Dat kan, wat mij betreft staat de businesscase redelijk sterk, iets dat al die onderzoeken ook lijken aan te geven, zij het dat die - logischerwijs - nog wat kanttekeningen hebben.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:12 schreef Muto het volgende:
[..]
Iedereen bekijkt het zo zwart-wit. Je kan ook een nieuw stadion krijgen, waar de financiering en cijfers sterker staan. Ik ben voor een nieuw stadion, maar niet voor het stadion die de directie nu wil.
Wat voor stadion wil jij dan, kleiner stadion dan in de plannen staat?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:12 schreef Muto het volgende:
[..]
Iedereen bekijkt het zo zwart-wit. Je kan ook een nieuw stadion krijgen, waar de financiering en cijfers sterker staan. Ik ben voor een nieuw stadion, maar niet voor het stadion die de directie nu wil.
quote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:08 schreef Bombvis het volgende:
Hè, Lamprou speelt ook? Dus Lamprou, Graafland en Mulder spelen!?
Kan, ja. In ieder geval een verhoging van het aantal skyboxen. Voor mij part zet je er ook een gedeelte staanplaatsen in.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat voor stadion wil jij dan, kleiner stadion dan in de plannen staat?
Staanplaatsen mogen niet meer i.v.m. de veiligheidseisen van de KNVB.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:18 schreef Muto het volgende:
[..]
Kan, ja. In ieder geval een verhoging van het aantal skyboxen. Voor mij part zet je er ook een gedeelte staanplaatsen in.
En geen dak. Dat scheelt al zo'n 80 miljoen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:18 schreef Muto het volgende:
[..]
Kan, ja. In ieder geval een verhoging van het aantal skyboxen. Voor mij part zet je er ook een gedeelte staanplaatsen in.
Staanplaatsen mogen van de UEFA niet. KNVB wel, volgens mij gaat GAE over naar staanplaatsen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Staanplaatsen mogen niet meer i.v.m. de veiligheidseisen van de KNVB.
Oké maar dat zou betekenen dat je rond Europese wedstrijden die vakken moet omzetten of dichtgooien is toch ook niet handig?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:20 schreef Muto het volgende:
[..]
Staanplaatsen mogen van de UEFA niet. KNVB wel, volgens mij gaat GAE over naar staanplaatsen.
Geen dak is leuk voor de fanatieke supporters, maar verder beperk je een nieuw stadion enorm in de multifunctionaliteit (en dus winstgevendheid). Ik weet dat de diehard Feyenoorders niks moeten hebben van multifunctionele voetbalstadions, maar tegenwoordig ontkom je daar helaas niet aan indien je een winstgevend stadion wilt die ook financieel ten gunste komt van de bespelende club.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:19 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En geen dak. Dat scheelt al zo'n 80 miljoen.
Doen ze in Dortmund nu ook. Fanatieke gedeelte is staan, voor Europa worden dat zitplaatsenquote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Oké maar dat zou betekenen dat je rond Europese wedstrijden die vakken moet omzetten of dichtgooien is toch ook niet handig?
Het hele idee zal wel zijn dat het juist voldoet aan internationale normering zodat je er interlands maar ook Europese finales of zelfs een eindronde in kunt organiseren.
Oh ja, die hadden we ook nog.quote:
Wel een goed plan.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:25 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Doen ze in Dortmund nu ook. Fanatieke gedeelte is staan, voor Europa worden dat zitplaatsen
Gelul, want dat mooie voorbeeld Arsenal, heeft ook geen dak. Toch het duurste stadion van Engeland.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:25 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Geen dak is leuk voor de fanatieke supporters, maar verder beperk je een nieuw stadion enorm in de multifunctionaliteit (en dus winstgevendheid). Ik weet dat de diehard Feyenoorders niks moeten hebben van multifunctionele voetbalstadions, maar tegenwoordig ontkom je daar helaas niet aan indien je een winstgevend stadion wilt die ook financieel ten gunste komt van de bespelende club.
Geniaal!quote:
Leuk voor je, maar we zitten hier niet in Engeland. In Nederland en de direct bereikbare omgeving (België en Duitsland) zijn alle grote evenementenlocaties overdekt, op de traditionele buitenfestivals na natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:30 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Gelul, want dat mooie voorbeeld Arsenal, heeft ook geen dak. Toch het duurste stadion van Engeland.
In krapweg 10 minuten tijd jaquote:
Nee toch, 0-9 was toch al gevallen en nu 0-10 toch? 4x Te Vrede, 3x Manu, Schaken, Immers en Pellè volgens mij.. Maar ja, commentaar is vaag dus kan ook 0-9 zijnquote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:36 schreef heiden6 het volgende:
Volgens mij 0-9 en vergist hij zich met "vierde doelpun t na rust".
Een quattrickquote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:36 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Nee toch, 0-9 was toch al gevallen en nu 0-10 toch? 4x Te Vrede, 3x Manu, Schaken, Immers en Pellè volgens mij.. Maar ja, commentaar is vaag dus kan ook 0-9 zijn
De tijd van de stadionconcerten is wel een beetje voorbij hoor. Daarbij heeft Mojo bijna alle grote artiesten onder contract en zal veel eerder kiezen voor de Ziggodome.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:35 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Leuk voor je, maar we zitten hier niet in Engeland. In Nederland en de direct bereikbare omgeving (België en Duitsland) zijn alle grote evenementenlocaties overdekt, op de traditionele buitenfestivals na natuurlijk.
Maar even grof gezegd hebben de evenementen en artiestenbureaus nu ruwweg de keuze uit Düsseldorf, Amsterdam, Arnhem, Ziggo Dome, HMH, Sportpaleis Antwerpen en Ahoy. (Ik vergeet er vast nog een aantal).
Nu draait zo'n nieuw stadion om veel meer dan alleen evenementen, maar met een principiële keuze voor geen dak alleen omdat enkele fanatieke Feyenoorders dat niet willen, beperk je meteen de financiële mogelijkheden van een nieuw stadion. Bovendien trek je met een dak ook meer toeschouwers naar voetbalwedstrijden die nu niet komen door een gebrek aan comfort (misschien kutjesvolk, maar dat zijn dus ook gezinnen, ouderen en gehandicapten), en zorg je ervoor dat alle wedstrijden onder ideale omstandigheden gespeeld kunnen worden (heeft ook niet mijn voorkeur, maar is wel een begrijpelijk argument van de KNVB en van Feyenoord).
Contact binnen gemeente.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 09:12 schreef TC03 het volgende:
[..]
Bron? Ik zie het nergens terug. Met namen dat 'eensgezind' is belangrijk, want als er 4 van de 14 voor stemmen is het al genoeg. Of zelfs maar twee als de PvdA volledig voor is.
Wat zei die bron bij de gemeente dan tegen je?quote:
Nog genoeg stadionconcerten, hoor. Of zie je U2 al naar de Ziggo Dome komen?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:38 schreef Elan het volgende:
[..]
De tijd van de stadionconcerten is wel een beetje voorbij hoor. Daarbij heeft Mojo bijna alle grote artiesten onder contract en zal veel eerder kiezen voor de Ziggodome.
Je bent bekend met het aandeel van Mojo in de aRENa?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:45 schreef Fargo het volgende:
[..]
Nog genoeg stadionconcerten, hoor. Of zie je U2 al naar de Ziggo Dome komen?
Niet zo veel. Dat hij verwacht dat Leefbaar eensgezind tegen gaat stemmen. Maar dat blijft koffiedik kijken, dus hecht er niet te veel waarde aan.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:43 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat zei die bron bij de gemeente dan tegen je?
Geen zin om terug te lezen.
Ja, en dat ligt natuurlijk voor altijd en eeuwig vast, en zij kunnen zich nooit meer bedenken als ze zien dat ze in een nieuw, moderner en groter stadion wellicht meer kunnen verdienen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:46 schreef VraagEnAanbodFok het volgende:
[..]
Je bent bekend met het aandeel van Mojo in de aRENa?
Dank je. Ik heb het vaak gezegd, ja.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:46 schreef VraagEnAanbodFok het volgende:
Te Vrede. Toppertje.
Dat had dat orakel uit dit topic natuurlijk allang gezien.
Ik ga niet al teveel roepen hier, maar neem nou maar van mij aan dat mojo nevernooitniet vertrekt uit de aRENa. Dat kan ik je meegeven vanuit een van de mensen daar die meer te zeggen heeft over het bedrijf dan jij en ik ons kunnen voorstellen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:48 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja, en dat ligt natuurlijk voor altijd en eeuwig vast, en zij kunnen zich nooit meer bedenken als ze zien dat ze in een nieuw, moderner en groter stadion wellicht meer kunnen verdienen.
Fatalistische gedoe. Bovendien zijn er meer concurrerende evenementenlocaties.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |