abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 juli 2013 @ 09:39:20 #76
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_128787157
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 09:02 schreef IJsmuts het volgende:
maar hoop dat ik hier twee gevallen heb waarvan ik de tactiek ook op andere huizen kan toe passen.
Ik heb twee tactieken van dichtbij meegemaakt.

Mijn eigen tactiek leek op die van de meesten hier. Ik heb gekeken wat ik kon besteden, en ben op zoek gegaan naar het mooiste huis. Daar een bod op gedaan, en dan blijkt vanzelf of je er uit komt of niet. Zo werd bij het eerste huis geen tegenbod gedaan. Tsja -- dan lig je te ver van elkaar vandaan. Daarna doorgezocht. Bij mijn tweede vondst heb ik wel zaken kunnen doen.

Tactiek van een vriend van me was veel getalsmatiger. Die zei van "ik wil in deze stad wonen, in deze-en-deze wijken" en zocht op Funda voor de laagste vierkante-meter prijs in die wijken. Vervolgens belde hij alle makelaars en gaf een bod dat 20% onder de vraagprijs lag. Hij zei dat hij niet wilde onderhandelen, en dat dit gewoon het bod was dat hij maximaal zou kunnen geven na een bezichtiging. Veel makelaars reageerden niet. Een enkeling wel. En zo heeft hij zijn huis gevonden.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_128790986
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 09:39 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Ik heb twee tactieken van dichtbij meegemaakt.

Tactiek van een vriend van me was veel getalsmatiger. Die zei van "ik wil in deze stad wonen, in deze-en-deze wijken" en zocht op Funda voor de laagste vierkante-meter prijs in die wijken. Vervolgens belde hij alle makelaars en gaf een bod dat 20% onder de vraagprijs lag. Hij zei dat hij niet wilde onderhandelen, en dat dit gewoon het bod was dat hij maximaal zou kunnen geven na een bezichtiging. Veel makelaars reageerden niet. Een enkeling wel. En zo heeft hij zijn huis gevonden.
Dit is dus een tactiek die me wel aan staat. Kijk, ik woon het liefst in een riante villa hier in oud zuid, maar dat zal hem nooit worden, dus ga ik voor een tussenwoning van rond de 2ton in de Zaanstreek of Purmerend. Of die nu in straat A of straat B staat (ik let nog wel op de verschillende wijken), een witte keuken of een donkere vloer heeft, maakt me uiteindelijk niets uit.

Je kan jezelf afvragen hoe ik de arrogantie kan opbrengen om mensen in de verdoemenis te storten door ze met enorme restschulden etc op te zadelen, maar volgens mij is dat helemaal mijn probleem niet. Ik wil 2ton uitgeven, daar wil ik zoveel mogelijk huis voor dus een tactiek zoals Hallmark schets staat mij wel aan. Ik zoek op Funda alle huizen van 225k tm 200k en bel ze allemaal op met de mededeling dat ik het huis graag wil komen bezichtigen, maar dat een eventueel bod 20-15% lager zal zijn dan de vraagprijs. Als de makelaar dan al aangeeft dat het geen zin heeft om te komen weten we allebei waar we aan toe zijn en heeft niemand kosten gemaakt en tijd besteed voor niks.

Maargoed, onder de streep ben ik natuurlijk wel een pauper met grootheidswaanzin, dus ik zal altijd wel in mn kut huur flatje blijven zitten. Een tactiek bedenken voordat je de huizenmarkt opstapt.., joh :')
pi_128791084
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 23:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoezo al over een bod denken voor je überhaupt een bezichtiging hebt gedaan?
Weet jij veel wat je in dat huis aantreft?

Begin maar eens wat huizen te bezichtigen, want het lijkt er op dat je dat zelfs nog niet gedaan hebt.

Thanks voor je input, maar blijkbaar heb je de OP niet goed gelezen als je deze vraag stelt.
  woensdag 10 juli 2013 @ 11:58:35 #79
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_128791122
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 09:39 schreef Hallmark het volgende:
en zocht op Funda voor de laagste vierkante-meter prijs in die wijken
Ik zag pas exact hetzelfde huis hier in de wijk te koop staan, waarbij de ene makelaar (uit m'n hoofd) 115 m2 zegt, en de andere 140 m2... Ze kwamen wel ongeveer op dezelfde vierkantemeterprijs uit :X
Ik zit te wachten op de dag dat makelaars die de maten verhogen worden veroordeeld.
censuur :O
pi_128791188
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 12:22 schreef blomke het volgende:

[..]

Asjeblieft niet dat tweede huis. Ben daar 1000-den keren langsgescheurd en eigenlijk zou het wonen met kleine kinderen daar langs die verkeerssnelweg/infarct, verboden moeten worden.

Zijn Alkmaar, Hoorn, Heerhugowaard (Stad van de Zon) geen alternatieven? Amsterdam-Noord?
Goede info! De steden die je verder noemt zijn zeker alternatieven, alhoewel de Zaanstreek en Purmerend mijn voorkeur heeft.
  woensdag 10 juli 2013 @ 12:00:08 #81
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_128791195
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:58 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik zag pas exact hetzelfde huis hier in de wijk te koop staan, waarbij de ene makelaar (uit m'n hoofd) 115 m2 zegt, en de andere 140 m2... Ze kwamen wel ongeveer op dezelfde vierkantemeterprijs uit :X
Ik zit te wachten op de dag dat makelaars die de maten verhogen worden veroordeeld.
Daar hebben ze al een landelijke standaard voor, de BAG die ze moeten gebruiken.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_128791405
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 08:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit.
Wij hebben trouwens ons huis net voor 8% onder de originele vraagprijs verkocht, dat is 2,25% onder de vraagprijs zoals die was toen we het verkochten...

Neemt niet weg dat er wel een verlies is van ruim 12%, maar dat is door de pech dat er in 2006 een ex moest worden uitgekocht.
Precies de situatie die ik hoop te vinden. Stelletje dat een huisje koopt als ze nog verliefd zijn, maar na een paar jaartjes is de leuk eraf en moet de hut weg. 15% van de vraagprijs moet je er dan wel af krijgen.
  woensdag 10 juli 2013 @ 12:11:33 #83
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_128791628
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:00 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Daar hebben ze al een landelijke standaard voor, de BAG die ze moeten gebruiken.
Standaard of niet, feit is dat veel makelaars zich er niet aan houden.
  woensdag 10 juli 2013 @ 12:35:39 #84
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_128792452
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:54 schreef IJsmuts het volgende:
Ik zoek op Funda alle huizen van 225k tm 200k en bel ze allemaal op met de mededeling dat ik het huis graag wil komen bezichtigen, maar dat een eventueel bod 20-15% lager zal zijn dan de vraagprijs. Als de makelaar dan al aangeeft dat het geen zin heeft om te komen weten we allebei waar we aan toe zijn en heeft niemand kosten gemaakt en tijd besteed voor niks.

Maargoed, onder de streep ben ik natuurlijk wel een pauper met grootheidswaanzin, dus ik zal altijd wel in mn kut huur flatje blijven zitten. Een tactiek bedenken voordat je de huizenmarkt opstapt.., joh :')
:'( :'( :'( huilie
Dit is wel even een ander verhaal heh Sjakie. Nu zeg je opeens dat het je geen flikker interesseert waar je komt te wonen, als het maar in een bepaalde stad is.
Maar in de op heb je het over twee specifieke huizen waar je denkt met je Jedi mindtricks 15-35% vanaf te kunnen lullen _O-

Sorry, maar zo kansloos hoor je ze niet vaak natuurlijk. Dat iemand gewoon een huis wil kopen en het niet boeit waar het staat. Dat verklaart ook waarom je nog niet bent wezen kijken :s)

Ik heb hier nog wel wat random rotzooi liggen, kan wel naar je opsturen als je wat geld overmaakt?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_128792617
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:35 schreef matthijst het volgende:

[..]

:'( :'( :'( huilie
Dit is wel even een ander verhaal heh Sjakie. Nu zeg je opeens dat het je geen flikker interesseert waar je komt te wonen, als het maar in een bepaalde stad is.
Maar in de op heb je het over twee specifieke huizen waar je denkt met je Jedi mindtricks 15-35% vanaf te kunnen lullen _O-

Sorry, maar zo kansloos hoor je ze niet vaak natuurlijk. Dat iemand gewoon een huis wil kopen en het niet boeit waar het staat. Dat verklaart ook waarom je nog niet bent wezen kijken :s)

Ik heb hier nog wel wat random rotzooi liggen, kan wel naar je opsturen als je wat geld overmaakt?
hahaha daar issie weer!
Als je nou de OP nog eens goed leest snap je dat het mijn bedoeling is geweest om 2 verschillende scenarios te schetsen en feedback te krijgen over de aanpak van bieden etc. Dat er hier een draai aan gegeven wordt dat ik deze huizen wil kopen en maar een pauper ben zegt meer over jullie. En met name over jou.
  woensdag 10 juli 2013 @ 13:00:29 #86
28167 matthijst
pi_128793294
Je hebt interesse in die huizen zeg je: "2 heel verschillende huizen die me op dit moment wel aanspreken/zou willen bezichtigen" en je hebt uitgezocht wat de WOZ-waarde is, vorige vraagprijs, huidige vraagprijs, laatste verkoopprijs en tijd dat ze te koop staan.

Ja, echt heeeeel apart dat "wij" dan denken dat je zo'n huis wilt kopen ):O
pi_128793322
Het eerste huis staat in de Weidevenne, liefkozend ook wel Scheidevenne genoemd. Er zullen daar genoeg huizen staan waar ze dringend vanaf moeten ;) .
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_128793828
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 13:00 schreef matthijst het volgende:
Je hebt interesse in die huizen zeg je: "2 heel verschillende huizen die me op dit moment wel aanspreken/zou willen bezichtigen" en je hebt uitgezocht wat de WOZ-waarde is, vorige vraagprijs, huidige vraagprijs, laatste verkoopprijs en tijd dat ze te koop staan.

Ja, echt heeeeel apart dat "wij" dan denken dat je zo'n huis wilt kopen ):O
Dat klopt,ik ben op zoek naar een dergelijk huis en van deze 2 heb ik even de woz waarde opgevraagd. Maar nogmaals, dat is niet de essentie van de OP. Ook nu weer probeer je grappig te reageren, net alsof ik de debiel ben, maar zo al je posts even teruglezend krijg ik toch wel een sneue indruk van je die je probeert te verhullen met veel schelden, lachen, en kleineren. Geen idee wat je probleem is, maar maak er niet mijn probleem van.
  woensdag 10 juli 2013 @ 13:22:01 #89
28167 matthijst
pi_128794093
Ik zeg niet dat je een debiel bent. Hooguit wat rare gedachtes, maar daar heeft iedereen weleens last van.
pi_128794226
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 13:22 schreef matthijst het volgende:
Ik zeg niet dat je een debiel bent. Hooguit wat rare gedachtes, maar daar heeft iedereen weleens last van.
Rare gedachten is ook niet erg, de manier waarop ze geuit worden wel. Denk daar even over na voor je ze post.
pi_128794239
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 13:22 schreef matthijst het volgende:
Er zijn veel mensen die in een scheiding liggen en hun huis moeten verkopen of mensen die failliet zijn en waarvan de bank wil dat het huis verkocht wordt. Bij dat soort gevallen kan je makkelijk minimaal 30% van de vraagprijs af krijgen.

En kopers kunnen nu gewoon lekker achterover leunen en een paar lijntjes uitgooien, als sommige verkopers happen prima zo niet dan maar niet.
  woensdag 10 juli 2013 @ 13:28:15 #92
28167 matthijst
pi_128794326
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 13:26 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Er zijn veel mensen die in een scheiding liggen en hun huis moeten verkopen of mensen die failliet zijn en waarvan de bank wil dat het huis verkocht wordt. Bij dat soort gevallen kan je makkelijk minimaal 30% van de vraagprijs af krijgen.
Klopt, als je verder geen eisen en/of haast hebt werkt dat wel.
  woensdag 10 juli 2013 @ 13:28:45 #93
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_128794344
quote:
Ik kwam er vandaag juist een tegen (appartement):
-vraagprijs 2009: 189.500
-vraagprijs nu: 97.500
Ondertussen geeft Google ook een verlopen executieveiling op dat adres. Je zou maar 92.000 euro meer hebben betaald 4 jaar geleden!
pi_128794456
quote:

[..]

En kopers kunnen nu gewoon lekker achterover leunen en een paar lijntjes uitgooien, als sommige verkopers happen prima zo niet dan maar niet.
Zoals bij mij dus. Ik wilde van het huis af en accepteerde een belachelijk lage bod.
pi_128794788
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 13:31 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Zoals bij mij dus. Ik wilde van het huis af en accepteerde een belachelijk lage bod.
Hoe ver onder vraagprijs?
pi_128794943
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 13:40 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Hoe ver onder vraagprijs?
Heel ver. 30.000 euro. Het kan dus wel. :)

Even voor de duidelijkheid.. Oorspronkelijke vraagprijs - Verkocht scheelt nog meer.. 58000 euro.
pi_128795107
en dan te bedenken dat de prijzen de komende jaren alleen maar zullen blijven zakken
<hr>
pi_128795113
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 13:45 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Heel ver. 30.000 euro. Het kan dus wel. :)

Even voor de duidelijkheid.. Oorspronkelijke vraagprijs - Verkocht scheelt nog meer.. 58000 euro.
En waarom wilde je van het huis af? Kon je niet nog even 6 maanden wachten?
pi_128795171
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 13:50 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

En waarom wilde je van het huis af? Kon je niet nog even 6 maanden wachten?
Ik had toen al 1.5 jaar gewacht. Wilde weg daar en had het er voor over. :) Het was December 2012, toen mensen nog iets makkelijker een hypotheek kregen :P
  woensdag 10 juli 2013 @ 14:53:28 #100
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_128797272
Je bent niet de enige, Ambipur.
Ik had ook een huis twee jaar te koop staan. Met behoorlijk wat achterstallig onderhoud. En als het al een tijdje leeg staat wordt het er niet beter op...
Een vergelijkbaar huis, maar beter onderhouden, is vorig jaar nog verkocht voor 170K, maar ik heb gewoon een bod geaccepteerd van 150K. Inpakken-en-wegwezen, ik ben er eindelijk vanaf! Zonder restschuld, want altijd netjes afgelost. ;)
Langer wachten leek me kansloos - in die twee jaar dat het te koop stond heb ik wel veel kijkers gehad, maar maar één bod... en ja, ik zie die prijzen nog wel wat verder zakken.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')