Ik denk dat als zo'n gedacht nooit een keertje in je op zal komen dat je een heilige bent. Of liegt tegen jezelf.quote:Op zondag 7 juli 2013 20:27 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Als je dat kind verantwoordelijk houdt is er sowieso iets goed mis in je bovenkamer.
Want bij opvoeden draait het allemaal om jezelf?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 00:52 schreef koekjestrommel1 het volgende:
[..]
Wederom offers brengen, maar tot hoe ver kan je gaan? Liever dag in dag uit 16 uur per dag naast je kind in huis zitten, 40 jaar lang, dan het naar een tehuis brengen?
Zal best een keer opkomen toch, iedere ouder zal dat weleens hebben gedacht bij zijn of haar kind. Maakt het alleen nog geen reden om het te dumpen.quote:Op zondag 7 juli 2013 20:31 schreef Timabo het volgende:
[..]
Ik denk dat als zo'n gedacht nooit een keertje in je op zal komen dat je een heilige bent. Of liegt tegen jezelf.
De vandale is geen autoriteit op het gebied van zulke termen en definities.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 16:41 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Van Dale
"het op hun eigen verzoek bespoedigen van de dood of ter dood brengen van hevig lijdende, ongeneeslijke zieken"
Dus geen euthanasie
Geen idee, maar ik hoor het wel vaker, moeder drukt de kinderwens erdoor, vader is te slap om weg te gaan.quote:Op zondag 7 juli 2013 19:38 schreef Krullie. het volgende:
[..]
Waarom blijf je bij iemand terwijl jijzelf totaal geen kinderwens hebt en de ander wel? Uit wanhoop?
Geef antwoord dan?quote:Op zondag 7 juli 2013 20:32 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Want bij opvoeden draait het allemaal om jezelf?
Ik heb het gevoel dat nogal wat mensen hier een kind zien als iets leuks voor erbij, met name voor zichzelf. En als het niet goed genoeg is, ach daar zijn toch tehuizen voor, volgende keer beter.
Beter steriliseren zulke mensen zichzelf.
Dan moet je op de gebakken peren zitten. Is zijn eigen keuze geweest tochquote:Op zondag 7 juli 2013 20:41 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik hoor het wel vaker, moeder drukt de kinderwens erdoor, vader is te slap om weg te gaan.
Ik zou liever dag en nacht in een gratis hoerentent vertoeven terwijl m'n kind wordt opgevoed door de nanny, gehandicapt of niet.quote:Op zondag 7 juli 2013 20:41 schreef koekjestrommel1 het volgende:
[..]
Geef antwoord dan?
Jij zou liever dag in dag uit 16 uur per dag naast je kind in huis zitten, 40 jaar lang, dan het naar een tehuis brengen?
Wie niet.quote:Op zondag 7 juli 2013 20:47 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Ik zou liever dag en nacht in een gratis hoerentent vertoeven terwijl m'n kind wordt opgevoed door de nanny, gehandicapt of niet.
Het is wachten op de dag dat jij aangereden gaat worden, je gehandicapt raak en jouw vrouw/vriendin jou verlaat want yolo.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 15:31 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Als mijn partner dat kind wil houden dan zit er niets anders op dan het uitmaken. Ik laat mijn leven niet kapotmaken.
Dat is heel iets anders.quote:Op zondag 7 juli 2013 20:51 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Het is wachten op de dag dat jij aangereden gaat worden, je gehandicapt raak en jouw vrouw/vriendin jou verlaat want yolo.
Wat is dit voor vergelijking dan.quote:Op zondag 7 juli 2013 20:51 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Het is wachten op de dag dat jij aangereden gaat worden, je gehandicapt raak en jouw vrouw/vriendin jou verlaat want yolo.
Omdat gratis hoerententen nogal zeldzaam zijn.quote:Op zondag 7 juli 2013 20:50 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Inderdaad.
Maar waarom doen we dat niet als we kinderen hebben?
In beide gevallen is er iemand die het meeste uit zijn leven wil halen, yolo enzo en in beide gevallen is er iemand die een "blok" is aan iemands beenquote:
In het eerste geval is er sprake van eigen keuze (samenblijven ondanks kind met tegenzin).quote:Op zondag 7 juli 2013 21:33 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
In beide gevallen is er iemand die het meeste uit zijn leven wil halen, yolo enzo en in beide gevallen is er iemand die een "blok" is aan iemands been
Een gehandicapt kind krijgen gaat ook niet uit vrije wil.quote:Op zondag 7 juli 2013 21:42 schreef Keith_Bakker het volgende:
Ik denk niet dat een ongeluk krijgen uit vrije wil gaat.
Dan ben je idd slap.quote:Op zondag 7 juli 2013 20:41 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik hoor het wel vaker, moeder drukt de kinderwens erdoor, vader is te slap om weg te gaan.
Wat voor kind je krijgt weet je niet. Maar ervoor kiezen er een te nemen is weldegelijk een keuzequote:Op zondag 7 juli 2013 22:12 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Een gehandicapt kind krijgen gaat ook niet uit vrije wil.
Uit welke wil dan wel?quote:Op zondag 7 juli 2013 22:12 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Een gehandicapt kind krijgen gaat ook niet uit vrije wil.
Ja en als je buiten loopt kan je aangereden worden door een auto. Is geen reden om niet naar buiten te gaan.quote:Op zondag 7 juli 2013 22:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Uit welke wil dan wel?
"Wij willen / ik wil een kind"?
En je weet dat er ook gehandicapte kinderen kunnen komen.
Wil je dat risico niet? Begin dan niet aan kinderen...
Want de wereld is niet zo maakbaar dat er alleen perfecte kinderen geboren worden...
Pff..quote:Op zondag 7 juli 2013 22:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Uit welke wil dan wel?
"Wij willen / ik wil een kind"?
En je weet dat er ook gehandicapte kinderen kunnen komen.
Wil je dat risico niet? Begin dan niet aan kinderen...
Want de wereld is niet zo maakbaar dat er alleen perfecte kinderen geboren worden...
Risico's horen gewoon bij het leven.quote:Op zondag 7 juli 2013 22:32 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja en als je buiten loopt kan je aangereden worden door een auto. Is geen reden om niet naar buiten te gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |