abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140525774
'De verborgen band van harmonie kan alleen maar door een open denkvermogen gezien worden'.
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_140526217
‘Goed beschouwd is niets zo waar als een begrafenisrede: zij zegt precies wat de dode had moeten zijn’.
(Valtour)
pi_140526297
‘Om het nieuwe land in ons te ontdekken, moeten we eerst leren hoe we het oude land achter ons moeten laten’.
pi_140526357
‘Overtuigingen werken als verslaving en laten hun greep niet zo gemakkelijk los’.
pi_140526553
‘Men kan met de waarheid geen winst maken, omdat haar reinheid en daarmee samenhangend haar kracht zo verloren zou raken’.
pi_140526614
‘Een vriend is iemand tegenover wie men zichzelf durft te zijn’.
(Frank Crane)
pi_140526706
‘Een stelling is waar, als die niet te weerleggen is. Door te ontdekken wat iets niet is, komt men het dichtst bij het inzicht wat het dan wel is,’
pi_140527183
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2014 23:35 schreef Amaris-Airlie het volgende:

[..]

Dus op dezelfde manier als hoe je je ego laat ontstaan, kan je je ego een halt toeroepen?

'Het ego regeert het denken', zeg je, of is het juist: Het ego is het denken?
Als het ego zijn illusie overwonnen heeft en hij daardoor zijn ware ik herontdekt, wordt hij van zichzelf bewust en kan hij pas dan zegevierend zeggen: 'Ik denk en daarom ben ik'.
pi_140527383
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 00:19 schreef Begripvol het volgende:
‘Een stelling is waar, als die niet te weerleggen is.
8)7
pi_140533938
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 00:45 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

8)7
Kun je de big-bang theorie van Einstein of de stelling van Pythagoras e.a. weerleggen?
pi_140534582
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 11:48 schreef Begripvol het volgende:

[..]

Kun je de big-bang theorie van Einstein of de stelling van Pythagoras e.a. weerleggen?
Je moet niet zo veel drugs gebruiken.
pi_140537360
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 12:14 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je moet niet zo veel drugs gebruiken.
Van drugs word je vroeg dement.
Dat zou ik dus niet doen als ik jou was.
pi_140537695
'Schoonheid is er om bewonderd te worden, niet om haar te bezitten, te gebruiken of te vernietigen'.
pi_140537748
'Een gevoel voor esthetica ontwikkelt zich pas als men de pracht van de natuur begint te waarderen'.
pi_140537782
"De moderne samenleving wordt beschouwd als geavanceerd en beschaafd, maar zij is niet oprecht'.
pi_140537905
'Ken uzelf, en u zult het universum en de goden kennen, een uitspraak die aan Thales wordt toegeschreven.
Deze inscriptie stond boven de centrale poort van de tempel van Delphi'.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 14:08:24 #217
427319 Amaris-Airlie
Because I'm happy?
pi_140537933
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 00:37 schreef Begripvol het volgende:

[..]

Als het ego zijn illusie overwonnen heeft en hij daardoor zijn ware ik herontdekt, wordt hij van zichzelf bewust en kan hij pas dan zegevierend zeggen: 'Ik denk en daarom ben ik'.
Toch blijf ik het een (mooie) quote vinden die vragen oproept.
Kon ik het geluk maar schilderen
pi_140538154
'Wat je voor anderen predikt, moet je wel eerst in je eigen huis waarmaken'.
pi_140540068
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 14:07 schreef Begripvol het volgende:
'Ken uzelf, en u zult het universum en de goden kennen, een uitspraak die aan Thales wordt toegeschreven.
Deze inscriptie stond boven de centrale poort van de tempel van Delphi'.
Gnothi seauton oftewel nosce te ipsum
  vrijdag 30 mei 2014 @ 15:32:10 #220
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_140540457
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_140568039
‘Er zijn heel wat mensen die hun prestige verlenen aan hun academische opleiding en hun werkzaamheden aan een of ander instelling’.
pi_140568052
‘Geen vrijheid confronteert ons zo ingrijpend met anderen als de vrijheid van godsdienst en overtuiging. Dit grondrecht vraagt om ruimte voor verschillende levensopvattingen in verdraagzaamheid en respect. Een ieder mag op zijn manier geloof beleven en belijden, maar religie kan nooit een rechtvaardiging zijn voor onverantwoordelijk gedrag. Mensen mogen God aanroepen voor leiding in het leven, maar Hem nooit inroepen ter verdediging van ontoelaatbaar handelen’.
  zaterdag 31 mei 2014 @ 13:58:45 #223
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_140568295
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 13:47 schreef Begripvol het volgende:
‘Geen vrijheid confronteert ons zo ingrijpend met anderen als de vrijheid van godsdienst en overtuiging. Dit grondrecht vraagt om ruimte voor verschillende levensopvattingen in verdraagzaamheid en respect. Een ieder mag op zijn manier geloof beleven en belijden, maar religie kan nooit een rechtvaardiging zijn voor onverantwoordelijk gedrag. Mensen mogen God aanroepen voor leiding in het leven, maar Hem nooit inroepen ter verdediging van ontoelaatbaar handelen’.
Uit de kersttoespraak van Beatrix 2003. :')

Niet om het een of ander, maar Beatrix zou ik geen filosoof willen noemen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_140568365
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 13:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

Uit de kersttoespraak van Beatrix 2003. :')

Niet om het een of ander, maar Beatrix zou ik geen filosoof willen noemen.
Daar heeft zij toch haar personeel voor?
  zaterdag 31 mei 2014 @ 14:02:08 #225
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_140568384
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 14:01 schreef Begripvol het volgende:

[..]

Daar heeft zij toch haar personeel voor?
Ook dat. Het is gewoon een feel good statement namens de regering. Met filosofie heeft het niets te maken. ;)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_140568537
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 14:02 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ook dat. Het is gewoon een feel good statement namens de regering. Met filosofie heeft het niets te maken. ;)
Aristoteles: De mens is van nature een politiek dier.
pi_140594297
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 11:48 schreef Begripvol het volgende:

[..]

Er zijn genoeg uitspraken die niet te weerleggen zijn. Tegelijkertijd zijn ze ook vaak niet aan te tonen. Zeggen dat een stelling waar is als die niet weerlegt kan worden, is wat mij betreft een incompleet gegeven om te spreken van een waarheid. De stelling vereist wat mij betreft eerst genoeg ondersteunend materiaal zodat er überhaupt materiaal is dat weerlegd zou kunnen worden. Ik zeg hier niet mee dat het materiaal per definitie uit empirisch bewijs moet bestaan, maar wel degelijk een zekere logica of berekening moet volgen, waardoor de uitspraak niet puur door formulering onschendbaar wordt voor falsificatie.
pi_140594331
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 15:32 schreef Revanches het volgende:
[ afbeelding ]
Deze is nice :)
pi_140596364
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 12:39 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Er zijn genoeg uitspraken die niet te weerleggen zijn. Tegelijkertijd zijn ze ook vaak niet aan te tonen. Zeggen dat een stelling waar is als die niet weerlegt kan worden, is wat mij betreft een incompleet gegeven om te spreken van een waarheid. De stelling vereist wat mij betreft eerst genoeg ondersteunend materiaal zodat er überhaupt materiaal is dat weerlegd zou kunnen worden. Ik zeg hier niet mee dat het materiaal per definitie uit empirisch bewijs moet bestaan, maar wel degelijk een zekere logica of berekening moet volgen, waardoor de uitspraak niet puur door formulering onschendbaar wordt voor falsificatie.
De stelling van Pythagoras is meer dan duidelijk toch?

Als je de lengtes van twee van de drie zijdes van een rechthoekige driehoek weet, kun je de derde berekenen. De stelling van Pythagoras luidt als volgt:
a² + b² = c²
pi_140596480
Het gaat niet om de stelling van Pythagoras. Het gaat om de uitspraak die jij deed.
pi_140596511
Wisdom comes with the years, knowing what to do comes in an instant.

Ter plekke verzonnen (nou ja, gisteren dan)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zondag 1 juni 2014 @ 19:40:43 #232
427319 Amaris-Airlie
Because I'm happy?
pi_140605091
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 14:03 schreef Resistor het volgende:

Applausje! :)
Kon ik het geluk maar schilderen
pi_140608652
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 14:03 schreef Resistor het volgende:

Mark Zuckerberg approves
pi_140621973
quote:
1s.gif Op zondag 1 juni 2014 20:59 schreef Mumit het volgende:

[..]

Mark Zuckerberg approves
Quote van hem? Dat wist ik niet :@ ik ben niet zo filosofisch aangelegd, en heb eigenlijk een hekel aan mensen die open deuren intrappen.

Was naar aanleiding van een onverwachte verkeerssituatie waarbij ik aangewezen was op mijn inschattings- en reactievermogen. Geen gewonden, geen schade, maar laat ik zeggen dat ik wel weer wat wijzer ben geworden :+
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_140622041
niet doen is als niet weten
pi_140630050
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 08:48 schreef Resistor het volgende:

[..]

Quote van hem? Dat wist ik niet :@ ik ben niet zo filosofisch aangelegd, en heb eigenlijk een hekel aan mensen die open deuren intrappen.

Was naar aanleiding van een onverwachte verkeerssituatie waarbij ik aangewezen was op mijn inschattings- en reactievermogen. Geen gewonden, geen schade, maar laat ik zeggen dat ik wel weer wat wijzer ben geworden :+
Ik bedoelde dat jou wijze zin zo op een facebook-motivational kan. Zuckerberg zelf heeft het niet gezegd.
pi_140668294
There is no darkness but ignorance

Van Shakespeare, uiteraard
pi_140669218
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 14:37 schreef Biekuh het volgende:
There is no darkness but ignorance

Van Shakespeare, uiteraard
Neen, In de vorm van " Onwetendheid is het enige kwaad" is deze uitspraak gedaan door Socrates, in het Oudgrieks.
pi_140669258
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 15:06 schreef Mumit het volgende:

[..]

Neen, In de vorm van " Onwetendheid is het enige kwaad" is deze uitspraak gedaan door Socrates, in het Oudgrieks.
Zou best kunnen, maar het staat wel degelijk in een van de werken van Shakespeare, waarschijnlijk zonder bronvermelding dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')