SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2013 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen ChallengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Juli-squat challengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Facebook groep![]()
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik nu moet doen.De laatste 11 weken braaf schema van Evy gevolgd, en kan nu wel les 28, 29 en 30 gaan doen, maar of dat nu toegevoegde waarde heeft...
Ik kan nu dus gaan werken aan een langzamer/comfortabeler tempo, of ik kan gaan opbouwen naar 10, of ik kan eh.... vanalles. Keuzes keuzes.![]()
![]()
quote:Op maandag 8 juli 2013 13:17 schreef Muis84 het volgende:
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik nu moet doen.De laatste 11 weken braaf schema van Evy gevolgd, en kan nu wel les 28, 29 en 30 gaan doen, maar of dat nu toegevoegde waarde heeft...
Ik kan nu dus gaan werken aan een langzamer/comfortabeler tempo, of ik kan gaan opbouwen naar 10, of ik kan eh.... vanalles. Keuzes keuzes.![]()
puik plan, ga ik doenquote:Op maandag 8 juli 2013 12:51 schreef YUR het volgende:
[..]
In dat geval zou ik drie kwartier ofzo op lekker rustig ouwehoertempo rond gaan hobbelen
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy![]()
Ik heb het zaterdag ook al geprobeerd ietsje rustiger aan te doen, heur.quote:Maar ik ga me er eens in verdiepen, wat voor mij handig zou zijn.
![]()
Ik zou eerst gewoon de 5km comfortabeler gaan lopen, of dat nu uiteindelijk op hetzelfde tempo is als dat je nu doet, of langzamer, of misschien wel sneller maakt niet uit. Gewoon 5km aan een stuk kunnen lopen zonder kapot te gaan en daarna verder zien.quote:Op maandag 8 juli 2013 13:24 schreef Muis84 het volgende:
[..]
Ik heb het zaterdag ook al ietsje rustiger aan gedaan, heur.Maar ik ga me er eens in verdiepen, wat voor mij handig zou zijn.
![]()
quote:Op maandag 8 juli 2013 13:26 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ik zou eerst gewoon de 5km comfortabeler gaan lopen, of dat nu uiteindelijk op hetzelfde tempo is als dat je nu doet, of langzamer, of misschien wel sneller maakt niet uit. Gewoon 5km aan een stuk kunnen lopen zonder kapot te gaan en daarna verder zien.Klinkt goed, bedank!
![]()
Of combineren. Als je 3x per week loopt: 2x in de week het bij de 5 km houden (25-30 minuten lopen) en 1x in de week uitbouwen met 10% bij de afstand per week ofzo. Die 5 km dagen kan je dan ook afwisselen door de ene keer iets sneller (hijgend) en de andere keer iets langzamer (in staat zinnen uit te spreken) te lopen.quote:Op maandag 8 juli 2013 13:17 schreef Muis84 het volgende:
Ik kan nu dus gaan werken aan een langzamer/comfortabeler tempo, of ik kan gaan opbouwen naar 10, of ik kan eh.... vanalles. Keuzes keuzes.
Dat afwisselen vind ik altijd leuker en is ook beter voor je lichaam."On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."![]()
De Keep Running lessen doen eigenlijk precies dat.. op de maandag loop ik 30 minuten, woensdag is opbouwend naar meer minuten en de vrijdag is interval..quote:Op maandag 8 juli 2013 13:29 schreef yozd het volgende:
[..]
Of combineren. Als je 3x per week loopt: 1 of 2x in de week het bij de 5 km houden (25-30 minuten lopen) en 1x in de week uitbouwen met 10% bij de afstand per week ofzo. Die 5 km dagen kan je dan ook afwisselen door de ene keer iets sneller (hijgend) en de andere keer iets langzamer (in staat zinnen uit te spreken) te lopen.
Dat afwisselen vind ik altijd leuker en is ook beter voor je lichaam.![]()
Misschien dat ik het gemist heb maar is er nog iets voorbij gekomen hier mbt de Duintoppentocht in de Schoorlse Duinen in augustus??
(Nu "kijk" ik vooral MaleDuck, YUR, Hatsaflats, Frsh en Jero_nimo aan.)![]()
Eindelijk een race director die het begrijpt!quote:Water stations are located at km 6.2, km 10.1 and km 14.1
Water will be in bottles.The sun in your Eyes
Made some of the lies worth believing![]()
Hahaha, zoveel mogelijkheden. Dat wordt keuze stress.
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."![]()
Ik heb gisteren al een rustig stukje gelopen, was de Zondag van de maandelijkse panbosloop.. eigenlijk van plan om over te slaan of 1 rondje van 3 km, maar door de warmte moest ik Zaterdag zo rustig lopen dat ik mijn benen, spieren enz niet voelde zoals na een snellere loop.. heb dus een rustige 6km gelopen, weer op de middag, eigenlijk mocht ik van mezelf niet sneller dan 7min/km lopen maar was toch al in 40 min binnen :p. Maar blij dat ik er niet nog 4 achteraan hoefde, was volgens mij nog iets warmer dan Zaterdag.
Nou mag ik echt morgen of overmorgen pas weer, vandaag wel lekker in de tuin bezig. Zomerweer is <3 zolang ik maar geen evenement hoef te lopen! :-)![]()
Er is nog geen momentje gepland in augustus. Ik had aan RD gevraagd om met een favoriete datum te komen, maar die heb ik nog niet gehad. 4 augustus zou misschien mooi uitkomen, vooruitlopend op de Vooroeverloop (11e) en de Trail des Fantomes (17e) van RD.quote:Op maandag 8 juli 2013 13:32 schreef streamnl het volgende:
Misschien dat ik het gemist heb maar is er nog iets voorbij gekomen hier mbt de Duintoppentocht in de Schoorlse Duinen in augustus??
(Nu "kijk" ik vooral Jero en Frsh aan)Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)![]()
Ninja editquote:Op maandag 8 juli 2013 13:36 schreef Frsh het volgende:
[..]
Er is nog geen momentje gepland in augustus. Ik had aan RD gevraagd om met een favoriete datum te komen, maar die heb ik nog niet gehad.
Dan wacht ik nog even af.
Lijkt me erg leuk om daar te lopen. Het is alleen 2 uur rijden![]()
![]()
Ninja edit FTW!
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)![]()
Nou, ik weet nog niet of ik daarbij ga zijn. Het is wel lekker dichtbij, maar ik moet geloof ik ook nog een HM lopen in augustus en ik weet niet hoe mijn benen dat gaan vinden.quote:Op maandag 8 juli 2013 13:32 schreef streamnl het volgende:
(Nu "kijk" ik vooral MaleDuck, YUR, Hatsaflats, Frsh en Jero_nimo aan.)
4 augustus wordt het voor mij iig niet. Dan doe ik alleen nog maar een LDL-achtig loopje.![]()
20km op relaxed tempo is dan toch een LDL-achtig loopje?quote:Op maandag 8 juli 2013 13:40 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Dan doe ik alleen nog maar een LDL-achtig loopje.Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
Ik dacht meer aan 15km op slakkentempo zonder duintoppenquote:Op maandag 8 juli 2013 13:43 schreef Frsh het volgende:
[..]
20km op relaxed tempo is dan toch een LDL-achtig loopje?![]()
![]()
quote:Op maandag 8 juli 2013 13:45 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan 15km op slakkentempo zonder met duintoppen![]()
Dat ga ik ook eens bekijken. Bedankt!quote:Op maandag 8 juli 2013 13:34 schreef GotC het volgende:
Of het Renate Wennemars 5km onderhoud schema volgen, ook nog een optie!Moet in ieder geval éérst uit mijn hoofd krijgen dat het volgens van zo'n schema NIET betekent dat ik nooit verder kom dan 5km. Ik wil teveel...
![]()
![]()
Colorrun!quote:Op maandag 8 juli 2013 13:40 schreef hatsaflats het volgende:
4 augustus wordt het voor mij iig niet. Dan doe ik alleen nog maar een LDL-achtig loopje.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Toch twijfel ik over Schoorl.
Ik vind het niet erg om een stukje te rijden voor wat gezelligheid. Vooral icm wat lopen door mooi gebied maar 2 uur...Ik denk dat de meeste daar last van hebben.quote:Op maandag 8 juli 2013 13:48 schreef Muis84 het volgende:
[..]
Dat ga ik ook eens bekijken. Bedankt!Moet in ieder geval éérst uit mijn hoofd krijgen dat het volgens van zo'n schema NIET betekent dat ik nooit verder kom dan 5km. Ik wil teveel...
(en daar komen (denk ik) ook de meeste blessures vandaan.)![]()
Héél herkenbaar. Zo wil ik 1) Langere afstanden gaan lopen, op 2) een sneller tempo met 3) een perfecte techniek. Dat gaat gewoon echt niet tegelijkertijd, dus zullen er keuzes gemaakt moeten worden..quote:Op maandag 8 juli 2013 13:48 schreef Muis84 het volgende:
[..]
Dat ga ik ook eens bekijken. Bedankt!Moet in ieder geval éérst uit mijn hoofd krijgen dat het volgens van zo'n schema NIET betekent dat ik nooit verder kom dan 5km. Ik wil teveel...
Ik heb er één gekozen waar ik nu voor ga: De langere afstand. Dan komt het hogere tempo later, en die techniek vind ik(!) pas het aanpassen/perfectioneren waard op een wat hoger tempo.
Bedenk voor jezelf wat je wilt en baseer je volgende 'schema' op die keuze. Ik denk dat het verstandig is om eerst die 5km eens GOED onder de knie te krijgen. Daarbij kan het 'Keep Running' schema wat CRX zei of het Renate onderhoudsschema dan prima helpen![]()
![]()
Fijn dat het herkenbaar is.Maakte me al bijna zorgen. Ik wil én 10 km (en daarna als het ff kan 15), en sneller, en een véél betere techniek (want zal nu nog niet best zijn). Dus inderdaad: prioriteiten. Eerst maar eens 5km comfortabel zien te krijgen, en zonder zenuwen.
Ik merk vanzelf wel wanneer ik verder kan. Keep Running gaat van 5 naar 10 in 10 weken toch? Dat is misschien wat teveel gevraagd.
Ik ga dat schema van Renate eens bekijken. Bedankt allemaal!
![]()
![]()
![]()
Ik over-analyseer m'n techniek niet. Zolang ik niet tegen blessures aanloop (whehehehe) neem ik aan dat mijn techniek voor mijn huidige afstand en tempo goed genoeg is.
-edit- ondanks dat mijn vrouw beweert dat ik raar loop![]()
Muis, houd de stelregel aan: tis óf vergroten van de afstand óf vergroten van je snelheid. Beide is vragen om blessures.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Klopt, dat is dan ook mijn eerste doel, 10km kunnen lopen. Ik vermoed ook dat ik daardoor een betere conditie krijg (duh) en hopelijk de 5km dus ook wat comfortabeler nog kan gaan lopen (en daarmee vast ook nog wel wat sneller)quote:Op maandag 8 juli 2013 14:02 schreef Muis84 het volgende:
Fijn dat het herkenbaar is.Maakte me al bijna zorgen. Ik wil én 10 km (en daarna als het ff kan 15), en sneller, en een véél betere techniek (want zal nu nog niet best zijn). Dus inderdaad: prioriteiten. Eerst maar eens 5km comfortabel zien te krijgen, en zonder zenuwen.
Ik merk vanzelf wel wanneer ik verder kan. Keep Running gaat van 5 naar 10 in 10 weken toch? Dat is misschien wat teveel gevraagd.
![]()
![]()
Hoe is het met je enkel?quote:Op maandag 8 juli 2013 14:03 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik over-analyseer m'n techniek niet. Zolang ik niet tegen blessures aanloop (whehehehe) neem ik aan dat mijn techniek voor mijn huidige afstand en tempo goed genoeg is.
-edit- ondanks dat mijn vrouw beweert dat ik raar loop
(niet sarcastisch)![]()
Dat zei ik zaterdag nog tegen Guard, geloof ik. M`n techniek is echt niet perfect te noemen, maar ik loop nu al een aantal maanden deze afstanden zonder ook maar enig pijntje. Afgelopen zaterdag heb ik ook héél veel gegeven, zonder ook maar een piepklein pijntje te voelen. Gisteren wat spierpijn gehad, maar dat is volgens mij heel normaal (mits de 'goede' pijn), gezien de inspanning en de omstandigheden.quote:Op maandag 8 juli 2013 14:03 schreef Swetsenegger het volgende:
-edit- ondanks dat mijn vrouw beweert dat ik raar loop
Zolang ik nog kan lopen zonder pijntjes, vind ik het voorlopig prima. Zoals ik gisteren ook tegen Hats zei, het voelt alsof ik energie aan het verspillen ben als ik met mijn tempo technisch goed ga lopen (dus de hakken verder naar de billen, knieën goed optrekken, enz.). Dat is denk ik veel beter te trainen op een wat hoger tempo![]()
Ik heb na de 5k van Evy gewoon eerst een poosje die 5KM gedaan en wanneer ik zin had iets langer. Dat ben ik eigenlijk blijven doen en nu loop ik in de week ook gewoon waar ik zin in heb (meestal rond de 8 en iets van fartlek/interval) en zondags een LDL die ik steeds langer doe. 18K aankomende zondagquote:Op maandag 8 juli 2013 14:02 schreef Muis84 het volgende:
![]()
Nu even een leuke HM plannen, en dan na de vakantie, de HM en de strongmanrun toch maar eens kijken bij de atletiekvereniging of ik er 1 of 2 x per week mijn techniek kan bijschaven. En dan een beetje rond dezelfde afstanden enzo lopen denk ik. (of wat de trainert dan adviseert)
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ja veel progressie, nog een tikkie gevoeligquote:Op maandag 8 juli 2013 14:07 schreef streamnl het volgende:
[..]
Hoe is het met je enkel?
(niet sarcastisch)![]()
![]()
Denk dat je veel beter vroeg je techniek op orde kan hebben. Foute dingen aanleren kost uiteindelijk meer tijd om het er weer uit te krijgen.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Soms moet je gevoelsmatig wat inleveren, om er veel meer voor terug te krijgen
Bv: Als je van haklanding naar midden-/voorvoetslanding wilt gaan, zul je de eerste tijd terug moeten naar kleine/korte stukjes lopen om je pezen/gewrichten/spieren te laten wennen aan de andere belasting. Je levert dus in wb afstand lopen, maar op de lange termijn heb je er meer aan, naar mijn mening![]()
Dat is een goeie.quote:Op maandag 8 juli 2013 14:14 schreef slacker_nl het volgende:
Denk dat je veel beter vroeg je techniek op orde kan hebben. Foute dingen aanleren kost uiteindelijk meer tijd om het er weer uit te krijgen.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Form > afstand/snelheid/tempo/gewicht. Het BB/KT mantra.quote:In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Dat is wel waar..maar een absolute beginner heeft er, naar mijn mening, meer aan om eerst op te bouwen naar max 5 km en dan dmv een loopgroep/cursus/whatever te sleutelen aan techniek. Anders zit je én met techniek verbetering, én met opbouw naar <afstand>.quote:Op maandag 8 juli 2013 14:14 schreef slacker_nl het volgende:
Denk dat je veel beter vroeg je techniek op orde kan hebben. Foute dingen aanleren kost uiteindelijk meer tijd om het er weer uit te krijgen.![]()
Eerst sneller hier. Daarna pas afstand (>15 km)
Máárrrrrrr eerst zonder wandelen en compleet stukgaan een 5 km uitlopen zou niet een keuze moeten zijn, maar een must-do voordat je verder gaat MuisKom op, je kunt het! Word je alleen maar beter van.
![]()
Daar ga ik dus op letten, na het zien van de foto's van afgelopen weekend; ik vermoed dat hoe sneller ik loop, hoe meer ik op mijn hak land, dus snelheid inleveren en aan techniek winnen (hopelijk)quote:Op maandag 8 juli 2013 14:15 schreef GotC het volgende:
Soms moet je gevoelsmatig wat inleveren, om er veel meer voor terug te krijgen
Bv: Als je van haklanding naar midden-/voorvoetslanding wilt gaan, zul je de eerste tijd terug moeten naar kleine/korte stukjes lopen om je pezen/gewrichten/spieren te laten wennen aan de andere belasting. Je levert dus in wb afstand lopen, maar op de lange termijn heb je er meer aan, naar mijn meningMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Over het algemeen is het andersom volgens mij.quote:Op maandag 8 juli 2013 14:18 schreef Guard het volgende:
[..]
Daar ga ik dus op letten, na het zien van de foto's van afgelopen weekend; ik vermoed dat hoe sneller ik loop, hoe meer ik op mijn hak land, dus snelheid inleveren en aan techniek winnen (hopelijk)
Hoe sneller je gaat hoe meer je op voorvoet land.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Heb nu al meerdere keren een enorme steek aan de buitenkant van mijn rechterknie (oplopend naar mijn bovenbeen) gekregen tijdens het lopen. Het begint plotseling op de achtergrond en 1 km verder wordt het echt een steek waardoor ik amper meer kan lopen. De volgende dag (nu) doet traplopen (naar beneden) echt super veel pijn en als ik een tijdje gezeten heb, dan is opstaan ook een ramp.
Het is heel raar; ik kan "voorspellen" wanneer ik het krijg. Bij afstanden tot aan de 10 á 12 km heb ik nergens last van, maar als ik langer loop dan krijg ik het. Bij mijn vaste lange duurloop rondje is het ook elke keer op dezelfde plek (alsof het tussen de oren zit).
Ik doe weinig aan rekken en strekken, maar misschien dat ik daar toch maar eens mee moet beginnen...
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."![]()
Laten we het hopen!quote:Op maandag 8 juli 2013 14:17 schreef Quoi het volgende:
Máárrrrrrr eerst zonder wandelen en compleet stukgaan een 5 km uitlopen zou niet een keuze moeten zijn, maar een must-do voordat je verder gaat MuisKom op, je kunt het! Word je alleen maar beter van.
![]()
![]()
En precies daarom moet ik er wat meer op gaan letten, ik weet er nog te weinig van..quote:Op maandag 8 juli 2013 14:19 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Over het algemeen is het andersom volgens mij.
Hoe sneller je gaat hoe meer je op voorvoet land.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Het is een beetje misleidend, maar volgens mij bedoelt Guard dat er tijdens wedstrijden op hogere snelheid vooral veel aandacht is voor het knokken en diepgaan en dat je techniek er dan 'als eerste aangaat'.quote:Op maandag 8 juli 2013 14:19 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Over het algemeen is het andersom volgens mij.
Hoe sneller je gaat hoe meer je op voorvoet land.
Erg herkenbaar, maar heb zelf juist ook veel meer gefocused op ontspanning en soepel blijven lopen en kan nu juist een laatste kilometer doorkomen met een soepele eindsprint ipv in de kramp te schieten en geforceerd te lopen. Echter kost dat wel training en aanpassing.Zoals al vaker gezegd, sneller en langer / verder kunnen prima hand in hand gaan, omdat zelfs als je voor 5 kilometers traint je niet ineens 80% van je trainingen uit snelle intervals moet laten bestaan, maar ook nog een groot deel uit rustige en ontspannen langere trainingen. Die helpen je lichaam sneller te herstellen van de intensievere trainingen en zorgen ervoor dat je niet jezelf te snel overbelast in mijn ogen.quote:Op maandag 8 juli 2013 14:17 schreef Quoi het volgende:
Kortere afstanden is niet zozeer meer snelle trainingen doen, maar vooral de snelheid van die specifieke trainingen nog iets hoger leggen en vooral veel lokale wedstrijdjes lopen op die afstand om je lichaam te laten wennen aan de inspanning en wedstrijdtempo / wedstrijdaanpak ervan.Jack does it in real time...![]()
Is maar mooi dat ik niet ga rennen vandaag: de zon begint weer te schijneninstant Scorchioooooo
![]()
Ja doei.![]()
Ik heb het niet over absolute beginners. Al geldt daar ook gewoon.quote:Op maandag 8 juli 2013 14:17 schreef GotC het volgende:
[..]
Dat is wel waar..maar een absolute beginner heeft er, naar mijn mening, meer aan om eerst op te bouwen naar max 5 km en dan dmv een loopgroep/cursus/whatever te sleutelen aan techniek. Anders zit je én met techniek verbetering, én met opbouw naar <afstand>.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
* GotC kijkt YUR aanquote:Op maandag 8 juli 2013 14:18 schreef Guard het volgende:
[..]
Daar ga ik dus op letten, na het zien van de foto's van afgelopen weekend; ik vermoed dat hoe sneller ik loop, hoe meer ik op mijn hak land, dus snelheid inleveren en aan techniek winnen (hopelijk)
Yur zei, toen ik de foto's liet zien, dat hij precies hetzelfde deed 'vroeger'. Misschien kan hij je wat tips geven?![]()
Dan zouden alle beginners óf zich enorm goed moeten inlezen voordat ze beginnen+discipline moeten hebben, óf bij een loopgroep oid moeten gaan.quote:Op maandag 8 juli 2013 14:22 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik heb het niet over absolute beginners. Al geldt daar ook gewoon.![]()
Absolute beginners kost het teveel inspanning om op hun techniek te letten.
Tuurlijk zou je ideaal gezien ze direct een goede techniek aan willen leren, maar mensen moeten daar wel aan kunnen 'werken' en als puur het volbrengen van een bepaalde afstand al een onwijze opgave is, dan is het een utopie om dat in de perfect techniek te gaan proberen vanaf het begin.
Verder is er niet één goede techniek (zoals al zo vaak gememoreerd hier), maar zou ik er vooral aan sleutelen als je óf blessures hebt óf je merkt dat het je hindert in je progressie en je wat dat betreft eens wat anders wilt proberen of tijd over hebt qua trainen. Want je zal wel ergens een initiele stap terug moeten doen, in afstand en / of snelheid in je trainingen. Daarom zei ik een tijd terug ook tegen bijv. Levitas, dat hij niet alles tegelijk moet willen. Of je kan je schema uitbouwen naar een halve marathon, maar je kan niet tegelijkertijd een complete loopstijl-transitie gaan doormaken, die twee doelen zijn niet te combineren in een trainingsschema in mijn ogen...Jack does it in real time...![]()
Lopersknie?quote:Op maandag 8 juli 2013 14:20 schreef yozd het volgende:
Heb nu al meerdere keren een enorme steek aan de buitenkant van mijn rechterknie (oplopend naar mijn bovenbeen) gekregen tijdens het lopen. Het begint plotseling op de achtergrond en 1 km verder wordt het echt een steek waardoor ik amper meer kan lopen. De volgende dag (nu) doet traplopen (naar beneden) echt super veel pijn en als ik een tijdje gezeten heb, dan is opstaan ook een ramp.
Het is heel raar; ik kan "voorspellen" wanneer ik het krijg. Bij afstanden tot aan de 10 á 12 km heb ik nergens last van, maar als ik langer loop dan krijg ik het. Bij mijn vaste lange duurloop rondje is het ook elke keer op dezelfde plek (alsof het tussen de oren zit).
Ik doe weinig aan rekken en strekken, maar misschien dat ik daar toch maar eens mee moet beginnen...
http://www.blessure-aanwijzer.nl/lopersknie_runners_knee.htmJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Maar je zal toch uiteindelijk aan je techniek moeten werken (lijkt mij dan).
Is RD nu niet een voorbeeld wat er KAN gebeuren als je lang zonder "de juiste" techniek blijft doorlopen?
Of sla ik hier de plank compleet mis?![]()
Nah, zijn trainingsomvang was al wat extreem vergeleken met de meeste lopers hier.quote:Op maandag 8 juli 2013 14:31 schreef streamnl het volgende:
Is RD nu niet een voorbeeld wat er KAN gebeuren als je lang zonder "de juiste" techniek blijft doorlopen?
Of sla ik hier de plank compleet mis?
Zelf heb ik voor mijn gevoel wel erg veel baat bij de overgang van hak naar midden/voorvoetlanding, maar dat ben ik ook pas gaan doen trainen ik al vrij soepel 10km liep.![]()
De plank niet, de planck wel.quote:Op maandag 8 juli 2013 14:31 schreef streamnl het volgende:
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Daarom zei ik ook 'bij een blessure' bijv.quote:Op maandag 8 juli 2013 14:31 schreef streamnl het volgende:
Ik ben zelf ook er écht weer actief mee aan de slag gegaan toen ik een lopersknie had, daarvoor was ik er ook wat lakser in. Maar als je er geen last van hebt en je op geen enkele manier beperkt voelt tijdens het lopen, dan is er echt geen reden om naar een andere landing te moeten of zo in mijn ogen.
Deze zomerperiode is qua wedstrijdjes wel wat jammer trouwens, weinig op de kalender. Ga in augustus misschien ook maar naar de Bradelierloop (ik lees dat er genoeg van hier ook starten en toch in de buurt) en verder maar blijven trainen richting de Dam-tot-Dam en het seizoen in het najaar.
Jack does it in real time...![]()
Is "slechte" techniek nog steeds slecht als je jouw doelen er mee behaald en blessure vrij blijft?
Niet iedere loper hoeft volgens het boekje te lopen naar mijn mening.The sun in your Eyes
Wil ik op het werk een mail sturen naar een persoon met de naam "Edwin", typ ik "Ekiden"![]()
![]()
reactie van vriendin op hardloopfoto:
"Hinde"
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy![]()
Voor wie dit weekend nog geen loopplannen heeft: http://denhaagstrandmarathon.nlF means you're fucked![]()
Zie Paula Radcliffe, het grote voorbeeld van hoe het niet moet, als je de boekjes zou volgenquote:Op maandag 8 juli 2013 14:38 schreef Onama het volgende:
Is "slechte" techniek nog steeds slecht als je jouw doelen er mee behaald en blessure vrij blijft?
Niet iedere loper hoeft volgens het boekje te lopen naar mijn mening.![]()
![]()
Hey, ze doen ook estafette, misschien een leuk idee?quote:Op maandag 8 juli 2013 14:39 schreef YUR het volgende:
Voor wie dit weekend nog geen loopplannen heeft: http://denhaagstrandmarathon.nl
Hoe loopt dat eigenlijk? Een wedstrijd op (aangetrapt) zand?quote:Op maandag 8 juli 2013 14:39 schreef YUR het volgende:
Voor wie dit weekend nog geen loopplannen heeft: http://denhaagstrandmarathon.nlThe sun in your Eyes
Als je op hard zand kunt lopen is het heerlijkquote:Op maandag 8 juli 2013 14:48 schreef Onama het volgende:
[..]
Hoe loopt dat eigenlijk? Een wedstrijd op (aangetrapt) zand?Mul zand is heftig en constant je evenwicht zoeken.
En als het komend weekend weer zulk lekker weer wordt, hebben ze onderweg ook nog een paar duizend obstakels (hoewel ze niet over de allerdrukste stukken strand lopen)F means you're fucked![]()
Goed om te horen! Een derde van het parcours zaterdag is hard zand. Stelt weer wat gerustquote:Op maandag 8 juli 2013 14:50 schreef YUR het volgende:
[..]
Als je op hard zand kunt lopen is het heerlijkMul zand is heftig en constant je evenwicht zoeken.
En als het komend weekend weer zulk lekker weer wordt, hebben ze onderweg ook nog een paar duizend obstakels (hoewel ze niet over de allerdrukste stukken strand lopen)
The sun in your Eyes
Thanks voor de verduidelijking!Ik baal nog steeds dat ik er niet aan dacht om mijn schoenen uit te trekken toen ik op het stand rende in Renesse.quote:Op maandag 8 juli 2013 14:50 schreef YUR het volgende:
Als je op hard zand kunt lopen is het heerlijkMul zand is heftig en constant je evenwicht zoeken.
En als het komend weekend weer zulk lekker weer wordt, hebben ze onderweg ook nog een paar duizend obstakels (hoewel ze niet over de allerdrukste stukken strand lopen)
Lijkt me inderdaad heerlijk.![]()
Nee, en vergeet ook niet dat een ruime meerderheid van de lopers gewoon een haklanding heeft. Die zijn echt niet allemaal gedoemd tot falen en blessures.quote:Op maandag 8 juli 2013 14:38 schreef Onama het volgende:
Niet iedere loper hoeft volgens het boekje te lopen naar mijn mening.
Ik kijk zelf ook niet echt naar mijn techniek, maar als ik ergens last van heb zijn het wel mijn kuiten, dus daaruit leid ik (waarschijnlijk ten onrechte) af dat ik eerder op mijn voorvoet land dan op mijn hak![]()
![]()
Nee zeker niet, maar als je het kan veranderen lijkt het me geen slechte zaak om dat te doen. Ik ben juist pas nu begonnen met hardlopen omdat ik eerder door een hoger lichaamsgewicht niet echt verantwoord vond voor mijn gewrichten, zou jammer zijn dat ik er straks alsnog mee kom te zitten door een techniek die te wensen over laat.quote:Op maandag 8 juli 2013 15:02 schreef Saysem het volgende:
[..]
Nee, en vergeet ook niet dat een ruime meerderheid van de lopers gewoon een haklanding heeft. Die zijn echt niet allemaal gedoemd tot falen en blessures.
Ik wil het hardlopen namelijk nog wel even blijven doen, verslavend
Komt natuurlijk ook omdat je hele fijne schoenen hebtquote:Op maandag 8 juli 2013 14:55 schreef streamnl het volgende:
Ik baal nog steeds dat ik er niet aan dacht om mijn schoenen uit te trekken toen ik op het stand rende in Renesse.
Lijkt me inderdaad heerlijk.
Toen liep ik op mijn asics.quote:Op maandag 8 juli 2013 15:09 schreef Guard het volgende:
[..]
Komt natuurlijk ook omdat je hele fijne schoenen hebt
(Heb nu officieel meer hardloopschoenen dan "normale" schoenen![]()
![]()
Nieuwe foto'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://picasaweb.google.(...)6EkidenRunRotterdam#![]()
Ik wil graag beginnen met hardlopen om af te vallen en conditie op te bouwen. Nu zag ik in de OP wat links voor een beginnende hardloper. Heeft iemand ervaring met deze schema's? Ze wijken niet heel veel af zie ik maar toch.. ik denk dat ik er maar gewoon een pak en dat eens ga proberen..![]()
quote:Op maandag 8 juli 2013 15:25 schreef hatsaflats het volgende:
Nieuwe foto'sEn dan doe je niet dezeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://picasaweb.google.(...)6EkidenRunRotterdam#SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 8 juli 2013 15:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En dan doe je niet dezeNinja-editSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
omg! Even op lopen googelen. Werd er een beetje bang van...quote:Op maandag 8 juli 2013 14:29 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Lopersknie?
http://www.blessure-aanwijzer.nl/lopersknie_runners_knee.htm"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."![]()
Hoi, bijna iedereen is hier wel met een van die of een soortgelijk schema begonnen. Ze werken prima. Gewoon je er aan houden en doorbijten. Succes!quote:Op maandag 8 juli 2013 15:27 schreef Sjaam het volgende:
Ik wil graag beginnen met hardlopen om af te vallen en conditie op te bouwen. Nu zag ik in de OP wat links voor een beginnende hardloper. Heeft iemand ervaring met deze schema's? Ze wijken niet heel veel af zie ik maar toch.. ik denk dat ik er maar gewoon een pak en dat eens ga proberen..
Ja doei.![]()
Nouja veelal komt het door overbelasting.quote:Op maandag 8 juli 2013 15:29 schreef yozd het volgende:
[..]
omg! Even op lopen googelen. Werd er een beetje bang van...Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
quote:Op maandag 8 juli 2013 15:25 schreef hatsaflats het volgende:
Nieuwe foto'sDie zijn echt leuk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://picasaweb.google.(...)6EkidenRunRotterdam#The sun in your Eyes
Ja ik denk dat ik dat maar gewoon ga doen. Ik twijfel nog of ik dat Evi er bij ga gebruiken.. wat zijn de ervaringen hier?quote:Op maandag 8 juli 2013 15:30 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Hoi, bijna iedereen is hier wel met een van die of een soortgelijk schema begonnen. Ze werken prima. Gewoon je er aan houden en doorbijten. Succes!![]()
Ik vond het lekker makkelijk, en de muziek is even wennen. Maar niet zelf na hoeven denken en een belgische dame die al na 3 meter strompelen fier op je is maken een boel goed.quote:Op maandag 8 juli 2013 15:33 schreef Sjaam het volgende:
[..]
Ja ik denk dat ik dat maar gewoon ga doen. Ik twijfel nog of ik dat Evi er bij ga gebruiken.. wat zijn de ervaringen hier?Ja doei.![]()
Alle schema's werken wel, zolang je ze maar netjes volgt en je rust op tijd neemt. Of je dan met Evy, C25K of Start to Run gaat lopen maakt niet zoveel uit. Evy is extra leuk voor vele omdat je "pep-talks" krijgt van een vlaamse dame.quote:Op maandag 8 juli 2013 15:33 schreef Sjaam het volgende:
[..]
Ja ik denk dat ik dat maar gewoon ga doen. Ik twijfel nog of ik dat Evi er bij ga gebruiken.. wat zijn de ervaringen hier?The sun in your Eyes
Dit! Maar ze is in de laatste versie ineens niet meer fier op je...quote:![]()
Waar kan ik trouwens de foto's die GotC gemaakt heeft vinden? Heb ik net even gemist geloof ik.![]()
Ze heeft 50 foto's in het vorige topic gepost. Of het topic daarvoor, dat kan ookquote:Op maandag 8 juli 2013 15:36 schreef Muis84 het volgende:
[..]
Dit! Maar ze is in de laatste versie ineens niet meer fier op je...![]()
Waar kan ik trouwens de foto's die GotC gemaakt heeft vinden? Heb ik net even gemist geloof ik.F means you're fucked![]()
das alleen bij jou....quote:Op maandag 8 juli 2013 15:36 schreef Muis84 het volgende:
[..]
Dit! Maar ze is in de laatste versie ineens niet meer fier op je...![]()
geintje
http://smg.photobucket.com/user/GraceGreen/library/Ekiden%202013quote:Waar kan ik trouwens de foto's die GotC gemaakt heeft vinden? Heb ik net even gemist geloof ik.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ik zocht de photobucket, leuk doorklikken.quote:Op maandag 8 juli 2013 15:37 schreef YUR het volgende:
[..]
Ze heeft 50 foto's in het vorige topic gepost. Of het topic daarvoor, dat kan ook
Zou zomaar kunnen dat ze het in de laatste les een keer zegt, die heb ik dan niet gedaan. Misschien toch maar de laatste drie lessen doen, dan.quote:Op maandag 8 juli 2013 15:39 schreef Guard het volgende:
[..]
das alleen bij jou....geintje
[..]
http://smg.photobucket.com/user/GraceGreen/library/Ekiden%202013![]()
En bedankt voor de link!![]()
Die onderste is een stuk knapperquote:Op maandag 8 juli 2013 15:40 schreef Bonobo11 het volgende:
Zoek de 10 verschillen!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]F means you're fucked![]()
Het bandje met de chip heeft een andere kleur!quote:Op maandag 8 juli 2013 15:40 schreef Bonobo11 het volgende:
Zoek de 10 verschillen!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
Dimitri lijkt daar een beetje op Pascal van Blof. NO OFFENSE!Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Tsk bonobo, een Haklanding op de kinvara, dat kan echt nietquote:Op maandag 8 juli 2013 15:40 schreef Bonobo11 het volgende:
Zoek de 10 verschillen!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]. Wel allebei dezelfde haklanding..
![]()
![]()
I know, ik ga binnenkort ook gewoon in een HM groepje meetrainen (een Run-to-the-Start van de CPC HM 2014). Maar mijn gewenste "output" is: snellere 10k's.quote:Op maandag 8 juli 2013 14:22 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Zoals al vaker gezegd, sneller en langer / verder kunnen prima hand in hand gaan, omdat zelfs als je voor 5 kilometers traint je niet ineens 80% van je trainingen uit snelle intervals moet laten bestaan, maar ook nog een groot deel uit rustige en ontspannen langere trainingen. Die helpen je lichaam sneller te herstellen van de intensievere trainingen en zorgen ervoor dat je niet jezelf te snel overbelast in mijn ogen.
Kortere afstanden is niet zozeer meer snelle trainingen doen, maar vooral de snelheid van die specifieke trainingen nog iets hoger leggen en vooral veel lokale wedstrijdjes lopen op die afstand om je lichaam te laten wennen aan de inspanning en wedstrijdtempo / wedstrijdaanpak ervan.quote:Op maandag 8 juli 2013 15:25 schreef hatsaflats het volgende:
Nieuwe foto'sWat een coole foto's!!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://picasaweb.google.(...)6EkidenRunRotterdam#![]()
Ik deed het ook, zo rond km 8quote:Op maandag 8 juli 2013 15:46 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Tsk bonobo, een Haklanding op de kinvara, dat kan echt niet. Wel allebei dezelfde haklanding..
![]()
![]()
nounou waar heeft ie dit nou weer aan verdiend?quote:Op maandag 8 juli 2013 15:46 schreef Daywalk3r het volgende:
Dimitri lijkt daar een beetje op Pascal van Blof. NO OFFENSE!
Ik zweef nog, tis niet te zien.quote:Op maandag 8 juli 2013 15:46 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Tsk bonobo, een Haklanding op de kinvara, dat kan echt niet. Wel allebei dezelfde haklanding..
Moet idd nog aan techniek werkenFeyenoord!!! * Barça![]()
Tattoo of sleeve?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
quote:Op maandag 8 juli 2013 15:49 schreef E.T. het volgende:
Tattoo of sleeve?Sleeve, die tostis liepen allemaal met sleeves..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Voorlopig duurt het nog wel even voor jullie mij hier terug zien. Omdat mijn steunzolen er nog niet waren, terwijl ze hadden gezegd dat het 2-3 weken zou duren, heb ik maar even gebeld waarom ze er nog niet waren. Het blijkt dat de opdracht niet is verstuurd naar de leverancier, dus dat gebeurt nu alsnog en dan duurt het waarschijnlijk weer anderhalf a twee weken voor ze ze hebben, dan sturen ze het door naar mij, en dan moet ik nog maar hopen dat ze breed genoeg zijn. Ik heb altijd pech, dus dat zal wel niet en dan moeten ze vast opnieuw en gaat er weer wat mis, etc etc. etc.
Dus. :-(“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle![]()
quote:Op maandag 8 juli 2013 15:58 schreef LadyOracle het volgende:
Voorlopig duurt het nog wel even voor jullie mij hier terug zien. Omdat mijn steunzolen er nog niet waren, terwijl ze hadden gezegd dat het 2-3 weken zou duren, heb ik maar even gebeld waarom ze er nog niet waren. Het blijkt dat de opdracht niet is verstuurd naar de leverancier, dus dat gebeurt nu alsnog en dan duurt het waarschijnlijk weer anderhalf a twee weken voor ze ze hebben, dan sturen ze het door naar mij, en dan moet ik nog maar hopen dat ze breed genoeg zijn. Ik heb altijd pech, dus dat zal wel niet en dan moeten ze vast opnieuw en gaat er weer wat mis, etc etc. etc.
Dus. :-(Maar het komt goed! HEUS!
Vermoedelijk een flink aantal jaar loopervaring en kilometers.quote:Op maandag 8 juli 2013 15:40 schreef Bonobo11 het volgende:
Zoek de 10 verschillen!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Je zou mij eens moeten horen zingen!quote:Op maandag 8 juli 2013 15:46 schreef Daywalk3r het volgende:
Dimitri lijkt daar een beetje op Pascal van Blof. NO OFFENSE!Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
1,5 jaar en 2000 km, en wat kilo's denk ikquote:Op maandag 8 juli 2013 16:07 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Vermoedelijk een flink aantal jaar loopervaring en kilometers.Feyenoord!!! * Barça![]()
Oh ja kilo's ookquote:Op maandag 8 juli 2013 16:08 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
1,5 jaar en 2000 km, en wat kilo's denk ik
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Nee vandaag naar de sportschool.quote:Op maandag 8 juli 2013 11:44 schreef De_kluizenaar het volgende:
Vandaag allemaal weer een herstelloopje na zaterdag?
Morgen tempoloop van 14kFeyenoord!!! * Barça![]()
Zeg ... schitterende foto's van de Ekiden heren en dames ... en de discussie over vorm en techniek is ook iets waar ik de laatste tijd over heb nagedacht. Zijn er specifieke trainingen voor vorm of iets dergelijks te vinden? Ik zit momenteel niet bij een hardloopgroep en heb die ambitie ook niet, heb ook geen last van blessures en kan mijn afstanden lopen zonder last van blessures. Probleem is echter dat als ik foto's van Jero_nimo zie ik altijd denk "TERING... ik wil ook met zo'n looptechniek op foto's". Dus... ja... Ik kan wel een beetje op youtube zien hoe het moet, maar dat is nogal moeilijk te zien bij jezelf of je het allemaal goed/onwijs fout doet tenzij er mensen bewegende beelden maken. BvD!![]()
Ik zei zaterdag op de terugweg ook al dat ik ervan droom om ooit zo makkelijk te lopen als hij, dus we blijven dromen.quote:Op maandag 8 juli 2013 16:33 schreef AlexN het volgende:
Zeg ... schitterende foto's van de Ekiden heren en dames ... en de discussie over vorm en techniek is ook iets waar ik de laatste tijd over heb nagedacht. Zijn er specifieke trainingen voor vorm of iets dergelijks te vinden? Ik zit momenteel niet bij een hardloopgroep en heb die ambitie ook niet, heb ook geen last van blessures en kan mijn afstanden lopen zonder last van blessures. Probleem is echter dat als ik foto's van Jero_nimo zie ik altijd denk "TERING... ik wil ook met zo'n looptechniek op foto's". Dus... ja... Ik kan wel een beetje op youtube zien hoe het moet, maar dat is nogal moeilijk te zien bij jezelf of je het allemaal goed/onwijs fout doet tenzij er mensen bewegende beelden maken. BvD!![]()
![]()
Omdat ik het idee heb dat de winning combo nog winnender kan zijn wanneer de techniek verbetert. Daarnaast is het natuurlijk te laat als ik het pas ga veranderen wanneer ik wel een blessure oploop.![]()
Jeeee, ik heb m`n kamer geboekt voor de nacht voor de City 2 Surf!Een relatief goedkoop, maar wel bekend, hostel in het midden van Sydney (5 minuten van het station vlakbij de start). Expres gekozen voor een eenpersoonskamer zodat ik toch een beetje de rust heb van een hotelkamer, maar het goedkope (¤40!!) van een hostel
Heb er nu al zo bizar veel zin inIk heb vandaag zelfs het hele parcours al aandachtig doorgenomen op m`n werk (oké, gedeeltelijk WOG, maar toch..)
![]()
Maar hoe loop je nu dan? Lastig aanpassen of tips geven zoquote:Op maandag 8 juli 2013 16:47 schreef AlexN het volgende:
Omdat ik het idee heb dat de winning combo nog winnender kan zijn wanneer de techniek verbetert. Daarnaast is het natuurlijk te laat als ik het pas ga veranderen wanneer ik wel een blessure oploop.![]()
Een loopclinic oid zou ook een idee kunnen zijn.![]()
Superquote:Op maandag 8 juli 2013 16:47 schreef Levitas het volgende:
Jeeee, ik heb m`n kamer geboekt voor de nacht voor de City 2 Surf!Een relatief goedkoop, maar wel bekend, hostel in het midden van Sydney (5 minuten van het station vlakbij de start). Expres gekozen voor een eenpersoonskamer zodat ik toch een beetje de rust heb van een hotelkamer, maar het goedkope (¤40!!) van een hostel
Heb er nu al zo bizar veel zin inIk heb vandaag zelfs het hele parcours al aandachtig doorgenomen op m`n werk (oké, gedeeltelijk WOG, maar toch..)
![]()
just don't be that guy:
Super Levitas! Wij hebben toen ook in 2p kamer in een hostel gezeten. Idee van een hotel, prijs van een hostel
Ik ben met een tekentang in the pocket wat eerder onderweg naar huis![]()
![]()
Gezonde spanning is altijd leuk!quote:Op maandag 8 juli 2013 16:47 schreef Levitas het volgende:
The sun in your Eyes
Dat was dus ook een beetje mijn vraag. Is er informatie over specifieke looptrainingen, clinics e.d. te vinden ergens? Ik kan waarschijnlijk moeilijk uitleggen hoe ik loop en dan wordt er mij verteld dat ik de torso recht moet houden, geen haklanding moet maken, niet zo met mijn armen moet zwaaien, kleinere passen moet nemen enzovoorts, maar in theorie kan ik het ook wel. In praktijk echter doe ik het ongetwijfeld niet allemaal. Dus is er ergens een website oid waar ik kan zien waar clinics gegevens worden?quote:Op maandag 8 juli 2013 16:50 schreef GotC het volgende:
[..]
Maar hoe loop je nu dan? Lastig aanpassen of tips geven zo![]()
Een loopclinic oid zou ook een idee kunnen zijn.![]()
ik heb dus als ultra-beginner meteen een hardloopmeneer ingeschakeld. De mijne heet Wouter en dit is zijn website: http://www.hersteldebalans.nl
Voor mij was dat omdat ik weet dat ik er belachelijk uitzie als ik ren, en als ik zo vaak per week een rondje zou gaan, ik niet teveel mensen een trauma wilde bezorgen :p en gewoon om te kijken wat mijn lijf zou kunnen en hoe ik het beste kan doen
Ik heb voor hem gekozen omdat hij een fysio is die doorgeleert heeft voor ook psychosomatische dingen (want stress vertaalt zich bij mij ook vaak naar mijn lijf). Hij kost mij vooralsnog niks, want mijn verzekering vergoed een keer of 8 fysio en ook nog een stuk 'alternatieve therapie'.
Zijn uitgangspunt is ook dat je om te beginnen goed loopt, omdat dat is hoe je lichaam het van zichzelf doet, maar hij doet dan met video enzo en dan kun je dat in slomo terug zien en waar de verbeterpunten zitten. En dan ga je gezellig samen een rondje rennen met opdrachten onderweg (bijv dat je een touwtje aan je kruin moet maken). Als je het niet goed doet krijg je nog meer tips en ook krijg je huiswerk mee (bijv probeer uit hoe strak het touwtje staat, welke hoeveelheid rechtop lopen het lekkerst loopt)
Eigenlijk kan ik zoiets iedereen aanraden, omdat het niet alleen betere form is maar ook efficienter, dus minder energie om beter te rennen uiteindelijk! en het is supermoeilijk en -leuk vind ik ook.![]()
Ik blijf zweren bij Jero_nimo's tip die mij enorm geholpen heeft. Probeer je pasfrequentie richting de 180 te krijgen. Toen ik daarop ging letten ging ik automatisch meer onder mijn heup landen en daarmee ook minder op mijn hak.quote:Op maandag 8 juli 2013 17:19 schreef AlexN het volgende:
[..]
Dat was dus ook een beetje mijn vraag. Is er informatie over specifieke looptrainingen, clinics e.d. te vinden ergens? Ik kan waarschijnlijk moeilijk uitleggen hoe ik loop en dan wordt er mij verteld dat ik de torso recht moet houden, geen haklanding moet maken, niet zo met mijn armen moet zwaaien, kleinere passen moet nemen enzovoorts, maar in theorie kan ik het ook wel. In praktijk echter doe ik het ongetwijfeld niet allemaal. Dus is er ergens een website oid waar ik kan zien waar clinics gegevens worden?
Maargoed, wil je echte clinics volgen dan is Chi-running misschien wat. Vibram organiseert verschillende clinics door het land (en laat onze soepele Jero nou net op Vibrams lopen):
http://www.fivefingers.nl/chi-running-clinicThe sun in your Eyes
Joehoe, trein eerder gehaald (want die was vertraagd). Nu snel naar huis om te rennen
oefenen in de warmte
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Extra weerstand, goed voor de beenspieren, goed voor de snelheid.quote:Op maandag 8 juli 2013 17:56 schreef YUR het volgende:
Fietsen met wind tegen is al een stuk minder leuk dan met wind mee
Dat laatste. Maar ach, sommige mensen lopen om het lopen en voor is techniek secundair. Iets met doelen en dergelijke.quote:Op maandag 8 juli 2013 14:25 schreef GotC het volgende:
[..]
Dan zouden alle beginners óf zich enorm goed moeten inlezen voordat ze beginnen+discipline moeten hebben, óf bij een loopgroep oid moeten gaan.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ooh jongens, wat ik net toch had![]()
Pakje sigaretten halen voor Mr Guppy, zegt die caissière "mag ik je legitimatie even zien?"
WTFBBQ
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
quote:Op maandag 8 juli 2013 18:13 schreef Guppyfriend het volgende:
Pakje sigaretten halen voor Mr Guppy, zegt die caissière "mag ik je legitimatie even zien?"
WTFBBQDa's een compliment!
![]()
Welkom bij de clubquote:Op maandag 8 juli 2013 18:13 schreef Guppyfriend het volgende:
WTFBBQ![]()
Moest ik een paar geleden ook toen ik bier haalde![]()
Ja doei.![]()
Waarom niet, reizen enzo. Kijk er ook al een tijd naar uit.quote:
The sun in your Eyes
De regel in de supermarkt is dat als er iemand jonger dan 20 jaar uitziet je om legitimatie moet vragen. Nou is "er uit zien" persoonlijk en veel managers gebruiken deze regel om cassiere's die te oud zijn eruit te werken. Bij mij in de supermarkt is er zo ook iemand uitgewerkt toen ik er nog werkte. De betreffende cassiere had iemand geen ID gevraagd die er gewoon ouder uit zag dan 20, maar de manager bleef volhouden dat ze er jonger uit zag. Ze had al een waarschuwing staan en ze vloog er dus uit.quote:Op maandag 8 juli 2013 18:13 schreef Guppyfriend het volgende:
WTFBBQ
Sindsdien vragen alle cassieres naar ID voor alle mensen waar ook maar lichte twijfel over kan bestaan.The sun in your Eyes
quote:ik ben een keer gevraagd bij de Tesco
![]()
Ik ga na het eten les 1 van Renate doenzie er tegenop want ik ben zo bang dat het tegen gaat vallen..
![]()
Jonge godin jij!quote:Op maandag 8 juli 2013 18:13 schreef Guppyfriend het volgende:
WTFBBQIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Gaat goed komen, heus! Doe rustigaan en pas op!quote:Op maandag 8 juli 2013 18:30 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]ik ben een keer gevraagd bij de Tesco
![]()
Ik ga na het eten les 1 van Renate doenzie er tegenop want ik ben zo bang dat het tegen gaat vallen..
Ja doei.![]()
quote:
1
2[b]27 oktober 2013 - [url=http://drechtstadloop.nl/]Drechtstadloop (Dordrecht)[/url][/b]
[*]Hinder - HMGet stoned![]()
Ik moet 8x 1 minuut, dus kan het goed doserenquote:Op maandag 8 juli 2013 18:34 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Gaat goed komen, heus! Doe rustigaan en pas op!Hoop dat het wil..
![]()
Nee, het is ook wel logisch. Alleen het parcours 5 weken vantevoren doornemen is een beetje bizarquote:Op maandag 8 juli 2013 18:17 schreef Onama het volgende:
[..]
Waarom niet, reizen enzo. Kijk er ook al een tijd naar uit.
En toch ben ik stiekem bang voor die 2km lange klim, volgens "lokale bevolking" is het een hele zware klim
En nu lekker een rondje hobbelen!![]()
![]()
Was lekker warm vanmiddag om te lopen. En toen ik thuis binnen ging zitten ging de zweetkraan pas echt open om niet meer te stoppen voor een kwartier lang.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
quote:Op maandag 8 juli 2013 18:30 schreef Sunnythesun het volgende:
![]()
![]()
Mooi, je gaat weer beginnen!![]()
Gelijk een mooie reden om geen sigaretten meer te halen voor meneer Gup.quote:Op maandag 8 juli 2013 18:13 schreef Guppyfriend het volgende:
WTFBBQ![]()
Veel succes!quote:Op maandag 8 juli 2013 18:30 schreef Sunnythesun het volgende:
![]()
![]()
Succes Sunnythesun!
Wat was het tof zaterdag hè? Ik vond het echt leuk om een deel van jullie te ontmoeten, sommigen te weinig gesproken, maar dat komt vast een volgende keer. Ik baalde wel een beetje dat ik niet onder de 35 minuten heb gelopen, maar goed, een volgende keer dan maar.
Ik ben trouwens over de 200 km heen dit jaar! En daar komen er later vanavond weer drie of vier bij.![]()
![]()
Komt wel goed.quote:Op maandag 8 juli 2013 19:13 schreef Sunnythesun het volgende:
als het eten gezakt en de moed verzameld is
![]()
Veel plezier zo meteen!quote:Op maandag 8 juli 2013 19:27 schreef Gogo83 het volgende:
Succes Sunnythesun!
Wat was het tof zaterdag hè? Ik vond het echt leuk om een deel van jullie te ontmoeten, sommigen te weinig gesproken, maar dat komt vast een volgende keer. Ik baalde wel een beetje dat ik niet onder de 35 minuten heb gelopen, maar goed, een volgende keer dan maar.
Ik ben trouwens over de 200 km heen dit jaar! En daar komen er later vanavond weer drie of vier bij.![]()
![]()
![]()
Heeft ons team eigenlijk een finish foto?![]()
Ja vast wel, maar daar sta jij niet op. Je ging te hard!quote:Op maandag 8 juli 2013 19:28 schreef streamnl het volgende:
[..]
Komt wel goed.![]()
Veel plezier zo meteen!
[..]![]()
![]()
![]()
Heeft ons team eigenlijk een finish foto?Als een malle!!
![]()
quote:Op maandag 8 juli 2013 19:35 schreef Jero_nimo het volgende:
Ja vast wel, maar daar sta jij niet op. Je ging te hard!Als een malle!!
![]()
![]()
Maar ik heb (nog) geen foto gezien van onze team.![]()
Dat wat Jero zegt. Ik kwam zo ongeveer een minuut na jou over die finish heen.quote:Op maandag 8 juli 2013 19:28 schreef streamnl het volgende:
[..]
Komt wel goed.![]()
Veel plezier zo meteen!
[..]![]()
![]()
![]()
Heeft ons team eigenlijk een finish foto?![]()
![]()
Dit was echt heel erg..
http://www.endomondo.com/workouts/213474559/10790965
ging echt nergens over, dit trainingsprogramma is veel te licht, had net zo goed een joggingbroek en nike air max aan kunnen doen, dr beats op de kop
Target van deze training was 6,7km, werd dus 9.1km, hoewel ik wel keurig de juiste tijden en hartslagzones heb aangehouden
Hoewel het nu (lichamelijk) lekker uithobbelen was na de Ekiden, was het in mijn hoofd zuidwesterstorm.
Hele tijd maar denken: dit is zo langzaam, het ziet er niet uit, wat voor een prutstempo loop je nu. Op een gegeven moment maar wat meer gaan letten op techniek om mijn gedachten een beetje te verzetten.
Warming up van 10 min en een coolingdown van 5 min doe ik ook niet meer, dat was nog het ergste van allemaal.
Weer was wel heerlijk trouwens, niet te warm, lekker briesje![]()
Nu nieuw programma maken
Achteraf is dat erg jammer dan. Was een leuke foto geweest als ik de rest zo zie.quote:Op maandag 8 juli 2013 19:39 schreef Gogo83 het volgende:
Dat wat Jero zegt. Ik kwam zo ongeveer een minuut na jou over die finish heen.
Maar ik dacht op dat moment maar aan 1 ding![]()
![]()
Dat moet een filmpje zijn waarop stream binnenkomt en 15sec later de rest van ons teamquote:Op maandag 8 juli 2013 19:35 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Ja vast wel, maar daar sta jij niet op. Je ging te hard!Als een malle!!
![]()
Maar ik heb er helaas ook nog geen foto van gezien![]()
Alles gegevenquote:Op maandag 8 juli 2013 19:41 schreef streamnl het volgende:
[..]
Achteraf is dat erg jammer dan. Was een leuke foto geweest als ik de rest zo zie.
Maar ik dacht op dat moment maar aan 1 ding![]()
![]()
Ik vond het ook supertofquote:Op maandag 8 juli 2013 19:27 schreef Gogo83 het volgende:
Succes Sunnythesun!
helaas heb ik ook lang niet iedereen lang genoeg gesproken, dus we moeten volgend jaar zeker weer meedoen!
Erg leukquote:![]()
Ook zeker plaatsbaar hier, maar dat gaat even niet lukken op mijn phone.
Maar voel je vrij om ze te plaatsen (als Mossel dat ook goed vindt)
![]()
http://www.vredesloopdenhaag.nl/quote:Op maandag 8 juli 2013 19:46 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik vond het ook supertof![]()
helaas heb ik ook lang niet iedereen lang genoeg gesproken, dus we moeten volgend jaar zeker weer meedoen!
![]()
![]()
Dat vond ik ook... Heb ik ook gezegd zelfs. Maar dan kijkt ie heel ongelukkig en zegt ie dat ie er nog niet aan toe is... Zucht. Maar dat stopmoment komt vast ook wel een keertje. Ik heb nog goede hoop!quote:Op maandag 8 juli 2013 19:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Gelijk een mooie reden om geen sigaretten meer te halen voor meneer Gup.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Nou ik ben vanavond onverwacht toch gegaan, niet gegeten, niet fatsoenlijk gedronken: stom.![]()
Ik ging maar voor een kwartiertje ongeveer, meer tijd had ik ook niet. Nou ja, volgende keer beter.![]()
http://www.endomondo.com/workouts/213484833/9947984
Het goede nieuws is dan weer wel dat ik géén pijn heb, en niet buiten adem wasWie het kleine niet eert...
EDIT: en ik ZWEET!!!!! Gadver... Liters echt.![]()
![]()
Zet 'm op!!!quote:Op maandag 8 juli 2013 19:13 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]als het eten gezakt en de moed verzameld is
quote:Op maandag 8 juli 2013 19:27 schreef Gogo83 het volgende:
Succes Sunnythesun!
Ik ben trouwens over de 200 km heen dit jaar! En daar komen er later vanavond weer drie of vier bij.Ik hoop er ook weer een keer bij te (mogen
) zijn!
![]()
Ik ben al eeuwen ingeschrevenquote:
volgens mij juist niet... water in kartonnen bekertjes.quote:Op maandag 8 juli 2013 13:34 schreef Onama het volgende:
[..]
Eindelijk een race director die het begrijpt!
Nu gaat iedereen met de flesjes aan de haal en ligt het parkoers over kilometers met lege flesjes bezaaid die allemaal weer opgeruimd moeten worden'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Haha, ja hoor.quote:
En als ik het goed begrepen had, wou mijn vrouw ook mee. Ze is toch een beetje nieuwsgierig naar jullie geworden![]()
![]()
quote:Op maandag 8 juli 2013 19:52 schreef streamnl het volgende:
[..]
Haha, ja hoor.
En als ik het goed begrepen had, wou mijn vrouw ook mee. Ze is toch een beetje nieuwsgierig naar jullie gewordenDan ben je veel te positief over ons geweest
Dat probleem heb je ook met bekertjes en sponzen.quote:Op maandag 8 juli 2013 19:51 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
volgens mij juist niet... water in kartonnen bekertjes.
Nu gaat iedereen met de flesjes aan de haal en ligt het parkoers over kilometers met lege flesjes bezaaid die allemaal weer opgeruimd moeten wordenIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik ben trouwens ook nog even buiten geweest...
http://www.endomondo.com/workouts/213491514/2734897
I tried, zullen we maar zeggenwoensdag weer proberen!
*boks*quote:Op maandag 8 juli 2013 19:56 schreef Guppyfriend het volgende:
![]()
Ik ookquote:![]()
![]()
Nu moeten we dit promoten zodat het hier erg druk gaat worden.Haha, misschien welquote:Op maandag 8 juli 2013 19:53 schreef Guard het volgende:
[..]Dan ben je veel te positief over ons geweest
![]()
![]()
Precies!quote:Op maandag 8 juli 2013 19:56 schreef Guppyfriend het volgende:
Ja! Oh en www.bridgetobridge.nlquote:Op maandag 8 juli 2013 19:58 schreef streamnl het volgende:
[..]
Ik ook![]()
![]()
Nu moeten we dit promoten zodat het hier erg druk gaat worden.omdat dat vorig jaar ook heel tof was
De zomer en ik zijn gewoon geen vriendjes. Helemaal niet! Maar, ik heb besloten net zo lang door te gaan totdat ik óók fatsoenlijk kan lopen als het warm is en de zon schijntquote:
Gaan we rocken!quote:Op maandag 8 juli 2013 19:59 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ja! Oh en www.bridgetobridge.nlomdat dat vorig jaar ook heel tof was
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Yeahquote:en neem akte van het feit dat ik ga blijven doortrainen in de warmte tot ik dus fatsoenlijk in de zon kan lopen. Gewoon, voor het geval dat.
En dat gaat je lukken ookquote:Op maandag 8 juli 2013 20:00 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
De zomer en ik zijn gewoon geen vriendjes. Helemaal niet! Maar, ik heb besloten net zo lang door te gaan totdat ik óók fatsoenlijk kan lopen als het warm is en de zon schijnt
Daar twijfel ik erg over. Die stond eerst boven aan mijn lijstje van wedstrijden die ik wou lopen.quote:Op maandag 8 juli 2013 19:59 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ja! Oh en www.bridgetobridge.nlomdat dat vorig jaar ook heel tof was
Nu staat ie nog met potlood geschreven.![]()
Dat is het al, aan de WLWEW te zien...quote:Op maandag 8 juli 2013 19:58 schreef streamnl het volgende:
[..]
Ik ook![]()
![]()
Nu moeten we dit promoten zodat het hier erg druk gaat worden.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Succes!!quote:Op maandag 8 juli 2013 18:30 schreef Sunnythesun het volgende:
![]()
![]()
![]()
Vanwaar de twijfel?quote:Op maandag 8 juli 2013 20:04 schreef streamnl het volgende:
[..]
Daar twijfel ik erg over. Die stond eerst boven aan mijn lijstje van wedstrijden die ik wou lopen.
Nu staat ie nog met potlood geschreven.![]()
Zo, dat ging relatief easy peasymaar weer zó instabiel als iets..
http://www.endomondo.com/workouts/213500519/8850231![]()
Ze hebben speciaal op ieder kilometerpunt prullenbakken neergezet. En kartonnen bekertjes moeten ook altijd opgeruimd worden. Het is natuurlijk wel zo dat je minder lang met een kartonnen bekertje blijft lopen maargoed. Voor de mij als loper ben ik blij met flesjes en ik zal ze ook netjes in de prullenbakken mikkenquote:Op maandag 8 juli 2013 19:51 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
volgens mij juist niet... water in kartonnen bekertjes.
Nu gaat iedereen met de flesjes aan de haal en ligt het parkoers over kilometers met lege flesjes bezaaid die allemaal weer opgeruimd moeten worden
The sun in your Eyes
Ik vond Tilburg erg vet vorig jaar. Maar erg druk en massaal. Leudal heeft mijn mening veranderd qua wedstrijden. Ik vond dat erg tof. De startvak was niet groter dan 10m bij 5m. En daar paste alle lopers met gemak in. Na de wedstrijd stappen de lopers niet meteen in de auto om naar huis te gaan maar ze blijven kijken naar de rest. Het is gemoedelijker.quote:
/lastiguitleggen.
(en ja, Den Haag is ook erg groot. Maar daar had ik me al voor ingeschreven voordat ik in Leudal liep)![]()
Ik neem wel speciale tropenweerstand mee voor je.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:02 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Yeahen neem akte van het feit dat ik ga blijven doortrainen in de warmte tot ik dus fatsoenlijk in de zon kan lopen. Gewoon, voor het geval dat.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Oh ja, please do!! Ik heb het nodigquote:Op maandag 8 juli 2013 20:14 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik neem wel speciale tropenweerstand mee voor je.
Oh, en ik wil nog even iets kwijt
Mede door afgelopen weekend, zit ik zó lekker in m`n vel! Heeft me echt heel goed gedaanIk heb, sinds m`n terugkomst in Nederland (september 2013), een aantal maanden echt een KUT periode gehad, waarin ik - zoals al eerder verteld - tegen een depressie aan zat enzo. Gelukkig hardlopen gevonden wat me grotendeels uit het dal heeft weten te halen. Een "hechte" groep mensen met dezelfde hobby en passie voor een bepaalde sport (jullie dus!) hebben daar ook echt mee geholpen.
Om dan samen met zo`n 30 - 35 mensen, die net zo (of zelfs meer) gepassioneerd zijn als ikzelf, een hele gezellige dag te helpen, was echt top gewoon. Ik was behoorlijk sceptisch de ochtend voordat ik aankwam, vooral omdat ik niet wist wat ik moest verwachten, maar het was super!
Dat mag ook wel eens gezegd worden. Aan alle hardlopende FOK!'ers: YOU ROCK!
Tot zover mijn dramatische berichtje![]()
![]()
Dan de grote evenmenten als sociaal iets aanhouden en de kleine loopjes voor prestaties reserverenquote:Op maandag 8 juli 2013 20:14 schreef streamnl het volgende:
[..]
Ik vond Tilburg erg vet vorig jaar. Maar erg druk en massaal. Leudal heeft mijn mening veranderd qua wedstrijden. Ik vond dat erg tof. De startvak was niet groter dan 10m bij 5m. En daar paste alle lopers met gemak in. Na de wedstrijd stappen de lopers niet meteen in de auto om naar huis te gaan maar ze blijven kijken naar de rest. Het is gemoedelijker.
/lastiguitleggen.
(en ja, Den Haag is ook erg groot. Maar daar had ik me al voor ingeschreven voordat ik in Leudal liep)
Was zeker erg koud daar.quote:In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Komt in orde!quote:Op maandag 8 juli 2013 20:16 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Oh ja, please do!! Ik heb het nodigIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
quote:Op maandag 8 juli 2013 20:16 schreef Levitas het volgende:
Mede door afgelopen weekend, zit ik zó lekker in m`n vel! Heeft me echt heel goed gedaanIk heb, sinds m`n terugkomst in Nederland (september 2013), een aantal maanden echt een KUT periode gehad, waarin ik - zoals al eerder verteld - tegen een depressie aan zat enzo. Gelukkig hardlopen gevonden wat me grotendeels uit het dal heeft weten te halen. Een "hechte" groep mensen met dezelfde hobby en passie voor een bepaalde sport (jullie dus!) hebben daar ook echt mee geholpen.
Om dan samen met zo`n 30 - 35 mensen, die net zo (of zelfs meer) gepassioneerd zijn als ikzelf, een hele gezellige dag te helpen, was echt top gewoon. Ik was behoorlijk sceptisch de ochtend voordat ik aankwam, vooral omdat ik niet wist wat ik moest verwachten, maar het was super!
![]()
Het drinksysteem bij de rotterdam marathon was wel prettig vond ik. Gewoon een kartonnen bekertje met een sponsje erin met uitsparing. Morste een stuk minder en sponsje ideaal om mee af te koelen.![]()
Weet meneer Gup dat je hem meneer Gup noemt?quote:Op maandag 8 juli 2013 18:13 schreef Guppyfriend het volgende:
WTFBBQF means you're fucked![]()
And you sir, you rock as wellquote:Op maandag 8 juli 2013 20:16 schreef Levitas het volgende:
Tot zover mijn dramatische berichtje
Nawww!!quote:Op maandag 8 juli 2013 20:16 schreef Levitas het volgende:
Dit beschrijft ook een beetje mijn gevoelens over de dag. Ik heb dan wel geen kutperiode gehad, maar vond het ook superleuk om de hele dag rond te hangen bij de grijze partytent. Ik vond het best een beetje eng hoor, in het begin. Allemaal nieuwe mensen, en pas ik er wel bij...?
Nou, dat was allemaal niet nodig, we waren allemaal zo verschillend en divers dat we juist heel goed bij elkaar pasten! Volgens mij waren we echt de tofste groep
Hoezo zijn we zo verschillend?
We waren daar omdat we 1 passie delen... Hardlopen!
Maar ik was ook wel een beetje sceptisch over die dag en jullie in real life te ontmoeten.![]()
Buiten de verkleede Japanners en de running blind groep kwam er niemand bij ons in de buurtquote:Op maandag 8 juli 2013 20:23 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Volgens mij waren we echt de tofste groep
Ja, en dat vind ie wel goed. Hij blijft op internet graag anoniem. En tja, ik vind R. ook zo crimineel klinkenquote:Op maandag 8 juli 2013 20:21 schreef YUR het volgende:
[..]
Weet meneer Gup dat je hem meneer Gup noemt?[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Pfff mijn lichaam is zich een ongeluk geschrokken maar er is weer een endomondo entry om te sharen![]()
![]()
http://www.endomondo.com/workouts/213512634/6671007
Goed gelet op pasfrequentie, dus veel korte pasjes zodat ik goed op de voorvoet landde en ook niet te erg 'stampte'. En toen ging ik best snel..![]()
![]()
Levitas, Gup![]()
Wat mooi dat zo'n dag nog wel meer teweegbrengt![]()
Ik heb me geen moment druk gemaakt over of het wel zou gaan. Túúrlijk!![]()
Goed bezig!quote:Op maandag 8 juli 2013 20:25 schreef Sunnythesun het volgende:
Pfff mijn lichaam is zich een ongeluk geschrokken maar er is weer een endomondo entry om te sharen![]()
![]()
Goed gelet op pasfrequentie, dus veel korte pasjes zodat ik goed op de voorvoet landde en ook niet te erg 'stampte'. En toen ging ik best snel..
Get stoned![]()
quote:Op maandag 8 juli 2013 20:25 schreef Sunnythesun het volgende:
![]()
Goed gelet op pasfrequentie, dus veel korte pasjes zodat ik goed op de voorvoet landde en ook niet te erg 'stampte'. En toen ging ik best snel..![]()
![]()
![]()
Maar daar konden we dan ook echt niet tegenop. Maar goed, een derde plaats op de awesome ladder, ik vind het een goede scorequote:Op maandag 8 juli 2013 20:24 schreef Guard het volgende:
[..]
Buiten de verkleede Japanners en de running blind groep kwam er niemand bij ons in de buurt
Ben benieuwd naar de schade morgenWas van plan de niet-ren dagen weer te gebruiken voor wandelingen, want ook dat moet ik weer opbouwen
![]()
![]()
Welkom terug Sunquote:Op maandag 8 juli 2013 20:25 schreef Sunnythesun het volgende:
![]()
Goed gelet op pasfrequentie, dus veel korte pasjes zodat ik goed op de voorvoet landde en ook niet te erg 'stampte'. En toen ging ik best snel..
Ik vond de dag helemaal leuk, maar mijn loopje, daar houd ik toch een beetje een gevoel van teleurstelling aan over. Zit ik hier vaak te pochen met PR's, en dan komt het erop aan, en dan loop ik als een logge olifantWat dat betreft heb ik iets goed te maken
Wat je zegt ben je zelfquote:![]()
![]()
Kloptquote:Op maandag 8 juli 2013 20:29 schreef Quoi het volgende:
Ik vond de dag helemaal leuk, maar mijn loopje, daar houd ik toch een beetje een gevoel van teleurstelling aan over. Zit ik hier vaak te pochen met PR's, en dan komt het erop aan, en dan loop ik als een logge olifantWat dat betreft heb ik iets goed te maken
[..]
Wat je zegt ben je zelf
F means you're fucked![]()
quote:Op maandag 8 juli 2013 20:24 schreef Guard het volgende:
[..]
Buiten de verkleede Japanners en de running blind groep kwam er niemand bij ons in de buurt![]()
Zo is dat!![]()
Ik zag jou lopen! Dat was heul geen logge olifant! Gewoon ineens veel warmer dan anders.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:29 schreef Quoi het volgende:
[..]
Wat je zegt ben je zelfZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ja, ik zag jou ook lopen! Sneller!quote:Op maandag 8 juli 2013 20:33 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ik zag jou lopen! Dat was heul geen logge olifant! Gewoon ineens veel warmer dan anders.![]()
@Stipjestreepje![]()
![]()
quote:Op maandag 8 juli 2013 20:34 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ja, ik zag jou ook lopen! Sneller!![]()
@StipjestreepjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb hetzelfde...quote:Op maandag 8 juli 2013 20:29 schreef Quoi het volgende:
![]()
Twee weken geleden loop ik, nota bene na een dag op een concertterrein en amper te hebben geslapen, zonder te wandelen een 10km uit. Niet snel, maar ik ren wel.
En nu op de Ekiden zak ik even gigantisch door het ijs en heb ik niet eens één km afgelegd zonder te wandelen. Ik wist dat het erg was, maar ik heb vandaag pas het lef gehad om m'n Garmin uit te lezen en die log te bekijken...
Ik heb ook iets goed te maken... Big time
Niemand heeft iets goed te maken van afgelopen zaterdag. Behalve de mensen die er niet bij waren
Doe jij het toch gewoon de volgende keer sneller dan ik? No problem.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:34 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ja, ik zag jou ook lopen! Sneller!![]()
@StipjestreepjeZeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Bij deze beloof ik plechtig dat ik er de volgende afgelopen zaterdag ook bij zal zijn.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:36 schreef YUR het volgende:
Niemand heeft iets goed te maken van afgelopen zaterdag. Behalve de mensen die er niet bij waren![]()
Dat heb je zo heel mooi gezegd, YUR!quote:Op maandag 8 juli 2013 20:36 schreef YUR het volgende:
Niemand heeft iets goed te maken van afgelopen zaterdag. Behalve de mensen die er niet bij waren![]()
![]()
![]()
Ach dit waren toch ook wel omstandigheden waar je maar net tegen moet kunnen/vaak in getraind moet hebben. Ik vermeed altijd het warmste moment en verschoof soms zelfs m'n loopje naar een wat koelere dag of maar gewoon in de nacht zodat ik het vol kon houden. Dan is dit echt killing zo midden op de dag zonder wind met volle zon op je giegel.![]()
Iedereen doet het toch maar gewoon 'even', respect.![]()
![]()
![]()
Mooi!
![]()
Ik zit bijna de hele avond al naar de site van de Vooroeverloop te staren.
Hij is echt wel vet. En als ik braaf mijn schema volg "maar" 2 km verder dan mijn max. dan.
Zal straks eens met mijn vrouw praten wat zij in haar agenda heeft staan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dit dus.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:36 schreef YUR het volgende:
Niemand heeft iets goed te maken van afgelopen zaterdag. Behalve de mensen die er niet bij waren
Iedereen die er zaterdag bij was, lopers en supporters, zijn Fok! Ekiden helden.
Niemand had een blauw startnummer dus we kwamen er om plezier te hebben, en ik heb zeker te weten plezier gehad!Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
quote:Op maandag 8 juli 2013 20:43 schreef streamnl het volgende:
Hij is echt wel vet. En als ik braaf mijn schema volg "maar" 2 km verder dan mijn max. dan.
Zal straks eens met mijn vrouw praten wat zij in haar agenda heeft staan.Pff,dan heb je quality time met ons!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
Zal straks eens met mijn vrouw praten wat zij in haar agenda heeft staan.14.gifSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En mijn vrouw zit samen met andere vrouwen lekker in Medemblik op een terrasje... just sayin'![]()
Wat een leuke verhalen weer van afgelopen weekend.
En een dikkevoor Muis84 en Levitas... hun doorzettingsvermogen spat van het scherm af.
Ik wil vanavond nog wel gaan, maar moet ook nog de auto ophalen bij de garage na d'r grote beurt en keuring. En ik merk dat ik nog niet helemaal fit ben van afgelopen weekendSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De afweging is nu of ik vanavond alsnog ga, of me morgenochtend extra vroeg uit bed sleep om een rondje te hobbelen en dan van mezelf met de auto mag gaan werken. Eerst maar eens mijn helm zoeken in de schuur.Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.![]()
![]()
Goed gelet op pasfrequentie, dus veel korte pasjes zodat ik goed op de voorvoet landde en ook niet te erg 'stampte'. En toen ging ik best snel..het begin is er!
![]()
Dit. En de omstandigehden waren ook weer opeens vanuit het niets redelijk extreem. Zolang je niet met je knar tegen het asfalt ben geslagen omdat je te weinig gedronken had heb je niets goed te maken.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:36 schreef YUR het volgende:
Rennen is vergelijkbaar met autoracen; je bent op zoek naar 'the perfect lap' maar die is er alleen bij benadering. Er is altijd ruimte voor verbetering.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Zal straks eens met mijn vrouw praten wat zij in haar agenda heeft staan.Oooh jaaaa doen! Leuk! Je vrouw kan ook quality time met ons hebben en terwijl we lopen met GotC en E.T. op een terrasje zitten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond zaterdag ook tof! De meesten van jullie waren in het echt net zo leuk als in het topic (Miezziej zelfs een stuk leuker), dus het was gewoon leuk en goed!![]()
quote:Op maandag 8 juli 2013 20:48 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Wat een leuke verhalen weer van afgelopen weekend.
En een dikkevoor Muis84 en Levitas... hun doorzettingsvermogen spat van het scherm af.
Ik wil vanavond nog wel gaan, maar moet ook nog de auto ophalen bij de garage na d'r grote beurt en keuring. En ik merk dat ik nog niet helemaal fit ben van afgelopen weekendIkke? Niks bijzonders toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De afweging is nu of ik vanavond alsnog ga, of me morgenochtend extra vroeg uit bed sleep om een rondje te hobbelen en dan van mezelf met de auto mag gaan werken. Eerst maar eens mijn helm zoeken in de schuur.Maar lief!
![]()
Morgenochtend is het wel een stuk koeler, misschien is dat juist wel fijn?![]()
Ik had me een paar maanden geleden een beetje impulsief opgegeven voor de Ekiden, en daarna sloeg de twijfel toe....
- Dat is toch niks voor jou
- Je laat je neus bijna nooit zien op Fok!, dus wat heb je daar te zoeken
- Je gaat toch een beetje in een hoekje staan en durft met niemand te praten
Van dat soort dingen![]()
Zelfs onderweg in de auto had ik die twijfels nog, maar wat ben ik uitendelijk blij dat ik geweest ben. Echt een topdag![]()
![]()
Ik vond het zo leuk om met mensen op te trekken die je eigenlijk niet kent, maar toch ook weer wel. En dan aan het eind van de middag vertrekken alsof je een groep vrienden gedag zegt. Super!!![]()
Ik heb het hardlopen af en toe ook wel nodig om mijn gemoedstoestand een beetje onder controle te houden, dus ik begrijp goed wat Levitas bedoeld.
Dus ook ik wil jullie bedanken voor deze topdag. Volgend jaar weer !!![]()
'De meesten' ......quote:Op maandag 8 juli 2013 20:52 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Oooh jaaaa doen! Leuk! Je vrouw kan ook quality time met ons hebben en terwijl we lopen met GotC en E.T. op een terrasje zitten.
Ik vond zaterdag ook tof! De meesten van jullie waren in het echt net zo leuk als in het topic (Miezziej zelfs een stuk leuker), dus het was gewoon leuk en goed!![]()
![]()
quote:Op maandag 8 juli 2013 20:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
14.gif
En mijn vrouw zit samen met andere vrouwen lekker in Medemblik op een terrasje... just sayin'Ik moest zoeken...
SPOILER: 14.gifOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zal het voorstellen. Ze komt zo terug van Yoga.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:52 schreef hatsaflats het volgende:
Oooh jaaaa doen! Leuk! Je vrouw kan ook quality time met ons hebben en terwijl we lopen met GotC en E.T. op een terrasje zitten.
Ik vond zaterdag ook tof! De meesten van jullie waren in het echt net zo leuk als in het topic (Miezziej zelfs een stuk leuker), dus het was gewoon leuk en goed!
O en dan heb ik zelfs een BOB en kan ik mee biertjes drinken!!![]()
xzaz en ik zagen trouwens in onze laatste kilometers wel iemand liggen die dat letterlijk was overkomenquote:Op maandag 8 juli 2013 20:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dit. En de omstandigehden waren ook weer opeens vanuit het niets redelijk extreem. Zolang je niet met je knar tegen het asfalt ben geslagen omdat je te weinig gedronken had heb je niets goed te maken.Hats heeft hem misschien ook nog wel gezien?
![]()
Sja, ik weet dat ik niks hoef goed te maken, maar ik ben nou eenmaal altijd een beetje fanatiek
Stream, die HM doe je toch met 2 vingers in je neus? Doen!![]()
Ik heb m ook nog gezien...op de heenweg nog zonder ambulance, op de terugweg met ambulancequote:Op maandag 8 juli 2013 20:58 schreef GlenHighland het volgende:
[..]
xzaz en ik zagen trouwens in onze laatste kilometers wel iemand liggen die dat letterlijk was overkomenHats heeft hem misschien ook nog wel gezien?
Zo, dat is ook geregeld.. Stream loopt ook in Enkhuizen en z'n vrouw zit bij ons in Medemblik op het terras
Stomme vraag misschien, maar als ik op runnersweb een schema op maat samenstel kan ik dat dan bewaren (anders dan prtscr?)?I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Snel overschrijven!quote:Op maandag 8 juli 2013 20:59 schreef E.T. het volgende:
Zo, dat is ook geregeld.. Stream loopt ook in Enkhuizen en z'n vrouw zit bij ons in Medemblik op het terras
Stomme vraag misschien, maar als ik op runnersweb een schema op maat samenstel kan ik dat dan bewaren (anders dan prtscr?)?F means you're fucked![]()
Dit inderdaad. Het was gewoon een dagje op de camping met hardlopen erbijquote:Op maandag 8 juli 2013 20:55 schreef GlenHighland het volgende:
Ik vond het zo leuk om met mensen op te trekken die je eigenlijk niet kent, maar toch ook weer wel. En dan aan het eind van de middag vertrekken alsof je een groep vrienden gedag zegt. Super!!![]()
![]()
![]()
Je kan wel het hele schema kopiëren en in Excel plakken. Dan geef je het mooie lijntjes en kleurtjes en kan je het printen en aan de koelkast hangenquote:Op maandag 8 juli 2013 20:59 schreef E.T. het volgende:
Stomme vraag misschien, maar als ik op runnersweb een schema op maat samenstel kan ik dat dan bewaren (anders dan prtscr?)?
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ik weet ondertussen dat de betreffende meneer op de hele dag 1 pakje appelsap had gedronken.. Veel te weinig dus. Hij deed 10km, kwam op 5km in een keurige 23nogwat door en daarna stonden ze maar op 'm te wachten op de baan.. "waar blijft theo nou?".quote:Op maandag 8 juli 2013 20:58 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik heb m ook nog gezien...op de heenweg nog zonder ambulance, op de terugweg met ambulance
Door vochtgebrek is hij gaan zwalken en gevallen. Een stuk vel van z'n neus geschaafd (daar kwam al dat bloed vandaan) en in het ziekenhuis onderzocht (CTscan etc). Hj mocht wat later al weer naar huis, moet dinsdag terug voor controle en ook voor de hechtingen op z'n neus.
Woensdag in de loopgroep zal ik wel weer horen hoe het met hem gaat. De rest van dat team heeft wel individueel verder gelopen, puur voor hun eigen tijden aangezien ze als team een DNF hadden.I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
M'n vader schuift misschien ook nog aan. Hij zou eerst GotC's idee volgen; lekker rustig ontbijten en dan beetje rondkijken in de buurt. Maar hij zal ook wel op terrasje gaan zitten denk ik.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:59 schreef E.T. het volgende:
Stomme vraag misschien, maar als ik op runnersweb een schema op maat samenstel kan ik dat dan bewaren (anders dan prtscr?)?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: