SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2013 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen ChallengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Juli-squat challengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Facebook groep![]()
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik nu moet doen.De laatste 11 weken braaf schema van Evy gevolgd, en kan nu wel les 28, 29 en 30 gaan doen, maar of dat nu toegevoegde waarde heeft...
Ik kan nu dus gaan werken aan een langzamer/comfortabeler tempo, of ik kan gaan opbouwen naar 10, of ik kan eh.... vanalles. Keuzes keuzes.![]()
![]()
quote:Op maandag 8 juli 2013 13:17 schreef Muis84 het volgende:
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik nu moet doen.De laatste 11 weken braaf schema van Evy gevolgd, en kan nu wel les 28, 29 en 30 gaan doen, maar of dat nu toegevoegde waarde heeft...
Ik kan nu dus gaan werken aan een langzamer/comfortabeler tempo, of ik kan gaan opbouwen naar 10, of ik kan eh.... vanalles. Keuzes keuzes.![]()
puik plan, ga ik doenquote:Op maandag 8 juli 2013 12:51 schreef YUR het volgende:
[..]
In dat geval zou ik drie kwartier ofzo op lekker rustig ouwehoertempo rond gaan hobbelen
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy![]()
Ik heb het zaterdag ook al geprobeerd ietsje rustiger aan te doen, heur.quote:Maar ik ga me er eens in verdiepen, wat voor mij handig zou zijn.
![]()
Ik zou eerst gewoon de 5km comfortabeler gaan lopen, of dat nu uiteindelijk op hetzelfde tempo is als dat je nu doet, of langzamer, of misschien wel sneller maakt niet uit. Gewoon 5km aan een stuk kunnen lopen zonder kapot te gaan en daarna verder zien.quote:Op maandag 8 juli 2013 13:24 schreef Muis84 het volgende:
[..]
Ik heb het zaterdag ook al ietsje rustiger aan gedaan, heur.Maar ik ga me er eens in verdiepen, wat voor mij handig zou zijn.
![]()
quote:Op maandag 8 juli 2013 13:26 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ik zou eerst gewoon de 5km comfortabeler gaan lopen, of dat nu uiteindelijk op hetzelfde tempo is als dat je nu doet, of langzamer, of misschien wel sneller maakt niet uit. Gewoon 5km aan een stuk kunnen lopen zonder kapot te gaan en daarna verder zien.Klinkt goed, bedank!
![]()
Of combineren. Als je 3x per week loopt: 2x in de week het bij de 5 km houden (25-30 minuten lopen) en 1x in de week uitbouwen met 10% bij de afstand per week ofzo. Die 5 km dagen kan je dan ook afwisselen door de ene keer iets sneller (hijgend) en de andere keer iets langzamer (in staat zinnen uit te spreken) te lopen.quote:Op maandag 8 juli 2013 13:17 schreef Muis84 het volgende:
Ik kan nu dus gaan werken aan een langzamer/comfortabeler tempo, of ik kan gaan opbouwen naar 10, of ik kan eh.... vanalles. Keuzes keuzes.
Dat afwisselen vind ik altijd leuker en is ook beter voor je lichaam."On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."![]()
De Keep Running lessen doen eigenlijk precies dat.. op de maandag loop ik 30 minuten, woensdag is opbouwend naar meer minuten en de vrijdag is interval..quote:Op maandag 8 juli 2013 13:29 schreef yozd het volgende:
[..]
Of combineren. Als je 3x per week loopt: 1 of 2x in de week het bij de 5 km houden (25-30 minuten lopen) en 1x in de week uitbouwen met 10% bij de afstand per week ofzo. Die 5 km dagen kan je dan ook afwisselen door de ene keer iets sneller (hijgend) en de andere keer iets langzamer (in staat zinnen uit te spreken) te lopen.
Dat afwisselen vind ik altijd leuker en is ook beter voor je lichaam.![]()
Misschien dat ik het gemist heb maar is er nog iets voorbij gekomen hier mbt de Duintoppentocht in de Schoorlse Duinen in augustus??
(Nu "kijk" ik vooral MaleDuck, YUR, Hatsaflats, Frsh en Jero_nimo aan.)![]()
Eindelijk een race director die het begrijpt!quote:Water stations are located at km 6.2, km 10.1 and km 14.1
Water will be in bottles.The sun in your Eyes
Made some of the lies worth believing![]()
Hahaha, zoveel mogelijkheden. Dat wordt keuze stress.
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."![]()
Ik heb gisteren al een rustig stukje gelopen, was de Zondag van de maandelijkse panbosloop.. eigenlijk van plan om over te slaan of 1 rondje van 3 km, maar door de warmte moest ik Zaterdag zo rustig lopen dat ik mijn benen, spieren enz niet voelde zoals na een snellere loop.. heb dus een rustige 6km gelopen, weer op de middag, eigenlijk mocht ik van mezelf niet sneller dan 7min/km lopen maar was toch al in 40 min binnen :p. Maar blij dat ik er niet nog 4 achteraan hoefde, was volgens mij nog iets warmer dan Zaterdag.
Nou mag ik echt morgen of overmorgen pas weer, vandaag wel lekker in de tuin bezig. Zomerweer is <3 zolang ik maar geen evenement hoef te lopen! :-)![]()
Er is nog geen momentje gepland in augustus. Ik had aan RD gevraagd om met een favoriete datum te komen, maar die heb ik nog niet gehad. 4 augustus zou misschien mooi uitkomen, vooruitlopend op de Vooroeverloop (11e) en de Trail des Fantomes (17e) van RD.quote:Op maandag 8 juli 2013 13:32 schreef streamnl het volgende:
Misschien dat ik het gemist heb maar is er nog iets voorbij gekomen hier mbt de Duintoppentocht in de Schoorlse Duinen in augustus??
(Nu "kijk" ik vooral Jero en Frsh aan)Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)![]()
Ninja editquote:Op maandag 8 juli 2013 13:36 schreef Frsh het volgende:
[..]
Er is nog geen momentje gepland in augustus. Ik had aan RD gevraagd om met een favoriete datum te komen, maar die heb ik nog niet gehad.
Dan wacht ik nog even af.
Lijkt me erg leuk om daar te lopen. Het is alleen 2 uur rijden![]()
![]()
Ninja edit FTW!
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)![]()
Nou, ik weet nog niet of ik daarbij ga zijn. Het is wel lekker dichtbij, maar ik moet geloof ik ook nog een HM lopen in augustus en ik weet niet hoe mijn benen dat gaan vinden.quote:Op maandag 8 juli 2013 13:32 schreef streamnl het volgende:
(Nu "kijk" ik vooral MaleDuck, YUR, Hatsaflats, Frsh en Jero_nimo aan.)
4 augustus wordt het voor mij iig niet. Dan doe ik alleen nog maar een LDL-achtig loopje.![]()
20km op relaxed tempo is dan toch een LDL-achtig loopje?quote:Op maandag 8 juli 2013 13:40 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Dan doe ik alleen nog maar een LDL-achtig loopje.Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
Ik dacht meer aan 15km op slakkentempo zonder duintoppenquote:Op maandag 8 juli 2013 13:43 schreef Frsh het volgende:
[..]
20km op relaxed tempo is dan toch een LDL-achtig loopje?![]()
![]()
quote:Op maandag 8 juli 2013 13:45 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan 15km op slakkentempo zonder met duintoppen![]()
Dat ga ik ook eens bekijken. Bedankt!quote:Op maandag 8 juli 2013 13:34 schreef GotC het volgende:
Of het Renate Wennemars 5km onderhoud schema volgen, ook nog een optie!Moet in ieder geval éérst uit mijn hoofd krijgen dat het volgens van zo'n schema NIET betekent dat ik nooit verder kom dan 5km. Ik wil teveel...
![]()
![]()
Colorrun!quote:Op maandag 8 juli 2013 13:40 schreef hatsaflats het volgende:
4 augustus wordt het voor mij iig niet. Dan doe ik alleen nog maar een LDL-achtig loopje.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Toch twijfel ik over Schoorl.
Ik vind het niet erg om een stukje te rijden voor wat gezelligheid. Vooral icm wat lopen door mooi gebied maar 2 uur...Ik denk dat de meeste daar last van hebben.quote:Op maandag 8 juli 2013 13:48 schreef Muis84 het volgende:
[..]
Dat ga ik ook eens bekijken. Bedankt!Moet in ieder geval éérst uit mijn hoofd krijgen dat het volgens van zo'n schema NIET betekent dat ik nooit verder kom dan 5km. Ik wil teveel...
(en daar komen (denk ik) ook de meeste blessures vandaan.)![]()
Héél herkenbaar. Zo wil ik 1) Langere afstanden gaan lopen, op 2) een sneller tempo met 3) een perfecte techniek. Dat gaat gewoon echt niet tegelijkertijd, dus zullen er keuzes gemaakt moeten worden..quote:Op maandag 8 juli 2013 13:48 schreef Muis84 het volgende:
[..]
Dat ga ik ook eens bekijken. Bedankt!Moet in ieder geval éérst uit mijn hoofd krijgen dat het volgens van zo'n schema NIET betekent dat ik nooit verder kom dan 5km. Ik wil teveel...
Ik heb er één gekozen waar ik nu voor ga: De langere afstand. Dan komt het hogere tempo later, en die techniek vind ik(!) pas het aanpassen/perfectioneren waard op een wat hoger tempo.
Bedenk voor jezelf wat je wilt en baseer je volgende 'schema' op die keuze. Ik denk dat het verstandig is om eerst die 5km eens GOED onder de knie te krijgen. Daarbij kan het 'Keep Running' schema wat CRX zei of het Renate onderhoudsschema dan prima helpen![]()
![]()
Fijn dat het herkenbaar is.Maakte me al bijna zorgen. Ik wil én 10 km (en daarna als het ff kan 15), en sneller, en een véél betere techniek (want zal nu nog niet best zijn). Dus inderdaad: prioriteiten. Eerst maar eens 5km comfortabel zien te krijgen, en zonder zenuwen.
Ik merk vanzelf wel wanneer ik verder kan. Keep Running gaat van 5 naar 10 in 10 weken toch? Dat is misschien wat teveel gevraagd.
Ik ga dat schema van Renate eens bekijken. Bedankt allemaal!
![]()
![]()
![]()
Ik over-analyseer m'n techniek niet. Zolang ik niet tegen blessures aanloop (whehehehe) neem ik aan dat mijn techniek voor mijn huidige afstand en tempo goed genoeg is.
-edit- ondanks dat mijn vrouw beweert dat ik raar loop![]()
Muis, houd de stelregel aan: tis óf vergroten van de afstand óf vergroten van je snelheid. Beide is vragen om blessures.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Klopt, dat is dan ook mijn eerste doel, 10km kunnen lopen. Ik vermoed ook dat ik daardoor een betere conditie krijg (duh) en hopelijk de 5km dus ook wat comfortabeler nog kan gaan lopen (en daarmee vast ook nog wel wat sneller)quote:Op maandag 8 juli 2013 14:02 schreef Muis84 het volgende:
Fijn dat het herkenbaar is.Maakte me al bijna zorgen. Ik wil én 10 km (en daarna als het ff kan 15), en sneller, en een véél betere techniek (want zal nu nog niet best zijn). Dus inderdaad: prioriteiten. Eerst maar eens 5km comfortabel zien te krijgen, en zonder zenuwen.
Ik merk vanzelf wel wanneer ik verder kan. Keep Running gaat van 5 naar 10 in 10 weken toch? Dat is misschien wat teveel gevraagd.
![]()
![]()
Hoe is het met je enkel?quote:Op maandag 8 juli 2013 14:03 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik over-analyseer m'n techniek niet. Zolang ik niet tegen blessures aanloop (whehehehe) neem ik aan dat mijn techniek voor mijn huidige afstand en tempo goed genoeg is.
-edit- ondanks dat mijn vrouw beweert dat ik raar loop
(niet sarcastisch)![]()
Dat zei ik zaterdag nog tegen Guard, geloof ik. M`n techniek is echt niet perfect te noemen, maar ik loop nu al een aantal maanden deze afstanden zonder ook maar enig pijntje. Afgelopen zaterdag heb ik ook héél veel gegeven, zonder ook maar een piepklein pijntje te voelen. Gisteren wat spierpijn gehad, maar dat is volgens mij heel normaal (mits de 'goede' pijn), gezien de inspanning en de omstandigheden.quote:Op maandag 8 juli 2013 14:03 schreef Swetsenegger het volgende:
-edit- ondanks dat mijn vrouw beweert dat ik raar loop
Zolang ik nog kan lopen zonder pijntjes, vind ik het voorlopig prima. Zoals ik gisteren ook tegen Hats zei, het voelt alsof ik energie aan het verspillen ben als ik met mijn tempo technisch goed ga lopen (dus de hakken verder naar de billen, knieën goed optrekken, enz.). Dat is denk ik veel beter te trainen op een wat hoger tempo![]()
Ik heb na de 5k van Evy gewoon eerst een poosje die 5KM gedaan en wanneer ik zin had iets langer. Dat ben ik eigenlijk blijven doen en nu loop ik in de week ook gewoon waar ik zin in heb (meestal rond de 8 en iets van fartlek/interval) en zondags een LDL die ik steeds langer doe. 18K aankomende zondagquote:Op maandag 8 juli 2013 14:02 schreef Muis84 het volgende:
![]()
Nu even een leuke HM plannen, en dan na de vakantie, de HM en de strongmanrun toch maar eens kijken bij de atletiekvereniging of ik er 1 of 2 x per week mijn techniek kan bijschaven. En dan een beetje rond dezelfde afstanden enzo lopen denk ik. (of wat de trainert dan adviseert)
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ja veel progressie, nog een tikkie gevoeligquote:Op maandag 8 juli 2013 14:07 schreef streamnl het volgende:
[..]
Hoe is het met je enkel?
(niet sarcastisch)![]()
![]()
Denk dat je veel beter vroeg je techniek op orde kan hebben. Foute dingen aanleren kost uiteindelijk meer tijd om het er weer uit te krijgen.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Soms moet je gevoelsmatig wat inleveren, om er veel meer voor terug te krijgen
Bv: Als je van haklanding naar midden-/voorvoetslanding wilt gaan, zul je de eerste tijd terug moeten naar kleine/korte stukjes lopen om je pezen/gewrichten/spieren te laten wennen aan de andere belasting. Je levert dus in wb afstand lopen, maar op de lange termijn heb je er meer aan, naar mijn mening![]()
Dat is een goeie.quote:Op maandag 8 juli 2013 14:14 schreef slacker_nl het volgende:
Denk dat je veel beter vroeg je techniek op orde kan hebben. Foute dingen aanleren kost uiteindelijk meer tijd om het er weer uit te krijgen.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Form > afstand/snelheid/tempo/gewicht. Het BB/KT mantra.quote:In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Dat is wel waar..maar een absolute beginner heeft er, naar mijn mening, meer aan om eerst op te bouwen naar max 5 km en dan dmv een loopgroep/cursus/whatever te sleutelen aan techniek. Anders zit je én met techniek verbetering, én met opbouw naar <afstand>.quote:Op maandag 8 juli 2013 14:14 schreef slacker_nl het volgende:
Denk dat je veel beter vroeg je techniek op orde kan hebben. Foute dingen aanleren kost uiteindelijk meer tijd om het er weer uit te krijgen.![]()
Eerst sneller hier. Daarna pas afstand (>15 km)
Máárrrrrrr eerst zonder wandelen en compleet stukgaan een 5 km uitlopen zou niet een keuze moeten zijn, maar een must-do voordat je verder gaat MuisKom op, je kunt het! Word je alleen maar beter van.
![]()
Daar ga ik dus op letten, na het zien van de foto's van afgelopen weekend; ik vermoed dat hoe sneller ik loop, hoe meer ik op mijn hak land, dus snelheid inleveren en aan techniek winnen (hopelijk)quote:Op maandag 8 juli 2013 14:15 schreef GotC het volgende:
Soms moet je gevoelsmatig wat inleveren, om er veel meer voor terug te krijgen
Bv: Als je van haklanding naar midden-/voorvoetslanding wilt gaan, zul je de eerste tijd terug moeten naar kleine/korte stukjes lopen om je pezen/gewrichten/spieren te laten wennen aan de andere belasting. Je levert dus in wb afstand lopen, maar op de lange termijn heb je er meer aan, naar mijn meningMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Over het algemeen is het andersom volgens mij.quote:Op maandag 8 juli 2013 14:18 schreef Guard het volgende:
[..]
Daar ga ik dus op letten, na het zien van de foto's van afgelopen weekend; ik vermoed dat hoe sneller ik loop, hoe meer ik op mijn hak land, dus snelheid inleveren en aan techniek winnen (hopelijk)
Hoe sneller je gaat hoe meer je op voorvoet land.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Heb nu al meerdere keren een enorme steek aan de buitenkant van mijn rechterknie (oplopend naar mijn bovenbeen) gekregen tijdens het lopen. Het begint plotseling op de achtergrond en 1 km verder wordt het echt een steek waardoor ik amper meer kan lopen. De volgende dag (nu) doet traplopen (naar beneden) echt super veel pijn en als ik een tijdje gezeten heb, dan is opstaan ook een ramp.
Het is heel raar; ik kan "voorspellen" wanneer ik het krijg. Bij afstanden tot aan de 10 á 12 km heb ik nergens last van, maar als ik langer loop dan krijg ik het. Bij mijn vaste lange duurloop rondje is het ook elke keer op dezelfde plek (alsof het tussen de oren zit).
Ik doe weinig aan rekken en strekken, maar misschien dat ik daar toch maar eens mee moet beginnen...
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."![]()
Laten we het hopen!quote:Op maandag 8 juli 2013 14:17 schreef Quoi het volgende:
Máárrrrrrr eerst zonder wandelen en compleet stukgaan een 5 km uitlopen zou niet een keuze moeten zijn, maar een must-do voordat je verder gaat MuisKom op, je kunt het! Word je alleen maar beter van.
![]()
![]()
En precies daarom moet ik er wat meer op gaan letten, ik weet er nog te weinig van..quote:Op maandag 8 juli 2013 14:19 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Over het algemeen is het andersom volgens mij.
Hoe sneller je gaat hoe meer je op voorvoet land.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Het is een beetje misleidend, maar volgens mij bedoelt Guard dat er tijdens wedstrijden op hogere snelheid vooral veel aandacht is voor het knokken en diepgaan en dat je techniek er dan 'als eerste aangaat'.quote:Op maandag 8 juli 2013 14:19 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Over het algemeen is het andersom volgens mij.
Hoe sneller je gaat hoe meer je op voorvoet land.
Erg herkenbaar, maar heb zelf juist ook veel meer gefocused op ontspanning en soepel blijven lopen en kan nu juist een laatste kilometer doorkomen met een soepele eindsprint ipv in de kramp te schieten en geforceerd te lopen. Echter kost dat wel training en aanpassing.Zoals al vaker gezegd, sneller en langer / verder kunnen prima hand in hand gaan, omdat zelfs als je voor 5 kilometers traint je niet ineens 80% van je trainingen uit snelle intervals moet laten bestaan, maar ook nog een groot deel uit rustige en ontspannen langere trainingen. Die helpen je lichaam sneller te herstellen van de intensievere trainingen en zorgen ervoor dat je niet jezelf te snel overbelast in mijn ogen.quote:Op maandag 8 juli 2013 14:17 schreef Quoi het volgende:
Kortere afstanden is niet zozeer meer snelle trainingen doen, maar vooral de snelheid van die specifieke trainingen nog iets hoger leggen en vooral veel lokale wedstrijdjes lopen op die afstand om je lichaam te laten wennen aan de inspanning en wedstrijdtempo / wedstrijdaanpak ervan.Jack does it in real time...
Forum Opties Forumhop: Hop naar: