abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128783794
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 00:53 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Ik ben joods
Mijn vader wilde me wel joods opvoeden maar ben als klein kind in een instelling gestopt, hierdoor veel misgelopen
Nu ben ik 2 jaar uit die instelling en ja dan kies ik voor het traditionele jodendom.Maar ook dit zal moeilijk gaan ( moet verhuizen en dat kan ik juist niet)
hoe oud ben je nu?
pi_128783800
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 00:44 schreef vladesk het volgende:

[..]

Ik wil sterven voor de staat Israël . Voor mij is het leven in Israël ofwel niets
Dat klinkt naar jihad!
quote:
[..]

Ik ben een religieus zionist. De Joodse staat is verboden, maar ik ben er zeker van dat G’d liever zijn volk heeft in een verboden joodse staat, dan uitgemoord te worden elders op de wereld
G’d beschermt de staat, maar dat betekent niet dat als er morgen een oorlog uitbreekt dat Israël geen leger nodig heeft, als morgen de arabische landen opnieuw een oorlog beginnen tegen Israël moet er een leger klaar staan. En dat leger, dat beschermt G’d.
De joodse staat is verboden. Punt. Denk je dat jouw god niet beseft dat zijn volk elders uitgemoord kan worden? (Door spreiding van zijn volk over alle werelddelen wordt de volledige vernietiging lastiger, om maar eens een idee te opperen. Vereniging van zijn volk op één plaats zou heel goed een idee van shatain kunnen zijn.) Morgen beginnen de Arabische landen geen oorlog tegen Israel.
Denk je niet dat jouw god een goede reden heeft om de stichting van een joodse staat zonder messias te verbieden?
quote:
[..]

De Joodse cultuur. Als Joden gaan beginnen mixen, is dat een genocide op de joden
Ik ben niet racistisch want mij maakt het niet uit welk kleurtje of afkomst mijn vrouw zou hebben, zolang ze maar dezelfde waarden en normen deelt als mij ik
Tja, en dat doen de diverse joden dus niet. Gezien de wrijvingen tussen joden van diverse herkomst. Gaat een Arabische jood mixen met een Russische?
Tja, hoe heet dat dan als je niet een ander ras maar een ander(e) volk/cultuur/soort per definitie afwijst? Heten wij niet-joden niet allemaal goyim? Is dat geen racisme?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_128783945
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 00:53 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Ik ben joods
Mijn vader wilde me wel joods opvoeden maar ben als klein kind in een instelling gestopt, hierdoor veel misgelopen
Nu ben ik 2 jaar uit die instelling en ja dan kies ik voor het traditionele jodendom.Maar ook dit zal moeilijk gaan ( moet verhuizen en dat kan ik juist niet)
Ik passeer twee zinvolle reacties, die misschien verloren gaan, jammer genoeg.
Wat bedoel je met "Ik ben joods"?
Ik ben geboren in een dorp in Nederland waar iedereen katholiek was, en ik ben katholiek gedoopt. Ben ik dan katholiek?
Ik was erg vroom, in mijn jeugd. Heb genoten van Gregoriaans en devoot opgekeken naar het kruisbeeld (met christus dit i.t.t. de protestantse kruizen).
Maar toen ik begin na te denken in mijn puberteit, kwam ik tot andere conclusies.

Samengevat: ik vind geen reden om datgene wat je vroeger geloofde of wat je ouders geloofden zonder argument voort te zetten.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_128784029
Kees, simpel; je bent joods als je een joodse moeder hebt of orthodox joods bent uitgekomen. Deal daar maar mee of je wil of niet, +note

[ Bericht 4% gewijzigd door paddy op 10-07-2013 11:01:06 ]
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_128784044
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 01:00 schreef Kees22 het volgende:
Dat klinkt naar jihad!
Ik wil gewoon mijn land verdedigen

quote:
De joodse staat is verboden. Punt. Denk je dat jouw god niet beseft dat zijn volk elders uitgemoord kan worden? (Door spreiding van zijn volk over alle werelddelen wordt de volledige vernietiging lastiger, om maar eens een idee te opperen. Vereniging van zijn volk op één plaats zou heel goed een idee van shatain kunnen zijn.) Morgen beginnen de Arabische landen geen oorlog tegen Israel.
Denk je niet dat jouw god een goede reden heeft om de stichting van een joodse staat zonder messias te verbieden?
Ik geloof dat niet, zoals ik al zei voor een Jood ben je echt beter in Israël. Het is het enige land waar het woord jood geen scheldwoord is en het is relatief veilig. G'd houdt van Israël

quote:
Tja, en dat doen de diverse joden dus niet. Gezien de wrijvingen tussen joden van diverse herkomst. Gaat een Arabische jood mixen met een Russische?
Tja, hoe heet dat dan als je niet een ander ras maar een ander(e) volk/cultuur/soort per definitie afwijst? Heten wij niet-joden niet allemaal goyim? Is dat geen racisme?
Er is inderdaad wat racisme bij sommigen, dat vind ik jammer. Een arabische jood kan zeker mixen met een russische hoor, dat gebeurt sowieso, alleen heb je er wel racisten tussen... vind ik jammer, het volk van Israël moet één worden. United we stand, divided we fall :)

Dat heeft echt niets te maken met racisme omdat je iemand met een andere geloofsovertuiging afwijst. Ik kan gewoon niet met een moslima, christen of andere trouwen want zij hebben een andere cultuur. Mijn kinderen gaan later naar de synagoge, ik denk dat een moslima of christen vrouw verwacht dat ze naar de moskee of kerk gaan. Daar begint probleem 1 al als je met iemand trouwt uit een andere cultuur
pi_128784076
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 00:50 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Heb je over orthodoxe joden over het algemeen of de vrome joden in Israel? Buiten israel hebben de orthodoxe niet zoveel met Israel ,zeker niet de satmar beweging.
Andere groepen zijn wel betrokken denk ik, niet zionistisch maar bijv geld sturen.

Antizionisten in Israel doen niks in dat land. Ze vinden dat bidden en de Tora bestuderen G'ds plan is dan wapens pakken. Ze zien het zionisme ook het ergste kwaad in de wereld voor de joden.

[..]

Over Sedom en Amorra nu in dit topic te gaan spreken lijkt me niet verstandig want dan schrijf ik hele topics vol, en daar heb jij niks aan

[..]

Orthodoze joden houden zich aan de religie, dus wachten in ballingschap vanwege onze zonden.dus dienen we geduldig te wachten ,en voor diegene die daar wonen, moet gehoorzaam zijn aan de bevolking aldaar. Wat de zionisten dus niet doen. Zij bespoedigen dus niet de Messias tot grote ergernis van de vrome joden (Tikkoen Olam)
Zij hebben het recht in eigen handen genomen.

Het is ook moeilijk voor joden, maar het is duidelijk wat de joodse religie zegt en zijn leer. De Talmoed is ook volledig in ballingschap geschreven en die verbied het ten zeerste.

We gaan wel zien, maar dat Israel (de staat dan) zich nu gedraagt is niet G'ds wil. Neuh geloof dat zeker niet.
Ik ken al de onderscheiden niet. Ik ben katholiek opgevoed en de katholieke kerk vertegenwoordigde het ware geloof. Allerlei onderscheiden protestantse geloven vond ik al ingewikkeld en de joodse variaties gaan mij helemaal boven de pet.
Maar er zijn dus joden in Israek die denken dat ze de staat beter dienen door tora-studie dan door vechten?

Overigens: de Talmoed is dus geschreven nadat de joden verdreven waren door de Romeinen?
pi_128784099
quote:
hoe oud ben je nu?
30
pi_128784141
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 00:53 schreef vladesk het volgende:

[..]

Bouwen op je eigen grond kan nooit illegaal zijn. Ik begrijp niet wat het Westen daarmee te maken heeft
Tja, dat is dus geen eigen grond. Volgens menselijke, aardse maatstaven.
quote:
[..]

Hmm, eerst zei jij ofwel was het Peunage dat Joden bewezen hebben dat ze overal kunnen wonen. Nu zeg je dat joden altijd vluchtelingen zijn geweest, waar ze ook leefden. Behoorlijk tegenstrijdig
Dat was ik.
Tegenstrijdig? Nee.
De joden konden overal wonen. Hun omgeving kon daar niet altijd mee omgaan.
quote:
[..]

Israël is géén compensatie voor de holocaust. De eerste zionisme beweging ontstond al eind de 19de eeuw, toch nog veraf van de holocaust

[..]

Het voorstel van de Commissie-Peel werd door de Arabieren, met uitzondering van koning Abdoellah I van Jordanië, grotendeels afgewezen. Aan Joodse zijde waren de meningen verdeeld. De Britse regering zette het plan niet door. In 1939 kwam de Britse regering met een nieuw voorstel: het MacDonald White Paper.

Ga geen leugens verspreiden aub. Zelfs al was de Joodse staat maar één vierkante meter, dan nog zouden de arabieren er een oorlog om gestart hebben
Speculaas. Zowel aan Arabische als aan joodse kant waren de meningen verdeeld.
pi_128784162
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 01:15 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Kees, simpel; je bent joods als je een joodse moeder hebt of orthodox joods bent uitgekomen. Deal daar maar mee of je wil of niet, ben zona.
Maakt mij niet uit hoor. Weet ik wel.
Wel apart dan dat in de statistiek gerekend wordt met joden die geboren zijn uit een joodse vader die al op het grondgebied van de huidige staat Israel geboren zijn.
pi_128784203
quote:
Kees, simpel; je bent joods als je een joodse moeder hebt of orthodox joods bent uitgekomen. Deal daar maar mee of je wil of niet, =
Er zijn nog wel andere mogelijkheden, maar doe geen moeite verder Kees22 zal alles wat je zegt tegen je proberen te gebruiken, hij heeft enorme vooroordelen, antisemitische vooroordelen, en zal telkens daar op zeer slinkse wijze proberen op af te sturen.

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 10-07-2013 11:21:17 ]
pi_128784215
quote:
Kees, simpel; je bent joods als je een joodse moeder hebt of orthodox joods bent uitgekomen. Deal daar maar mee of je wil of niet, ben zona.
Oh sorry, je gaat in op wat ik daarboven schreef.

Zoals ik al zei: ik ben geboren in een katholiek gezin en katholiek opgevoed met alles erop en eraan. Toch heb ik in mijn puberteit mijn eigen keuze gemaakt.
Ik ben als Brabander geboren en heb er nog steeds een hekel aan als Hollanders zich het hele koninkrijk Nederland toeëigenen. Maar daar kies ik zelf voor.
Als er in de krant Holland staat waar Nederland bedoeld wordt, streep ik Hol door. Wetend dat het geen enkel effect heeft op wat dan ook.
pi_128784256
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 01:16 schreef vladesk het volgende:

[..]

Maar het ging toch niet om land?
quote:
[..]

Ik geloof dat niet, zoals ik al zei voor een Jood ben je echt beter in Israël. Het is het enige land waar het woord jood geen scheldwoord is en het is relatief veilig. G'd houdt van Israël
OK. Dus jij geeft aan de tora een andere interpretatie dan Skillsy? Welke is dan waar?
quote:
[..]

Er is inderdaad wat racisme bij sommigen, dat vind ik jammer. Een arabische jood kan zeker mixen met een russische hoor, dat gebeurt sowieso, alleen heb je er wel racisten tussen... vind ik jammer, het volk van Israël moet één worden. United we stand, divided we fall :)

Dat heeft echt niets te maken met racisme omdat je iemand met een andere geloofsovertuiging afwijst. Ik kan gewoon niet met een moslima, christen of andere trouwen want zij hebben een andere cultuur. Mijn kinderen gaan later naar de synagoge, ik denk dat een moslima of christen vrouw verwacht dat ze naar de moskee of kerk gaan. Daar begint probleem 1 al als je met iemand trouwt uit een andere cultuur
Ja, maar over welke cultuur heb je het dan?
pi_128784305
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 01:19 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik ken al de onderscheiden niet. Ik ben katholiek opgevoed en de katholieke kerk vertegenwoordigde het ware geloof. Allerlei onderscheiden protestantse geloven vond ik al ingewikkeld en de joodse variaties gaan mij helemaal boven de pet.
Maar er zijn dus joden in Israek die denken dat ze de staat beter dienen door tora-studie dan door vechten?
Ja , de Tora studie gaat door en is het belangrijkste

quote:
Overigens: de Talmoed is dus geschreven nadat de joden verdreven waren door de Romeinen?
Pff..

Al aan het begin in de vijfde eeuw voor de gangbare jaartelling kwam het idee dat de Toratekst moesten worden uitgelegd
Sinds die tijd ( Ezra en Nechemia) ,en mischien zelfs voor die tijd, vonden joden het nodig de Tora niet alleen in zijn oorspronkelijke taal, hjet Hebreeuws, te 'horen' maar hem ook te horen in een targoem (een vertaling) De rabbijnen die als eersten de Tora verklaarden noemden dit proces van analyse midrasj wat 'onderzoeken' betekent

Tijden veranderen en hierop in te spelen hebben joden een werkwijze ontwikkeld om de Tora te verklaren die tot op heden in praktijk wordt gebracht. Ze maakten een start met deze traditie door de creatie van twee vormen van midrasj : Midrasj Agada (literaire/morele verklaringen) en Midrasj Halacha ( Juridische verklaringen)

In de loop der tijd werden vele van deze verklaringen verzameld , gerangschrikt en uitgebreid tot de Misjna en de Gemara, die samen de Talmoed vormen. Ook werden speciale verzamelingen Midrsjim en vele targoenim bewaard dooor de geleerden

De voltooing van de Talmoed was in de zesde eeuw van de gangbare jaartelling , maar hierna bleven de rabbijnen doorgaan met het ontwikkelen van nieuwe verklaringen op de Tora. Op die manier speelden ze in op de omstandigheden van joden in de hele wereld.
pi_128784331
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 01:19 schreef Kees22 het volgende:

Dat is de reden waarom ze vrij kregen om het leger te dienen... nu met de demografische veranderingen werd er een veel te grote groep bijgesteld en hoeven de beste 1800 studenten niet naar het leger, de andere wel
pi_128784354
quote:
Wie een beetje de arabieren kent, weet dat ze nooit een joodse staat zouden geaccepteerd hebben
pi_128784375
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 01:42 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Ja , de Tora studie gaat door en is het belangrijkste

[..]

Pff..

Al aan het begin in de vijfde eeuw voor de gangbare jaartelling kwam het idee dat de Toratekst moesten worden uitgelegd
Sinds die tijd ( Ezra en Nechemia) ,en mischien zelfs voor die tijd, vonden joden het nodig de Tora niet alleen in zijn oorspronkelijke taal, hjet Hebreeuws, te 'horen' maar hem ook te horen in een targoem (een vertaling) De rabbijnen die als eersten de Tora verklaarden noemden dit proces van analyse midrasj wat 'onderzoeken' betekent

Tijden veranderen en hierop in te spelen hebben joden een werkwijze ontwikkeld om de Tora te verklaren die tot op heden in praktijk wordt gebracht. Ze maakten een start met deze traditie door de creatie van twee vormen van midrasj : Midrasj Agada (literaire/morele verklaringen) en Midrasj Halacha ( Juridische verklaringen)

In de loop der tijd werden vele van deze verklaringen verzameld , gerangschrikt en uitgebreid tot de Misjna en de Gemara, die damre de Talmoed vormen. Ook werden speciale verzamelingen Midrsjim en vele targoenim bewaard dooor de geleerden

De voltooing van de Talmoed was in de zesde eeuw van de gangbare jaartelling , maar hierna bleven de rabbijnen doorgaan met het ontwikkelen van nieuwe verklaringen op de Tora. Op die manier speelden ze in op de omstandigheden van joden in de hele wereld.
Ik snap je Pff... ;)
Ik ben een leek op dit gebied. Zoals de meeste mensen.
Dank voor je geduld en uitleg. Zal zien wat ik ermee kan.
pi_128784386
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 01:47 schreef vladesk het volgende:

[..]

Wie een beetje de arabieren kent, weet dat ze nooit een joodse staat zouden geaccepteerd hebben
Speculaas in het kwadraat.
pi_128784421
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 01:38 schreef Kees22 het volgende:Maar het ging toch niet om land?
Het conflict gaat inderdaad niet om land maar om ideologie

quote:
OK. Dus jij geeft aan de tora een andere interpretatie dan Skillsy? Welke is dan waar?
Voor hem zijn versie wellicht, voor mij de mijne. Ik hoop alleen dat Skillsy zijn joodse broeders en de joodse staat steunt in plaats van het zionisme te vervloeken

[..]

quote:
Ja, maar over welke cultuur heb je het dan?
De Joodse cultuur? Ik betreur het als joden mixen want dat is genocide op joden
pi_128784477
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 01:52 schreef vladesk het volgende:

[..]

Het conflict gaat inderdaad niet om land maar om ideologie
Maar je wilt je land verdedigen? Daar geef je zelfs je leven voor? En toch gaat het niet over land? Ik snap er niks van.
quote:
[..]

Voor hem zijn versie wellicht, voor mij de mijne. Ik hoop alleen dat Skillsy zijn joodse broeders en de joodse staat steunt in plaats van het zionisme te vervloeken

[..]

[..]

Cultuur en genocide?
De joden in Israel brengen/brachten allerlei culturen mee. Uit Arabische landen, uit West-Europa en uit Oost-Europa. En dan nog ook met hun verschillen.
Als een Marokkaanse jood trouwt met een Russische, gaan hun culturen meer mixen dan als een Marokkaanse jood trouwt met een Marokkaanse moslim.

Genocide betekent volkenmoord.
Dat is niet hetzelfde als het veranderen van een cultuur.
pi_128784573
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 01:59 schreef Kees22 het volgende:
Maar je wilt je land verdedigen? Daar geef je zelfs je leven voor? En toch gaat het niet over land? Ik snap er niks van.
Ik kan het moeilijk uitleggen, maar het conflict naar niet over land maar wel over 2 ideologieën

quote:
Cultuur en genocide?
De joden in Israel brengen/brachten allerlei culturen mee. Uit Arabische landen, uit West-Europa en uit Oost-Europa. En dan nog ook met hun verschillen.
Als een Marokkaanse jood trouwt met een Russische, gaan hun culturen meer mixen dan als een Marokkaanse jood trouwt met een Marokkaanse moslim.

Genocide betekent volkenmoord.
Dat is niet hetzelfde als het veranderen van een cultuur.
Hoe gaat een jood en moslim hun kinderen dan opvoeden? je kan je kinderen niet joods moslims opvoeden hoor

Als joden mixen is dat ook volkerenmoord
pi_128786656
quote:
Voor hem zijn versie wellicht, voor mij de mijne. Ik hoop alleen dat Skillsy zijn joodse broeders en de joodse staat steunt in plaats van het zionisme te vervloeken.
We moeten wel paar dingen gescheiden houden. Ik steun Israel (het volk) maar niet een seculiere staat. Dus ik zal altijd joden steunen maar nooit een leger in gaan en wapens pakken. Maar ik zal dus ook nooit naar Israel vertrekken omdat we in ballingschap leven.

Zoals het nu naar uit ziet blijf ik gewoon in Nederland. Mocht er bijv het verbod op besnijdenis komen ,tja dan dienen wij meteen Nederland te verlaten ja.Maar dan gaan we naar een ander land , niet Israel. Zo deden de joden tijdens de 15e eeuw ook, tijdens de vervolging in Spanje vertrokken ze niet naar Palestina omdat ze wisten dat dat niet mocht. Dus gingen ze naar Engeland of Nederland. Tot voorkort (voor het zionisme) was er helemaal geen sprake van massaale immigratie naar Palestina.

quote:
Toch zeg je best te willen trouwen met een niet-jodin
Meedere keren in de Tora en Talmoed wordt dat ernstig afgeraden.
pi_128787075
quote:
ben zona.
:')
pi_128787169
sommige joden hier :')
  woensdag 10 juli 2013 @ 10:06:17 #74
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_128787832
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 01:08 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik passeer twee zinvolle reacties, die misschien verloren gaan, jammer genoeg.
Wat bedoel je met "Ik ben joods"?
Ik ben geboren in een dorp in Nederland waar iedereen katholiek was, en ik ben katholiek gedoopt. Ben ik dan katholiek?
Ik was erg vroom, in mijn jeugd. Heb genoten van Gregoriaans en devoot opgekeken naar het kruisbeeld (met [corpus] Christus dit i.t.t. de protestantse kruizen).
Maar toen ik begin na te denken in mijn puberteit, kwam ik tot andere conclusies.

Samengevat: ik vind geen reden om datgene wat je vroeger geloofde of wat je ouders geloofden zonder argument voort te zetten.
Jij bent ontkerkelijkt door de externe omstandigheden en de maatschappij.

Als je zelf zou nadenken, zou je een Eerste Oorzaak gezien hebben. Ik ben overigens ook vroom rooms-katholiek (geworden en gebleven).

Jodendom kent andere definities en wordt door het bloed min of meer doorgegeven. Maar dus niet de godsdienstigheid.

De meeste Zionisten waren uiterst seculier, velen waren socialisten en agnosten of atheïsten. Eretz Yisroel was dan ook als "zelfverlossing" "van Israël [volk] door Israël [nieuwe volkseenheid]" bedoeld. Na tweeduizend jaar verwerping van Christus hadden de joden immers nog steeds geen eigen moschiah (Messias) ontvangen of erkend in volle gemeenschap. Er zijn wel enkele valse messiassen geweest, zoals Sabbatai Zevi in Thessaloníki (wiens aanhangers later opgingen in de Turkse islam als dönme-joden).

Of de Frankisten, volgelingen van de Oekraïens-Poolse Jood Jacob Frank (een zelfverklaarde moshiah/messias), wiens aanhangers zich later katholiek lieten dopen in Warschau en Lviv.
  woensdag 10 juli 2013 @ 10:10:14 #75
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_128787938
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 01:25 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Tja, dat is dus geen eigen grond. Volgens menselijke, aardse maatstaven.
Volgens internationaal recht niet.

quote:
Vladesk heeft in veel dingen ongelijk, maar wel dat er aan Arabisch-nationalistische zijde (niet per se islamitisch, zo zijn de Israëlische Arabische moslims van Abu Gosh loyale onderdanen van Israël; Abu Gosh ligt ten noordwesten van Jeruzalem) altijd een bepaalde stromingen was die geen enkele joodse soevereiniteit over Dar-al-Isla'am zou erkennen.

Hetzelfde doen overigens de atheïstische, seculiere en religieus-zionistische Joodse kolonisten die buiten de grenzen van Israël (1967) gebieden bezetten, koloniseren en etnisch zuiveren via terreurtactieken. Deze kolonisten erkennen soms zelfs niet het recht van Jordanië op haar bestaan. Zij eisen van Nijl tot Eufraat een Groot-Israël, dit is de eis van het Revisionistisch Zionisme van Ze'ev Jabotinsky (een adept van wie Geert Wilders is). Wel zijn de Revionistische Zionisten realistischer en langzamer in hun streven dan de soennitische Moslims onder de Arabieren.
  woensdag 10 juli 2013 @ 10:15:53 #76
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_128788093
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 01:16 schreef vladesk het volgende:

[..]

Sterven voor Israël is al sinds 1973 geen verdedigingshandeling meer.

Israëlische soldaten sterven sindsdien (en voordien) in de bezette delen van de erkende staat Palestina (2012 naar VN- en volkenrecht geboren, 1948 verwekt), of in de binnengevallen buurlanden. Zoals in Libanon, Egypte, Syrië (bezette Syrische Golanhoogten enz.), Jordanië.

Of op internationale wateren zoals bij de bestorming van het Turkse HIH-hulpschip voor de omsingelde Gazastrook.

quote:
Israëli's komen naar Berlijn (toch erg veel moslims, teveel voor mij eigenlijk), omdat ze zich daar veiliger voelen. In Duitsland. Ook in München komen jaarlijks duizenden Israëli's wonen. In de stad van "die Bewegung" (NSDAP).

Joden zijn veel veiliger in IJsland, Noorwegen, Finland, Ierland, Malta, Zwitserland, Oostenrijk, Duitsland, Canada, Nederland dan in Israël.

Jouw stellingen zijn puur geïnspireerd door het Zionisme, niet door het Jodendom als religie.

De angstpsychologie is dienend aan het Zionisme. Veel Joden zijn zeer intelligent. Geloof me, ik kan het weten. Dus ook goed in angstpsychologie, als hun karakter opportunistisch is.

Kijk deze film goed:
quote:

Misschien worden jouw kinderen wel katholieken als zij de waarheid van Yeshua HaMoschiach omarmen en zich bevrijden uit angst, nationalisme, isolatie en wanhoop over uitblijven van een messias.

woensdag 10 juli 2013 @ 10:17:45 #77
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_128788147
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 09:35 schreef Kesefkesef het volgende:

[..]

:')
Niet super constructief, nee.
  woensdag 10 juli 2013 @ 10:21:53 #78
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_128788242
De Psychologische Cultiveerders van het "Wereldwijd Antisemitisme".

Door de Israëlische documentairemaker Yoav Shamir, Defamation, 2011.

Uitgezonden op de VPRO (meermaals).
pi_128789597
quote:
Toch zeg je best te willen trouwen met een niet-jodin
Meedere keren in de Tora en Talmoed wordt dat ernstig afgeraden.
als iemand zich bekeert tot het jodendom is dat voor mij ook gewoon een jodin
  woensdag 10 juli 2013 @ 11:15:27 #80
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_128789713
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:11 schreef vladesk het volgende:

[..]

als iemand zich bekeert tot het jodendom is dat voor mij ook gewoon een jodin
En hoe kan zo iemand dan rechtmatig aanspraak maken op een grondgebied (Heilig Land) waar geen enkele van haar (zijn) voorvaderen woonden?

(Nog afgezien van het feit van diaspora en verlating van Eretz.)

Nu praat je jezelf vast voor wat betreft jullie claim op Palestina. Zeker gezien de talrijke bekeerlingen die in de 6e en 7e eeuw na Christus door rabbijnen gemaakt werden onder de animistische, boeddhistische, zoroastrische en andere volken van de Kaukasus en Zuid-Russische steppes. In diezelfde eeuwen werd de rabbijnse Talmoed in Jeruzalem en Babylon quasi-definitief vastgelegd.
pi_128789741
quote:
Israëli's komen naar Berlijn (toch erg veel moslims, teveel voor mij eigenlijk), omdat ze zich daar veiliger voelen. In Duitsland. Ook in München komen jaarlijks duizenden Israëli's wonen. In de stad van "die Bewegung" (NSDAP).

Joden zijn veel veiliger in IJsland, Noorwegen, Finland, Ierland, Malta, Zwitserland, Oostenrijk, Duitsland, Canada, Nederland dan in Israël.

Jouw stellingen zijn puur geïnspireerd door het Zionisme, niet door het Jodendom als religie.

De angstpsychologie is dienend aan het Zionisme. Veel Joden zijn zeer intelligent. Geloof me, ik kan het weten. Dus ook goed in angstpsychologie, als hun karakter opportunistisch is.
Nochtans trekken jaarlijks veel europese joden naar Israël. Joden zijn het veiligst in Israël, ik zou niet weten waarom Israël onveilig is
pi_128789788
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:15 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

En hoe kan zo iemand dan rechtmatig aanspraak maken op een grondgebied (Heilig Land) waar geen enkele van haar (zijn) voorvaderen woonden?

(Nog afgezien van het feit van diaspora en verlating van Eretz.)

Nu praat je jezelf vast voor wat betreft jullie claim op Palestina. Zeker gezien de talrijke bekeerlingen die in de 6e en 7e eeuw na Christus door rabbijnen gemaakt werden onder de animistische, boeddhistische, zoroastrische en andere volken van de Kaukasus en Zuid-Russische steppes. In diezelfde eeuwen werd de rabbijnse Talmoed in Jeruzalem en Babylon quasi-definitief vastgelegd.
Israël is het land voor alle joden, zowel voor degene die joods geboren is als degene die oprecht bekeerd is
pi_128789892
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:16 schreef vladesk het volgende:

[..]

Nochtans trekken jaarlijks veel europese joden naar Israël. Joden zijn het veiligst in Israël, ik zou niet weten waarom Israël onveilig is
maar dat is niet de voornaamste reden dat ik naar Israël ga, de voornaamste reden is dat ik het de morele plicht vind om de staat te steunen, leger dienen, belastingen betalen enzovoort
  woensdag 10 juli 2013 @ 11:21:29 #84
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_128789902
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:17 schreef vladesk het volgende:

[..]

Israël is het land voor alle joden, zowel voor degene die joods geboren is als degene die oprecht bekeerd is
Dat bepaal jij even?

In elk geval is de claim wegens erfrechten van verdreven of zelf geëmigreerde voorvaderen dus al niet meer voldoende geloofwaardig, aangezien je dat niet noemt.

Ik zou liever zeggen: het land is voor alle mensen van goede wil. En dat sluit dus de deportatiefantasieën tegen de autochtone Palestijnse Israëlisch-Arabische bevolking uit.

Jouw betoog mist alle logica.
  woensdag 10 juli 2013 @ 11:22:32 #85
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_128789941
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:16 schreef vladesk het volgende:

[..]

Vele Europese joden?

Er gaan meer Israëlische joden terug of weg naar Europa en Noord-Amerika op dit moment dan dat er naar Israël emigreren.

Natuurlijk zijn er altijd religieuze zionisten die nu nog naar Israël gaan, maar dat is een klein aantal.
pi_128790009
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:22 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Vele Europese joden?

Er gaan meer Israëlische joden terug of weg naar Europa en Noord-Amerika op dit moment dan dat er naar Israël emigreren.

Natuurlijk zijn er altijd religieuze zionisten die nu nog naar Israël gaan, maar dat is een klein aantal.
Nochtans kent Israël een postief immigratiecijfer, er komen meer joden binnen dan er buiten gaan
pi_128790071
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:21 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Dat bepaal jij even?

In elk geval is de claim wegens erfrechten van verdreven of zelf geëmigreerde voorvaderen dus al niet meer voldoende geloofwaardig, aangezien je dat niet noemt.

Ik zou liever zeggen: het land is voor alle mensen van goede wil. En dat sluit dus de deportatiefantasieën tegen de autochtone Palestijnse Israëlisch-Arabische bevolking uit.

Israël is niet van iedereen zoals Nederland, maar het is wel een joods thuisland. Dat betekent niet dat er geen minderheden mogen wonen, maar we moeten niet aanvaarden dat er arabieren die in de knesset zetelen die een priester een dreigbrief sturen omdat hij oproept aan israelische christenen hun vaderland te dienen. Dat zijn trojaanse paarden die wél het land uit moeten (enkele dagen geleden gebeurd)
pi_128790335
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:51 schreef vladesk het volgende:

[..]

Als Obama de grondlegger van het zionisme bezoekt, is dat een politiek signaal dat hij achter het zionisme staat lijkt me... Israël erkent de zionistische wetten en zolang Israël deze erkent zal er geen enkele 'vluchteling' terug komen. Dat kunnen wij niet accepteren. Er zitten al meer dan genoeg trojaanse paarden in Israël, het wordt tijd dat daar eens met de grove borstel wordt doorgegaan

Geen enkel land moet 6 miljoen mensen een paspoort geven, palestijnen zitten gespreid over de hele Arabische wereld en wonen daar al meer dan een halve eeuw. Het is nog nooit gebeurd dat kinderen van vluchtelingen ook vluchtelingen blijven. Dat is in de hele geschiedenis van de aarde nog nooit geweest en gaan we nu dus ook niet doen.

In het kort komt het hier op neer: leuk voor jou dat je het zionisme aan banden wil leggen, maar je kan niet van ons zionisten verwachten dat we gaan meewerken aan de vernietiging van de joodse staat.
Jij moet echt een keer stoppen met woorden verdraaien hoor. Ik heb het nergens gehad over het aan banden leggen van zionisme of vernietigen van Israël. Ik heb enkel gezegd dat jij de regels van het zionisme niet als argument in deze discussie kunt gebruiken. Ik heb namelijk helemaal niks met het zionisme, ik geloof niet in het zionisme en de regels er van boeien mij absoluut niet.

quote:
Het feit dat je het een "aanname" noemt, bewijst jouw subjectiviteit en ondermijnt jouw geloofwaardigheid

Wat je daar zegt is het verhaal van de pot en de ketel. Jij verwijt Israël dat ze zich land toe-eigenen, maar als ik mij niet vergis waren het wel de arabieren die Israël wilden stelen in '48. Terwijl Israël zich aan de grenzen had gehouden die de VN had voorgesteld in '47
Waar de fuck heb jij het nou over? Ken je de geschiedenis wel? Jij vergist je dus duidelijk wel, want Israël is degene die is begonnen met mensen uit hun huizen te zetten, niet de Arabieren. De aanval in 1948 was een reactie daar op.

Maar waarom ben jij zo selectief als het aan komt op de VN? Het voorstel wat ze in 1947 hebben gedaan lijkt bijna heilig voor jou, maar wanneer je het over de Palestijnse gebieden refereert heb je het ineens over Judea en Samaria en doe je alsof dat deel van Israël is. Terwijl het volgens die verdeling Arabisch land is.
pi_128790456
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:21 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Dat bepaal jij even?

Ben je nog steeds aan het kibbelen over erfrechten die tig jaar gelede
en mede hebben geleid tot Israel?

Ook al vind je het nu niet meer geloofwaardig dan is dat nog een raar argument voor een staat die daar zoveel jaar geleden al mede op is gebouwd wat zegt dat dan over jouw argumentatie!
pi_128790754
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:34 schreef Peunage het volgende:

[..]

Jij moet echt een keer stoppen met woorden verdraaien hoor. Ik heb het nergens gehad over het aan banden leggen van zionisme of vernietigen van Israël. Ik heb enkel gezegd dat jij de regels van het zionisme niet als argument in deze discussie kunt gebruiken. Ik heb namelijk helemaal niks met het zionisme, ik geloof niet in het zionisme en de regels er van boeien mij absoluut niet.
Jij wil Israël vernietigen want jij weet dat de terugkeer van 6 miljoen 'palestijnen' de vernietiging betekent van Israël

Jij gelooft niet in het zionisme maar ik wel

quote:
Waar de fuck heb jij het nou over? Ken je de geschiedenis wel? Jij vergist je dus duidelijk wel, want Israël is degene die is begonnen met mensen uit hun huizen te zetten, niet de Arabieren. De aanval in 1948 was een reactie daar op.

Maar waarom ben jij zo selectief als het aan komt op de VN? Het voorstel wat ze in 1947 hebben gedaan lijkt bijna heilig voor jou, maar wanneer je het over de Palestijnse gebieden refereert heb je het ineens over Judea en Samaria en doe je alsof dat deel van Israël is. Terwijl het volgens die verdeling Arabisch land is.
omdat de arabieren de Joodse staat zullen vernietigen als ze die kans krijgen. Terugkeren naar de grenzen van '48 of '67 is onmogelijk, niet alleen omdat het bij het beloofde land hoort, maar vooral omdat het belangrijk is voor de veiligheid van Israël
  woensdag 10 juli 2013 @ 14:50:17 #91
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_128797161
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:47 schreef vladesk het volgende:

[..]

Jij wil Israël vernietigen want jij weet dat de terugkeer van 6 miljoen 'palestijnen' de vernietiging betekent van Israël

Jij gelooft niet in het zionisme maar ik wel

[..]

omdat de arabieren de Joodse staat zullen vernietigen als ze die kans krijgen. Terugkeren naar de grenzen van '48 of '67 is onmogelijk, niet alleen omdat het bij het beloofde land hoort, maar vooral omdat het belangrijk is voor de veiligheid van Israël
De terugkeer van de Palestijnse vluchtelingen en hun gezinnen moet dus uitgesteld of verboden worden? Zodat jij als Nederlandse Jood daar op hun grondgebied een huis kunt bouwen.

Een rare logica. Je ideologie van nationalisme interesseert mij niet.

Wel het internationale recht.

Het gaat er gewoon om dat Israël niet meer economisch levensvatbaar is als er voor de roof van Palestijnse grond, goederen en bezittingen gecompenseerd moet worden.

Dat betekent dat de staat Israël is gebouwd op de confiscatie van andermans eigendommen. Is dat rechtmatig en een goede basis voor een stabiele toekomst van vrede? Lijkt mij niet.

Met je afwijzing van de grenzen van 1967 sta je volledig buiten de werkelijkheid zoals die nu is internationaal. Israël is geen gewone staat meer.

Ik vind het overigens vreemd dat jij de mensenrechten van zeven miljoen Palestijnen als een bedreiging opvat. Ik zie andermans rechten juist als kansen voor gezamenlijke oplossingen.

Goed, ik beschouw mijzelf en mijn Neêrlands dan ook niet als "uitverkoren en superieur".

Verder hoop ik echt dat je afziet van het wonen in een illegale joodse nederzetting met steun van het Israëlisch leger. Ga gewoon in Tel Aviv wonen. Of Jaffa. Of Haifa. Haifa vond ik fantastisch. Wonen 15 % Arabieren/Palestijnen daar.
pi_128797520
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 14:50 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

De terugkeer van de Palestijnse vluchtelingen en hun gezinnen moet dus uitgesteld of verboden worden? Zodat jij als Nederlandse Jood daar op hun grondgebied een huis kunt bouwen.

Het gaat er gewoon om dat Israël niet meer economisch levensvatbaar is als er voor de roof van Palestijnse grond, goederen en bezittingen gecompenseerd moet worden.

Dat betekent dat de staat Israël is gebouwd op de confiscatie van andermans eigendommen. Is dat rechtmatig en een goede basis voor een stabiele toekomst van vrede? Lijkt mij niet.

Met je afwijzing van de grenzen van 1967 sta je volledig buiten de werkelijkheid zoals die nu is internationaal. Israël is geen gewone staat meer.

Ik vind het overigens vreemd dat jij de mensenrechten van zeven miljoen Palestijnen als een bedreiging opvat. Ik zie andermans rechten juist als kansen voor gezamenlijke oplossingen.

Goed, ik beschouw mijzelf en mijn Neêrlands dan ook niet als "uitverkoren en superieur".

Verder hoop ik echt dat je afziet van het wonen in een illegale joodse nederzetting met steun van het Israëlisch leger. Ga gewoon in Tel Aviv wonen. Of Jaffa. Of Haifa. Haifa vond ik fantastisch. Wonen 15 % Arabieren/Palestijnen daar.
Welke terugkeer, ze zijn zelf vertrokken, spoor de staten waar ze nu verblijven aan om ze beter te integreren en deel te laten uitmaken van die samenlevingen, net als dat gebeurt met Palestijnen en andere Arabieren die momenteel wel in Israel verblijven, je argumentatie is krom. De staat Israel is gebouwd op wat toebehoort aan de Joden, en wat aan de Palestijnen toebehoort laten de Palestijnen zelf na om een vruchtbare staat op te bouwen, dat daar geweld bij gebruikt is betekent niet plotseling dat het iets in de richting van roof is.
  woensdag 10 juli 2013 @ 15:30:26 #93
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_128798455
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 15:01 schreef DeParo het volgende:

[..]

Welke terugkeer, ze zijn zelf vertrokken, spoor de staten waar ze nu verblijven aan om ze beter te integreren en deel te laten uitmaken van die samenlevingen, net als dat gebeurt met Palestijnen en andere Arabieren die momenteel wel in Israel verblijven, je argumentatie is krom. De staat Israel is gebouwd op wat toebehoort aan de Joden, en wat aan de Palestijnen toebehoort laten de Palestijnen zelf na om een vruchtbare staat op te bouwen, dat daar geweld bij gebruikt is betekent niet plotseling dat het iets in de richting van roof is.
Er zijn vele Palestijnen met geweld verdreven en gedeporteerd na het staken van de wapens.

Er zijn ook velen gevlucht voor het oorlogsgeweld en in 1947-1948 voor het geweld door o.a. Haganah.

Dat was echt niet altijd aan de Palestijnen of de Arabische milities en strijders zelf te wijten, maar een gerichte tactiek van Haganah, Irgoen enz.

De staat Israël en haar economie zijn nu nauw verweven met de bezette Palestijnse gebieden, buiten de grenzen van 1967.

Het ligt veel genuanceerder dan jij, vladesk, Meki enz. beweren.

De staat Israël is helaas in grote delen gebouwd met wapengeweld, etnische zuiveringen, verdrijving van de Palestijnen. En nergens werden de vluchtelingen teruggelaten, overal werden zelfs Israëlische Arabische gebleven inwoners weggehouden van hun landerijen door het IDF. Dit om na 20 jaar (1968) deze landerijen te kunnen claimen als "verlaten eigendom" van de "internal resident absentees". Lees Ilan Pappé.
pi_128798824
de staat Israël is een schande.Seculier als de pest, de zionisten hebben de joodse religie misbruikt en vergiftigen hun zioniste gedachten de joden zoals het toelaten van niet-koosjer eten en openbaar vervoer op de sjabbat.

En vrome joden die daar wonen worden hardhandig aangepakt en zelfs uitgescholden.

Veilig voor joden??

Mijn vader zei altijd :

Zionisten - Honden. Twee woorden, dezelfde betekenis.
pi_128798930
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 14:50 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

In de geschiedenis van de mensheid is het nog nooit gebeurd dat kinderen van vluchtelingen ook vluchtelingen bleven. Dat gaan we dus nu ook niet doen.

Uitverkoren heeft niets met beter te maken, dat is nazi propaganda

Ik ga inderdaad niet in een nederzetting wonen, maar in Be'er Sheva omdat de woningsprijzen daar een van de goedkoopste van Israël zijn. De woningsprijzen in Israël swingen uit de pan, daarom moeten we bouwen, bouwen, bouwen en nog eens bouwen, want een hoger aanbod --> lagere prijs
pi_128798952
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 15:39 schreef Skillsy het volgende:
de staat Israël is een schande.Seculier als de pest, de zionisten hebben de joodse religie misbruikt en vergiftigen hun zioniste gedachten de joden zoals het toelaten van niet-koosjer eten en openbaar vervoer op de sjabbat.

En vrome joden die daar wonen worden hardhandig aangepakt en zelfs uitgescholden.

Veilig voor joden??

Mijn vader zei altijd :

Zionisten - Honden. Twee woorden, dezelfde betekenis.
Hier ben je weer, enkele dagen geleden wenste je nog vrede voor Israël en nu zijn het honden en een schande. Jij bent een schande ;(
pi_128799393
Het lijkt me duidelijk dat een religieuze jood die zijn religie zeer serieus neemt de Israelische staat niet met heel zijn hart kan omarmen. Zij die dat wel kunnen zijn diegenen die het jodendom herinterpreteren zodat ze beiden hebben: en een joodse staat en de religieuze beleving. Andere zionisten beleven de joodse religie als een culturele identiteit, en een minderheid zal zich totaal niet met de religie inlaten omdat ze zichzelf als niet-gelovig zien. Het probleem voor de Israelische joden is dat Israel een "joodse staat" is, wat ook de orthodoxen legitimiteit geeft om te eisen dat in dat geval de joods-religieuze wetten worden gerespecteerd en niet overtreden. De zionisten die hierom boos naar de orthodoxen en chassidische joden kijken willen eigenlijk 3 onverenigbare zaken: [1] het joodse land met een claim dat het van hen is zoals in de Bijbel/Thora terugkomt, [2] een joodse staat, maar na die religieuze claim en joodse staat moeten de de religieuze joden die ook naar het Boek strikt leven zich onderwerpen aan [3] seculiere wetten. "Religie? De joodse religie? Daar moet de staat zich niet mee bemoeien of wetten mee schrijven".
Terwijl wel op basis van de joodse religieuze historie er een waarheidsclaim wordt gedaan op het land dat van "joden" is, of een staat die expliciet joods moet zijn. Het lijkt me daarom ook dat de kwestie met de orthodoxen de seculiere joden ook zo steekt. Omdat ze weten dat het deze groep joden zijn die weldegelijk de religieuze principes van het jodendom naleven en daarin gewoon de authentieke groep vertegenwoordigen. Itt seculieren die het allemaal wel best vinden religie of meer als sociaal-culturele identiteit beleven. Vergelijkbaar met Christenen die dan 2 keer per jaar in de Kerk zitten itt de Christen die echt erop uit gaat het woord van God te verkondigen (waar het Nieuwe Testament expliciet naar oproept).

Israel is geen seculiere staat overigens, synagoge en staat zijn niet gescheiden. Ik snap dat het niet is zoals de orthodoxen graag zouden zien op dit moment, maar seculier is Israel niet en nooit geweest. Zie het feit dat er alleen religieus huwelijk mogelijk is, een joodse atheist kan geen burgerlijk huwelijk aangaan en wordt zo toch de joodse religie op de mouw gespeld.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  woensdag 10 juli 2013 @ 15:54:30 #98
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_128799429
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 15:42 schreef vladesk het volgende:

[..]

In de geschiedenis van de mensheid is het nog nooit gebeurd dat kinderen van vluchtelingen ook vluchtelingen bleven. Dat gaan we dus nu ook niet doen.

Uitverkoren heeft niets met beter te maken, dat is nazi propaganda

Ik ga inderdaad niet in een nederzetting wonen, maar in Be'er Sheva omdat de woningsprijzen daar een van de goedkoopste van Israël zijn. De woningsprijzen in Israël swingen uit de pan, daarom moeten we bouwen, bouwen, bouwen en nog eens bouwen, want een hoger aanbod --> lagere prijs
"We"?

Geef jij je Nederlandse nationaliteit dan ook op.

Je klinkt niet erg loyaal aan ons vaderland. Wel aan de staat Israël.

Vreemd. En niet positief voor joden hier en het algemene sentiment over onze kleine Nederlandse joodse gemeenschap van 65.000 mensen.
pi_128799657
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 15:42 schreef vladesk het volgende:

[..]

Hier ben je weer, enkele dagen geleden wenste je nog vrede voor Israël en nu zijn het honden en een schande. Jij bent een schande ;(
Vrede voor Israel ja (het Volk) niet je seculiere staat

En ik wenste jou vrede maar die kreeg ik niet terug. En jij haat joden heb je zelf gezegd.
Je mag best zionist zijn hoor, maar alsjeblieft zeg niet dat je religieus bent. Want dat is een schande

Eet nog maar lekkere bicky burgers
pi_128799956
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 15:54 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

"We"?

Geef jij je Nederlandse nationaliteit dan ook op.

Je klinkt niet erg loyaal aan ons vaderland. Wel aan de staat Israël.

Vreemd. En niet positief voor joden hier en het algemene sentiment over onze kleine Nederlandse joodse gemeenschap van 65.000 mensen.
Ik verhuis binnenkort naar Israël...

Niet voor het een of ander, maar de meerderheid Turken en Marokkanen die in Nederland blijven wonen noemen zich in de eerste plaats ook Turk of Marokkaan en geen Nederlander. Maar zij hebben niet de trots om terug te keren naar waar ze vandaan kwamen, die heb ik wel, dus ik mag mij Israëliër noemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')