abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 19 juli 2013 @ 13:53:39 #101
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_129120622
Ja, dat wel. Maar ze besefte ook wel dat het vertrouwelijk was, gelukkig. Ben wel benieuwd of ze er nog op terug gaat komen.

In ieder geval heb ik weer een scene voor mijn autobio waar ik mee bezig ben ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_129121041
Inderdaad! Wat leuk dat je een boek over jezelf gaat schrijven. Is lastiger dan fictie, of makkelijker?

Zeg, wat is jullie indruk van het homoseksualiteit gehalte onder de transgenderpersonen?
Ik krijg het idee dat je die meer vindt onder de FtM dan MtF, maar geen idee of die indruk klopt.

(Ik ben door een kennis op een LGBT forum gaan lurken, zodoende... )
pi_129121317
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2013 22:25 schreef Fixers het volgende:

[..]

Ik heb in de wachtkamer Jos zelfs horen zeggen dat als na een urinetest toch blijkt da je nog rookt, je drie jaar op de zwarte lijst voor srs-operaties wordt gezet. Geen idee in hoeverre dat een loos dreigement is.

[..]
Dat staat dus ook in die folder. Wel een goede reden om te stoppen.
quote:
Ik heb geen moeite met chirurgen tv, maar het idee dat ik daar op die tafel ga liggen moet ik nog aan wennen.
Dat is heel normaal :D Zelfs als je een operatie dolgraag wilt is de operatie zelf nog geen feest ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 09:53 schreef Abby79 het volgende:

Dan zou het te laat zijn voor ons ;(.
Nooooooooooooooooes, zo bedoelde ik het niet, muts :P And you know it! :D
Je raekt an de dinge geweun.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 14:19:42 #104
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_129121490
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 14:05 schreef Alentejana het volgende:
Inderdaad! Wat leuk dat je een boek over jezelf gaat schrijven. Is lastiger dan fictie, of makkelijker?

Zeg, wat is jullie indruk van het homoseksualiteit gehalte onder de transgenderpersonen?
Ik krijg het idee dat je die meer vindt onder de FtM dan MtF, maar geen idee of die indruk klopt.

(Ik ben door een kennis op een LGBT forum gaan lurken, zodoende... )
Het is bijna helemaal fictie, met hier en daar iets dat ik zelf heb meegemaakt, dus ik vind het niet lastiger of minder lastiger. Het zwakke punt (hoe bouw je een goed verhaal op) is misschien net iets zwakker als je per se wilt dat alles op waarheid moet berusten, maar sinds ik dat heb losgelaten, gaat het een stuk beter. Soms heb ik wel "dit moet er per se in, want dat illustreert dit of dat goed' en dan een manier vinden waarop het past... ja, da's lastig ;)

Ik vond het in de VS moeilijk om andere homo's te vinden, maar in Nederland lijkt dat een stuk makkelijker.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_129121823
Grappig, dat laatste, want ik lurk dus op een Amerikaans LGBT forum (maar met gebruikers over de hele wereld)
Wellicht komen ze er alleen voor uit op zo´n forum en niet in real life ofzo?

Ah, je geeft jezelf flink de vrijheid, wat schrijven betreft. Ik ben benieuwd.

Ik schreef stripverhalen en korte verhalen, is weer een ander soort schrijven omdat je niet echt veel achtergrond of lagen kunt maken.

Schrijf je zo te hooi en te gras stukjes die de te binnen schieten en las je dat dan in een goed verhaal?

Ik ben trouwens net een biografie an het lezen waar ik me groen en geel aan erger.
Dat is dan weer het nadeel als je zelf schrijft, je wordt zo kritisch, he. Je ziet hoe het anders had gekund.

[ Bericht 0% gewijzigd door Alentejana op 19-07-2013 15:04:11 ]
  vrijdag 19 juli 2013 @ 14:56:30 #106
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_129122781
Het is ook alweer een poosje geleden dat ik probeerde ze te vinden, misschien is het inmiddels al wat meer geaccepteerd om uit de kast te komen.

Ik heb wel een duidelijk plan in mijn hoofd, ik wil post-transitie laten zien, want m.i. zijn daar nog niet zo veel boeken over, het is altijd begin tot halverwege, of misschien eindigt het met de operatie, maar ik wil juist focussen op daarna, hoe bouw je een nieuw leven op. Mijn verhuizing van/naar Amerika speelt trouwens een nog grotere rol.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 19 juli 2013 @ 15:12:18 #107
296917 Abby79
Being myself!
pi_129123390
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 14:14 schreef Messina het volgende:
Nooooooooooooooooes, zo bedoelde ik het niet, muts :P And you know it! :D
:* Was ook maar een grapje inderdaad :P

Wel toevallig trouwens, ik ben ook mijn verhaal in een boekvorm aan het omzetten. Ik ga eind augustus meedoen met een zomerweek bij een boekbinderij waar ik mijn geschiedenis tot nu toe (mbt tot het traject) in uitschrijf :). En er blijft nog wat ruimte over voor de komende tijd ;).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_129123516
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 14:56 schreef wonderer het volgende:
Het is ook alweer een poosje geleden dat ik probeerde ze te vinden, misschien is het inmiddels al wat meer geaccepteerd om uit de kast te komen.

Ik heb wel een duidelijk plan in mijn hoofd, ik wil post-transitie laten zien, want m.i. zijn daar nog niet zo veel boeken over, het is altijd begin tot halverwege, of misschien eindigt het met de operatie, maar ik wil juist focussen op daarna, hoe bouw je een nieuw leven op. Mijn verhuizing van/naar Amerika speelt trouwens een nog grotere rol.
Ik heb ook het idee dat er meer boeken zijn over de weg erheen, de worsteling, dan het leven erna. Lijkt me in elk geval inspirerend!

Nu je het zegt, heel veel op dat forum zitten flink in de kast. Open homo zijn is denk ik gewoon nog steeds op veel plekken een probleem.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 15:18:34 #109
296917 Abby79
Being myself!
pi_129123559
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 15:16 schreef Alentejana het volgende:
Nu je het zegt, heel veel op dat forum zitten flink in de kast. Open homo zijn is denk ik gewoon nog steeds op veel plekken een probleem.
Helaas is het op veel plekken ook nodig.... ;( Blij dat ik hier woon :Y.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_129124025
@Wonderer: Tof idee! ^O^ Ik heb ook de indruk dat alles vooral over de aanloop en transitie zelf gaat. Daarna verstomt het.
pi_129125185
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 15:18 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Helaas is het op veel plekken ook nodig.... ;( Blij dat ik hier woon :Y.
Ja, kan me voorstellen. Hoewel Nederland langzaam aan minder homo tolerant lijkt te worden door de vele importculturen.
Maar die indruk krijg ik door de berichtgeving, ik weet niet wat het is om in Nederland te leven.

Ik wilde nog even een paar fotootjes delen van vroeger in het kader van "if it quacks like a duck...."



Dat korte broekje van mijn neefje waar ik inmiddels al bijna uitknapte:


Nog steeds zonder bovenstukje op een leeftijd waar dat eigenlijk niet meer kon en de term "topless" nog niet bestond. Aan de andere kant van mijn moeder zit mijn neef. Ik heb hem even van de foto geknipt.
Ik was erg close met die neef en hij heeft me nooit als meisje gezien. We speelde meestal legertje en hij riep altijd "komop, mannen" al was ik de enige "man". Ik heb veel foto´s waar we samen op staan.



Mijn haar heb ik verschillende keren kort gehad en weerlaten groeien, daar kon ik nou weer niet echt mee zitten. Vind nog niet dat haarlengte iets te maken heeft met gender of orientatie.

edit:Eigenlijk had ik het wel makkelijk met mijn moeder. Ik kon gewoon mezelf zijn. Ik ben niet echt gevormd naar een meisjes mal... Misschien dat ik daarom ook minder moeite heb met mijn lijf?

[ Bericht 2% gewijzigd door Alentejana op 19-07-2013 16:13:26 ]
  vrijdag 19 juli 2013 @ 16:38:36 #112
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_129126537
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 15:34 schreef Fixers het volgende:
@Wonderer: Tof idee! ^O^ Ik heb ook de indruk dat alles vooral over de aanloop en transitie zelf gaat. Daarna verstomt het.
Ik doe met terugblikken en een paar mensen die het naadje van de kous willen weten van de hoofdpersoon natuurlijk wel een boekje open over het proces, maar daar ligt niet de nadruk op.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 19 juli 2013 @ 16:41:11 #113
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_129126622
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 16:05 schreef Alentejana het volgende:

Mijn haar heb ik verschillende keren kort gehad en weerlaten groeien, daar kon ik nou weer niet echt mee zitten. Vind nog niet dat haarlengte iets te maken heeft met gender of orientatie.

edit:Eigenlijk had ik het wel makkelijk met mijn moeder. Ik kon gewoon mezelf zijn. Ik ben niet echt gevormd naar een meisjes mal... Misschien dat ik daarom ook minder moeite heb met mijn lijf?
Ik heb ook een poos lang haar gehad, en mijn moeder was zelf een tomboy dus ik had ook die druk niet. Uiteindelijk kon ik het gewoon niet aan dat "men" me niet als man zag, en een mannenlichaam past beter bij me (ik heb mijn bouw mee, het had gewoon zo moeten zijn ;)). Maar ik herken heel erg wat jij zegt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_129126632
Leuk Wonderer! Laat het ons wel weten wanneer het uit is!
Ik loop nu maar rond in mijn hesje en korte broek, het is te warm. /care aan wat medebewoners :')
zo zag ik er vroeger uit



Het lijkt net een ander persoon, ik herken me er echt totaal niet in haha
  vrijdag 19 juli 2013 @ 16:42:52 #115
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_129126689
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 16:41 schreef Nezhi het volgende:
Leuk Wonderer! Laat het ons wel weten wanneer het uit is!

Ik loop nu maar rond in mijn hesje en korte broek, het is te warm. /care aan wat medebewoners :')
zo zag ik er vroeger uit

[ afbeelding ]

Het lijkt net een ander persoon, ik herken me er echt totaal niet in haha
Als ik al een uitgever vind, moet het eerst nog af :') Maar natuurlijk.

Intussen moeten jullie de Viva van week 33 even in de gaten houden, weet ik uit betrouwbare bron ;)

En ik weet niet hoe je er nu uitziet, maar het zal ongetwijfeld erg anders zijn. Heb je nog commentaar op je kledingkeuze?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_129126765
Nah ws zijn de rare blikken alleen omdat die riekt van de zweet van vandaag hahaha
pi_129128565
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 16:41 schreef wonderer het volgende:

[..]
Uiteindelijk kon ik het gewoon niet aan dat "men" me niet als man zag, en een mannenlichaam past beter bij me (ik heb mijn bouw mee, het had gewoon zo moeten zijn ;)).
Daar ben ik heel ambivalent in geweest, in hoe ik gezien wilde worden. Ik vond het op een gegeven moment aan de ene kant wel leuk om als exentriek meisje uit te gaan en zo aandacht te krijgen. Er zijn in die tijd ook nog veel foto´s genomen puur om wat ik aan had. Ik was over de top, je zou achteraf kunnen zeggen dat ik meer een dragqueen was.(Gaat ineens een lampje branden bij me.)
Voor mij was het entertainment, de vrouw uithangen.
Verder werd ik in het dagelijkse leven vaak gewoon als jonge man aangezien, hoewel vrienden me wel weer als vrouw behandelden.
In mij eerste relatie, ik was toen 27, was niet mijn manlijke innerlijk, maar seks (het gebrek daaraan) een ruzie punt. Ik zocht veel meer een maatje, iemand om tegen aan te kruipen en leuke dingen mee te doen.
Hij was ook nog eens alcoholist en werd uiteindelijk zo idioot dat het niet meer uit te houden was.
(Overigens is hij nu met een androgene vrouw waarvan we beide in het begin ons afvroegen of het nu een man of een vrouw was. )
Daarna ben ik naar Portugal gegaan en hier heb ik nog wat geprobeerd met een bloedmooie gozer die 11 jaar jonger was dan ik (ik was toen 38), die mij helemaal zag zitten, maar die bleek ook best gestoord. Nog geprobeerd om te helpen, maar dat ging ten koste van mijn eigen geluk, want hij mishandelde me. Nu was de vrouw in die tijd nog niet beschermd volgens de wet, mannen mochten hun vrouwen ongestraft mishandelen , verkrachten en vermoorden, nasleep van Salazar regime, dus politie bellen had geen zin. In 2002 kwam er eindelijk verandering in en toen ben ik aan de slag gegaan om hem er uit te werken. Dat ging lastiger dan het klinkt, hij dreigde me te vermoorden en hij is wel een type dat het ook echt doet, dus ik moest het zo draaien dat hij in zag dat het beter was voor hem. Ik heb uiteindelijk de politie er buiten kunnen laten en ben naar een andere streek verhuisd.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik een korte periode seks met hem wel okee vond, maar meer uit homo oogpunt. Hij was jong en mooi en had een flinke pik en ik vond het niet erg om daar mee te spelen en mocht ook wel wat met zijn poepgaatje (tmi?).
(Hij had trouwens ook het mooiste kontje dat ik ooit aan een vent heb gezien :9 )

Daarna eigenlijk nooit meer wat gewild. Ik kijk wel naar leuke jonge mannen. Ze blijven mooi om te zien. Maar ik word er niet warm of koud van.

Maar zo langzamerhand ben ik er aan gewend geraakt om al "het vrouwtje" of "vrouw" gezien te worden, maar wat ik zeg, ik ben wel het soort dat met balen sjouwt en wijdbeens loopt, en dat vinden ze hier normaal. Dat helpt ook wel.
Ik ga hier niet uit, maar mocht dat ooit nog gebeuren ( Tina Turner tribute op komst in de buurt, wel aanlokkelijk), dan doe ik dat wel als man denk ik. Ergens wil ik ook wel graag nieuwe vrienden die me als mezelf kennen.
Je ziet, nog steeds een beetje ambivalent, maar ik ondervind niet echt psychische druk/problemen door mijn vrouwenlichaam.
Maar ik snap wél goed dat iemand er niet meer tegenkan.
pi_129131699
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 14:56 schreef wonderer het volgende:.
Mijn verhuizing van/naar Amerika speelt trouwens een nog grotere rol.
Was dat voor, na, of tijdens?
  vrijdag 19 juli 2013 @ 19:55:18 #119
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_129131843
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 19:50 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Was dat voor, na, of tijdens?
Ik ben voor mijn transitie daarheen verhuisd en "na" (als in, ik ben nog niet echt klaar maar ik zit nog op hetzelfde niveau als toen) weer terug naar Europa.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 19 juli 2013 @ 19:57:53 #120
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_129131909
Heftig verhaal trouwens, meer door je partners dan door je GID (zou je het zo wel noemen?). Ik had niet beseft dat je een stukje ouder was, dacht begin twintig of zo ;) Ik kan me dan wel beter een beeld vormen bij hoe je jezelf beschrijft, dat het gewenning is.

Als het magisch kon, in een nacht een mannenlichaam, zou je het dan wel willen? Of is die drang echt niet zo groot?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_129134174
Als ik morgen als man wakker zou worden zou ik daar wel blij mee zijn, maar of ik dan gelukkiger zal zijn of er iets zou veranderen, weet ik niet. Zal ik eens over na moeten denken.

Weet je, mijn moeder en mijn zus zijn altijd maar aan het denken. Wat ze beter hadden kunnen doen, wat ze anderen vinden, wat anderen doen, wat anderen zouden moeten...
Ik heb gewoon een leeg hoofd. Je kunt mij elk moment van de dag vragen "waar denk je aan" en de kans dat je "niets" krijgt is dan heel groot.
Dat kunnen mensen niet begrijpen.
Ik kan er niks aan doen, wellicht heb ik gewoon een heel lui brein dat gewoon geen energie verspilt aan dingen waar ik geen invloed op heb of dingen die ik toch niet kan veranderen.
Scheelt een hoop stress.
Dat is mijn aard. Dat helpt natuurlijk ook wel.

En ja, het "disordert" :P me niet zo...Er is geen zeker geen sprake van stress etc wat met een disorder gepaard gaat.
Dus nee, ik kan niets met die term,GID.

Begin twintig? :D Ik ben al in de 50...

Maar toch, ik zal niet gek opkijken als ik over een paar jaar toch alsnog in elk geval mijn borsten weg laat halen, hoor.
Ik ben nooit zo stellig, ik weet dat meningen en gevoelens kunnen veranderen naar mate de evaringen die je opdoet.

Ik heb trouwens manlijke beharing, donshaar in mijn gezicht (al ik ga scheren weet ik zeker dat het zichtbaarder stugge stoppels worden), haren op mijn borst en een treasure trail...
Als ik platter was kon ik topless zo als man door. Maar ja, van die rare hangtieten. -O-

Sorry voor de lange epistels, maar dit is eigenlijk de eerste keer dat ik er gewoon over kan praten.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 21:18:38 #122
296917 Abby79
Being myself!
pi_129134722
Je hoeft je daar echt niet voor te verontschuldigen hoor :).
(Oh, en ik dacht na je eerste posts ook dat je een heel stuk jonger was, geen idee waarom eigenlijk :))

Het lijkt me trouwens wel heel vreemd er 50 jaar niet over gepraat te hebben... dat was mij nooit gelukt, haha.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 21:36:48 #123
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_129135658
Ik snap dat wel, niet piekeren over dingen die je toch niet kunt veranderen. Maar helder verhaal! En praat vooral verder, is goed voor je ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 19 juli 2013 @ 22:10:01 #124
107792 Hexley
the Platypus
pi_129137129
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 14:05 schreef Alentejana het volgende:
Zeg, wat is jullie indruk van het homoseksualiteit gehalte onder de transgenderpersonen?
Ik krijg het idee dat je die meer vindt onder de FtM dan MtF, maar geen idee of die indruk klopt.

(Ik ben door een kennis op een LGBT forum gaan lurken, zodoende... )
Nou zelf heb ik het idee dat in Nederland, het labeltje exclusief androseksueel bij MtF's het minste voorkomt. Al denk ik dat het jouw in de buurt het tegenovergestelde is, Portugal is niet te vergelijken met Nederland maar wel aardig met Spanje. In verschillende Spaanse onderzoeken zie je dat hetero er flink boven uitsteek 76% tot zelfs 90+%, goed dat laatste was wel een onderzoek onder prostituees.

Het ontbreken van een sociaal vangnet, dus het risico dat op een gegeven moment de opties criminaliteit of prostitutie de enige zijn, zou wel eens de oorzaak kunnen zijn. De laatste dat ik iets over gedetineerden (in Spanje) gezien heb, zaten er dik over de honderd MtF's (rond de 130 dacht ik) in de gevangenis en geen enkele FtM. Ze hebben er zelfs regels voor, al hebben ze die ook voor de (reguliere) zorg,...

Conclusie is dat de wereld niet overal op de zelfde manier draait,... ;)
pi_129163646
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 22:10 schreef Hexley het volgende:

[..]

Ik moet jouw posts altijd een paar keer lezen ;)

Bedoel je nu, dat seksuele voorkeur te beînvloeden is door culturele aspecten? En daarnaast, dat als je als transvrouw (noodgedwongen, of niet) prostituee bent, je seksele voorkeur verandert als deze niet overeenkomt met de sekse van je klantenkring?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')