Aristoteles: De mens is van nature een politiek dier.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 14:02 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ook dat. Het is gewoon een feel good statement namens de regering. Met filosofie heeft het niets te maken.
Er zijn genoeg uitspraken die niet te weerleggen zijn. Tegelijkertijd zijn ze ook vaak niet aan te tonen. Zeggen dat een stelling waar is als die niet weerlegt kan worden, is wat mij betreft een incompleet gegeven om te spreken van een waarheid. De stelling vereist wat mij betreft eerst genoeg ondersteunend materiaal zodat er überhaupt materiaal is dat weerlegd zou kunnen worden. Ik zeg hier niet mee dat het materiaal per definitie uit empirisch bewijs moet bestaan, maar wel degelijk een zekere logica of berekening moet volgen, waardoor de uitspraak niet puur door formulering onschendbaar wordt voor falsificatie.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 11:48 schreef Begripvol het volgende:
[..]
Kun je de big-bang theorie van Einstein of de stelling van Pythagoras e.a. weerleggen?
De stelling van Pythagoras is meer dan duidelijk toch?quote:Op zondag 1 juni 2014 12:39 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Er zijn genoeg uitspraken die niet te weerleggen zijn. Tegelijkertijd zijn ze ook vaak niet aan te tonen. Zeggen dat een stelling waar is als die niet weerlegt kan worden, is wat mij betreft een incompleet gegeven om te spreken van een waarheid. De stelling vereist wat mij betreft eerst genoeg ondersteunend materiaal zodat er überhaupt materiaal is dat weerlegd zou kunnen worden. Ik zeg hier niet mee dat het materiaal per definitie uit empirisch bewijs moet bestaan, maar wel degelijk een zekere logica of berekening moet volgen, waardoor de uitspraak niet puur door formulering onschendbaar wordt voor falsificatie.
Applausje!quote:Op zondag 1 juni 2014 14:03 schreef Resistor het volgende:
Wisdom comes with the years, knowing what to do comes in an instant.
Ter plekke verzonnen (nou ja, gisteren dan)
Mark Zuckerberg approvesquote:Op zondag 1 juni 2014 14:03 schreef Resistor het volgende:
Wisdom comes with the years, knowing what to do comes in an instant.
Ter plekke verzonnen (nou ja, gisteren dan)
Quote van hem? Dat wist ik nietquote:
Ik bedoelde dat jou wijze zin zo op een facebook-motivational kan. Zuckerberg zelf heeft het niet gezegd.quote:Op maandag 2 juni 2014 08:48 schreef Resistor het volgende:
[..]
Quote van hem? Dat wist ik nietik ben niet zo filosofisch aangelegd, en heb eigenlijk een hekel aan mensen die open deuren intrappen.
Was naar aanleiding van een onverwachte verkeerssituatie waarbij ik aangewezen was op mijn inschattings- en reactievermogen. Geen gewonden, geen schade, maar laat ik zeggen dat ik wel weer wat wijzer ben geworden
Neen, In de vorm van " Onwetendheid is het enige kwaad" is deze uitspraak gedaan door Socrates, in het Oudgrieks.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 14:37 schreef Biekuh het volgende:
There is no darkness but ignorance
Van Shakespeare, uiteraard
Zou best kunnen, maar het staat wel degelijk in een van de werken van Shakespeare, waarschijnlijk zonder bronvermelding dan.quote:Op dinsdag 3 juni 2014 15:06 schreef Mumit het volgende:
[..]
Neen, In de vorm van " Onwetendheid is het enige kwaad" is deze uitspraak gedaan door Socrates, in het Oudgrieks.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |