Je zoekt een advocaat en die dient een verzoekschrift bij de rechtbank in. Waarschijnlijk/misschien/hopenlijk* is per 1-1 a.s. een wet van kracht waardoor de rechtbank en definitieve onvruchtbaarheid niet meer nodig zijn.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:50 schreef Alentejana het volgende:
Pfff, gedoe.
Maar hoe start je zoiets, waar moet je dan terecht, zeg maar?
Geinig, ik droomde een paar nachten terug toevallig dat ik een enorme (echt, denk aan formaat dat je broekspijp in moetquote:Op dinsdag 23 juli 2013 17:01 schreef Nezhi het volgende:
Zou iemand hier een PeeCock gen2 4inch overnemen als ik hem grondig schoonmaak en 5 min kook in heet water?Ik gebruik het niet zo vaak en ga ws een andere aanschaffen.
Die laatste past wel in de vorige discussiequote:Op dinsdag 23 juli 2013 20:25 schreef wonderer het volgende:
http://www.buzzfeed.com/s(...)ut-transgender-peopl
Handig voor alle lurkers.
Ik snapte het niet. Voor mij was het voornamelijk het bewijs dat ze me opmerkten en ik wilde liever onzichtbaar zijn.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 22:40 schreef Tonys_Chocolonely het volgende:
Aw, ik was 'het manwijf in 1A'. Kenau klinkt toch iets vriendelijker/stoerder
Niet leuk!quote:Op dinsdag 23 juli 2013 22:40 schreef Tonys_Chocolonely het volgende:
Aw, ik was 'het manwijf in 1A'.
Hm. Dat herken ik niet, maar ik ben dan wel van een generatie waar we nog "klassen 1 t/m 6" hadden en apart de kleuterschool. Ik zat op een openbare school, met in mijn tijd waren de enige gekleurde kinderen Indonesisch en een enkel Surinamer en pas in de zesde kwam er een Turks meisje bij, die in onze ogen eruit zag als een volwassen vrouw. (Tegenwoordig is het een zogenaamde "zwarte" school , inclusief een groot deel Turkse leerkrachten).quote:Op woensdag 24 juli 2013 01:17 schreef Tonys_Chocolonely het volgende:
Wat me trouwens aan iets doet denken. Want tot ik in groep zeven zat ongeveer was het echt altijd doodnormaal dat ik bij de jongens hoorde - je kent dat wel, klassefeestjes, jongens op de ene tafel, meisjes op de andere. In groep acht kwamen er nieuwe kinderen bij en het veranderde niet echt- dat soort dingen was nog steeds zo, maar juist een nieuwe jongen ging er commentaar op leveren. Zal wel iets met puberteit te maken hebben maar ik vind het nog steeds opvallend, vooral omdat echt eigenlijk de hele basisschool jongens en jongens en meisjes en meisjes geldt..
Die laatste drie zijn pre-transitie.quote:Op woensdag 24 juli 2013 10:08 schreef Alentejana het volgende:
Nou, dat laatste kan ik me wel voorstellen, als ik zo in je fotoboek kijk.
Maar niet alle jongetjes zijn rauwdouwers en niet alle meisjes spelen met poppen, waarom zou dat voor transjongens en -meisjes anders zijn? Net zoals je butch transvrouwen hebt en femme transjongens.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:24 schreef robinpunt het volgende:
Volgens mij komt het wel vrij weinig voor dat een transgender in de kindertijd niet kiest voor genderconform speelgoed en geen genderconform gedrag vertoont. En dat is ook wel logisch denk ik. Je bent dan nog niet bewust van de verschillen en volgt je 'natuur', zonder invloeden van buitenaf.
Of gewoon heen en weer switched...quote:Op woensdag 24 juli 2013 12:34 schreef Tonys_Chocolonely het volgende:
Hoewel ik me ook wel weer kan voorstellen dat als je je meer 'gemengd' gedraagt, het makkelijker is om je neer te leggen bij de biologie, zeg maar.In theorie.
Ik denk dat er bij mij dan flink getwijfeld werdquote:Op woensdag 24 juli 2013 13:26 schreef robinpunt het volgende:
Als er geen uiterlijk verschil tussen mannen en vrouwen was, dan denk ik dat je toch bij het overgrote deel van alle mensen als kleuter al kunt aanwijzen wie de genderidentiteit van een jongen heeft en wie die van een meisje.
Als er geen uiterlijk verschil zou zijn, is dat inderdaad onvermijdelijk, want dan worden mensen ingedeeld op wat ze doen in plaats van wat er tussen hun benen zit. Ofwel je wordt ingedeeld op basis van wie je bent in plaats van dat je gedrag wordt opgedrongen vanwege hoe je plast.quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:26 schreef robinpunt het volgende:
Als er geen uiterlijk verschil tussen mannen en vrouwen was, dan denk ik dat je toch bij het overgrote deel van alle mensen als kleuter al kunt aanwijzen wie de genderidentiteit van een jongen heeft en wie die van een meisje.
Dan moet je wachten tot carnaval. Wat hij/zij dan aantrekt zegt veel. Alhoewel, als hij/zij als konijn gaat dan weet je nog niks.quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:36 schreef wonderer het volgende:
Hoewel, waar wordt iemand ingedeeld die van voetballen en van barbies houdt?
Ik weet alleen nog dat ik een jaar Smurf ben geweest en toen ik heel jong was clown (en op de middelbare school als meisje - dat was wel de beste dag van mijn VWO denk ikquote:Op woensdag 24 juli 2013 13:41 schreef robinpunt het volgende:
[..]
Dan moet je wachten tot carnaval. Wat hij/zij dan aantrekt zegt veel. Alhoewel, als hij/zij als konijn gaat dan weet je nog niks.
Goed punt. Ik ging als kabouter, op de kleuterschool, dat weet ik nog, en later een keer als vleermuis en als sterke man van het circus. En in de twee schoolmusicals had ik mannenrollen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:41 schreef robinpunt het volgende:
[..]
Dan moet je wachten tot carnaval. Wat hij/zij dan aantrekt zegt veel. Alhoewel, als hij/zij als konijn gaat dan weet je nog niks.
Zie! Ik ben als Aladdin en als Thunderbird geweest.quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:52 schreef wonderer het volgende:
[..]
Goed punt. Ik ging als kabouter, op de kleuterschool, dat weet ik nog, en later een keer als vleermuis en als sterke man van het circus. En in de twee schoolmusicals had ik mannenrollen.
Op zich wel ja. Want tijdens carnaval (en andere verkleedfeesten) kun je zijn wie je wilt zijn, met wie je je identificeert. Wat het hele punt is van genderidentiteit.quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:00 schreef robinpunt het volgende:
Ze kunnen die hele diagnostische fase afschaffen. Pak gewoon foto's van carnaval erbij.
Ik wil de vroeger schrijver worden, en man. Maar ik wist/dacht te weten dat dat niet kon.quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:15 schreef Alentejana het volgende:
Ik ben uiteindelijk schrijfster geworden, dat zag men ook al jong, maar ikzelf niet...![]()
En je geen zussen hebt die je aan willen kleden...quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:53 schreef wonderer het volgende:
[..]
Op zich wel ja. Want tijdens carnaval (en andere verkleedfeesten) kun je zijn wie je wilt zijn, met wie je je identificeert. Wat het hele punt is van genderidentiteit.
Puik plan.
Mits ouders het toestaan natuurlijk, dat dan weer wel.
Ik zou willen dat ik die juist wel had gehad! Ik denk dat dat nog best veel gescheeld zou kunnen hebben bij mij, haha.quote:Op woensdag 24 juli 2013 15:45 schreef Alentejana het volgende:
En je geen zussen hebt die je aan willen kleden...
Wat schrijf je? Kan ik er aan komen?quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:55 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik wil de vroeger schrijver worden, en man. Maar ik wist/dacht te weten dat dat niet kon.
En ziehier ...
Nee dat helpt als je een groot deel van je leven in de 'bible belt' hebt doorgebrachtquote:Op woensdag 24 juli 2013 14:00 schreef robinpunt het volgende:
Ze kunnen die hele diagnostische fase afschaffen. Pak gewoon foto's van carnaval erbij.
Er waren meerdere mensen die dachten dat je jonger was, waaronder ik. En als ik je posts lees zie ik echt niet een oud iemand voor me hoorquote:
Dat gevoel had ik ook heel erg. En af en toe nog. Ik heb ook wel eens de opmerking gehad dat iemand me meer zag als een tienermeisje dan als een 33 jarige vrouwquote:Op woensdag 24 juli 2013 21:34 schreef Tonys_Chocolonely het volgende:
Ergens denk ik ook dat volwassen worden- ook mentaal- anders gaat als je genderproblemen hebt. Ik ben dan wel vrij vroeg begonnen (vroeg genoeg voor het jeugdtraject in ieder geval, maar niet vanaf mijn zevende of zo dat ook weer niet) en toch heb ik sinds hormone en sinds de operaties nog steeds het gevoel dat ik gewoon dingen in moet halen.
En hoe oud ben je nu dan?quote:En ik word nog met behoorlijke regelmaat voor ID gevraagd - dus blijkbaar zie ik er nog steeds vrij jong uit, ondanks testogebruik..
Oh, dat valt nog mee. Een vriend van me had tot ongeveer zijn 26e nog regelmatig die vraag. Zelfs voor bv. films van 16+. Altijd leuk om dan de reactie te zien als hij zijn rijbewijs paktequote:
Net zoiets als de overgang dusquote:Op woensdag 24 juli 2013 22:43 schreef Tonys_Chocolonely het volgende:
En ja, van hormonen kreeg ik wel een sort van puberteit. Maar niet helemaal, het was grotendeels fysiek, alhoewel ik geloof ik wel een keer uit het niets in woede uitbarstte en zelf doorhad dat ik er geen controle over had. Was eigenlijk een heel maffe ervaring..
Lullig.quote:Op woensdag 24 juli 2013 22:48 schreef Abby79 het volgende:
[..]
Voor mij geldt het trouwens andersom, ik werd bijna altijd ouder geschat.
Soms ook handig hoorquote:
Ja, ik moet altijd even goed nadenken als om m'n leeftijd word gevraagd; voor m'n gevoel kán het helemaal niet dat er al 36 verjaardagen zijn geweest!quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:21 schreef wonderer het volgende:
Ik heb ook het gevoel dat ik tien jaar jonger zou moeten zijn qua levenservaring en alles.
Niet alleen qua hoe ik eruit zie, maar ook wat ik heb meegemaakt en alles. Ik ben nu pas aan mijn eerste echte baan bezig, en woon voor het eerst op mezelf.quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:12 schreef kELAL het volgende:
[..]
Ja, ik moet altijd even goed nadenken als om m'n leeftijd word gevraagd; voor m'n gevoel kán het helemaal niet dat er al 36 verjaardagen zijn geweest!
Maar dat zou ook kunnen liggen aan m'n familie (van moeder's kant); die zijn allemaal 'lang houdbaar'
Dat bedoelde ik ook eigenlijk. 'k Ben ook een enorme laatbloeier.quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:21 schreef wonderer het volgende:
Niet alleen qua hoe ik eruit zie, maar ook wat ik heb meegemaakt en alles.
Hmm, klinkt bekendquote:Op donderdag 25 juli 2013 14:55 schreef kELAL het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik ook eigenlijk. 'k Ben ook een enorme laatbloeier.
Alleen al vanwege het feit dat ik pas op m'n 34e de knoop doorhakte (en daarmee, indirect, ook een streep haalde door m'n eerste echte baan). Ervaring met huwelijk / serieuze relatie? Geen!
Dan moet je ook maar ouders hebben die dit toelaten.quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:26 schreef robinpunt het volgende:
Een Drag Queen heeft eigenlijk niets met genderdysforie te doen. Het is voor sommigen gewoon werk en niets anders. Entertainment, show en dan vooral over the top show of als typetje en dan de komediant uithangen. En die beschrijving van transgender, ach een fulltime travestiet,....quote:Op dinsdag 9 juli 2013 23:12 schreef motorbloempje het volgende:
De verschillen
- Drag King = een vrouw die als een man verkleedt gaat en zich zo ook gedraagt.
- Drag Queen = een man die als een vrouw verkleedt gaat en zich zo ook gedraagt.
- Transgender = iemand die leeft als het andere geslacht, maar (nog) niet in behandeling is (geweest).
- Transseksueel = iemand die een geslachtsaanpassende behandeling ondergaan heeft en/of ermee bezig is.
- Travestiet = iemand die af en toe verkleed gaat als het andere geslacht, tegenwoordig wordt dat ook "Drag Queen" en "Drag King" genoemd.
Dat is een travestiet die het niet alleen voor iets seksueels doet. Nu je toch aan het toevoegen gaat non-ops,..?quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:15 schreef wonderer het volgende:
Er is een verschil tussen drag queen en transvestite (wat in het "Nederlands" eigenlijk cross-dresser is). Travestiet is Nederlands voor drag queen. Bij een cross dresser is er geen sprake van een show-element zoals bij drag.
Dus er moet nog cross-dresser bij.
- Cross dresser: iemand die zich in het dagelijks leven soms kleedt als iemand van het andere geslacht
Technische dienst bij een toeleverancier voor de metaalindustrie (hoe 'mannenbolwerk' wil je het hebben? Alsof ik iets te bewijzen hadquote:Op donderdag 25 juli 2013 15:10 schreef Abby79 het volgende:
Wat voor baan had je voorheen dan dat je die (moest?) opgeven?
Dat zou er nog bijkunnen, maar dat zou ik eerder bij transseksueel zetten.quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:20 schreef Hexley het volgende:
[..]
Dat is een travestiet die het niet alleen voor iets seksueels doet. Nu je toch aan het toevoegen gaat non-ops,..?
Hoge bloeddruk, meer kans op hart- en vaatziekten etc. Kaalheid. Injecties. Haar overalquote:Op donderdag 25 juli 2013 16:04 schreef Alentejana het volgende:
Wat anders:
Wat zijn de nadelen van T behandeling?
Daar is bij mij dus 0,0 verschil in...quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:32 schreef kELAL het volgende:
LIBIDO!
Blij dat ik daar nu minder last van heb *zucht van opluchting*
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |