Maar ja, dan kan je nog bediscussiëren wat eerder in het belang van het kind is. Opgroeien in een kutsituatie in een verzorgingsstaat als Nederland, of niet en nooit bestaan.quote:Op donderdag 11 juli 2013 11:33 schreef Saysem het volgende:
Ik begrijp de wens om iemand voor de gevolgen van zijn daden te laten opdraaien. Dat zou wel een soort van rechtvaardigheid zijn, maar wat je daarmee feitelijk voorstelt is dat er een kind in een kutsituatie moet opgroeien alleen om TS te "straffen".
Voor mij weegt het belang van het kind dan toch een stuk zwaarder.
quote:Op donderdag 11 juli 2013 12:19 schreef wuuht het volgende:
Zeiken over het leeftijdsverschilkan gewoon hoor
Dat is me het verjaardagsfeestje wel!quote:
Dat is als je een wat rustiger verjaardagsfeestje wil?quote:
Contradictie in terminis?quote:Op donderdag 11 juli 2013 12:24 schreef Grouch het volgende:
[..]
Seks met 16 jarigen is volkomen legaal in Nederland. Bij mijn weten is 16 nog altijd minderjarig.
Ojaa dat weet jij ook echtquote:Op donderdag 11 juli 2013 16:49 schreef oLexie het volgende:
Haar probleem, ik zou het gewoon uitmaken. Klinkt hard maar als zij niet wilt luisteren dan krijgt ze toch lekker de tering? Dan voedt ze het maar in haar eentje op. Sowieso, ze is 16 en jij bent 22, jullie relatie gaat hoe dan ook naar de knoppen met of zonder kind.
Geen contradictio in terminis. In Nederland is het zo dat je op 16e seksueel volwassen wordt geacht, op je 18e meerderjarig bent maar minimumjeugdloon tot je 23ste krijgt en je pas normaal recht op bijstand hebt vanaf je 27ste.quote:
quote:Op donderdag 11 juli 2013 18:03 schreef wuuht het volgende:
[..]
Ojaa dat weet jij ook echtje weet NIKS van die twee.
En dit.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 17:58 schreef Myraela het volgende:
Je vriendin niet bij je in laten wonen en haar duidelijk maken dat ze geen kind kan hebben op de 16de. En dat jullie relatie daar helemaal niet klaar voor is.
Er zijn jongens van 15 veroordeeld omdat ze sex hadden met een meisje van dezelfde leeftijd. Het mag gewoon echt niet. Alleen wordt een leeftijdsverschil van maximaal twee jaar meestal gedoogd. Sex met iemand die wel de leeftijd van 16 bereikt heeft en nog niet de leeftijd van 18 mag - onder voorwaarden - wel. Het is wel aangescherpt, volgens mij kunnen ouders bijvoorbeeld nog wel aangifte doen met als resultaat een strafbaarstelling van het gedrag. Maar zo gedetailleerd ben ik niet op de hoogte.quote:Op donderdag 11 juli 2013 12:24 schreef Grouch het volgende:
[..]
Seks met 16 jarigen is volkomen legaal in Nederland. Bij mijn weten is 16 nog altijd minderjarig.
Sterker nog - seks met 14 jarigen is in Nederland ook legaal, zolang de maatschappij het acceptabel ("tuchtig") vindt. Een vreemde wetsformulering die waarschijnlijk is gekozen om een stelletje van 15 niet te hoeven vervolgen.
Wat een bangmakerij, bewijs dan maar dat het ook gebeurd isquote:Op donderdag 11 juli 2013 20:02 schreef jaha het volgende:
[..]
Er zijn jongens van 15 veroordeeld omdat ze sex hadden met een meisje van dezelfde leeftijd. Het mag gewoon echt niet. Alleen wordt een leeftijdsverschil van maximaal twee jaar meestal gedoogd. Sex met iemand die wel de leeftijd van 16 bereikt heeft en nog niet de leeftijd van 18 mag - onder voorwaarden - wel. Het is wel aangescherpt, volgens mij kunnen ouders bijvoorbeeld nog wel aangifte doen met als resultaat een strafbaarstelling van het gedrag. Maar zo gedetailleerd ben ik niet op de hoogte.
boeiendquote:Op donderdag 11 juli 2013 20:15 schreef jaha het volgende:
Lees gewoon het wetboek van strafrecht. Daar staat in:
"Het is verboden, om handelingen te verrichten die (mede) bestaan aan het sexueel binnendringen van een persoon die de leeftijd van zestien jaren nog niet bereikt heeft".
Het maakt niet uit hoe oud de persoon is die de handelingen verricht.
quote:Op donderdag 11 juli 2013 21:47 schreef novusordoseclorum het volgende:
Godverdomme wat een nachtmerrie!
Zolang ze nog minder dan 3 maanden zwanger is mag ze nog abortus voltrekken.
(een moord pleeg je, een abortus voltrek je. Plegen laat het zwaarder klinken dan het is)
Wees genadeloos. Als die embryo-ontwikkeling niet gestagneerd wordt is leven zowat voorbij man.
Zelfs als je niet met dat stuk ellende wordt opgescheept i.v.m. je begeleide wonen, riskeer je nog alimentatie e.d. Bij wijze van spreke: Desnoods maak je haar koud; een veroordeling doodslag schaadt je leven minder.
Maar dat zijn zware middelen die je zeker niet a priori zou moeten hanteren.
1: omkoping. Kijk hoeveel geld je kunt lenen bij de bank. Daarna ga je naar d'r toe en vraag je hoeveel geld ze belieft om abortus te voltrekken.
werkt niet?
plan 2:
Je wilt natuurlijk niet echt je vriendin om (laten) leggen.
Maar van die embryo wil je af, neem ik aan. Probeer haar zo slecht mogelijk te laten eten. Alcohol, roken, junkfood, alles. Als dat kind zeer ernstig gehandicapt ter wereld komt mag je het als je geluk hebt in een tehuis achterlaten. Een miskraam zou natuurlijk een Godswondertje zijn, maar je moet er niet op rekenen.
plan 3:
Kind niet erkennen. Strak zeggen dat het niet van jou is, en niet meewerken aan tests die je waarschijnlijk toch niet opgedrongen gaan worden. Je omgeving zal je raar aankijken en zelf zul je altijd een rotgevoel eraan overhouden. "een niet-afgemaakte klus", zeg maar. Geen fijn gevoel.
Bedenk er maar eens bij hoeveel belasting jij hiervoor zult gaan betalenquote:Op vrijdag 5 juli 2013 18:03 schreef Mirjam het volgende:
Oh my lord dat kind heeft nú al een fantastische toekomst
Dit.quote:Op donderdag 11 juli 2013 16:49 schreef oLexie het volgende:
Haar probleem, ik zou het gewoon uitmaken. Klinkt hard maar als zij niet wilt luisteren dan krijgt ze toch lekker de tering? Dan voedt ze het maar in haar eentje op. Sowieso, ze is 16 en jij bent 22, jullie relatie gaat hoe dan ook naar de knoppen met of zonder kind.
Wat zou jij dan doen, als je TS was? :-Pquote:
quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:09 schreef novusordoseclorum het volgende:
@ vrouwen:
Hoe zouden jullie reageren als een man 5k contact biedt voor het ruimen van een embryo?
Ook jij hebt je prijs. Bovendien zou ik het altijd per e-mail doen om dit soort dingen te voorkomenquote:Op donderdag 11 juli 2013 22:20 schreef erodome het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zelfs als ik zeker wist dat ik wel een abortus wilde....
quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:25 schreef novusordoseclorum het volgende:
[..]
Ook jij hebt je prijs. Bovendien zou ik het altijd per e-mail doen om dit soort dingen te voorkomen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |