niet zeggen dat je aseksueel bent.
Jaloers! Heet in binderquote:Op zaterdag 13 juli 2013 18:10 schreef wonderer het volgende:
Vandaag eindje gefietst. Shirt uit, halverwege. Erg fijn
Nice! Ik had vorige week juist mijn benen bloot, dat is ook best een openbaring.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 18:10 schreef wonderer het volgende:
Vandaag eindje gefietst. Shirt uit, halverwege. Erg fijn
ik weet nog hoe het voelt ja.quote:
Dat moet wel een opluchting geweest zijn dan.quote:Op zondag 14 juli 2013 03:34 schreef wonderer het volgende:
Ik merkte wel dat ik minder makkelijk (diep) kon ademhalen, maar ik had ook veel te pletten (en plat werd het toch nooit). De zomer van 2010 was zo kut (niet alleen omdat je die binder draagt, maar ook omdat je daarna nog twee lagen aanmoet om de rest te camoufleren) dat ik in 2011 per se voor de zomer geopereerd wilde worden.
Mijn borst was er ook niet helemaal plat mee maar het zag er gewoon natuurlijk uit, zoals een mannenborst. Met die andere binders lukt dat niet.quote:Op zondag 14 juli 2013 09:28 schreef Alentejana het volgende:
@Robin, het is toch niet zo erg als je íets blijft zien, mannen kunnen ook borsten hebben...
Zwaar kut dan. Had je die goede ook online gekocht of in dat winkeltje in Amsterdam?quote:Op zondag 14 juli 2013 09:33 schreef robinpunt het volgende:
[..]
Mijn borst was er ook niet helemaal plat mee maar het zag er gewoon natuurlijk uit, zoals een mannenborst. Met die andere binders lukt dat niet.
Dat had ik ook. Ik had een witte en een zwarte besteld, en die witte werkte voor geen meterquote:Op zondag 14 juli 2013 09:27 schreef robinpunt het volgende:
Bij mij is het ook niet helemaal plat, ik kan gewoon geen goede binder meer vinden. Mijn eerste binder kocht ik bij Danae en die was echt fantastisch. Zat heel lekker en alles bijna plat. Maar toen ik daar meer van bestelde bleek die stof veel slapper en had niet het gewenste effect. Toen heb ik haar nog gemaild en heeft ze van stevigere stof een nieuwe gemaakt, maar toch was die ook minder goed dan die eerste. En die eerste is na 100 keer uitwassen natuurlijk ook niet zo geweldig meer. Toen heb ik nog allemaal binders geprobeerd van andere webshops maar nergens echt tevreden. Iemand tips?
Weet ik niet meer precies. Drie jaar of zo?quote:Op zondag 14 juli 2013 09:28 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Dat moet wel een opluchting geweest zijn dan.
Hoelang had je toen in totaal de binder gedragen?
Ja, dat had ik ookquote:Op zondag 14 juli 2013 13:16 schreef robinpunt het volgende:
Ik heb geen idee wat voor cup ik heb, ik denk de kleinste die er is. Het was al niet zoveel maar nu met de testosteron is er al helemaal niet zoveel meer van over. Maar het probleem is dat het weefsel heel stevig is.
haha ik zou zeggen submitquote:Op dinsdag 16 juli 2013 00:15 schreef wonderer het volgende:
Trouwens, ik kan zelf ook wel onder die tag/op die blog *klik*
Wat heb je een mooie ogen!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 00:15 schreef wonderer het volgende:
Trouwens, ik kan zelf ook wel onder die tag/op die blog *klik*
Daar zitten best wat lekkere hapjes tussen.quote:Op zondag 14 juli 2013 15:52 schreef Nezhi het volgende:
Ik vind dit wel een leuke tumblr (tag), allemaal foto's, vergelijkingen etc. van voor en na transitie.
http://theotheropinion.tumblr.com/tagged/post%20transition
miniscule blauwe pijltje onderaan is de volgende pagina
dit is ook wel een mooie: http://post-transition.tumblr.com/
Why hello there *winkwink*quote:Op dinsdag 16 juli 2013 00:15 schreef wonderer het volgende:
Trouwens, ik kan zelf ook wel onder die tag/op die blog
Stom eigenlijk, die regels voor RLE.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 17:51 schreef Nezhi het volgende:
Zoals het er nu uitziet begin ik in december met testosterone
En real-life experience begint pas vanaf de dag dat je hormonen neemt, dus moet je nog steeds een jaar wachten voordat je op de wachtlijst voor operaties komt.
verder raakte ik weer eens verdwaald en liep ik in een gang waar zelfs ik amper doorheen pastte.
En ik zag ook een gozer met superveel tattoos, echt mooi, over zijn armen heen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je raekt an de dinge geweun.
quote:Op donderdag 18 juli 2013 17:16 schreef Messina het volgende:
Nummer 2, dat vroeg ik me al een tijdje af, maar ik vond het not done om er hier vragen over te stellen.
Wat vroeg je je af? Of de penis echt weggehaald werd? Of het tweede deel of je nog gevoel overhoud?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgende keer gewoon vragen!
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
Nou.. Hoe dat precies in zijn werk gaat, zeg maar. Ik wist wel dat de penis er niet zomaar afgehakt werd maar niet hoe daar dan een vagina werd gemaakt. Ik zou niet eens weten hoe ik die vraag zou moeten formuleren zonder mezelf heel erg awkward te voelen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 17:18 schreef Abby79 het volgende:
[..]
Wat vroeg je je af? Of de penis echt weggehaald werd? Of het tweede deel of je nog gevoel overhoud?
Volgende keer gewoon vragen!
Durf ik dat? Ik ben geen mietje maar operaties (inclusief bevallingen) kijken word ik toch een beetje eng van.quote:
"Hoe gaat een vaginoplastiek in zijn werk"quote:Op donderdag 18 juli 2013 17:25 schreef Messina het volgende:
[..]
Nou.. Hoe dat precies in zijn werk gaat, zeg maar. Ik wist wel dat de penis er niet zomaar afgehakt werd maar niet hoe daar dan een vagina werd gemaakt. Ik zou niet eens weten hoe ik die vraag zou moeten formuleren zonder mezelf heel erg awkward te voelen.
Het is geen prettig gezicht, neequote:Durf ik dat? Ik ben geen mietje maar operaties (inclusief bevallingen) kijken word ik toch een beetje eng van.
Hihi, dat hoeft ook niet! Ik ga vanavond wel even heel voorzichtig op zoekquote:Op donderdag 18 juli 2013 17:42 schreef wonderer het volgende:
Het is geen prettig gezicht, nee
Volgens mij zijn er ook wel tekeningen van de verschillende stappen. Maar ik zit op mijn werk dus ik ga niet voor je googelen, als je het niet erg vindt
Dat zou ik nou juist een vrij normale vraag gevonden hebben in dit topicquote:Op donderdag 18 juli 2013 17:25 schreef Messina het volgende:
Nou.. Hoe dat precies in zijn werk gaat, zeg maar. Ik wist wel dat de penis er niet zomaar afgehakt werd maar niet hoe daar dan een vagina werd gemaakt.
In de vaginaplatiek folder van het VU staat uitleg met wat schematische tekeningen: http://internet-extra.vum(...)k/Release/index.html Die tekeningen had de chirurg ook wel mogen gebruiken op die eerste voorlichtingsavond, in plaats van de bloederige foto's.quote:Op donderdag 18 juli 2013 17:44 schreef Messina het volgende:
[..]
Hihi, dat hoeft ook niet! Ik ga vanavond wel even heel voorzichtig op zoek
Ook als je geen last hebt van dat bloed, zijn die foto's gewoon onduidelijk. Ze hadden daar ook een biefstukje voor kunnen nemenquote:Op donderdag 18 juli 2013 20:44 schreef Fixers het volgende:
[..]
In de vaginaplatiek folder van het VU staat uitleg met wat schematische tekeningen: http://internet-extra.vum(...)k/Release/index.html Die tekeningen had de chirurg ook wel mogen gebruiken op die eerste voorlichtingsavond, in plaats van de bloederige foto's.
Ik weet zeker dat als je de verkeerde onderdelen haat er inderdaad geen therapie is die je kan helpen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 19:32 schreef Onderweg het volgende:
http://queereka.com/2012/(...)rans-women-part-two/
Nummer 9 kwam hier nog voorbij ...
Now I know! Maar nu heb ik een nieuwe vraag. Ik ga 'm gewoon stellen dan maar.quote:Op donderdag 18 juli 2013 20:44 schreef Fixers het volgende:
[..]
In de vaginaplatiek folder van het VU staat uitleg met wat schematische tekeningen: http://internet-extra.vum(...)k/Release/index.html Die tekeningen had de chirurg ook wel mogen gebruiken op die eerste voorlichtingsavond, in plaats van de bloederige foto's.
Nog geen ervaring hier, maar daar ga ik wel van uit jaquote:Op donderdag 18 juli 2013 21:41 schreef Messina het volgende:
Now I know! Maar nu heb ik een nieuwe vraag. Ik ga 'm gewoon stellen dan maar.![]()
Doet dat dilateren zeer in het begin? Na vijf dagen al.![]()
Stoppen met roken moet voor alles in het ziekenhuis ongeveerquote:Kudos voor de folder, ik begreep zowaar alles.
Ik wist ook niet dat je moest stoppen met roken. Ik zie al dat ze dat voor een openhartoperatie vragen
Ik kon/mocht na 3 weken beginnen en dat deed geen pijn.quote:Op donderdag 18 juli 2013 21:41 schreef Messina het volgende:
[..]
Doet dat dilateren zeer in het begin? Na vijf dagen al.![]()
Lijkt mij een verstandig uitgangspunt. Proportionaliteit als het ware. Zo min mogelijk om je doel te bereiken. Er zit heel veel variëteit in GD als geheel, dus 1 lijn trekken is iig onzin.quote:Op donderdag 18 juli 2013 21:22 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Ik ga me in elk geval ook niet omgekeerd op laten leggen dat ik mijn lichaam moet haten en alleen maar gelukkig kan zijn als ik me laat opereren.
Hopelijk toch stiekem geen pijn dan.quote:Op donderdag 18 juli 2013 21:45 schreef Abby79 het volgende:
[..]
Nog geen ervaring hier, maar daar ga ik wel van uit ja.
[..]
Stoppen met roken moet voor alles in het ziekenhuis ongeveer. Ik krijg bij alle afdelingen en artsen waar ik kom altijd de vraag of ik rook. (Wat ik niet doe)
Na drie weken zal het een stuk beter genezen zijn allemaalquote:Op donderdag 18 juli 2013 21:46 schreef Onderweg het volgende:
[..]
Ik kon/mocht na 3 weken beginnen en dat deed geen pijn.
Ik heb in de wachtkamer Jos zelfs horen zeggen dat als na een urinetest toch blijkt da je nog rookt, je drie jaar op de zwarte lijst voor srs-operaties wordt gezet. Geen idee in hoeverre dat een loos dreigement is.quote:Op donderdag 18 juli 2013 21:41 schreef Messina het volgende:
Ik wist ook niet dat je moest stoppen met roken. Ik zie al dat ze dat voor een openhartoperatie vragen
Dat hebben ze bij het VU inmiddels ook door. Een orchidectomie is tegenwoordig ook een optie waarvoor je kan kiezen, terwijl dat vroeger niet werd gedaan. Er zijn een boel meer behandelopties dan 'alles' of 'niets'.quote:Op donderdag 18 juli 2013 21:51 schreef Onderweg het volgende:
[..]
Lijkt mij een verstandig uitgangspunt. Proportionaliteit als het ware. Zo min mogelijk om je doel te bereiken. Er zit heel veel variëteit in GD als geheel, dus 1 lijn trekken is iig onzin.
Ik heb geen moeite met chirurgen tv, maar het idee dat ik daar op die tafel ga liggen moet ik nog aan wennen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 22:03 schreef Messina het volgende:
Ik heb toch een sex change surgery gekeken. Wel wat bloed, maar valt op zich mee. Heb maar twee keer eventjes mijn oogjes toegeknepen.
Blij dat ik met dode mensen werk i.p.v. levende.
Ik ben nooit begonnen omdat m'n ouders m'n rijbewijs zouden betalen als ik niet zou roken en niet ieder weekend dronken thuis kwamquote:Op donderdag 18 juli 2013 22:03 schreef Messina het volgende:
Goed dat je niet rookt trouwens. Ik ben recent gestopt en weet nu al niet meer waarom ik zo lang gerookt heb. Het is vies. Ongezond. Blabla.
Dan zou het te laat zijn voor onsquote:Blij dat ik met dode mensen werk i.p.v. levende.
Dat ja... ik wil voor mezelf nu eigenlijk wel een wat definitievere planning van het UZ, ik wil weten wanneer ik nu op die tafel moet (uh, magquote:Op donderdag 18 juli 2013 22:25 schreef Fixers het volgende:
Ik heb geen moeite met chirurgen tv, maar het idee dat ik daar op die tafel ga liggen moet ik nog aan wennen.
Oh, van die lastige momenten....quote:Op vrijdag 19 juli 2013 12:20 schreef wonderer het volgende:
Ik had gister een bedrijfsfeestje en het hoofd van HR begon ineens te vragen over mijn legal name. Dus ik het standaardverhaal ophangen over friese namen etc. Toen zei ze iets over een F op mijn paspoort en of ik nou in Amerika of Nederland getrouwd was, en daarna werd het gesprek onderbroken, maar volgens mij snapt ze het nog steeds niet
Ik heb er op zich geen problemen mee om het toe te geven als er naar gevraagd wordt, maar er zaten meer mensen bij die het wat mij betreft niet per se hoefden te weten.quote:
Dat staat dus ook in die folder. Wel een goede reden om te stoppen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 22:25 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik heb in de wachtkamer Jos zelfs horen zeggen dat als na een urinetest toch blijkt da je nog rookt, je drie jaar op de zwarte lijst voor srs-operaties wordt gezet. Geen idee in hoeverre dat een loos dreigement is.
[..]
Dat is heel normaalquote:Ik heb geen moeite met chirurgen tv, maar het idee dat ik daar op die tafel ga liggen moet ik nog aan wennen.
Nooooooooooooooooes, zo bedoelde ik het niet, mutsquote:
Het is bijna helemaal fictie, met hier en daar iets dat ik zelf heb meegemaakt, dus ik vind het niet lastiger of minder lastiger. Het zwakke punt (hoe bouw je een goed verhaal op) is misschien net iets zwakker als je per se wilt dat alles op waarheid moet berusten, maar sinds ik dat heb losgelaten, gaat het een stuk beter. Soms heb ik wel "dit moet er per se in, want dat illustreert dit of dat goed' en dan een manier vinden waarop het past... ja, da's lastigquote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:05 schreef Alentejana het volgende:
Inderdaad! Wat leuk dat je een boek over jezelf gaat schrijven. Is lastiger dan fictie, of makkelijker?
Zeg, wat is jullie indruk van het homoseksualiteit gehalte onder de transgenderpersonen?
Ik krijg het idee dat je die meer vindt onder de FtM dan MtF, maar geen idee of die indruk klopt.
(Ik ben door een kennis op een LGBT forum gaan lurken, zodoende... )
quote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:14 schreef Messina het volgende:
Nooooooooooooooooes, zo bedoelde ik het niet, mutsAnd you know it!
Ik heb ook het idee dat er meer boeken zijn over de weg erheen, de worsteling, dan het leven erna. Lijkt me in elk geval inspirerend!quote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:56 schreef wonderer het volgende:
Het is ook alweer een poosje geleden dat ik probeerde ze te vinden, misschien is het inmiddels al wat meer geaccepteerd om uit de kast te komen.
Ik heb wel een duidelijk plan in mijn hoofd, ik wil post-transitie laten zien, want m.i. zijn daar nog niet zo veel boeken over, het is altijd begin tot halverwege, of misschien eindigt het met de operatie, maar ik wil juist focussen op daarna, hoe bouw je een nieuw leven op. Mijn verhuizing van/naar Amerika speelt trouwens een nog grotere rol.
Helaas is het op veel plekken ook nodig....quote:Op vrijdag 19 juli 2013 15:16 schreef Alentejana het volgende:
Nu je het zegt, heel veel op dat forum zitten flink in de kast. Open homo zijn is denk ik gewoon nog steeds op veel plekken een probleem.
Ja, kan me voorstellen. Hoewel Nederland langzaam aan minder homo tolerant lijkt te worden door de vele importculturen.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 15:18 schreef Abby79 het volgende:
[..]
Helaas is het op veel plekken ook nodig....Blij dat ik hier woon
.
Ik doe met terugblikken en een paar mensen die het naadje van de kous willen weten van de hoofdpersoon natuurlijk wel een boekje open over het proces, maar daar ligt niet de nadruk op.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 15:34 schreef Fixers het volgende:
@Wonderer: Tof idee!Ik heb ook de indruk dat alles vooral over de aanloop en transitie zelf gaat. Daarna verstomt het.
Ik heb ook een poos lang haar gehad, en mijn moeder was zelf een tomboy dus ik had ook die druk niet. Uiteindelijk kon ik het gewoon niet aan dat "men" me niet als man zag, en een mannenlichaam past beter bij me (ik heb mijn bouw mee, het had gewoon zo moeten zijnquote:Op vrijdag 19 juli 2013 16:05 schreef Alentejana het volgende:
Mijn haar heb ik verschillende keren kort gehad en weerlaten groeien, daar kon ik nou weer niet echt mee zitten. Vind nog niet dat haarlengte iets te maken heeft met gender of orientatie.
edit:Eigenlijk had ik het wel makkelijk met mijn moeder. Ik kon gewoon mezelf zijn. Ik ben niet echt gevormd naar een meisjes mal... Misschien dat ik daarom ook minder moeite heb met mijn lijf?
Als ik al een uitgever vind, moet het eerst nog afquote:Op vrijdag 19 juli 2013 16:41 schreef Nezhi het volgende:
Leuk Wonderer! Laat het ons wel weten wanneer het uit is!
Ik loop nu maar rond in mijn hesje en korte broek, het is te warm. /care aan wat medebewoners
zo zag ik er vroeger uit
[ afbeelding ]
Het lijkt net een ander persoon, ik herken me er echt totaal niet in haha
Daar ben ik heel ambivalent in geweest, in hoe ik gezien wilde worden. Ik vond het op een gegeven moment aan de ene kant wel leuk om als exentriek meisje uit te gaan en zo aandacht te krijgen. Er zijn in die tijd ook nog veel foto´s genomen puur om wat ik aan had. Ik was over de top, je zou achteraf kunnen zeggen dat ik meer een dragqueen was.(Gaat ineens een lampje branden bij me.)quote:Op vrijdag 19 juli 2013 16:41 schreef wonderer het volgende:
[..]
Uiteindelijk kon ik het gewoon niet aan dat "men" me niet als man zag, en een mannenlichaam past beter bij me (ik heb mijn bouw mee, het had gewoon zo moeten zijn).
Was dat voor, na, of tijdens?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:56 schreef wonderer het volgende:.
Mijn verhuizing van/naar Amerika speelt trouwens een nog grotere rol.
Ik ben voor mijn transitie daarheen verhuisd en "na" (als in, ik ben nog niet echt klaar maar ik zit nog op hetzelfde niveau als toen) weer terug naar Europa.quote:
Nou zelf heb ik het idee dat in Nederland, het labeltje exclusief androseksueel bij MtF's het minste voorkomt. Al denk ik dat het jouw in de buurt het tegenovergestelde is, Portugal is niet te vergelijken met Nederland maar wel aardig met Spanje. In verschillende Spaanse onderzoeken zie je dat hetero er flink boven uitsteek 76% tot zelfs 90+%, goed dat laatste was wel een onderzoek onder prostituees.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 14:05 schreef Alentejana het volgende:
Zeg, wat is jullie indruk van het homoseksualiteit gehalte onder de transgenderpersonen?
Ik krijg het idee dat je die meer vindt onder de FtM dan MtF, maar geen idee of die indruk klopt.
(Ik ben door een kennis op een LGBT forum gaan lurken, zodoende... )
Ik moet jouw posts altijd een paar keer lezenquote:
Ik denk eerder dat er in bepaalde culturen gewoon minder mensen voor uitkomen. En het houdt soms ook wel eens mensen tegen om in transitie te gaan, omdat ze voor de wereld hetero zijn en of bang zijn dat ze nooit een relatie zullen krijgen, of ze denken dat ze niet echt trans zijn, dus gaan ze niet in transitie. En zijn er dus schijnbaar minder homoseksuele (m/v) transen.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 19:58 schreef Onderweg het volgende:
[..]
Ik moet jouw posts altijd een paar keer lezen
Bedoel je nu, dat seksuele voorkeur te beînvloeden is door culturele aspecten? En daarnaast, dat als je als transvrouw (noodgedwongen, of niet) prostituee bent, je seksele voorkeur verandert als deze niet overeenkomt met de sekse van je klantenkring?
Ik weet het, ben goed in kromme teksten en het vergeten van woorden of dat ze er in de verkeerde volgorde staan,...quote:Op zaterdag 20 juli 2013 19:58 schreef Onderweg het volgende:
[..]
Ik moet jouw posts altijd een paar keer lezen
Bedoel je nu, dat seksuele voorkeur te beînvloeden is door culturele aspecten? En daarnaast, dat als je als transvrouw (noodgedwongen, of niet) prostituee bent, je seksele voorkeur verandert als deze niet overeenkomt met de sekse van je klantenkring?
Ok, maar bij beide mogelijkheden (Wonderer en jij) praten wij dus niet over de werkelijke seksuele voorkeur (als in, wat de voorkeur is bij vrije keuze om het gevoel te volgen) maar over een sociaal wenselijk standpunt?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 23:04 schreef Hexley het volgende:
[..]
Ik weet het, ben goed in kromme teksten en het vergeten van woorden of dat ze er in de verkeerde volgorde staan,...![]()
Ik bedoelde dat de angst bij mensen om in de prostitutie te komen of de criminaliteit in te moeten, wel eens een reden zou kunnen zijn. Al is dat van Wonderer ook best aannemelijk.
Yup.quote:Op zondag 21 juli 2013 00:56 schreef Onderweg het volgende:
[..]
Ok, maar bij beide mogelijkheden (Wonderer en jij) praten wij dus niet over de werkelijke seksuele voorkeur (als in, wat de voorkeur is bij vrije keuze om het gevoel te volgen) maar over een sociaal wenselijk standpunt?
Dat kan natuurlijk voorkomen, maar vermoedelijk zal een deel gewoon leven zo als "de maatschappij" het verwacht. Dus een huisje, boompje, beestje kinderen en zo leventje. Waar je ook rekening mee moet houden is dat die groep, niet of amper bij die onderzoeken betrokken is. Al is dit alles wel een reden zoeken, misschien is het gewoon zo en is er helemaal geen reden,...quote:Op zondag 21 juli 2013 01:23 schreef wonderer het volgende:
Tenminste, het kan door interne struggles best zo zijn dat iemand zijn seksuele geaardheid niet (her)kent, dus dan kan het lijken alsof je iets anders bent.
Wat moet ik me daar bij voorstellen, iets dat al redelijk lijkt op het natuurlijke van een man?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:29 schreef robinpunt het volgende:
Gek idee dat ik een half jaar geleden nog nadacht over een phalloplastiek. Nu mijn genitaliën zo zijn veranderd door de hormonen (waar ik ontzettend blij mee ben) moet ik er echt niet meer aan denken.
Nou ja, ik ben een man, maar goed. Qua geheel lijkt het niet op dat van een bioman want ik heb natuurlijk geen ballen enzo die eraan groeien en hij is klein. Ik begrijp heel goed dat er mannen zijn die de phalloplastiek ondergaan zodat ze op het eerste gezicht niet te onderscheiden zijn van de bioman en ermee kunnen penetreren e.d. Het is maar net waar je behoefte ligt, denk ik. Ik vind het bijvoorbeeld veel belangrijker dat ik zelf een erectie kan krijgen. Ik zou dit echt niet willen ruilen voor iets wat groter is maar kunstmatig.quote:Op zondag 21 juli 2013 10:27 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Wat moet ik me daar bij voorstellen, iets dat al redelijk lijkt op het natuurlijke van een man?
Ik bedoelde niet dat ik iets niet belangrijk vind, ik zou er ook graag normaal uit willen zien onder de douche, maar ik moet nou eenmaal kiezen. Ik draag wel een packer, wij zijn onafscheidelijkquote:Op zondag 21 juli 2013 12:25 schreef Alentejana het volgende:
Maar nu komt bij de volgende vraag op: heb jij een packer voor het aanzicht in je kleding, of vind je dat ook niet belangrijk?
Hahaha, ik vind de benaming 'verkeerd lichaam' nog het allerergst van alle termen. Ik begrijp wel waarom mensen het zeggen want je lichaam heeft zich de 'verkeerde' kant op ontwikkeld dus het is in zekere zin verkeerd. Maar toch.quote:Op zondag 21 juli 2013 17:14 schreef Alentejana het volgende:
Nu heb ik eens na zitten denken (het gebeurt wel eens, jaja) en ik ben het eigenlijk helemaal niet eens met de termen die ze geven voor het feit dat je in een verkeerd lichaam zit. Want nu doen ze net of het tussen je oren zit. Dat doen ze ook niet als je geboren wordt met ambivalente genitaliën of met een dubbel setje of een verborgen teelbal of eierstok. Dan is het ineens heel gewoon dat je een probleem kunt hebben met het door je ouders gekozen geslacht dat ze je dan maar aanmeten.
Ja dat klinkt wel aannemelijk, en je andere uitleg is ook wel duidelijk.quote:Op zondag 21 juli 2013 17:34 schreef wonderer het volgende:
En ik weet niet veel van reincarnatie, maar er staat me iets bij van "leren"... als je erin gelooft, kan het dan niet zo zijn dat de ziel dit expres heeft uitgekozen om iets te leren?
De betrouwbaarheid van fora lijkt me ook niet zo heel erg hoog. Nou heb ik eventjes op een forum gezocht en ook wat gevonden. Je kunt alleen naar het resultaat kijken wat drie keer hetero, zes keer bi en elf keer les is. Het is alleen geen poll, het zijn gewoon posts en daar in posten ze ook een waarom. Ongeveer de helft komt met de nadelen van een man en dan vooral dat het egotrippers zijn. Die hebben het niet eens over dat ze wel of niet aangetrokken voelen. Veel willen er ook niets met transvrouwen om de simpele reden dat ze te problematisch zijn. Volgens mij is dat meer shoppen op wat makkelijker is,....quote:Op zondag 21 juli 2013 09:58 schreef Alentejana het volgende:
Ik zal vandaag eens een poll in elkaar zetten op een portugees LGBT forum, kijken wat daar uit komt.
Nee, maar meestal wel dat men op een LGBT forum uit komt voor waar ze op vallen. In elk geval eerder dan irl.quote:Op zondag 21 juli 2013 20:02 schreef Hexley het volgende:
Anonimiteit betekent niet dat men ook overal open over praat.
Nee, het verkeerde geslacht. Dan is toch niet gelijk je hele lichaam verkeerd?quote:Op zondag 21 juli 2013 19:21 schreef Abby79 het volgende:
Een lichaam met tegenovergesteld geslacht, dat is toch gewoon een verkeerd lichaam?
Ik zou zo ook niet weten hoe het anders te noemen.
Maar het gaat toch niet alleen om de genitalien? Bij mij niet tenminste.quote:Op zondag 21 juli 2013 23:16 schreef robinpunt het volgende:
[..]
Nee, het verkeerde geslacht. Dan is toch niet gelijk je hele lichaam verkeerd?
Nee, maar geslacht gaat ook niet alleen over genitaliën. Ik denk dat veel transgenders de benaming zelf ook gebruiken omdat het makkelijk is, iedereen weet wat je bedoelt. Maar of mijn lichaam zich in de baarmoeder nou in mannelijke of vrouwelijke richting heeft ontwikkeld, het is hetzelfde lichaam. Daarom vind ik de benaming 'verkeerd lichaam' of 'geboren in het verkeerde lichaam' onjuist. Maar dat is niet de enige reden.quote:Op zondag 21 juli 2013 23:31 schreef wonderer het volgende:
[..]
Maar het gaat toch niet alleen om de genitalien? Bij mij niet tenminste.
Ik snap je punt, maar ben het er niet mee eensquote:
Hmm, nooit zo bij stilgestaan. Voor mij is het in ieder geval niet zo'n duidelijke koppelingquote:Op maandag 22 juli 2013 09:17 schreef robinpunt het volgende:
Maar als je zegt 'verkeerd lichaam', denkt men 'transseksueel'
Ja, sommige reacties zijn echt heel erg ja. Volgens mij valt het hier in het topic wel mee, maar ik ken ook andere voorbeelden.quote:Op maandag 22 juli 2013 09:22 schreef Alentejana het volgende:
Overigens is het me inmiddels wel opgevallen dat sommige transpersonen byzonder gevoelig zijn voor verkeerdetermologie en sommigen daar zelfs op aanvallen.
Dat lijkt me ook de enige oplossingquote:Ik vind het dus jammer als mensen worden aangevallen op gebruik van bepaalde woorden die in hun ogen logish lijken en geen kwaad in de zin hebben.
Beter kun je gewoon uitleg geven, zoals robinpunt hier doet. Dan leer je nog wat.
Maar ik heb ook het idee dat cispersonen heel snel vinden dat een transpersoon zich gekwetst voelt, al op het moment dat ze iets gewoon uitleggen, zonder verdere emoties. Veel cispersonen hebben namelijk "jullie moeten blij zijn dat ik je niet meteen in elkaar sla"-houding. Dan willen ze applaus, en als ze dat niet krijgen, omdat ze kwetsende opmerkingen maken zonder dat ze willen luisteren naar hoe het dan wel moet, vinden ze meteen dat die hysterische trannies zo onredelijk doen.quote:Op maandag 22 juli 2013 09:22 schreef Alentejana het volgende:
Hij kreeg het idee dat zo´n beetje alle transpersonen voortdurend gekwetst zijn en op de loer liggen hoe ze iemand kunnen pakken op een verkeerde term en daar dan weer kwaad over kunnen zijn. Geen goede indruk althans. En dat is jammer. Ik durf haast niet te zeggen dat ik trans ben. Ik wacht wel tot hij me wat beter kent.
Ja, precies. 'Wij' moeten maar blij zijn dat wij adem mogen halen en verder niet zeiken, want dat er met ons gesproken wordt is al heel fantastisch van alle anderen. Klopt helemaal Wonderer.quote:Op maandag 22 juli 2013 09:55 schreef wonderer het volgende:
[..]
Maar ik heb ook het idee dat cispersonen heel snel vinden dat een transpersoon zich gekwetst voelt, al op het moment dat ze iets gewoon uitleggen, zonder verdere emoties. Veel cispersonen hebben namelijk "jullie moeten blij zijn dat ik je niet meteen in elkaar sla"-houding. Dan willen ze applaus, en als ze dat niet krijgen, omdat ze kwetsende opmerkingen maken zonder dat ze willen luisteren naar hoe het dan wel moet, vinden ze meteen dat die hysterische trannies zo onredelijk doen.
Tja, ik heb daar geen ervaring mee, dus ik moet dat van je aannemen.quote:Op maandag 22 juli 2013 09:55 schreef wonderer het volgende:
[..]
Maar ik heb ook het idee dat cispersonen heel snel vinden dat een transpersoon zich gekwetst voelt, al op het moment dat ze iets gewoon uitleggen, zonder verdere emoties.
Ze noemen zichzelf zo. Dan ga ik daar geen andere term voor bedenken. En het gaat dan met name idd over mensen die in de prostitutie zitten of onbetaald zich uit laten wonen. Is hun zaak. Ik resepcteer hun eigen wensen en labels.quote:Op maandag 22 juli 2013 10:14 schreef Onderweg het volgende:
Heb wel een hekel aan seksualisering van 'ons'. Dus woorden als shemale vind ik poep.
Omdat je als trans identificeren iets anders is dan je als brongeslacht identificeren. Ervoor kiezen om als transman te worden gezien is altijd nog beter dan als vrouw te worden gezien, voor velen.quote:Op maandag 22 juli 2013 10:16 schreef Alentejana het volgende:
[..]Als je je leven lang je identificeert als trans waarom zou je dan de moeite doen maatregelen te treffen om er uit te zien als het gewenste geslacht?
Of noemen ze zichzelf zo omdat men dan meteen weet wat voor vlees ze in de kuip hebben? Ik geloof niet dat ik transvrouwen ken die zichzelf shemale noemen, ik ken het alleen uit de pornowereld.quote:Op maandag 22 juli 2013 10:20 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Ze noemen zichzelf zo. Dan ga ik daar geen andere term voor bedenken. En het gaat dan met name idd over mensen die in de prostitutie zitten of onbetaald zich uit laten wonen. Is hun zaak. Ik resepcteer hun eigen wensen en labels.
Dat is een goede analogie, ik zal het doorgeven.quote:Op maandag 22 juli 2013 10:22 schreef wonderer het volgende:
[..]
Omdat je als trans identificeren iets anders is dan je als brongeslacht identificeren. Ervoor kiezen om als transman te worden gezien is altijd nog beter dan als vrouw te worden gezien, voor velen.
Dit is zoiets als je afvragen waarom geamputeerden moeite doen voor een goed-uitziende prothese en daarna vertellen dat ze hun been kwijt zijn.
Ik heb ooit van een onbekende man de vraag gehad "Ben jij een shemale?" (hij had duidelijk seksuele interesse in dat beeld). Toen ik daar 'nee' op antwoordde was hij heel verbaasdquote:Op maandag 22 juli 2013 10:20 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Ze noemen zichzelf zo. Dan ga ik daar geen andere term voor bedenken. En het gaat dan met name idd over mensen die in de prostitutie zitten of onbetaald zich uit laten wonen. Is hun zaak. Ik resepcteer hun eigen wensen en labels.
Geen vergelijk. Het is door henzelf bedacht, en ze lopen er graag mee te koop, anders dan "nigger".quote:Op maandag 22 juli 2013 10:24 schreef wonderer het volgende:
Afro-Amerikanen noemen zichzelf ook nigger, mag toch hopen dat jij dat niet zou doen. Wordt je meestal niet in dank afgenomen, namelijk.
Maar dat betekent niet dat ìk als pre-op zo genoemd wil worden .quote:Op maandag 22 juli 2013 10:20 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe goed je kan schrijvenquote:Op maandag 22 juli 2013 14:15 schreef Nezhi het volgende:
Wat ene interessante discussie is hier gaande
Ik moet maar eens aan mijn levensverhaaltje beginnen, heeft iemand anders dit ook geschreven? Wat hebben jullie vooral beschreven? Ik denk echt dat het een saaie braai gaat worden
Neen, dat was een andere discussie. Daar waren we al voorbij. Ik vroeg hoe het zat met homoseksualiteit onder de transpersonen waardoor een onderzoek werd genoemd waarin prostituees werden genoemd, en daardoor had ik het over de prostituees hier waar veel shemales onder bevinden. Overigens staat het los van orientatie dus het zegt niet zo veel uiteindelijk over de homo(of andro- en gyno- zo je wilt) sexualiteit, waren we ook al achter.quote:Op maandag 22 juli 2013 14:03 schreef Onderweg het volgende:
Wij hadden het toch over woorden die voor 'onze' sittuatie gebruikt worden door cis people? Ombouwen, transseksueel enz. Dat jij porno m/v transen met penis shemale noemt, heeft daar toch niets mee te maken?
Ik voor de lol, ik heb al een blog en m'n psycholoog kan het niks schelen wat ik doe (nou, bijna danquote:Op maandag 22 juli 2013 14:24 schreef Nezhi het volgende:
Haha het wordt geen boek hoor, 6 a4tjes is het maximum.
Doe je het voor de leuk, blogje of ook voor de psycholoog?
De woorden hoer en prostituée zijn inwisselbaar omdat het hetzelfde betekent/is.quote:[b]Op maandag 22 juli 2013 14:03 schreef Onderweg het volgende:[/b
Er zijn prostituees die zichzelf hoer noemen. Een heel normaal woord in die kringen. Toch word ik niet graag zo genoemd.
Lijkt me ontzettend lastig. Ten eerste om er een draad in te hebben en dan wat laat je er uit wat moet er persee in?quote:Op maandag 22 juli 2013 14:31 schreef Abby79 het volgende:
[..]
Ik voor de lol, ik heb al een blog en m'n psycholoog kan het niks schelen wat ik doe (nou, bijna dan).
Ik ga in augustus in Leiden een boekbind/boekdruk/kunst-week iets doen en vond dit een heel mooi iets om wat moois van te maken. Dus nu ben ik bezig mijn blog (en wat extra historie) om te zetten in tekst voor een boekwerkje.
Precies, de context. En de context was hoe wij wel en hoe wij niet genoemd willen worden en wij hadden het daarover met mensen op dit forum, niet in de sloppen van Buenos Aires. Ik ben geen shemale en zo wil ik dus ook niet genoemd worden, maar het gebeurt met wel met transvrouwen die geen hoer zijn.quote:Op maandag 22 juli 2013 14:43 schreef Alentejana het volgende:
[..]
... in bepaalde context kun je er niet omheen om zo´n paard dekhengst te noemen....
Volgens mij liepen er dan twee contexten door elkaar, want zo had ik het echt niet gelezenquote:Op maandag 22 juli 2013 15:44 schreef Onderweg het volgende:
En de context was hoe wij wel en hoe wij niet genoemd willen worden
Die draad ben jezelf natuurlijkquote:Op maandag 22 juli 2013 14:48 schreef Alentejana het volgende:
Lijkt me ontzettend lastig. Ten eerste om er een draad in te hebben en dan wat laat je er uit wat moet er persee in?
Van een blog uitgaan heeft natuurlijk wel een voordeel. Het zijn al stukjes die (meestal) leuk zijn om te lezen, en aangeven wat er in je omgaat, en je hebt al een stijl ontwikkeld.
Okee, jij had het over shemales in die context en ik had het over shemales in een prostitutie context.quote:Op maandag 22 juli 2013 15:44 schreef Onderweg het volgende:
[..]
Precies, de context. En de context was hoe wij wel en hoe wij niet genoemd willen worden en wij hadden het daarover met mensen op dit forum, niet in de sloppen van Buenos Aires. Ik ben geen shemale en zo wil ik dus ook niet genoemd worden, maar het gebeurt met wel met transvrouwen die geen hoer zijn.
Dat was het dan weer voor even.
Ja, dat is ook zo!quote:
Ik vond dat vreselijk. Ik schrijf graag en veel maar dat zogenaamde 'levensverhaal' vond ik een ramp. Maar goed, ik heb vooral verteld welke invloed transseksualiteit had op mijn kindertijd, puberteit en de jaren daarna.quote:Op maandag 22 juli 2013 14:15 schreef Nezhi het volgende:
Ik moet maar eens aan mijn levensverhaaltje beginnen, heeft iemand anders dit ook geschreven? Wat hebben jullie vooral beschreven? Ik denk echt dat het een saaie braai gaat worden
Ik word wat voorzichtig na een middag met spraakverwarring. Ik heb geen idee (want die vraag lees ik) of het % transmannen dat op mannen valt groter is dan het % transvrouwen dat op vrouwen valt. Ik weet namelijk het eerste (homo transmannen) niet.quote:Op maandag 22 juli 2013 16:05 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Nu ik je toch heb,de oorspronkelijke discussie waardoor die prostitutie er plots bij kwam, was dat ik het idee had dat er meer FtM zich aangetrokken voelen tot mannen dan MtF zich tot vrouwen.
Nu zit jij in die laatste groep en hebt daar misschien meer zicht op, dus wil ik graag jouw oordeel daar ook over horen.
Grappig, ik heb in mijn verhaal juist het idee dat het (tot mijn 18e ongeveer) amper invloed heeft gehad bij mijquote:Op maandag 22 juli 2013 18:27 schreef robinpunt het volgende:
Maar goed, ik heb vooral verteld welke invloed transseksualiteit had op mijn kindertijd, puberteit en de jaren daarna.
Okeequote:Op maandag 22 juli 2013 21:40 schreef Abby79 het volgende:
Oh, en Alentejana, voor je polldata, ik zit in die 80% groep.
Je kunt ook denken dat je hééél bijzonder bentquote:Op maandag 22 juli 2013 23:33 schreef kELAL het volgende:
Dat heb ik weer... Zelfs binnen een gemarginaliseerde groep ben ik in de minderheid(Alentejana mag een 5%-er noteren)
(Ik dacht: Laat ik eens na een lange tijd anoniem lurken wat van me horen...)
Herkenbaar +1quote:Op maandag 22 juli 2013 23:33 schreef kELAL het volgende:
Dat heb ik weer... Zelfs binnen een gemarginaliseerde groep ben ik in de minderheid(Alentejana mag een 5%-er noteren)
(Ik dacht: Laat ik eens na een lange tijd anoniem lurken wat van me horen...)
Gewoon lekker vrij uniek.quote:Op maandag 22 juli 2013 23:33 schreef kELAL het volgende:
Dat heb ik weer... Zelfs binnen een gemarginaliseerde groep ben ik in de minderheid![]()
Ja zoiets.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 13:30 schreef Nezhi het volgende:
Het boeit mij niet echt waar mensen op vallen.
Hoef ook niet echt ergens een labeltje op te plakken. Ik ben FTM met wat 'vrouwelijke' hobbies, nou als ik daar zou rondzweven zou ik dan vast wel een genderqueer sparklefag femme ftm ofzo kunnen zijn
Ik ken je verder niet, want ik ben nieuw, kun je me vertellen waar die rechtzaak voor is?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 15:04 schreef Tonys_Chocolonely het volgende:
Papierwerk is binnen. Eindelijk. Hoop dat de rechtzaak niet al te lang weg is want dan kan ik tenminste in de kerstvakantie weg
Werd tijd ook, geloof ik. Ik hoop voor je dat het voor het eind van het jaar rond is!quote:Op dinsdag 23 juli 2013 15:04 schreef Tonys_Chocolonely het volgende:
Papierwerk is binnen. Eindelijk. Hoop dat de rechtzaak niet al te lang weg is want dan kan ik tenminste in de kerstvakantie weg
Da's gewoon de standaardrechtzaak voor ID-wijziging, zeg maar. Het vervelende is dat zodra de uitspraak is geweest er nog drie maanden beroepstermijn is, als de rechter er niet in meewil om het per direct uitvoerbaar te verklaren.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 15:57 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Ik ken je verder niet, want ik ben nieuw, kun je me vertellen waar die rechtzaak voor is?
Klopt. Staat wel tegenover dat mijn peetvader het allemaal voor me regelt, wat scheelt, zowel qua kosten als psychologisch, en ik vind het symbolisch ook mooi dat hij het doet. Betekent alleen wel dat ik niet vind dat ik al te hard mag zeiken als het een tijdje duurtquote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:09 schreef wonderer het volgende:
[..]
Werd tijd ook, geloof ik. Ik hoop voor je dat het voor het eind van het jaar rond is!
Je zoekt een advocaat en die dient een verzoekschrift bij de rechtbank in. Waarschijnlijk/misschien/hopenlijk* is per 1-1 a.s. een wet van kracht waardoor de rechtbank en definitieve onvruchtbaarheid niet meer nodig zijn.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:50 schreef Alentejana het volgende:
Pfff, gedoe.
Maar hoe start je zoiets, waar moet je dan terecht, zeg maar?
Geinig, ik droomde een paar nachten terug toevallig dat ik een enorme (echt, denk aan formaat dat je broekspijp in moetquote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:01 schreef Nezhi het volgende:
Zou iemand hier een PeeCock gen2 4inch overnemen als ik hem grondig schoonmaak en 5 min kook in heet water?Ik gebruik het niet zo vaak en ga ws een andere aanschaffen.
Die laatste past wel in de vorige discussiequote:Op dinsdag 23 juli 2013 20:25 schreef wonderer het volgende:
http://www.buzzfeed.com/s(...)ut-transgender-peopl
Handig voor alle lurkers.
Ik snapte het niet. Voor mij was het voornamelijk het bewijs dat ze me opmerkten en ik wilde liever onzichtbaar zijn.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 22:40 schreef Tonys_Chocolonely het volgende:
Aw, ik was 'het manwijf in 1A'. Kenau klinkt toch iets vriendelijker/stoerder
Niet leuk!quote:Op dinsdag 23 juli 2013 22:40 schreef Tonys_Chocolonely het volgende:
Aw, ik was 'het manwijf in 1A'.
Hm. Dat herken ik niet, maar ik ben dan wel van een generatie waar we nog "klassen 1 t/m 6" hadden en apart de kleuterschool. Ik zat op een openbare school, met in mijn tijd waren de enige gekleurde kinderen Indonesisch en een enkel Surinamer en pas in de zesde kwam er een Turks meisje bij, die in onze ogen eruit zag als een volwassen vrouw. (Tegenwoordig is het een zogenaamde "zwarte" school , inclusief een groot deel Turkse leerkrachten).quote:Op woensdag 24 juli 2013 01:17 schreef Tonys_Chocolonely het volgende:
Wat me trouwens aan iets doet denken. Want tot ik in groep zeven zat ongeveer was het echt altijd doodnormaal dat ik bij de jongens hoorde - je kent dat wel, klassefeestjes, jongens op de ene tafel, meisjes op de andere. In groep acht kwamen er nieuwe kinderen bij en het veranderde niet echt- dat soort dingen was nog steeds zo, maar juist een nieuwe jongen ging er commentaar op leveren. Zal wel iets met puberteit te maken hebben maar ik vind het nog steeds opvallend, vooral omdat echt eigenlijk de hele basisschool jongens en jongens en meisjes en meisjes geldt..
Die laatste drie zijn pre-transitie.quote:Op woensdag 24 juli 2013 10:08 schreef Alentejana het volgende:
Nou, dat laatste kan ik me wel voorstellen, als ik zo in je fotoboek kijk.
Maar niet alle jongetjes zijn rauwdouwers en niet alle meisjes spelen met poppen, waarom zou dat voor transjongens en -meisjes anders zijn? Net zoals je butch transvrouwen hebt en femme transjongens.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:24 schreef robinpunt het volgende:
Volgens mij komt het wel vrij weinig voor dat een transgender in de kindertijd niet kiest voor genderconform speelgoed en geen genderconform gedrag vertoont. En dat is ook wel logisch denk ik. Je bent dan nog niet bewust van de verschillen en volgt je 'natuur', zonder invloeden van buitenaf.
Of gewoon heen en weer switched...quote:Op woensdag 24 juli 2013 12:34 schreef Tonys_Chocolonely het volgende:
Hoewel ik me ook wel weer kan voorstellen dat als je je meer 'gemengd' gedraagt, het makkelijker is om je neer te leggen bij de biologie, zeg maar.In theorie.
Ik denk dat er bij mij dan flink getwijfeld werdquote:Op woensdag 24 juli 2013 13:26 schreef robinpunt het volgende:
Als er geen uiterlijk verschil tussen mannen en vrouwen was, dan denk ik dat je toch bij het overgrote deel van alle mensen als kleuter al kunt aanwijzen wie de genderidentiteit van een jongen heeft en wie die van een meisje.
Als er geen uiterlijk verschil zou zijn, is dat inderdaad onvermijdelijk, want dan worden mensen ingedeeld op wat ze doen in plaats van wat er tussen hun benen zit. Ofwel je wordt ingedeeld op basis van wie je bent in plaats van dat je gedrag wordt opgedrongen vanwege hoe je plast.quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:26 schreef robinpunt het volgende:
Als er geen uiterlijk verschil tussen mannen en vrouwen was, dan denk ik dat je toch bij het overgrote deel van alle mensen als kleuter al kunt aanwijzen wie de genderidentiteit van een jongen heeft en wie die van een meisje.
Dan moet je wachten tot carnaval. Wat hij/zij dan aantrekt zegt veel. Alhoewel, als hij/zij als konijn gaat dan weet je nog niks.quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:36 schreef wonderer het volgende:
Hoewel, waar wordt iemand ingedeeld die van voetballen en van barbies houdt?
Ik weet alleen nog dat ik een jaar Smurf ben geweest en toen ik heel jong was clown (en op de middelbare school als meisje - dat was wel de beste dag van mijn VWO denk ikquote:Op woensdag 24 juli 2013 13:41 schreef robinpunt het volgende:
[..]
Dan moet je wachten tot carnaval. Wat hij/zij dan aantrekt zegt veel. Alhoewel, als hij/zij als konijn gaat dan weet je nog niks.
Goed punt. Ik ging als kabouter, op de kleuterschool, dat weet ik nog, en later een keer als vleermuis en als sterke man van het circus. En in de twee schoolmusicals had ik mannenrollen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:41 schreef robinpunt het volgende:
[..]
Dan moet je wachten tot carnaval. Wat hij/zij dan aantrekt zegt veel. Alhoewel, als hij/zij als konijn gaat dan weet je nog niks.
Zie! Ik ben als Aladdin en als Thunderbird geweest.quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:52 schreef wonderer het volgende:
[..]
Goed punt. Ik ging als kabouter, op de kleuterschool, dat weet ik nog, en later een keer als vleermuis en als sterke man van het circus. En in de twee schoolmusicals had ik mannenrollen.
Op zich wel ja. Want tijdens carnaval (en andere verkleedfeesten) kun je zijn wie je wilt zijn, met wie je je identificeert. Wat het hele punt is van genderidentiteit.quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:00 schreef robinpunt het volgende:
Ze kunnen die hele diagnostische fase afschaffen. Pak gewoon foto's van carnaval erbij.
Ik wil de vroeger schrijver worden, en man. Maar ik wist/dacht te weten dat dat niet kon.quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:15 schreef Alentejana het volgende:
Ik ben uiteindelijk schrijfster geworden, dat zag men ook al jong, maar ikzelf niet...![]()
En je geen zussen hebt die je aan willen kleden...quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:53 schreef wonderer het volgende:
[..]
Op zich wel ja. Want tijdens carnaval (en andere verkleedfeesten) kun je zijn wie je wilt zijn, met wie je je identificeert. Wat het hele punt is van genderidentiteit.
Puik plan.
Mits ouders het toestaan natuurlijk, dat dan weer wel.
Ik zou willen dat ik die juist wel had gehad! Ik denk dat dat nog best veel gescheeld zou kunnen hebben bij mij, haha.quote:Op woensdag 24 juli 2013 15:45 schreef Alentejana het volgende:
En je geen zussen hebt die je aan willen kleden...
Wat schrijf je? Kan ik er aan komen?quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:55 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik wil de vroeger schrijver worden, en man. Maar ik wist/dacht te weten dat dat niet kon.
En ziehier ...
Nee dat helpt als je een groot deel van je leven in de 'bible belt' hebt doorgebrachtquote:Op woensdag 24 juli 2013 14:00 schreef robinpunt het volgende:
Ze kunnen die hele diagnostische fase afschaffen. Pak gewoon foto's van carnaval erbij.
Er waren meerdere mensen die dachten dat je jonger was, waaronder ik. En als ik je posts lees zie ik echt niet een oud iemand voor me hoorquote:
Dat gevoel had ik ook heel erg. En af en toe nog. Ik heb ook wel eens de opmerking gehad dat iemand me meer zag als een tienermeisje dan als een 33 jarige vrouwquote:Op woensdag 24 juli 2013 21:34 schreef Tonys_Chocolonely het volgende:
Ergens denk ik ook dat volwassen worden- ook mentaal- anders gaat als je genderproblemen hebt. Ik ben dan wel vrij vroeg begonnen (vroeg genoeg voor het jeugdtraject in ieder geval, maar niet vanaf mijn zevende of zo dat ook weer niet) en toch heb ik sinds hormone en sinds de operaties nog steeds het gevoel dat ik gewoon dingen in moet halen.
En hoe oud ben je nu dan?quote:En ik word nog met behoorlijke regelmaat voor ID gevraagd - dus blijkbaar zie ik er nog steeds vrij jong uit, ondanks testogebruik..
Oh, dat valt nog mee. Een vriend van me had tot ongeveer zijn 26e nog regelmatig die vraag. Zelfs voor bv. films van 16+. Altijd leuk om dan de reactie te zien als hij zijn rijbewijs paktequote:
Net zoiets als de overgang dusquote:Op woensdag 24 juli 2013 22:43 schreef Tonys_Chocolonely het volgende:
En ja, van hormonen kreeg ik wel een sort van puberteit. Maar niet helemaal, het was grotendeels fysiek, alhoewel ik geloof ik wel een keer uit het niets in woede uitbarstte en zelf doorhad dat ik er geen controle over had. Was eigenlijk een heel maffe ervaring..
Lullig.quote:Op woensdag 24 juli 2013 22:48 schreef Abby79 het volgende:
[..]
Voor mij geldt het trouwens andersom, ik werd bijna altijd ouder geschat.
Soms ook handig hoorquote:
Ja, ik moet altijd even goed nadenken als om m'n leeftijd word gevraagd; voor m'n gevoel kán het helemaal niet dat er al 36 verjaardagen zijn geweest!quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:21 schreef wonderer het volgende:
Ik heb ook het gevoel dat ik tien jaar jonger zou moeten zijn qua levenservaring en alles.
Niet alleen qua hoe ik eruit zie, maar ook wat ik heb meegemaakt en alles. Ik ben nu pas aan mijn eerste echte baan bezig, en woon voor het eerst op mezelf.quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:12 schreef kELAL het volgende:
[..]
Ja, ik moet altijd even goed nadenken als om m'n leeftijd word gevraagd; voor m'n gevoel kán het helemaal niet dat er al 36 verjaardagen zijn geweest!
Maar dat zou ook kunnen liggen aan m'n familie (van moeder's kant); die zijn allemaal 'lang houdbaar'
Dat bedoelde ik ook eigenlijk. 'k Ben ook een enorme laatbloeier.quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:21 schreef wonderer het volgende:
Niet alleen qua hoe ik eruit zie, maar ook wat ik heb meegemaakt en alles.
Hmm, klinkt bekendquote:Op donderdag 25 juli 2013 14:55 schreef kELAL het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik ook eigenlijk. 'k Ben ook een enorme laatbloeier.
Alleen al vanwege het feit dat ik pas op m'n 34e de knoop doorhakte (en daarmee, indirect, ook een streep haalde door m'n eerste echte baan). Ervaring met huwelijk / serieuze relatie? Geen!
Dan moet je ook maar ouders hebben die dit toelaten.quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:26 schreef robinpunt het volgende:
Een Drag Queen heeft eigenlijk niets met genderdysforie te doen. Het is voor sommigen gewoon werk en niets anders. Entertainment, show en dan vooral over the top show of als typetje en dan de komediant uithangen. En die beschrijving van transgender, ach een fulltime travestiet,....quote:Op dinsdag 9 juli 2013 23:12 schreef motorbloempje het volgende:
De verschillen
- Drag King = een vrouw die als een man verkleedt gaat en zich zo ook gedraagt.
- Drag Queen = een man die als een vrouw verkleedt gaat en zich zo ook gedraagt.
- Transgender = iemand die leeft als het andere geslacht, maar (nog) niet in behandeling is (geweest).
- Transseksueel = iemand die een geslachtsaanpassende behandeling ondergaan heeft en/of ermee bezig is.
- Travestiet = iemand die af en toe verkleed gaat als het andere geslacht, tegenwoordig wordt dat ook "Drag Queen" en "Drag King" genoemd.
Dat is een travestiet die het niet alleen voor iets seksueels doet. Nu je toch aan het toevoegen gaat non-ops,..?quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:15 schreef wonderer het volgende:
Er is een verschil tussen drag queen en transvestite (wat in het "Nederlands" eigenlijk cross-dresser is). Travestiet is Nederlands voor drag queen. Bij een cross dresser is er geen sprake van een show-element zoals bij drag.
Dus er moet nog cross-dresser bij.
- Cross dresser: iemand die zich in het dagelijks leven soms kleedt als iemand van het andere geslacht
Technische dienst bij een toeleverancier voor de metaalindustrie (hoe 'mannenbolwerk' wil je het hebben? Alsof ik iets te bewijzen hadquote:Op donderdag 25 juli 2013 15:10 schreef Abby79 het volgende:
Wat voor baan had je voorheen dan dat je die (moest?) opgeven?
Dat zou er nog bijkunnen, maar dat zou ik eerder bij transseksueel zetten.quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:20 schreef Hexley het volgende:
[..]
Dat is een travestiet die het niet alleen voor iets seksueels doet. Nu je toch aan het toevoegen gaat non-ops,..?
Hoge bloeddruk, meer kans op hart- en vaatziekten etc. Kaalheid. Injecties. Haar overalquote:Op donderdag 25 juli 2013 16:04 schreef Alentejana het volgende:
Wat anders:
Wat zijn de nadelen van T behandeling?
Daar is bij mij dus 0,0 verschil in...quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:32 schreef kELAL het volgende:
LIBIDO!
Blij dat ik daar nu minder last van heb *zucht van opluchting*
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |