Herman Koch praat echt zo.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:31 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Accenten na doen is nog wel vervelender.
Ik prefereer dan toch het Duits.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:36 schreef Harlon het volgende:
Limburgs hoort hier sowieso niet tussen, dan zouden we ook het duits of het chinees kunnen gaan beoordelen.
Echt he. Het is ook niet mijn favoriete accent, maar zo erg is het ook weer niet.quote:
Want een Limburger die ABN praat heeft geen accent?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:36 schreef Harlon het volgende:
Limburgs hoort hier sowieso niet tussen, dan zouden we ook het duits of het chinees kunnen gaan beoordelen.
Nee, maar waarom zouden we dingen uit het buitenland hierin betrekken?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:38 schreef padlarf het volgende:
[..]
Want een Limburger die ABN praat heeft geen accent?
Ik heb jarenlang in Brabant gewerkt en je zou toch zeggen dat die een Limburger wel kunnen herkennen als ze er een horen. Pas na 3 jaar vroeg een collega me verrek kom jij uit Limburg?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:38 schreef padlarf het volgende:
[..]
Want een Limburger die ABN praat heeft geen accent?
Wat denk je van de Friezen ?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:39 schreef Harlon het volgende:
[..]
Nee, maar waarom zouden we dingen uit het buitenland hierin betrekken?
Oh, zo. Excusez-moi.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:39 schreef Harlon het volgende:
[..]
Nee, maar waarom zouden we dingen uit het buitenland hierin betrekken?
Hee pssst, ik weet niet of het jou was opgevallen hoor, maarrehhh... ook het gros van de studentikozen die denken dat ze hun pinnacle of achievement met het binnenhalen van de Master bereikt hebben komen, iig in eerste instantie, in typsiche productie-/kantoorbanen terecht. Weliswaar een aantal plaatsen hoger op het organogram, maar toch. Als ze laten zien dat ze capabel zijn om een team/afdeling te runnen, dan schuiven ze door naar dat slag managementfuncties.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:28 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ja, Slam FM luisteraars, die werken in hun productiebaantjes voor de hoge heren die woekerwinsten en bonussen opstrijken. Daar word je wel jaloers van ja.
Dat dus. Emimich, Biels, Beauregard, kom er maar weer inquote:
'Ik köm.'quote:
Zeker, men beschouwd het als het meest sexy accentquote:
quote:Op dinsdag 9 juli 2013 20:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zeker, men beschouwd het als het meest sexy accent
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-G-het-sexiest.dhtml
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
De volgende keer speciaal voor jou krommer, ok?quote:
Zo'n hoogstaand onderzoek is het toch niet. Het is gewoon een weetje zonder veel praktisch nut, de uitslag kan je verder weinig mee.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 22:48 schreef Elfletterig het volgende:
Conclusies trekken op basis van slechts 247 reacties.
Ik neem het in overweging.quote:
quote:Op woensdag 10 juli 2013 01:22 schreef Veldkamp het volgende:
Goed Nederlands werd vroeger op tv en bioscoopjournaal gesproken.
Grappig, dat heb ik met Haags en Amsterdams. (als Brabander zijnde).quote:Op woensdag 10 juli 2013 08:10 schreef nikk het volgende:
[..]
Eens. Bij de mannen staat een Limburgs accent gelijk aan nul geloofwaardigheid bij mij.
Gelukkig ben jij beschermer van het algemeen beschadigd Nederlandsquote:Op woensdag 10 juli 2013 08:35 schreef tribalwars het volgende:
plat Limburgers is ook heel erg irritant lijkt net of het Duitser zijn want je verstaat er niks van.
Als verdediger van de waarheid(tm) hoef je natuurlijk geen taal te beheersen, dat is universeel.quote:Op woensdag 10 juli 2013 08:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij beschermer van het algemeen beschadigd Nederlands
Vergeet Amsterdams niet.quote:Op woensdag 10 juli 2013 10:20 schreef Knowledge_seeker het volgende:
Ik stem op: Haags en Rotterdams. Dat vind ik veruit de vervelendste accenten om te horen, mede omdat het zo enorm dom overkomt.
Phil Bloemendal.quote:
Wat een rare opmerking. Kleinzielig, beperkt en kleinburgerlijk Hollands. Alsof Hilverrrrsum de wereld regeert.quote:Op woensdag 10 juli 2013 08:10 schreef nikk het volgende:
[..]
Eens. Bij de mannen staat een Limburgs accent gelijk aan nul geloofwaardigheid bij mij.
Behalve de o klank is dat inderdaad perfect Nederlands.quote:Op woensdag 10 juli 2013 10:30 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Phil Bloemendal.
Keurig Nederlands, Hooghaarlemmerdijks.
Perfect inderdaad. Fijn om te horen, prachtig, beschaafd en geen overdreven klanken. Het keurig uitspreken van de -en-klanken. Geen inslikken en geen "mensuh"-weglating.
Het "Goois" (echt Goois dialect is geheel anders en bijna uitgestorven) met de Hilverrrrrsumsuh rrrrr is een verkrachting onzer Nederlandse taal.
Alleen de zeikerds vinden dat. Het zijn de accenten met humor en duidelijkheid.quote:Op woensdag 10 juli 2013 10:20 schreef Knowledge_seeker het volgende:
Ik stem op: Haags en Rotterdams. Dat vind ik veruit de vervelendste accenten om te horen, mede omdat het zo enorm dom overkomt.
Dat je erom moet lachen wil niet zeggen dat ze humor hebbenquote:Op woensdag 10 juli 2013 10:53 schreef nikk het volgende:
[..]
Alleen de zeikerds vinden dat. Het zijn de accenten met humor en duidelijkheid.
Ik zeh bomma en bompa.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:40 schreef tong80 het volgende:
Ik woon in Gelderland maar zeg houdoe en moeke.
Dan ken je Chriet Titulaar niet.quote:Op woensdag 10 juli 2013 08:10 schreef nikk het volgende:
[..]
Zaltbommel kun je bijna geen Gelderland noemenquote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:40 schreef tong80 het volgende:
Ik woon in Gelderland maar zeg houdoe en moeke.
Dat bedoel ikquote:Op woensdag 10 juli 2013 15:29 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]kwam vroeger
veel in rossum en zaltbommel maar ze praten daar idd gewoon brabants
quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:21 schreef tong80 het volgende:
een rondvraag onder luisteraars van de ochtendshow op Slam FM.
quote:
Twents heerst. De taal der bikkels.quote:Op woensdag 10 juli 2013 15:30 schreef MaLo het volgende:
Ik denk dat het gros van de ondervraagden niet eens het verschil weet tussen Twents, Drents of Gronings accent. Derhalve: hoax
Zeg ik als Tukker-vrouwtje![]()
Nog steeds Tukkers hoop ik toch. Prima accent.quote:Op woensdag 10 juli 2013 10:44 schreef Gesloten het volgende:
Ik ben een studerende Tukker in Utrecht. Wat voor accent heb ik nu?
Nice try, je vergeet wat 'w'tjes en hier en daar een 'o'tje i.p.vquote:Op woensdag 10 juli 2013 09:31 schreef SuperHarregarre het volgende:
Kerel, jongen, zeg ik, kijk dit topic dan. Kijk dan! Wat een pauperbende hier zeg, ja mooi niet dus dat ik hier mijn derriere neerplant. Kom nou, die moet gewoon op een barkruk. En dan zo een lekkere gouden pilsener in de hand en studeren maar. Paupers! Allemaal!
Ze spelen ook drie sporten met een 'a', hackey, galf en tannis!quote:Kerol, jongen, zeg ik, kijk dit topic dan. Kijk dan! Wat een pauwperwbende hiejr zeg, ja mooi niet dus dot ik hier mijn derrierwe neerwplant. Kom nou, die moet chewoon op een barwkruk. En dan zow een lekkere chouden pilsener in de hoand en stuwdewren maar. Paupewrs! Allemaal!
Niet eens polo? Dat vind ik echt zo'n kaksport.quote:Op woensdag 10 juli 2013 20:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Nice try, je vergeet wat 'w'tjes en hier en daar een 'o'tje i.p.v
[..]
Ze spelen ook drie sporten met een 'a', hackey, galf en tannis!
Die paarden schijten inderdaad overal en nergens.quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:44 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Niet eens polo? Dat vind ik echt zo'n kaksport.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |