Die fase duurt hier nog steeds voort... al sinds een jaar of 2 denk ik, ze wordt in oktober 6.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:40 schreef Rixtje het volgende:
Och die fase heeft hier bijna een jaar geduurd gaat vanzelf weer overNiet te druk om maken eten is het enige waar ze echt de macht over hebben en dat hebben ze gauw genoeg door...
Echt? Ik vind dit echt weinig.quote:
Nathan weigert gekookte aardappel, en vaak wil hij het vlees ook niet. Dan eet hij dus 3 worteltjes en een bak vla. Vanavond aten pasta met broccoli, dat is dus heel veel pasta (toen z'n eigen bord leeg was papa's bord leeg eten) en 3 stukjes broccoli en geen kip. Jochie eet massa's fruit, komt vanzelf wel weer hoop ik.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 20:56 schreef danic het volgende:
[..]
Echt? Ik vind dit echt weinig.
Op een goeie dag eet ze dan iets meer aardappel en een halve worst. En een fatsoenlijk schaaltje vla na. Maar ach, zo houdt ze het in balans.
Wij hebben de garfield koekjes van de lidl.quote:Op woensdag 10 juli 2013 15:13 schreef Lamb29 het volgende:
Hier bijna 3, 99cm & 16.6kg trouwens...
Welk soort koekjes geven jullie trouwens?
Eva heeft geen lijntjequote:Op woensdag 10 juli 2013 00:18 schreef laziness het volgende:
Jochie en hij gebruikt veel energie, druktemaker. En hij komt van een heel ander lijntje dan Eva.
Hij wordt wel wat licht nu door dat die lengte wel maar door schiet.
Hij is nu precies 14,5 kg volgens de weegschaal thuis.
Ik geef hier van alles maar hij eet zelden een koekje. Wel bij een ander overigensquote:Op woensdag 10 juli 2013 15:13 schreef Lamb29 het volgende:
Hier bijna 3, 99cm & 16.6kg trouwens...
Welk soort koekjes geven jullie trouwens?
Of voor iets in het brood.quote:Op woensdag 10 juli 2013 15:39 schreef danic het volgende:
[..]
Eva heeft geen lijntjedie viel bij de laatste afspraak van de curve af.
Ze was toen 86 cm en 9, 8 kg maar ziek. Gewicht is weer hersteld naar 10, 6 kg. Was ook voor ze ziek werd.
Ze heeft net een boterham met smeerkaas op en een stukje brie en nu heeft ze een gezicht vol vlekken. Dus allergisch voor 1 van de twee.
Als Nathan een spurt je maakt eet hij wel meer dan 2 broodjes, normaal gesproken moet ik hem al motiveren/omkopen voor een halve boterhamquote:Op woensdag 10 juli 2013 17:46 schreef As1981 het volgende:
Ik geloof dat Yaro pas 1x twee boterhammen opheeft al lunch![]()
Son die van jou is nog gekker dan die van mij. Met beleg moet hij hier vaak ook niet. Dus vraag ik het tegenwoordig maar wat hij wil.
Bevroren hebben we ze hier nooit
Yaro eet de afgelopen week ineens heel goed zijn avondeten. Zou het een groeispurt zijnquote:Op woensdag 10 juli 2013 21:56 schreef pessie het volgende:
[..]
Als Nathan een spurt je maakt eet hij wel meer dan 2 broodjes, normaal gesproken moet ik hem al motiveren/omkopen voor een halve boterham. Dat is het minimum voor mij.
Koud brood wordt hier geweigerd
ja erg he! Ik zat laatst foto's te kijken van toen Elise er net was en toen viel het me ook zo op.quote:Op donderdag 11 juli 2013 06:19 schreef Poppedein het volgende:
Gefeliciteerd Son! Wat een verschil tussen dat jongetje van 2 en 3 jaar zeg! Op die onderste foto is ie haast al meer kleuter dan peuter!
Grappig, hier bijna dezelfde stats.quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:49 schreef Juud79 het volgende:
Ik was vanochtend naar het peuterbureau, boh! Mijn eigenwijsje had er niet veel zin in. Meten wou ze niet doen, dus maar neergelegd op de plank....(huilen) Daarna bij de arts, blokjes stapelen (nee niet!), bij een pop aanwijzen waar de voeten zitten (nee weg pop), met een lampje in dr ogen laten kijken (krijs), naar haar longen laten luisteren (nog harder krijs en weg van schoot) Ze liet het allemaal niet toe, gelukkig wou ze wel spelen en vertellen voor die onderzoeken, en was ze prima gegroeid.![]()
25 maanden en 13,5 kilo en 89 cm lang.
Hij zwol een beetje. Ik hoor altijd alleen ramp verhalen over dit soort dingen dus wilde even overleggen wat te doen. Ik raakte wel erg gefrustreerd dat het zo lang duurde voor ik iemand sprak, stond op het punt 112 te bellen. Was een beetje in paniek aan het rakenquote:Op donderdag 11 juli 2013 12:39 schreef Nijna het volgende:
Auw, best lang 10 minuten, maar zwol hij op ofzo?
Ik ben niet de eerste, maar jee wat is 3 groot! Heel ander soort kind alweer.quote:Op donderdag 11 juli 2013 00:58 schreef Sonnetje85 het volgende:
Floris groeispurt nooitmerk het ook niet in zijn eten trouwens.
En aaaah ik heb een jarige peuter!
Mijn kind is 3
Alles staat klaar voor morgen (nou ja vandaag)
[ link | afbeelding ]
Van (6 weken):
[ link | afbeelding ]
Naar:
[ link | afbeelding ]
Naar:
[ link | afbeelding ]
Naar dit:
[ link | afbeelding ]
Sorry voor de spam
Slim om even te overleggen idd. Volgens mij als het opzwelt, dan gaat dat best snel na die prik.quote:Op donderdag 11 juli 2013 13:53 schreef pessie het volgende:
[..]
Hij zwol een beetje. Ik hoor altijd alleen ramp verhalen over dit soort dingen dus wilde even overleggen wat te doen. Ik raakte wel erg gefrustreerd dat het zo lang duurde voor ik iemand sprak, stond op het punt 112 te bellen. Was een beetje in paniek aan het raken. Ik ben een muts
. Nathan bleef ook maar gillen en krijsen. Moet alleen in de gaten houden of z'n arm niet opzwelt. Z'n pink is wel hard, zal er wel bij horen.
Het ziet er weer volkomen normaal uit gelukkig. Geen dikke arm oid gekregen en de stijfheid is ook uit z'n pink. Hij heeft echt flink gekruist dus heeft idd flink pijn gedaan.quote:Op donderdag 11 juli 2013 18:29 schreef Nijna het volgende:
[..]
Slim om even te overleggen idd. Volgens mij als het opzwelt, dan gaat dat best snel na die prik.
Sneu als ze geprikt worden, het zijn ook van die venijnige steken, bah
bekend probleem. selene rommelt elke avond nog wat en staat elke ochtend zo rond half 7, 7 uur, zoiets, naast haar bed. dan gaat ze naar de wc en kleedt zich aan en staat dan bij ons.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:14 schreef Sam1993 het volgende:
Kom hier eventjes binnevallen post eigenlijk nooit over Amber hier. Maar er zijn hier vast mama's die ervaring hebben met snachts zindelijk maken?
Gisteravond weigerde ze haar luier dus zonder in bed gelegd maar ze is dan heel bang om te gaan slapen. Ze is 1.5 uur op en neer naar de wc gelopen (dat kan ze wel alleen dus wij zaten beneden) Ze sprak ons dan telkens weer aan dat ze naar de wc ging. Kortom erg spannend allemaal. Al met al is ze droog gebleven maar kan ik misschien het vanavond op een bepaalde manier aanpakken zodat ze minder bang is /spannend. Om te gaan slapen? Ze word 4 in November
Hier was het vanmorgen ook half 7 ongeveer dat ze bij mij is geweest (ik dacht mijn vriend niet dus) en om 7 uur heeft ze lisa wakker gemaakt is ze gewoon de kamer opgelopen.. maar dat onzekere voor het slapen vind ik wel zielig want vind het juist heel goed dat ze dit nu wil maar geen idee wat ik eraan kan verranderen behalve er heel nuchter en kalm over doenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:18 schreef simmu het volgende:
[..]
bekend probleem. selene rommelt elke avond nog wat en staat elke ochtend zo rond half 7, 7 uur, zoiets, naast haar bed. dan gaat ze naar de wc en kleedt zich aan en staat dan bij ons.ik heb vooralsnog niks bedacht wat helpt. ze is er gewoon een beetje onzeker over. dus we doen ons best het maar te laten gaan (wat gezien onze status van familie ochtendhumeur (behalve selene dan...) nog vrij lastig is
Hier is het ook nog niets hoor, 3 jaar en 3 maanden al bijna, en verre van zindelijk. Ging een tijdje even best goed, wbt plassen op het potje of de wc, maar tegenwoordig is het weer helemaal niets. Alsof hij het echt niet meer aanvoelt dat er een plasje gaat komen...quote:Op zondag 14 juli 2013 21:57 schreef ferrari_rood het volgende:
Wat zijn jullie kindjes al ver met zindelijk worden. Die van mij roept heel hard nee bij het zien van het potje en roept nog harder dat ze een luier wil als ze voelt dat ze moet plassen of poepen.
Is het nog gelukt om de speen bij E. af te bouwen Danic?
quote:Op zondag 14 juli 2013 22:05 schreef ferrari_rood het volgende:
meiden zijn toch meestal sneller dan meiden?
En ik heb een echte meid alleen hier niet in
Da's lastigquote:Op zondag 14 juli 2013 22:05 schreef ferrari_rood het volgende:
meiden zijn toch meestal sneller dan meiden?
En ik heb een echte meid alleen hier niet in
Nee. We zijn op 2 blijven hangen. Daar is ze nu ook echt mee vergroeid. Dus dat komt nog wel. En eva is gaan maatstaf hè, die is met veel dingen snel (behalve met speentjes afbouwen of uit een beker drinken).quote:Op zondag 14 juli 2013 21:57 schreef ferrari_rood het volgende:
Wat zijn jullie kindjes al ver met zindelijk worden. Die van mij roept heel hard nee bij het zien van het potje en roept nog harder dat ze een luier wil als ze voelt dat ze moet plassen of poepen.
Is het nog gelukt om de speen bij E. af te bouwen Danic?
Haha! Voor deze keer dan.quote:Op zondag 14 juli 2013 22:12 schreef ferrari_rood het volgende:
Mag ik de kotsende zwangerschapskaart spelen?
Dan is mijn dame nog ergens snel in.quote:Op zondag 14 juli 2013 22:24 schreef danic het volgende:
[..]
Nee. We zijn op 2 blijven hangen. Daar is ze nu ook echt mee vergroeid. Dus dat komt nog wel. En eva is gaan maatstaf hè, die is met veel dingen snel (behalve met speentjes afbouwen of uit een beker drinken).
Hebben wij ook gedaan. Niemand had zin in veel accidentjes, dus even gewacht en dan weer opnieuw geprobeerd en toen ging het als een trein.quote:Op maandag 15 juli 2013 08:27 schreef Fannetje het volgende:
Hier ook nog niet zindelijk (2 jr 10 mnd) maar vandaag starten we met zindelijkheidstraining poging 2.0. Twee maanden geleden geprobeerd en dat was geen succes. Ze heeft er nog steeds weinig interesse in, maar we gaan het toch maar weer proberen.
Molton heb ik erop ja.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:10 schreef Nijna het volgende:
Sam, misschien kan je haar vertellen dat je het heel knap vind dat ze het zo gaat proberen.
Maar dat het soms als je zo goed oefent, ook gebeurd dat het niet helemaal lukt en je een ongelukje hebt.
En dat dat ook niet erg is. (heb je iets van een waterdichte molton oid eronder liggen?)
Ik weet niet of ze haar luier vaak droog had 's morgens, dat zou je natuurlijk ook kunnen vertellen, dat het met luier ook goed ging bijvoorbeeld.
Verder denk ik dat het gewoon wennen is, ook voor haar. Ondanks dat ze het zelf wil, is het natuurlijk wel een hele stap. Als ze er meer vertrouwen in krijgt gaat dat vast ook minder. Succes!
Nou echt! Zo heb je een baby en zo heb je een kleuter, die veel gewoon even zelf regelt!quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:09 schreef miss_sly het volgende:
MP gefeliciteerd met je kleuter! Nog een paar dagen en dan volg ik je met mijn kleuterWat zijn ze snel groot geworden he?
gefeliciteerdquote:Op woensdag 17 juli 2013 11:02 schreef MamaPurk het volgende:
Sola beterschap voor je meisje!
Ik heb geen twee peuters meer!!! Ik heb nu een heuze kleuter en een peuter!
Dus voor Jaël neem ik afscheid hier, maar voor Sarah blijf ik hier natuurlijk gewoon meelezen en meeschrijven!
Thanks!quote:Op donderdag 18 juli 2013 22:01 schreef Troeta het volgende:
Mooie meid geworden zeg! Hoe vind ze haar broertje? Zal voor zo'n meisje ook wel heftig geweest zijn de afgelopen tijd.
Erg jammer dat ze niet meer wilt. Een echt jonkie moet je begeleiden maar ik zit op een afstandje terwijl hij in het water speelt. Juist de waterhoogte maakt dat hij er zo in mag en kan rennen.quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:33 schreef Troeta het volgende:
Is dat wat laziness? Mijn moeder is er een keer met Mex geweest en ze werd helemaal nerveus dat hij zo overal inrende, nu wil ze niet meer gaan met hem.
Ben er zelf nog nooit geweest, maar lijkt mij wel leuk
En Ean dus echt een meid. Ook erg voorzichtig met alles enzo.quote:Op donderdag 18 juli 2013 22:27 schreef laziness het volgende:
KJ, wat fijn dat ze liever is voor Luuk! En knap van dat aangeven van die luier. Ben benieuwd of ze het snel oppikt.
Hier nog totaal geen interesse dus dan nog niet. Prima, het komt wel.
BJ, idd het hema keukentje. Hij begint er nu af en toe echt mee te koken maar eigenlijk wil hij alleen maar brandweerauto's en treinen.
Grappig FR dat jij zegt niks voor mijn meid want O. is echt een jongetje. Taalt niet naar de pop e.d.
Voertuigen loopt hij de hele dag mee te slepen en uren op de grond er mee rijden en pielen. Of op youtube filmpjes van bussen, treinen, trams kijken.
Maar dat deed Isabeau ook geloof ik
Juud die verhogingen gaan hier om idd en dan zelf willen maken maar dat eindigt in 'mama jou helpen'.
Hij leert het vast. Ooittot die tijd bouw ik rails, bruggen, garages.
Garages van duplo voor al zijn auto's vindt ie te gek. De little people boerderij is ook een garage hier.
Elke avond boeken waar brandweermannen in voorkomen lezen. (Al sneak ik er floddertje tussendoor waar het lukt).
Jommetje dus![]()
quote:Op vrijdag 19 juli 2013 21:58 schreef -Spring het volgende:
Leuk, Nikki! Pas je op met vasthouden? Ik heb als peuter onze cavia doodgeknepen.
ravi niet denk ik, dat andere kindje wel. ravi wil wel altijd graag ook een staartje bv en hij heeft wel wat trekjes waar je dan denkt "da's echt meisje-meisje" zeg maar, maar hij is zich er van bewust dat hij een jongetje is en dat is hem best. bij dat andere kindje moest je dat verbaal wat vermijden want je merkte dat het echt gvoelig lagquote:Op zondag 21 juli 2013 09:02 schreef -Spring het volgende:
Ik begrijp je ook niet helemaal, geloof ik, Simmu. Denk je dat Ravi transgender is?
Ik kreeg een cavia toen ik 1 jaar werd. Ik was helemaal gek van dat dier. Waar ik was was hij. Ik lag regelmatig met hem in een stoel te slapen en hij liep als een hondje achter me aan, zelfs de trap op.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 21:58 schreef -Spring het volgende:
Leuk, Nikki! Pas je op met vasthouden? Ik heb als peuter onze cavia doodgeknepen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
Ze zijn beiden bij een kinderboerderijquote:Op maandag 22 juli 2013 00:15 schreef Troeta het volgende:
O, mijn moeder is denk ik bij die in Tanthof geweest, was idd bij een kinderboerderij.
Succes TF, je klinkt positief
haha ok, maar ze woont in tanthof, dus zal die wel zijn.quote:Op maandag 22 juli 2013 10:45 schreef laziness het volgende:
[..]
Ze zijn beiden bij een kinderboerderij
ik moet het ff terugzoeken als je de bron wil, maar onderzoek heeft uitgewezen dat (bij zich normaal ontwikkelende kindjes) je eigenlijk niks hoeft te corrigeren. in the end gaat het vanzelf goed. ik ga wel ff zoeken, moment!quote:Op maandag 22 juli 2013 19:59 schreef Solagratia het volgende:
Amy heeft sinds twee weken weer wat nieuws in haar spraakontwikkeling. Bij het laatste woord in de zin spreekt ze de laatste letter 3 keer extra uit. Bijvoorbeeld: Wat is dat t t t? Ik heb het nu gehoord bij de T, P en K. Moet ik dit corrigeren of gaat het vanzelf over?
Dat herken ik van een kindje in mijn omgeving, zij heeft selectief mutisme. Hier is er wat info over te vinden (die site is van iemand anders overigens)quote:Op maandag 22 juli 2013 19:59 schreef Solagratia het volgende:
Amy heeft sinds twee weken weer wat nieuws in haar spraakontwikkeling. Bij het laatste woord in de zin spreekt ze de laatste letter 3 keer extra uit. Bijvoorbeeld: Wat is dat t t t? Ik heb het nu gehoord bij de T, P en K. Moet ik dit corrigeren of gaat het vanzelf over?
En ze praat eigenlijk niet tegen anderen dan papa en mama. Tegen vreemden sowieso niet en opa, oma en gastouder pas na een lange tijd als ze eens is losgekomen. Ze huilt er niet en zegt het niet als ze iets niet leuk vindt. Is dit herkenbaar voor iemand en hoe ga je daarmee om?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 25 juli 2013 11:55 schreef Pvoesss het volgende:
Even een tip:
Van 7 t/m 14 augustus 2013 is de theatershow va Thomas de trein in julianatoren
Met elke dag 5 shows en ook gewoon normaal toegang tot het park.
http://www.julianatoren.n(...)s-de-stoomlocomotief
quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:59 schreef Spewey het volgende:
Zoë begon ook al te stuiteren, waarop haar broer verzuchtte "Dat is voor jongens, Zoë" (met de Doornroosje diadeem van z'n zus in z'n haar)
mijnes doet dat pas nadat alles voor zn neus staatquote:Op zaterdag 27 juli 2013 11:27 schreef Chevalric het volgende:
Onze dochter is inmiddels ruim twee jaar en zit lekker in haar peuterpuberteit. Op zich kunnen we er redelijk mee omgaan en 95% van de tijd is ze gewoon superlief. Het enige dat we echt lastig vinden, is het volgende: soms vragen we haar iets (bijv. Wil je een broodje?) en dan zegt ze ja. Maar als we dan daadwerkelijk het broodje gaan smeren, dan roept ze ineens, "neee, wil geen broodje".
Afhankelijk van hoe vaak we er op ingaan, kan ze zo wel vaker binnen een paar seconden van mening veranderen. Vaak gaat dat gepaard met gejammer. En wat we ook doen, wel of niet dat broodje smeren, ze blijft dan dwarsliggen.
Iemand een tip om daar mee om te gaan?
gefeliciteerdquote:Op vrijdag 26 juli 2013 07:46 schreef pessie het volgende:
Dat is fijn vanyel!
Nog 1 nachtje slapen en dan is mijn peuter 3. En toen ik hem vroeg wie er morgen jarig was zei hij "nee, niet jajig, laule kijken"
. Hij is leuk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
bedankt voor de tip, ik heb de boekjes ook gekocht! Alleen tandenpoetsen en potje omdat dat nu meer speelt. Tandenpoetsen is een drama. Potje wil nog niet zo. Mama op het toilet is boeiend, in je blote kont lopen is boeiend, keihard poep! Plas! Roepen ook, maar alles combineren en op de pot plassen nog niet. Hij plas nu vaak op de grond of in zijn zwembadje en zegt dan daarna: plassen!quote:Op donderdag 25 juli 2013 23:19 schreef danic het volgende:
Tip: bij Lidl hebben ze nu boekjes te koop die gaan over belangrijke dingen voor een peuter. Ze hebben 4 verschillende:
- op het potje
- lekker slapen
- tanden poetsen
- naar de peuterspeelzaal
Wij hebben alleen tanden poetsen niet gekocht. De andere 3 wel omdat dit momenteel speelt bij Eva. Misschien handig/leuk in de begeleiding. Bij het boekje lekker slapen hoop ik iets te kunnen bereiken waardoor ze sneller inslaapt en rustiger slaapt. We zullen zien.
Ze kosten ¤3, 99 p.st.
Ze is echt schandalig verwendquote:Op zondag 28 juli 2013 09:11 schreef danic het volgende:
Lamb fijne dag vandaag! Wat krijgt ze van jullie voor cadeau?
inderdaad niets forceren! zo rond de 3 zijn heel veel kindjes nog niet zindelijk.... komt vanzelf....quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:22 schreef Fannetje het volgende:
Oké ik heb even jullie advies nodig.
Drie weken geleden ben ik met Anne (2 jr10m) begonnen met het uitlaten van de luier. Ze heeft nog weinig interesse in potje/wc en ook het beloningssysteem doet haar weinig.
Ze gaat wel op potje/wc als ik het vraag en meestal plast ze dan ook wel, maar geeft het totaal niet uit zichzelf aan. Als ik haar langer door laat lopen plast ze dus gewoon op de grond. Poepen doet ze sowieso niet op het potje.
Ik vind het lastig... in principe is ze plasdroog als ik me er maar mee blijf bemoeien maar zelf dus absoluut niet. Wat nu? Zo doorgaan? Er helemaal mee stoppen en weer luier aandoen?
In mijn omgeving zijn alle meisjes van dezelfde leeftijd zindelijk. Ik voel daardoor ook wel wat druk maar wil ook weer niets forceren...
Lekker warm hequote:Op zaterdag 3 augustus 2013 21:26 schreef danic het volgende:
Nijna gefeliciteerd![]()
We zijn met Eva nu ook serieus bezig, omdat zindelijkheid ineens aanslaat bij haar. De eerste beloningskaart duurde 2 weken voordat hij vol was (12 stickers) en als beloning heeft ze één van de boekjes gekregen die ik hierboven tipte. Ik heb gekozen voor 'op het potje' omdat het nu speelt. De tweede kaart ging vanmorgen vol, dus ik moet zo nog even een nieuwe maken. Daar is ze dinsdag pas aan begonnen, dus dat gaat veel sneller nu. De derde kaart maak ik dus met meer vakjes, anders wordt het een duur geintje qua cadeautjes![]()
Ik heb vanmorgen met haar afgesproken dat ze thuis en bij opa en oma thuis zonder luier loopt. Ze heeft onderbroekjes gekregen. Eerst wist ze niet of ze dat nou wel zo leuk vond, maar toen ik zei dat het was net als bij papa en mama moest ze er gelijk eentje aan. Ik vraag af en toe of ze wel gaat plassen als ze moet en dan krijg ik soms een geïrriteerde "jahaaa"(wat ik corrigeer naar "ja" of "ja mama") en zodra ze het merkt, sjeest ze naar het potje of de wc en gaat plassen.
Poepen nog niet, maar hey! we zijn pas 3 weken bezig en ik vind dit al een topprestatie![]()
We waren vanmiddag bij opa en oma en we stonden op het punt om weg te gaan. Eva wilde dus geen luier om in de auto en ik zat in dubio: gokken of op safe spelen? Terwijl ze bij me op schoot zat en ik het met haar zat te bespreken dacht ik "huh, wat voel ik nou?"
Ik hoefde dus niet meer bang te zijn dat ze in de auto zou plassen
[ Bericht 0% gewijzigd door The_Tankgirl op 04-08-2013 22:35:25 ]Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
In de ochtend: 1 boterham met jam en boter, maar niet de korstjes en 3 slokken melk. Op een slechte dag 1 hap...quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 10:31 schreef Keshet het volgende:
Ik heb een vraag!
Zouden degenen die een kindje hebben van ongeveer 3 jaar eens willen noteren wat je kind eet en drinkt op een dag? En dan ook met de hoeveelheden ongeveer? (Er zit nogal veel verschil tussen 2 wortels of 5 groentenlepels vol zeg maar.)
Mijn eeuwige dank.
Mijn meisje, 3 jaar (april).quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 10:31 schreef Keshet het volgende:
Ik heb een vraag!
Zouden degenen die een kindje hebben van ongeveer 3 jaar eens willen noteren wat je kind eet en drinkt op een dag? En dan ook met de hoeveelheden ongeveer? (Er zit nogal veel verschil tussen 2 wortels of 5 groentenlepels vol zeg maar.)
Mijn eeuwige dank.
Thanks!quote:
is hier enorm wisselend. dus aan mij heb je weinig. plus dat ravi zn mondtrauma op het moment weer opspeelt.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 10:31 schreef Keshet het volgende:
Ik heb een vraag!
Mijn eeuwige dank.
wat heeft ze mooie ogenquote:
Echt helblauw... En onwijs blond en dr huid is echt heel bleek.. Ze is best lastig goed op de foto te krijgen eigenlijk...quote:
Dat hanteer ik dus ook... Wil je niet eten, dan niet. Prima, geen drama.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 10:59 schreef simmu het volgende:
[..]
is hier enorm wisselend. dus aan mij heb je weinig. plus dat ravi zn mondtrauma op het moment weer opspeelt.
score van vandaag tot nu toe; 1 hap cracker. 1 hap kaas. en toen wilde hij een hap muesli met yoghurt van papa en was er drama en uitspugen en hoefde ik mijn ontbijt ook niet meer![]()
ik laat het maar gaan. gaat wel weer over. hij blijft maar proberen om eten in te zetten als machtsmiddel en ik doe niet meeals hij honger krijgt eettie wel
O echt? Gejank komt hier van de zesjarige. Gelukkig maandag weer naar school. Hebben peuter en ik weer rust.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 10:57 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind mijn peuter echt helemaal niet leuk... Ik hoor alleen maar: NEE MIJ LEYLA!!! NEE MIJ BAM! NEE MIJ MAMA!!! En de hele dag alleen maar dat gejank en gekrijs, om werkelijk alles...
Oh nee de 5 jarige is juist gezellig, als haar zus niet de boel komt slopen of begint te jennen en afpakken..quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:24 schreef Cathmar het volgende:
[..]
O echt? Gejank komt hier van de zesjarige. Gelukkig maandag weer naar school. Hebben peuter en ik weer rust.
hier ruzieen ze gewoon allebeiquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:24 schreef Cathmar het volgende:
[..]
O echt? Gejank komt hier van de zesjarige. Gelukkig maandag weer naar school. Hebben peuter en ik weer rust.
Dan zit ze de hele dag denk op dr kamer...quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:32 schreef pessie het volgende:
Bij gejank en gekrijs mag mijn peuter op de trap gaan zitten, en indien het lang duurt opzz'n kamer. Ik bespreek na afloop wel het waarom met hem.
Best erg, peuter heb ik gisterochtend naar oma gebracht voor een nachtje en gisteravond had ik energie en voelde me relaxed en gezellig. Moet echt even gaan bedenken hoe we bepaalde dingen gaan veranderen, het is toch niet normaal dat peuter mij uitblust.
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:32 schreef pessie het volgende:
Bij gejank en gekrijs mag mijn peuter op de trap gaan zitten, en indien het lang duurt opzz'n kamer. Ik bespreek na afloop wel het waarom met hem.
Best erg, peuter heb ik gisterochtend naar oma gebracht voor een nachtje en gisteravond had ik energie en voelde me relaxed en gezellig. Moet echt even gaan bedenken hoe we bepaalde dingen gaan veranderen, het is toch niet normaal dat peuter mij uitblust.
200km verder weg zitten helpt dus niet bij jullie?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:40 schreef simmu het volgende:
[..]
of het normaal is weet ik niet, maar ik herken het wel hoor. eerlijk gezegd stevenen wij hier allebei regelrecht op een burnout af. maar goed; wij hebben er nog wat complactietjes bij. het is me echt teveel aan het worden om altijd maar in ziekte en dood en familiegeruzie te zitten. (jaja, uiteraard is er alweer gezeik met die kutfamilie van ons. tuurlijk)
Ik vind het ook erg lekker.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:59 schreef -Spring het volgende:
Speltbrood is trouwens érg gezond en voedzaam. Veel gezonder dan tarwe, schijnt.
Ik zat het net te Googlen ja.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:59 schreef -Spring het volgende:
Speltbrood is trouwens érg gezond en voedzaam. Veel gezonder dan tarwe, schijnt.
Kinderen laten zich niet uitdrogen, zolang ik zie dat Nathan plast vind ik het prima. Op warme dagen drinkt hij automatisch meer dan op koudere dagen, en rietjes werken hier voor de afwisseling heel goed.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:18 schreef Ticootje het volgende:
En het andere geprobeerd dat er alleen gedronken kan worden tijdens gezette tijden werkte ook niet.
Oops.. hier had ik helemaal overheen gelezen...quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:23 schreef Solagratia het volgende:
We willen het liefst een groot cadeau ipv meerdere kleine omdat we al zoveel spullen hebben. Een fiets hebben we over nagedacht maar is niet praktisch (drukke weg, kleine tuin, ik kan er niet achteraan rennen met baby).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |