Gezellig, weer zo'n vlegel die geen ¤100 op kan hoesten en de boel platlegt.quote:Benzinedief veroorzaakt ongeluk, A12 afgesloten
Lange files op de A12 tussen Nootdorp en Den Haag. De weg is afgesloten na een ernstig ongeval met twee auto's. De bestuurder van één van de auto's had eerder op de getankt zonder te betalen. De politie dwong de BMW tot stoppen. Het weggedeelte blijft zeker tot 20:00 uur dicht.
Na zijn benzinediefstal werd het kenteken van de auto in het kentekenleessysteem gezet. Agenten signaleerde de wagen op de A4 bij Leidschendam. De bestuurder krijgt een stopteken en volgt dat ook op. Maar als de agent uit de auto stapt, scheurt hij weg. Zijn collega moet wegspringen, zegt KLPD-woordvoerder Frans Zuiderhoek tegen RTL Nieuws.
Achtervolging
De politie zet de achtervolging in en ziet hoe de auto op de A12 richting Den Haag tegen een andere auto botst. Die auto slaat over de kop. De bestuurder van die auto raakt gewond en wordt naar het ziekenhuis gebracht. De benzinedief raakt lichtgewond. Hij is na behandeling aangehouden. Ook zijn bijrijder, een vrouw, is gearresteerd.
In oktober 2011 kwam een man om het leven toen een benzinedief inreed op een door de politie gecreëerde file. Die benzinedief kreeg toen zes jaar cel. Hij mag tien jaar niet meer rijden.
Vrij baan voor de benzinedieven. Want als we er iets tegen doen dan wordt het gevaarlijk!quote:
Collateral damage dus.quote:Op maandag 8 juli 2013 21:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Vrij baan voor de benzinedieven. Want als we er iets tegen doen dan wordt het gevaarlijk!
Doen ze normaal ook niet hoor.quote:Op maandag 8 juli 2013 21:43 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Inderdaad. Een beetje achter boeven aan gaan. Wat denken ze wel?!
Mwah, het gaat ook om het signaal.quote:Op maandag 8 juli 2013 21:43 schreef Joene het volgende:
Mijns inziens faalt de politie door de bizarre achtervolging voor 100 euro
kenteken was bekend ok auto kan gestolen zijn , maar achtervolging op deze manier op hoge tot zeer hoge snelheid. Waardoor mensen over de kop slaan etc . Te bizar voor woordenquote:Op maandag 8 juli 2013 21:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Vrij baan voor de benzinedieven. Want als we er iets tegen doen dan wordt het gevaarlijk!
Wat ik uit het bericht opmaak is de achtervolging pas ingezet toen de bestuurder van de auto op een politieagent in reed. Echt bizar ja, dat ze achter iemand aanrijden die verdacht wordt van poging tot zware mishandeling (afhankelijk van de snelheid mogelijk poging tot doodslag) op een agent.quote:Op maandag 8 juli 2013 21:43 schreef Joene het volgende:
quote:De bestuurder krijgt een stopteken en volgt dat ook op. Maar als de agent uit de auto stapt, scheurt hij weg. Zijn collega moet wegspringen, zegt KLPD-woordvoerder Frans Zuiderhoek tegen RTL Nieuws.
reed niet op agent in , reed weg nadat de agenten uit stapten ! Na de volg politie aktie.quote:Op maandag 8 juli 2013 21:45 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Wat ik uit het bericht opmaak is de achtervolging pas ingezet toen de bestuurder van de auto op een politieagent in reed. Echt bizar ja, dat ze achter iemand aanrijden die verdacht wordt van poging tot zware mishandeling (afhankelijk van de snelheid mogelijk poging tot doodslag) op een agent.
Impulsief-agressieve figuren belanden wel vaker in de bak.quote:Op maandag 8 juli 2013 21:45 schreef TC03 het volgende:
Het gaat niet alleen om 100 euro, maar ook om dit:
[..]
"Zijn collega moet wegspringen"quote:Op maandag 8 juli 2013 21:46 schreef Joene het volgende:
[..]
reed niet op agent in , reed weg nadat de agenten uit stapten ! Na de volg politie aktie.
Oh en de aanvankelijke achtervolging wekt niet de indruk op hoge snelheid te zijn geweest. De auto werd gesignaleerd en met een stopteken naar de kant begeleid. Prima toch?quote:Op maandag 8 juli 2013 21:46 schreef Joene het volgende:
[..]
reed niet op agent in , reed weg nadat de agenten uit stapten ! Na de volg politie aktie.
Er komt ook poging tot doodslag bij, mag ik hopen.quote:Op maandag 8 juli 2013 21:43 schreef Joene het volgende:
quote:Maar als de agent uit de auto stapt, scheurt hij weg. Zijn collega moet wegspringen
Vaak gebruiken ze valse nummerplaten, dus ze laten gaan heeft geen zin.quote:Op maandag 8 juli 2013 21:44 schreef Joene het volgende:
[..]
kenteken was bekend ok auto kan gestolen zijn , maar achtervolging op deze manier op hoge tot zeer hoge snelheid. Waardoor mensen over de kop slaan etc . Te bizar voor woorden
Als je dit toelaat, waar is dan de grens? Dan zeg je eigenlijk: benzine mag je stelen, want het is te gevaarlijk om er tegen op te treden. Die benzinedieven werken allemaal met een vals kenteken.quote:Op maandag 8 juli 2013 21:47 schreef Ticootje het volgende:
Hoeveel is een leven waard?
Ja terecht dat ze proberen iemand aan te houden. Maar kenteken is bekend, rekening nasturen door cjib?
Gestolen voertuig? Ook dat kan natuurlijk, maar ga je dan een levensgevaarlijke rit aan? Rond spits?
Eens. Poging tot doodslag als er op deze manier gevlucht wordt.quote:Op maandag 8 juli 2013 21:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je dit toelaat, waar is dan de grens? Dan zeg je eigenlijk: benzine mag je stelen, want het is te gevaarlijk om er tegen op te treden. Die benzinedieven werken allemaal met een vals kenteken.
Je moet de straffen gewoon zo hoog maken dat ze het wel uit hun hoofd laten. Voor benzinediefstal standaard doodslag in rekening brengen. Want daar kan het in uitlopen.
straffen hoog eens. Mensen levens in gevaar ivm achtervolging op een A12 die bizar druk is rond 17 uur . Sorry dan had hij geluk dit keer.quote:Op maandag 8 juli 2013 21:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je dit toelaat, waar is dan de grens? Dan zeg je eigenlijk: benzine mag je stelen, want het is te gevaarlijk om er tegen op te treden. Die benzinedieven werken allemaal met een vals kenteken.
Je moet de straffen gewoon zo hoog maken dat ze het wel uit hun hoofd laten. Voor benzinediefstal standaard doodslag in rekening brengen. Want daar kan het in uitlopen.
Dat mag je hopen. Zal wel niet gebeuren.quote:Op maandag 8 juli 2013 21:48 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Er komt ook poging tot doodslag bij, mag ik hopen.
[..]
Dit waren geen valse kentekenplaten (of ze hebben wel heel veel moeite gedaan om hetzelfde type auto te vinden).quote:Op maandag 8 juli 2013 21:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Vaak gebruiken ze valse nummerplaten, dus ze laten gaan heeft geen zin.
Vaak zoeken ze een gelijkende auto (juist via internet) om de platen te kopieren.quote:Op maandag 8 juli 2013 22:19 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dit waren geen valse kentekenplaten.
http://www.domeinenrz.nl/(...)tos=2409&kterug=2409
nee bij de dief. Politie zou mijne inziens wel eerder moeten stoppen niet door 2 dorpskernen achter een dwaze idioot aan en zo vol de A12 op . En een ongeluk laten veroorzaken.quote:Op maandag 8 juli 2013 22:19 schreef JeMoeder het volgende:
Alles is natuurlijk de schuld van de politie
Inderdaad. Pomphouders gaan zeker niet vrijuit in deze.quote:Op maandag 8 juli 2013 21:42 schreef LXIV het volgende:
Feitelijk heel eenvoudig op te lossen door pompen te installeren waar je eerst je pinpas in moet stoppen en dan moet tanken. Maar dan komen de mensen geen snoepjes en sigaretten meer kopen bij de balie.
Dan gaat iedereen die iets verkoopt dat eventueel gejat kan worden niet vrijuit. Beetje rare redenatie. Als ik iets verkoop, dan verkoop ik het, ik bied het niet ter diefstal aan.quote:Op maandag 8 juli 2013 22:22 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Inderdaad. Pomphouders gaan zeker niet vrijuit in deze.
Wel knap, deze auto is tot op de details nauwkeurig hetzelfde (inclusief afwijkende velgen)...en zo veel rijden er niet rond.quote:Op maandag 8 juli 2013 22:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Vaak zoeken ze een gelijkende auto (juist via internet) om de platen te kopieren.
Naar mijn mening is de dader primair schuldig.quote:Op maandag 8 juli 2013 22:22 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Inderdaad. Pomphouders gaan zeker niet vrijuit in deze.
Als jij je waar totaal onbeveiligd op straat zet en geen enkel beletsel plaatst om de dief tegen te houden dan ben je wat mij betreft niet helemaal lekker. Als ik mijn fiets niet op slot zet kan ik in sommige gemeentes ook een boete krijgen.quote:Op maandag 8 juli 2013 22:23 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dan gaat iedereen die iets verkoopt dat eventueel gejat kan worden niet vrijuit. Beetje rare redenatie. Als ik iets verkoop, dan verkoop ik het, ik bied het niet ter diefstal aan.
A12 richting Den Haag valt reuzemee. 3 baans en nauwelijks files behalve bij afslag A20.quote:Op maandag 8 juli 2013 21:57 schreef Joene het volgende:
[..]
straffen hoog eens. Mensen levens in gevaar ivm achtervolging op een A12 die bizar druk is rond 17 uur . Sorry dan had hij geluk dit keer.
Ik zeg ook nergens dat de dader niet (primair) schuldig is, alleen dat de pomphouders wel wat meer mogen doen aan preventie om dit soort wantoestanden (met veel menselijk leed) te voorkomen.quote:Op maandag 8 juli 2013 22:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Naar mijn mening is de dader primair schuldig.
Je bent niet schuldig als je je fiets niet dubbel op slot zet omdat deze dan gejat wordt. De dader is de dief.
Je bent niet schuldig omdat je je kind buiten laat spelen. De pedo die het verkracht is de dief.
Je bent niet schuldig als je op zaterdag gaat stappen. Diegene die je zomaar neersteekt met het mes is fout.
etc. etc.
We moeten af van het jaren 60-idee dat daders eigenlijk slachtoffers zijn en gedupeerden daders. Dat idee is er heel hard ingeramd in de maatschappij, vooral bij mensen die rechten/sociologie en dat soort studies gedaan hebben is het bijna niet tussen de oren uit te krijgen.
Maar het is nog echt zo dat de dader in deze de keuze maakt de wet te overtreden.
Ik ben in Indonesië geweest, en daar stonden de fietsen helemaal niet op slot. Duizenden fietsen, die voor de mensen daar verhoudingsgewijs net zo duur waren als hier in het westen een auto. Ook werden de marktkraampjes daar 's avonds gewoon met een doek afgedekt. Gebeurde niets mee.quote:Op maandag 8 juli 2013 22:29 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Ik zeg ook nergens dat de dader niet (primair) schuldig is, alleen dat de pomphouders wel wat meer mogen doen aan preventie om dit soort wantoestanden (met veel menselijk leed) te voorkomen.
Maar geld is het enige waar de pomphouder aan denkt, niet aan de veiligheid van de meeste (betalende) klanten.
http://www.interpellatie.nl/2013/05/06/het-nieuwe-tanken/quote:Op maandag 8 juli 2013 22:29 schreef Dawnbreaker het volgende:
daarom gewoon overal tanken na betaling, met pinsysteem, ideaal, sneller en veiliger
Nooit bij een Tango/ANWB pomp geweest? Gewoon vantevoren pinnen en volgooien.quote:Op maandag 8 juli 2013 22:34 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
http://www.interpellatie.nl/2013/05/06/het-nieuwe-tanken/
Kwam ik in België vorig jaar tegen vlak voor de grens.
Handig omdat: Niet weg kunnen rijden zonder te betalen.
Niet handig: Weet jij hoeveel je kunt tanken als je lampje brandt? 45 of 50 liter?
Ben bekend met de onbemande pompen hier in NL.quote:Op maandag 8 juli 2013 22:35 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Nooit bij een Tango/ANWB pomp geweest? Gewoon vantevoren pinnen en volgooien.
Dat is dus een achterhaald systeem, iets wat je trouwens in wel meer landen al jaren ziet. Het Tango systeem is zo foolproof als maar zijn kan, maar de pomphouder lobby heeft aardig wat in de pap te roeren in Den Haag.quote:Op maandag 8 juli 2013 22:37 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Ben bekend met de onbemande pompen hier in NL.
Dit was echter in België geen onbemande pomp, maar een waar je binnen moest betalen.
Of zoals ik in Luxemburg zag: een slagboom achter de pomp.quote:Op maandag 8 juli 2013 22:29 schreef Dawnbreaker het volgende:
daarom gewoon overal tanken na betaling, met pinsysteem, ideaal, sneller en veiliger
huh?quote:Op maandag 8 juli 2013 22:34 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
http://www.interpellatie.nl/2013/05/06/het-nieuwe-tanken/
Kwam ik in België vorig jaar tegen vlak voor de grens.
Handig omdat: Niet weg kunnen rijden zonder te betalen.
Niet handig: Weet jij hoeveel je kunt tanken als je lampje brandt? 45 of 50 liter?
Kan dergelijk volk nooit betalen. Waarschijnlijk zelfs niet eens voor de schade aan die andere auto.quote:Op maandag 8 juli 2013 23:46 schreef Woestijnvos het volgende:
Laat de daders standaard opdraaien voor de veroorzaakte files.
Dit.quote:Op maandag 8 juli 2013 21:43 schreef Joene het volgende:
Als slachtoffer zou ik toch echt de politie in deze aansprakelijk stellen hoor.quote:Op maandag 8 juli 2013 22:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Naar mijn mening is de dader primair schuldig.
Je bent niet schuldig als je je fiets niet dubbel op slot zet omdat deze dan gejat wordt. De dader is de dief.
Je bent niet schuldig omdat je je kind buiten laat spelen. De pedo die het verkracht is de dief.
Je bent niet schuldig als je op zaterdag gaat stappen. Diegene die je zomaar neersteekt met het mes is fout.
etc. etc.
We moeten af van het jaren 60-idee dat daders eigenlijk slachtoffers zijn en gedupeerden daders. Dat idee is er heel hard ingeramd in de maatschappij, vooral bij mensen die rechten/sociologie en dat soort studies gedaan hebben is het bijna niet tussen de oren uit te krijgen.
Maar het is nog echt zo dat de dader in deze de keuze maakt de wet te overtreden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |