wat deed je voorheen in de fitness dan? Koffie drinken en mannen kijken?quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:48 schreef VeerEli het volgende:
Kanonnen nog aan toe, voor het eerst getraind in de fitness
Squats en deadlifts gedaan met 40kg en lunges met aan beide kanten 8kg, mijn onderrug is NAAR DE KLOTE. Is dat normaal, dat ik daar nu zo'n druk/pijn voel?
Terug nr dWc en Panzer dan?quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:32 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Allochtonen-issues.
Goede Tijden, Koerden Tijden is weer begonnen.
Ja want ongetwijfeld op een manier belast zoals je normaal niet doet. Juiste vorm is zeer belangrijk bij dat soort oefeningen.quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:48 schreef VeerEli het volgende:
Squats en deadlifts gedaan met 40kg en lunges met aan beide kanten 8kg, mijn onderrug is NAAR DE KLOTE. Is dat normaal, dat ik daar nu zo'n druk/pijn voel?
Ik train normaal thuisquote:Op donderdag 4 juli 2013 17:52 schreef Salatrel het volgende:
[..]
wat deed je voorheen in de fitness dan? Koffie drinken en mannen kijken?
quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:52 schreef Salatrel het volgende:
[..]
wat deed je voorheen in de fitness dan? Koffie drinken en mannen kijken?
Dat zit wel goed, werd iig beaamt door die instructeur. Maar waarsch omdat ik normaal alleen squats doe en nu deadlifts en lunges erbijquote:Op donderdag 4 juli 2013 17:52 schreef Modus het volgende:
[..]
Ja want ongetwijfeld op een manier belast zoals je normaal niet doet. Juiste vorm is zeer belangrijk bij dat soort oefeningen.
Ligt eraan.quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:48 schreef VeerEli het volgende:
Meeste instructeurs zijn retarded as fuck. Moet je niet op de blauwe ogen geloven in ieder geval.quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:53 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Dat zit wel goed, werd iig beaamt door die instructeur. Maar waarsch omdat ik normaal alleen squats doe en nu deadlifts en lunges erbij
Dat zijn sukkels.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
Gebeurde dit ook?quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:48 schreef VeerEli het volgende:
kk lekker vrind, die linker,quote:
Klopt man kk lkkr vrinnd.quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:19 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
kk lekker vrind, die linker,
heeft echt wel wat
zoiets moet je gewoon keer gedaan / meegemaakt hebben
Oh, echt?quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:58 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Meeste instructeurs zijn retarded as fuck. Moet je niet op de blauwe ogen geloven in ieder geval.Je kunt beter zelf onderzoek doen, of in één van de topics posten.
Hahahaha ja doeiquote:Op donderdag 4 juli 2013 18:35 schreef Ambipur het volgende:
Upload maar even een video hoe je het doet Veer.
Ja, Veerquote:Op donderdag 4 juli 2013 18:35 schreef Ambipur het volgende:
Upload maar even een video hoe je het doet Veer.
Ja, het voelt ook echt als een soort spierpijn. Zo'n zeurend gevoelquote:Op donderdag 4 juli 2013 18:38 schreef Murdera het volgende:
Ik had aan het begin ook rugpijn veer. Maar wel echt spierpijn, geen foute pijn. Ik kwam er later pas achter dat mn rug echt niet gespierd wasnu is het veeel beter
Same here, is alleen maar goed denk ikquote:Op donderdag 4 juli 2013 18:38 schreef Murdera het volgende:
Ik had aan het begin ook rugpijn veer. Maar wel echt spierpijn, geen foute pijn. Ik kwam er later pas achter dat mn rug echt niet gespierd wasnu is het veeel beter
Heb nu ook ineens weer spierpijn in m'n billenquote:Op donderdag 4 juli 2013 18:41 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Same here, is alleen maar goed denk ik
Ruilen? JIj mijn RSI, ik het kromstaan.quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:43 schreef IPA35 het volgende:
Ik werk van 7 tot 5 op het land, hele dag kromstaan en dan gaan die dames van't kantoor hier zeuren over spierpijn.
Nice try but no cigar.
Weet ik niet. Ik doe deadlifts maar 1x per week, geloof dat dat ook de bedoeling is. Maar squats doe ik gewoon 3x. Then again, mijn benen zijn al bovengemiddeld gespierd door jaren dansen. Wellicht is het beter om te splitsen als je net begint, dat weet ik eigenlijk niet..quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:43 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Heb nu ook ineens weer spierpijn in m'n billenDoordat ik alleen maar squats deed thuis denk ik, en nu ineens deadliften en lunges met gewichten erbij. Wel cool, ga ik vanaf nu ook thuis elke keer erbij doen.
Alleen die gast zei dat ik deadlifts en squats niet op 1 dag moest doen, maar ik snap niet zo goed waarom niet?
ik heb geen losse dagen voor groepen. Vind Ik teveel gedoequote:Op donderdag 4 juli 2013 18:43 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Heb nu ook ineens weer spierpijn in m'n billenDoordat ik alleen maar squats deed thuis denk ik, en nu ineens deadliften en lunges met gewichten erbij. Wel cool, ga ik vanaf nu ook thuis elke keer erbij doen.
Alleen die gast zei dat ik deadlifts en squats niet op 1 dag moest doen, maar ik snap niet zo goed waarom niet?
Mwah, ik squat nu om de dag, dus dat komt uiteindelijk uit op zo'n 4x per week. Ik heb geen zin in dat slappe getrain en wil gewoon snel resultaat zienquote:Op donderdag 4 juli 2013 18:47 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Weet ik niet. Ik doe deadlifts maar 1x per week, geloof dat dat ook de bedoeling is. Maar squats doe ik gewoon 3x. Then again, mijn benen zijn al bovengemiddeld gespierd door jaren dansen. Wellicht is het beter om te splitsen als je net begint, dat weet ik eigenlijk niet..
Ik zeg niet dat ze allemaal retarded zijn, maar de meeste. Wees dus ten alle tijde skeptisch en onderzoek het zelf voor de zekerheid.quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:35 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Oh, echt?Hij was ook personal trainer?
Hij liet iig die deadlift zien, ik deed mee en daarna deed ik het zelf met gewicht en hij gaf aan dat het goed was..
Omdat vrijwel dezelfde spieren gebruikt worden.quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:43 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Dat is toch juist goed? Dat je de ene dag benen/billen pakt (dus squats, deadliften, lunges enz.) en de andere dag buikspieren en weer een andere dag borst/schouders/rug oid?quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:48 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Omdat vrijwel dezelfde spieren gebruikt worden.
Je spieren moeten ook wel voldoende rust krijgen he, anders verbrand je alleen maar spier ipv vet! Ik doe 3x5, en dan sta ik daarna ook wel echt te trillen en te hijgen, meer kan ik dan ook niet. Squats doe ik 3x8.quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:48 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Mwah, ik squat nu om de dag, dus dat komt uiteindelijk uit op zo'n 4x per week. Ik heb geen zin in dat slappe getrain en wil gewoon snel resultaat zien![]()
Deadlifts maar 1x per week? En hoeveel sets/reps?
Ja, maar daarom laat ik er dus een dag tussenquote:Op donderdag 4 juli 2013 18:49 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Je spieren moeten ook wel voldoende rust krijgen he, anders verbrand je alleen maar spier ipv vet! Ik doe 3x5, en dan sta ik daarna ook wel echt te trillen en te hijgen, meer kan ik dan ook niet. Squats doe ik 3x8.
quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:49 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Je spieren moeten ook wel voldoende rust krijgen he, anders verbrand je alleen maar spier ipv vet! Ik doe 3x5, en dan sta ik daarna ook wel echt te trillen en te hijgen, meer kan ik dan ook niet. Squats doe ik 3x8.
Doos.quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:55 schreef Robophatt het volgende:
Cancer moet vanavond uit omdat ik dat met iemand heb afgesproken maar heb net getraind en lopen zit er niet in vanavond.
Ligt er een beetje aan. Als je begint kun je het beste 3x per week een fullbody schema doen, daar haal je dan de meeste vooruitgang uit. Later kun je het beter opsplitsen omdat je meer volume nodig hebt.quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:49 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Dat is toch juist goed? Dat je de ene dag benen/billen pakt (dus squats, deadliften, lunges enz.) en de andere dag buikspieren en weer een andere dag borst/schouders/rug oid?
Ik heb al een half jaar op kantoor gezeten. Was erg genoeg. Krijg dan een ijskoude, stijve muishand altijdquote:Op donderdag 4 juli 2013 18:46 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ruilen? JIj mijn RSI, ik het kromstaan.
Ja ik heb dat afgesproken toen ik bezopen was ik ga normaal bijna nooit uit doordeweek en donderdag is legday, dat kan ik gewoon echt niet skippen.quote:
Ja, maar ik squat al een tijdje he, net als buikspierprogramma wat ik al een poos doe. Niet dat ik nou kapot intensief bezig ben al maanden, maar het is niet zo dat ik nu echt net begin, zeg maar.quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:56 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan. Als je begint kun je het beste 3x per week een fullbody schema doen, daar haal je dan de meeste vooruitgang uit. Later kun je het beter opsplitsen omdat je meer volume nodig hebt.
Ik had het over het eerste jaar... Dat is allemaal nog redelijk begin. Natuurlijk kun je op den duur op sommige dingen wat meer nadruk gaan leggen tijdens een training, maar in het eerste jaar haal je het meeste uit full body workouts.quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:57 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Ja, maar ik squat al een tijdje he, net als buikspierprogramma wat ik al een poos doe. Niet dat ik nou kapot intensief bezig ben al maanden, maar het is niet zo dat ik nu echt net begin, zeg maar.
Don't worry, doet m'n zusje ook en die ziet er ook prima uitquote:Op donderdag 4 juli 2013 18:58 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik doe zomaar wat eigenlijk met sporten
Je wilt niet teveel stress leggen op je CNS (central nervous system). Deadlift is normaliter ook op back day en squat op leg day. Het zijn beide grote oefeningen waarbij veel spieren gebruikt worden. Als je ze nou toch beide op één dag wilt doen dan kun je de deadlift licht doen (50-60% van je max) en de squat zwaar, of net andersom.quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:49 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Dat is toch juist goed? Dat je de ene dag benen/billen pakt (dus squats, deadliften, lunges enz.) en de andere dag buikspieren en weer een andere dag borst/schouders/rug oid?
Maar met full body workouts bedoel je dus dat je op 1 dag alle spiergroepen van je lichaam pakt? Maar als je dat dan 3x per week wil doen, dan zou ik dus 3x per week op 1 dag én squats/deadlifts/lunges/andere oefeningen zoals barbell hip thrust/barbell glute bridge enz doen, maar óók buikspieren, en borst/armen/rug trainen? Allemaal in 1 uur? En dat 3x per week?quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:58 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Ik had het over het eerste jaar... Dat is allemaal nog redelijk begin. Natuurlijk kun je op den duur op sommige dingen wat meer nadruk gaan leggen tijdens een training, maar in het eerste jaar haal je het meeste uit full body workouts.
Ah oke, dus ik kan beter de deadlift op de dag doen waarop ik andere oefeningen pak voor mijn rug, en de squats met andere oefeningen voor benen/billen?quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:00 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Je wilt niet teveel stress leggen op je CNS (central nervous system). Deadlift is normaliter ook op back day en squat op leg day. Het zijn beide grote oefeningen waarbij veel spieren gebruikt worden. Als je ze nou toch beide op één dag wilt doen dan kun je de deadlift licht doen en de squat zwaar, of net andersom.
Nee je doet dan drie verschillende trainingen, maar je pakt wel per training alle spieren in je lichaam. Dus op de dag dat je squat doe je bijvoorbeeld geen deadlifts. Op bodybuildingsites staan vaak heel goede tips qua workouts etc. Zou daar eens kijken.quote:Op donderdag 4 juli 2013 19:00 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Maar met full body workouts bedoel je dus dat je op 1 dag alle spiergroepen van je lichaam pakt? Maar als je dat dan 3x per week wil doen, dan zou ik dus 3x per week op 1 dag én squats/deadlifts/lunges/andere oefeningen zoals barbell hip thrust/barbell glute bridge enz doen, maar óók buikspieren, en borst/armen/rug trainen? Allemaal in 1 uur? En dat 3x per week?
Nope, ik doe precies hetzelfdequote:Op donderdag 4 juli 2013 18:50 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Ja, maar daarom laat ik er dus een dag tussenDus 48 uur zit ertussen.
Ik doe hetzelfde, squats 3x8 en deadliften vandaag ook 3x5 gedaan. Maar wel met hetzelfde gewicht; beide 40kg. Zit daar bij jou nog verschil in of ook hetzelfde gewicht voor beide oefeningen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |