Wat dat tweede huis betreft: als je weet waar het ligt, heb je er al genoeg van...quote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:49 schreef Bayswater het volgende:
Dit klinkt als twee woningen die achterstand met betalen hebben vanwege of een scheiding of iemand is werkeloos geworden en dus moeten van de bank.
Hoezo al over een bod denken voor je überhaupt een bezichtiging hebt gedaan?quote:Op zondag 7 juli 2013 09:02 schreef IJsmuts het volgende:
Mijn eerste gedachte is om bij huis 1 een startbod te doen van 15% onder de huidige vraagprijs en een max bod van 10% onder de vraagprijs.
Voor huis 2 zou ik de makelaar willen bellen voor een bezichtiging, maar al wel aangeven dat een eventueel bod rond de WOZ waarde ligt en of een bezichtiging dus wel zin heeft.
Iemand met toekomstvisie wellicht?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 23:29 schreef Leandra het volgende:
Overigens snap ik niet waarom je huizen van 2 ton bekijkt als je amper 1½ ton wilt uitgeven.
De toekomst is dichterbij dan je denkt.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 23:33 schreef Leandra het volgende:
Dan moet je wachten op de toekomst en dan 1½ ton bieden, nu zijn de prijzen nog hoger.
Huizen zijn gekocht in 2006 en 2009, als we ervan uitgaan dat die mensen geen geldboom of erfenis hebben, denk jij dat de bank akkoord gaat met 50-100k restschuld? (zoals in de OP geschetst). Ik denk eerder dat die bank zegt betaal maar wat je kan missen, want 100k restschuld ga je toch nooit aflossen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:49 schreef Bayswater het volgende:
Dit klinkt als twee woningen die achterstand met betalen hebben vanwege of een scheiding of iemand is werkeloos geworden en dus moeten van de bank. (zonder dwang verkoop je een gekochte woning uit 2006 en 2009 niet heel snel momenteel, daarnaast zijn het geen appartementen van alleenstaanden die gaan samenwonen). De ervaring is dat je dan minimaal nog 10 % van de laatste vraagprijs afkrijgt omdat verkopers niet naar een veiling willen en maar weinig tijd over hebben.
Andere mogelijkheid is dat die mensen niet naar hun hypotheekadvsieur hebben geluisterd en - net zoals ik - de overwaarde uit hun vorige huis in het huidge (nu te koop staande huis) hebben gestopt.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 23:35 schreef Sport_Life het volgende:
Huizen zijn gekocht in 2006 en 2009, als we ervan uitgaan dat die mensen geen geldboom of erfenis hebben, denk jij dat de bank akkoord gaat met 50-100k restschuld? (zoals in de OP geschetst).
Die koopsommen uit het verleden gaat makkelijk 10% bij, aan k.k., verbouwing (het is 2006 he).
Niet veel, dat geef ik toe. En als ze in het uitzonderlijke geval, nog slimmer zijn dan ik, verkopen ze het als de gesmeerde donder gezien de onzekerheid op de huizenmarkt en de kosten van een huis dat je niet kwijt raakt op de huidige markt.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 23:41 schreef Sport_Life het volgende:
Ja, maar hoeveel mensen zijn er nou net zo slim als Blomke?.
In een markt met stijgende huizenprijzen (aangezien het nu te koop staat) betekent dit dat je kleiner/minder bent gaan wonen voor hetzelfde geld?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 23:40 schreef blomke het volgende:
[..]
Andere mogelijkheid is dat die mensen niet naar hun hypotheekadvsieur hebben geluisterd en - net zoals ik - de overwaarde uit hun vorige huis in het huidge (nu te koop staande huis) hebben gestopt.
Ik ben groter/ruimer/beter gaan wonen voor minder geld. Ik had het over de eigenaren/verkopers van die 2 woningen, die - mogelijk - ook met een lage restschuld zitten.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 23:45 schreef Sport_Life het volgende:
In een markt met stijgende huizenprijzen betekent dit dat je kleiner/minder bent gaan wonen voor hetzelfde geld?
Ik kan voor wat ik voor mijn appartementje in de randstad betaalde, ergens in Friesland een boerderij kopen. Dan houd ik nog geld over voor wat koeien (lijkt me rendabeler dan de huizenbusiness). Want die koeien zal ik nodig hebben omdat die boerderij straks geen donder meer waard is als het hele dorp leegstroomt en iedereen naar de (rand)stad rent.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 23:47 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik ben groter/ruimer/beter gaan wonen voor minder geld.
Nou ja, moet ieder voor zich weten natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 23:55 schreef matthijst het volgende:
Van het mooie Gelderland naar Noord-Holland. Ik heb genoeg gehoord
Tja, daar zeg je zo wat.....toch ben ik een ervaringsdeskundige die de omgekeerde weg liever niet bewandelt.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 23:55 schreef matthijst het volgende:
Dat jij liever in een vrijstaande woning aan de voet van een of andere boswachterij wil wonen, wil toch niet zeggen dat heel Nederland dat wilt?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 23:57 schreef blomke het volgende:
[..]
Tja, daar zeg je zo wat.....toch ben ik een ervaringsdeskundige die de omgekeerde weg liever niet bewandelt.
OMG... dat is wel heel ergquote:Op dinsdag 9 juli 2013 23:35 schreef Sport_Life het volgende:
Ik kreeg trouwens laatst een kaartje in de bus, mensen wilden ons huis kopen voor 30k onder de prijs wat wij hebben betaald. En het huis staat niet te koop (niet eens van plan weg te gaan). Volgens mij is de gekheid een beetje aangeslagen bij sommige mensen.
Nou ja, als die Gelderse plaats bijvoorbeeld Edequote:Op dinsdag 9 juli 2013 23:55 schreef matthijst het volgende:
Dus het staat niet eens te koop?quote:Op woensdag 10 juli 2013 00:35 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Als het nou 30k boven onze prijs was, zou ik er nog over na denken ben ik akkoord
Als er geen sprake is van gedwongen verkoop, is er natuurlijk geen particulier die 50-100k restschuld gaat accepteren. Waar moet dat van gefinancierd worden? Dan maar lekker wat langer in je huidige huis wonen. Die hersenkronkes van Blomke en verwanten dat elk huis dat te koop staat voor 40% onder de vraagprijs weggaat is te idioot voor woorden.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 23:35 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Huizen zijn gekocht in 2006 en 2009, als we ervan uitgaan dat die mensen geen geldboom of erfenis hebben, denk jij dat de bank akkoord gaat met 50-100k restschuld? (zoals in de OP geschetst). Ik denk eerder dat die bank zegt betaal maar wat je kan missen, want 100k restschuld ga je toch nooit aflossen.
Die koopsommen uit het verleden gaat makkelijk 10% bij, aan k.k. + verbouwing (het is 2006 he).
Mijn ouders hadden begin jaren '90 een vrijstaand huis laten bouwen in Spijkenisse. Net na de oplevering reed er een man langs en die bood ter plekke een guldenton meer dan wat mijn ouders betaald hadden.... Ze zijn er niet op ingegaan overigens.quote:Anders dan dat er "toevallig" heel veel eigen geld in het huis zit denk ik niet dat er heel veel mogelijk is.. Maargoed je zou het kunnen proberen.
Ik kreeg trouwens laatst een kaartje in de bus, mensen wilden ons huis kopen voor 30k onder de prijs wat wij hebben betaald. En het huis staat niet te koop (niet eens van plan weg te gaan). Volgens mij is de gekheid een beetje aangeslagen bij sommige mensen.
Dit.quote:Op woensdag 10 juli 2013 07:56 schreef Hi_flyer het volgende:
Die hersenkronkes van Blomke en verwanten dat elk huis dat te koop staat voor 40% onder de vraagprijs weggaat is te idioot voor woorden.
Wellicht dat de NHG aanvult, en ja de bank zal wel verzoeken te verkopen met restschuld. Als een kale kip zijn renteverplichtingen al niet meer kan voldoen is het zaak om zo snel mogelijk de schade beperkt te houden.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 23:35 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Huizen zijn gekocht in 2006 en 2009, als we ervan uitgaan dat die mensen geen geldboom of erfenis hebben, denk jij dat de bank akkoord gaat met 50-100k restschuld? (zoals in de OP geschetst). Ik denk eerder dat die bank zegt betaal maar wat je kan missen, want 100k restschuld ga je toch nooit aflossen.
Ik heb twee tactieken van dichtbij meegemaakt.quote:Op zondag 7 juli 2013 09:02 schreef IJsmuts het volgende:
maar hoop dat ik hier twee gevallen heb waarvan ik de tactiek ook op andere huizen kan toe passen.
Dit is dus een tactiek die me wel aan staat. Kijk, ik woon het liefst in een riante villa hier in oud zuid, maar dat zal hem nooit worden, dus ga ik voor een tussenwoning van rond de 2ton in de Zaanstreek of Purmerend. Of die nu in straat A of straat B staat (ik let nog wel op de verschillende wijken), een witte keuken of een donkere vloer heeft, maakt me uiteindelijk niets uit.quote:Op woensdag 10 juli 2013 09:39 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ik heb twee tactieken van dichtbij meegemaakt.
Tactiek van een vriend van me was veel getalsmatiger. Die zei van "ik wil in deze stad wonen, in deze-en-deze wijken" en zocht op Funda voor de laagste vierkante-meter prijs in die wijken. Vervolgens belde hij alle makelaars en gaf een bod dat 20% onder de vraagprijs lag. Hij zei dat hij niet wilde onderhandelen, en dat dit gewoon het bod was dat hij maximaal zou kunnen geven na een bezichtiging. Veel makelaars reageerden niet. Een enkeling wel. En zo heeft hij zijn huis gevonden.
Thanks voor je input, maar blijkbaar heb je de OP niet goed gelezen als je deze vraag stelt.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 23:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoezo al over een bod denken voor je überhaupt een bezichtiging hebt gedaan?
Weet jij veel wat je in dat huis aantreft?
Begin maar eens wat huizen te bezichtigen, want het lijkt er op dat je dat zelfs nog niet gedaan hebt.
Ik zag pas exact hetzelfde huis hier in de wijk te koop staan, waarbij de ene makelaar (uit m'n hoofd) 115 m2 zegt, en de andere 140 m2... Ze kwamen wel ongeveer op dezelfde vierkantemeterprijs uitquote:Op woensdag 10 juli 2013 09:39 schreef Hallmark het volgende:
en zocht op Funda voor de laagste vierkante-meter prijs in die wijken
Goede info! De steden die je verder noemt zijn zeker alternatieven, alhoewel de Zaanstreek en Purmerend mijn voorkeur heeft.quote:Op zondag 7 juli 2013 12:22 schreef blomke het volgende:
[..]
Asjeblieft niet dat tweede huis. Ben daar 1000-den keren langsgescheurd en eigenlijk zou het wonen met kleine kinderen daar langs die verkeerssnelweg/infarct, verboden moeten worden.
Zijn Alkmaar, Hoorn, Heerhugowaard (Stad van de Zon) geen alternatieven? Amsterdam-Noord?
Daar hebben ze al een landelijke standaard voor, de BAG die ze moeten gebruiken.quote:Op woensdag 10 juli 2013 11:58 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik zag pas exact hetzelfde huis hier in de wijk te koop staan, waarbij de ene makelaar (uit m'n hoofd) 115 m2 zegt, en de andere 140 m2... Ze kwamen wel ongeveer op dezelfde vierkantemeterprijs uit![]()
Ik zit te wachten op de dag dat makelaars die de maten verhogen worden veroordeeld.
Precies de situatie die ik hoop te vinden. Stelletje dat een huisje koopt als ze nog verliefd zijn, maar na een paar jaartjes is de leuk eraf en moet de hut weg. 15% van de vraagprijs moet je er dan wel af krijgen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 08:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit.
Wij hebben trouwens ons huis net voor 8% onder de originele vraagprijs verkocht, dat is 2,25% onder de vraagprijs zoals die was toen we het verkochten...
Neemt niet weg dat er wel een verlies is van ruim 12%, maar dat is door de pech dat er in 2006 een ex moest worden uitgekocht.
Standaard of niet, feit is dat veel makelaars zich er niet aan houden.quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:00 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Daar hebben ze al een landelijke standaard voor, de BAG die ze moeten gebruiken.
quote:Op woensdag 10 juli 2013 11:54 schreef IJsmuts het volgende:
Ik zoek op Funda alle huizen van 225k tm 200k en bel ze allemaal op met de mededeling dat ik het huis graag wil komen bezichtigen, maar dat een eventueel bod 20-15% lager zal zijn dan de vraagprijs. Als de makelaar dan al aangeeft dat het geen zin heeft om te komen weten we allebei waar we aan toe zijn en heeft niemand kosten gemaakt en tijd besteed voor niks.
Maargoed, onder de streep ben ik natuurlijk wel een pauper met grootheidswaanzin, dus ik zal altijd wel in mn kut huur flatje blijven zitten. Een tactiek bedenken voordat je de huizenmarkt opstapt.., joh
hahaha daar issie weer!quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:35 schreef matthijst het volgende:
[..]![]()
![]()
huilie
Dit is wel even een ander verhaal heh Sjakie. Nu zeg je opeens dat het je geen flikker interesseert waar je komt te wonen, als het maar in een bepaalde stad is.
Maar in de op heb je het over twee specifieke huizen waar je denkt met je Jedi mindtricks 15-35% vanaf te kunnen lullen
Sorry, maar zo kansloos hoor je ze niet vaak natuurlijk. Dat iemand gewoon een huis wil kopen en het niet boeit waar het staat. Dat verklaart ook waarom je nog niet bent wezen kijken![]()
Ik heb hier nog wel wat random rotzooi liggen, kan wel naar je opsturen als je wat geld overmaakt?
Dat klopt,ik ben op zoek naar een dergelijk huis en van deze 2 heb ik even de woz waarde opgevraagd. Maar nogmaals, dat is niet de essentie van de OP. Ook nu weer probeer je grappig te reageren, net alsof ik de debiel ben, maar zo al je posts even teruglezend krijg ik toch wel een sneue indruk van je die je probeert te verhullen met veel schelden, lachen, en kleineren. Geen idee wat je probleem is, maar maak er niet mijn probleem van.quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:00 schreef matthijst het volgende:
Je hebt interesse in die huizen zeg je: "2 heel verschillende huizen die me op dit moment wel aanspreken/zou willen bezichtigen" en je hebt uitgezocht wat de WOZ-waarde is, vorige vraagprijs, huidige vraagprijs, laatste verkoopprijs en tijd dat ze te koop staan.
Ja, echt heeeeel apart dat "wij" dan denken dat je zo'n huis wilt kopen
Rare gedachten is ook niet erg, de manier waarop ze geuit worden wel. Denk daar even over na voor je ze post.quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:22 schreef matthijst het volgende:
Ik zeg niet dat je een debiel bent. Hooguit wat rare gedachtes, maar daar heeft iedereen weleens last van.
Er zijn veel mensen die in een scheiding liggen en hun huis moeten verkopen of mensen die failliet zijn en waarvan de bank wil dat het huis verkocht wordt. Bij dat soort gevallen kan je makkelijk minimaal 30% van de vraagprijs af krijgen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:22 schreef matthijst het volgende:
Ik zeg niet dat je een debiel bent. Hooguit wat rare gedachtes, maar daar heeft iedereen weleens last van.
Klopt, als je verder geen eisen en/of haast hebt werkt dat wel.quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:26 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Er zijn veel mensen die in een scheiding liggen en hun huis moeten verkopen of mensen die failliet zijn en waarvan de bank wil dat het huis verkocht wordt. Bij dat soort gevallen kan je makkelijk minimaal 30% van de vraagprijs af krijgen.
Ik kwam er vandaag juist een tegen (appartement):quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:26 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Er zijn veel mensen die in een scheiding liggen en hun huis moeten verkopen of mensen die failliet zijn en waarvan de bank wil dat het huis verkocht wordt. Bij dat soort gevallen kan je makkelijk minimaal 30% van de vraagprijs af krijgen.
Zoals bij mij dus. Ik wilde van het huis af en accepteerde een belachelijk lage bod.quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:26 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
En kopers kunnen nu gewoon lekker achterover leunen en een paar lijntjes uitgooien, als sommige verkopers happen prima zo niet dan maar niet.
Hoe ver onder vraagprijs?quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:31 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Zoals bij mij dus. Ik wilde van het huis af en accepteerde een belachelijk lage bod.
Heel ver. 30.000 euro. Het kan dus wel.quote:
En waarom wilde je van het huis af? Kon je niet nog even 6 maanden wachten?quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:45 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Heel ver. 30.000 euro. Het kan dus wel.
Even voor de duidelijkheid.. Oorspronkelijke vraagprijs - Verkocht scheelt nog meer.. 58000 euro.
Ik had toen al 1.5 jaar gewacht. Wilde weg daar en had het er voor over.quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:50 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
En waarom wilde je van het huis af? Kon je niet nog even 6 maanden wachten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |